قابلیت های جدید اینستاگرام

قابلیت های جدید اینستاگرام آنقدر هیجان انگیز و کاربردی است که قطعا طرفدارن این شبکه اجتماعی پرطرفدار را ذوق زده خواهد کرد. گروه تکنولوژی شادمگ بهترین و جدیدترین قابلیت های جدید اینستاگرام را در این مطلب برای شما گردآوری کرده است.

اینستاگرام

اینستاگرم (Instagram) یا آنگونه که بین کاربران ایرانی رواج دارد، اینستا؛ شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو است. اینستاگرام جدا از قابلیت اشتراک عکس و فیلم عملا ابزاری ارتباطی برای بسیاری از کاربران است. می شود گفت استفاده کاربران از قابلیتهایی چون لایک و کامنت، فالو و آنفالو، پیامهای خصوصی و دنبال کردن استوری بقیه به نوعی اعتیاد مبدل شده است.

قابلیت های جدید اینستاگرام

قابلیت های برنامه Instagram اینستاگرام

  • ارسال استوری (پست زمان دار)
  • ایجاد افکت های مختلف بر روی تصاویر خود
  • اشتراک تصاویر و ویدیو های خود در شبکه های اجتمایی
  • آپلود بدون محدودیت تصاویر و فیلم ها
  • امکان ایجاد رمز دوم بر روی اکانت
  • فعال سازی همرمان چندین اکانت در یک نسخه
  • ارسال مستقیم تصاویر و فیلمها به دوستان
  • ارسال و دریافت لایک و کامنت
  • گفتگوی خوصی در برنامه (دایرکت)
  • امکان اجرای ویدیو زنده با دوستان خود
  • قرار دادن وضعیت یا استوری خود
  • ایجاد حساب کاربری به صورت عمومی یا خصوصی
  • قرار دادن نظر سنجی در پیج
  • نمایش ویدیو های طولانی IGTV در این نسخه

قابلیت های جدید اینستاگرام

سال گذشته، سالی پرکار برای اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی و پر از قابلیت های جدید و شگفت انگیز برای کاربران بود.اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در ادامه، قابلیت های جدید اینستا که برای راحتی بیشتر کاربران به آن اضافه شده است را بیان خواهیم کرد:

قابلیتی به نام داشبورد حرفه ای اینستاگرام (Professional Dashboard)

این قابلیت به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند فعالیت خود در اینستاگرام را ارزیابی کرده و مسیر رشد پیج را بررسی کنند.

قابلیت های جدید اینستاگرام

یکی از امکاناتی که داشبورد حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد، امکان تحلیل میزان فعالیت های کاربران در پیج برای دانستن ساعت طلایی است. ساعت طلایی یعنی تایمی در 24 ساعت که فعالیت و بازدید کاربران در پیج شما به بالاترین حد ممکن می رسد.

قابلیت داشبورد حرفه ای شامل بخش های متفاوتی می شود که یکی از آنها Stay Informed می باشد. در این بخش می توانید با نکات حرفه ای که تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم ذکر کرده اند، آشنا شوید.

قابلیت انتشار ویدئوهای 15ثانیه ای به نام Reels

اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک، قابلیتی به نام ریلز را به ابزارهای تولید محتوای خود اضافه کرده است.

امکان ساخت ویدئوهای 15 ثانیه ای و ویرایش آن در همان اپلیکیشن اینستاگرام را ریلز می گویند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این قابلیت هنوز به طور کامل تکمیل نشده است و باگ هایی از آن برای تعداد کثیری از پیج ها گزارش تا به امروز گزارش شده که اینستاگرام در حال برطرف کردن آن است.

ریلزها، فیلم های 15 ثانیه تا 1 دقیقه ای هستند که با کمک ابزارهای ویرایش گر می توان آنها را ساخته و برای جذب بیشتر مخاطبان در اینستاگرام منتشر کرد.

برخی از امکانات این ابزار عبارتند از:

موسیقی: امکان انتخاب موسیقی از فهرستی که اینستا در اختیار شما قرار می دهد، وجود دارد. همچنین کی توان میزان صدای موسیقی در ویدئو را با توجه به فیلم تنظیم کرد.
قابلیت Voice Over: امکان ضبط صدای فرد بر روی ویدئو
قابلیت Doodles: امکان طراحی بر روی ویدئوی ساخته شده

اتاق های زنده اینستاگرام(Live Rooms)

این قابلیت را می توان الهام گرفته از برنامه کلاب هاوس دانست. با کمک این قابلیت می توان با بیش از یک اکانت در اینستاگرام گفتگوی زنده برگزار کرد.

بسیاری از پیج هایی که پرفروش ترین محصولات اینستاگرام را ارائه می کنند، از این قابلیت برای ارتباط زنده و مستقیم با مشتریان یا همکاران خود استفاده می نمایند.

به روز رسانی دستیار حرفه ای اینستاگرام، اینسایت

مهم ترین علتی که پیج ها، کاربری خود را از خصوصی به تجاری تبدیل می کنند، استفاده از قابلیت اینسایت است.

اینستاگرام این ابزار حرفه ای را نیز از قلم ننداخته و برای آن هم آپدیت هایی را ارائه کرده است که این ابزار کاربردی تر از قبل باشد.

قابلیت های جدید اینستاگرام

یکی از این آپدیت هایی که در اینسایت صورت گرفته است، بالا بردن تایم دوره مشاهده عملکرد پیج از 60 روز به 90 روز می باشد.

تغییرات در هوش مصنوعی اینستاگرام

الگوریتم ها نیز دچار تغییرات فراوانی شدند و بسیار با دقت تر از قبل از قوانین و مقررات اینستاگرام پیروی می کنند.

اید تا چندی پیش استفاده از خدمات اینستاگرام ربات ها و برنامه ها ریسک بالایی داشت، اما با این آپدیت ها دیگر ریسک تبدیل به یقین شده است و امکان نابودی پیج صد در صد است.پی برای خرید خرید خدمات اینستاگرامی بهتر است به سایت های معتبری مثل فالوجت که طبق قوانین و آخرین آپدیت های الگوریتم اقدام به اعمال محصولات می کنند، استفاده کنید.

خرید فالوور فالوجت برای رشد پیج با توجه به خصوصیات آن می توان ایمن ترین روش خرید برای رشد پیج دانست.

الگوریتم های اینستا در این آپدیت های جدید، بیشتر بر روی محتواهای ویدئویی متمرکز شده اند.امکان اضافه کردن کپشن های طولانی برای پست های ویدئویی و استفاده از موسیقی از دیگر ویژگی هایی است که اینستا برای این دسته از محتواها قرار داد.

الگوریتم اینستاگرام براساس حدس و احتمال، محتواهایی را به قسمت فید اینستاگرام کاربران ارسال می کرد که با آپدیت الگوریتم، دقت آن بالاتر رفته و میزان سخت گیری الگوریتم نیز دو چندان شده است. برخی از عوامل موثر بر روی ارسال محتوا به قسمت فید اینستاگرام کاربران عبارتند از:

  • میزان تعامل پیج تولید کننده محتوا با سایر پیج ها
  • تعداد پیج هایی که در چند روز اخیر با آنها تعامل داشته است
  • کاربران چه تعداد از پست های او را پسندیده اند و بازخورد بالایی دریافت کرده اند

استوری هایی که از یک لوکیشن منتشر شده اند

اینستاگرام در اکتبر 2020 قابلیت جذابی را از اپلیکیشن حذف کرد که آن امکان مشاهده تمامی استوری های منتشر شده در یک لوکیشن از روی نقشه بود.

قابلیت های جدید اینستاگرام

این قابلیت بار دیگر به طور کامل تر به اینستاگرام اضافه شد و حال کاربران می توانند استوری پیج هایی که در نزدیکی آنها هستند را مشاهده نمایند.

مخفی کردن تعداد لایک از دید کاربران

یکی دیگر از قابلیت هایی که اینستاگرام در آپدیت ها به طور آزمایشی برای برخی پیج ها فعال کرد، امکان مخفی کردن تعداد لایک پست ها از مخاطبان پیج بود. پس از استقبال بی نظیر از این قابلیت، اینستا آن را به تمامی پیج های اینستاگرامی تعمیم داد.

بهترین اینترنت خانگی ایران کدام است + اطلاعات جامع در خصوص شرکت های ارائه دهنده اینترنت

تغییرات جذاب در لایو اینستا

تا چندی پیش امکان خاموش کردن دوربین یا میوت کردن صدا برای هیچ اکانتی فعال نبود و یکی از مشکلاتی که کاربران با این ابزار داشتند، درست در رابطه با دسترسی ها برای خاموش یا روشن کردن تصویر یا صدا بوده است.

اینستاگرام در آپدیت های اخیر، از ابزار لایو نیز غافل نبوده و این امکان را برای تمامی پیج ها فراهم کرده است.

به منظور خاموش کردن تصویر یا میوت کردن صدا، دکمه هایی در پایین صفحه لایو طراحی شده است.

با روشن کردن دکمه تصویر، به جای پخش تصاویر زنده شما، تنها عکس پروفایل شما به مخاطبان نمایش داده خواهد شد.

قابلیت های جدید دایرکت اینستاگرام

نخستین ویژگی این آپدیت، قابلیت پاسخ‌دهی در هنگام مرور فید است. درواقع شما هنگامی که در حال مرور فید صفحه خود هستید و در همان حال نیز پیامی دریافت می‌کنید، می‌توانید بدون رفتن به دایرکت و از دست دادن مکان خود در همان لحظه، پاسخ دهید.

این ویژگی جدید، چت را در حین استفاده از برنامه بسیار آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند.دایرکت اینستاگرام
دومین ویژگی نیز ارسال سریع برای دوستان است. شما قادر هستید که محتوای جالب را به اشتراک بگذارید. برای این کار لازم است که دکمه اشتراک‌گذاری را نگه داشته و بدون دردسر و اتلاف وقت، محتوای مورد‌علاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدن وضعیت آنلاین بودن یک فرد، سومین ویژگی‌ دایرکت اینستاگرام است. در بالای صندوق ورودی خود، می‌توانید ببینید چه کسی در آن لحظه آنلاین است تا چت کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند فرصت‌های بسیار خوبی برای ارتباط با دوستان پیدا کنید.
ویژگی جذاب بعدی، به عنوان همان ویژگی چهارم، ادغام این پلتفرم با Apple Music ،Amazon Music و Spotify است. در واقع شما می‌توانید یک پیش نمایش 30 ثانیه‌ای از آهنگ موردعلاقه خود را از طریق صفحه چت، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دایرکت اینستاگرام

ویژگی پنجم قابلیت فرستادن پیام بی‌صدا است. شما می توانید بدون اطلاع دوستان در اواخر شب یا زمانی که مشغول هستند با افزودن تنها عبارت «@silent» در پیام، از ارسال اعلان ناخواسته در آن زمان، برای دوستان خود جلوگیری کنید.
تغییر تم جدید چت به نام lo-fi برای مکالمات شخصی و نیز ساختن نظرسنجی برای دنبال‌کنندگان، برای ایجاد یک چت گروهی، از دیگر ویژگی‌های آپدیت جدید است. گفتنیست که ایده این قابلیت درواقع از چت گروهی مسنجر الگوبرداری شده است.

در نهایت باید بگوییم که تمام این ویژگی‌ها در کشور‌های منتخب در دسترس هستند. ارائه آن نیز در بهبود نحوه ارتباط بی‌نقص و سرگرم‌کننده و اشتراک‌گذاری، کمک شایانی کرده است.

قابلیت جدید اینستاگرام برای نمایش هشتگ‌های مرتبط‌تر

قابلیت جدید اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که به هشتگ‌های مرتبط‌ با موضوع جستجوی خود، دسترسی آسان‌تر داشته باشند. پس از اضافه شدن ویژگی‌ پاسخ به پیام‌ها از فید اصلی و اشتراک‌گذاری راحت‌تر محتوا با مخاطبین، حال اینستاگرام بر روی توسعه قابلیت هشتگ‌های مرتبط کار می‌کند که این قابلیت، به منظور جستجوی راحت‌تر در رابطه با موضوع مورد نظر کاربر، ارائه شده است.

در حال حاظر تنها تعداد محدودی از کاربران این پلتفرم، می‌توانند به ویژگی هشتگ‌های مرتبط، دسترسی داشته باشند و مشخص نیست که چه زمانی این ویژگی، برای تمام کاربران اینستاگرام فعال خواهد شد. در ادامه قصد داریم به جزئیات قابلیت جدید اینستاگرام بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

قابلیت های جدید اینستاگرام

هشتگ‌ها هنگامی‌که برای نخستین بار به پلتفرم اینستاگرام اضافه شدند، تغییرات گسترده‌ای را با خود به همراه داشتند. در ابتدا از این هشتگ‌ها به عنوان روشی سرگرم‌کننده برای نمایش عکس‌های مختلف، به کار برده می‌شد؛ اما به مرور زمان هشتگ‌ها توانستند برای گرفتن بازدید بیش‌تر عکس‌ها که نتیجه آن لایک بیش‌تر از طرف کاربران بود، مورد استفاده قرار بگیرند.

هشتگ‌های مرتبط‌تر

حال اینستاگرام در جهت توسعه کاربرد هشتگ‌ها، قابلیت جدیدی را ارائه داده و در پی آن توضیحاتی از طریق حساب کاربری خود در توییتر داده است. با توجه به این توضیحات، می‌توان نتیجه گرفت که قابلیت هشتگ‌های مرتبط، در جستجوی سریع و هدفمند درمورد موضوع مورد نظر کاربران، کاربرد دارد. همچنین می‌تواند اتفاقات مربوط به آن هشتگ را نمایش دهد؛ اما باید بگوییم که در این ویژگی جدید، تنها پست‌هایی با بیش‌ترین تعداد لایک و همچنین ویدیوهای کوتاه (Reels) مربوط به هشتگ جستجو شده، قابل نمایش هستند. حتی عکس‌ها و ویدیوهایی که شامل یک هشتگ خاص هستند، در بین پست‌های مرتبط قرار نمی‌گیرند.

گفتنیست که در کنار بهبود قابلیت جدید اینستاگرام، این پلتفرم سعی در توسعه قابلیت ریلز یا همان ویدیوهای کوتاه خود دارد تا بتواند با تیک‌ تاک که در حال حاضر محبوبیت این پلتفرم، از یوتیوب نیز فراتر رفته است، رقابت کند. از جمله اقداماتی که اینستاگرام به منظور توسعه ویدیوهای کوتاه یا ریلز انجام داده است، می‌توان به افزودن قابلیت جمع‌آوری کمک مالی توسط این ویدیوها اشاره کرد که هم‌اکنون تنها کاربران تعداد محدودی از کشورها به این قابلیت دسترسی دارند.

با جدیدترین ویژگی های اینستاگرام آشنا شوید

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا همیشه در حال تغییر و نوآوری و معرفی امکانات تازه از طریق امکانات و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ برای جذاب نگه‌داشتن پلتفرم خود است. کاربران نیز همیشه دنبال قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ هستند تا با جدیدترین ویژگیهای این برنامه بتوانند به شکل بهتری از آن استفاده کنند. در سال ۲۰۲۱ نیز جدیدترین تغییرات اینستاگرام زیادی وجود داشته و ویژگی های جدید اینستاگرام ۱۴۰۱ را در اختیار کاربران قرار داده است.

اینستاگرام از روز اول یک برنامه این چنینی با این همه امکانات متنوع نبوده است و اکثر این قابلیت‌ها به مرور زمان و کم کم به این شبکه اجتماعی افزوده شدند. اما آپشن های جدید اینستاگرام و تغییرات آخرین آپدیت آن در سال ۱۴۰۰ و ۲۰۲۱ چه مواردی بودند؟ با ما همراه باشید تا ویژگی های جدید آخرین آپدیت اینستا آشنا شویم.

سال ۲۰۲۱ سال شلوغی برای شبکه‌های اجتماعی بود به خصوص به دلیل همه‌گیری کرونا که بسیاری از کاربران در قرنطینه و داخل خانه بودند و تنها سرگرمی آن‌ها شبکه‌های اجتماعی بود. جدیدترین بروزرسانی اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ امکانات و ویژگیهای متنوع زیادی را به این برنامه اضافه کرد که در ادامه به برترین نمونه‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 داشبورد حرفه ای (P ofessio al Dashboa d) از قابلیت های جدید اینستاگرام

این ویژگی که جز امکانات آخرین به روزرسانی اینستا در ژانویه ۲۰۲۱ بود به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد خود در این شبکه اجتماعی را با کمک ابزارهای حرفه‌ای ردیابی کنید تا بتوانید کسب و کارتان را به شکل بهتری توسعه دهید. برای مثال می‌توانید ببینید مخاطبین شما بیشتر در چه زمانی فعال هستند تا در همان زمان‌ها پست ارسال کنید.

مضرات وحشتناک امواج وای فای درخانه | این مدلی خانه را از امواج امن کنید

در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، در این قسمت بخش‌های مختلفی برای ردیابی فعالیت شما وجود دارد. مثلا بخش S ay I fo med که در آن می‌توانید با نکات مهمی که سایر تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی ارائه کردند آشنا شوید و از آن‌ها الگو بگیرید. همچنین یک بخش دیگر نیز برای فروش محصولات کسب و کارتان وجود دارد که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از پروفایل شما از محصولاتتان بازدید کرده و در صورت تمایل آن‌ها را خریداری کنند.

اطاق‌های زنده (Live Rooms) از امکانات جدید اینستاگرام

اطاق‌های زنده یکی دیگر جدیدترین ویژگیهای و قابلیت های ۲۰۲۱ اینستاگرام است که در ماه مارس معرفی شد. در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا در لحظه با بیش از ۱ حساب اینستاگرام به صورت ویدیویی لایو پخش کنید. با این ویژگی می‌توانید با همکارانتان لایو برگذار کنید یا اینکه با مشتریانتان این کار را انجام دهید.

به روز رسانی Reels اینستاگرام ۲۰۲۲

قابلیت Reels از زمانی که اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد، به سرعت در حال افزایش محبوبیت است. اینستاگرام واقعاً روی این قالب جدید سرمایه گذاری می‌کند و دائماً به دنبال ارتقاء آن است، همانطور که در جولای ۲۰۲۱ مشاهده کردیم، زمانی که پلتفرم تصمیم گرفت حداکثر مدت زمان Reels را دو برابر کند. ویژگی جدید اینستاگرام مرتباً با گزینه‌های بیشتری مانند ویژگی تایمر ارائه می‌شود.

قابلیت های جدید اینستاگرام

بیایید نگاهی عمیق‌تر به کارهایی که می‌توانید با Reels انجام دهید، داشته باشیم. اساساً، Reels پست‌های عمودی تمام صفحه هستند که می‌توانند از ۱۵ ثانیه تا ۱ دقیقه طول بکشند. این عملکرد همچنین به شما امکان می‌دهد چندین فیلم کوتاه را در یک فیلم ترکیب کنید. علاوه بر این، Reels را می‌توان به انواع مختلفی از امکانات اضافی مجهز کرد تا محتوا را جذاب‌تر کند:

موسیقی: یکی از ویژگی و قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) این است که می‌توانید آهنگ دلخواه خود را اضافه کنید و نسبت صدای اصلی موسیقی را در مقابل ویدیو تنظیم کنید.

قابلیت Voiceove : در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، شما می‌توانید صدای خود را روی ویدیو ضبط کنید.

قابلیت Doodles: در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، می‌توانید روی ویدیوی خود نقاشی بکشید.

استیکرها: یکی ازویژگی و قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) این است که بعد از اینکه ویدیوی خود را اپلود کردید، می‌توانید یک استیکر به آن اضافه کنید.

تایمر: در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، با وجود تایمر نیازی به نگه داشتن گوشی در حین ضبط ویدیو ندارید.

 کپشن خودکار استوری ها از هیجان انگیزترین قابلیت های جدید اینستاگرام

یکی از جدیدترین امکانات اینستاگرام قابلیت اضافه کردن خودکار کپشن به صورت استیکر روی استوری‌ها است. از آنجایی که خیلی از کاربران ویدیوها را بدون صدا تماشا می‌کنند این ویژگی به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری با این دسته از مخاطبین ارتباط برقرار کنید و هرآنچه که در استوری می‌گویید را به صورت متن روی استوری اضافه کنید. آن هم به شکل خودکار.

این تغییرات آپدیت اینستاگرام ۲۰۲۲، تنها برای ویدیوهایی که ۱۵ ثانیه یا کمتر باشند قابل استفاده است بنابر این باید بهترین استفاده را از این زمان محدود داشته باشید. علاوه بر این ممکن است متن نوشته‌ها کاملا درست نباشد، در این صورت کافی است روی کلمات بزنید و آن‌ها را ویرایش کنید.

بروزرسانی بخش اینسایت

این بخش شاید جزو قابلیت های جدید اینستاگرام نباشد اما در سال ۲۰۲۱ با تغییرات کلی همراه بود و بسیار کاربردی‌تر از قبل شد. بیشتر این تغییرات به لایو و ریلز مربوط می‌شود و به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند با تعداد بیشتری از مخاطبین ارتباط برقرار کنند.

قابلیت های جدید اینستاگرام

اینستاگرام یک بار دیگر ابزار تجزیه و تحلیل خود را به روز کرده است تا به سازندگان و کسب و کارها بینش بهتری نسبت به عملکرد حساب‌هایشان بدهد. اولین تغییر عمده این است که اکنون به جای ۳۰ یا ۶۰، می‌توانید داده‌های حداکثر ۹۰ روزه را ببینید. همچنین می‌توانید عملکرد ویدیوی لایو خود را اندازه‌گیری کنید.

 امکانات جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲: تغییر الگوریتم ها

این مورد قطعا جز ویژگی های اپدیت جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ نیست چرا که جزو قابلیت‌ها به حساب نمی‌آید اما به همان اندازه و شاید بیشتر اهمیت دارد. اینستاگرام امسال الگوریتم‌هایش را تغییر داده و گفته می‌شود الگوریتم جدید بیشتر از همه محتوای ویدیویی تمرکز دارد. برای مثال حالا می‌توانید کپشن‌های طولانی‌تر برای ویدیوها بنویسید و حتی به ویدیوها موسیقی اضافه کنید.

اصل عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای مدت طولانی یک رمز و راز بوده است، و تلاش برای دیده شدن در آن بیشتر بر اساس حدس زدن و فرآیند آزمایش و شکست بود. به نظر می‌رسد در حال حاضر، در ویژگی های جدید اینستاگرام ۱۴۰۱، مهم ترین عواملی که بر آنچه کاربران در فیدهای IG خود می‌بینند تأثیر می‌گذارد، به صورت زیر است:

استوری های مبتنی بر لوکیشن

این ویژگی قبلا هم در اینستاگرام وجود داشت اما در اکتبر ۲۰۲۰ حذف شد و حالا دوباره به همراه سایر ویژگی های جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ بازگشته است. با این ویژگی های جدید اینستاگرام ۱۴۰۱ کاربران می‌توانند استوری‌های حساب‌هایی که در نزدیکی آن‌ها هستند را روی یک نقشه مشاهده کنند.

جستجو روی نقشه؛ از امکانات جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

یکی دیگر از به روز رسانی‌های جدید اینستاگرام، جستجوی نقشه است. این ویژگی شباهت زیادی به نقشه‌های گوگل دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان کسب و کارهای مختلف را در اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کنند. جستجوی نقشه در داخل مرورگر معمولی اینستاگرام قرار دارد که از آن برای جستجوی سایر کاربران، هشتگ‌ها و غیره استفاده می‌کنید.

یکی از جدیدترین قابلیت‌ها که در اپدیت جدید اینستاگرام برای سال ۲۰۲۱ به تازگی عرضه شده قابلیت جستجو در نقشه است. شما با یکی از ویژگی و قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) می‌توانید روی یک نقشه مکان کافه‌ها و فروشگاه‌ها را ببینید و اگر روی یکی از آن‌ها بزنید، اطلاعات تکمیلی در مورد آن کسب و کار را مشاهده می‌کنید. مثلا آدرس، قیمت، ساعات کار و همچنین پروفایل اینستاگرام آن‌ها.

مخفی کردن تعداد لایک ها از جالب ترین قابلیت های جدید اینستاگرام

اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران اینستاگرام روی تعداد لایک پست‌هایتان حساس هستید حتما می‌دانید برای آنکه بخواهید یک پست خوب ارسال کنید که مورد استقبال کاربران قرار بگیرد کار خیلی سختی دارید. ممکن است یک عکس که فکر می‌کنید بسیار زیبا است پست کنید و هیچکس آن را لایک نکند. این اتفاق ممکن است به اعتماد به نفس افراد آسیب وارد کرده و طبعات سنگینی داشته باشد.

برنامه های مدیریت مالی اندروید داخلی و خارجی + ویژگی های منحصر به فرد هر کدام

اینستاگرام با علم بر این موضوع امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها را در دسترس کاربران قرار داده است. این ویژگی از مدت‌ها قبل به صورت آزمایشی وجود داشت اما از چند ماه پیش در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. با فعالسازی این قابلیت جدید اینستاگرام می‌توانید تعداد لایک های پست خود را از دیگر کاربران مخفی کنید.

اینستاگرام از سال ۲۰۱۹ به سمت پنهان کردن تعداد لایک‌ها در زیر پست‌ها حرکت کرده است. در حال حاضر، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید این اطلاعات را برای پست‌های خود پنهان کنید یا خیر. برای انجام قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲، باید به یکی از پست‌های خود بروید، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه «مخفی کردن تعداد لایک‌ها» را انتخاب کنید.

قابلیت های جدید اینستاگرام

 امکانات جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲: پاسخ دادن به دایرکت با ویدیو یا عکس یکی از جدیدترین ویژگیهای اینستاگرام

یکی از ویژگی های اپدیت جدید اینستاگرام امکان پاسخ دادن به دایرکت‌ها با عکس یا ویدیو است. اگر حوصله تایپ کردن ندارید یا می‌خواهید به جای متن یک عکس یا ویدیو به طرف مقابلتان بفرستید می‌توانید ویدیو خودتان را ضبط کرده و آن را به جای استیکر یا گیف ارسال کنید. این هم یکی از ویژگی و قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) است که خیلی مفید واقع شده است.

 امکان خاموش کردن صدا یا تصویر در لایو

امکان جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ خاموش کردن صدا یا تصویر در هنگام پخش یک لایو است. اگر نمی‌خواهید تصویرتان در جریان یک لایو پخش شود یا برعکس اگر فقط می‌خواهید تصویری را بدون صدا پخش کنید، حالا می‌توانید این کار را انجام دهید. اینستاگرام دکمه‌های جداگانه‌ای درست زیر پنجره لایو برای انجام این کار اضافه کرده است.

وقتی ویدیو را خاموش کنید به جای پخش زنده تصویر پروفایل شما نشان داده می‌شود.

 امکانات جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲: کلب پست‌های اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت های جدید اینستاگرام در پست این است که اکنون می‌توانید پست‌های مشترک ایجاد کنید. به این معنی است که پست هم در فید شما و هم در پروفایل همکار شما ظاهر می‌شود. برای ایجاد یک پست مشترک، باید پست معمولی خود را ایجاد کنید، سپس روی Tag people و سپس روی I vi e collabo a o کلیک کنید.

Reels Visual Replies

تا پایان سال ۲۰۲۱ اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید آواتار اینستاگرام دیگر Reel را به نام «Reels Visual Replies» معرفی کرد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ویدیوها به نظرات (توسط هر دنبال کننده ای روی Reels شما) پاسخ دهید. این ویژگی یک راه عالی دیگر برای سازندگان است تا با ایجاد محتوای الهام گرفته از فعالیت آن‌ها در بخش نظرات، با فالوورهای خود بحث کنند.

حالت c ea o اینستاگرام

اینستاگرام مدتی پیش حالت C ea o را برای حساب‌هایی با بیش از ۱۰۰۰۰ فالوور معرفی کرده است و به توسعه این بخش از برنامه ادامه می‌دهد تا به اینفلوئنسرها کمک کند تا از تجربه خود با آن بهترین استفاده را ببرند و حالت C ea o واقعاً تفاوت ایجاد کرد. حالت C ea o همچنان در حال تکامل است و ویژگی‌های جدیدی مانند بخش کاملاً جدیدی از نکات بازاریابی اینستاگرام را به دست می‌آورد که سازندگان می‌توانند هنگام طراحی محتوای جدید به نفع خود استفاده کنند.

 استیکرهای تعاملی جدید استوری اینستاگرام

اکثر کاربران اینستاگرام عادت دارند هر از گاهی استیکرهای جدیدی را در پنل ویرایش استوری خود ببینند. در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، جدیدترین مجموعه استیکرهای موجود برای هر کاربر ممکن است بر اساس نوع حساب آن‌ها متفاوت باشد. تغییرات آپدیت اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ در استوری‌ها به صورت زیر است:

نام این استیکر گویای همه چیز است. افزودن آن به استوری خود به دنبال کنندگان شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً از استوری اینستاگرام خرید کنند. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت جدید استوری اینستاگرام ۲۰۲۲ باید ویژگی خرید را از قبل تنظیم کرده باشید. این یکی از اپشنهای اینستا در سال ۲۰۲۱ است.

استیکر موسیقی
این مورد مدتها است که توسط کاربران در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود و اکنون یکی از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ این است که استیکر Music به طور گسترده در دسترس است.

قابلیت های جدید اینستاگرام

Add you s
استیکر “Add you s” کمی شبیه به استیکر چالش و امکانات جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دیگران را دعوت کنید تا استوری‌های خود را در مورد هر موضوعی که می‌خواهید به اشتراک بگذارند. برای دیدن استوری‌های سایر افرادی که استیکر Add you s شما را استفاده کرده‌اند، روی استیکر در استوری خود ضربه بزنید. این از امکانات و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ است.

همچنین، می‎توانید از نماد سه نقطه در بالا برای مشاهده گزینه‌های اضافی برای مدیریت استیکرهای خود مانند خاموش کردن اعلان‌ها یا پنهان کردن نام کاربری خود استفاده کنید.

استیکر لینک قابل تنظیم

استیکر لینک دیگر مخصوص اکانت‌های بزرگتر اینستاگرام با بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده نیست. اکنون برای همه ما در دسترس است! برای استفاده از قابلیت جدید استوری اینستاگرام، باید آدرس وب سایتی را که ‌می‌خواهید استیکر به آن لینک شود، وارد کنید. هر کسی که می‌تواند استوری شما را ببیند می‌تواند روی قابلیت جدید اینستا در سال ۱۴۰۱ ضربه زده و از سایت لینک داده شده بازدید کند. این قابلیت جدید اینستاگرام در استوری سال ۲۰۲۲ است.

امکانات جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲: استیکر حمایت از مشاغل کوچک

این استیکر در طول همه گیری کرونا برای خود نامی دست و پا کرده است و از ویژگی های جدید اینستاگرام در سال ۱۴۰۱ است. کووید-۱۹ و سایر محدودیت‌ها تأثیر منفی زیادی بر مشاغل، به ویژه مشاغل کوچکتر داشته است. اینستاگرام تصمیم گرفت تا کاربران را قادر سازد تا از کسب و کارهای کوچک مورد علاقه خود با یک استیکر اختصاصی حمایت کنند. تا به آن‌ها کمک کند دسترسی و شناخت خود را افزایش دهند.

این بدان معناست که با استفاده از استیکر در اینستاگرام جدید ۱۴۰۰، می‌توانید هر کسب‌وکاری را تگ کنید تا به آن‌ها کمک کنید مخاطبان بیشتری پیدا کنند. این یکی از ویژگی و قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) است که بسیار مفید است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

7 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *