افتتاح حساب ترکیه
برخورد با خیانت همسر

شکی نیست لحظه برخورد با خیانت همسر یکی از سخت ترین لحظات زندگی شما خواهد بود. هیچ پاسخ درستی برای برخورد با خیانت همسر، وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با همسرتان ارتباط برقرار کنید، به حرف های او گوش دهید و تصمیم بگیرید که آیا رابطه شما ارزش حفظ کردن را دارد یا خیر. ما در این مطلب از گروه موفقیت شادمگ با ارائه راهکارهایی به شما کمک میکنیم تا بتوانید با این مشکل کنار آمده و به رابطه اولیه بازگردید.

خیانت چیست؟

خیانت به معنی پیمان شکنی، بی وفایی، نقض عهد، تزویر و مکر می باشد. همه این موارد ناپسندیده بوده و غیراخلاقی می باشند و هیچ جایی در میان خوبی ها ندارند. خیانت در بین همه فرهنگ ها کلمه ای منفور است. حال می تواند خیانت عشقی باشد یا سیاسی و انواع خیانت های دیگر! خیانت در انگلیسی همانند زبان فارسی با عباراتی مانند betrayal , treason , treachery , … عنوان می شود.

برخورد با خیانت همسر

خیانت همسر در زندگی مشترک

شاید این سوال بسیاری از شما باشد که آیا خیانت قابل بخشش است یا خیر؟ توضیح و پاسخ به این سوال به شخص و شرایط او بستگی دارد. یعنی در برخی مواقع قابل بخشش و اغماض است اما در برخی مواقع خیر. روحیات و شخصیت دو طرف زندگی مشترک نیز بسیار مهم است. تشخیص این موضوع بهتر است توسط مشاور رواشناس انجام شود. دقت داشته باشید که توهم خیانت نیز در بین زوجین وجود دارد و تنها مشکوک بودن به همسر برای اثبات خیانت کافی نیست. توجه داشته باشید که عملکرد نادرست در این موضوع می تواند اختلاف دیگری را بوجود آورد که بیش از مشکل خیانت همسر ، زندگی تان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

خیانت چگونه اتفاق می افتد؟

زمانی که شخصی ازدواج می کند یکسری تعهدات و مسئولیت ها همراه او خواهد بود. یکی از مهمترین تعهدات، پایبندی و وفاداری به همسر خویش است. متاسفانه به دلایل متعددی بهانه هایی برای بروز خیانت جور می شود تا شخص خیانت کننده خود را متقاعد کرده و وجدان راحتی داشته باشد.

دلیل شخص هر چیزی که باشد در هیچ حالتی پذیرفته نیست زیرا قداصت و پاکی امر ازدواج زیر سوال می رود. ما همواره باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم خیانت توسط خود ما یا بواسطه همسرمان اتفاق بیافتد. خیانت همسر دلایل بسیاری می تواند داشته باشد که در زیر به برخی از موارد مهم و اساسی اشاره شده است.

دلایل اصلی خیانت همسر

چند مورد مهم از دلایل خیانت همسر بشرح زیر است:

  • مشکلات اقتصادی و فقر
  • شبکه های اجتماعی
  • تربیت غلط خانوادگی
  • ازدواج اجباری و بدون علاقه

انواع خیانت همسر

خیانت انواع مختلفی دارد که بر اساس شرایط مختلف ارزیابی می شود و در انواع عاطفی، جنسی، عاطفی جنسی و خیانت توافقی تقسیم بندی شده است.

برخورد با خیانت همسر

خیانت همسر از نوع عاطفی

این نوع از خیانت عاطفی ارتباط مستقیمی به افکار فرد دارد و به طور مستمر به روان وی مربوط است. این خیانت مربوط به سردی های عاطفی و یا عدم توجه به نیازهای عاطفی همسر است. فرض کنید همسر شما علاقه دارد که با کلمات محبت آمیز وی را صدا کنید و یا علاقه به خرید گل دارد.

حال فرض کنید شما دلیلی برای این موضوع نبینید، به این ترتیب اگر فرد دیگری پا به میدان بگذارد و با کلمات ساده محبت آمیز وارد ارتباط با همسرتان شود پروسه خیانت کلید می خورد. خیانت عاطفی مربوط به بی وفایی کلامی موضوع بسیار مهمی از نظر روانشناسی است. در واقع فرد از هم صحبتی با همسر خود احساس رضایت نمی کند. خیانت عاطفی از نوع بی وفایی مجازی نیز وجود دارد که مربوط به ارتباط با فرد دیگر است که در شبکه های اجتماعی دیده می شود و گاه با یک صحبت ساده اشتباه گرفته می شود.

خیانت همسر از نوع جنسی

این نوع خیانت که از آسیب رسان ترین موارد موجود در پروسه روانشناسی است، مربوط به برقراری جنسی یک فرد با فرد دیگری غیر از همسر خود است. مسائل مربوط به رابطه های فرازناشویی به این بخش بسیار تاکید می کند. این نوع از خیانت همسر از روی نارضایتی جنسی ، تنوع طلبی و یا مشکلات روحی است که گاه ریشه در کودکی فرد دارد.

خیانت همسر از نوع عاطفی جنسی

در دنیای روانشناسی و طبق جدیدترین آماری که موجود است، اغلب خیانت ها از نوع خیانت عاطفی جنسی هستند. در واقع خیانت در این دسته به این شکل است که فرد در ابتدا وارد خیانت جنسی شده و پس از آن درگیر موارد احساسی می شود در چنین شرایطی با قطع رابطه عاطفی می توان شانس زندگی مجدد یافت.

خیانت همسر از نوع توافقی

خیانت توافقی کمی عجیب و غریب به نظر می رسد اما بخش مهمی از زندگی امروزه را به خود اختصاص داده است. در این روش همسران با رضایت هم وارد رابطه با فرد دیگری می شوند. این موضوع در شهرهای بزرگ دیده می شود و به طبع آسیب های جبران ناپذیری هم به خانواده و هم به جامعه خواهد زد.

برخورد با خیانت همسر

برخی از افراد فکر می کنند خیانت توافقی بهتر از طلاق است اما این روش آسیب های جبران ناپذیری به روح و روان افراد می زند. در این روش افراد روابط آزادانه جنسی و عاطفی برای هم تعیین می کنند. اگر گام های پنهان خیانت به درستی بررسی شود و حد و مرز اولیه تعریف شود، سایه سیاه خیانت هرگز بر روی زندگی و خانواده دیده نخواهد شد. افراد درست زمانی به دام خیانت گرفتار می شوند که فکرش را هم نمی کردند.

رابطه مشکلات اقتصادی با خیانت همسر

در برخی موارد مشاهده می شود که خیانت همسر بخصوص خانم ها بدلیل مشکلات اقتصادی است. توصیه ما به جوانان عزیز بخصوص آقایان این است که در وضعیت اقتصادی خوب و یا حداقل متوسط که برای تامین هزینه های اساسی زندگی مشکلی نداشته باشند اقدام به ازدواج کنند. البته برای اینکه سوءبرداشتی نشود لازم به ذکر است منظور ما این است که حتما کسانی می توانند ازدواج کنند که در رفاه مالی هستند بلکه منظور ما این است بهتر است شخصی که اقدام به ازدواج می کند توانایی تامین هزینه های عادی را داشته باشد.

برخورد با خیانت شوهر

در برخی از زندگی های مشترک خیانت ممکن است به وجود آید و بر اساس شرایط خاصی و یا مشکلات حل نشده ایی امکان دارد مردی را وادار به خیانت کند. اما اگر این خیانت بسیار تکرار شود، حتماً در ویژگی های شخصیتی فرد مشکلاتی وجود دارد که باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد چرا که این موضوع زندگی را می‌تواند دچار تشویش دائمی نماید.

برخورد با خیانت همسر

اگر خیانت به هر دلیلی در زندگی مشترک یک بار صورت گیرد، تلاش می‌کنیم تا کلیه عوامل را مورد بررسی قرار دهیم و با توجه به آن، تغییرات مورد نیاز در رفتار و عملکرد خانم و آقا را آموزش خواهیم دهیم. اما زمانی که وضعیت فرد به گونه‌ای است که دائماً در حال خیانت است و از این موضوع هیچ گونه احساس گناهی ندارد، می توان گفت که مرد جزء مردان هوس باز است و ما به طور عمده برای چنین مواردی روند درمانی را در پیش خواهیم گرفت.

توصیه هایی که در این مقاله در ادامه به شما ارائه خواهیم کرد در واقع شامل هر دو رویکرد شخصیت خیانتکار و بروز خیانت برای برخورد با خیانت شوهر می باشد. در مورد شخصیت آقا مراجعه به مشاور ضروری و لازم است زیرا پس از از گذشت چندین جلسه درمانی می توان در رابطه با تغییر دیدگاه و شخصیت فرد به نتیجه رسید.

بهترین راه برخورد با خیانت شوهر و 3 راهکار لازم

اگر همسر شما شخصیت خیانتکاری دارد، بهتر است اقداماتی برای آرامش روانی خود و زندگی تان داشته باشید که در زیر به سه روش اشاره خواهیم نمود و بهتری می توانید در رابطه با اینکه با شوهر خیانت کار چه کنم؟ تصمیم گیری نمایید.

1. به مشاور مراجعه کنید

این روش به عنوان درست ترین روش است که شما بتوانید به مشاور خیانت مراجعه کنید و مشکل را به صورت ریشه‌ایی برطرف کنید. یکی از اقداماتی که خانم‌ها در این رابطه انجام می‌دهند قهر کردن و بازگشت به منزل پدری است. شاید در کوتاه مدت این موضوع بتواند تا حدودی مشکل شما را برطرف کند، اما در دراز مدت قطعاً نتیجه‌بخش نخواهد بود.

سکوت کردن، ابراز نارضایتی و صحبت کردن با یک بزرگتر به کمک پادرمیانی های او و روش های دیگری که ممکن است به ذهن شما خطور نماید و حتی تهدید کردن نمی تواند روش خوبی برای جلوگیری از خیانت همسر باشد، چرا که خیانت با توجه به ویژگی های شخصیت اوست و در صورتی که این ویژگی ها اصلاح نشود، هرگز نمی توانید برای همیشه به این موضوع خاتمه دهید.

تناسب اندام و شادی را جدی بگیرید | رازهایی که نباید فراموش کنید !

2. به خودتان اهمیت بیشتری بدهید

بسیار طبیعی است که شما در این شرایط آزرده خاطر باشید و زندگی بسیار سختی را بگذرانید و حتی نسبت به زندگی دلسرد شوید. اما گلایه کردن های طولانی، افسردگی و یا حتی بیماری‌های جسمانی ادامه و پیامد این احساس های شما خواهد بود که اگر نتوانید کنترل خود را بر روی احساسات و افکار تان بیشتر کنید قربانی این خیانت، شما خواهید بود.

برخورد با خیانت همسر

بحث های طولانی و همچنین حرف زدن در مورد خیانت همسر و گله و شکایت ها شاید برای مدت بسیار کوتاهی بتواند مشکل شما را برطرف کند. اما در طولانی مدت هرگز به این صحبت‌ها اعتنایی نخواهد کرد و برخورد با خیانت شوهر بی نتیجه می ماند. بنابراین حرص خوردن نمی تواند روش درست و مناسب برای درمان خیانت همسر شما باشد، چرا که خودتان بیش از او درگیر این مسئله هستید و به آزار و اذیت خود کمک کرده اید.

3. طلاق آخرین راه حل است

بهتر است فورا به فکر طلاق در زندگی زناشویی نباشید. قطعاً شما حق دارید که در مورد زندگی کردن و یا عدم زندگی با یک فرد تصمیم گیری نمایید و متناسب با خواسته های خود یک زندگی ایده‌آل را داشته باشید. اما خاتمه دادن به یک زندگی می‌تواند در صورتی درست و صحیح باشد که با کمک مشاوره خانواده، هیچ یک از راه‌حل‌ها به پاسخ درستی نرسد، این تصمیم با مشورت یک متخصص می تواند صورت گیرد.

فراموش نکنید حتی در این صورت، آسیب های طلاق متوجه شخصیت شما و زندگیتان خواهد بود. حتی پس از ازدواج مجدد نیز برخی از خانم ها به دلیل مشکل حل شده یا قبلی همین مسئله را وارد زندگی جدید می‌کند و به همین دلیل مجدداً همین آسیب را از جانب فرد دیگری خواهند دید و مشکلات بیشتری برایشان به وجود می آید.

عمده دلایل خیانت مرد به زن

دلایل خیانت مرد به زن که مستقیما با زن در ارتباط می باشد بشرح زیر است:

  • نبود هنر همسرداری در زنان
  • عدم رعایت بهداشت فردی توسط زن
  • بداخلاقی و بدخلقی
  • عدم توانایی و یا عدم توجه به روابط زناشویی

عمده دلایل خیانت زن به مرد

برخورد با خیانت همسر

دلایل خیانت زن به مرد که مستقیما با مرد در ارتباط می باشد بشرح زیر است:

  • نبود هنر همسرداری در مردان
  • عدم رعایت بهداشت فردی توسط مرد
  • بداخلاقی، بدخلقی، بی احترامی و …
  • عدم توانایی و یا عدم توجه به روابط زناشویی
  • اعتیاد، مشکلات اقتصادی، عدم توجه و …

نشانه های اصلی خیانت همسر

یکی از مهمترین نشانه های خیانت همسر فاصله عاطفی است. در اولین گام روابط عاطفی بین زن و شوهر کم می شود. افراد علاقه ای به دیدن و هم صحبتی با هم ندارند و به خوبی از هم فرار می کنند. سعی می کنند جواب همدیگر را با پاسخ های کوتاه بدهند و در خفیف ترین حالت مشخص است که اصلاً تلاشی برای بهتر شدن رابطه نمی کنند.

این افراد تمایلی به اصلاح رابطه ندارند و مسیر سرد عاطفی را دنبال می کنند. از دیگر نشانه های خیانت همسر کاهش وقتی است که برای هم می گذارند. در واقع فاصله عاطفی بخش کیفی زندگی است و وقت گذرانی مربوط به بخش کمی می شود. مثلاً اگر در گذشته در طول روز یک ساعت با هم حرف می زدند، با گذر زمان این صحبت به روزی چند دقیقه رسیده است و گاه در طول روز اصلاً حرفی رد و بدل نمی شود. پنهان کاری از نشانه های مهم خیانت همسر محسوب می شود. همسران نسبت به هم رازهایی ایجاد می کنند و سعی می کنند مسائل مهم زندگی را از هم مخفی نگه دارند.

این بخش بسیار واضح است و معمولاً همسران به زودی متوجه می شوند که پارتنرشان موضوعی را از آنها مخفی می کند. اگر همسر شما بسیار اصرار دارد که زمان بیشتری برای دوستانتان بگذارید و به زبانی ساده تر شما را دنبال نخود سیاه می فرستد، یعنی بخشی از گناه خود را کمتر می سازد. به هر صورت تشویق در این زمینه بسیار مشکل ساز است و در صورتی که جنبه افراطی به خود بگیرد دیگر شرایط جبران نخواهد داشت.

برخورد با خیانت همسر

همسرم خیانت میکنه چیکار کنم؟

نوع دوم از انواع خیانت که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم مربوط به افرادی می باشد که در زندگی شان یک بار مورد خیانت قرار گرفته اند.

حق طبیعی هر زن و مردی است که در کنار فردی زندگی کند که دوستش دارد و در کنار او احساس آرامش می کند. احساس تعلق و تعهد و همچنین وفاوادی همسر بسیار خوشایند است و در صورتی که عکس این اتفاق رخ دهد، ناراحتی های بسیاری به بار خواهد آورد. همسرم خیانت میکنه چیکار کنم؟ پاسخ به این سوال باید در موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد.

چه چیزی در زندگی شما نسبت به گذشته تغییر کرده است؟

برخی از خانم ها و آقایان هنگامی که به دلیل مشکل خیانت به ما مراجعه می‌کنند و از گذشته و نحوه زندگی آنها سوال می‌شود، عنوان می‌کنند که در ابتدای زندگی مشکلاتمان بسیار کم بود و مشکل خاصی نداشتیم اما رفته‌رفته برخی از مسائل خود را نشان داد و کم کم نسبت به زندگی دلسرد شدم و به همین دلیل به دنبال فرد دیگری برای برطرف کردن نیازهای خود بودم و راهکار برخورد با خیانت شوهر در این شرایط قطعا متفاوت خواهد بود.

بهتر است در این صورت یک بار از خود بپرسید چه چیزی در زندگی شما نسبت به گذشته تغییر کرده است؟ که در اصطلاح مشاوره ما به آن «بازگشت به دوران رمانتیک» می‌گوییم. این بازگشت به عقب باید هم از جانب مرد و هم از جانب زن صورت گیرد تا بتوانند تصمیم گیری درستی در این زمینه داشته باشند.

برخورد با خیانت همسر

در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم؟

در هر زمینه ای، حفظ کردن و رعایت حد تعادل می تواند موجب داشتن یک زندگی خوب شود. یکی از اشتباهات برخی از خانم هایی که مورد خیانت قرار می‌گیرند این است که پس از ابراز پشیمانی همسرشان به زودی او را می بخشند.

این کار باعث می شود که همسرتان یاد بگیرد شما خیلی زود او را خواهید بخشید و به همین دلیل حتی اگر خیانت کند مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد و مجدداً ممکن است این رفتار را تکرار کند.

در رابطه با صبوری برای بخشش خیانت نیاز نیز باید بسیار حساسیت به خرج دهید. چرا که اگر این بخشش در مدت زمان طولانی رخ دهد، موجب می‌شود احساس گناه فرد به حداقل ممکن برسد و یا اینکه از بین برود و به همین دلیل به خود حق می دهد که با همین رفتارها مجدداً خیانت را تکرار کند و بنابراین حفظ تعادل در این زمینه بسیار ضروری خواهد بود.

از بروز مجدد خیانت جلوگیری کند

قطعا کنترل ما بر افراد دیگر بسیار سخت است و یا بهتر است بگوییم غیر ممکن می باشد. به همین دلیل یکی از توصیه های ما به خانم ها این است که بر روی رفتار خود تجدید نظر کنید و تلاش نمایید تا جلوی اشتباهاتی که در حال وقوع است بگیرید. در یک رابطه دو طرفه نمی‌توان تمام تقصیرها را به گردن فرد دیگری انداخت و هر دوی آنها ممکن است در برخی موارد مقصر باشد.

به نیازهای همسرتان توجه بیشتری داشته باشید و تلاش کنید تا اشتباهات خود را بپذیرید و کم کم آنها را برطرف نمایید. در واقع منظور از این موضوع این نیست که شما مقصر شناخته شده اید.بلکه هدف این است که شما آرامش روانی بیشتری را در زندگی خود داشته باشید و با رفتار عاشقانه با همسر در ادامه زندگی بهتری را تجربه نمایید.

باز هم توصیه برای اطلاع از نحوه برخورد با خیانت شوهر از مشاور کمک بگیرید

هرگز برای مراجعین مختلف نمی‌توانیم یک نسخه پیچیم و به آنها بگوییم که همه شما باید بر اساس همین روش عمل کنید چرا که شخصیت افراد و نوع زندگی آنها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل باید متناسب با همین جزئیات تصمیم گیری های درستی داشته باشیم. دریافت کمک از یک مشاور بدون واسطه کمک می کند تا به درستی مشکلات فعلی را برطرف کنید.

یکی از عکس العمل هایی که خانم ها پس از اطلاع از خیانت همسرشان ممکن است داشته باشند، چک کردن های دائمی گوشی او می باشد. این کار پس از اطلاع همسرتان می تواند عکس‌العمل‌های متفاوتی را موجب شود از جمله آن به : تغییر رمز گوشی و یا داشتن گوشی دیگری برای صحبت کردن با فرد مقابل می توان اشاره نمود.

صحبت کردن با نفر سوم بزرگترین اشتباهی که شما می‌توانید انجام دهید در یک صورت ما می‌توانیم این توصیه را به شما داشته باشیم که با نفر سوم صحبت کنید، آن هم اینکه نفر سوم، خواهر شما و یا دوست صمیمی شما باشد. در غیر این صورت، صحبت کردن با نفر سوم به معنای واگذار کردن زندگی خودتان به فرد دیگری می باشد.

سکوت های طولانی و یا اجازه دادن به همسرتان برای دور شدن از منزل و دور شدن از خودتان از دیگر از اشتباهات بزرگی است که در برخورد با خیانت شوهر می‌توانید مرتکب آن شوید. چرا که هر چه قدر فاصله شما و همسرتان بیشتر شود، نیاز به خیانت نیز بیشتر خواهد شد. صمیمیت می‌تواند بهترین راهکار ای باشد که ما به شما می توانیم برای داشتن یک زندگی بهتر توصیه کنیم.

راهکار های موثر برای تصمیم گیری قاطع و درست | چگونه درست ترین تصمیم را بگیریم ؟

برخورد با خیانت همسر

درمان خیانت شوهر

هنگامی که به مشاور برای اطلاع از نحوه برخورد با خیانت شوهر مراجعه می نمایید و جلسات درمانی را طی کردید، بهتر است که به توصیه های مشاور برای ادامه زندگی خود عمل کنید. یکی از مهمترین توصیه ها این است که این موضوع را به عنوان یک طعنه و نیش و کنایه دائماً به همسرتان گوشزد نکنید. چراکه راه را برای ادامه خیانت او فراهم نموده اید و به خود حق می دهد که مجدداً همین کار را تکرار کند.

او را ببخشید و سعی کنید هرگز دیگر به این مسئله فکر نکنید و اعتماد سابق را گرچه بسیار سخت است مجدداً نسبت به او داشته باشید چراکه نداشتن اعتماد پایه یک زندگی را متزلزل خواهد کرد و همچنین شما را دچار آسیب های روانی و جسمانی بسیار زیادی خواهد نمود زیرا تمام دغدغه شما اقدامات همسرتان بدون حضور شما خواهد بود.

هوشیار تر از غم باید عمل کنید. فراموش نکنید که اگر همسرتان موفق به بی‌وفایی به شما شده است، به دلیل باز بودن مسیر این اتفاق صورت گرفته است که شاید شما به صورت ناخودآگاه این هموار نموده اید بنابراین هوشیار تر از گذشته باید قدام کنید و زندگی خود را به اصطلاح عامیانه “در مشت خود بگیرید”.

از انجام این کارها بعد از برخورد با خیانت همسر پرهیز کنید

خودت را سرزنش نکن

دلایل همسرتان برای خیانت ممکن است برای شما روشن نباشد و همین آشفتگی باعث می شود، احساس کنید که باید خودتان را سرزنش کنید. شاید فکر کنید که شما از او دور شده‌اید، یا اینکه در اتاق خواب خیلی خوش برخورد نبوده‌اید. شاید فکر کنید زمان کافی برای رابطه با همسرتان نگذاشته باشید. اما باید بدانید که هیچ کدام از این کارها نمیتواند دلایل خیانت مردان یا زنان باشد و هرگز نباید خودتان را به خاطر اشتباهات همسرتان سرزنش کنید.

شاید شما برای مشکل خاصی در رابطه مقصر باشید و مهم است که مسئولیت آن را بپذیرید. با این حال، هرگز و هرگز نباید فکر کنید که اشتباهات شما باعث شود که همسرتان حق خیانت کردن را داشته باشد.
اگر بیش از حد خود را سرزنش کنید، این باعث می‌شود که شریک زندگی‌تان اشتباه خود را نپذیرد. به جای آن روی خیانت همسرتان تمرکز کنید.

به معشوقه همسرتان فکر نکنید.

اگر می‌خواهید خودتان را دیوانه کنید، می‌توانید میلیون‌ها سؤال در مورد مرد یا زنی که همسرتان با او وارد رابطه شده بپرسید یا بروید ساعت‌ها پروفایل اینستاگرام آن شخص را چک کنید. شاید فکر کنید که دانستن همه چیز در مورد این شخص می تواند به شما کمک کند تا بفهمید مشکل رابطه شما چیست، اما در واقع، این کار دردی از شما دوا نمی کند.

زمانی که همسرتان به شما خیانت می کند، به ندرت دلیل آن شخص سوم رابطه است. مگر اینکه همسر شما واقعاً عاشق آن شخص باشد. اگر بیش از حد روی مرد یا زن دیگر تمرکز کنید، دیگر به همسر یا رابطه خود فکر نمی کنید.
اگرچه دانستن برخی چیزها در مورد این رابطه می تواند به شما آرامش دهد، اما روی جزئیات وسواس به خرج ندهید. باور کنید این کار ارزشش را ندارد. از طرفی این کار کمکی به تشخیص خیانت نمی کند.

دلایل خیانت همسرتان را منطقی نکنید.

شاید فکر کنید که اگر بتوانید دلیل منطقی برای خیانت شوهر یا همسرتان پیدا کنید، آرام می شوید یا به جلوگیری از خیانت بعدی کمک می کند.

برخورد با خیانت همسر

مانند اینکه شوهرتان از زمانی که از شغلش بیکار شده احساس بی ارزشی کرده است، یا اینکه آن زن یا مرد، به قدری به همسرتان اصرار کرده است که او نتوانسته مقاومت کند. اما تلاش برای توجیه خیانت همسرتان فایده ای ندارد.

بپذیرید که آسیب دیده اید و باید راهی برای برخورد با خیانت شوهر یا همسرتان پیدا کنید، اما فکر نکنید که بهانه جویی و توجیه خیانت همسرتان راه خوبی برای فراموش کردن خیانت است.
زمان زیادی را صرف تلاش برای یافتن یک دلیل دقیق برای اینکه چرا خیانت اتفاق افتاده است نکنید و در عوض روی حرکت رو به جلو کار کنید.

خیانت همسرتان را جار نزنید.

ممکن است به دلیل شدت احساس ناراحتی و عصبانیتی که از همسرتان دارید، بخواهید که به همه اعضای خانواده، نزدیکترین دوستانتان یا حتی در شبکه های اجتماعی احساسات خود را بیان کنید. با این حال، اگر بعدا بخواهید با همسرتان آشتی کنید، تا آخر عمر دیگر نمی توانید در چشم این افراد نگاه کنید. به جای اینکه به همه کسانی که می شناسید بگویید، فقط به افرادی بگویید که واقعاً می توانند به شما کمک کنند، تا این موضوع را حل کنید.

هنگامی که به همه افرای که می شناسید درباره خیانت شوهر یا همسرتان بگویید، شاید ابتدا احساس آرامش کنید، اما بعدا پشیمان می شوید.
اگر تا اینجا به دوستان نزدیک خود در مورد خیانت شوهر یا همسر خود چیزی نگفته اید، فعلا صبر کنید تا نتیجه اعتماد سازی در رابطه شما مشخص شود.
به قضاوت دیگران اهمیت ندهید.
نباید نگران این باشید که کسانی که از این ماجرا مطلع هستند چه فکر می کنند. اگرچه افراد نزدیک به شما می توانند توصیه های مفیدی به شما بدهند، اما در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد. شما نباید از خود بپرسید که اگر تصمیم به ترک یا ادامه رابطه داشته باشید، دیگران چه فکری خواهند کرد.

مهم نیست که دیگران چه فکری می‌کنند و نباید اجازه دهید قضاوت دیگران در روند تصمیم‌گیری شما مختل کند.
صحبت کردن با افراد نزدیک قطعا می تواند به شما کمک کند. اما در نهایت، بدانید که نظرات آنها هرگز نمی تواند جایگزین تصمیمات شما شود.

برخورد با خیانت همسر

قبل از هر کاری خوب فکر کنید.

شاید در همان لحظه که متوجه خیانت شوهرتان شدید بخواهید او را از خانه بیرون کنید، اما بهتر است زمان بیشتری را برای فکر کردن به این موضوع اختصاص دهید. می‌توانید مدتی را دور از همسرتان بگذرانید، اما از گفتن اینکه می‌خواهید طلاق بگیرید، خودداری کنید. به خودتان زمان بدهید تا به جای انجام کاری که ممکن است بعداً از آن پشیمان شوید، بهترین تصمیم را برای رابطه تان بگیرید.

اگرچه تصمیم به جدایی دارید این می‌تواند نشان دهنده قاطعیت شما باشد، اما باید از گفتن اینکه می‌خواهید طلاق بگیرید اجتناب کنید. قبل از اینکه برای همیشه در این مورد تصمیم بگیرید، صبر کنید تا تکلیف رابطه شما روشن شود.

همسرتان را تنبیه نکنید.

اگرچه ممکن است بخواهید شوهر یا همسرتان را تنبیه کنید، وسایلی که او دوست دارد را خرد کنید یا حتی خودتان هم خیانت کنید، اما این نوع رفتار نه شما را آرام می کند و نه کمکی به حل مشکل زندگی تان می کند.

بهتر است برای مدتی فاصله خود را با همسرتان حفظ کنید، اما نباید شرایط را بدتر کنید، در غیر این صورت هر دوی شما صدمه جدی خواهید خورد.
تنبیه همسرتان فقط شما را با دردسرهای بیشتری مواجه می کند و باعث می شود که رابطه شما حتی بدتر شود. اشکالی ندارد که کمی از هم فاصله بگیرید، اما بی رحمانه رفتار کردن هیچ چیز را بهتر نمی کند.

برداشتن اولین قدم ها بعد از خیانت همسر برای بازگشت به زندگی

خواسته های خود را مطرح کنید

قبل از شروع گفتگو با همسرتان باید به این فکر کنید که از همسرتان چه می خواهید. فقط در مورد خیانت صحبت نکنید. درعوض، خواسته های خود را مطرح کنید تا همسرتان بداند اگر می‌خواهد رابطه ادامه پیدا کند، چه انتظاری از او دارید.

اجازه دهید شوهر یا همسر شما بداند که برای ادامه رابطه باید چه کاری انجام دهد. مانند مراجعه به مشاوره خیانت، انجام دوباره کارهایی که دوست داشتید با هم انجام دهید، یا فعلا در اتاق‌های جداگانه بخوابید تا زمانی که احساس اعتماد دوباره کنید.
اگر به طلاق فکر می کنید، ممکن است بخواهید که یک وکیل بگیرید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید، موقعیت چانه زنی بهتری خواهید داشت.

برخورد با خیانت همسر

به همسر یا شوهر خیانتکار زمان بدهید.

حتی اگر واقعاً احساس می کنید که آماده هستید که همسرتان را ببخشید، باید بدانید که زمان زیادی طول می کشد تا اعتماد و احساس محبت نسبت به همسرتان داشتید باشید. این کاملا طبیعی است. اگر بخواهید با عجله کارها را پیش ببرید، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

شما نمی توانید به سرعت همسر یا شوهر خیانتکار خود را ببخشید و همه چیز یک شبه به حالت عادی برگدد. ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا دوباره این اعتماد بازسازی شود.
شما باید آهسته پیش بروید. ممکن است روزهای زیادی طول بکشد تا دوباره در یک تخت با شریک زندگی خود بخوابید.

به همسرتان بگویید چه احساسی دارید.

از عصبانیت، رنجش و دردی که خیانت همسرتان به شما تحمیل کرده به او بگویید. ملاحظه نکنید و طوری رفتار نکنید که انگار یک کار بی اهمیت بوده است. بگذارید او واقعاً درد شما را ببیند و احساس شما را بشنود. ممکن است شما از افشای احساسات واقعی خود خجالتی یا ترس داشته باشید، ولی بسیار مهم است که این کار را انجام دهید.

اگر نمی خواهید با همسرتان رو به رو شوید، می توانید همه چیزهایی را که می خواهید به او بگویید، یادداشت کنید. به این ترتیب، نکته های مهمی که می خواهید به او بگویید را فراموش نخواهید کرد.
اگر بیش از حد احساساتی می‌شوید و نمی‌توانید براحتی صحبت کنید، آنقدر صبر کنید تا احساس راحتی کنید و تا حد امکان محکم در مورد آن صحبت کنید. البته بهتر است این گفتگو را برای مدت طولانی به تعویق نیندازید.

عادت بد رو با این تکنیک های ساده ترک کنید ؛ تو قطعا می تونی

سوالات خود را از همسرتان بپرسید.

شاید در مورد کاری که همسر خیانتکارتان انجام داده است، اطلاعات بیشتری بخواهید. شما می‌توانید در مورد اینکه چند بار اتفاق افتاده، چه زمانی اتفاق افتاده، چگونه شروع شده است، یا حتی در مورد اینکه همسرتان در مورد این شخص چه احساسی دارد، سؤال کنید. با این حال، اگر می‌خواهید این رابطه بهبود پیدا کند، در مورد جزئیاتی که بهتر است از آنها چیزی ندانید، سوال نکنید.

هر سوالی که فکر می کنید به شما کمک می کند تا درک بهتری از رابطه خود داشته باشید بپرسید. با این حال، سعی کنید از پرسیدن سؤال صرفاً برای ارضای حس کنجکاوی خود اجتناب کنید. ممکن است این پاسخ‌ها به احساسات شما لطمه سختی بزند.

برای بیماری های مقاربتی آزمایش بدهید.

خجالت نکشید، به محض اینکه فهمیدید همسرتان به شما خیانت کرده است، هر دوی شما باید فورا آزمایش بدهید. شما نمی دانید شخص ثالث چه بیماری هایی داشته است و نمی دانید که آیا این به شما منتقل شده است یا خیر. شاید همسرتان بگوید که این کار ضروری نیست، اما این کار را باید حتما انجام دهید تا مطمئن شوید که هر دو سالم هستید.

با این کار همچنین باعث می شود همسرتان از شدت خیانت خود آگاه شود. خوابیدن با شخص دیگری و در عین حال رابطه جنسی با شما، شما را در معرض خطر بیماری قرار داده است و مهم است که همسرتان مسئولیت این کار را بپذیرد.

به حرف شریک زندگی خود گوش دهید.

بسیار مهم است که بنشینید و به حرف های همسرتان گوش دهید. ممکن است احساس کنید که شنیدن صحبت های او آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید، اما اگر می خواهید خیانت تکرار نشود، باید یک طرفه به قاضی نروید. باید در مورد مشکلات یا ناامیدی های شریک زندگی تان که نمی دانستید اطلاع داشته باشید.

اگرچه ممکن است برای شنیدن احساسات همسر خیانتکار تان آمادگی نداشته باشید، اما اگر می‌خواهید زندگی تان درست شود، باید به او اجازه دهید احساساتش را ابراز کند.

تعاملات خود را هر روز بهبود بخشید.

هنگامی که شما و همسرتان روی بهبود ارتباط خود کار می کنید، اطمینان حاصل کنید که باهم صادق هستید. به طور منظم صحبت کنید و از پرخاشگری خودداری کنید. اگرچه ممکن است بعد از خیانت همسرتان، این امر غیرممکن به نظر برسد.

هر روز در مورد چگونگی پیش رفتن رابطه خود صحبت کنید. البته باید بیشتر در مورد حال و آینده صحبت کنید تا گذشته.

برخورد با خیانت همسر
مهم است که شما و همسرتان با یکدیگر ارتباط برقرار کنید تا ببینید چه احساسی دارید. اگر ارتباط قوی با هم ندارید، حرکت به جلو سخت است.
به جای استفاده از کلمه «تو» مانند «تو هرگز به من اهمیت نمی دهی» روی بیان احساسات خود با جملات «من» کار کنید، مثلاً بگویید: «وقتی از سر کار به خانه میایی و سلام نمی کنی، من احساس ناراحتی می کنم».

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید بمانید یا نه؟

با همسر یا شوهر خیانتکار چکنیم؟ باید یک تصمیم مهم بگیرید: آیا فکر می کنید در نهایت می توانید همسرتان را ببخشید و دوباره رابطه سالمی داشته باشید، یا فکر می کنید هیچ شانسی وجود ندارد؟

مهم است که با خود صادق باشید و به این فکر کنید که آیا رابطه شما ارزش نجات دادن دارد یا خیر. مهمترین چیز این است که قبل از تصمیم گیری عجولانه، خوب فکر کنید.

اگر تصمیم گرفتید که در این رابطه بمانید، پس آماده شوید برای بهبود این زندگی تلاش کنید. اگر فکر می کنید این رابطه برای شما تمام شده است، وقت آن است که برای طلاق آماده شوید.

بازسازی رابطه شما بعد از خیانت

برای تصمیم گیری همه جوانب را درنظر بگیرید.

متأسفانه، هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که چه تصمیمی برای شما یا خانواده شما بهترین است. اگر بچه‌ هم داشته باشید، تصمیم شما پیچیده‌تر می‌شود. اگرچه ممکن است فکر کنید تنها یک پاسخ درست وجود دارد، اما ببینید که قلبتان واقعاً به شما چه می گوید. مهم‌ترین چیز این است که بدانید هیچ کس دیگری نمی‌تواند به شما بگوید که چه کاری انجام دهید یا چه احساسی داشته باشید. شما باید خودتان تصمیم بگیرید که با خیانت زن یا مردتان چگونه برخورد کنید.

برخورد با خیانت همسر

بهترین برخورد با خیانت شوهر یا همسر به زمان نیاز خواهید داشت. اما اگر چیزی وجود دارد که قلبتان به شما می گوید، پس بهتر است به آن گوش دهید.

برای بخشش هر دو شما باید تلاش کنید.

به یاد داشته باشید که بخشش یک انتخاب است. اگر می خواهید همسرتان را ببخشید، باید قاطعانه و از صمیم قلب بخواهید که این کار را انجام دهید. بخشش خیانت فقط به شما یا همسرتان مربوط نمی شود، برای رسیدن به آن باید هر دو شما تلاش کنید. اولین قدم پذیرش این واقعیت تلخ و عبور از آن است.

در این مورد با همسرتان صادق باشید. اجازه ندهید تمایل شما به بخشش یا نبخشیدن خیانت همسرتان یک راز سر به مهر باقی بماند. به او اجازه دهید بداند که شما واقعاً می خواهید برای این زندگی تلاش کنید یا ….

با هم بیشتر وقت بگذرانید.

اگر می خواهید شروع به بازسازی رابطه بعد از خیانت کنید، باید زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید. روی انجام کارهایی که قبلاً دوست داشتید با هم صحبت کنید و از مکان هایی که شما را به یاد خیانت زن یا مردتان می اندازد دوری کنید.

حتی می توانید یک فعالیت جدید مانند پیاده روی یا آشپزی را با هم انجام دهید. فقط مطمئن شوید که شریک زندگی شما از آن لذت می کند.

آداب پیشنهاد ازدواج

مراقب خودت باشید.

وقتی با برخورد با همسر خیانتکار سر و کار دارید، ممکن است احساس کنید که آخرین اولویت شما مراقبت از خود است. ممکن است آنقدر درگیر احساسات منفی شوید که به چیزهایی مانند خوردن سه وعده غذایی در روز و استراحت کافی فکر نکنید. با این حال، اگر می خواهید در این دوران سخت قوی بمانید و انرژی لازم برای کار روی رابطه خود را داشته باشید، باید از خود مراقبت کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

سعی کنید حداقل 7-8 ساعت در شب بخوابید. اگر نمی توانید بخوابید زیرا از خوابیدن همسرتان در کنار شما آزار می دهید، باید تنها بخوابید.
سه وعده غذایی سالم در روز میل کنید.

اگرچه ممکن است به دلیل استرس زیاد به خوردن غذاهای ناسالم مانند تنقلات شیرین تمایل داشته باشید، اما باید سعی کنید غذای سالم بخورید تا روحیه خود را حفظ کنید. غذاهای چرب باعث می شود احساس تنبلی کنید.
سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید.

این زمان برای ذهن و بدن شما خوب است و می تواند به شما فرصتی دهد تا تنها باشید و به خیانت شوهر یا همسرتان فکر نکنید.
خود را منزوی نکنید زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود بگذرانید تا احساس تمرکز کنید.

به دنبال مشاوره باشید.

ممکن است برای رفتن به مشاوره احساس شرم کنید، اما این در واقع می تواند بهترین راه برای ایجاد یک فضای امن برای شما و برخورد با با خیانت زن یا مرد شریک زندگی شما باشد. مشاوری را پیدا کنید که به آن اعتماد دارید و مطمئن شوید که در طول جلساتتان تمام تلاشتان را می کند.

به همسرتان بگویید که رفتن به مشاوره غیرقابل مذاکره است و باید حتما به مشاوره بیاید. شریک زندگی شما اعتماد شما را نقض کرده است و او باید بتواند این اعتماد را دوباره بازسای کند.

از فرزندان خود حمایت کنید.

اگر بچه دارید، برخورد با همسر یا شوهر خیانتکارتان پیچیده تر خواهد بود. فرزندان شما احتمالاً تنش بین شما را احساس خواهند کرد. بهتر است با آنها در مورد مشکلاتی که با هم دارید صادقانه صحبت کنید. البته جزئیات زیادی را مطرح نکنید. به آنها بگویید که آنها را دوست دارید و شما و همسرتان هر کاری را که از دستان بر می آید برای آنها انجام می دهید.

اگر تصمیم به پایان دادن به رابطه دارید، اجازه ندهید همسرتان از فرزندانتان برای سرزنش شما استفاده کند.
سعی کنید که در این شرایط سخت نیز از فرزندانتان حمایت کنید. بودن در کنار فرزندان می تواند باعث شود که شما نیز قوی تر باشید.

بدانید چه زمانی باید رابطه را تمام کنید.

اگر تمام تلاش خود را کرده اید تا همه چیز را درست کنید اما کاری از پیش نمی برید و دیگر نمی توانید همسرتان را ببخشید، احتمالا زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده باشد.

برخورد با خیانت همسر

اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید ببخشید، از خودتان عصبانی نشوید. شما تلاش خود را کرده اید و شریک زندگی شما کسی است که خیانت کرده است.
اگر نتوانسته اید به زندگی ادامه دهید از خودتان خجالت نکشید. شما انتخابی کرده اید که فکر می کنید برای رابطه و خانواده تان بهترین است و هیچ کس نباید شما را قضاوت کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

13 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *