افتتاح حساب ترکیه
مدل یقه لباس زنانه

بدون اغراق مدل یقه لباس زنانه بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد و روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است البته به شرطی که مناسب ترین یقه را برای لباس خود انتخاب کنید. گروه استایل شادمگ در این خصوص به شما کمک میکند.

یقه لباس زنانه

طراحان لباس مجلسی معمولا بر اساس سبک کار خود یا مدل یقه های لباس مجلسی زنانه که در آن برهه زمانی ترند شده باشند، روی بخشی از لباس مجلسی مانور می‌دهند. خلاقیت طراح می‌تواند روی انتخاب پارچه لباس، مدل دامن، قد دامن، مدل آستین و یا مدل یقه لباس خودنمایی کند.

مدل یقه لباس زنانه

در این میان، یقه به دلیل نزدیک‌تر بودن به چهره و موها، نقش به سزایی در ظاهر فرد دارد. در این مقاله به بررسی مدل یقه های لباس مجلسی زنانه می‌پردازیم که اخیرا بیشتر مورد توجه طراحان لباس مجلسی زنانه بوده‌اند. هرکدام از این مدل ها برای یک فرم بدنی خاص طراحی شده و با اکسسوری ها و متریال‌ های ویژه ای ترکیب می‌شود.

شاید بتوان گفت که یقه لباس بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد. یقه لباس علاوه بر تاثیری که بر ظاهر لباس دارد، روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است؛ برای مثال یقه لباس می‌تواند افراد چاق تر، لاغرتر یا کشیده تر نشان دهد.

به طور کلی یقه لباس ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

یقه های مسطح یا خوابیده با اشکال ساده یقه گرد یا هفت؛ مانند: یقه گرد، هفت، چهارگوش و قایقی.
یقه های برگردان: قسمتی از یقه روی سرشانه، کاور سر جلو یا سینه برمی‌گردد؛ مانند یقه انگلیسی، آرشال، بلیزری، شومیز، ب. ب، شکاری و ملوانی.
یقه های ایستاده: روی گردن می ایستند؛ مانند: یقه چینی، ایرانی، فرنچی و اسکی.
یقه های فانتزی؛ مانند: دراپه

مدل یقه لباس زنانه

انواع مختلف یقه لباس

انواع یقه لباس مسطح

۱- یقه گرد

این نوع یقه لباس به صورت منحنی، دور گردن قرار می گیرد. یقه های گرد صورت را گرد و پرتر نشان می دهند و برای صورت های استخوانی و لاغر تر مناسب هستند. هر چه میزان بازی یقه بیشتر باشد، بالاتنه پرتر دیده می شود. میزان بازی یقه گرد می تواند تا نزدیکی حلقه آستین باشد اما باید توجه کرد که این اندازه از بازی یقه برای اشخاصی با سرشانه معمولی بهتر است.

۲- یقه هفت

انواع یقه های هفت، اندام و گردن را کشیده و بلندتر نشان می دهند، از این رو بسیار مناسب افرادی با صورت گرد و و اندام درشت هستند.

 

هرچه بازی و کشیدگی یقه هفت بیشتر باشد، گردن و بالاتنه، کشیده تر به نظر می رسد، در نتیجه تاثیر بیشتری در کشیدگی و لاغری اندام دارد. باید توجه کرد که اگر بازی یقه از سرشانه زیاد شود، برای افرادی با سرشانه پهن مناسب نخواهد بود.

۳- یقه چهارگوش (خشتی)

این نوع یقه لباس از خط های شکسته و زاویه دار تشکیل می‌ شود. یقه خشتی برای صورت های استخوانی مناسب نیست زیرا حالت استخوانی چهره را تشدید می کند. این نوع یقه را می توان با زاویه کمتر و به شکل منحنی نیز طراحی کرد.

مدل یقه لباس زنانه

۴- یقه قایقی (بلمی، کشتی)

این نوع یقه لباس به صورت منحنی باز و به طور معمول در راستای سرشانه است. یقه قایقی برای افرادی با سرشانه پهن مناسب نیست زیرا پهنای سرشانه را به طور کامل، و گردن را کوتاه تر نشان می دهد. این نوع یقه برای افرادی با گردن لاغر و کشیده مناسب تر است.

انواع یقه لباس ایستاده

یقه های ایستاده معمولا از حلقه یقه، سه سانتیمتر بالاتر می‌روند؛ یعنی سه سانتیمتر روی گردن می ایستند. این نوع یقه ها با توجه به لبه جلویی یقه، اشکال و نام های گوناگونی دارند. یقه ایستاده به لباس فرم رسمی می دهد، از این رو در طراحی لباس های رسمی و اداری کاربرد زیادی دارند.

اطلاعاتی کامل از استایل دانشجویی دخترانه | هر آنچه که باید در تیپ دانشجویی خود داشته باشید !

این نوع یقه، بالاتنه افراد را بلندتر و کشیده تر نشان می دهد. در زیر انواع این یقه ذکر شده است.

مدل یقه لباس زنانه

۱- یقه چینی

لبه های این یقه، لب به لب به یکدیگر قرار می گیرند.

۲- یقه ایرانی

لبه های این یقه، روی هم قرار گرفته و با دکمه بسته می شود. این نوع یقه در لباس روحانیون و دیپلمات ‌های ایرانی بسیار استفاده می شود.

۳- یقه فرنچی

دو لبه این یقه، مانند یقه چینی کنار هم قرار می‌گیرند، اما لبه ها منحنی شکل هستند.

۴- یقه اسکی

این نوع یقه لباس معمولا در لباس های زمستانی استفاده می شود. دور گردن را ‌پوشانده و تا نزدیکی چانه می رسد. برخی از طرح های این یقه لباس، یک یا دو بار تا ‌خورده و برمی گردد.

مدل یقه لباس زنانه

یقه های برگردان

یقه های برگردان بر اساس یقه های گرد و هفت طراحی می شوند. این نوع یقه ها بر اساس الگوی اولیه ای که از آن استفاده شده باشد و میزان پهنی و بازی یقه، تاثیرات متفاوتی خواهند داشت.

هر چه برگردان یقه پهن تر و یقه بسته تر باشد، بالاتنه پرتر و کوتاه تر، و هرچه برگردان باریک تر و یقه بازتر باشد، گردن کشیده‌تر و بالاتنه لاغرتر به نظر خواهد رسید.

۱- یقه انگلیسی

از رایج ‌ترین یقه های هفت برگردان، یقه انگلیسی است. اشکال یقه انگلیسی با توجه به پهنای برگردان یقه و میزان باز بودن آن متفاوت است که هر کدام تاثیرات متفاوتی دارند. یقه های انگلیسی پهن، بالاتنه را درشت و پهن تر نشان می دهند. هر چه یقه انگلیسی باریک‌تر و بلندتر باشد، اندام، گردن و صورت لاغرتر و کشیده تر به نظر می رسند.

مدل یقه لباس زنانه

۲- یقه آرشال

این مدل یقه از یقه هفت گرفته شده است و تاثیرات آن بر اندام مانند یقه هفت است. این یقه شبیه به یقه انگلیسی است اما دال یقه در آن وجود ندارد.

این مدل، به ویژه مدل هایی از آن که پهنای برگردان آن ها باریک و بازی و کشیدگی آن ها نسبتا زیاد است، برای افرادی با بالاتنه درشت، گردن کوتاه و صورت پر، بسیار مناسب است. هرچه یقه آرشال، کشیده تر و باریک تر باشد، گردن را بلندتر و بالاتنه و صورت را کشیده و لاغرتر نشان می‌دهند.

۳- یقه بلیزری

اساس این نوع یقه، شبیه یقه انگلیسی است اما قسمت دال آن زیاد است. در یقه بلیزری، مقداری از آن حتما روی هم قرار می گیرد، از این رو برای مانتو، بارانی و پالتو مناسب ‌تر است.

۴- یقه شومیزی

این نوع یقه بر اساس یقه گرد طراحی می ‌شود. یقه شومیزی، نوعی یقه رسمی است که با دکمه بسته می شود. معمولا اندازه بلندی پایه یقه سه سانتیمتر و اندازه برگردان آن دلخواه و به شکل نوک تیز است. یقه شومیزی برای صورت های گرد مناسب تر است.

۵- یقه ب.ب

این یقه بر اساس یقه گرد طراحی می‌شود. یقه ب.ب ممکن است با پایه باشد که در این صورت حدود دو تا سه سانتی روی گردن می ایستد. اگر این نوع یقه بدون پایه باشد، روی سرشانه قرار می گیرد. یقه ب.ب برای گردن بلند و صورت کشیده و مثلثی مناسب بوده و بهتر است برای صورت های گرد و پر به کار نرود.

مدل یقه لباس زنانه

۶- یقه شکاری

این نوع یقه لباس بر اساس یقه گرد شکل می گیرد. نوک برگردان یقه شکاری، تیز است و برای صورت های گرد و پر نیز استفاده می شود. بلندی برگردان یقه شکاری از شومیزی بیشتر است.

۷- یقه ملوانی

پهنه برگردان یقه ملوانی زیاد است و تمام قسمت سرشانه را می پوشاند. این نوع یقه، سرشانه را پهن و درشت نشان می دهد. از این رو برای افرادی با سینه درشت و سرشانه پهن مناسب نیست. همچنین قد را کوتاه تر نشان می دهد و برای افراد قد بلند مناسب تر است.

یقه دراپه

از انواع یقه های مجلسی و مناسب برای لباس های مهمانی است. یقه دراپه از روی شانه تا خط کمر، پرچین و حجیم می ایستد. مقدار چین، دراپه و بازی یقه متنوع است. این نوع یقه برای افراد لاغر با سینه کوچک مناسب است. یقه دراپه بالاتنه، سرشانه و سینه ها را پهن و پرحجم تر نشان می‌دهد.

استایل رسمی زنانه شیک و جذاب رو چطور ست کنیم ؟ اصول مهم برای انتخاب استایل رسمی

مدل یقه لباس زنانه

یقه های فانتزی

مدل های بسیار متنوع دیگری نیز وجود دارند که هر کدام بر اساس یکی از مدل هایی که در بالا توضیح داده شد، الهام گرفته شده است. با توجه به نکاتی که ذکر شد، می توانید تاثیر هر کدام را بر اندام تشخیص دهید.

با استفاده از خلاقیت و ویژگی های هر کدام از یقه ها می توانید انواع یقه ها را با یکدیگر ترکیب کنید و مدل های جدیدی را با توجه به نیاز خود به وجود آورید.

کدام یقه زنانه برای شما مناسب‌تر است؟

حال که تا حدودی با مدل های مختلف یقه زنانه آشنا شدید، می‌خواهیم کاربرد انواع مدل یقه لباس را بررسی کنیم و ببینیم، هرکدام برای چه خانم هایی مناسب هستند. یقه ها نه‌تنها تکمیل‌کننده لباس هستند، بلکه اگر به‌درستی انتخاب شوند، تأثیر زیادی بر چهره شما خواهند داشت.

مدل یقه لباس زنانه

این موضوع کاملاً منطقی است زیرا یقه ها نزدیک‌ترین بخش لباس به چهره شما هستند. در این قسمت، یقه های مناسب برای انواع فرم‌های صورت را بیان کرده و در نهایت تأثیر انواع مدل یقه بر زیبایی اندام را بررسی خواهیم کرد. ما به شما کمک می‌کنیم که با انتخاب یقه مناسب، بهترین استایل را برای خود ایجاد کنید.

کاربرد انواع یقه لباس زنانه

مدل یقه زنانه مناسب برای صورت‌های گرد

صورت های گرد دارای عرض و طول تقریباً برابر هستند و هیچ برجستگی در قسمت چانه آن‌ها دیده نمی‌شود. انواع مدل یقه زنانه برای صورت‌های گرد عبارت‌اند از:

یقه هفت: یقه هفت دارای برشی است که صورت را کشیده‌تر و گردن را بلندتر نشان می‌دهد و بهترین گزینه برای خانم هایی با صورت گرد است.چپ و راستی: این نوع یقه نیز جلوه‌ای شبیه به یقه هفت ایجاد کرده و باعث می‌شود، صورت شما کشیده‌تر به نظر برسد.
انگلیسی: اگر صورت گردی دارید، در انتخاب مانتو و پالتو، آنهایی را که دارای یقه انگلیسی هستند، انتخاب کنید.
آرشال: یقه آرشال نیز عملکردی درست مانند یقه انگلیسی در زیباسازی چهره های گرد دارد.

مدل یقه لباس زنانه
دلبری: یقه دلبری به دلیل داشتن زوایای مشخص، صورت گرد و بدون زاویه شما را متعادل‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.

مدل یقه زنانه مناسب برای صورت های قلبی و الماسی

صورت های الماسی و قبلی دارای چانه‌ای مشخص و برجسته هستند. ازاین‌رو باید یقه ای را انتخاب کنند که بر فک پایین آنها تمرکز نداشته باشد. یقه های مناسب برای این افراد عبارت‌اند از:

قایقی: یقه قایقی دارای پهنای زیادی بود و از تیز بودن چانه می‌کاهد.
گرد: انحنای یقه گرد باعث متعادل به نظر رسیدن زاویه چانه در صورت های قلبی می‌شود.
خشتی: یقه خشتی نیز مانند یقه قایقی، پهن بوده و برای فرم صورت قلبی مناسب است.
یقه دراپه: یقه دراپه به دلیل داشتن حجم پارچه زیاد در یقه، تمرکز را از چانه به سمت یقه معطوف می‌کند.

چه مدل یقه زنانه برای صورت های مستطیلی و کشیده مناسب است؟

صورت های مستطیلی باید مدل یقه ای را انتخاب کنند که از کشیدگی صورت آن‌ها بکاهد. یقه های مناسب برای این فرم از چهره ها به‌صورت زیر است:

یقه اسکی: یقه اسکی، تمام گردن شما را پوشانده و خطای دید ایجاد می‌کند. در نتیجه طول صورت شما کمتر به نظر خواهد رسید.

مدل یقه لباس زنانه
یقه ب ب: یقه ب ب به دلیل پنل های منحنی خود، چهره های استخوانی مستطیلی را منعطف‌تر نشان می‌دهد.
یقه رافل: یقه رافل دارای ارتفاع بوده و مقدار از گردن را پوشش می‌دهد و انتخابی مناسب برای صورت‌های مستطیلی است.

صورت های بیضی؛ سازگار با هر نوع یقه زنانه

اگر صورت شما دارای فرم بیضی است، خوش‌شانس هستید زیرا می‌توانید، انواع مدل یقه لباس را انتخاب کنید. البته حتماً در انتخاب نوع یقه به فرم اندام خود توجه کنید. در زیر تأثیر انواع مدل یقه بر زیبایی اندام را توضیح خواهیم داد.

بهترین انواع یقه برای خانم های چاق

درصورتی‌که دچار اضافه‌وزن هستید، به‌خصوص اگر بالاتنه بزرگی دارید، نگران نباشید با انتخاب یقه مناسب زیباتر به نظر خواهید رسید. آیا می‌دانستید، یقه هفت از یقه های مناسب افراد چاق است؟ پوشیدن یک لباس با یقه هفت و یا یقه چپ و راستی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

کلکسیونی از بهترین و جدیدترین مدل روسری 1401 مناسب رنگ سال

یقه های آرشال ظریف نیز برای شما مناسب هستند. از یقه هایی که دارای جزئیات در قسمت یقه هستند، مانند یقه دراپه و یا یقه کراواتی بر حذر باشید، آن‌ها شما را چاق‌تر جلوه می‌دهند. اگر دارای بازوها و شانه‌های چاقی هستید، از پوشیدن یقه رومی، یقه قایقی و یا یقه ملوانی نیز پرهیز نمایید. در عوض یقه های ساده‌تری مانند یقه ماندارین را امتحان کنید.

بهترین انواع یقه زنانه برای خانم های لاغر

خانم های لاغراندام معمولاً دارای بالاتنه باریکی هستند. این خانم ها می‌توانند، برای پرتر نشان‌دادن بالاتنه خود، از لباس هایی با یقه های چین‌دار استفاده کنند. انواع لباس های یقه کراواتی و یقه دراپه دار از یقه های مناسب افراد لاغر هستند. همچنین این خانم‌ها بهتر است، از یقه های هفت استفاده نکنند.

مدل یقه لباس زنانه

انواع پیراهن ها و شومیزهای یقه مردانه و بلوزهای یقه گرد نیز برای آنها ایده‌آل است. یقه ملوانی نیز به دلیل یقه بزرگ و برگردان، در تن خانم های لاغراندام جلوه زیباتری دارد. همچنین بهترین توصیه برای افرادی که دارای گردن لاغر و بلندی هستند، استفاده از لباس های یقه اسکی است.

یقه زنانه مناسب برای خانم های کوتاه قد و ریزاندام

اگر دارای قد کوتاهی هستید، بهترین نوع یقه زنانه برای شما که قد شما را بلندتر نشان می‌دهد، یقه های باز هستند. سعی کنید، گردن خود را با لباس های یقه ایستاده و یقه اسکی نپوشانید زیرا کوتاه‌تر به نظر خواهید رسید. در‌صورتی‌که از علاقه‌مندان پیراهن ها و شومیزها هستید، دکمه‌های بالایی شومیز را حتی‌الامکان باز بگذارید تا گردن شما کشیده‌تر و بلندتر جلوه کند.

یقه رومی و یقه قایقی نیز از گزینه‌های عالی برای خانم‌های ریزاندام بوده و آن‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهند. یقه های چین‌دار و شلوغ مانند یقه دراپه و یقه ملوانی شما را کوتاه‌تر نشان خواهند داد، پس ترجیحاً از این یقه ها استفاده نفرمایید.

انواع یقه لباس عروس را بشناسید

یقه دکلته بازترین مدل یقه است و بدون هیچ بندی روی سینه قرار می‌گیرد. این مدل یقه لباس زنانه برای عروس خانم‌هایی با سینه و بالاتنه متوسط مناسب است.

مدل یقه لباس زنانه
یقه مربعی نسبت به مدل دکلته، در ناحیه سینه پوشیده‌تر است و بالاتنه فرد را پُر‌تر نشان می‌دهد.
البته یقه قایقی یا U شکل که در هر دو طرف لباس به یک شکل دوخته شده و برای افرادی با اندام مستطیلی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.
یقه بندی نوعی دکلته قلبی و راسته است و از طریق 2 بند، یقه را نگه می دارد. نازک یا پهن بودن بندها به اندام و بالاتنه فرد بستگی دارد.
یقه ایستاده هم برای کسانی که به دنبال لباس عروس پوشیده هستند، پیشنهاد خوبی محسوب می‌شود. این مدل یقه مثل یقه اسکی، گردن فرد را می‌پوشاند و برای صورت‌های کشیده هم مناسب است.
یقه هالتری دور گردن بسته می‌شود و هم به صورت باز و هم بسته وجود دارد. این مدل یقه برای خانم‌هایی با سینه و بازوهای لاغر مناسب است.

برای انواع مدل یقه لباس زنانه، چه گردنبندی مناسب است؟

انتخاب اکسسوری به خصوص گردنبند، اهمیت زیادی در تناسب و جذابیت استایل فرد دارد. بنابراین باید بدانید هر مدل گردنبند، مناسب کدام مدل یقه است. برای یقه‌های کج یا یک‌طرفه می‌توانید از گردنبندهای چند لایه یا گردنبندهای چوکر چسبان استفاده کنید تا تقارن و تناسب استایل شما حفظ شود. اما اگر قصد پوشیدن لباس یقه دکلته دارید، بهتر است از شلوغی بپرهیزید و یک گردنبند کوتاه انتخاب کنید.

مدل یقه لباس زنانه

گردنبندهای ظریف آویزدار هم گزینه مناسبی برای یقه هفت هستند و توجه دیگران را به صورت شما جلب می‌کنند. در مورد یقه اسکی آزادی عمل بیشتری وجود دارد و به جز گردنبندهای کوتاه و چوکر که نزدیک گردن قرار می‌گیرند، از سایر مدل‌ها مثل گردنبند رو‌لباسی و زنجیرهای بلند می‌توانید استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

7 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *