افتتاح حساب ترکیه

فارکس، بزرگترین بازار مالی غیر متمرکز جهان است که در آن مبادلات پول‌های رایج دنیا انجام می‌گیرد. نرخ تبدیل در این بازار هر لحظه در حال تغییر است و اکثر معامله‌گران می‌توانند از نوسان تغییر نرخ در طی فعالیت بازار بهره ببرند. حجم معاملات در این بازار نزدیک به 6 تریلیون دلار در روز می‌رسد که در مقایسه با حجم مبادلات بورس نیویورک رقم بسیار بالاتر را نشان می‌دهد.

در بازار دوطرفه فارکس می‌توانید از نوسان صعود و نزول بازار بهره‌مند شوید و انواع جفت‌ارزهای رایج و کمتر شناخته شده در بازار جهانی را معامله کنید. Forex در شبانه روز در 4 سشن معاملاتی سیدنی، توکیو، لندن و نیویورک بدون وقفه فعالیت دارد و از روز یکشنبه تا پایان روز جمعه معامله‌گران در این بازار مبادلات خود را ثبت می‌کنند.

برای تمام افراد فعالیت در یک بازار پویا و پر سود که در تمامی ساعات روز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند جذاب است اما این نکته نیز قابل توجه است که این بازار پر بازده بدون ریسک نیست. بر این اساس آموزش و تمرین در حساب‌های آموزشی از شروط لازم برای ورود و فعالیت در این بازار است. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به انواع آموزش فارکس و همچنین ثبت نام در گروه‌های آموزشی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

آموزش فارکس

برای فعالیت در فارکس آموزش‌های متنوعی در جنبه‌های گوناگون این بازار مورد نیاز است. در ابتدا باید اطلاعات مقدماتی در این بازار را کسب کنید و با مفاهیم و اصطلاحات اولیه در این بازار آشنا شوید با بروکرهای مختلف در این بازار آشنا شده و برای انتخاب کارگزار مورد اعتماد خود ویژگی‌های آنها را بررسی کنید. در مرحله بعدی اطلاعاتی در مورد انواع روش‌های تحلیل در فارکس کسب کنید با انواع نمودار، شناسایی روندها، سطوح حمایت و مقاومت کسب کنید.

چند روز بعد از کاشت مو باید سر را شست ؟

همان‌طور که اشاره کردیم معامله‌گران می‌توانند هم از روندهای صعودی و هم نزولی بازار استفاده کرده و سود کسب کنند این ویژگی دوطرفه بودن بازار فارکس را نشان می‌دهد که تریدر می‌تواند هم در معامله لانگ و هم معاملات شورت شرکت کنند.

از طرفی در زمان انجام معاملات شاهد اختلاف قیمت ask و bid هستید که در اصطلاح اسپرد نام دارد و هزینه‌ای را نشان می‌دهد که معامله‌گر برای انجام معاملات خود پرداخت می‌کند. این هزینه می‌تواند در بروکرهای مختلف متفاوت باشد.

به همین ترتیب نیاز به آشنایی با سایر مفاهیمی که در مبادلات فارکس حس می‌شود که برای این منظور می‌توانید به مقاله آموزش رایگان فارکس مراجعه کنید.

انواع روش‌های تحلیل در فارکس

سه روش اصلی در تحلیل فارکس عبارتند از تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنتال. با استفاده از هریک از روش‌های تحلیلی اطلاعات خاصی را بدست می‌آید و در واقع هر روش تحلیل به‌عنوان یک ستون در فعالیت در بازارهای مالی به شمار می‌روند و هر کدام اطالاعات روش‌های دیگر را تکمیل می‌کند. بر این اساس انتخاب بهترین روش تحلیل کار دشواری است. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از روش‌های تحلیل می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال فارکس

اولین چیزی که با نام تکنیکال در ذهن تصور می‌شود نمودار و چارت است. در تحلیل تکنیکال نمودار قیمت طی مدت زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مبنای این تحلیل بر این اصل استوار است که قیمت همه چیز را نشان می‌دهد. به‌عبارتی کلیه اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد، اخبار تاثیرگذار بر قیمت و سایر عوامل موثر بر نوسانات بازار در قیمت لحاظ می‌شوند و با بررسی نمودار قیمت می‌توان از اتفاقاتی که در گذشته نمودار وجود داشته اتفاقات آینده را پیش‌بینی کرد.

قابلمه خوب چی بخرم؟

تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال یا بنیادی به بررسی عوامل اساسی مثل تأثیر عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر عرضه و تقاضا پرداخته می‌شود.در این روش تحلیل معامله‌گران روندهای بلند مدت را شناسایی می‌‌کنند. می‌توانند موقعیت‌ها را ارزیابی کرده و به ارزش‌گذاری اقدام کنند. چشم‌انداز مبادلات را بررسی کرده و پتانسیل آتی یک دارایی را تعیین کنند.

در عین حال بررسی‌های فاندامنتال نیاز به زمانی طولانی دارد. احتمال این وجود دارد که اطلاعات بنیادین برای جذاب‌تر شدن سهام و دارایی خود اطلاعات دست‌کاری شده منتشر کنند. نرخ بهره، تورم، تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری از جمله عوامل اقتصادی موثر در تحلیل‌های فاندامنتال به‌شمار می‌رود.

تحلیل سنتیمنتال

بازار فارکس شبکه از تریدرهای مختلف با سلیقه‌های متفاوت است که هر کدام نظر و تحلیل خود را نسبت به دارند. این عاملی است برخلاف این نظر که تمامی وقایع نظری در قیمت لحاظ می‌شود، زیرا بازار مملو از نظرات و احساساتی متفاوت است. بر این اساس تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به‌تنهایی در بازار فارکس کافی نیست و تحلیل روانشناسی و احساسات معامله‌گران نیز در روند تعیین موقعیت‌های فعلی و آینده در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

بازار فارکس از بازارهای مالی در جهان است که به‌علت موقعیت‌های سودآور بسیاری که برای معامله‌گران وجود دارد افراد بسیاری علاقه‌مند فعالیت در این بازار هستند. ویژگی‌ها و شرایط مناسبی که براساس نیازهای هر منطقه جغرافیایی ارائه شده نیز دسترسی به این بازار را در هر مکان و زمان راحت کرده است. اما فعالیت در این بازار پرسود بی‌خطر نخواهد بود. ترید بدون آموزش و بدون تجربه در این بازار نتیجه‌ای به‌جز از دست رفتن سرمایه به‌همراه نخواهد داشت. آموزش و آشنایی با مفاهیم این بازار، انواع روش‌های تحلیل می‌تواند لذت فعالیت در این بازار را برای معامله‌گران دوچندان کند.

بهترین مرکز لیزرموهای زائد تهران

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

15 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *