افتتاح حساب ترکیه
آموزش لاک زدن

آموزش لاک زدن به صورت حرفه ای یعنی منظم و بدون زدگی که روی ناخن زیبا جلوه کند، یک کار پرمهارت است. ما در این مطلب از گروه زیبایی شادمگ اطلاعات خوبی در خصوص آموزش لاک زدن در اختیارتان قرار داده است.

چگونه لاک بزنیم؟

لاک زدن ناخن کار چندان سختی نیست کافی است حواستان را جمع کنید تا دچار این اشتباهات لاک زدن نشوید. نیازی نیست که شما یک متخصص حرفه ای مانیکور باشید، تا کار بزرگی انجام دهید و ناخن های خود را طراحی کنید, اما لازم است مراقب برخی اشتباهات مربوط به لاک زدن باشید.

آموزش لاک زدن

همه ما این اشتباهات را مرتکب می شویم (بله, دانستن این که چقدر طول می کشد لاک خشک شود), پس مطمئن باشید که تنها نیستید. در این بخش از دنیای مد نمناک ما رایج ترین اشتباهات مربوط به لاک و نحوه پیش گیری از آن ها را آورده ایم.

اشتباهات لاک زدن

اشتباهاتی که در حین لاک زدن انجام می دهیم را در آموزش لاک زدن می توانید بخوانید.

1. پس از لاک زدن دوش آب گرم گرفتن

هیچ وقت بلافاصله بعد از لاک زدن دوش نگیرید, چون احتمالا وقت کافی برای خشک شدن و ثابت شدنش ندارید, و دوش آب گرم از همه بدتر است.قرار دادن لاک ناخن در گرما و بخار حمام می تواند باعث حباب یا لکه دار شدن آن شود. ” بهتر است یک ساعت بعد از اینکه لاک زدید، دوش بگیرید.”

2. رفتن به تخت خواب درست بعد از لاک زدن:

اگرچه ناخن ها در عرض چند دقیقه خشک خواهند شد, اما در حقیقت چند ساعت طول می کشد تا لاک ناخن کاملا ثابت و خشک شود.یک ترفند بسیار ساده برای کمک به فرآیند خشک کردن لاک این است که یک یا دو دقیقه صبر کنید, سپس برای سه دقیقه آب خیلی سرد روی دستان خود بریزید. با این حال مراقب باشید که آب را مستقیما روی ناخن هایتان نریزید چون فشار آب ممکن است باعث لکه دار شدن لاک هایتان شود.

آموزش لاک زدن

3. زدن لاک ضخیم :

برای جبران رنگ روشن تر ناخن ها از بطری اش, ما باید لایه رنگ ضخیم بزنیم. در این مورد, صبر کلید مهمی است.وقتی در لایه های ضخیم لاک می زنیم, لاک بیشتر طول می کشد تا خشک شود و هرچه بیشتر خشک شود, احتمال بیشتری وجود دارد که لاک خراب شود.

به جای آن، لایه های نازکی از لاک را هربار بزنید و دو دقیقه صبر کنید تا خشک شود و با این لایه نازک زدن خیلی زودتر هم خشک می شود. اگر شما یک لایه سنگین از لاک بزنید, بیشتر احتمال دارد که به منطقه کوتیکول نفوذ کند که به این معنی است که شما باید با پنبه حاوی مواد شوینده و پاک کننده لاک ها را تمیز کنید.

آموزش لاک زدن

4. . نزدن تاپکات:

نزدن تاپکات نه تنها ظاهر براق لاک را می گیرد، بلکه طول عمر لاک را نیز کوتاه می کند. هر روز زدن یک لایه اضافی تاپکات باعث ماندگاری خیلی بیشتر آن می شود.

5. نزدن روکش بیس و پایه:

انجام ندادن این کار به فکر همه می رسد. شما زندگی می کنید و یاد می گیرید. روکش بیس پوشش اصلی سطح ناخن را صاف میکند، تا لاک خیلی صاف رون ناخن بنشیند و از رنگی شدن ناخن توسط لاک ناخن جلوگیری می کند که به معنی نداشتن ناخن زرد است. این یک قدم اضافی است, اما ارزشش را دارد.

صفر تا صد اصول نگهداری قبل و بعد از اکستنشن مژه

آموزش لاک زدن

6. استفاده از یک ضربه برای اعمال لاک:

اگر یک تکنیک در آموزش لاک زدن وجود دارد که شما باید انجام دهید, این است که از سه یا چهار ضربه برای استفاده از لاک ناخن استفاده کنید. با یک ضربه, دشوار است که دیواره های کناری (چپ و راست ناخن) و ناحیه کوتیکولی به دست آید و ناخن تمام نشده به نظر می رسد.

7. با ناخن های چرب شروع کنید:

اگر روی سطح ناخنتان قبل از اعمال لاک، چربی وجود داشته باشد, حتما ان را پاک کنید – هیچ چیز به سطح روغنی نمی چسبد. در عوض, صبر کنید تا روغن پوست را بعد از لاک زدن اعمال کنید.

8. استفاده از لاک های ناخن قدیمی:

هیچ چیز ناامید کننده تر از خداحافظی با لاک ناخن مورد علاقه تان نیست که قدیمی و خراب شده است, اما این کار باید انجام شود.با قدیمی شدن لاک ها، مایعات لاک تبخیر می شود و باعث سفت شدن و زبر شدن آن می شود. استفاده از لاک ناخن قدیمی بسیار مشکل است.لاک های قدیمی مانند لاک های ناخن تازه به ناخن خوب نمی چسبند. از مصرف لاک ناخنی که12 ماه گذشته است، خودداری کنید.

9. اجتناب از زدن کل کوتیکول:

اگر در مورد سالم و زیبا نگه داشتن ناخن هایتان سخت کوش نیستید، ناخن شما بد به نظر خواهد رسید. شما فقط باید قلموی لاکی را روی سطح ناخن نزدیک پوست خود بگذارید و فشار کمی را اعمال کنید تا برس باز شود. سپس، قلمو را بلند کنید و به طرف پوستتان پیش بروید و بغل ناخن ها را لاک بزنید. سپس ناخن خود را کمی به سمت چپ یا سمت راست حرکت دهید تا کنار دیوار کناری ناخن را هم بزنید.

آموزش لاک زدن

10. استفاده از پاک کننده استونی:

پاک کننده های لاک ناخن استونی پوست اطراف ناخن را خشک می کند.استفاده مکرر از پاک کننده های استونی می تواند باعث ایجاد نقاط سفید بر روی ناخن و شکاف در لبه بغل بین پوست و ناخن و خشک شدن پوست شود.

رازهای یک مانیکور حرفه‌ای

سوهان زدن

سوهان ناخنتان را دقیقا زیر ناخن قرار دهید. بطوری که بین پوست نوک انگشت و قسمت زیرین ناخنتان باشد. سوهان ناخن را در یک جهت با حرکات کوتاه و محکم در سراسر ناخنتان بکشید. برای اینکه ناخنتان گرد تر شود، سوهان را به زیر گوشه‌های ناخن برده و گوشه‌ها را با حرکت منحنی سوهان بزنید. همیشه ناخن‌ها را در یک جهت سوهان بکشید و از حرکات عقب جلو استفاده نکنید. تا زمانی که به شکل و طول مورد نظر برسید، سوهان بزنید.

براق کردن

براق کننده یا بافر ناخن را مثل سوهان بگیرید و با حرکات کوتاه و آرام، آنرا از بالای ناخن روی آن مالش دهید. از کوتیکول شروع کرده تا به نوک ناخن برسید. براق کردن را هم در یک جهت انجام دهید.

آموزش لاک زدن

کوتیکول‌ها (پوست اطراف ناخن)

هم می‌توانید از یک نرم‌کننده‌ی کوتیکول، و هم از یک لوسیون بدن عادی استفاده کنید ( تذکر: لوسیون‌های بدن بعد از حمام و یا دوش بهتر تاثیر می‌گذارند). لوسیون را به کوتیکول‌های اطراف ناخن بزنید و با انگشت اشاره آنها را مالش دهید. بعد از اینکه کوتیکول‌ها نرم شده و پایین آمدند، با یک بافر معمولی، و یا بافر مخصوص ناخن، به آرامی به روی آنها بکشید.

شستن و آماده سازی

پس از تمام شدن نرم کردن کوتیکول‌ها، دست‌هایتان را بشویید و همه‌ی مواد اضافه را از اطراف و زیر ناخن‌هایتان پاک کنید.

آموزش لاک زدن

لایه‌ی اصلی

از یک لاک بی رنگ و یا لاک محافظ ناخن استفاده کنید. انگشت شستتان را بعنوان تکیه‌گاه زیر ناخنی که می‌خواهید لاک بزنید قرار دهید (و اگر می‌خواهید انگشت شست را لاک بزنید، از انگشت اشاره به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید).

ترفند های راحت برای انتخاب لنز مناسب چشم | لنز چه رنگی بزنیم ؟

لایه‌ی پایه‌ی لاک را از بالای ناخن و از کنار کوتیکول‌ها شروع کنید. بگذارید سر قلم‌مو همانطور که به طرف سر ناخن میایید، روی ناخنتان پخش شود. همیشه از سمت چپ ناخن شروع کرده و به سمت راست بروید. اینطوری مطمئن خواهید بود که حتی یک نقطه را هم جا نگذاشته‌اید.

آموزش لاک زدن

انتخاب رنگ

این قسمت سرگرم کننده است! از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید.

آماده کردن قلم‌مو

قلم لاک را در بطری غوطه ور کنید. سپس در حالی که قلم‌مو را به یک طرف سر بطری می‌کشید آنرا خارج کنید. بدون اینکه قلم‌مو را دوباره داخل قوطی لاک کنید، طرف دیگر قلم مو را به سر مقابل بطری بکشید: این کار را محکم انجام دهید تا قلم موی لاک حالت بادبزنی بگیرد.

بعد از هر بار خارج کردن قلم‌مو، آنرا بوسیله‌ی لبه‌ی بطری تمیز کنید. هدف اصلی این است که رنگ را به یک طرف قلم‌مو فشار دهیم. اگر این کار را درست انجام دهید، قلم‌مو کمی حالت حلالی بخود می‌گیرد. این کار نیازمند تمرین است، اما این کار، راز مخفی یک مانیکور حرفه ایست!

لایه‌ی اول لاک

زیر ناخنی را که قصد لاک زدنش را دارید توسط شستتان محکم کنید. (اگر در حال لاک زدن ناخن شستتان هستید، این کار را با انگشت وسطتان انجام دهید). از کوتیکول ناخن شروع کرده و نوک قلم‌مو را روی ناخنتان قرار داده و به سمت پایین فشار دهید.

آموزش لاک زدن

اجازه بدهید که قلم‌مو روی ناخنتان پخش شده و حالت بادبزن به خود بگیرد. سپس قلم‌مو را به سمت نوک ناخنتان بکشید. این کار را از سمت چپ ناخن شروع کرده و در سمت راست تمام کنید.

لایه‌ی دوم

بعد از زدن لایه‌ی اول به همه‌ی ناخن‌هایتان، می‌توانید لایه‌ی دوم را بزنید. مراحل ۷ و ۸ را تکرار کنید.

پوشاندن سر ناخن

بعد از اینکه دومین لایه‌ی لاک را زدید، به سراغ نوک سمت چپ ناخنتان بروید و قلم مویتان را در امتداد لبه‌ی ناخن بکشید. این کار برای باقی ماندن بیشتر رنگ بر روی ناخن و افزایش طول عمر مانیکور است.

آموزش لاک زدن

لایه‌ی آخر

مرحله‌ی ۵ را دنبال کنید و از یک لایه‌ی خشک کننده‌ی لاک بر روی ناخن استفاده کنید. هیچ چیز خسته کننده‌تر از این نیست که تمام شب مشغول فوت کردن ناخن‌هایتان باشید، و صبح با علائمی از ملحفه بر روی ناخن‌ها بیدار شوید!

تمام شد، صبر کنید تا ناخن‌هایتان خشک شوند، سپس وارد دنیا شوید از و ناخن‌های زیبایتان لذت ببرید! اگر شما هم نکته و ترفندی برای لاک زدن می‌شناسید، حتما در قسمت نظرات آنرا با ما در میان بگذارید.

چطوری لاک بزنیم که اطراف ناخن لاکی نشه؟

آموزش لاک زدن مرتب و حرفه‌ای

بعد از اینکه مراحل اولیه آموزش لاک زدن را انجام دادیم دانستن چند ترفند برای لاک زدن به صورت منظم نیاز است.

استفاده از وازلین بر روی نوک انگشتان در اطراف ناخن

قبل از لاک زدن می‌توانید برای اینکه لاک به حاشیه‌ی ناخن ها نماند و در آنجا خشک نشود به اطراف ناخن کمی وازلین بزنید. وازلین به عنوان یک لایه‌ی حفاظتی بین پوست و لاک ناخن عمل می‌کند. برای این کار می‌توانید از پد استفاده کنید و وازلین را به اطراف ناخن بزنید. دقت کنید که وازلین را به خود ناخن نزنید.

آموزش لاک زدن

برای اینکه لاک به دور ناخن نماند می‌توان از لاتکس مایع استفاده کرد که با برس به اطراف ناخن زده می‌شود و اگر تصادفا لاک را به دور ناخن زدید در آخر می‌توانید آن لایه‌ی لاتکس را بردارید.

20 ماسک برای درخشندگی پوست و شفافیت صورت با مواد طبیعی

راه دیگر برای اینکه لاک در اطراف ناخن نماند این است که از چسب مایع استفاده کنید. چسب یک لایه بر روی پوست تشکیل می‌دهد که اگر لاک را درون خط خود ناخن نزدید بعد از خشک شدن لایه‌ی چسب باقی مانده‌ی لاک را از حاشیه‌ی ناخن بردارید.

اگر هیچ کدام از این راه‌ها را انجام ندادید می‌توانید پس از خشک شدن لاک، با یک برس یا پد آغشته به لاک پاک کن خطوط اضافی دور ناخن را تمیز کنید.

رنگ کردن ناخن و خشک کردن آن

از بیس کوت استفاده کنید و یک لایه بر روی ناخن بزنید. این کار باعث محکم شدن و حفاظت از ناخن می‌شود. بیس کوت را بر روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید خشک شود. این لایه باعث می‌شود لاک مدت بیشتری ماندگاری داشته باشد.

آموزش لاک زدن

زدن لایه‌‌ی اول لاک با سه حرکت و خشک شدن آن

برای آموزش لاک زدن به صورت حرفه ای یعنی مرتب و بی نقص، بهتر است لاک را از یک تا سه لایه‌ی نازک روی ناخن بزنید. ضخامت لایه‌ی لاک را می‌توانید با میزان لاکی که بر روی براش می‌ماند مشخص کنید. اضافی لاک را با کشیدن براش بر لبه‌ی ظرف از بالا تا نوک براش بردارید. وقتی به اندازه‌ی لازم لاک روی براش بود، آن را با سه حرکت روی ناخن بزنید.

کمی لاک بر روی قسمت بالای ناخن بگذارید و آن را با براش به سمت نوک ناخن بکشید. این کار باعث می‌شود که لاک روی ناخن شناور نشود. وقتی لاک را از سمت بالا به نوک ناخن می‌کشید سعی کنید فاصله‌ی کوچکی بین حاشیه‌ی ناخن و خط لاک ایجاد کنید. براش را روی یک خط مستقیم از نقطه‌ی رویش ناخن به سمت نوک ناخن بکشید.

براش را به سمت چپ ناخن ببرید و سپس همین کار را در سمت راست نیز انجام دهید. این کار را برای همه‌ی ناخن‌ها انجام دهید و اجازه دهید لایه‌ی اول خشک شود اگر می‌خواهید لایه یا لایه‌های بعدی را بزنید.

اگر نیاز به لایه‌های دوم یا سوم باشد این مراحل را دوباره انجام دهید. پس از خشک شدن لایه‌ی اول، تصمیم بگیرید آیا نیاز است لایه(های) بعدی اضافه شود. اگر لاک رنگ روشن باشد، ممکن است دوست داشته باشید لایه(های) بیشتری بر لایه‌ی اول اضافه کنید. برای لاک تیره نیاز نیست لایه‌ی دیگری اضافه شود.

افزودن لایه ای از تثبیت کننده

تاپ کوت یا تثبیت کننده درخشندگی خوبی به ناخن لاک زده می‌دهد. وقتی همه‌ی ناخن‌ها را لاک زدید یک لایه تثبیت کننده بر روی آن بزنید. دستان خود را در آب یخ بگذارید تا لاک به خوبی خشک شود.

تمیز کردن دور ناخن

اگر به دور ناخن وازلین زده باشید می‌توانید با یک گوش پاک کن دور ناخن را تمیز کنید و وازلین را به همراه اضافی لاک تمیز کنید. اگر دور ناخن را چسب زده اید، بعد از اتمام کار با گوش پاک کن لایه‌ی چسب را بردارید. همزمان با این کار اگر لاک اضافی که به دور ناخن زده باشید تمیز می‌شود.

آموزش لاک زدن

اگر می‌خواهید نتیجه‌ی کار تمیزتر باشد، می‌توانید با یک گوش پاک کن آغشته به مواد لاک پاک کن دور ناخن‌ها را تمیز کنید و لاک اضافی را بردارید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

28 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *