افتتاح حساب ترکیه
عطر زنانه خوشبو

عطر زنانه خوشبو مشخصات خاص خودش را دارد. پس اگر دوست دارید پس از ورود به هر محفلی بوی عطر شما دیگران را تحت تأثیر قرار دهد با این مقاله گروه استایل شادمگ همراه باشید.

عطر

وقتی موضوع عطر مطرح می‌‌شود ترجیحات شخصی افراد و سلایق آن‌ها نشان داده می‌‌شود. برخی افراد عطر و ادکلن‌های سنگین و گرم و برخی دیگر عطر و ادکلن‌های سرد و ملایم را دوست دارند. واقعیت این است که عطری که ما استفاده می‌‌کنیم نشان‌دهنده‌ی شخصیت و برخی خصوصیات ما می‌‌باشد. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های ادکلن و عطر زنانه خوشبو ، خرید عطر زنانه می‌‌پردازیم.

عطر زنانه خوشبو

دسته‌بندی عطر زنانه خوشبو

انتخاب عطری که برای هر فرد مناسب باشد، به اندازه‌ای که فکر می‌‌کنید ساده نیست. در واقع، برای بسیاری از ما عطرها بخشی از هویت ما هستند که نمی‌توانند با چیز دیگری جایگزین شوند. پنج نوع اصلی از دسته‌بندی عطر زنانه و ادکلن زنانه در جهان وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. عطر مورد علاقه‌ی شما کدام است؟

1) عطرهای شرقی

این عطرها ترکیبی از مشک، کهربا، عود و دارچین هستند. این دسته عطرهای سنگین، قوی و غنی‌ای هستند که برای خانم‌هایی که می‌‌خواهند اسرارآمیز به نظر برسند، مناسب هستند.
این عطرها نماد قدرت، ظرافت و لوکس بودن هستند، بنابراین معمولاً برای شب استفاده می‌‌شوند و به طور روزانه در محل کار یا دانشگاه با لباس‌های مد روز به کار می‌‌روند.

2) عطر چوب

این عطرهای گرم و صمیمی قطعاً اولین انتخاب زنان جدی می‌‌باشند. آن‌ها ترکیبی از چوب صندل و ادویه‌جات هستند و این به آن‌ها گرما می‌‌دهد. به دلیل گرمای این عطرها معمولاً در زمستان استفاده می‌‌شوند.

3) عطرهای شیرین

این گروه، بویی شبیه بوی خوراکی‌های شیرین مانند میوه‌ها، کارامل یا آب نبات دارند. زنان جوان این دسته را به خاطر حس سرزندگی و شادی آن بیشتر دوست دارند. عطر زنانه خوشبو این گروه برای فعالیت‌های روزانه مناسب بوده و می‌‌توانند در محل کار یا دانشگاه استفاده شوند.

4) عطر گل‌ها ‌و میوه‌ها

این عطر‌ها ‌شامل ترکیبی از گل‌ها و میوه‌های خاصی مانند زنبق، رز سرخ، بنفشه، یاس، نارنج، انبه و بقیه چیزها می‌‌باشند.

5) عطرهای سرد و تازه

این عطرها باعث می‌‌شود که شما بوی تمیزی را حس کنید، زیرا رایحه‌ی آن‌ها نزدیک به بوی صابون می‌‌باشد و معمولاً در تابستان استفاده می‌‌شوند.

ویژگی های مهم یک عطر زنانه خوشبو خوب و با کیفیت

علاوه بر نکاتی که ذکر شد انتخاب عطر زنانه خوشبو مناسب و اورجینال مخصوصا برای خانم ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. امروزه بسیاری افراد بواسطه آلرژی و حساسیتی که به عطرها و رایحه ها دارند نمی توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. بنابراین یکی دیگر از ویژگی های عطر خوب این است که سبب حساسیت و آلرژی برای فرد و اطرافیان او نمی شود.

عطر زنانه خوشبو

به شکل دقیق نمی توان عطر یا ادکلنی را خوب یا بد تلقی کرد. زیرا بسته به روحیات و شخصیتی که هر فرد دارد عطر خوب تعریفی مجزا پیدا می کند. به طور کلی برای خرید عطرهای زنانه و مردانه در نظر گرفتن مورادی چون اصل و اورجینال بودن، پخش بوی بالا، ماندگاری چند ساعته، استفاده از شیشه های با کیفیت، درصد مناسب اسانس و الکل در ساخت، از ویژگی های یک عطر خوب محسوب می شود.

چگونه می‌‌توان بهترین عطر زنانه را انتخاب کرد؟

برای انتخاب بهترین ادکلن زنانه و خرید ادکلن زنانه مناسب چند نکته را در نظر داشته باشید:

1) همیشه صبح‌ها ‌عطر جدید را بخرید یا امتحان کنید.

صبح بهترین زمان برای امتحان کردن یک عطر جدید و داشتن یک انتخاب مناسب است، زیرا حس بویایی در این زمان دقیق‌تر است.

2) از خودتان بپرسید که کدام عطر را بیش‌تر دوست دارید؟

عطری را انتخاب کنید که دوست دارید. همیشه عطر‌هایی که شما را جذب می‌‌کنند و شما را خوشحال می‌‌کند، انتخاب کنید، زیرا این عطرها برای شخصیت شما مناسب هستند. بعضی از زنان عطر گل‌ها ‌و میوه‌ها ‌را ترجیح می‌‌دهند، در حالی که برخی دیگر عطر‌های سنگین مانند مشک و کهربا را بر عطرهای پر طراوت مانند صابون و میوه‌ها ‌ترجیح می‌‌دهند.

عطرهای شرقی ترکیبی از مشک، کهربا، عود و دارچین هستند. این دسته عطرهای سنگین، قوی و غنی‌ای هستند که برای خانم‌هایی که می‌‌خواهند اسرار آمیز به نظر برسند، مناسب هستند.
این عطرها نماد قدرت، ظرافت و لوکس بودن هستند، بنابراین معمولا برای شب استفاده می‌‌شوند و به طور روزانه در محل کار یا دانشگاه با لباس‌های مد روز به کار می‌‌روند.

3) عطرهای زیادی را امتحان نکنید.

حس بویایی بسیار ظریف است. شما نمی توانید بیش از سه عطر را امتحان کنید، زیرا بدن نمی تواند همزمان عطرهای مختلف را پردازش و تحلیل کند. برای دوباره بو کردن عطرها، قهوه بو کنید، زیرا قهوه کمک می‌‌کند بوهای قبلی از بینی پاک شود و حس بویایی به حالت قبلی خود برگردد.

4) پوست خود را در نظر بگیرید.

عطرها با توجه به نوع پوست، رایحه متفاوتی دارند. شما باید عطر را روی پوست خود را امتحان کنید زیرا هر عطر با توجه به پوست هر شخص بویی متفاوت دارد. یک قطره‌ی کوچک بر روی مچ دست خود بریزید و آن را مالش ندهید، زیرا گرما ترکیبات و بوی آن را تغییر می‌‌دهد. بگذارید عطر روی پوست بماند تا جذب شود، سپس آن را ببویید و تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آن برای شما مناسب است یا خیر.

5) مناسبت‌ها ‌و زمان را در نظر بگیرید.

زمان نقش مهمی در انتخاب عطر بازی می‌‌کند. عطرها از فصلی به فصل دیگر و از زمانی به زمان دیگر تفاوت دارند. در زمستان، کارشناسان توصیه می‌‌کنند که از عطرهای رایحه‌ی چوب گرم مخلوط با بوی ادویه‌جات شرقی استفاده شود و در تابستان بهتر است از عطرهای تازه‌ای استفاده شود که بوی گل و میوه را دارند.
عطرهایی که باید در طول روز استفاده شوند شامل ترکیبات سبک و پرطرفدار گل و مرکبات می‌‌باشند. مراسم‌های شبانه نیاز به عطرهای سنگین، هیجان‌انگیز و شرقی دارند، مانند کهربا و مشک.

جدیدترین مدل ژاکت زنانه و دخترانه پاییزه 1402 شیک و جذاب

عطر زنانه خوشبو

رایحه عطرها چگونه بر عملکرد مغز و زندگی اثر می گذارند

امروز در زمینه تاثیر بوها بر روی مغز و واکنشی که از خود نشان می دهد تحقیقات بسیاری صورت گرفته است. بررسی های عصب شناسی که در دانشگاه های اروپا با اسکن مغز افراد در مواجه با بوهای مختلف انجام شده است نتایج جالبی را ثبت کرده اند.

اسکن مغز نشان داد افراد در مواجه با بوی عطری خاص و مشخصا عطرهایی که باعث تحریک هورمون های زنانه و مردانه می شوند دچار تغییراتی می شوند. در این حالت مغز دقیقا خود را در حالت بسیار بالایی از محبت ورزی و علاقه قرار می دهد.

تاثیر شگفت انگیز عطرها بر روی اخلاق و رفتار

در واقع زمانی که بینی انسان بوی چیزی را حس می کند این مغز است که بوی خاص را پردازش می کند. بر اساس این تحقیقات بوی خوش به طور مستقیم بر روی اخلاق و روابط ما و طرف مقابل تاثیر می گذارد. نتیجه تحقیقات ثابت کرد که پس از حس بینایی، حس بویایی دومین حس قوی در بدن است. احساساتی که مغز از حس بویایی دریافت می کند منجر به قضاوت در مورد آن ها می شود. حس علاقه، خشم و حتی دشمنی مستقیما از این دو حس سرچشمه می گیرند.

یک بوی خوب می تواند موج بسیار قدرتمندی از علاقه را نسبت به ما و دیگران منتشر کند. دکتر کریستوفر برگلند که یک ورزشکار حرفه است باور دارد یک بوی خوب بسیار فراتر از چیزی که ما فکر می کنیم روی ما و اطرافیان ما تاثیر می گذارد.

استفاده از عطر و ادکلن برای ایجاد حس خوش بویی و طروات بسیار با اهمیت است. علاوه بر این عطر و ادکلن ها باعث جلب توجه و نظر دیگران نیز می شوند. در مواردی ادکلن های آقایان برای خانم ها خوشایند به نظر می رسد و جذبشان می شوند.

تفاوت عطرهای زنانه و مردانه

عطرهای زنانه معمولاً درصد اسانس بیشتری دارند و بوی شدیدتری دارند. به همین علت زنانه‌ها ‌معمولاً ادوپرفیوم (EDP) و مردانه‌ها ‌معمولاً ادوتوالت(EDT) هستند. البته ادوتوالت زنانه نیز وجود دارد و از طرفی ادوپرفیوم مردانه هم وجود دارد ولی تعدادشان خیلی کم است مثل ادوپرفیوم زریوس قرمز ژیوانشی (رایحه شرقی).
رایحه‌ی عطرهای زنانه معمولاً از گل و میوه است. برای مردان به هیچ‌وجه از رایحه گل‌ها ‌استفاده نمی‌شود. از میوه‌ها ‌نیز فقط رایحه‌ی مرکبات برای آقایان پسندیده است.

چرا عطر مردان و زنان متفاوت است؟

در هند، زنان گل‌هایی مانند رز یا یاس روی لباس خود می‌‌زنند. این مثال ساده نشان می‌‌دهد که عطرهای گل‌ها ‌با زنان نسبت به مردان ارتباط نزدیک‌تری دارند. بنابراین این رایحه‌ای که از خانواده‌ی گل‌ها ‌باشد، برای زنان مناسب‌تر است.

خانواده عطرهای مردان و زنان

رایحه‌های پیشنهاد شده برای هر دو جنس در زیر ذکر شده‌اند.
عطر مردانه: رایحه‌های آروماتیک، مرکبات، شرقی، چوبی
عطر زنانه : رایحه‌های گل، مرکبات، شرقی و چایپر

نحوه تشخیص عطر مردانه و زنانه از یک دیگر

برچسب و نام عطر مردانه و زنانه – ساده‌ترین راه تشخیص عطر، مطالعه مشخصات بر روی آن است. عطرهای مردانه با نام‌های مذکر و عطرهای زنانه با نام‌های مونث به فروش می‌رسند. با توجه به بیگانه بودن اطلاعات بر روی بیشتر عطرها، ممکن است تفسیر مردانه یا زنانه بودن عطر برای شما سخت باشد یا با نوشته‌ای به غیر از زبان انگلیسی مواجه شوید.

به طور کلی برچسب‌های “For Men”، “Men”، “Male”، “For Him”، ” Pour Homme” و “Mr”، نشان بر مردانه بودن عطر است در حالی که بر روی عطرهای زنانه می‌توان برچسب‌هایی مانند “For Women”، “Women”، “Female”، “For Her”، “Pour Femme” و نمونه‌های مشابه را یافت. گاهی برخی برندها به طور اختصاصی به یک جنسیت خاص، محدود هستند، برای مثال نام برند «مادام گوتر» برای عطرهای زنانه در نظر گرفته شده است.

عطر زنانه خوشبو

تفاوت عطر مردانه و زنانه، تشخیص و انتخاب

بسته‌بندی عطر – اگر توانایی ترجمه و تفسیر از روی نام برند و مشخصات بر روی عطر را ندارید، نوع طراحی و بسته‌بندی عطر می‌تواند به شما کمک کند. عطرهای مردانه بیشتر به شکل ساده و خطوط صاف و با یک یا چند رنگ معدود، طراحی شده‌اند در حالی که عطرهای زنانه، طراحی منحنی‌تری دارند و در آن‌ها می‌توان جزئیات، تزئینات و رنگ‌های بیشتری را مشاهده کرد.

ترکیبات عطر – عطرهای مردانه بیشتر ترکیبات گیاهی و تلخ دارند در حالی که عطرهای زنانه بیشتر از ترکیبات گل و ادویه تیز استفاده می‌کنند. به طور کلی، عطرهای زنانه از تندی بالاتر و اسانس بیشتری برخوردار هستند در حالی که عطرهای مردانه، رایحه آرام و قوی‌تری دارند.

رایحه‌ی گل‌ها:

نت گل‌های مختلف پایه و اساس تشکیل‌دهنده‌ی عطرهای این گروه هستند. رایحه‌ی گل‌ها به خاطر حس ملایم و طبیعی خود، طرفداران زیادی بین خانم‌ها دارند و تقریباً همه‌ی عطرهای این گروه زنانه و یا مردانه/زنانه هستند. گل بنفشه، گل زنبق و گل رز در عطرهای مردانه کاربرد زیادی دارند، ولی نت سایر گل‌ها در عطرهای زنانه استفاده می‌شوند و به ندرت در عطرهای مردانه دیده می‌شوند.
زیر گروه‌های زیر در این دسته قرار دارند:

گل‌دار آلدهید:

این گروه معروف برای برند CHANEL در سال ۱۹۲۱ ایجاد شده است. آلدهید ترکیبی آلی است با فرمول شیمیایی -CHO که اتانال و متانال از معروف‌ترین‌های این دسته هستند. آلدهیدها به خصوص آلدهیدهای چرب رایحه‌ی خوشایندی دارند و برای ساخت عطر، طعم دهنده‌های غذایی و… استفاده می‌شوند که گاهاً به صورت طبیعی از گیاهان و یا مصنوعی تولید می‌شوند. این گروه بویایی از ترکیب رایحه‌ی گل‌ها با آلدهید بدست می‌آید و اکثراً زنانه یا مردانه/زنانه هستند. خوشبوترین عطر زنانه و خوشبوترین ادکلن زنانه در این گروه قرار دارد.

گل‌دار ـ آبی:

رایحه‌ی آن شبیه به آب شور دریاها و گیاهان دریایی می‌باشد که پس از ترکیب با نت گل‌ها، این گروه بویایی تشکیل می‌شود. عطرهای این گروه اغلب زنانه هستند.

گل‌دار ـ میوه‌ای:

این گروه، یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین گروه‌های بویایی می‌باشد که از ترکیب رایحه‌ی میوه‌های شیرین و دل‌پذیر (از جمله گلابی، سیب، توت فرنگی، انار، انبه) با رایحه‌ی گل‌ها، عطرهای با طراوت و درخشانی را ایجاد می‌کنند. عطر‌های گروه گل‌دار میوه‌ای از اواسط ۱۹۹۰ به بازار معرفی شد و اغلب زنانه هستند.

گل‌دار ـ میوه‌ای ـ خوراکی:

منظور از گل‌دار میوه‌ای خوراکی، ترکیب شدن گل‌دار میوه‌ای با نت وانیل، شکلات، کارامل و… است؛ که عطرهای خیلی خوشمزه‌ی‌‌ آن حس خوراکی‌های شیرین مثل کیک، شکلات و آب نبات را به شما القاء می‌کنند. عطرهای این گروه نیز اغلب زنانه هستند.

راهنمای خرید ساعت بند استیل شیک و مقاوم ؛ کدام ساعت برای کدام استایل مناسبه

گل‌دار ـ سبز:

این گروه از ترکیب نت گیاهان سبز، چمن مانند و با طراوت با نت گل‌ها به دست می‌آید. عطرهای این گروه با طراوت، ترش و اغلب زنانه می‌‌باشند

رایحه‌ی چایپر یا چیپره:

چایپر در زبان فرانسوی به معنی قبرس است. قبرس آب و هوای شرجی و به اصطلاح مدیترانه‌ای دارد؛ به همین دلیل می‌توان آن را گروه بویایی قبرسی یا مدیترانه‌ای ترجمه کرد. این گروه بعد از تولید عطر کوتی چایپر در سال 1917 به این نام معروف شد. رایحه‌ی این عطرهای تند بر مبنای ترکیباتی از خزه‌ی بلوط، نعناع هندی و برگاموت است.

به زبان ساده این نوع عطرها، اغلب رایحه‌ای تلخ، پودری، تند، نسبتاً غلیظ، گرم و اشرافی دارند. برای خانم‌هایی که به رایحه‌های خنک و ملایم علاقه دارند مناسب نیستند.

عطر زنانه خوشبو
این گروه دارای دو زیر مجموعه‌ی زیر است:

چایپر ـ گل:

این رایحه تلخ، تند، بسیار سنگین، غلیظ و گرم و خشک است. در این گروه بویایی، گل‌ها نقش پررنگی دارند و نت گل‌های مختلف مثل رز، یاسمن سفید و زنبق با نت‌های چایپر ترکیب می‌‌شوند. .عطر‌های این گروه اغلب زنانه هستند. بهترین نمونه‌ی آنClinique Aromatics Elixir می‌‌باشد.

چایپر ـ میوه ای:

رایحه‌ی تلخ، تند و پودری، کمی شیرین با ته مایه‌ای میوه‌ای و ملایم و مدرن مخصوص به چایپر میوه‌ای می‌‌باشد. در این گروه از میوه‌های مختلفی استفاده می‌شود تا حس طبیعی و در عین حال مدیترانه‌ای عطرها را القا کند. استفاده از میوه‌های جنگلی مثل توت جنگلی و میوه‌هایی از قبیل هلو و زردآلو نیز در این گروه بسیار مرسوم است. عطر‌های این گروه اغلب زنانه هستند و رایحه‌ی گرم دارند. بهترین نمونه‌ی آن عطر Chanel Chance است.

مهم‌ترین ویژگی‌های عطر زنانه خوشبو برای محل کار چیست؟

عطرهای زنانه مناسب برای محل کار باید ترکیبات ملایم، معتدل، لطیف و ظریف زنانه را در خود جای داده باشند تا اگر برای ساعت‌های طولانی مورد استفاده قرار گرفتند، باعث ایجاد سردرد در شما یا همکاران‌تان نشوند. عطرهای غلیظ، بسیار گرم یا بسیار شیرین، گزینه‌های مناسبی برای محل کار نیستند؛ در عوض، عطرهای زنانه‌ای با آمیزه‌ گیاهان، شکوفه گل‌ها یا میوه‌هایی مانند انواع مرکبات یا توت‌ها، می‌توانند برای محل کار، گزینه‌های شیک و برازنده‌ای محسوب بشوند.

در انتخاب یک عطر زنانه مناسب برای محل کار به چه نکاتی توجه کنیم؟

به‌طور کلی بهتر است هنگام انتخاب عطر مناسب زنانه برای محل کار، بیشتر به سراغ عطرهایی بروید که ترکیبی از روایح گل‌فام و میوه‌ای را در کنار یکدیگر قرار داده‌اند. عطرهایی با حجم کمتر می‌توانند گزینه مناسب‌تری برای محل کار باشند زیرا حمل آنها در کیف دوشی یا حتی جیب پالتو یا مانتوی شما به سادگی میسر خواهد بود.

استفاده از اتومایزر می‌تواند ترفندی بسیار هوشمندانه‌ برای به همراه داشتن عطرها در محل کار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتومایزر می‌توانید به مطلب «اتومایزر عطر چیست» مراجعه کنید.

۷ ویژگی عطر زنانه خوشبو خوب و با کیفیت چیست؟

۱- عطر زنانه خوشبو خوب رایحه مشخصی دارد

رایحه هر عطر و ادکلن خوبی، یک فرمول مشخص دارد. البته این فرمول می‌تواند توسط برندهای تولید کننده عطر، مانند یک راز باقی بماند، یا اینکه مواد به کار رفته در فرمولاسیون عطر بدون اشاره به جزئیات آن، از طرف شرکت سازنده اعلام شود.

هر عطر و ادکلن خو، رایحه‌ای مشخص دارد. البته این موضوع، بدان معنا نیست که رایحه آن فقط شبیه بوی یک چیز است، بلکه به آن معناست، که هر فردی با بو کردن رایحه عطر، دچار سردرگمی نمی‌شود. ساختار رایحه هر عطری دارای سه نت اولیه، میانی و پایانی است، که بوی هر یک از این نت‌ها، برای مدت زمان مشخصی احساس می‌شود.

یک عطر یا ادکلن خوب، معمولا دارای فرمول مشخصی است، که اجزای هر نت آن به اندازه مناسب کنار هم قرار گرفته‌اند و رایحه‌ای خوشایند ایجاد کرده‌اند. معمولا وقتی یک عطر خوب را تست می‌کنید، هیچ رایحه‌ای بیش از اندازه به مشام‌تان نمی‌رسد و باعث آزارتان نمی‌شود.

فرقی ندارد، که طرفدار عطر و ادکلن‌های غلیظ و گرم باشید، یا عاشق رایحه‌های خنک و ملایم، در هر صورت، اگر به دنبال عطر خوبی هستید، باید عطری بخرید که ترکیب رایحه آن، مشخص باشد و بتوانید بوی عناصر اصلی به کار رفته در عطر را، پس از بو کردن آن متوجه شوید.

معمولا ترکیبات به کار رفته در هرم بویایی عطرها، بر روی جعبه‌های عطر درج شده است. البته اگر برخی عطرها نیز این اطلاعات را بر روی جعبه خود درج نکرده باشند، می‌توانید ساختار آن‌ها را از روی وب‌سایت‌های معتبر معرفی و فروش عطر و ادکلن مشاهده کنید.

۲- عطر و ادکلن خوب برند معتبری دارد

وقتی به سراغ خرید عطر و ادکلن خوب می‌روید، دقت داشته باشید، که آن عطر یا ادکلن، حتما از برند معتبر و شناخته شده‌ای باشد. هر چند که طبیعی است، اگر همه برندهای عطر و ادکلن را نشناسید، اما با یک جستجوی ساده در اینترنت، باید بتوانید تاریخچه مختصری از برند عطری را که قصد خرید آن را دارید، پیدا کنید.

عطر و ادکلن‌های خوب، برند معتبر ثبت شده‌ای دارند. فرقی نمی‌کند، اگر آن عطر یک عطر دستسازِ لوکس و گران قیمت باشد، یا عطری باشد که توسط برندهای بزرگ مد، معرفی و عرضه شده‌اند. در هر صورت، اگر به دنبال عطر و ادکلن خوب هستید، باید بتوانید درباره برند آن اطلاعات کسب کنید.

۳- عطر زنانه خوشبو اورجینال است

عطر و ادکلن خوشبو و خوب باید اصل باشد. عطر و ادکلن اورجینال به عطر و ادکلنی گفته می‌شود، که تقلبی نیست و توسط شرکت اصلی تولید شده است. در دنیای عطر و ادکلن، تولیدی‌هایی هستند، که تنها برای کسب سود، عطر و ادکلن‌های اصل را با کیفیت پایین‌تر و با قیمت تمام شده کمتر، تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

هر چند که امروزه با پیشرفت فناوری و توجه تولیدکنندگان عطر تقلبی به جزییات، تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی کار چندان آسانی نیست و نیازمند کارشناسی‌های یک متخصص عطر است، اما باز هم، از روی کیفیت ظاهری بسته‌بندی عطرها و عمق رایحه آن‌ها، می‌توان به اصل یا تقلبی بودن عطر پی برد. البته این موضوع مستلزم آن است، که شما پیش از خرید یک عطر، نمونه اورجینال و اصلی آن را دیده و بو کرده باشید.

صندل با جوراب دیگه ضایع نیست ؛ تازه این مدلی کلی کلاس داره

در هر صورت عطر خوب، عطری است، که اورجینال باشید و توسط تولیدی‌های تقلبی کپی نشده باشد. طبیعی است، که این اتفاق باعث گران‌تر بودن قیمت عطر اورجینال نسبت به عطر تقلبی می‌شود، اما با وجود این برای خرید یک عطر خوب باید به سراغ نمونه اصلی آن بروید.

عطر زنانه خوشبو

۴- عطر زنانه خوشبو ماندگاری و پخش بوی مناسبی دارد

عطرهای خوب، پخش بو و ماندگاری مناسبی دارند. البته این بدان معنا نیست که رایحه هر عطر خوبی تا ساعت‌ها باقی می‌ماند و وقتی وارد یک اتاق شوید، رایحه عطر شما همه اتاق را برمی‌دارد، بلکه به این معنا است، که رایحه عطرتان، با توجه به نوع آن، برای مدت قابل قبولی باقی خواهد ماند.

برای تشخیص ماندگاری و پخش بوی عطر خوب باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه خودتان نمی‌توانید ماندگاری عطر خودتان را تشخیص دهید، زیرا مشام هوشمند انسان، طوری آفریده شده، که با ادامه‌دار شدن یک رایحه برای مدتی مشخص، دیگر آن رایحه را احساس نخواهد کرد. بنابراین وقتی از یک عطر استفاده می‌کنید، پس از چند دقیقه، مشام‌تان به رایحه آن عادت می‌کند و خودتان دیگر بوی عطر را احساس نخواهید کرد.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، آن است که عطرهای گرم و تند معمولا ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای سرد و خنک دارند. همچنین اگر به دنبال عطر با ماندگاری طولانی هستید، باید به سراغ پرفیوم‌ها و ادوپرفیوم‌ها بروید. زیرا ادوتویلت‌ها و ادوکلن‌ها، ماندگاری کمی دارند.

و در پایان، فراموش نکنید، که یک عطر به تنهایی ماندگاری و پخش بوی مناسبی دارد، اما دوام ماندگاری و پخش بوی آن، به جنس پوست شما و نوع آب و هوای محل زندگی‌تان بستگی دارد.

۵- عطر زنانه خوشبو شیشه باکیفیتی دارد

عطر و ادکلن خوب، معمولا دارای شیشه یا بطری با کیفیتی است. توجه داشته باشید، که عطرهای خوب و اورجینال، شیشه‌ها و بطری‌های شفاف و با کیفیتی دارند. در شیشه عطرهای خوب به هیچ عنوان نمی‌توانید آثاری از حباب‌های درون شیشه یا خط و خش مشاهده کنید.

اگر شیشه عطر و ادکلنی که می‌خواهید انتخاب کنید، رنگی است، باید توجه داشته باشید که بر روی رنگ آن هیچ خط و خشی نیفتاده باشد. عطر و ادکلن خوب، معمولا شیشه‌ای سنگین و کریستالی دارد و سایر اجزای شیشه و بسته‌بندی آن با کیفیت است.

البته بطریبرخی از عطر و ادکلن‌های خوب، از جنس شیشه و کریستال نیست و از فلزات مختلف یا چوب تهیه شده است، اما آن‌ها هم کیفیت بالایی دارند و به هیچ عنوان، نباید شکستگی، ترک، خط و خش بر روی آن‌ها وجود داشته باشد.

با این تفاسیر، اگر به دنبال عطر و ادکلن خوب هستید، علاوه بر توجه به رایحه آن، باید به کیفیت شیشه و بسته‌بندی‌اش نیز توجه کنید. شاید با خودتان فکر کنید، که این موضوع چه اهمیتی دارد، اما باید بدانید، که این مساله بسیار مهم است.

کیفیت شیشه یا بطری عطر و ادکلن، می‌تواند یکی از نشانه‌های اورجینال بودن یا نبودن آن به شمار برود. همچنین اگر شیشه عطر دارای کیفیت مناسبی نباشد، ممکن است خیلی زود بشکند یا در صورت نفوذ هوا به داخل آن، به مرور زمان، از کیفیت و حجم عطر کاسته شود. همچنین شیشه عطرها،‌ یکی از ارکان مهم زیبایی بر روی میزهای آرایش هستند و نمی‌توان از شکل ظاهری آن‌ها به خاطر رایحه‌شان چشم پوشی کرد.

عطر زنانه خوشبو

۶- عطر و ادکلن خوب با روحیات شما سازگار است

عطر و ادکلن خوب، عطر و ادکلنی است که رایحه آن با روحیات و شخصیت شما سازگاری دارد. مثلا اگر فردی جدی با چهره‌ای اخمو از کنار شما عبور کند و رایحه‌ای شاد از او به مشام برسد، مطمئنا شما جا می‌خورید و با خودتان احساس می‌کنید، که این رایحه اصلا مناسب چنین شخصی نبوده است.

یا اگر یک روز خانم مدیر شما از عملکرد تیم عصبانی و ناراحت باشد و رایحه‌ای از گل‌های بهاری از او به مشام برسد، قطعا شما و بقیه کارمندان، عصبانیت و ناراحتی او را جدی نخواهید گرفت. همچنین اگر یک فرد شاد و سرزنده، که کودک درون فعالی دارد، از عطری با یک رایحه جدید و سنگین، مناسب افراد جاافتاده استفاده کند، قطعا جلوه اجتماعی‌اش تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بنابراین، عطر و ادکلن خوب برای هر شخص، عطر و ادکلنی است، که با روحیات او سازگار باشد. برای انتخال و خرید یک عطر خوب، باید روحیات و شخصیت خود را در نظر بگیرید. ابتدا خودتان را خوب بشناسید و سپس تصمیم بگیرید، که آیا رایحه یک عطر برای‌تان خوب است یا باید به سراغ عطری هماهنگ‌تر با روحیه و شخصیت خود بروید.

بوییدن رایح عطر و ادکلن خوبی که با روحیات و شخصیت شما سازگار باشد، همیشه حال‌تان را بهتر از آن چیزی می‌کند که واقعا هست و باعث افزایش انگیزه و انرژی شما در فعالیت‌های روزانه‌تان خواهد شد.

۷-  عطر زنانه خوشبوشما را دچار حساسیت نمی‌کند

وجود آلرژی و حساسیت در دنیای امروز، موضوعی انکارناپذیر است و رایحه‌ها، یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز آلرژی و حساسیت هستند. یک عطر و ادکلن خوب برای هر فرد، عطر و ادکلنی است، که او و اطرافیانش را دچار بروز آلرژی و حساسیت نکند.

حساسیت داشتن به عطرها و رایحه‌ها، انواع مختلفی دارد. برخی از افراد، با بوییدن یک رایحه، دچار حساسیت تنفسی، عطسه یا سرفه می‌شوند. بعضی دیگر از آدم‌ها، با احساس کردن یک رایحه، دچار سردرد یا حملات میگرنی می‌شوند و بعضی افراد دیگر نیز با آلرژی‌های پوستی مانند خارش، سوزش و اگزما مواجه می‌شوند.

بنابراین، عطر خوب، عطری است که شما را دچار هیچ گونه حساسیتی نمی‌کند. البته در هنگام خریدن عطر، باید این موضوع را در مورد سایر اطرافیان خود نیز در نظر بگیرید. این خیلی آزاردهنده است، که یک نفر از اطرافیان شما، عطری را استفاده کند، که باعث بروز سردرد یا سرفه در شما شود.

عطر زنانه خوشبو

پس اگر به دنبال خرید یک عطر خوب هستید، حتما عطری بخرید که از بو کردن آن احساس خوبی می‌کنید. اگر رایحه عطری را دوست دارید، که شما یا اطرافیان شما را دچار آلرژی می‌کند، بهتر است بدانید که آن عطر برای شما خوب نیست و باید به سراغ عطر یا ادکلن دیگری بروید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 مرداد 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *