افتتاح حساب ترکیه
نقش کمربند در استایل

اگر سری به مدل های معروف 2020 بزنید نقش کمربند در استایل انکار نشدنی است. انواع کمربند و بهترین زمان برای استفاده از هر نوع را در گروه استایل شادمگ می توانید بخوانید.

چه استایلی نیاز به استفاده از کمربند دارد؟

برای استفاده از کمربند، بایدها و نبایدهایی وجود دارد که با رعایت آن استایل جذاب‌تری خواهیم داشت. به طور کلی بهتر است در لباس‌هایی که دارای حلقه کمربند هستند، از کمربند استفاده شود. حتی اگر شما واقعاً نیاز به آن ندارید.

این مسئله بیشتر درباره لباس‌هایی صدق می‌کند که محل کمربند در استایلتان قابل رویت است. زیرا در صورت عدم استفاده از آن در این نوع لباس‌ها به نظر می‌رسد که استایل شما ناقص است. بستن کمربند در این لباس‌ها راهی عالی برای جلوه بیشتردر ظاهر شماست.

نقش کمربند در استایل

در لباس‌های رسمی که شامل شلوار‌های بلند پارچه‌ای یا کت و شلوار می‌شود، بستن کمربند ظریف بر رسمی بودن لباس شما تاکید می‌کند. در این نوع استایل شما می‌توانید کمربند را با کیف یا کفش خود ست کنید یا آن را متضاد با رنگ کیف و کفش خود انتخاب کنید، تا استایل شما قابلیت انعطاف‌پذیری و جلوه بیشتری داشته باشد.

از مزایای استفاده از آن در لباس این است که در صورت گشادی آن در میانه‌ی بدن و اطراف خط کمر، می‌توان آن را متناسب با اندام تنظیم کرد.

چه استایلی نیاز به استفاده از کمربند ندارد؟

نقش کمربند در استایل به عنوان وسیله‌ای برای اتصال قسمت‌های مختلف لباس و ایجاد انسجام در استایل بکار گرفته می‌شود، در لباس‌هایی که حلقه کمر در آن وجود ندارد مثل برخی از انواع شلوار یا دامن وغیره، بستن کمربند لازم نیست. حتی می‌توان گفت توصیه نیز نمی‌شود.

دلیل این امر این است که کمربند در قسمت زیرین باعث ایجاد حجم غیر‌ضروری می‌شود. در صورتیکه بخواهید در قسمت کمر تاکید بیشتری داشته باشید، حتی اگر حلقه کمربند وجود نداشته باشد، می‌توانید آن را به استایل خود اضافه کنید.

چرا که کمربند باعث ایجاد یکپارچگی در استایل می‌شود. گاهی علاوه بر تاکید، نقش تکمیل‌کننده لباس را نیز دارد به ویژه در همنشینی رنگ‌ها. در انتخاب کمربند 2 نکته اصلی باید مورد توجه قرار گیرد: ترکیب وتناسب، نوع و اندازه آن.

نقش کمربند در استایل

انواع کمربند در استایل

یکی از بهترین متریال برای انتخاب کمربند، چرم است که انواع مختلفی دارد، شامل چرم طبیعی، چرم مصنوعی، چرم وگان و چرم بازیافتی است. از انواع دیگر کمربند می‌توان به کمربندهای بافته شده از الیاف طبیعی یا مصنوعی، کمربندهای پلاستیکی، کمربندهای فلزی و پارچه‌ای اشاره کرد.

نحوه انتخاب کمربند متناسب با استایل

کمربند را متناسب با فرم اندام می توان در نقاط مختلف بخش میانی بدن بست:

  • روی خط طبیعی کمر
  • بالاتر از خط کمر بر روی باریک‌ترین بخش قسمت میانی بدن
  • پایین‌تر از خط طبیعی کمر
بهترین رنگ تیپ تابستانی چیست + راهنمای کامل برای انتخاب بهترین رنگ برای روزهای گرم سال

به طور کلی کمربندهای پهن متناسب با فرم اندام بلند و بالاتنه‌ی کشیده است و کمربند باریک بریس فرم اندام کوتاه و بالاتنه‌ی کوتاهتر متناسب‌تر است. که با انتخاب چنین کمربندی تعادل در اندام ایجاد می شود. انتخاب درست کمربند می تواند شما را لاغرتر، کشیده تر و برجستگی‌های زیبای بدن را نمایان‌تر کند.

مشخصات

  •  کمربند با عرض کم ( حدود ۱ تا ۲ سانتی متر ) بیشتر به عنوان نگهدارنده شلوار یا دامن در محل اصلی آن و تزیین لباس کاربرد دارند.
  • کمربندهایی با عرض متوسط (حدود ۳تا ۴ سانتی متر) با شلوار، دامن و شلوار جین مناسب هستند.
  • عرض بیشتر کمربند (حدود ۲ تا ۵ سانتی متر ) عمدتا به عنوان تزیین یا مشخص کننده فرم بدن استفاده می‌شود که با ژاکت، ژاکت کش باف و کت قابل استفاده است.
  •  کمربند هایی با عرض بسیار زیاد ( حدود ۵ تا ۱۲ سانتی متر ) به عنوان تاکید کننده بر خط کمر با لباس‌های مجلسی، یا روی شومیز و تاب همراه با دامن یا شلوار استفاده می شود. کمربندهایی با عرض بیشتر (بیش از 5 تا 12 سانتی متر) نیز متناسب با اورال و شومیزهای سفید و ساده است.
  • زنجیری نیز تقریبا برای هر فرم اندامی متناسب بوده و نوع زنجیری بزرگ آن از ترند‌های این فصل و زینت بخش لباس‌های شما خواهد بود.

نقش کمربند در استایل

نقش کمربند در استایل از این وسیله‌ی کاربردی با اهداف مختلف استفاده می‌شود. در برخی از لباس‌های زنانه مانند پیراهن‌های مونوکروم به عنوان جدا کننده‌ی لباس و بر روی کت‌ها به عنوان تاکید کننده‌ی اندام ظاهر می‌شود. تا اینجا با بایدها و نبایدهای استفاده از کمربند آشنا شدیم، حالا 7 فرم اندام و کمربندهای متناسب با آن را بررسی می‌کنیم تا با شناخت این موارد بهتر بتوانیم استایل خود را یافته و کمربند ایده‌آل برای اندام‌مان را انتخاب کنیم.

قوانین مهم نقش کمربند در استایل

  1. کمربند های بین ۲ تا ۵ سانتیمتر با کت ها و ژاکت ها به بهترین وجه ست می شوند
  2. کمر بندهای بین عرض ۳ تا ۴ سانتیمتر با شلوار ، دامن و شلوار جین بهترین مطابقت را دارند
  3. کمربندهای بین عرض ۵ تا ۱۲ سانتی متر با انواع لباس های مجلسی به خوبی ست میشوند
  4. کمر بند های نازک فلزی بیشتر به جواهرات ارتباط دارند و می توانید زمانی که از جواهرات مختلف استفاده میکنیم برای تکمیل اکسسوری ها از آنها استفاده کنید

زمان مناسب برای بستن کمربند

برای بلوزها: هیچ وقت روی بلوز کمربند نبندید. تونیک، کت بافتنی، تیشرت یا سوئیشرت و دیگر لباس‌هایی که نیاز به کمربند ندارند بستگی به سلیقه شما دارند اما اگر با آن‌ها کمربند ببندید این احتمال وجود دارد که مسن‌تر به نظر برسید و ظاهر شما آشفته و ناهماهنگ به نظر برسد. بهتر است به جای این کار این لباس‌ها را داخل دامن یا شلوار قرار دهید و با این کار روی باریک بودن کمر خود تاکید کنیدنقش کمربند در استایل

برای شلوارها: شلوار زنانه چه پارچه‌ای و چه جین اگر درست فیت روی کمر شما می‌ایستد و حلقه مخصوص کمربندهم ندارد نیازی به بستن آن ندارید. اما اگر شلوار شما مدل گشادی دارد و نیاز به نگه داشتن شدن در قسمت کمر دارد بهتر است کمربند ببندید تا هم کمر شما باریک‌تر دیده شود و هم در طول روز راحت باشید.

شیک ترین و جدیدترین مدل های استایل پاییزه مردانه

برای لباس‌های مجلسی: کمربندها می‌توانند باعث تعریف خط کمر در اندام شما شوند و در نتیجه اندام را ظریف‌تر و زیباتر کنند. از این خاصیت می‌توان برای جذاب‌تر کردن لباس مجلسی هم استفاده کرد اما در نظر داشته باشید که این کار ممکن است باعث جمع شدن پارچه در قسمت کمر شود و فرم لباس را تا حدی تغییر دهد بنابراین باید جنس پارچه لباس و شکل آن را در نظر بگیرید.

برای دامن‌ها: اگر دامن شما فاق بلند است بستن کمربند می‌تواند به زیباتر شدن آن کمک کند اما دقت کنید که میانه خط کمر دامن حتما روی خط طبیعی کمر شما بایستد چون در غیر این صورت ممکن است دامن در جای خود قرار نگیرد و کمربند بستن فایده‌ای نداشته باشد.

نقش کمربند در استایل

برای کت و مانتو و پالتو: اگر مانتو و پالتوی شما همراه خود کمربند دارد حتما از آن استفاده کنید و آن را حذف و با چیز دیگری جایگزین نکنید. در برخی از مجلات مد این کار انجام می‌شود که نیاز به تخصص در ترکیب استایل و اکسسوری دارد و اگر بدون تجربه انجام شود نتیجه کار راضی کننده نخواهد بود.

بررسی 7 فرم اندام و کمربند متناسب با استایل

اگر قد کوتاه هستید، از کمربند نازک و مونوکروم استفاده کنید. این نوع کمربند متناسب با افراد کوتاه قد و لاغر است. نکته مهم در نقش کمربند در استایل این است که کمربند در محل اصلی خط کمر بسته شود تا بر لاغری کمر شما تاکید شود.

کمربند باریک و قد کوتاه

اگر قد بلند هستید، از کمربند پهن استفاده کنید. کمربندهای پهن، متناسب‌ترین شکل را به فرم اندام خیره کننده‌ی شما می‌دهد. شما می‌توانید با توجه به اندام خود علاوه بر خط کمر آن را پایین‌تر از کمر نیز ببندید. اگر قصد دارید آن را با دامن بپوشید باید کمربند کمی نازک‌تر انتخاب شود. (حدود 5/2 تا 5 سانتی متر)
نقش کمربند در استایل

کمربند پهن و قد بلند

اگر فرم اندام ساعت شنی دارید، کمربند را در باریک‌ترین بخش بدن بسته و از کمربند پهن استفاده کنید. هنگام ایجاد تعادل در شکل انحنا به محل قرارگیری میانه اندام و پهنای کمر بسیار توجه کنید. جذاب‌ترین ناحیه اندام شما در بالای محل طبیعی کمر شما است که بر منحنی‌های اندامتان تاکید خواهد کرد، خواه کت و شلوار پوشیده باشید یا لباس اغوا کننده.

کمربند متوسط و اندام نرمال و ساعت شنی

اگر فرم اندام پسرانه دارید، از کمربند خیلی باریک استفاده کنید. این نوع اندام فاقد منحنی زنانه است. بنابراین کمربند می‌تواند به ایجاد توهم منحنی‌ها بخصوص باسن کمک کند. بهتر است، کمربندهای باریک را از جنس چرم یا زنجیر انتخاب کنید و آن را روی یک بلوز بلند یا لباس دراپه استفاده کنید . کمربند را در قسمت شکم خود قرار داده و با پارچه‌های دراپه لباس حجم ایجاد کنید تا اندام شما فرم زنانه تری به خود بگیرد.
استایل مناسب برای ماه مبارک رمضان

بستن کمربند اندام مستطیل

اگر اندام سیبی و پلاس سایز دارید، کمربند را شل تر ببندید و با رنگ متضاد از رنگ لباس ست کنید. کمربندهای کشی و پهن متناسب با اندام شما نمی‌باشد. در تعریف نقش کمربند در استایل باید بدانید کمربند‌های باریک به اندام شما جذابیت فوق العاده ای می‌دهد. آن را شل ببندید و مطمئن شوید کمربند شما بیش از حد باریک نباشد، چون نتیجه معکوس می‌دهد.

استایلی متفاوت و خاص با انواع شلوار جین + ویژگی های هر مدل

نقش کمربند در استایل

کمربند بستن پلاس سایز

اگر بالاتنه کوتاه دارید، از کمربندهای بی‌شکل یا زنجیری استفاده کنید. به منظور ایجاد خطای دید در قسمت بالا تنه و فریب چشم برای بلندتر نشان دادن بالاتنه باید کمربند راپایین‌تر از خط کمر ببندید. نوع آن را V شکل یا زنجیری در نظر بگیرید. این ترفند باعث می‌شود بالاتنه شما بلندتر به نظر برسد به خصوص هنگامی که لباس‌های غیراندامی می‌پوشید.

کمربند زنجیری و ترند 2021

اگر بالاتنه بلند دارید، از سگک بزرگ استفاده کنید. با استفاده از سگک بزرگ کمربند، چشم دچار خطا شده و بالاتنه را متناسب و کوتاه‌تر می‌بینید. خواه یک بلیزر و دامن یا یک لباس ساده پوشیده باشید. فقط به یاد داشته باشید که کمربند خود را بالاتر از خط کمر قرار دهید تا طول اضافی کمربند، بالاتنه شما را بلندتر نشان ندهد.

تفاوت کمربند رسمی و اسپرت

از نظر پهنا، کمربند هایی با پهنای بیشتر در دسته روزمره و پهنای کمتر در دسته رسمی قرار می گیرند.

از نظر اندازه سگک، هرچه سگک کمربند بزرگتر باشد غیر رسمی تر است.

کمربند های اسپرت از نظر ظاهری دارای سطحی براق و ناصاف هستند.

کمربند های رسمی دارای رنگ های خاصی است که پرکاربرد ترین آنها مشکی و قهوه ای است و جنس آنها فقط چرم است، درحالیکه کمربند های اسپرت در هر رنگ، مدل و جنسی تولید می شوند.

در کل هر چه کمربند ظریف تر باشد رسمی تر است.

نقش کمربند در استایل

نکات طلایی استفاده از کمربند

پیشنهاد می کنیم که کمربند های متفاوت را امتحان کنید .مثلا کمربندهایی که زیر سینه یا روی باسن بسته می شود، کمربندهای سنتی، کمربندهایی که جنسشان متفاوت است و یا چاپ خاصی دارند. مدل های مختلفی از کمربند در استایل هستند که شما می توانید با لباس سفید، مشکی یا شلوار جین و تی شرت استفاده کنید و در کمتر از چند ثانیه تاثیرش را روی استایل خود مشاهده کنید.

همانطور که به زیورآلات خود اهمیت می دهید، به کمربندتان هم اهمیت دهید و به دنبال طراحی خاص و منحصر به فرد باشید؛ کمربندی که از نظر طراحی ، جنس و حالت سگک منحصر به فرد باشد.

دقت کنید که اگر کمربند شما بزرگ و برجسته است سعی کنید از زیورآلات خیلی ساده استفاده کنید. سعی کنید همیشه کمربند باریک را با شلوارهای فاق بلند و راسته ی گشاد استفاده کنید تا زیباتر دیده شوید .

چه استایلی نیاز به استفاده از کمربند دارد؟

بهتر است در لباس‌هایی که دارای حلقه کمربند هستند، از کمربند استفاده شود.

کمربند باریک و پهن برای چه اندامی مناسب است؟

کمربندهای پهن متناسب با فرم اندام بلند و بالاتنه‌ی کشیده است و کمربند باریک بریس فرم اندام کوتاه و بالاتنه‌ی کوتاهتر متناسب‌تر است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

7 اسفند 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *