جشنواره کلینیک ایرانیان

اگر بخواهیم درباره زیبایی‌های شگفت‌انگیز ایران بزرگ صحبت کنیم؛ هرلحظه بیشتر شگفت‌زده خواهیم شد. ایران در حقیقت کشوری 4 فصل است که در آن، کوهستان‌هایی پوشیده از برف تا کویرهای گرم و وسیع، به آرامی در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند. قطعاً سفر به این سرزمین متمدن، یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را به یک سفر از شمال به جنوب ایران ببریم و با هم از برخی جاذبه‌های دیدنی در این مسیر بازدید کنیم. این سفر هیجان‌انگیز از شمال و کوهستان‌های سرسبز لاهیجان شروع می‌شود و در جزایر زیبای خلیج فارس و کیش به‌پایان می‌رسد. ازآنجا که در هر سفری، انتخاب هتل مناسب و باکیفیت، یکی از اقدامات اساسی و ضروری است؛ پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، هتل محل اقامت خود را رزرو کنید. یکی از بهترین هتل‌ها در لاهیجان که دسترسی مناسبی به جاهای دیدنی دارد، هتل رسپینا لاهیجان است. این هتل 5 ستاره، در قلب جنگل واقع شده و امکانات لوکس و باکیفیتی را دراختیار شما قرار می‌دهد. اکنون اگر آماده‌اید، کمربندهای خود را محکم کنید تا بدون معطلی، سفر از شمال به جنوب خود را آغاز کنیم.

سفر از شمال به جنوب؛ سرمای لاهیجان تا گرمای کیش

ایستگاه اول در سفر از شمال به جنوب، شهر زیبای لاهیجان خواهد بود. درست در شمال ایران و در استان گیلان، شهری زیبا و پوشیده از جنگل، به نام لاهیجان واقع شده است. لاهیجان که در ارتفاع 1261 متری از سطح دریا قرار دارد؛ علاوه‌ بر اینکه قطب گردشگری در استان گیلان است؛ شهری صنعتی و تجاری نیز محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های دیدنی که در لیست سفر به لاهیجان نباید فراموش شوند، می‌توان به شیطان کوه، پارک ملی لیسار، طالخونچه و قلعه بابا خان اشاره کرد. این شهر، پارک‌های تفریحی متنوعی نیز دارد که پارک جاده سرخ، از جمله آنان است. اکنون از شمال سرسبز فاصله می‌گیریم و به سمت جنوبی‌ترین نقطه ایران حرکت می‌کنیم.  جزیره زیبای کیش یا همان نگین خلیج فارس، با آفتاب گرمابخش و سواحل رؤیایی‌اش آماده پذیرایی از ما است. کیش نیز با دارا بودن جاذبه‌های توریستی متنوع مثل شهر زیرزمینی کاریز، آکواریوم بزرگ و نیز بازارهای خرید بسیار معروف، یکی  از قطب‌های گردشگری کشور است. در ادامه مقاله، بهترین جاهای دیدنی لاهیجان و کیش را در سفر شمال به جنوب، موردبررسی قرار خواهیم داد.

نکات مهم قبل از تعمیر اسپرسو ساز صنعتی

جاهای دیدنی لاهیجان

در این بخش به معرفی 3 جاذبه توریستی لاهیجان خواهیم پرداخت. اگر قصد دارید که از این اماکن دیدنی و طبیعی بازدید کنید؛ دوربین عکاسی خود را بردارید؛ زیرا فقط با یک دوربین عکاسی می‌توانید این همه خاطرات هیجان‌انگیز را برای سال‌های طولانی در ذهنتان ماندگار کنید.

شیطان کوه

نام شیطان کوه، با نام لاهیجان پیوند خورده است. این کوه پوشیده از درخت و کاملاً سرسبز، جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان است و در میدان کاشف‌السلطنه و خیابان طلای سبز واقع شده است. برای بازدید از آن، باید به جاده روستای شیرین نسر بروید. شیطان کوه لاهیجان، بیش از 1000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و برای رفتن به قله آن، باید مسیری طولانی و نسبتاً سخت را پشت سر بگذارید؛ اما نگران نباشید، منظره و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آن، خستگی را از یادتان خواهد برد. در کنار این کوه، دریاچه طالخونچه و روستاهای زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید کنید. دلایل زیادی برای نام شیطان کوه، ذکر شده است؛ برای مثال، برخی معتقدند که در این کوه، ماری بزرگ و ترسناک از یک گنج تاریخی محافظت می‌کند. از جمله امکانات تفریحی در شیطان کوه، می‌توان به آبشار، تله کابین، شهربازی، کافه رستوران، زیپ لاین و مسیر پیاده‌روی اشاره کرد.

بام سبز لاهیجان

کمی آن‌طرف‌تر از شیطان کوه، بام سبز لاهیجان قرار گرفته است. این بام، در ناحیه شمالی شیطان کوه قرار دارد و با داشتن آب‌و‌هوایی کاملاً معتدل و مناسب، یکی از جاذبه‌های دیدنی لاهیجان است. در دامنه این بام، مزارع سبز چای وجود دارد و اگر به بالای آن بروید، چشم‌انداز زیبایی از جنگل و شیطان کوه در کنار استخر لاهیجان، شما را مبهوت خواهد کرد. از جمله تفریحات در این منطقه، می‌توان به شهربازی، تله کابین احرار به‌طول 1500 متر و استخر لاهیجان اشاره کرد.

شورتکس یا شورت پریودی چیست و چه ویژگی های باید داشته باشد

جاهای دیدنی کیش

از جنگل‌های سبز و هوای خنک شمال فاصله می‌گیریم و در سفر از شمال به جنوب، راهی جزیره زیبای کیش می‌شویم. کیش، از نظر موقعیت جغرافیایی و آب‌و‌هوا، 180 درجه با لاهیجان فرق می‌کند؛ بنابراین اگر در لاهیجان خودتان را برای تفریحات جنگلی آماده کرده بودید؛ احتمالاً اینجا باید خودتان را برای یک آفتاب‌گیری آرامش‌بخش آماده کنید. برای این کار، وسایلی مثل کلاه نقاب‌دار، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و وسایل شنا را به‌همراه داشته باشید.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز، در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره مانند تفریحات ساحلی، یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سفر به کیش است. این شهر زیرزمینی، شامل مجموعه‌ای از چاه‌های عمیق و راهروهای زیبا است که در زیرزمین ساخته‌شده‌اند. از این چاه‌ها در گذشته برای جمع‌آوری و توزیع آب استفاده می‌شده است. این مجموعه دیدنی، بهترین مکان برای نشان دادن شکوه و عظمت ایران باستان است. با رفتن به این مکان تاریخی، به اعماق زمین سفر کرده و به تاریخ چندهزار ساله ایران افتخار خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر از شمال به جنوب، هرگز بازدید از این مکان جذاب را از دست ندهید. با رزرو هتل ارم کیش، این امکان برای شما فراهم می‌شود که در کمترین زمان و بهترین مسیر، به این جاذبه توریستی دسترسی داشته باشید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی در کیش، یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی در سفر از شمال به جنوب است که محبوبیت زیادی در بین مسافران و تورهای گردشگری دارد. این کشتی با نام “نایاد” شناخته می‌شود و در سال 1360 به‌دلیل طوفانی که در دریای عمان رخ داد، در سواحل کیش به زیر آب فرو رفت. کشتی یونانی برای سپری کردن دوران بازنشستگی یکی از کارگردانان سینما به کیش آمده بود و پس از حادثه، به‌دلیل عدم توانایی در برداشتن آن، برای همیشه در سواحل کیش باقی ماند. ای کشتی، 72 متر طول و بیش از 1200 تن وزن دارد و یکی از بزرگترین کشتی‌هایی است که تاکنون در کیش دیده شده است. در اطراف این کشتی و در ساحل، فضاهایی برای نشستن و تفریح گردشگران فراهم شده است.

آب درمانی و مزایای آن برای سلامتی

باغ پرندگان

ایستگاه آخر سفر از شمال به جنوب را به باغ زیبای پرندگان اختصاص می‌دهیم. این باغ، در منطقه الغدیر کیش قرار دارد و با مساحتی بیش از 20 هکتار، یکی از بزرگترین باغ‌های پرنده جهان است. بیش از 600 نوع پرنده از سراسر جهان در باغ پرندگان کیش، به نمایش گذاشته می‌شوند. در این مجموعه دیدنی، پرنده‌هایی از جمله عقاب، شاهین، پنجه‌دار، بلدرچین، نقره‌پر، گنجشک، آویزون و غیره نگهداری می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین گونه پرنده در این مجموعه از نوع پرندگان ماهی‌خوار و مهاجر هستند. فلامینگوها نیز، بخشی از پرندگان کمیاب این مجموعه دیدنی به‌شمار می‌روند. از دیگر ویژگی‌های جذاب باغ پرندگان کیش، زیبایی‌های طبیعی منطقه و قابلیت دسترسی به سایر جاذبه‌های گردشگری کیش است. بازدید از ساحل شمالی، پارک جنگلی و دیدنی‌های دیگر، از جمله مزیت‌های رفتن به باغ پرندگان است.

جمع‌بندی

سفر از شمال به جنوب ایران، شما را درمعرض جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری قرار خواهد داد. بازدید از لاهیجان با تاریخی باشکوه، آب‌و‌هوای معتدل و جاذبه‌های سرسبز و سپس سفر به جزیره کیش با دیدنی‌های هیجان‌انگیز و زیبای خودش، یک تجربه گردشگری لذت‌بخش برای هر بازدیدکننده است. این سفر قطعاً فرصتی برای شناخت فرهنگ و تاریخ مناطق مختلف ایران و همچنین لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی کشور خواهد بود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

3 خرداد 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *