افتتاح حساب ترکیه
شال یا روسری

یکی از دغدغه خانم ها هنگام خروج از خانه این است که مناسب با استایلشان کدام پوشش را انتخاب کنند ؛ شال یا روسری . گروه استایل شادمگ در این مطلب به شما راهنمایی میکند که شال یا روسری را چگونه و در چه موقعیتی انتخاب کنید .

راهنمایی برای انتخاب بهتر شال یا روسری

انتخاب شال یا روسری برای خانم ها یکی از دشوار ترین انتخاب هاست . اینکه برای هر پوششی چه نوع شال یا روسری انتخاب کنیم و در هر موقعیتی ،چه نوع پوششی مناسب تر است یکی از چالش بر انگیز ترین انتخاب ها برای خانم هاست.اگر می خواهید بهترین شال یا روسری را انتخاب کنید ادامه مطلب را از دست ندهید.

شال یا روسری

علاوه بر چادر، سر کردن شال یا روسری، دو شیوه برای حفظ حجاب سر توسط خانم های ایرانی است و ما هرکجا که بخواهیم برویم، یکی از این دو را برای حفظ پوشش سر انتخاب می کنیم. اما خیلی از ما نمی دانیم که کجا و با چه لباسی باید شال سر کنیم و روسری را باید در چه جاهایی و با چه لباس هایی همراه کنیم.

گاهی فکر می کنیم شال کلاً بهتر است یا اینکه روسری برای همه لباس ها انتخاب مناسبی است. اما این نکته را بدانید که هیچ کدام از این دو، بهتر یا بدتر نیستند؛ مهم این است که بدانیم کجا باید چه چیزی سر کنیم و هر کدام از این دو پوشش را با چه لباسی همراه کنیم. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بارها بر سر اینکه شال یا روسری را انتخاب کنید، دودل مانده باشید و نتوانسته باشید به راحتی تصمیم بگیرید .

برای چه موقعیتی، چه جور پوششی مناسب تر است. می خواهیم در این یادداشت با چند راهنمایی کوچک به شما کمک کنیم برای انتخاب شال یا روسری راحت تر تصمیم بگیرید و بدانید هر کدام از اینها بیشتر با چه لباس هایی هماهنگ است.

ر

در مهمانی های مختلف شال مناسب است یا روسری؟

قبل از هرچیز این نکته را یادتان باشد که به طور کلی شال نسبت به روسری، بیشتر حالت اسپورت دارد و روسری بیشتر حالت رسمی را نشان می دهد. اما این اصل بسته به طرح دار بودن یا نبودن روسری شما و همین طور بسته به اینکه شال تان را چطور و با چه مدلی روی سرتان می بندید، می تواند تغییر کند.

شال یا روسری

مثلاً اگر یک شال ساده و نخی را که معمولاً به مانتوهای تابستانی و اسپورت بیشتر می آید با یک مدل زیبا و مناسب مهمانی روی سرتان ببندید و با یک سنجاق نگین دار زیبا آن را محکم کنید، کاملاً حالت رسمی به شما می دهد.

کلیدهای انتخاب انواع شال یا روسری

اگر به یک مهمانی دوستانه دعوت شده اید و قصد دارید باحجاب در این مهمانی حاضر شوید، حتماً بنا به جو مجلس یک لباس اسپورت یا یک دست لباس نیمه رسمی را در نظر گرفته اید. برای این لباس بهتر است دنبال یک روسری ساده با رنگی که با لباس تان هماهنگ است باشید یا اینکه یک شال را که رنگش خیلی روشن و شاد نباشد در نظر بگیرید. کلاً برای وقت هایی که ظاهرتان حالت نیمه رسمی دارد، دست تان بازتر است و می توانید شال یا روسری را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.

اما اگر مهمانی شما رسمی است و قرار است تا محل مهمانی با یک مانتوی رسمی بروید، حتماً یک روسری سیلک یا ساتن طرح دار انتخاب کنید که حالت کاملاً رسمی دارد و با ظاهرتان هماهنگ است. چون معمولاً مانتوهای مجلسی و رسمی رنگشان مشکی است، پیشنهاد می کنیم یک روسری سفید- مشکی طرح دار را انتخاب کنید؛ چون هم رسمی و زیباست و هم ظاهرتان را از یکنواختی و تک رنگ بودن خارج می کند. اما اگر قرار است به عروسی بروید و نگران خراب شدن موهایتان هستید، پیشنهاد می کنیم یک شال سبک سرتان کنید و دنباله های آن را پشت گردن بیندازید.

شال یا روسری

برای مانتوهای تابستانی و خنک که تقریباً همگی اسپورت هستند می توانید شال های رنگی را در نظر بگیرید؛ مخصوصاً رنگ های روشن را که باعث می شود در روزهای گرم، خیلی گرم تان نشود. یادتان باشد در روزهای تابستان شال را طوری سر کنید که مجبور نشوید آن را دور گردن تان بپیچانید چون این کار باعث می شود حسابی سرتان داغ شود.

معرفی مدل های جدید و شیک پیراهن ساحلی زنانه + لباس ساحلی چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

شال در تابستان

مثلاً می توانید یک طرف شال را با یک سنجاق به طرف دیگر وصل کنید و دنباله ها را هم به صورت آزاد روی شانه هایتان بیندازید. روسری های نخی هم برای روزهای گرم انتخاب مناسبی هستند، به شرطی که مجلسی و رسمی نباشند.برای روزهای تقریباً سرد پاییز که معمولاً خانم ها بارانی به تن می کنند، شال از روسری مناسب تر است؛ چون بارانی برخلاف پالتو، بیشتر اسپورت است تا رسمی.

علاوه بر این، چون شال ها اغلب جنس شان از نخ است، سرتان را خوب گرم نگه می دارند. سعی کنید رنگی برای شال تان انتخاب کنید که دقیقاً همرنگ بارانی نباشد اما با رنگ بارانی تان هماهنگ باشد. دنباله های شال را هم بهتر است داخل یقه بارانی بیندازید. اما برای پالتوها که اغلب رسمی هستند، روسری مناسب تر است. یک انتخاب دیگر هم دارید و آن، این است که شال و روسری را همراه هم سر کنید.

شال یا روسری

جذابیت فرم صورت با انتخاب صحیح شال یا روسری

به این ترتیب اگر نگران سرما خوردن سرتان هستید، می توانید روی روسری تان یک شال نخی که کمی هم ضخیم باشد بیندازید.

یادتان باشد بعد از اینکه روسری تان را گره زدید، دنباله هایش را داخل یقه پالتو بیندازید. چون پالتو های زنانه معمولاً یقه های زیبایی دارند و این کار باعث می شود یقه پالتو دیده شود. شال را هم به صورت ساده روی سر بیندازید و دنباله هایش را به همان صورت رها کنید.
این نکته را هم همیشه در نظر داشته باشید؛ اینکه شما شال یا روسری تان را چطور ببندید و چه مدلی برای بستن شان در نظر بگیرید، در ظاهر شما تفاوت زیادی ایجاد می کند. برای بستن شال و روسری مدل های ابتکاری خیلی زیادی وجود دارد و شما با توجه به فرم صورت تان و همین طور رنگ و مدل لباس تان، می توانید شیوه مناسبی برای بستن شان انتخاب کنید و با تمرین، آن شیوه را یاد بگیرید.

شال یا روسری

انتخاب شال یا روسری برای مدل های مختلف صورت

در صورت مستطیلی و دراز، طول صورت از عرض بزرگ تر است، پیشانی و فک هم اندازه و لبه های تیز دارد. در این حالت باید طوری روسری و شال بپوشید که طول صورت را کوتاه تر کنید و لبه های تیز صورت گرد شود.

اگر صورت بیضی دارید، بیشتر مدل ها برای شما مناسب است. شما با صورت بیضی می توانید شال و روسری خود را به دلخواه ببندید در صورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم است و چانه نوک تیز است و در عوض پیشانی عریض است، شما باید عرض پیشانی را کم کنید تا با چانه متناسب شود.

شال یا روسری

روسری و شال را طوری سر کنید که گوشه های پیشانی تان پوشیده شود. می توانید تیزی چانه را با روسری و شال بگیرید، به این صورت که شال و روسری را طوری ببندید که قسمت پایین چانه پوشیده شود. چون در صورت های مربع، چانه و فک حالت چهارگوش دارد شما باید این لبه ها را به روسری و شال گرد نشان دهید. شال ها بهترین گزینه برای صورت های مربعی شکل است.

در صورت های گرد پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال عرض پیشانی را کمتر و در عوض بلندتر نشان دهید. از هدبند یا دستمال سر می توانید استفاده کنید اما نباید بیشتر از یک چهارم پیشانی را بگیرید. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی کم شود. برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید. از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

شال یا روسری برای صورت کشیده

نکته مهم در انتخاب پوشش مناسب برای موهای خود این است که شال مناسب چهره ی شما می باشد یا روسری. در ظاهر این دو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و رسالتشان پوشاندن مو می باشد با این حال نحوه ی قرار گرفتن و بسته شدن این دو در زیبایی چهره شما موثر می باشد.

در دیدگاه اکثر افراد روسری مناسب افرادی است که از سنین جوانی فاصله گرفته اند و می خواهند رسمی تر به نظر برسند و شال به عبارتی جوان پسند تر می باشد. با توجه به اینکه این نظر زیاد کارشناسانه نمی باشد اما بهتر است در انتخاب های خود آن را در نظر بگیرید.
نکته بعدی در انتخاب شال و روسری توجه به اندام خود است. اگر دارای برجستگی سینه زیادی هستید و می خواهید آن را بپوشانید، روسری چهار گوش، بلند و نخی انتخاب مناسبی است.

شیک ترین مدل روسری ترند 1402 برای استایلی خاص و جذاب

شال یا روسری

برای انتخاب شال و روسری قبل از هرچیز، رنگ و طرح آن برای ما اهمیت دارد و به صورت ناخودآگاه به سراغ روسری و شال هایی می رویم که طرح و رنگ آنها جذب مان کند و با مانتو و لباس هایمان هماهنگ و ست باشد. اما غافل از اینکه که انتخاب شال یا روسری قواعدی دارد و بهتر است در انتخاب آنها همه موارد را رعایت کنیم تا انتخابی متناسب با چهره و سلیقه خود داشته باشیم.

روسری برای صورت کشیده

اشخاصی که صورت کشیده و ظریفی دارند برای انتخاب روسری باید به دنبال طرح هایی با خطوط افقی باشند. هنگامی که این روسری ها را تا می کنید از وسط خطوط افقی به شکل مورب در می آیند و با خطای دیدی که ایجاد می شود چهره و صورت شما پرتر نشان داده می شود.
رنگ شال مناسب با پوست سبزه

اگر به دنبال ظرافت در چهره ی خود هستید باید روسری هایی با طرح ظریف انتخاب کنید. در عین حال توجه داشته باشید که ظرافت به معنای خلوت وساد بودن شال و روسری نیست بلکه با انتخاب روسری با طرح و نقش ظریف، حتی اگر طرحی پر نقش و نگار هم انتخاب کنید، دیگر لازم نیست نگران درشت به نظر آمدن چهره باشید.

اما اگر می خواهید صورت شما درشت به نظر برسد بهتر است به سراغ روسری و شال هایی بروید که طرح و نقوش آن ظریف نباشند و یا دارای نوار های پهن و بدون نقوش گل درشت باشند.

شال یا روسری

شال و روسری قرمز

اگر می خواهید روسری با رنگ زمینه روشن و سفید انتخاب کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که نقوش و طرح های روسری از رنگ های گرم باشند، با این کار چهره شما شاد و سرزنده به نظر می رسد.

خانم هایی که دارای صورت بیضی یا کشیده هستند، برای مشخص شدن گونه هایشان می توانند در زیر روسری هدبند یا دستمال سر ببندند و کناره های روسری را به داخل تا بزنند.

کدام اسپرت است و کدام رسمی؟

به عنوان یک اصل شال اسپرت تر از روسری است. پس هر موقع می خواهید یک استایل اسپرت بسازید فقط باید شال را انتخاب کنید.

شال یا روسری

در مقابل روسری هم حالت رسمی تر دارد. البته باز هم این اصل بسته به اینکه شال یا روسری طرح دارد یا ساده می تواند کمی تغییر کند. همچنین اینکه چجوری این شال و روسری را سر می کنید هم در این برداشت تاثیر دارد.

استایل دخترانه یا زنانه

استایل مورد نظرتان دخترانه اسپرت است یا خانمانه مجلسی؟ اگر تکلیف تان روشن است و طرفدار استایل های دخترانه هستید پس باید شال دخترانه فانتزی و عروسکی را انتخاب کنید. اینستاگرام پر است از استایل های شیک و خاصی که دختران باکلاس و لاکچری پوش با این شال های فانتزی و خاص بوجود آورده اند.

از طرف دیگر اگر از علاقمندان به استایل های سنگین و باوقار زنانه هستید پیشنهاد ما به شما روسری های طرح دار است.

 

البته این بدین معنا نیست که نمی توان استایل دخترانه جذابی با روسری طرح دار بوجود آورد. ولی دانستن این نکته برای کسی که می داند استایل دخترانه دوست دارد یا خانمانه کمک می کند از بین شال یا روسری یکی را انتخاب کند.

برای مهمانی دوستانه شال سر کنم یا روسری

برای یک مهمانی دوستانه دست تان باز تر است. ما به شما یک روسری با رنگ هماهنگ با استایل تان و یا شالی که رنگ اش خیلی شاد و جیغ نباشد را پیشنهاد می دهیم.

شال یا روسری

برای مهمانی رسمی کدام مناسب است؟

برای مهمانی های رسمی باید یک روسری مثلا روسری ساتن طرح دار استفاده کنید. چون اکثر مانتوهای مجلسی به رنگ مشکی هستند. می تونید با انتخاب یک روسری مشکی – سفید طرح دار استایل شیکی خلق کنید.

روزهای گرم تابستان شال سر کنم یا روسری

مانتوهای تابستانی همه خنک و اسپرت هستند پس بهترین انتخاب این است که یک شال رنگی نخی رو با مانتوتان ست کنید. البته روسری نخی هم می تونید استفاده کنید. ولی به شرطی که رسمی و مجلسی نباشند.

شال یا روسری

بر اساس رنگ پوست تان انتخاب کنید

نکته دیگری که باید در هنگام خرید شال و روسری در نظر بگیرید. این است که قبل از اینکه یه روسری یا شال با لباس هاتان هماهنگ باشد باید به رنگ پوست صورت تان بیاید. روسری و شال نزدیک ترین بخش لباس به صورت شماست و اگر آن را درست انتخاب کنید بازتاب رنگش حتی می تواند به زیباتر شدن پوست تان کمک کند.

در واقع در بسیاری از مواقع که ما از انتخاب شال و روسری مان راضی نیستیم به این دلیل است که اصلا آن رنگ انتخابی مناسب برای پوست صورت مان نیست.

شال یا روسری

برای اینکه ببینیم چه رنگی به صورت ما می آید اول باید ببینیم پوست ما چه رنگی است. ولی آیا می دانید تنالیته ی رنگی پوست صورت تان در طیف سرد تا گرم کجا قرار دارد؟

اکسسوری های ترند 1403 که تکمیل کننده ی استایل هستند

برای فهمیدن این موضوع می توانید از آزمایش دستبند طلایی استفاده کنید. یک دستبند طلایی را روی مچ یکی از دست ها و یک دستبند نقره ای را روی مچ دست دیگرتان قرار دهید و ببینید با کدام دستبند پوست شما سرحال تر به نظر می رسد. اگر دستبند نقره ای پوست شما را شفاف تر و زیباتر نشان میدهد تن رنگ پوست شما سرد است و اگر با رنگ طلایی پوست خوش رنگ تری دارید تن پوست شما گرم است. در مقاله انتخاب شال و روسری بر اساس رنگ پوست به طور کامل توضیح داده ایم که برای هر رنگ پوست چه رنگ شال یا روسری مناسب تر است.

شال یا روسری

با پالتو شال بپوشم یا روسری؟

برای روزهای سردتر سال که به خاطر سردی هوا مجبورین پالتو بپوشید می توانید یک شال نخی که رنگی هماهنگ با پالتو دارد سر کنید. اکثرا پالتوها حالت اسپرت دارند. و روسری باهاشون جالب نیست.

از طرفی خود پالتو شما شما را به اندازه کافی بزرگ تر خودتان نشان می دهد پس اصلا به روسری قواره بزرگ فکر هم نکنید. پالتوها معمولا یقه زیبایی دارند پس اگر هم روسری سر می کنید دنباله های روسری را درون یقه پالتو جای دهید.

کاپشن هایی که حالت پفی دارند بهتر است با شال همراه شوند.

با کاپشن شال بپوشم یا روسری؟

در کل بهتر است با هر مدل کاپشنی بلند، کوتاه، خزدار یا بدون خز، کلاه دار و یا بدون کلاه از شال های اسپرت نخی مناسب فصل پاییز و زمستان استفاده کنید. به این ترتیب هم از بزرگی حجم بدن تان با کاپشن کم کرده اید و هم می توانید دنباله شال را دور گردن بپیچید تا گرم تر شوید.

شال یا روسری

اگر دل تان می خواهد روسری طرح خاصی سر کنید، آن را طوری ببندید که قسمت های اضافی آن داخل کاپشن تان باشد تا شما را چاق نشان ندهد. در کاپشن با شال یا روسری می توانید مجموعه ای از استایل های بازیگران و سلبریتی ها با کاپشن را ببینید و از آنها الهام بگیرید.

با مانتو بلند چی بپوشیم؟

این روزها مانتوهای بلند یا عبایی ترند شده است. اگر دقت کرده باشید تقریبا همه اینفلوئنسرهای با حجاب اینستاگرام مانتو عبایی می پوشند! مانتوهای بلند بیشتر حالت رسمی دارند پس بهتر است با شال یا روسری ای همراه شوند که با استایل رسمی تان هماهنگ باشند.

البته اگر بخواهیم خیلی صریح به سوال با مانتو بلند شال سر کنم یا روسری؟ پاسخی بدهیم باید بگوییم که این سوال اساسا اشتباه هست. چون موارد متعددی در اینکه شال انتخاب کنید یا روسری نقش دارند. در مطلب با مانتو بلند شال بپوشم یا روسری چند نمونه استایل بازیگران ایرانی با مانتو بلند را برای تان گردآوری کرده ایم. دیدن این استایل های شیک و زیبا می تواند به شما در تصمیم گیری بین شال و روسری کمک کند.

با مانتو کتی چی بپوشیم

یکی دیگر از سوال های پر تکرار این است نحو ست کردن مانتو کتی است. مانتوی کتی از انواع مدل مانتو پرطرفدار در بین خانم ها و دختران جوان است.

شال یا روسری

از انواع مانتو های کتی می توان در مجالس و مهمانی های مختلف و مکان های اداری و رسمی استفاده نمود. اگر قصد دارید مانتو کتی تان را در یک استایل اسپرت به کار ببرید شال گزینه مناسب تری است. اما برای استایل های کلاسیک و رسمی و اداری روسری را انتخاب کنید. اگر علاقه دارید در این رابطه بیشتر بخوانید به مقاله مانتو کتی با شال یا روسری بروید.

با مانتو کوتاه چی بپوشم

مانتو کوتاه برای ایجاد استایل دخترانه و اسپرت ایده آل است. پیشنهاد می کنیم با انتخاب یک شال هماهنگ و خوشرنگ استایل تان را تکمیل کنید. استفاده از روسری با مانتو کوتاه معمولا نتیجه دلچسبی به همراه ندارد. نمونه های زیبا و شیکی از استایل دخترانه و زنانه با مانتو کوتاه در مانتو کوتاه با شال یا روسری را ببینید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

شال یا روسری

با مانتو چرمی چه شالی بپوشم

شال یا روسری؟ نمی دانید با مانتو چرم تان کدام را انتخاب کنید؟ با ست کردن شالی در طیف رنگ مانتو چرمی تان می توانید یک استایل اسپرت عالی بسازید. اما به تصویر زیر دقت کنید که الناز شاکردوست با مانتو چرمی اش روسری طرح دار زمینه مشکی و همرنگ مانتو سر کرده است.

استایل دخترانه شیک با هودی

هودی که این روزها هم فوق العاده پرطرفدار است استایل اسپرت و بروز ایجاد می کند. پس طبیعی است که با شال و کلاه ترکیب بهتری بدست بیاورید. اما می توان هودی را با روسری های قواره متوسط و کوچک هم پوشید. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید درباره استایل دخترانه و زنانه هودی بیشتر بدانید هودی با شال یا روسری را بخوانید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

4 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *