مصرف کندر برای تقویت حافظه

یکی از راههای تقویت حافظه در طب سنتی مصرف کندر است. در این مطلب گروه سلامت شاد مگ به خواص مصرف کندر برای تقویت حافظه اشاره کردیم و از موانع مصرف این گیاه دارویی سخن گفتیم.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

کندر صمغ درخت بومی مناطق بسیار گرم زمین است. رنگ آن زرد شفاف است و برای سلامتی بسیار موثر است. علی‌رغم طعم گس و تلخ آن، دارای عطر خوبی است.

کندر صمغی است که از دیرباز شناخته شده و توسط رومیان، ایرانیان، مصریان، یونانیان و یهودیان به‌عنوان دارویی برای روح و جسم استفاده می‌شده است. از کندر به دو صورت پودر کندر ویا روغن آن استفاده می‌شود که هر کدام برای بیماری‌های مختلف قابل استفاده هستند.

کندر برای کلیه اعضای بدن مفید و قابل استفاده است. از روغن کندر بیشتر برای ترمیم زخم‌ها، ایجاد پوست شفاف و نرم و همچنین جلوگیری و از بین بردن لکه‌ها و چروک و جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

البته برای جلوگیری از ریزش مو و شوره سر و خارش کف سر و داشتن موهای پرپشت و خوش حالت نیز می‌توان از کندر استفاده کرد. کندر در ترمیم ناخن‌ها و استحکام و شفافیت و سلامت آن‌ها نیز بسیار موثر است. برای رفع زگیل و خارش محل گزش حشرات نیز می‌توان از کندر استفاده کرد.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

کندر در کاهش استرس بسیار مفید است. استفاده از یک یا دو قطره روغن کندر بر روی شقیقه‌ها هنگام سردرد موجب کاهش درد، احساس آرامش و حتی بهبود درد دید می‌شود. در هنگام خستگی چشم بر اثر کار زیاد، می‌توان از کندر استفاده کرد. کندر در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر است. از اینرو در جلوگیری از انواع سرطان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

کندر در پاک کردن کبد و حفظ کلیه‌ها نیز بسیار موثر است و برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا می‌توان کندر مصرف کرد. کندر برای درمان مجاری ادرار، افزایش قوای جنسی آقایان و بهبود عملکرد رحم و همچنین جلوگیری از بیماری‌های زنان مثل کیست و یا سرطان موثر است.

از کندر می‌توان به‌عنوان ضد افسردگی استفاده کرد؛ زیرا اثر آرام‌بخشی آن در افسردگی بسیار موثر است.

کندر در پایین آوردن تری گلیسیرید و کلسترول خون نیز مفید است؛ از اینرو در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی استفاده از آن می‌تواند موثر باشد. کندر در جذب بیشترین میزان کلسیم موثر بوده و برای رفع پوکی استخوان استفاده می‌شود.

خواص کندر

حتما تا به حال متوجه شدید که کندر دارای خواص درمانی بسیار بوده و می‌تواند در درمان مشکلات معده و دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گیرد.

در این بخش می‌خواهیم خواص کندر برای تقویت حافظه را برای شما نام ببریم:

مصرف کندر برای تقویت حافظه

اولین خاصیت کندر حافظه را می‌توان افزایش هوش در کودکان و تقویت هوش بزرگسالان عنوان کرد، به گونه‌ای که با مصرف کندر افراد کمتر دچار آلزایمر شده و می‌توانند با این بیماری مبارزه کنند و کودکان نیز می‌توانند با مصرف کندر به هوشیاری بیشتر خود کمک کنند.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

برای اینکه دیگر خوراکی های موثر بر تقویت حافظه را بشناسید پیشنهاد می‌کنیم مقاله برای تقویت حافظه چه بخوریم را مطالعه کنید.

مصرف کندر برای درمان بی خوابی

افرادی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند از کندر حافظه به جهت درمان بی خوابی و یا بد خوابی استفاده کرده و خواب راحت و آرامی داشته باشند.

روش های موثر و خانگی برای درمان گرفتگی عضلات در یک دقیقه

تسکین درد مفاصل با مصرف کندر 

افرادی که در سن بزرگسالی هستند و از دردهای مفاصل خود رنج می‌برند می‌توانند با مصرف کندر تا حدودی این درد خود را کاهش دهند.

از بین بردن بوی بد دهان

کندر به صورت جویدنی قابل استفاده بوده و دارای مزه‌ای تلخ است. اما مصرف آن می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و لثه‌ها را محکم سازد.

درمان اسهال با مصرف کندر برای تقویت حافظه

در چندین سال گذشته پزشکان سنتی مصرف کندر را به عنوان درمانی برای رفع اسهال تجویز می‌کردند و معتقد بودند مصرف کندر می‌تواند تب، اسهال و استفراغ را درمان کند.

درمان سریع زخم

افرادی که بر روی بدن خود دچار زخم می‌شوند و زخم شان خونریزی دارد می‌توانند با مصرف کندر دوران بهبود زخم را کاهش دهند. در .واقع کندر می‌تواند به زودتر جوش خوردن زخم‌های شما کمک کند.

در نتیجه می‌توان گفت کندر علاوه بر اینکه یک داروی تقویت حافظه به شمار می‌رود، می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

 مصرف کندر برای درمان خشکی پوست

خشک شدن پوست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از افراد ممکن است به دلیل قرارگیری در آب و هوای مختلف، استفاده از مواد شوینده نامناسب و بسیاری از دلایل دیگر دچار خشکی و زبری پوست شوند.

برای درمان خشکی پوست به کمک کندر کافی است ۲ عدد کندر را درون روغن بادام حرارت داده تا کندر به خوبی درون روغن حل شود.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

سپس اجازه دهند محلول آماده شده سرد شود و پس از خنک شدن روغن آن را بر روی پوست ماساژ دهند تا روغن به خوبی جذب پوست شود. گفته شده است این روش می‌تواند در درمان خشکی پوست موثر واقع شود.

کاهش ابتلا به سرطان

طبق تحقیقات به دست آمده ثابت شده است که اسید خوراکی موجود در کندر می‌تواند با آنزیم‌های موجود در خود از تشکیل سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

همچنین مصرف کندر می‌تواند منجر به مرگ سلول‌های سرطانی شده و از تومور بدخیم نیز جلوگیری کند. افرادی که پس از شیمی درمانی دچار عوارض می‌شوند با مصرف کندر می‌توانند این عوارض را از بین ببرند.

عملکرد بهتر دستگاه گوارش

دستگاه گوارش و معده می‌تواند با کمک اسید بوسولیک که در کندر وجود دارد و موجب خاصیت ضدالتهابی می‌شود به کاهش نفخ معده کمک کرده و درد معده را کاهش دهند.

کاهش وزن با مصرف کندر

غده تیروئید نقش بسیار مهمی را در فعالیت سوخت و ساز کالری بدن ایفا می‌کند و کندر نیز سرشار از گاگلسترون بوده که می‌تواند به تقویت این غده کمک کند.

به همین دلیل مصرف کندر می‌تواند به کاهش وزن افراد منجر شود. کندر می‌تواند به پاک سازی بدن و به گونه‌ای به سم زدایی آن به خصوص بخش روده‌ها کمک کند و با افزایش چربی سوزی به کاهش وزن و ایجاد تعادل در وزن کمک کند.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه

مصرف کندر به طور کلی به ۳ صورت انجام می‌شود که در زیر آنها را شرح می‌دهیم:

مصرف به صورت حل شده:
در این روش می‌توان کندر را آسیاب کرد و آن را به صورت روزانه به همراه آب مصرف کرد. بدین روش می‌توان هر روز به صورت ناشتا به اندازه یک قاشق مرباخوری کندر آسیاب شده را در آب حل کرده و سپس آن را مصرف کرد.

مصرف به صورت جویدن:
برخی از افراد کندر را به مانند آدامس در دهان گذاشته و آن را می‌جوند که البته این روش هم می‌تواند مفید باشد اما به دلیل طعم تلخی که دارد ممکن است به مزاج تمامی افراد خوش نیاید.

مصرف به صورت بخور:
چندین قرن است که از کندر به عنوان یک بخور خوشبو استفاده می‌شود و در حال حاضر نیز در بسیاری از کلیساها و معابد از کندر به عنوان یک بخور خوشبو شبیه به عود استفاده می‌شود که رایحه‌ای بسیار خوش دارد.

لاغری فوری با چند روش تضمینی + توصیه های مهم و کاربردی برای لاغری سریع

کندر را می‌توان به صورت پودر یا روغن استفاده کرد. معمولاً طریقه مصرف کندر به‌صورت پودر، آن را مخلوط با عسل به اندازه یک قاشق مرباخوری استفاده می‌کنند. از آنجایی‌که کندر مزه‌ای تلخ و گس دارد، می‌توان آن را به صورت روغن برای مالیدن بر روی بدن ویا در کپسول‌های خوراکی استفاده کرد. همچنین روغن آن را می‌توان به صورت کپسول میل نمود.

خواص کندر نیز همچون دیگر داروهای گیاهی با توجه به موادی که در خود دارد، ممکن است با برخی داروهای شیمیایی تداخل داشته باشد؛ از اینرو برای مصرف آن باید با پزشک خود مشورت نمایید.

مصرف درازمدتی هیچ داروی گیاهی پیشنهاد نمی‌شود و همواره باید پس از مدتی مصرف داروهای گیاهی با انجام آزمایش خون، تاثیر آن را بر سلامت خود چک کنید؛ همچنین برای طول مدت درمان می‌توانید از پزشک‌های سنتی کمک بگیرید.

رژیم غذایی و کندر

خواص کندر همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره شد بی‌شمار است و با توجه به فوایدی که دارد، می‌تواند در رژیم غذایی افراد قرار داشته باشد. البته در رابطه با طول مدت استفاده و عوارض آن بر روی انواع داروهایی که مصرف می‌کنید، بهتر است حتما با یک پزشک مشورت نمایید.

همچنین چنانچه می خواهید تحت رژیم لاغری قرار بگیرید بهتر است حتی استفاده از این داروهای گیاهی را نیز به مشاور تغذیه خود گزارش دهید و از او راهنمایی بگیرید.

موارد منع مصرف کندر

  • جهت مصرف در حین بارداری و شیردهی زیاد توصیه نمی شود.
  • سمیت: تا به حال هیچ نوع سمیتی گزارش نشده است.
  • تداخلات: هیچ موردی از تداخلات دارویی گزارش نشده است.
  • اثرات جانبی: به ندرت عوارض جانبی از قبیل اسهال، خارش پوستی و تهوع رخ می دهد که مشکل خاصی را ایجاد نمی کند و گذرا و موقتی است.

عوارض جانبی مصرف کندر برای تقویت حافظه

از جمله عوارض مهمی که می‌تواند با مصرف کندر در بدن ایجاد شود می‌توان اشاره کرد به:

ایجاد مشکل در صورت زیاده روی در مصرف

هر گیاهی زمانی که بیش از اندازه مصرف شود منجر به اختلال در برخی از سیستم‌های بدن می‌شود، به عنوان مثال مصرف بیش از اندازه کندر برای تقویت حافظه نیز می‌تواند منجر به خلط‌های خونی شود و در بسیاری از افراد گرم مزاج موجب سردرد شود. البته در برخی مواقع ممکن است فرد به بیماری‌های پوستی نیز دچار شود.

ایجاد مشکل در معده

افرادی که معده حساسی دارند پس از مصرف کندر اگر احساس ایجاد مشکل در دستگاه گوارش و معده خود داشته باشند باید در هنگام مصرف کندر احتیاط کنند.

سوزش پشت جناغ

برخی مواقع ممکن است مصرف کندر در بعضی از افراد منجر به سوزش در قسمت پشت جناغ شود.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

تهوع

افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند ممکن است پس از مصرف کندر با حالت تهوع روبرو شوند.

احساس پر بودن شکم

مصرف کندر می‌تواند در برخی از افراد حس سیری و یا پر بودن شکم را به همراه آورد.

بی اشتهایی

یکی از عوارضی که ممکن است در کودکان منجر به نگرانی شود حس بی اشتهایی است که در برخی مواقع مصرف کندر در کودکان و برخی اوقات در سنین بزرگسالی نیز می‌تواند منجر به بی اشتهایی شود.

خارش پوستی

برخی مواقع زمانی که از کندر به شکل خارجی استفاده شود این امر می‌تواند منجر به خارش خفیف پوستی در فرد شود.

محدودیت در مصرف برای بانوان باردار

بانوان باردار تنها باید یک ماه و یا کمتر از کندر استفاده کنند زیرا همانطور که گفتیم در صورت مصرف بیشتر این امر موجب بیش فعالی کودک می‌شود بنابراین یک ماه آخر می‌تواند زمان مناسبی برای مصرف کندر در بانوان باردار باشد.

درمان دل پیچه کودکان با روشهای موثر خانگی ؛ از علل تا علایم و درمان دل درد

 

بهترین راه مصرف کندر برای تقویت حافظه

کندر را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید.

همچنین آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

خواص آب کندر چیست؟

حتما برای شما جالب است که بدانید چطور آب کندر را مصرف کنیم. یکی از روش‌های رایج خوردن کندر این است که آن را از شب قبل داخل آب خیس کنید و صبح به صورت ناشتا میل کنید. شما همچنین می‌توانید مقداری پودر کندر را تهیه کنید و آن را داخل یک لیوان آب حل و نوش‌ جان کنید.

خاصیت آب کندر به کنترل دیابت و فشار خون بالا کمک می‌کند. تحقیقات زیادی بر روی کندر انجام شده ‌است. نتایج نشان می‌دهند که مصرف حدود 400 میلی‌گرم کندر، دو مرتبه در روز در کنار داروی دیابت، می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند.

جالب است بدانید که این تحقیق بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد. 12 هفته متوالی، کندر را برای کنترل بیماری مصرف کردند. لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا خواص کندر برای دیابت و کنترل آن ثابت شود.

در طب سنتی چین هم برای درمان سرطان از خواص آب کندر خوراکی بهره می‌برند. بر اساس تحقیقات آنها، اسید بوسولیک موجود در کندر از پیشرفت سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. برای کنترل و پیشگیری سرطان پروستات، پانکراس، پوست و سرطان روده از کندر استفاده می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب کندر باعث تقویت سیستم گوارشی شما می‌شود، به همین دلیل یکی از خواص آب کندر تلخ، تقویت معده است. با این حال، اگر آب کندر را صبح‌ها به صورت ناشتا میل می‌کنید، می‌توانید مقدار کمی به آن عسل اضافه کنید تا باعث افزایش اسید معده نشود.

مصرف کندر برای تقویت حافظه

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کندر همچنین سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند.

خواص آب کندر برای ریه

در طب سنتی از کندر برای بهبود بیماری آسم و برونشیت استفاده می‌شود. تحقیقات بسیاری در همین زمینه نشان می‌دهد، مصرف کندر از تولید لکوترین در ریه جلوگیری می‌کند. لکوترین باعث انقباض عضلات ریه موقع حمله آسم می‌شود، در نتیجه مصرف کندر از پیشرفت این بیماری پیشگیری می‌کند.

بر اساس یک تحقیق که بر روی افراد مبتلا به آسم انجام شد، علائم تنگی نفس و خس خس سینه آنها با مصرف کندر به‌طور قابل توجهی کاهش یافت.

این تحقیق نشان داد که افراد مبتلا به آسم اگر به مدت 6 هفته، روزی سه مرتبه حدود 300 میلی‌گرم کندر مصرف کنند، شدت بیماری در آنها کم می‌شود.

مصرف کندر ظرفیت ریه را افزایش می‌دهد و به سلامت دهان و دندان هم کمک می‌کند. اسید بوسولیک موجود در کندر از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و خواص ضدباکتریایی آن باعث بهبود آفت و زخم‌های دهان می‌شود.

کندر چیست؟

کندر صمغ درخت بومی مناطق بسیار گرم زمین است. رنگ آن زرد شفاف است و برای سلامتی بسیار موثر است. علی‌رغم طعم گس و تلخ آن، دارای عطر خوبی است.

کندر برای درمان بی خوابی مفید است؟

افرادی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند از کندر حافظه به جهت درمان بی خوابی و یا بد خوابی استفاده کرده و خواب راحت و آرامی داشته باشند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *