افتتاح حساب ترکیه
مدل مانتو ژاکارد مجلسی

مدل مانتو ژاکارد مجلسی فقط برایر سن بالاها مناسب نیست و با این مدل های شیک جدیدی که ترند شده همه سنین می توانند از مانتو و کت ژاکارد به تن کنند. در شادمگ ضمن معرفی انواع مدل مانتو عید 1403 چند ایده زیبا مدل مانتو ژاکارد مجلسی می توانید آموزش ببینید.

پارچه ژاکارد چیست؟

پارچه ژاکارد به یک نوع پارچه آهار دار گفته می‌شود که دارای طرح‌های بسیار متنوع است. جالب است بدانید هیچ طرحی روی این نوع پارچه چاپ نمی‌شود بلکه تمام طرح‌های روی آن، در زمان بافته شدن در تار و پود پارچه بافته می‌شوند. به همین دلیل اکثر آن‌ها دورو هستند. معمولاً پارچه‌های ژاکارد نسبت به سایر پارچه‌ها خشک‌تر بوده و مقاومت بیشتری دارند.

همانطور که گفتیم؛ سایر پارچه‌ها بعد از بافته شدن با چاپ تزیین می‌شوند اما این موضوع در مورد پارچه ژاکارد وجود ندارد. به همین دلیل مضرات استفاده از مواد شیمیایی نیز در آن مطرح نیست. ژاکارد های امروزی در انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ از الیاف طبیعی پنبه و ابریشم گرفته تا ترکیبات پلی استری و مصنوعی.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

تاریخچه پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد به نام ژوزه ماری ژاکارد (Joseph Marie Jacquard) مخترع فرانسوی که این دستگاه بافندگی را در سال ۱۸۰۱ میلادی اختراع کرد نامگذاری شده است.

ژاکارد متوجه شده بود که بافتن پارچه با وجود اینکه کار پیچیده و ظریفی است، اما کاری تکراری و خسته‌کنند است. او بر این باور بود که کار پارچه‌بافی از الگوهای پیچیده می‌تواند به شکل خودکار با دستکاری الگوهای ساده انجام شود. به این ترتیب جرقه ساخت این دستگاه در ذهن او شکل گرفت.

او سیستمی را در ذهنش داشت که در آن الگوی طرح‌ها روی کارت‌های پانچ شده نقش می‌بست. در هر پرتاب ماکو یکی از کارت‌ها در مسیر میله‌ها قرار می‌گرفت. الگوی سوراخ‌ها تعیین می‌کرد که کدام میله باید طبق برنامه عبور کند و طرح ایجاد شود. این دستگاه انعطاف‌پذیر بود و قابلیت ایجاد طرح‌های بسیار پیچیده‌ای را داشت.

برخلاف چاپ‌هایی که بعد از بافت پارچه به کار می‌روند، طرح‌های ژاکــارد همراه با بافت پارچه ایجاد می‌شوند. مزیت دستگاه بافندگی ژاکارد، توانایی در هم بافتن هزاران تار برای ایجاد طرح‌های منحصربه‌فرد است.

پارچه‌های ژاکارد امروزی

امروزه پارچه‌های ژاکارد مدرن از انواع مختلف الیاف‌ها از پنبه طبیعی و ابریشم تا پلی‌استر مصنوعی و ترکیبات پنبه پلی‌استر تولید می‌شود. وجه اشتراک تمام آنها روش تولیدشان است.

به طور کلی این پارچه‌ها طراحی پیچیده‌ای دارند و محکم‌تر و ضخیم‌تر از بسیاری از بافت‌های دیگر هستند. مشخصه عمده پارچه‌های ژاکارد طراحی آن است که به جای چاپ یا گلدوزی روی آن داخل پارچه بافته می‌شود. به همین دلیل برخی از انواع ژاکارد، دورو و با طرح منها (negative) در پشت پارچه هستند

ویژگی های پارچه ژاکارد

نکته ای که در مورد پارچه ژاکارد وجود دارد این است که مزایایی که دارد به ترکیبات آن بستگی دارد. اما به طور کلی همه ی پارچه های ژاکارد چند ویژگی مشترک دارند که این ویژگی ها شامل موارد زیر می شوند:

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

• مقاومت در برابر چروک
• حس خوبی در هنگام لمس پارچه
• داشتن دوام و ثبات بالا
• قوی و ارتجاعی
• به دکوراسیون زیبایی خاصی می بخشد

در ضمن برای این که پارچه ژاکارد جدا از سایر پارچه های دیگر طبقه بندی شود دو دلیل وجود دارد که این دلایل عبارتند از:

دلایل خاص بودن ژاکارد مجلسی

اولین دلیلی که می خواهیم بیان کنیم به خاطر تعداد رنگ هایی است که می توانیم به کار ببریم. تکنولوژی مدرن این امکان را در اختیار تولید کنندگان پارچه قرار می دهد که طرح های مشکل و پیچیده را با استفاده از طیف رنگ های گسترده و یا حتی کوچک را روی پارچه ایجاد کنند. در واقع شما می توانید طرحی که دوست دارید روی پارچه پیاده شود با استفاده از یک رنگ و یا هزاران رنگ تولید کنید.
دومین دلیل است که پیش از این که ماشین ژاکــارد اختراع شود طراحی بسیار پیچیده بود و الگوها با استفاده از دست بافته می شدند و همین مسئله نیازمند نیروی کار زیاد و البته هزینه ی بالایی بود. اما امروزه با استفاده از ماشین ژاکارد می توان طرح ها را به صورت اتوماتیک و در زمان کوتاهی تولید کرد.

 بروزترین مدل های مانتو ژاکارد مجلسی

مانتو ژاکارد مزونی

نکته‌ای که باید بدانید این است که ژاکارد نوع و جنس پارچه نیست، بلکه به پارچه‌ای گفته می‌شود که طرح آن در حین بافته شدن تاروپود ایجاد شده است.برای شست‌شو به هیچ عنوان از شوینده‌های قوی استفاده نکنید. زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ و بافت پارچه شوند.

افراد شکم دار اینجوری باید بپوشند تا خوش تیپ بشن !

مدل مانتو ژاکارد مشکی

پارچه ژاکارد با توجه به جنس، نوع متریال به‌کاررفته و نوع بافت کاربردهای متفاوتی می‌تواند داشته باشد.معمولاً طرح‌های مختلف برجسته، پفکی و نیمه برجسته روی این پارچه زده می‌شود. مقاومت در برابر چروک‌شدن، آهاردار بودن، خاصیت کشسانی خیلی کم و ایستایی خیلی خوب از جمله ویژگی‌های این پارچه است که آن را برای دوخت انواع مانتو و سارافون مناسب ساخته است.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

مانتو ژاکارد مجلسی

رایج‌ترین کاربرد این نوع پارچه دوخت لباس‌های متنوعی مانند انواع مانتو رسمی، مجلسی، کژوال، دوخت پیراهن مجلسی، کت‌دامن، کت‌شلوار، شومیز و دامن است.اگر پارچه ژاکارد شما بسیار ظریف بوده و یا دارای تزئینات خاصی است، بهتر است برای شست‌وشو آن را به خشک‌شویی‌ها بسپارید.

مانتو ژاکارد کتی

اگر به دنبال لوکس‌ترین نوع پارچه ژاکارد برای دوخت یا خرید مانتو هستید ژاکارد ابریشمی بهترین گزینه است. برای گرفتن آب اضافی لباس ژاکارد آن را تحت فشار قرار ندهید، مخصوصا اگر طرح‌های برجسته داشته باشد. چرا که ممکن است باعث آسیب به این طرح‌ها شود.

کت ژاکارد مجلسی

ژاکارد پشمی کمی ضخیم بوده و بدن را گرم نگه می‌دارد. به همین جهت برای دوخت لباس‌های مناسب فصول سرد سال مانند: مانتو پاییزه، پالتو، دستکش، سارافون و… استفاده می‌شود.استفاده از پارچه های متنوع ژاکارد برای طراحان مد به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شده اند. طراحان مانتو نیز از این پارچه برای دوخت انواع مانتوهای مجلسی، رسمی و کژوال استفاده می کنند.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

مانتـو ژاکـارد پفکی مشکی

پارچه ژاکارد با توجه به جنس، نوع متریال به‌کاررفته و نوع بافت کاربردهای متفاوتی می‌تواند داشته باشد.معمولاً طرح‌های مختلف برجسته، پفکی و نیمه برجسته روی این پارچه زده می‌شود. مقاومت در برابر چروک‌شدن، آهاردار بودن، خاصیت کشسانی خیلی کم و ایستایی خیلی خوب از جمله ویژگی‌های این پارچه است که آن را برای دوخت انواع مانتو و سارافون مناسب ساخته است.

پارچه ژاکارد طرح یاخما

نکته اول اینکه ژاکارد یاخما هم غالبا مثل ارگانزا نازک است و قسمت هایی از طرح آن بدن نماست. تنوع مانتو ژاگارد مجلسی یاخما آنقدر زیاد است که شاید در چندین پارچه فروشی یک مدل تکراری هم به چشمتان نخورد.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

مدل ارگانزا

مدل ژاکارد ارگانزا (ORGANZA) نازک و بدن نماست و معمولا آسترکشی می شود. در بعضی مواقع نیز بدون آستر به شکل مانتو رویه طراحی شده و و مناسب فصل بهار و تابستان است. تار و پود ظریف این مانتو شستشو و اتوی دقیقی می طلبد. ژاگارد ارگانزا آهاردار و بسیار خوش ایست است.

مانتو ژاکارد بلند

در کنار مانتو ژاکارد رنگی، مدل مانتو ژاکارد مشکی مجلسی هم یک گزینه پرکاربرد است؛ چون رنگ مشکی برای ما ایرانی ها در شادی و عزا رسمیت دارد. مانتو ژاکارد مشکی طلایی از پرفروش ترین های مانتو عید ۱۴۰۲ بود. در کل مدل مانتو ژاکارد مجلسی بسیار جذاب است و می توانید آن را در مراسم مختلف بپوشید.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

مانتو ژاکارد طرحدار بخریم یا ساده؟

اگر لاغر هستید از طرح گلدار و طرح های درشت استفاده کنید.

چنانچه وزن و اندام ایده آلی دارید در انتخاب رنگ، طرح و مدل مانتو ژاکارد دست شما کاملا باز است و پیشنهاد ویژه ی ما به شما مدل مانتو ژاکارد دو رنگ است. مانتوی رنگ سال یعنی رنگ های نزدیک به بنفش نیز گزینه خوبی برای انتخاب تنوع رنگی موجود در بازار است.

اگر به گواه عقربه های ترازو وزن شما بالاست مدل ساده را در اولویت قرار دهید. با پوشیدن مدل مانتو ژاکارد جدید، کمتر نگران به چشم آمدن شکمتان باشید چون گشاد و آزاد است.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی کوتاه یا بلند ؟

اگر قد بلندی ندارید انتخاب طلایی شما مانتو کوتاه است چون ژاکارد کوتاه قامت شما را رعناتر و استایل شما را جذاب تر می کند.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

با چه شلواری بپوشیم؟مدل مانتو ژاکارد ۱۴۰۱ را با شلوار جین مام فیت و جذب بپوشید. شلوار بگ هم به خوبی با مانتو ژاکارد جدید ست می شود.

مدل مانتو ژاکارد را کجا بپوشیم ؟

«مانتو ژاکارد جدید» را در رگال مدل لباس مجلسی خود قرار دهید چون رسمی است و مناسب پیک نیک و مکان هایی نیست که به لباس راحت و سبک نیاز دارند.

 انواع پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد نوعی بافت است که می‌تواند از طیف گسترده‌ای از الیاف بافته شود. از جمله این الیاف می‌توان به کتان، ابریشم، پنبه، پشم و الیاف ترکیبی اشاره کرد که محبوب‌ترین آنها ژاکارد ابریشمی و ژاکارد پنبه‌ای است.

پارچه ژاکارد ابریشم

پارچه ژاکارد ابریشم پای ثابت طرح‌های دنیای فشن در فصل‌های مختلف است. ترکیب منحصربه‌فرد آن (چه از ابریشم طبیعی باشد چه مصنوعی) بسیار گیرا و جذاب به نظر می‌آید. خیاطان بزرگ در دنیا، برای بهبود بخشیدن به کلکسیون طراحی خود، بی‌درنگ به سراغ ژاکــارد ابریشمی می‌روند. زیرا دوخت انواع لباس، دامن، پیراهن، شلوار و کت با این نوع ترکیب خارق‌العاده می‌شود.

ژاکــارد ابریشمی از ابریشم خالص یا ترکیب با ابریشم بافته می‌شود. بر خلاف ابریشم چاپ شده، طرح این پارچه از بافت پیچیده آن به دست می‌آید که اغلب بافت آن قابل لمس و برجسته است. اساسا هر پارچه ابریشمی بافته شده در دستگاه ژاکارد، به عنوان ژاکارد در نظر گرفته می‌شود.

ست مادر فرزندی با رعایت چند اصل طلایی ؛ اینجوری شیک و با کلاس تر می شین

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

پارچه ژاکارد برجسته

پارچه ژاکــارد برجسته برای کسانی که قصد دوخت یک لباس مجلسی شکیل را دارند، مناسب است. طراحی در این نوع لباس برجسته و تا حدودی قابل لمس است.

خانم‌های بسیاری پارچه ژاکارد برجسته را فقط در قسمت بالاتنه لباس خود به کار می‌برند و قسمت پایین‌تنه را ساده انتخاب می‌کنند. این امر سبب زیبایی لباس شده و آن را چشمگیرتر می‌نماید.

پارچه ژاکارد لمه

به علت حالت کشی و ریزشی که در پارچه لمه وجود دارد، بانوان از آن به‌عنوان مانتو، پیراهن و دامن استفاده می‌کنند. پارچه ژاکارد لمه علاوه بر دارا بودن لطافت و افتادگی، دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیاری است.

اگر به دنبال خرید یک پارچه برای دوخت یک مانتو مجلسی و شکیل هستید، پارچه ژاکارد لمه برای مانتو انتخاب ایده‌آلی است.

پارچه مانتویی

خانم‌های ایرانی برای پارچه مانتویی به ژاکارد علاقه زیادی نشان می‌دهند. زیرا طرح‌های بی‌نظیر این نوع پارچه برای دوخت انواع مانتوهای مجلسی، مانتوهای جلوباز، مانتوهای کلاسیک و غیره، پرکاربرد است.

اگر برای خرید پارچه مانتویی هنوز به نتیجه نرسیده‌اید، نگاهی به طرح‌ها و رنگ‌های پارچه ژاکارد مانتویی بیاندازید. مطمئن باشید نظر شما را جلب می‌کند.

پارچه ژاکارد طرح دار

همان‌طور که گفتیم از ژاکارد در دوخت وسایل تزئینی خانه مانند، رومیزی، پرده، روتختی و غیره نیز استفاده می‌کنند. پارچه ژاکارد طرحدار برای این موارد بسیار مناسب است. متناسب با دیزاین خانه خود می‌توانید از یکی از هزاران طرح‌بندی ژاکارد بهره ببرید و خانه‌ای رؤیایی بسازید.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

ژاکارد پنبه‌ای (Cotton)

ژاکارد پنبه‌ای نوع دیگری از ژاکاردهای طبیعی است که از الیاف پنبه‌ای درست می‌شود. ژاکارد پنبه‌ای چروک نمی‌شود، برای پرده‌های دراپه بسیار مناسب است، واقعا بادوام است، عموما سبک و نرم است و به همین دلیل برای پیراهن، دامن، کت و شلوار هم مناسب است.

مانند هر پارچه پنبه‌ای دیگر، ژاکارد پنبه‌ای ضد آلرژی و سازگار با محیط زیست است. ژاکارد پنبه‌ای عمدتا در هر دو رو طرح دارد که می‌تواند از دو رنگ یا ترکیبی از چند رنگ باشد.

یک روی آن برجسته و روی دیگر آن فرو رفته است. اگر در یک روی آن رنگ‌های تیره و در روی دیگر پارچه رنگ‌های روشن به کار رفته باشد، این رنگ‌ها در چنین طرح‌هایی مانند آینه منعکس می‌شوند.

با چه شلواری بپوشیم؟

مدل مانتو ژاکارد ۱۴۰۱ را با شلوار جین مام فیت و جذب بپوشید. شلوار بگ هم به خوبی با مانتو ژاکارد جدید ست می شود.

استفاده از مانتو ژاکارد در استایل‌های مختلف

استفاده از مانتو ژاکارد، فرصتی است که به طراحی منحصر به فرد و جذابیت این لباس دقت کنیم و با ترکیب آن با لباس های دیگر، استایل‌هایی از رسمی تا کژوال و مجلسی را خلق نماییم. این نوع مانتو با الگوها و طرح‌هایی که دارد، به تنهایی نقش یک اثر هنری را بازی می‌کند و می‌تواند به صورت جداگانه یا در ترکیب با دیگر لباس‌ها و اکسسوری ها، استایل‌هایی خاص و متفاوت به وجود آورد. مانتو ژاکارد به عنوان یک پوشاک منحصر به فرد و چشم‌نواز در دنیای مد جایگاه خود را دارد.

استایل رسمی با مانتو ژاکارد

استفاده از مانتو ژاکارد در استایل‌های رسمی، فرصتی است برای ایجاد یک جلوه شیک و اصیل که هم‌زمان با ظرافت و زیبایی، طراحی منحصر به فرد مانتو ژاکارد را به نمایش می‌گذارد. در این استایل، می‌توان مانتو ژاکارد را با یک پیراهن یا بلوز رسمی ترکیب کرده و با استفاده از یک کمربند زیبا، این بخش ها را به خوبی به هم پیوند زد.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

تمام این اجزا، با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، ترکیبی هارمونیک و منسجم ایجاد می‌کنند که در مجموع یک استایل شیک و متفاوت را به وجود می‌آورند. همچنین، انتخاب یک دامن رسمی یا شلوار کلاسیک با مانتو ژاکارد، این استایل را تکمیل می‌کند و به ارتقاء جلوه‌ی کلی ظاهر و شیک‌تر شدن شما کمک می‌کند. با اضافه کردن جزئیات اکسسوری مثل گردنبند، گوشواره و کیف، می‌توان استایل رسمی با مانتو ژاکارد را به مراتب بیشتر ارتقا داد و در رویدادها و مناسبت‌های خاص، به یک شاهکار مدرن تبدیل کرد.

استایل کژوال با مانتو ژاکارد

استفاده از مانتو ژاکارد در استایل‌های کژوال، فرصتی است تا سادگی و شیک بودن را ترکیب کنیم. مانتو ژاکارد با الگوها و بافت‌های خود، حال و هوایی آرام و متفاوت به استایل کژوال می‌بخشد. می‌توان با ترکیب آن با تی‌شرت‌ها یا بلوزهای ساده، جلوه‌ای متفاوت و شیک را به زیبایی‌های استایل کژوال اضافه کرد.

علاوه بر آن، انتخاب شلوارهای جین یا شلوارهای کتانی با مانتو ژاکارد، ترکیبی آسان و مناسب برای روزهای آرام را خلق می‌کند. استفاده از اکسسوری‌های ساده مانند گردنبند یا ساعت، به استایل کژوال شما جلوه‌ای انعطاف‌پذیر و شیک می‌بخشد. این ترکیب، به شما امکان می‌دهد که در روزهایی که به دنبال ظاهری مناسب و غیررسمی هستید، یک تیپ کژوال آرام و جذاب را تجربه کنید.

نحوه ست کردن لباس با رنگ سال 1401

استایل مجلسی با مانتو ژاکارد

استفاده از مانتو ژاکارد در استایل مجلسی، به شما امکان می‌دهد تا در مناسبت‌های خاص و مهم به تیپی منحصر به فرد و شیک دست یابید. مانتو ژاکارد را با طرح‌هایی مثل گلبرگ، نقش‌های هندسی یا طرح‌های مشابه انتخاب کنید و با لباس‌های مجلسی مانند دامن‌های بلند یا شلوارهای مجلسی ترکیب کنید.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

همچنین، انتخاب رنگ‌های متناسب با رویداد، جلوه‌ای باشکوه و شیک به استایل شما می بخشد. انواع اکسسوری مانند گردنبند، گوشواره‌ها و کیف‌های مجلسی، به تکمیل استایل و افزایش جذابیت کلی استایل کمک خواهد کرد. مانتو ژاکارد در استایل مجلسی، نه تنها نمایانگر ذوق و سلیقه شماست، بلکه شما را در میان مهمانان به یک نقطه توجه تبدیل خواهد کرد.

استفاده از اکسسوری

اکسسوری‌ها، به عنوان عناصر تکمیلی و جذاب در هر تیپ و لباسی، می‌توانند استایل مانتو ژاکارد را به یک سطح بالاتر ارتقا دهند. هرچند مانتو ژاکارد با خود به تنهایی یک اثر هنری است، اما افزودن گردنبندها، گوشواره‌ها، دستبندها یا حتی یک کیف متناسب می‌تواند جلوه‌ی خاصی را به استایل شما ببخشد. به طور کلی، اکسسوری‌ها می‌توانند استایل مانتو ژاکارد را به یک تجربه پوشش بی‌نظیر تبدیل کنند.

ترکیب رنگ‌ها و الگوها

ترکیب رنگ و الگو یکی از مهارت‌های کلیدی است که به شما امکان می‌دهد استایل منحصر به فردی را ایجاد کنید. برای دستیابی به یک ظاهر هماهنگ و جذاب، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. اولاً، رنگ‌های مانتو ژاکارد را با توجه به رنگ پوست، مو و سلیقه شخصیتان انتخاب کنید.

در انتخاب الگوها نیز ترجیحاً با توجه به اندازه بدن و شکل چهره، الگوهای کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را انتخاب کنید تا تعادل در ظاهر ایجاد شود. اگر مانتو دارای الگوهای پیچیده و جزئیات زیادی است، بهتر است سایر لباس‌ها و لوازم جانبی‌تان ساده و کم‌جزئیت باشند تا ترکیبی هماهنگ ایجاد شود. همچنین، در صورتی که می‌خواهید از مانتو به عنوان نقطه تمرکز استفاده کنید، رنگ دیگر قطعات لباس خود را به حداقل برسانید تا مانتو به خوبی برجسته شود. به کمک این نکات، می‌توانید با ترکیب رنگ و الگوها، یک استایل شیک با مانتو ژاکارد خلق کنید.

مانتو ژاکارد در پوشش روزمره

استفاده از مانتو ژاکارد در پوشش روزمره، این امکان را به ما می‌دهد که با تنوعی از استایل‌ها و ترکیب‌ها، در طول روز، شیک و زیبا ظاهر شویم. در پوشش روزمره، می‌توان مانتو ژاکارد را با یک تی‌شرت ساده و شلوار جین کژوال ترکیب کرد تا ظاهری غیررسمی و ساده داشته باشیم. همچنین، استفاده از کفش‌های کژوال و یک کیف متناسب با رنگ‌های مانتو، این استایل را تکمیل و تا حدی شیک می‌کند. مانتو ژاکارد در پوشش روزمره می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای امورات روزانه باشد، زیرا جلوه شیک و ساده دارد.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

کاربردهای مختلف پارچه ژاکارد

یکی دیگر از مسائلی که در مورد پارچه ژاکارد باید به آن اشاره کنیم این است که این پارچه در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند. در پاسخ به این مسئله باید بگوییم که پارچه ژاکارد با توجه به جنس نخ، نوع بافت، نوع مصرف و استفاده، می تواند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

توجه داشته باشید که از پارچه ژاکــارد تنها برای دوخت لباس و پوشاک استفاده نمی شود بلکه در طراحی داخلی و دکوراسیون نیز از این پارچه استفاده می شود. از جمله ی کاربردهای پارچه ژاکارد در دکوراسیون می توان به مواردی همچون پارچه ی رومبلی ژاکارد و پارچه ی پرده ای ژاکارد با ضخامت های بیشتر اشاره کرد.

همچنین پارچه های رومیزی، روتختی و تشک نیز از جمله دیگر کاربردهای پارچه ژاکارد است. همان طور که گفتیم پارچه ژاکارد با طرح های برجسته ای تولید می شوند که شما می توانید انواع این طرح های برجسته را در بازار پیدا کنید.

از جمله طرح های برجسته ی پارچه ژاکارد می توان به گل برجسته و طرح شطرنجی اشاره کرد که توسط ماشین ژاکــارد ایجاد می شود.

پارچه ژاکارد مناسب چه فصلی است؟

همانطور که گفته شد پارچه زیبای ژاکارد محدودیت فصلی ندارد و در هر فصلی از سال با توجه به ضخامتی که انتخاب میکنید میتوانید لباس های زیبایی برای خود تهیه کنید، از جمله مانتو های مزونی، پیراهن های فانتزی و بسیاری دیگر.

بسیاری معتقدند پارچه ژاکــارد به علت سنگینی و طرح دار بودنش مناسب فصول سرد است. ژاکارد به لحاظ ضخامت و بافت ضخیم خود مانع نفوذ سرما می‌شود و بدن فرد را محافظت می‌کند.

مدل مانتو ژاکارد مجلسی

اما فراموش نکنیم که ژاکارد انواع بسیاری دارد که می‌تواند برای هر درجه دمایی و هر فصلی از سال انتخاب شود. برای فصل تابستان می‌توان از ژاکاردهای سبک و با طراحی کمتر بهره گرفت که جریان هوا را ردو بدل کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

16 اسفند 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *