افتتاح حساب ترکیه
انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت تاثیر بسیاری در زیبایی صورت شما دارد و زیبایی چشمان را دو برابر می کند . گروه زیبایی شادمگ از معیارهای انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت برایتان نکاتی را جمع آوری کرده است .

معیارهای انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت

انتخاب صحیح شکل فرم دادن به ابروها در جوان تر نشان دادن چهره نیز بی تاثیر نیست و اگر انتخاب خوبی برای مدل ابروهایتان داشته باشید دیگر لازم نیست آرایش غلیظ داشته باشید . در این بخش از آرایش و زیبایی شما را با بهترین مدل های ابرو متناسب با فرم صورت آشنا خواهیم کرد .

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت - مدل ابرو

انتخاب مدل ابرو بر اساس فاصله چشم و ابرو

اگر فاصله چشم تا ابروی شما کم است بهتر است ابروی خود را نازک کنید تا فاصله بین آن ها زیادتر شود . این کار به زیباتر شدن و باز شدن چهره تان کمک می کند.

همچنین اگر فاصله چشم و ابروی شما زیاد است بهتراست ابروی خود را از بالا بردارید تا این فاصله کم تر شود. بهترین انتخاب مدل ابرو برای اینگونه چهره ها ابروی پهن است که کمک زیادی به زیباتر شدن چهره می کند.

انتخاب مدل ابرو بر اساس فاصله چشم ها

برخی از افراد چشمانی نزدیک به هم دارند اما می توانند با مدل دادن صحیح به ابروهایشان زیبایی چهره خود را بیشتر کنند طوری که فاصله چشمشان به نظر نرسد . ابروهای بلند و رو به بالا مناسب ترین نوع ابرو برای این افراد است و بدترین نوع ابرو برای آنان ابروهای تیز و نزدیک به هم است.

افرادی که چشمانشان با یکدیگر فاصله دارد می توانند با نزدیک کردن تاج ابروها به یکدیگر این فاصله را تعدیل کنند و زیبایی چهره خود را دو چندان نمایند.

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت

فرم صورت ها براساس میزان طول و پهنای صورت به انواع مختلفی از جمله فرم گرد، کشیده (تخم مرغی)، مربعی و موارد مشابه تقسیم می شود پس بهتر است ابتدا فرم صورت خود را بشناسید و سپس بهترین نوع ابرو را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب مدل ابروبرای صورت های گرد

صورتهای گرد ، صورت هایی هستند که صاف و بدون زاویه هستند. بهترین انتخاب مدل ابرو برای این نوع صورت ها ، ابروهای تیز و زاویه داراست که صورت را استخوانی و کشیده نشان می دهد.

انتخاب مدل ابرو برای صورت های کشیده

در صورت های کشیده اندازه طول صورت از عرض یا پهنای آن بیشتر است و باید برای این نوع صورت ها ابرویی انتخاب کنیم که پهنای صورت را بیشتر نمایان کند . بهترین نوع ابرو برای این صورت ها ، ابروی پهن و بلند است.

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت - انواع ابرو

انتخاب مدل ابرو برای صورت های بیضی

این نوع صورت ها ، استخوانی و تا حدی زیادی به یک تخم مرغ شباهت دارند . بهترین نوع ابرو برای این فرم صورت ، ابروهای پهن ، صاف و بدون زاویه یا با یک قوس ملایم در انتها هستند که صورت را زیباتر و جوانتر نشان می دهند و به تعدیل زوایا کمک می کنند.

انتخاب مدل ابرو برای صورت های مربعی شکل

صورت های مربعی شکل در قسمت چانه و فک زوایای زیادی دارند . بهترین مدل ابرو برای تعدیل این زوایا ابروهای گرد و بدون زاویه است .

10 ترفند آرایش چشم پف دار ؛ حالت چشمات معرکه میشه

انتخاب مدل ابرو برای صورت های قلبی شکل

چانه این افراد حالت خاصی دارد که در برخورد اول تمام نگاه ها را به سمت خودهدایت می کند. بهترین فرم و حالت برای افرادی با این خصوصیات در چهره انتخاب مدل ابروهای پهن و تیره و ابروی زاویه دار در انتها است که موجب می شود دیگر چانه مرکز توجه نباشد و چشم ها زیباتر دیده شوند.

انواع فرم صورت

برای انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت شش فرم اصلی برای صورت وجود دارد:

  • فرم صورت دایره
  • صورت مربع
  • فرم صورت مثلثی
  • صورت قلب
  • فرم صورت بیضی
  • صورت مستطیل

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت - فرم صورت

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

فرم صورت دایره

فرم صورت شما دایره است اگر طول و عرض صورت شما تقریباً برابربوده ودارای یک فک و چانه گرد هستید. هیچ زاویه یا لبه اصلی در این نوع چهره ها دیده نمی شود و استخوان گونه این افراد برجسته نیست. اگر عرض گونه شما پهن ترین قسمت از صورت شماست، احتمالا شکل صورت دایره دارید.

فرم صورت مربع

در انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت باید این را بدانید فرم صورت شما مربع است اگر پیشانی، گونه ها و فک عرض تقریبا برابری دارید. افراد دارای صورت مربع شکل دارای فک، کاملا زاویه دار هستند. صورت با فرم مربع، نسبت به فرم صورت دایره دارای انحنای کمتر است و این افراد فک پهن تر و برجسته تری هستند.

فرم صورت مثلثی

فرم صورت شما مثلثی است اگردارای پیشانی باریک و چانه کوچک و تیز هستند. در فرم صورت مثلثی، گونه ها عریض ترین قسمت صورت است، این افراد مانند افراد دارای فرم صورت قلبی پیشانی بلند و پهنی ندارند.

فرم صورت قلبی

فرم صورت شما قلبی است اگر دارای پیشانی بلند و پهن و چانه تیزی هستید. صورت های قلبی تا حد زیادی شبیه فرم صورت دایره هستند ولی چهره های قلب شکل، پیشانی پهن تری دارند.

فرم صورت مستطیل

فرم صورت شما مستطیل است اگر طول صورت شما به طرز محسوسی از عرض آن بلندتر است و دارای پیشانی بلندی هستید. یک صورت مستطیل را می توان از روی فرم فک مربعی تشخیص داد.

فرم صورت بیضی

فرم صورت شما بیضی است اگر طول صورت شما از عرض آن بیشتر است. بخش پایینی صورت افرادی که فرم صورت بیضی دارند، نسبت به بخش بالایی بلندتر است. این افراد دارای پیشانی پهن و فک گرد هستند.

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت - تناسب ابرو با صورت

تکنیک های محبوب برای اصلاح ابرو

 استفاده از موچین: این کار با استفاده از ابزار خاصی به نام موچین انجام می شود که هر مو را به صورت دستی گرفته و از ریشه خارج می کند. به راحتی می توانید این روند را در خانه انجام دهید.

استفاده از نخ: استفاده از نخ مخصوص که موهای ناخواسته اطراف ابرو را از ریشه خارج می کند تا از نظر ظاهری تمیز باشد. افراد حرفه ای در برخی از سالن های زیبایی به جای موچین از نخ استفاده می کنند اما استفاده از این روش نیاز به دقت و مهارت کافی دارد.

نکات مهم برای برداشتن ابرو

  • بعد از دوش گرفتن اقدام به برداشتن ابروهای خود کنید. آب گرم هنگام دوش، منافذ پوست را باز می‌کند و باعث می‌شود برداشتن موهای زائد درد کمتری داشته باشد و راحت‌تر کنده شود.
  • یک موچین نوک تیز برای گرفتن موهای زائد نیاز است.
  •  همیشه بعد از چند دقیقه بعد از برداشتن موهای زائد ابرو در آینه پیشرفت کار خود را بررسی کنید. هرگز از آینه‌هایی که بزرگنمایی می‌کنند استفاده نکنید چرا که تصویر بسیار بدی به شما خواهد داد.
  •  شکل انتخابی برای ابرو را با یک مداد چشم نرم بکشید و آن را با مقداری سایه چشم (قهوه‌ای) به روش طبیعی پر کنید. با انجام این کار ظاهر صورت خود را تقویت کنید.
  • پس از برداشتن ابرو از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید زیرا پوست شما را تسکین می‌دهد.
  •  ابروهایتان را با ضخامت متوسط ​​نگه دارید، چرا که طبیعی‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسید. ابروهای نازک باعث می‌شود پیرتر به نظر برسید.
ترفند های ساده و خانگی برای فر کردن مو

انتخاب مدل ابرو متناسب با فرم صورت

اگر خودتان قصد آرایش ابروهایتان را دارید و قصد مراجعه به سالن های زیبایی را ندارید، بسیار مهم است که بتوانید مدل ابرو متناسب با فرم صورت تان را تشخیص دهید. در ادامه انواع مدل ابرو شیک را برای فرم های مختلف چهره به شما معرفی می‌کنیم:

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت - برداشتن ابرو

مدل ابرو برای صورت های کشیده و لاغر

یک مدل ابرو برای صورت های کشیده و لاغر وقتی مناسب است که بتواند چهره را متعادل‌تر نشان دهد. به همین دلیل، مدل ابرو برای صورت های کشیده و لاغر مدل صاف، پهن، و بلند است. این صورت ها با ابروهای صاف زیباتر می شوند و ابروهای شکسته و یا هلالی برای آنها مناسب نیستند.

مدل ابرو برای صورت های کشیده و لاغر زاویه نداشته و تنها در انتهای خود قوس ملایمی دارد. این مدل ابرو برای صورت های کشیده و لاغر صورت را زیباتر کرده و زوایای آن را متعادل می‌کند.

مدل ابرو برای صورت چاق

مدل ابرو متناسب با فرم صورت توپر و مدل ابرو برای صورت چاق ابروی پهن است. هدف مدل ابرو برای صورت چاق کم کردن میزان گردی صورت از طریق کشیده تر کردن آن است. بهتر است مدل ابرو برای صورت چاق به میزان زیادی بالا و پایین برود تا به کشیده تر به نظر آمدن صورت کمک کند.

تا حد امکان مدل ابرو برای صورت چاق قوس کمان ابرو ایجاد نمایید. از ابرو های گرد برای مدل ابرو برای صورت چاق پرهیز کنید، زیرا این فرم باعث گردتر شدن صورت می‌شود.

مدل ابرو برای صورت گرد و چشم ریز

نکته مهمی که باید در مدل ابرو برای صورت گرد و چشم ریز به آن توجه کنید این است که برای چشم های ریز، هر چه ابرو بلندتر و کشیده تر باشد چشم ها درشت تر به نظر خواهند آمد. بنابراین در مدل مدل ابرو برای صورت گرد و چشم ریز، از قد ابرو کم نکنید.

این نکته را در مدل ابرو برای صورت گرد و چشم ریز رعایت کنید و اگر چهره تان گرد است، ابروهای تان را به صورت هلال آرایش نکنید. هنگام انتخاب مدل ابرو برای صورت گرد و چشم ریز، از این گردی صورت تان استفاده، و ابروی هشتی و یا رو به بالا را به عنوان مدل ابرو برای صورت گرد و چشم ریز انتخاب کنید.

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت گرد و چشم درشت

اما مدل ابرو برای صورت گرد و چشم درشت چگونه است؟ در مورد قبلی نکات مدل ابرو متناسب با فرم صورت گرد را گفتیم. اگر چشم هایتان درشت است و نمی خواهید بزرگ تر دیده شوند، ابروی گرد برای مدل ابرو برای صورت گرد و چشم درشت انتخاب مناسبی خواهد بود. این مدل ابرو برای صورت گرد و چشم درشت به خوبی مدل چشم شما را کامل می‌کند و توازن مناسبی از چشم و ابرو را در چهره تان ایجاد می‌کرد.

اگر احساس می کنید این مدل ابرو برای صورت گرد و چشم درشت با چهره شما سازگار نیست، از مدل ابرو برای صورت گرد و چشم درشت با قوس بالا استفاده کنید. هنگامی که قوس ابرو بالا باشد، چشم های درشت حالت طبیعی و جذاب تری خواهند داشت.

جدیدترین مدل مانیکور میکرو فرنچ رو ببینید ؛ عاشق طرح هاش می شید !

توجه کنید که در مدل ابرو متناسب با فرم صورت کرد و چشم درشت از ضخامت ابرو کم نکنید. هر چه ابروها ضخیم تر باشند، زیباتر خواهند بود. همچنین، در مدل ابرو متناسب با فرم صورت گرد و چشم های درشت، انتهای ابرو را خیلی نوک تیز نکنید تا چهره تان پرخاشگر به نظر نیاید.

مدل ابرو برای صورت کشیده و چشم درشت

اشاره کردیم که مدل ابرو متناسب با فرم صورت کشیده ابروهای صاف و ترجیحا پهن با شکستگی جزئی در انتهای آنهاست. مدل ابرو برای چشمهای درشت به همراه نکات آن را نیز در مورد قبل (مدل ابرو متناسب با فرم صورت گرد و چشم درشت) توضیح دادیم.

پس این نکات را در مدل ابرو برای صورت کشیده و چشم درشت رعایت کنید تا یک مدل ابرو برای صورت کشیده و چشم درشت جذاببرای صورت تان داشته باشید.

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت - ابروی کشیده

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت کشیده و پر

مدل ابرو برای صورت کشیده و پر را می توان با توجه به مدل ابرو برای صورت های کشیده و لاغر و مدل ابرو برای صورت چاق و توپر را به خوبی مشخص کرد.

هنگام تعیین مدل ابرو متناسب با فرم صورت کشیده و پر توجه داشته باشید که از ابروهای هلالی و شکسته استفاده نکنید تا مدل ابرو برای صورت کشیده و پر بتواند به چهره تان تعادل ببخشد.

مدل ابرو شیک برای تمام صورت‌ها

مدل ابرو متناسب با فرم صورت های مختلف را بررسی کردیم. اما در این قسمت می خواهیم یک مدل ابرو شیک را به شما آموزش دهیم که برای تمام چهره ها یک مدل ابرو متناسب با فرم صورت است! برای این مدل ابرو شیک تنها باید 3 قانون را رعایت کنید:

در این مدل ابرو شیک، سر ابروهای تان باید از پل بینی آغاز شود. با نگاه داشتن یک مداد اطراف استخوان بینی می توانید این نقطه را پیدا کنید.
در مرحله بعد، کمان ابروها باید دو سوم آنچه می‌تواند، باشد. اشتباه بزرگی که این روزها بیشتر افراد می کنند آرایش ابروها به صورت قوس محور به جای مدل ابرو متناسب با فرم صورت است. اگر قوس زیادی به ابروها بدهید، ابروها مانند رنگین کمان خواهند بود و ظاهر جالبی نخواهند داشت.

انتخاب مدل ابرو متناسب با صورت - ابرو
در آخر برای داشتن یک مدل ابرو شیک و مدل ابرو متناسب با فرم صورت، ابروها را کوتاه نکنید. دم ابرو حداقل باید در یک خط فرضی از بینی تا گوشه چشم ادامه داشته باشد. سپس می توانید آن را تا جایی که پایین تر از خط سر ابرو نیاید، ادامه دهید. همچنین مطمئن شوید که دم ابرو باریک تر است تا صورت تان لیفت شود.

چرا بهتر است بعد از دوش گرفتن اقدام به برداشتن ابروهای خود کنید؟

آب گرم هنگام دوش، منافذ پوست را باز می‌کند و باعث می‌شود برداشتن موهای زائد درد کمتری داشته باشد و راحت‌تر کنده شود.

بهترین مدل ابرو برای کسی که فاصله چشم تا ابروی او کم است ؟

بهتر است ابروی خود را نازک کنید تا فاصله بین آن ها زیادتر شود . این کار به زیباتر شدن و باز شدن چهره تان کمک می کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

12 فروردین 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *