وکیل برای شکایت از شهرداری در استانداری + مشاوره حقوقی با بهترین وکلای تضمینی شکایت از شهرداری در دیوان عالی اداری کشور

بسیاری از پرونده ها در دادگاه حل و فصل می شود که در این میان پرونده های مربوط به فرآیندهای شهرداری دارای حجم زیاد و نرخ بالایی هستند. که از پرونده های ارسالی به دادگاه ویژه اداری به عنوان پرونده های شهرداری یاد می شود. از آنجایی که شهرداری قدرت زیادی در اجرای قوانین دارد، شاهد پرونده های قضایی زیادی در این راستا خواهیم بود. و در قبال این موضوع نیاز به وکیل برای شکایت از شهرداری در استانداری خواهیم داشت.

همانطور که مشخص است خدمات زیادی از سوی شهرداری به شهروندان ارائه می شود، بنابراین این نوع خدمات یکی از عوامل درگیری بین اهالی و شهرداری است. اگر برای شکایت از شهرداری به دنبال وکیل هستید، هر آنچه در این زمینه نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهیم، تا انتها با ما همراه باشید.

وکیل برای شکایت از شهرداری

روش شکایت کیفری از شهرداری

بر اساس آیین نامه ها و قوانینی که ابلاغ شده است، اختیارات زیادی به نهاد شهرداری داده می شود، اما گاهی به هر دلیلی شاهد بی توجهی مسئولان شهرداری یا کارکنان این نهاد در اجرای قانون هستیم. شکایات از شهرداری به مراجع قضایی ارسال شده و رسیدگی خواهد شد. برای ثبت شکایت از شهرداری ابتدا باید شکایت کیفری تنظیم و به اداره مربوطه ارسال شود تا در مهلت مقرر رسیدگی شود.

دادگاه ها معمولاً برای رسیدگی به پرونده و جمع آوری اسناد به کمک کلانتری ها نیاز دارند. در نهایت مرجع ذی صلاح با توجه به متن شکایت و مدارکی که در اختیار دارد تصمیم نهایی می گیرد. توجه داشته باشید که حضور وکیل برای شکایت از شهرداری در استانداری می تواند روند کار را بسیار راحت تر از گذشته کند و بنابراین توصیه می شود یک وکیل از شهرداری شکایت نماید.

خواص روزه گرفتن در ماه رمضان | مواردی که در سحری باید بخوریم

وکیل برای نحوه شکایت از شهرداری جهت وضعیت بد معابر

یکی از وظایفی که بر عهده شهرداری گذاشته شده، حفظ وضعیت جاده و عابران پیاده است، بنابراین اگر تلاش کافی از سوی شهرداری در زمینه راهسازی صورت نگیرد، این امر از طریق مراجع قضایی قابل انجام است.

اگر شهرداری یا کارکنان آن مرتکب عملی شوند که طبق قانون جرم محسوب می شود، شما باید علیه شهرداری به دادسرای عمومی یا دادگاه کیفری شکایت کنید. برای رسیدگی به این موضوع ابتدا باید با کارشناسان حقوقی یا یک وکیل تضمینی در شیراز مانند https://behtarinvakileshiraz.ir/ در این باره گفتگو کرد و از وکیل برای شکایت از شهرداری و رسیدگی به پرونده کمک گرفت.

چنانچه پس از بررسی کارشناسان هنوز نتیجه مطلوب حاصل نشده باشد، ادامه رسیدگی به پرونده قانوناً به دادگاه اداری دیوان محول می شود. در صورتی که عدم ساخت جاده توسط دولت محلی موجب تلفات جانی یا مالی شهروندان شده باشد، باید برای جلب رضایت شاکی غرامت گرفت، اما گاهی دیده می شود که شهرداری مسئولیتی بر عهده نمی گیرد. به همین دلیل دادستان مجبور به ارائه پرونده به دیوان عدالت اداری می شود. دیوان اداری به عنوان یکی از مراجع قضایی رسیدگی کننده به امور مربوط به اداره کشور است.

قوانین ارجاع پرونده های شهرداری به داوری

گاه مشاهده می شود که پرونده هایی بین شهرداری و شاکیان به داوری کشیده می شود، اما شورای شهر در این موارد به دلیل وجود شرایطی به عنوان داور پذیرفته می شود. شورای شهر و شهرداری هر دو به عنوان اشخاص حقوقی شناخته می شوند. با این حال، شورای شهر به عنوان یک شخصیت حقوقی، مرجع انتصاب نامیده می شود.

ممکن است این سوال پیش بیاید که مقام ناصب یعنی چه؟ در پاسخ باید بگوییم که در مورد داوری دعاوی شکایت از شهرداری در شورا، داوری بر عهده شورا نیست، بلکه انتخاب داور بر عهده این نهاد است. داور انتخاب شده برای این مراحل قانونی باید کاملاً بی طرف و مستقل باشد و همچنین نباید هیچ ارتباطی با طرفین شکایت داشته باشد.

راهنمای کامل برای نوشتن رزومه ادمینی حرفه‌ای

وکیل برای شکایت از شهرداری

وکیل برای شکایت از شهرداری در استانداری

شکایت از شهرداری نسبت به کلیه تصمیمات صادره از کمیسیون بدوی و تجدیدنظر این مرجع توسط وکیل شهرداری قابل طرح است. طرح شکایت از شهرداری در دادگاه اداری است و برای آن شخص نیاز به یک وکیل واجد شرایط و دارای صلاحیت دارد تا به پرونده های او در دادگاه رسیدگی کند. اگر می خواهید به دادگاه اداری طرح دعوی یا شکایت کنید و اطلاعات حقوقی لازم در این زمینه را ندارید، جذب این وکلا می تواند برای شما بسیار موثر باشد.

علاوه بر این همانطور که می دانیم طی مراحل اداری برای رسیدن به نتیجه زمان می برد و هر شخصی باید راه درست را بداند. درصد کمی از افراد روند و جزئیات شکایت از شهرداری را می دانند و برای گرفتن حقوق خود به وکیل برای شکایت از شهرداری در استانداری مراجعه نمی کنند. اما برای ادامه پیگیری شکایات به ویژه شکایات مطرح شده در سازمان دولتی، داشتن یک وکیل حرفه ای در حوزه دولت محلی در این زمینه ضروری است. این برای کسانی که به دلیل مشغله کاری وقت کافی برای پیگیری پرونده و مراجعه به مراجع قانونی ندارند مفید خواهد بود.

نکات مهم در مورد شکایات از شهرداری در استانداری

شهرداری متشکل از ادارات مختلف است و هر یک از این ارگان ها کمیسیون خاص خود را دارد که به مشکلات و شکایات مردم از آن دستگاه رسیدگی می کند. نسبت به شکایات مطروحه در جریان تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون اعلامی رأی صادر می شود و رسیدگی و اجرای آراء نیز توسط همین کمیسیون نظارت می شود.

لازم به ذکر است در زمان شکایت از شهرداری در صورت اعتراض طرفین قانون به رأی صادره از سوی کمیسیون موضوع را از دیوان عدالت اداری پیگیری می کند. دعاوی حقوقی علیه شهرداری در دیوان عدالت اداری در صلاحیت هیأت عمومی دیوان (در صورتی که دعوی عمومی باشد) یا شعب دیوان (در صورتی که جنبه عمومی نداشته باشد) انجام می شود.

ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی با 5 ترفند طلایی و موثر!

وکیل برای شکایت از شهرداری در استانداری

نحوه اجرای حکم پس از شکایت علیه شهرداری

طبق قانون مصوب توقیف اموال شهرداری برای پرداخت خسارت مجاز نمی باشد. و شهرداری ها فقط می توانند مبلغ خسارت یا جریمه دریافتی را از محل بودجه همان سال یا سال آینده پرداخت کنند. البته باید بدانیم که این قانون برای شهرداری ها فقط یک سال اعتبار دارد. و اگر بعد از سپری شدن این مدت خسارت جبران نشود، در این صورت مال توقیف و حکم اجرا می شود. همچنین شهردار به دلیل عدم رعایت این حکم به یک سال تعلیق محکوم خواهد شد.

همانطور که گفته شد مرجع رسیدگی به شکایت از شهرداری یک دادگاه اداری است. بنابراین اگر سازمانی به انسان ضرری وارد می کند، باید به دادگاه اداری مراجعه کند و با کمک یک وکیل برای شکایت از شهرداری، پرونده خود را دنبال نماید. به طور کلی، حقوق اداری اولین حوزه قضایی است که به موارد زیر می پردازد:

  1. نقض اصول و قواعد قانون
  2. بررسی آرای داده شده توسط کمیته ها

و این روش با دقت و عدالت انجام می شود. احکام قطعی صادر شده توسط دادگاه اعم از موافق یا مخالف احکام قبلی، لازم الاجرا بوده و در صورت عدم انطباق قابل اقدام است.

جمع بندی نهایی

اگر به دنبال وکیل برای شکایت از شهرداری در استانداری با ضمانت کامل هستید، دفتر وکالت حامد اسکندری بهترین گزینه برای شما خواهد بود. وکلای ویژه شهرداری که زیر نظر وکلای دادگستری کار می کنند، ابتدا پرونده شما را به طور کامل بررسی کرده و جزییات را به طور کامل برای شما توضیح می دهند. حال پس از بررسی قانونی پرونده، در صورت توافق، قرارداد پشتیبانی تمام وقت پرونده امضا می شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

14 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *