انواع پارتیشن متحرک منزل

اگر شما تمایل دارید قسمتی از منزل تان را بپوشانید تا از دید بقیه پنهان شود انواع پارتیشن متحرک منزل انتخابی مناسب و ایده آل است. شما حتی میتوانید از این وسیله زیبا در تزئینات منزل و یا حتی پوشش دهی ایرادات منزل خود استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ را مطالعه کنید تا با انواع پارتیشن متحرک منزل آشنا شوید.

انواع پارتیشن متحرک منزل

امروزه افراد زیادی علاقه دارند که محل زندگی یا محل کار خود را با دکوراسیون داخلی شیک و زیبا کنند.

راه های زیادی هم برای این کار وجود دارد اما یکی از بهترین راه ها برای اینکه محل مورد نظر جلوه ای زیبا داشته باشد و هم بتوانید محیط را به چند قسمت مجزا تقسیم کنید استفاده از پارتیشن ریلی متحرک است.

این محصول میتواند فضا را برای مدتی به چند قسمت تقسیم کند زیرا قابلیت حرکت و انتقال از مکانی به مکان دیگر را دارد که بهترین و مهم ترین مزیت های این محصولات است و همین مورد باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند و به یکی از پر فروش ترین محصولات شرکت ما تبدیل شود.

پارتیشن های متحرک دارای دو مدل پارتیشن متحرک پانلی و پارتیشن متحرک آکاردئونی که طرح و مدل های مختلفی دارند و هر کسی نسبت به سلیقه خریداری میکند یا سفارش میدهد.

با پارتیشن متحرک پانلی می‌ توان فضا را به طور تقریبی از هم جدا کرد و ارتباط بین دو فضا همچنان برقرار باشد و حفظ شود و هدف بیشتر تعیین حریم بین دو فضا است. پارتیشن آکاردئونی متحرک فضا را به طور یکپارچه از هم جدا می ‌کند و به این ترتیب دو فضای جداگانه به وجود می ‌آید.

انواع پارتیشن متحرک منزل

در خانه ها و دکوراسیون منازل نیز برای پنهان سازی مکانی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق خواب یا مقابل درب ورودی از پارتیشن متحرک استفاده می شود. وجود پارتیشن ها دنیای متفاوت و جالبی را برای انسان ها رقم زد و زندگی راحتی را برای آن ها به ارمغان آورد.

پاراوان یا پارتیشن چیست

پارتیشن به معنی دسته بندیه یا جدا سازیه و تقریبا هر چیزی که کار دسته بندی رو برای شما انجام بده میشه بهش گفت پارتیشن . قبلنا به پاراوان ، دیوار متحرک هم می گفتن چون عموماً برای بخش بندی فضا ها از اون استفاده می کردن و این باعث می شد تا از فضا های بزرگ استفاده بهتری بشه . برای مثال توی ادارات بزرگ واحد ها یا فضای بین کارمندها رو به وسیله این محصول به بخش های مختلف تقسیم می کردن .

درب ضد سرقت یا حفاظ آکاردئونی ؛ امنیت کدام برای خانه بهتر است ؟

انواع پارتیشن متحرک منزل

قدیم ترا از این محصول بیشتر توی فضای ادارات و ساختمان های بزرگ استفاده می شد اما کم کم این محصول به داخل خونه ها هم را پیدا کرد و همین مورد باعث شد تا تنوع پاراوان خیلی بیشتر بشه. این تنوع دقیقاً همون چیزیه که انتخاب رو برای بیشتر افراد سخت تر کرده چون اجازه نمی ده با یک دید باز مدل های مختلف پاراوان رو بررسی کنید . ما توی این مطلب به شما کمک می کنیم تا راحت تر از همیشه مدل مناسب پاراوان رو بخرید .

انواع پارتیشن متحرک منزل

انواع پاروان یا پارتیشن

پارتیشن یا پاراوان ها انواع متفاوتی دارن که هر کدوم از اون ها مزایا و معایب خاص خودشو داره .انواع پارتیشن ها شامل موارد زیره :

انواع پارتیشن متحرک منزل

  • پارتیشن های شیشه ای
  • دو جداره
  • تک جداره
  • پارتیشن چوبی
  • پاراوان متحرک
  • پارتیشن آگوستیک
  • پارتیشن ام دی اف
  • پاراوان های قابل شستشو

مزابا و معایب

انواع پارتیشن متحرک منزل

این موارد تنها بخشی از این تنوع عظیمه که در نتیجه استقبال عمومی مردم از این محصولات به وجود اومده . هر یک از انواع این پارتیشن ها یا پاراوان ها مزایا و معایب خاص خودشونو دارن و همین امر هم باعث شده تا این محصولات هر کدوم برای نوع خاصی از فضا مناسب باشن .

برای مثال پارتیشن های شیشه ای برای دسته بندی فضا هایی مثل ادارات خیلی مناسب هستند و می تونن نقش یک دیوار متحرک رو ایفا کنند . مدل های دو جداره و یا آگوستیک این پارتیشن ها از عبور زیاد از حد صدا جلوگیری می کنه و همین موضوع باعث میشه تا آرامش بیشتری توی فضای داخلی هر پارتیشن حاکم بشه .

انواع پارتیشن متحرک منزل

انواع پارتیشن متحرک منزل  مدل هایی هستند که بیشتر برای فضا داخلی خانه ها و یا اتاق های پرو کاربرد دارند . این محصولات می تونن خیلی راحت و ساده فضای اتاق شما رو به چند بخش تقسیم کنن و مزیتشم اینه که خودتون می تونید میزان فضای هر بخش رو تعیین کنید . از این پاراوان ها و انواع مختلف دیگه ی پارتیشن ها می تونید برای جدا کردن فضای بین میز نهارخوری و اتاق پذیرایی استفاده کرد .

یا میشه از اون برای تقسیم اتاق خواب های بزرگ یا جدا کردن یک بخش کوچیک برای عوض کردن لباس ها یا حتی کتابخانه کوچک توی اتاق استفاده کرد . در کل هر کاری که مربوط به تقسیم فضا باشه رو می تونید به وسیله این پاراوان ها انجام بدید اما این به شرطی صورت می گیره که در خرید پاراوان یا پارتیشن دقت کافی داشته باشید .

جاکفشی کم جا شیک ، مدرن و جدید رو چطور انتخاب کنیم ؟

انواع پارتیشن متحرک منزل

انواع پارتیشن متحرک منزل

پارتیشن متحرک ریلی

پارتیشن های ریلی همانطور که از نامشان پیداست، بر روی ریلی که بر روی زمین یا سقف تعبیه شده، باز و بسته می شوند. استفاده از این پارتیشن ها بسیار ساده بوده و در مکان هایی مانند سالن های پذیرایی، اتاق خواب، ادارات و فروشگاه ها برای جدا کردن دو بخش از یکدیگر استفاده می شود.

انواع پارتیشن متحرک منزل

wikideco.com

همچنین از پارتیشن ریلی می توان به منظور جداسازی حمام و سرویس بهداشتی با قسمت روشویی استفاده نمود. عملکرد این گونه پارتیشن ها به گونه ای است که می توان در صورت نیاز، آن را باز کرد و فضای دو قسمتی را به یک قسمت تبدیل نمود.

انواع پارتیشن متحرک منزل پاراوان

پاراوان ها دارای ابعاد و اندازه های گوناگون می باشند اما معمولا آن ها را به طور پیش فرض با ارتفاع ۱٫۸ متر و عرض ۴۵ سانتی متر و در ۴ لنگه می سازند. پاراوان به جایی متصل نیست و به راحتی می توان آن را جا به جا نمود.

انواع پارتیشن متحرک منزل

از این نوع پارتیشن در فضاهایی مانند رستوران ها، سالن های آرایشی، نمازخانه ها، نمایشگاه ها، آتلیه ها و دکوراسیون داخلی خانه ها استفاده می شود. ابعاد و اندازه و تعداد لنگه این پاراوان ها به نظر مشتری بستگی دارد و می توانید نمونه مورد نظر خود را سفارش دهید.

پروفیل پاراوان ها معمولا از جنس ام دی اف یا استیل ضد زنگ می باشد، اما جنس صفحه یا پنلی که در میان آن بکار می رود، متغیر بوده و می تواند، چوبی، ام دی اف، حصیری، پارچه ای، برزنتی و … باشد.

انواع پارتیشن متحرک منزل

ابعاد استاندارد یک پارتیشن متحرک منزل

شرکت های مختلف در بازار فعالیت می کنند که هرکدام استانداردهای خود را دارند اما اکثر پارتیشن متحرک ها در این ابعاد موجود می باشند عرض (یک لنگه) پاراوان 45 سانتی‌متر ارتفاع پاراوان 180 سانتی‌متر

مزایا استفاده از انواع پارتیشن متحرک منزل

اجرای پارتیشن های متحرک بسیار راحت است.
جمع کردن و باز و بسته شدن این پارتیشن ها سریع و آسان می باشد.
قابلیت حمل و نقل آسان از محلی به محل دیگر در برخی مدل های آن وجود دارد.
به عنوان عنصری دکوراتیو در نظر گرفته می شود.
خرید پارتیشن متحرک مقرون بصرفه می باشد.

انواع پارتیشن متحرک منزل
با استفاده از پارتیشن های متحرک می توان از فضای خود بهترین بهره را برد.
این نوع پارتیشن انعطاف پذیری بالایی دارد.
تمیزکاری پارتیشن های متحرک کار راحت و آسانی است.

بهترین مدل پرده مناسب خانه های کم نور که خونه رو دلباز و روشن می کنه


دوام و طول عمر بالایی دارند.
کار اصلی پارتیشن ها حفظ حریم شخصی و خصوصی می باشد.

نکات مهم در خرید انواع پارتیشن متحرک منزل

همونطوری که خدمتتون گفتیم پاراوان ها تنوعشون خیلی زیاده و برای همین باید بتونید از این تنوع، مدل مناسب خودتون رو انتخاب کنید . اولین چیزی که باید بدونید جنس پاراوان هست. این پاراوان ها عموماً از جنس ام دی اف و یا چوب ساخته میشن . البته مدلای پلاستیک فشرده اونا هم توی بازار موجوده که به اندازه ام دی اف ها محبوبیت ندارن .

انواع پارتیشن متحرک منزل

 

مدلای ام دی اف بیشتر از مابقی مدلا طرفدار داره چون هم قیمتش مناسب تره و هم سبکه و از طرف دیگه دوام بالایی داره . اما این مدلا یک عیب بارز دارن و اونم مقاومت بسیار کمشون در مقابل رطوبته ، به طوری که رطوبت می تونه خیلی راحت اونارو از بین ببره . با توجه به این موضوع باید حتما محل قرارگیری این محصول عاری از هر گونه رطوبت و آب باشه.

نکته

برای تمیز کردن پارتیشن ها می تونید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و بعد از اون بلافاصله به وسیله یک دستمال خشک و یا دستمال کاغذی اونو خشک و تمیز کنید . البته وقتی از دستمال خیس استفاده کنید که لکه های روی اون به وسیله دستمال خشک قابل تمیز شدن نباشه .

انواع پارتیشن متحرک منزل

نکته دیگه ای که باید در حین خرید پاراوان بهش توجه کنید ابعاد و طراحی اونه . عموماً فاکتور عرض توی این محصول، اهمیت بیشتری نسبت به طول داره . هرچی عرض یک پاراوان بیشتر باشه یقینا میشه باهاش راحت تر فضا های بزرگ رو تقسیم بندی کرد . البته در کنار این فاکتور باید به طراحی داخلی هم دقت کرد چونکه تاثیر خیلی زیادی توی انتخاب ها میذاره .

انواع پارتیشن متحرک منزل

همیشه سعی کنید مدلی رو خریداری کنید که اولاً امکان جابه جایی راحتی رو داشته باشه و از طرفی تعداد منافذ اون هم کمتر باشه. در مورد پایه ها هم در صورت انتخاب مدل های چوبی ، گزینه ای رو خریداری کنید که از پایه های منفرد ساخته شده و اتصال کمتری با سطح زمین داره چون در این حالت اگر سطح زیر اون نم دار باشه و یا اونو بشورید کمترین آسیب به پاراوان وارد میشه.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

12 مهر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *