افتتاح حساب ترکیه

لیزر به عنوان یکی از رایج‌ترین، بهترین و کم عارضه‌ترین روش‌های از بین بردن موهای زائد شناخته شده است. البته این تنها کاربرد لیزر نیست و از آن در بخش‌های دیگری چون جراحی، زیبایی و جوانسازی پوست صورت، دندان‌پزشکی و چشم پزشکی و سایر بخش‌ها استفاده می‌شود.
یکی از مشکلات عمده و رایجی که بیشتر مردم با آن روبه‌رو هستند موهای زائد بدن است، علم پزشکی در این بخش به قدری پیشرفت کرده که روش‌های بسیار جدید و کم عارضه‌ای را برای شیو موهای زائد بدن بوجود آورده است. لیزر در صورتی که به درستی و توسط متخصص انجام شود می‌تواند یک راه دائمی برای حذف موهای زائد بدن باشد.
اما برخی افراد تصور می‌کنند که لیزر علاوه بر حذف موهای زائد بدن می‌تواند سایر بافت‌ها و سلول‌های داخلی را تحت تاثیر قرار دهد، یکی از غده‌های مهمی که در معرض اشعه لیزر قرار می‌گیرد غده تیروئید است. اما آیا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟
در ادامه با ما همراه باشید تا با تاثیر لیزر روی غده تیروئید و نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

آیا افرادی که تیروئید دارند می‌توانند لیزر کنند؟

قبل از پاسخ به این سوال باید با عملکرد لیزر موهای زائد بدن بیشتر آشنا شوید. با توجه به بلاگ لیزر موهای زائد کلینیک صدف : اگر دقت کنید می‌توانید فولیکول‌های مو را حتی از روی سطح پوستتان هم مشاهده کنید.

قبل از درمان، باید ناحیه موردنظر را کاملا با تیغ اصلاح کنید. بعضی از نقاط بدن که دارای پوست حساس‌تری هستند، به کرم‌ها یا ژل‌های بی‌حسی نیاز دارند. پس حدودا نیم ساعت قبل از لیزر آن ناحیه، باید از کرم بی‌حسی استفاده کنید تا در طول درمان، متوجه درد یا ناراحتی نشوید.

دکوراسیونی شیک و چشمگیر با شلف و قفسه کتابخانه

لیزر موهای زائد در اتاق مخصوصی برای همین کار انجام می‌شود و شما حین انجام لیزر، باید از عینک‌های محافظ چشم استفاده کنید. لیزر با ایجاد گرما و تبخیر فولیکول‌ها، موها را از بین می‌برد. پس حین درمان ممکن است بویی مانند سوختن بوی گوگرد به مشامتان برسد. مدت زمان انجام لیزر موهای زائد بستگی به وسعت ناحیه تحت‌درمان دارد. لیزر موهای زائد برای کل بدن حدودا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید.

فولیکول مو غلاف تغذیه کننده ریشه مو است که موجب تقویت موها می‌شود، محلی که فولیکول‌ها قرار دارند درست در لایه انتهایی پوست یعنی اپیدرم است که در زمان لیزر مورد هدف اشعه‌ لیزر قرار می‌گیرد.

غده‌هایی در بدن مانند غده تیروئید در پایین‌ترین لایه پوست که آندودرم نام دارد قرار گرفته اما اشعه لیزر هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نمی‌کند. خوشبختانه تا به حال هیچگونه خبری مبنی بر آسیب اشعه لیزر به بافت‌های غده تیروئید گزارش نشده است. کم‌کار بودن یا پرکار بودن تیروئید در زمان لیزر موهای زائد بدن نشان دهنده‌ی مشکل دیگری در بدن است که باید توسط پزشک درمان شود.

لیزر موهای زائد و تیروئید چه ارتباطی دارند؟

بسیاری افراد تصور می‌کنند چون غده تیروئید در زیر گلو قرار دارد ممکن است در زمان لیزر موهای زائد زیر گلو و زیر چانه به آن آسیب وارد شود، این جمله شایعه‌ای بیش نیست. این طرز فکر به دلیل عدم آگاهی از این موضوع است، غده تیروئید در بافت‌های عمیق پوست قرار گرفته از این رو اشعه لیزر نمی‌تواند به غده آسیبی برساند.

دستگاه‌های لیزر در زمان از بین بردن موهای زائد بدن فقط روی ناحیه مورد نظر متمرکز می‌شوند و آسیبی به بافت‌های مجاور آن نمی‌رسانند. اشعه لیزر طوری طراحی شده است که نمی‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کند به همین دلیل امکان برخورد با این غده وجود ندارد.

خرید رای استوری اینستاگرام

نتایج لیزر روی افراد مبتلا به تیروئید چگونه است؟

یکی از دلایل رشد موهای زائد بدن غده تیروئید است که سرعت رشد موهای زائد به میزان فعالیت این غده بستگی دارد. پرکار بودن یا کم کار بودن غده تیروئید نمی‌تواند روی نتیجه لیزر موهای زائد بدن و عوارض جانبی آن تاثیر بگذارد. غده تیروئید مسئول تولید بخشی از هورمون‌های بدن است که در متابولیسم بدن نقش بسیار مهمی دارند، اگر اختلالی در فعالیت این غده ایجاد شود مشکلات بسیاری در تولید هورمون‌ها بوجود می‌آید که در نهایت موجب پرمویی یا افزایش سرعت رشد موها در بدن می‌شود.

با این تفاسیر می‌توان گفت که نتایج لیزر موهای زائد بدن کسانی که دچار اختلال در غده تیروئید هستند هیچ تفاوتی با سایر افراد ندارد.

عوارض لیزر موهای زائد روی افراد مبتلا به تیروئید

لیزر موهای زائد مانند سایر روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست صورت دارای مزایا و عوارضی هستند که در ادامه این بخش می‌خواهیم به عوارض آن اشاره کنیم:

التهاب پوست، سوزش و خارش، پوست پوست شدن و آلرژی به ابزار لیزر عوارض جانبی لیزر موهای زائد بدن است که بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌روند. اما برای از بین بردن و کاهش عوارض جانبی ناشی از لیزر موهای زائد و تاثیر آن روی سایر بخش‌های بدن باید یک جلسه مشاوره با متخصص پوست و جراح پلاستیک داشته باشید. این کار باعث کاهش عوارض جانبی این روش درمانی می‌شود.

هزینه لیزر موهای زائد در افراد مبتلا به تیروئید متفاوت است؟

هزینه لیزر موهای زائد در افراد مبتلا به اختلال تیروئید هیچ تفاوتی با افراد دیگر ندارد، فقط ممکن است تعداد جلسات لیزر آن‌ها کمی بیشتر از سایر افراد شود که دلیل آن هم حجم زیاد موهای زائد بدن است.

تاثیر ژلاتین در تولید ژله های میوه ای دراژه

هزینه لیزر موهای زائد بدن در هر کلینیک با توجه به متخصصین، دستگاه‌ها و تجهیزات، نوع کلینیک و… متغیر خواهد بود. اما قیمت لیزر موهای زائد بدن در کلینیک صدف به شرح زیر است:

ناحیه مورد نظر

قیمت

بیکینی کامل

100

صورت کامل

100
چانه

40

پشت لب

40
خط ریش

100

گونه

90

باسن

120
زیر بغل

70

گودی کمر

100

کشاله ران

150

دست کامل

220

ساعد

120
بازو

150

پا کامل

390

ساق پا

150

ران پا

190

جمع بندی

با توجه به مطالبی که در این بلاگ عنوان کردیم، لیزر موهای زائد هیچ‌گونه ضرر و زیانی برای کسانی که دچار اختلال در غده تیروئید هستند ندارد. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید بهتر است قبل از جلسه اول لیزر این موضوع را به متخصص اطلاع دهید. علاوه بر آن باید برای لیزر موهای زائد بدن به یک کلینیک معتبر و مجهز مراجعه کنید.

کلینیک صدف یکی از بهترین و با سابقه‌ترین کلینیک‌های درمانی در زمینه پوست و مو در شهر تهران است. این کلینیک توانسته در بخش لیزر درمانی بسیار موفق عمل کند و یک انتخاب مناسب برای کسانی است که بر سر دوراهی قرار دارند. مشاوران کلینیک صدف قبل از انتخاب هر یک از این خدمات با مراجعین به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره می‌کنند تا بتوانند یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های درمان را پیشنهاد دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیزر موهای زائد بدن و سایر خدمات زیبایی کلینیک صدف به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

22 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *