شیائومی ۱۲ اولترا

شرکت چینی شیائومی بنا دارد از قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۲ خود با نام شیائومی ۱۲ اولترا رونمایی کند که به نظر می رسد یک گوش فوق‌العاده قدرتمند و مجهز باشد. این مطلب از گروه تکنولوژی شادمگ به معرفی و بررسی کامل مشخصات این گوشی پرداخته است.

جذاب ترین گوشی شیائومی

شیائومی قصد دارد ماه آینده از گوشی‌ های پرچم‌دار مورد انتظارش یعنی ۱۲ اولترا و سری ۱۲S به صورت همزمان رونمایی کند.

چند وقت پیش بود که شیائومی اعلام کرد می‌خواهد از گوشی پرچم‌دار مورد انتظار خود با نام ۱۲ اولترا رونمایی کند. شرکت چینی زمان رونمایی از این گوشی را ماه بعد در نظر گرفته اما به نظر می‌رسد در آن مراسم قرار نیست فقط شاهد رونمایی از این گوشی باشیم و ظاهرا یک سری محصولات بالارده‌ی دیگر هم قرار است به ۱۲ اولترا ملحق شوند.

شیائومی ۱۲ اولترا

طبق اطلاعاتی که از منابع چینی معتبر به دستمان رسیده، ظاهرا شیائومی ۱۲ اولترا قرار است در کنار پرچم‌داران سری ۱۲S به صورت همزمان رونمایی شوند. البته با اینکه سری ۱۲S هم پرچم‌دار به حساب می‌آیند، اما با این حال در سال ۲۰۲۲، شیائومی ۱۲ اولترا قرار است به عنوان اصلی‌ترین نماینده‌ی شرکت چینی، به نبرد علیه بهترین‌های موجود نظیر آیفون ۱۳ پرو مکس، گلکسی S22 اولترا و… برود.

سری ۱۲S

متأسفانه در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با گوشی‌های سری ۱۲S در اختیار نداریم اما طبق آخرین خبرها، ظاهرا شیائومی می‌خواهد دو مدل گوشی را از این سری رونمایی کند؛ ۱۲S و ۱۲S پرو. حال این دو گوشی در چه بخش یا بخش‌هایی با هم تفاوت خواهند داشت اصلا مشخص نیست.

یک مورد که شاید مهم هم باشد، همین تصویر بالا از شیائومی ۱۲S است. نه تنها با این تصویر توانستیم از طراحی پنل پشتی این گوشی آگاه شویم بلکه متوجه شدیم دوربینی که قرار است در این محصول وظیفه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری را برعهده بگیرد، در نتیجه‌ی همکاری شیائومی و لایکا تولید خواهد شد که اتفاقا این همکاری هم قدمت زیادی ندارد و به چند ماه قبل بر می‌گردد.

گفته می‌شود شیائومی می‌خواهد ۱۲S پرو را به تراشه‌ی مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز کند (خبرها در این رابطه متفاوت هستند). اگرچه این تراشه بسیار قدرتمند است، اما بعید به نظر می‌رسد شیائومی این گوشی را راهی بازارهای جهانی کند.

آموزش تغییر ip در آیفون + راهنمای گام به گام

شیائومی ۱۲ اولترا

هرچند در رابطه با ۱۲ اولترا که گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را به عنوان قلب تپنده در خود خواهد داشت، این موضوع صدق نمی‌کند و احتمالا باید در بازار جهانی شاهد فروش آن باشیم.

مشخصات کامل شیائومی 12 اولترا

طبق اطلاعات منتشرشده توسط EqualLeaks، شیائومی 12 اولترا از یک نمایشگر 6.73 اینچی OLED با وضوح 2K و رفرش‌ریت 120 هرتز بهره می‌برد. پنل این نمایشگر همچنین از نوع E5 سامسونگ با پشتیبانی از نرخ نوسازی پویا LTPO 2.0 می‌باشد. تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus به‌عنوان قدرت سخت‌افزاری این دستگاه عمل می‌کند که با ترکیب 8/12/16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256/512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه می‌شود.

ظرفیت باتری شیائومی 12 اولترا، 4900 میلی‌آمپرساعت بوده و شارژ سریع سیمی 120 وات و همچنین بی‌سیم 50 وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند به اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر، پورت مادون‌قرمز، بلندگوهای استریو، موتور لرزش خطی و گواهینامه‌ی IP68 مجهز خواهد شد.

شیائومی ۱۲ اولترا

پیرامون قابلیت‌های عکاسی، مشخصات دوربین این گوشی پرچمدار به شرح زیر است:

لنز

اصلی: سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.1 اینچی از نوع سونی IMX989 با لرزشگیر اپتیکال (OIS)

فوق‌عریض: سنسور 48 مگاپیکسلی

زوم پریسکوپی: سنسور 48 مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS و زوم هیبریدی 120 برابری

سلفی: سنسور 32 مگاپیکسلی

به موارد بالا، یک پردازشگر تصویر جداگانه Surge C2 را به‌منظور بهبود عکاسی و فیلمبرداری محاسباتی این گوشی اضافه کنید.

انتظار می‌رود سنسور IMX989 مورداستفاده در این دستگاه، به‌عنوان نسخه سفارشی حسگر تصویر IMX800 سونی با پیکسل‌های 1.4 میکرونی و ابعاد 1/1.1 اینچی، به‌طور اختصاصی برای شیائومی توسعه یافته باشد.

شیائومی 12 اولترا همچنین از سیستم‌عامل اندروید 12 برپایه رابط‌کاربری اختصاصی MIUI نیز استفاده خواهد کرد. منبع XiaomiUI چندی پیش اشاره‌ای به یک گوشی هوشمند در کد آخرین نسخه از MIUI با اسم رمز Thor پیدا کرده بود.

شیائومی ۱۲ اولترا

نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۲ اولترا

شیائومی 12 اولترا که جدیدترین پرچمدار غول تکنولوژی چین خواهد بود و در بالاترین رده در میان گوشی‌های این برند قرار خواهد داش و اندکی دیرتر از دیگر اعضای خانواده‌اش عرضه شود. احت، همراه با مدل‌های هم‌سری‌اش معرفی نشده و قرارست در 2022تمال قریب به یقین قیمت گوشی شیائومی ۱۲ اولترا نسبت به دیگر مدل‌های این سری بیشتر خواهد بود و البته مشخصات بهتری نیز خواهد داشت.

به گفته‌ی برخی از منابع، این پرچمدار به مشخصات بی‌نظیری چون دوربین 200 مگاپیکسلی و فست شارژ 200 واتی مجهز می‌شود. در ادامه همه‌ی اطلاعاتی که از منابع معتبر تا به امروز در مورد گوشی شیائومی ۱۲ اولترا منتشر شده را بررسی می‌کنیم.

نحوه سرچ عکس در گوگل چگونه است ؟

قیمت

همان طور که واضح است زمانی که یک کالا معرفی نشده، تعیین کردن قیمت آن غیرمنطقیست، اما با در نظر گرفتن نمودار قیمت گوشی شیائومی و سابقه‌ی این غول چینی در قیمت‌گذاری‌هایش و مشخصات احتمالی این پرچمدار جدید، می‌توان یک محدوده‌ی قیمت را برای آن مشخص کرد.

با این حساب احتمالاً قیمت شیائومی 12 اولترا در محدوده‌ی 800 تا 1200 دلار خواهد بود.

درنهایت، بسته به مشخصات داخلی، چهار انتخاب متفاوت برای گوشی پرچمدار شیائومی وجود دارد که ارزان‌ترین آن‌ها با حافظه 8/256 گیگابایتی از 885 دلار شروع شده و سه مدل دیگر شامل 12/256 گیگابایت ، 12/512 گیگابایت و 16/512 گیگابایت، به‌ترتیب 960 دلار، 1005 دلار و 1080 دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.

شیائومی ۱۲ اولترا

مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ اولترا از نظر نرم افزار

و با توجه به اینکه دیگر مدل‌های این سری با اندروید 12 و MIUI 13 عرضه می‌شوند، احتمالاً گوشی شیائومی ۱۲ اولترا نیز با همین نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری معرفی خواهد شد، ولی این احتمال وجود دارد که شیائومی به زودی نسخه‌ی جدیدتری از رابط کاربری‌اش را عرضه کند و باید این نکته را نیز در نظر گرفت که این مدل در سال 2022 وارد بازار می‌شود، با این حساب می‌توان نتیجه گرفت 12 اولترا با جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری شیائومی و اندروید 12 وارد بازار خواهد شد.

مشخصات شیائومی ۱۲ اولترا از نظر سخت افزار

همان طور که می‌دانید مدل استاندارد و پرو‌ این سری با جدیدترین و قدتمندترین تراشه‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون یعنی Snapdragon 8 Gen1 معرفی شدند که لیتوگرافی 4 نانومتری دارد و توانسته از بنچمارک معتبر انتوتو امتیاز 993 هزاری کسب کند. با درنظر گرفتن پسوند اولترا در انتهای نام این گوشی، از آن انتظار می‌رود که در سطح و رده‌ای بالاتر از دیگر گوشی‌های هم‌خانواده‌اش قرار بگیرد، از همین رو بعید به نظر می‌رسد که در مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ اولترا از نظر سخت‌افزار، تراشه‌ای بجز Snapdragon 8 Gen1 به چشم بخورد.

این گوشی از نظر حافظه‌ی داخلی هم احتمالاً در نسخه‌های 256/8، 256/12 و 512/12 گیگابایتی عرضه خواهد شد و طبیعتاً درگاهی برای افزودن کارت حافظه‌ی خارجی نیز نخواهد داشت.

طراحی شیائومی 12 اولترا

در حال حاضر یک قاب از گوشی شیائومی ۱۲ اولترا منتشر شده و تا حدی می‌توانیم طراحی و شکل ظاهری آن را تصور کنیم. همان طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، ماژول دوربین اصلی این مدل تا حدی غیر‌متعارف بوده و به نظر می‌رسد شیائومی تصمیم داشته در طراحی این مدل ساختارشکنی کند.

روش حذف تاریخچه گوگل کروم و نحوه پاك كردن هیستوری گوگل

از نظر اندازه 12 اولترا تقریباً با نسخه‌ی پرو یکسان است و از همین رو می‌توان گفت که ابعادی در حدود 164.6 × 74.6 × 8.2 میلی‌متر خواهد داشت. اما احتمالاً از نظر وزنی کمی سنگین‌تر از پرو باشد. بدنه‌ی این مدل هم ترکیبی از شیشه و آلومینیوم خواهد بود و البته توسط کورنینگ گوریلاگلس ویکتس محافظت می‌شود. طبق معمول گوشی‌های جدید، در این مدل هم خبری از درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست.

شیائومی ۱۲ اولترا

برخی خبرها حاکی از این است که دوربین سلفی این مدل در زیر نمایشگر قرار خواهد گرفت و 12 اولترا اولین گوشی ‌خواهد بود. که در آن دیگر خبری از ناچ و یا پانچ-هول دوربین سلفی نیست، اما این خبر هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است.

نمایشگر گوشی شیائومی 12 اولترا

نمایشگر گوشی xiaomi 12 ultra احتمالاً از نوع اولد خواهد بود و اندازه‌ای برابر 6.8 اینچ خواهد داشت. پیک روشنایی در این نمایشگر به 1700 نیت می‌رسد و از محتوای HDR10+ و دالبی ویژن و همچنین از رفرش‌ریت 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی هم قطعاً بالاتر از 500 پیکسل در هر اینچ است.

باتری گوشی شیائومی 12 اولترا

ظرفیت باتری لیتیوم-پلیمری این گوشی احتمالاً حدود 5000 میلی‌آمپر خواهد بود و به گفته‌ی برخی این گوشی فست شارژ 200 واتی خواهد داشت.

شیائومی ۱۲ اولترا

دوربین گوشی شیائومی ۱۲ اولترا

احتمالاً جذاب‌ترین قسمت در گوشی xiaomi 12 ultra دوربین آنست. دوربین اصلی 4گانه است و با توجه به اخبار، احتمالاً اولین مدلی خواهد بود که به لنز 200 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. ولی برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر بهترست اندکی منتظر بمانیم.

بررسی ارزش خرید گوشی شیائومی ۱۲ اولترا

شیائومی 12 اولترا مشخصات احتمالی فوق‌العاده‌‎ای دارد و از همین رو منطقی به نظر می‌رسد که عده‌ی زیادی در انتظار عرضه و معرفی آن باشند. عملاً دوربین 200 مگاپیکسلی، فست‌شارژ 200 واتی و لنز سلفی زیر نمایشگر از جمله مواردیست که تا به امروز هیچ گوشی‌ به آنها مجهز نشده.

شیائومی ۱۲ اولترا

حتی در صورتی که این پرچمدار شیائومی به آنها مجهز نشود هم هنوز قابلیت‌های زیادی برای ارائه دادن دارد. بدون شک این مدل خوراک هواداران دنیای تکنولوژیست که همیشه به دنبال داشتن بهترین‌ها هستند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *