انتخاب استایل اداری

شاید شما هم انتخاب استایل اداری را برای خود سخت فرض کنید و از لباس های عادی و روزمره در حین رفتن به سرکار استفاده کنید؛ اما تنها کافیست که چند بار خود را به پوشیدن لباس های رسمی عادت بدهید، بعد از این، انجام این کار برای شما لذت بخش و جذاب خواهد شد. انتخاب این استایل نکات خاصی دارد که میتوانید آن را در این مطلب از گروه استایل شادمگ بخوانید.

استایل مناسب محیط کار چیست؟

تقریبا همه ما می ­دانیم که لباس ما نشان دهنده هویت ماست. پوشش مناسب و در عین حال به روز و شیک در محیط های مختلف تأثیری بی نظیر بر اعتماد به نفس ما می­ گذارد. یکی از مهم ­ترین محیط ­ها که پوشش مناسب در آن خیلی اهمیت دارد محیط ­های کاریست. استایل مناسب محیط کار و استایل اداری، پیامی از شخصیت و حرفه ای بودن ماست و هرچقدر مناسب ­تر و حرفه ای ­تر انتخاب شده باشد اعتماد به نفس و کارایی ما را بیشتر می­ کند.

انتخاب استایل اداری

تا به حال برایتان پیش آمده که در محیط کار به کسانی بر بخورید که به نظرتان استایل نامناسب و زننده ­ای داشته باشند؟ به نظرتان وجود چه خطاهایی باعث شده تیپ و استایل آن افراد نامناسب به نظر بیاید؟

ما در این راهنما سعی کرده ­ایم به سؤالات زیر در خصوص استایل محل کار پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

استایل مناسب محل کار چیست؟

استفاده از کیف ­و کفش مناسب در محیط کار به شما کمک می­ کند استایل اداری بهتر و اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید. در ادامه به بایدها و نبایدهای کیف و مدل کفش اداری در محل کار می­ پردازیم.

کفش پاشنه دار نپوشید

از پوشیدن کفش­ های پاشنه دار در محیط کار جدا خودداری کنید. این کفش ­ها علاوه بر این ­که مناسب استایل محل کار نیست باعث می ­شود هم خودتان و هم دیگران را اذیت کنید. صدای پاشنه ­ها برای همکارانتان قطعا ناخوشایند است و همینطور سختی راه رفتن و تحمل این کفش­ ها برای تایم طولانی برای خودتان. اگر برای قدتان دغدغه دارید توصیه می شود مقاله استایل مناسب برای افراد قد کوتاه را بخوانید.

پس ترجیحا به سراغ خرید کفش­ رسمی مردانه یا خرید کفش اسپرت مردانه بروید.

انتخاب استایل اداری

واکس بزنید

اگر از کفش ­های چرم استفاده می ­کنید فراموش نکنید که حتما آن ­ها را به خوبی تمیز کنید و واکس بزنید. این کار به استایل اداری شما تشخص می­دهد.

با صندل راه نروید

قطعا همه می ­دانیم که استفاده از صندل و کفش­ های جلوباز مناسب مهمانی، کنار دریا و ساحل است؛ نه استایل محل کار! با پوشیدن این کفش ­ها خودتان را دست ­مایه خنده همکارنتان نکنید.

کیف زیبا و جادار بخرید

در خصوص کیف ­ها باید بگوییم بهترین گزینه برای «استایل مناسب محیط کار» کیف­ های جادار و درعین حال زیباست. از کیف­ های کتابی یا پر زرق و برق جدا خودداری کنید.

ترجیحا در هنگام خرید کیف مردانه از رنگ­ های خنثی مانند سورمه ­ای، طوسی، قهوه ­ای، مشکی و… استفاده کنید. فراموش نکنید که کیفیت بالای کیف می ­تواند به زیباتر شدن استایل محل کار شما کمک کند.

انتخاب استایل اداری

لباس در محل کار

از کیف و کفش که بگذریم قطعا مهم ­ترین آیتم برای داشتن استایل مناسب محیط کار، لباس شماست. لباس شما اولین چیزی است که در نگاه اول به چشم مخاطبتان می­ آید. فرقی نمی کند شاغل شده باشید یا تازه به فکر استخدام باشید. توصیه می شود مقاله استایل مناسب مصاحبه شغلی را ببینید.

پس اگر می­ خواهید در محیط کار در چشم همکاران، رئیس یا حتی مشتریان خود فردی متشخص و حرفه ­ای جلوه کنید؛ آقایان در انتخاب خرید پیراهن مردانه و خانم ­ها در انتخاب مانتوی اداری و ترکیب آن ­ها با دیگر آیتم ­های استایلتان حتما دقت کنید.

شلوار مناسب آقایان در محیط کار

شاید شما هم کسانی را دیده باشید که به همراه شلوار فاق کوتاه لباس کوتاه می ­پوشند. اگر رک ­و راست بخواهیم بگوییم بدترین و نامناسب ترین ترکیب برای استایل محل کار، ترکیب این دو آیتم با یک دیگر است. حتما اندازه­ ها و سایز لباس ­ها را به درستی انتخاب کنید تا استایل مناسب محیط کار داشته باشید.

انتخاب استایل اداری

خانم­ ها لباس ­های خیلی مجلسی نپوشند

شما هم شنیده­ اید که می­ گویند هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد؟ در این­ جا لازم است بگوییم هر لباس جایی و هر پوشش مکانی دارد!

زیباترین، گران ترین و فاخرترین لباس ­ها هم اگر در جای مناسب خود پوشیده نشوند تبدیل می­ شوند به زشت ­ترین و زننده ­ترین لباس ­ها.

تیپ زنانه در محیط کار

قطعا لباس ­های خیلی مجلسی، پرکار و با زرق و برق، استایل مناسب محیط کار نیست! و نه تنها شما را زیباتر نمی ­کند بلکه از ابهت و تشخص شما در محیط کار کم می­ کند. امروزه انواع مدل مانتو اداری خنک و راحت موجود است که می ­تواند به شما برای داشتن استایل اداری راحت و بی ­نظیر کمک کند.

اگر قدتان بلند است دلیل نمی شود که با پوشیدن مانتوهای بلند و جلوباز دست و پای خود را ببنیدید. مقاله استایل مناسب قد بلندها را بخوانید تا با ایده های جدید آشنا شوید.

از اکسسوری­ های تجملاتی اجتناب کنید

سعی کنید اگر می ­خواهید از اکسسوری ­ها برای «استایل محل کار» خود استفاده کنید. از اکسسوری­ های مینیمال و نهایتا یک یا دو اکسسوری نظیر ساعت و حلقه ­ای مینیمال استفاده کنید.

اکسسوری­ های تجملاتی، استایل مناسب محیط کار نیستند و استفاده از آن­ ها در محیط کار بر خلاف تصورتان، چهره بدی به شما می ­دهد.

لباس اداری زنانه چه مدلی است؟

در همه جای دنیا لباس اداری مناسب برای محل کار، فرم کاملا مشخص و از پیش تعریف شده‌ای دارد. هر چه قدر محل کار رسمی‌تر باشد، نوع پوشش و لباس برای کارمندان و کارکنان آن جا نیز رسمی و فرمال‌تر می‌شود.

آشنایی با جذاب ترین سبک پوشش ؛ استایل رترو | هر چی تو کمدت از قدیم هست رو دربیار و بپوش !

انتخاب استایل اداری
مثلا برای حضور در فضاهای رسمی مانند بانک‌ها یا سازمان‌های تجاری پوشیدن کت و شلوار جزو اصول حضور و کار کردن در آن مکان‌ها است تا حدی که صبح‌ها و در مکان‌های عمومی می‌توان افراد کارمند را با توجه به نوع پوشش آن‌ها تشخیص داد.

همان طور که شما هم می‌دانید محیط‌های اداری در کشور ما به دو دسته رسمی و نیمه‌رسمی تقسیم می‌شود.
به جز محل‌های کار رسمی که در بیشتر مواقع خانم‌ها ملزم به پوشیدن لباس اداری رسمی و ست (مانند مانتو و شلوار اداری به همراه مقنعه) هستند، بقیه فضاهای کار حالت نیمه‌رسمی دارند و با برنامه‌ریزی و چند دست لباس کژوال و یا نیمه کلاسیک می‌شود. چند ست مختلف لباس اداری آماده کرد که هم ترکیب رنگی دلنشینی دارد و هم با لباسی که برای مهمانی و یا حضور در مراکز خرید به تن می‌کنید متفاوت است.

در همه جای دنیا لباس اداری مناسب برای محل کار، فرم کاملا مشخص و از پیش تعریف شده‌ است.

باید و نبایدها در فضای کاری

برای حضور در محل کار، علاوه بر اصول و موازینی که برای پوشش و لباس زنانه بایستی رعایت شود، اصول مهم بهداشتی و آرایشی نیز وجود دارد که با توجه به ساعات کاری (حدود هشت الی ده ساعتی که بیرون از منزل هستی)، لازم است به آن‌ها نیز دقت کنیم.

انتخاب استایل اداری

آرایش زیاد و در رنگ‌های تند در هیچ فضای کاری، چه داخلی و چه خارجی، پذیرفته شده و مناسب نیست.
به همان اندازه هم رسیدگی نکردن به اصول بهداشتی و نظافت فردی می‌تواند ظاهر شما را آشفته و شلخته نشان دهد.
اگر پوستی یکدست و با آرایش سبک مد نظر شما است بهترین گزینه استفاده از bb و cc کرم هاست.
این کرم‌ها شامل ضد آفتاب هستند و در صد کرم پودری که دارند برای یکدستی و شاداب نگه داشتن پوست صورت شما برای حضور در محل کار کافیست.
از کرم‌های مرطوب کننده دست مرتب استفاده کنید و ناخن‌های همیشه مرتب داشته باشید.
ناخن‌های بیش از حد بلند و یا با رنگ لاک‌هایی جیغ مناسب محل کار نیستند.

مهم

استفاده از عطرهای ملایم و نه اسپری‌ها (اسپری‌ها بوی تندی دارند و بعد از چند ساعت بد بو می‌شوند) به آراستگی شما در محل کار کمک می‌کند.
از رژ لب و رژ گونه ملایم و در رنگ‌های ملیح انتخاب و استفاده کنید؛ استفاده از این رنگ‌ها چهره شما را طبیعی و شاداب نشان می‌دهد.
ناخن‌های بیش از حد بلند و یا با رنگ لاک‌هایی جیغ مناسب محل کار نیستند.

این لباس‌ها را اصلا نپوشید

برای حضور در سرکار قد مانتوی شما باید نهایتا دو بند انگشت بالای زانو باشد، همان طور که در فرم لباس‌های جهانی هم برای سر کار دامن کوتاه پوشیده نمی‌شود.

انتخاب استایل اداری
مانتوی براق، تنگ و نازک برای محل کار انتخاب مناسبی برای لباس اداری نیست. لباس شما باید آزاد و مناسب با اندام شما و متناسب با فعالیتی باشد که در محل کار دارید.
اما از انتخاب چند سایز بزرگتر هم اجتناب کنید. فراموش نکنید شما مانند منظره متحرکی در دید سایر همکارانتان هستید.
پوشیدن کفش با پاشنه خیلی بلند، کفش‌هایی که پاشنه‌های صدادار دارند، صندل و کفش تابستانی توصیه نمی‌شود و بهتر است متناسب با فرم لباس اداری که بر تن می‌کنید کفش انتخاب کنید. علاوه بر این موارد رسیدگی به کفش‌ها نیز جزو اصول مهم برای حضور در سر کار هستند.

کفش

اگر در محیط کار کفش اسپرت می‌پوشید یا چرمی فرقی نمی‌کند؛ مهم این است که همیشه کفش‌هایی تمیز به پا داشته باشید.
جین پاره و زاپ‌دار نپوشید. این مدل شلوار انتخاب جدا نامناسبی برای لباس اداری است.
برای سر کار دور انواع لگ، ساپورت و شلوارهای در این حد تنگ خط قرمز بکشید.

برای لباس اداری چه چیزهایی را بپوشید؟

فرقی نمی‌کند که شما در کجا کار می‌کنید و چه اندازه محیط کاری غیررسمی دارید. تجربه ثابت کرده اگر تا اندازه‌ای رسمی‌تر از محیط کاریتان لباس بپوشید، شیک‌تر و آراسته‌تر خواهید بود.

مانتو مناسب لباس اداری

در انتخاب استایل اداری مناسب زمستان گفتیم که بهتر است تکه‌های اصلی و بزرگ کمد لباس شما از رنگ‌های زمینه و خنثی باشد تا دست‌تان برای ست کردن بیشتر باز باشد.

انتخاب استایل اداری
مثلا با یک مانتو کرم یا مشکی شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب شلوار، شال و حتی کفش دارید.
برای انتخاب مانتو با توجه به قد و نوع اندامتان، مانتویی را انتخاب کنید که کاملا اندازه شما باشد.
مگر اینکه مدل خود مانتو فرم اور سایز داشته باشد وگر نه به جای شیک بودن در مدل مانتو گم می‌شوید.
برای جنس مانتو هم جنسی را انتخاب کنید که نیازی به اتوی زیاد نداشته باشد و چروک نشود.
همچنین جنس مانتو باید از الیافی باشد که با توجه به ساعت‌های طولانی که آن را می‌پوشید بو نگیرد و هوا در آن رد و بدل شود.

شلوار مناسب لباس اداری

در محیط کار چه مدل شلواری بپوشیم؟ در جواب این سوال سه گزینه مناسب وجود دارد:

پارچه‌ای خوش فرم با قد متناسب، کتان و جین به ترتیب شلوارهایی هستند که می‌توانید به راحتی در موردشان تصمیم قطعی بگیرید.
البته هر چه قدر بتوانید جین تیره‌تری انتخاب کنید، برای لباس محل کار حرفه‌ای‌تر عمل کرده‌اید.
در هنگام خرید شلوار می‌توانید به جای انتخاب مانتوهای به رنگ خنثی از این گزینه انتخاب لباس در بخش شلوارهایتان استفاده کنید.

قد شلوار هم باید متناسب با نوع فرم اندامی شما باشد. شلوارهای دمپا، کوتاه یا خیلی راسته در صورتی که قد بلندی ندارید یا در گروه خانم‌هایی هستید که پاهای پری دارند، اصلا توصیه نمی‌شود.

به عنوان یک کارمند برای خود کمد کپسولی هفتگی بسازید

اگر با کپسول لباس آشنایی داشته باشید می‌دانید که برای داشتن چنین کمدی نیاز به چند دست لباس اساسی دارید که جنس خوبی دارد و زود دفرمه نمی‌شود.

انتخاب استایل اداری

با خیلی از لباس‌های دیگرتان ست می‌شود، به شما می‌آید و از پوشیدن آن حس خوبی دارید. می‌توانید آن‌ها را چندین بار بپوشید و همیشه هم مرتب و خوش تیپ به نظر برسید. در واقع شما می‌توانید یک تکه از لباس‌هایتان را بدون تکراری به نظر رسیدن چندین بار در استایلتان استفاده کنید.

انتخاب لباس اداری مناسب برای آقایان

شاید برخی از آقایان پوشیدن لباس های اداری را برای خود سخت فرض کنند و از لباس های عادی و روزمره در حین رفتن به سرکار استفاده کنند؛ اما تنها کافیست که چند بار خود را به پوشیدن لباس های رسمی عادت بدهید، بعد از این، انجام این کار برای شما لذت بخش و جذاب خواهد شد. در ادامه می خواهیم به بررسی مبحث شیرین راهنمای انتخاب استایل اداری آقایان بپردازیم و راهنمایی های لازم در این خصوص را برای شما بیان کنیم.

صفر تا صد انتخاب بهترین و جذاب ترین اکسسوری مناسب لباس مشکی

کت و شلوار مناسب اداری برای آقایان

در برخی از اداره ها پوشیدن کت و شلوار برای محل کار یک اصل و ضرورت می باشد. بدون شک هر یک از آقایان کم کم یک یا دو دست کت و شلوار را در کمد لباس خود دارند. در نتیجه به طور کلی کت و شلوار جزء یکی از مناسب ترین لباس ها برای اداره و محل کار می باشد.

برای محیط های اداری می توانید یک کت و شلوار رسمی شیک را به دلخواه خود با یک پیراهن سفید و ساده ست کنید. توجه کنید که پوشیدن کت و شلوارهای تیره می تواند گزینه بهتر و مناسب تری برای محیط های رسمی باشد. در برخی از جلسات اداری که رسمیت بیشتری دارند، بهتر است که کت و شلوار خود را با جلیقه بپوشید.

انتخاب استایل اداری

پیراهن اداری مناسب برای آقایان

شاید کارمندان بعضی از اداره ها لباس های فرم مخصوص به خود را داشته باشند و یا حق پوشیدن یک رنگ پیراهن را داشته باشند. این مورد بستگی به فضای محیط کاری دارد؛ اما اگر شما در مورد پوشیدن پیراهن مختار بودید، بهتر است که از پیراهن هایی با رنگ خنثی مثل سفید، آبی روشن و خاکستری استفاده نمایید و سلیقه خود را نیز در این انتخاب به خرج بدهید.

همچنین سعی کنید از تا زدن آستین هایتان خودداری کنید، چرا که پایین بودن آستین ها و بستن دکمه سر آستین به شما استایلی رسمی تر می بخشد. پولوشرت ها و پیراهن های یقه کراواتی انتخاب بسیار خوبی برای شما در محیط های اداری هستند.

شلوار اداری مناسب

فراموش نکنیدکه هر شلواری را نمی توان برای محیط های اداری پوشید. بهتر است شلواری را برای این محیط ها انتخاب کنید که در ناحیه مچ پا کوتاه نباشد، زیاد بلند و چین خورد نباشد. معمولاً شلوارهایی با رنگ های تیره انتخابی مناسب تر می باشند و می تواند ست شما را با یک پیراهن رنگ خنثی تکمیل کند.

اما نباید گفت که شما از شلوارهایی با رنگ روشن نمی توانید استفاده کنید، رنگ های روشن در کنار پیراهن های مناسب جلوه بی نظیری به استایل شما می بخشد. همچنین در انتخاب قد شلوار، اندازه شلوار، دور کمر و دوخت شلوارهای اداری باید کاملاً دقت کافی داشته باشید.

انتخاب استایل اداری با کفش مناسب

یکی از انتخاب های مهم و تأثیر گذار برای آقایان در استایل های اداری، استفاده کردن از کفش مناسب می باشد. سعی کنید اول از هر چیزی کفش های خود را ساده و بدون هیچ طرح و نقشی انتخاب نمایید. بیشتر از رنگ های مشکی و قهوه ای برای تهیه کفش تان استفاده کنید، چرا که این رنگ ها را بهتر می توان با رنگ شلوار و کمربندتان ست کنید.

قبل از رفتن به سرکار حتماً کفش های خود را به خوبی تمیز کنید و واکس بزنید. از پوشیدن بوت ها برای استایل های رسمی و اداری خودداری کنید. کفش آکسفورد و در بهترین گزینه برای ست کردن با کت و شلوار به حساب می آیند. در ضمن راحت بودن کفش ها را جزء اولویت ها باید قرار بدهید.

جوراب های مناسب برای محیط های اداری

به انتخاب جوراب خود نیز توجه کنید و بیشتر از رنگ های خنثی استفاده کنید. جوراب خود را رنگی انتخاب کنید که با رنگ کراوات و شلوار شما هماهنگی داشته باشد. همچنین جوراب های شما باید آنقدر بلند باشد که در هنگام نشستن و گذاشتن پاهایتان روی هم پاهای شما از زیر شلوار مشخص نباشد.

کت تک مناسب اداری برای آقایان

اگر در محیط کارتان پوشیدن کت و شلوار اجباری نیست، کت تک می تواند یکی از انتخاب های خوب برای شما باشد. برای انتخاب کت تک خود از رنگ هایی مانند آبی نفتی یا خاکستری بهره ببرید. پوشیدن کت های اسپرت نیز به شرطی که حالت بیش از حد اسپورت نداشته باشد، می تواند گزینه خوبی باشد.

کراوات مناسب برای انتخاب استایل اداری

به کار بردن کراوات در ست مردانه ادارات رسمی جایی ندارد و خیلی کم به چشم می خورد که افراد در محیط های کاری خود کراوات بسته باشند. در صورتی که شما در شرکتی مشغول به کار هستید که باید از کراوات استفاده کنید، انتخاب کراواتی از جنس نخ و یا ابریشم بهترین گزینه می باشد.

همچنین باید از بستن طرح های عجیب و غریب کراوات حذر کنید. کراوات شما باید با لباس تان هماهنگ باشد و کاملاً خوب به دور گردن شما بسته شده باشد و حالتی شل و افتاده نداشته باشد. به هیچ وجه برای مکان های اداری از کراوات های طرح دار استفاده نکنید. فراموش نکنید که یک کراوات ساده متناسب با تیپ شما، استایل تان را به سمت رسمی تر بودن سوق می دهد.

استفاده کردن از اکسسوری ها در محیط اداری

از استفاده کردن اکسسوری ها در محیط های کاری نترسید. از گیره کراوات، ساعت، کمربند و یا حلقه استفاده کنید؛ اما در استفاده کردن اکسسوری ها زیاده روی نکنید، به کارگیری اکسسوری ها از این حد بیشتر اصلا برای محیط های اداری مناسب نمی باشد و استایلی نامتعارف را به شما می بخشد.

مدل موی مناسب آقایان برای استایل اداری

مدل موی شما با توجه به محیطی که در آن مشغول به کار هستید، باید مرتب و آراسته باشد. بهتر است که موهایتان را ترجیحا کوتاه کنید و آن را بر روی صورت تان پریشان نکنید. بهتر است که خط ریش خود را نیز کوتاه نگه دارید. برازنده بودن صورت شما تاثیر بسیار چشمگیری در استایل اداری تان خواهد گذاشت.

انتخاب استایل اداری

از عطر و ادکلن استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که در خصوص راهنمای انتخاب استایل اداری مردانه به شما توصیه می کنیم، خوش بو بودن شما می باشد. در حقیقت خوش بو بودن و استفاده کردن از عطر و ادکلن مناسب روی شما بسیار تأثیر گذار می باشد. توصیه ما به شما این است که بنا به فصلی که در آن قرار دارید، عطر خود را انتخاب نمایید.

راهنمای انتخاب حلقه ازدواج خاص و شیک | لاکچری ترین حلقه ازدواج رو اینطوری انتخاب کن

در فصل گرما عطر خنک و در فصل سرما عطر گرم بزنید. سعی کنید یک عطر بسیار ملایم و ساده پیدا کنید که بوی آن باعث آزرده شدن اطرافیانتان در محیط های اداری نشود. زدن اسپری های خوش بو کننده بدن را برای رفتن به سر کار حذف کنید، چون که اسپری ها بعد از مدت کوتاهی بوی بدی را از خود به وجود می آورند.

استفاده کردن از کیف های رسمی

بسته به نوع پست شما در محیط کارتان اگر نیاز به بردن کیف بود، بهتر است که از یک کیف کوچک با رنگ های رسمی یعنی همان رنگ های تیره استفاده کنید. یک کیف شیک و ایده آل نیز می تواند اثر مثبتی در استایل شما داشته باشد. کیف های کلاسوری و چرمی گزینه های مناسبی برای انتخاب شما در محیط های رسمی و اداری می باشند.

پوشیدن ژاکت در محیط های اداری

گاهی وقت ها لایه لایه بودن لباس ها، نقش زیبا و جذابی را در استایل شما ایفا می کند. در فصل سرما شما می توانید بافتنی ها و تک پوش ها را به عنوان یک لایه میانی در بین پیراهن و کت خود بپوشید. انتخاب بافتنی ها و ژاکت ها با طرح و رنگ هایی ساده، می تواند بهترین گزینه باشد.

انتخاب استایل اداری

پیشنهاد می شود که در فصل سرما برای رفتن به سرکار خود این نوع بافتنی ها را با یک شلوار پارچه ای شیک ست کنید و برای راحت بودن خودتان یک بافتنی سبک را انتخاب کنید. هر چند در این مورد از شلوارهایی با جنس های دیگر نیز می توانید استفاده کنید، اما باید گفت که شلوار پارچه ای تیپ شما را بیشتر به سمت رسمی تر بودن سوق می دهد.

رنگ هایی مناسب استایل اداری

استایل کمل

این رنگ، رنگی لوکس، زیبا و موقر است و به همین دلیل برای استایل‌های اداری بسیار مناسب است. با استفاده از این رنگ می‌توانید اعتماد به نفس، غرور و وقار خود را به نمایش بگذارید. برای تکمیل این استایل از آیتم‌هایی با رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

کت و لباس‌های رنگی

اگر قرار مصاحبه با یک شرکت استارت‌آپی دارید یا در چنین شرکتی کار می‌کنید، می‌توانید استایلی اندکی کژوال‌تر را برای استایل رسمی خود انتخاب کنید. برای داشتن چنین استایلی می‌توانید از کت‌های کوتاه چرمی، پارچه‌ای و یا جین بر روی استایل رنگی خود استفاده کنید.

انتخاب استایل اداری

استایل اداری کلاسیک

پالتوهای کرم چهار دکمه و شلوار‌های فاق بلند جیب دارد از آیتم‌های جدایی‌ناپذیر استایل‌های اداری کلاسیک هستند. می‌توانید برای داشتن استایلی کلاسیک خلاقانه در انتخاب رنگ‌های این استایل اداری ماجراجوتر باشید.

سیاه و سفید

سیاه و سفید از ترکیب رنگ‌های کلاسیک است که در استایل اداری کاربرد زیادی دارد. می‌توانید یک مدل مانتو و یا پالتوی غیر رسمی اما راحت‌تری را با این ترکیب رنگی انتخاب کنید. این ترکیب رنگی هر استایلی را یک گام کلاسیک‌تر می‌کند و می‌تواند لباس‌های کژوال‌تر را هم برای استایلی اداری مناسب کند.

طوسی

برخلاف مانتو صورتی، رنگ طوسی از رنگ‌های خنثی است که به راحتی با اکسسوری‌های متنوع ست می‌شود و علاوه بر این موضوع ظاهری موقر و دلنشین دارد. همه این موارد این مانتوهایی با این رنگ را برای استایل اداری شما مناسب می‌کند.

انتخاب استایل اداری

ترکیب رنگ‌های خنثی

علاوه بر مانتوهایی که دو رنگ سیاه و سفید در آن‌ها استفاده شده، ست کردن شومیز و شلوار سفید و مشکی با یک مانتوی جلوباز هم برای استایل اداری مناسب است. این استایل از لباس‌هایی که همزمان از رنگ سیاه و سفید در آن‌ها استفاده شده اندکی مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

سیاه، سفید و قرمز

ممکن است فکر کنید که رنگ قرمز در ست مانتو شلوار مناسب مصاحبه کاری و یا استایل کاری نیست؛ در این صورت باید به شما بگوییم که در این مورد اشتباه می‌کنید. رنگ قرمز نشانگر شور و اشتیاق و برون‌گرایی است. بنابراین اگر شغلی دارید که در آن احتیاج به ارتباط مستقیم و مداوم با دیگر همکاران خود دارید یا این که با مراجعین زیادی در طول روز مواجه می‌شوید، رنگ قرمز، رنگی بسیار مناسب و اثرگذار برای شماست!

کت و شلوار

کت و شلوار از کلاسیک‌ترین استایل‌ها برای استایل اداری است. بنابراین اگر شغلی دارید که در آن باید به صورت دائم با افرادی و شرکت‌های دیگر جلسه داشته باشید بهتر است این استایل اداری را انتخاب کنید.

نکات کلی انتخاب استایل اداری

اگر به صورت کلی بخواهیم در مورد استایل مناسب محیط کار صحبت کنیم یادآوری نکات زیر حائز اهمیت است.

استایل راحت را انتخاب کنید

همیشه بهترین استایل، راحت­ ترین استایل است. اگر نگاهی به ترند تیپ سال 1401 هم بیندازید به خوبی بیانگر این موضوع است که استایل­ های سخت جای خود را به استایل­ های راحت داده ­اند. از آن­جایی که شما ساعات طولانی در محیط کار خود هستید بهتر است قبل از هر چیزی به فکر سلامت خود باشید. با پوشیدن لباس­، کفش و کیف­ های آزار دهنده موجبات دیسک کمر، ­آرتروز گردن و تعریق­های نفس­گیر را برای خود فراهم نکنید.

استفاده از لباس­ هایی با سایز مناسب، غیر قابل تعریق و همینطور کفش­ های راحت می ­تواند به سلامت روح و جسم شما در محیط کار کمک کند.

خیلی بدن­ نما و جذب نپوشید

پوشیدن لباس ­های بدن ­نما و جذب نیز قطعا استایل مناسب محیط کار نیست و علاوه بر اینکه موجبات اذیت و ناراحتی خودتان را فراهم می­ کند نمایی بسیار بد ایجاد می ­کند. استایل کاری کمی از استایل دانشجویی آزادتر است ولی تقریبا بعضی از قوانین آن در بیشتر محیط های کاری حاکم است.

انتخاب استایل اداری

ببینید مدیرانتان چه می­ پوشند

از آن­ جایی که معمولا مدیران هر مجموعه سابقه و جایگاه بالاتری نسبت به دیگر اعضا دارند در انتخاب لباس ­های خود بسیار هوشمندانه برخورد می ­کنند. همچنین دقت در استایل آن ها باعث می شود شما بفمهمید چه استایلی برای محیط کار شما مناسب ­تر است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

9 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *