اینترنت رایگان دولت یکی از خدمات دولت برای سه دهک درآمدی پایین جامعه است که وزیر ارتباطات از آن خبر داده است. این بسته به صورت خودکار فعال نشده و متقاضیان بایستی آن را فعال کنند. در این مطلب از گروه تکنولوژی شادمگ اطلاعات کامل در خصوص ویژگی این اینترنت و روش‌های دریافت اینترنت رایگان دولت خواهید خواند.

اینترنت رایگان

اینترنت رایگان برای دهک‌های پایین جامعه، یکی از وعده‌های ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات ۱۴۰۰ بود. وعده‌ای که زمزمه‌های اجرایی شدن آن پس از ۱۰ ماه از شروع به‌کار دولت سیزدهم به گوش می‌رسد.

اینترنت رایگان دولت

هفته پیش بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که بسته‌های اینترنت رایگان برای سه دهک درآمدی اول جامعه فعال می‌شود. اما به نظر می‌رسد که مشمولان این بسته‌های اینترنتی برای فعالسازی آن با برخی مشکلات مواجه شدند.

شزایط اینترنت رایگان

بسته اینترنت در نظر گرفته شده برای سه دهک اول، چهارماهه بوده و به صورت دائمی تمدید خواهد شد. اما بسیاری از افراد از اینکه در کدام دهک جامعه قرار دارند اطلاعی ندارند، وزیر ارتباطات نیز در این باره گفت: «سه دهک درآمدی پایین کسانی هستند که یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند.»

اینترنت رایگان دولت

به نظر می‌رسد اینترنت کوپنی دولت تنها برای سرپرستان خانوار بوده چرا که شماره تماس وارد شده هنگام فعالسازی حتما باید به نام سرپرست خانوار باشد. همچنین آنطور که مشاور وزیر ارتباطات اعلام کرده، حجم این بسته‌ها 10 گیگابایت است.

مهلت ثبت نام

با اعلام وزارت ارتباطات سرپرستان خانواری که در ۳ دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

چطور با صرافی ارز دیجیتال کار کنیم + همه اطلاعات مهم در مورد صرافی ارز دیجیتال

با پایان ثبت نام کل اطلاعات به اپراتورها ارسال می‌شود که بسته اینترنت را فعال کنند. برنامه‌ریزی صورت گرفته برای یک سال آینده است که به‌واسطه آن هر چهار ماه یکبار، بسته ۱۰ گیگ اینترنت فعال می‌شود.

سرپرستان خانوار سه دهک اول دریافت یارانه، پس از ثبت‌نام در «پنجره واحد خدمات دولت» وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان را مشاهده می‌کنند. اگر جزو دهک باشند، در این صفحه نمایش داده می‌شود.
اینترنت رایگان دولت

برای فعال شدن این اینترنت برای شماره تماس ثبت شده، پیامکی می‌آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می‌تواند شماره جدید را وارد کرده و روی کلمه تایید کلیک کند.

تخصیص این بسته برای سال‌ بعد نیز منوط به بحث‌های اعتباری و تصمیم‌گیری‌های بعدی است و هنوز برای آن تصمیم‌گیری نشده‌است.

با اعلام وزارت ارتباطات سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند. این بسته که هر ۴ ماه یکبار برای سرپرست خانوار فعال می‌شود، یک بسته شامل ۱۰ گیگابایت اینترنت است. برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که به واسطه این طرح هر ۴ ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.

اینترنت رایگان دولت

نحوه فعالسازی به دو روش

اما اگر نمی‌دانید در دهک چندم قرار گرفته‌اید و به دنبال دریافت اینترنت رایگان هستید با ما همراه باشید تا با دو راه فعالسازی این بسته آشنا شوید.

دریافت اینترنت کوپنی با کد USSD

اگر سرپرست خانوار هستید با خطی که به نام شما است و می‌خواهید بسته اینترنت رایگان دولت روی آن برایتان فعال شود، کد #1234*4* را شماره‌گیری کنید.

دلایل کار نکردن صفحه لمسی گوشی و راه حل های مطمئن

سپس از شما خواسته شده تا کد ملی خود را وارد کنید. اگر مشمول اینترنت کوپنی نباشید با پیغام «هم‌وطن گرامی شما مشمول دریافت اینترنت رایگان نیستید» رو به رو خواهید شد. اما اگر این بسته به شما تعلق بگیرد، گزینه فعالسازی برایتان نمایش داده خواهد شد.

فعالسازی اینترنت رایگان از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

شما همچنین با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانید جهت دریافت اینترنت رایگان دولت اقدام کنید. این سامانه خدمات مختلفی همچون ثبت نام یارانه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. البته با توجه به اینکه هنوز نسخه آزمایشی آن فعال شده است، احتمالا هنگام مراجعه به آن با مشکلاتی رو به رو شوید.

برای ورود به پنجره ملی بایستی شماره تلفن همراهی که به نام شما است را به همراه کد امنیتی درج کرده و روی «ارسال کد فعالسازی» کلیک کنید.

اینترنت رایگان دولت

سپس نوبت به درج کد ملی و تاریخ تولدتان می‌رسد که پس از آن بایستی روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید.

اینترنت رایگان دولت
در مرحله بعد کد پستی شما نمایش داده شده و در صورت اطمینان از صحت آن روی ثبت اطلاعات بزنید. اگر محل زندگی شما و کد پستی‌تان تغییر کرده، کد جدید را وارد کنید و سپس گزینه ثبت اطلاعات را انتخاب کنید.

اینترنت رایگان دولت
حال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شده و می‌توانید از خدمات مختلف آن بهره‌مند شوید. یکی از جدیدترین سرویس‌های این پنجره، مشاهده وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان سرپرستان خانوار دهک‌های درآمدی یک تا سه است که کافی است روی گزینه «مشاهده» کلیک کنید.

روش های تضمینی پیدا کردن گوشی تلفن همراه گم شده

اینترنت رایگان دولت
در صورتی که مشمول اینترنت رایگان دولت باشید پیامی برای فعال شدن اینترنت رایگان برای شماره تماس ثبت شده می‌آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می‌تواند شماره جدید را وارد و کلمه تایید را کلیک کند.

اینترنت رایگان دولت
در صورتی که مشمول اینترنت کوپنی نباشید نیز با پیامی مبنی بر اینکه در لیست سرپرستان خانوار دهک‌های درآمدی یک تا سه قرار ندارید رو به رو خواهید شد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

28 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *