افتتاح حساب ترکیه

احتمالاً تاکنون نام ایمپلنت فول موس را شنیده اید و برایتان سؤال شده است که به چه نوع ایمپلنتی می گویند. بی دندان بودن یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی است که برای یک نفر ممکن است اتفاق بیفتد. برخی افراد از ابتدا جنس دندان خوبی ندارند و هر چقدر هم تلاش کنند با سرعت بیشتری دچار بی دندانی می شوند. ایمپلنت کامل دهان یکی از روش هایی است که برای افراد کاملاً بی دندان در نظر گرفته می شود. در ادامه بیشتر با ایمپلنت از نوع فول موس آشنا می شویم و شرایط و هزینه های آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

ایمپلنت فول موس

ایمپلنت فول موس چیست؟

اگر به واژه های به کار رفته در ایمپلنت فول موس دقت کنید، شاید بهتر متوجه معنای آنها شوید. فول یا full به معنای کامل یا پر و موس mouth به معنای دهان است. در اصل ایمپلنت کامل دهان همان چیزی است که به نام فول موس خوانده می شود. گاهی اوقات آن را با ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، ایمپلنت کامل دندان و واژه هایی از این قبیل هم می توان ذکر کرد. حال باید ببینیم این ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است.

ایمپلنت فول موس برای چه کسانی توصیه می شود؟

ممکن است از خودتان بپرسید که ایمپلنت فول موس چیست؟ این ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است. قطعاً اگر تعداد کمی از دندان های خود را از دست داده اید، این نوع ایمپلنت شامل شما نمی شود. مگر این که دندان هایی که دارید با ترمیم و روش های دیگر درمانی قابل نگهداری نباشند. در این صورت باید تمام دندان ها را بکشید و کامل ایمپلنت کنید.

نکات و مراقبت‌ های بعد از لیفت نخ صورت چیست؟

البته باید شرایط دهان، فک، لثه و سبک زندگی سالمی داشته باشید تا بتوانید ایمپلنت را به خوبی تا انتهای درمان پیش ببرید و دندان های خود را جایگزین کنید. به عنوان مثال افرادی که سبک زندگی ناسالمی دارند و از الکل یا مواد مخدر به مقدار زیاد استفاده می کنند، ممکن است ایمپلنت آن ها پس زده شود و برای این نوع درمان به مشکل بخورند. بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان با روش های مختلفی انجام می گیرد.

روش های انجام ایمپلنت کامل دو فک یا فول موس

هنگامی که بحث ایمپلنت پیش می آید و ایمپلنت کامل دهان برایتان تجویز می شود، ممکن است نگرانی هایی از بابت پرداخت هزینه کل ایمپلنت دندان ها، عوارض تهاجمی ایمپلنت بر بدن و مواردی از این قبیل برایتان پیش آید. به همین علت بهتر است بدانید که کل دندان ها ایمپلنت نمی شوند و تعداد کمتری ایمپلنت در دهان قرار می گیرد. حتی در روش ایمپلنت بر پایه پروتز متحرک این تعداد بسیار کمتر می شود. پس هم هزینه های کمتری را به نسبت باید پرداخت کنید هم از نظر سلامتی نگرانی برای کاشت تعداد زیادی ایمپلنت در فک خود نخواهید داشت.

ایمپلنت و استفاده از پایه بریج ثابت

یکی از روش هایی که ایمپلنت فول موس دارد، ایمپلنت کامل دهان و استفاده از بریج های ثابتی است که بر روی آن ها قرار داده می شود. در این روش معمولاً از 5 تا 8 ایمپلنت در هر فک قرار داده می شود و مابین آن ها بریج های متصل در نظر گرفته می شود. برای این منظور ابتدا ایمپلنت ها و درمان های جانبی مانند جراحی لثه و استخوان انجام می گیرد. پس از مدتی ایمپلنت ها در استخوان قرار می گیرند و به مرور با استخوان جوش می خورند. در نهایت قالب گیری برای بریج ها انجام می گیرد و بعد از آماده شدن با چسب های مخصوص روی ایمپلنت ها قرار می گیرند. در این مرحله کل دهان شما دارای دندان هایی زیبا و خوش فرم می شود که با کارایی بالایی که دارند می توانید هر نوع غذایی را به راحتی بخورید.

افزایش باردهی گیلاس با تکنیک‌های مدرن

ایمپلنت بر پایه پروتزهای غیرثابت

علاوه بر روش ایمپلنت فول موس معمولی و کامل، ایمپلنت هایی هم وجود دارد که با روش دندان متحرک ترکیب شده اند. در این روش برای استفاده از پروتز نیاز به تعداد زیادی ایمپلنت نیست و بین 4 تا 8 ایمپلنت و حتی کمتر را می توان با توجه به شرایط بیمار در کل دو فک جایگذاری کرد. حال پروتز آماده شده و به جای قرار گرفتن روی لثه و فشار به آن، بر روی این ایمپلنت ها فیکس می شود. در این روش می توان گاهی اوقات پروتز را از دهان خارج کرده و شستشو داد.

 مزیتی که این روش نسبت به پروتزهای متحرک دارد، این است که لق نیست و فشاری هم به لثه وارد نمی کند. همچنین به نسبت دندان های متحرک به مقدار زیادی طبیعی تر جلوه می کند و فرد با آن بسیار راحت تر است. این روش معمولاً برای کسانی که فک و شرایط لثه شان اجازه گرفتن ایمپلنت زیاد را نمی دهد یا با هزینه ها مشکل دارند، توصیه می شود. این روش به نام اوردنچر هم خوانده می شود.

هزینه ایمپلنت فول موس چقدر است؟

هزینه ایمپلنت فول موس هم برای بسیاری از افرادی که متقاضی این نوع درمان هستند اهمیت زیادی دارد. بالاخره باید بپذیریم که ایمپلنت جزو روش های گران درمانی است و ممکن است تعداد زیاد آن فرد را متحمل هزینه های زیادی کند. با این حال بهتر است بدانید که این هزینه برای هر نفر ممکن است متفاوت باشد. انتخاب برند ایمپلنت، نیاز به جراحی ترمیم استخوان، ترمیم لثه، جراحی سینوس و مواردی از این قبیل هزینه ها را بیشتر یا کمتر می کند. از طرفی بسته به شرایط بیمار تعداد ایمپلنت هایی که در کل دهان قرار داده می شود هم ممکن است کمی متفاوت باشد. این عامل کاملاً روی هزینه نهایی مؤثر است.

ایران 4 فصل، سفر از شمال به جنوب

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت کامل

هزینه ایمپلنت فول موس

اگر هزینه ایمپلنت فول موس ثابت را نمی توانید تقبل کنید، استفاده از روش ایمپلنت فول بر پایه پروتز متحرک هم گزینه خوبی است که قطعاً نسبت به روش پروتز متحرک به مراتب باکیفیت تر و راحت تر خواهد بود. البته هزینه بیشتری هم نسبت به روش کاملاً متحرک دارد.

بهترین روش برای ایمپلنت کامل کدام است؟

احتمالاً از خودتان می پرسید ایمپلنت کامل دهان با کدام روش بهتر است. این موضوع را بهتر است در جلسه مشاوره با پزشک خود مطرح کنید تا با بررسی شرایط دهان و دندان شما و بررسی هزینه پرداختی انتخاب خوبی برایتان داشته باشد. اگر دندان های بهتری می خواهید و هزینه هم برایتان خیلی مهم نیست، قطعاً فول موس ثابت بهتر است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

12 دی 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *