افتتاح حساب ترکیه

تخت خواب با چوب طبیعی به دلیل داشتن رگه‌های طبیعی از استقبال بالایی بین مشتریان برخوردار است. چوب طبیعی استحکام و دوام بالایی دارد؛ انتخاب بهترین چوب برای رخت خواب بستگی به سلیقه شخصی و نوع تخت دارد. برای مثال تخت خواب دونفره باید چوب مستحکم‌تر داشته باشد. در این مقاله به بررسی ۴ جنس کاربردی و پرطرفدار برای ساخت تخت خواب می‌پردازیم. فقط چند دقیقه به مطالعه این مطلب برای آشنایی با بهترین چوب برای تخت خواب اختصاص دهید.

۱. چوب بلوط؛ بهترین نوع چوب برای تخت خواب

بلوط یکی از محبوب‌ترین چوب‌های مورد‌استفاده در مبلمان و کفپوش است. چوب بلوط دوام بالایی دارد؛ در‌حالی‌که کار کردن با این چوب به‌راحتی انجام می‌شود. چوب بلوط رگه‌ها و لکه‌هایی به رنگ طبیعی دارد؛ الگوی دانه‌بندی این چوب منحصربه‌فرد است. در‌حالی که این امر آن را به یک پایه اصلی در طراحی سنتی تبدیل می‌کند.

چوب طبیعی بلوط به شکل طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در طبیعت وجود دارد. این چوب از بژ روشن تا قهوه‌ای مایل به قرمز را تشکیل می‌دهد. انتخاب رنگ مختلف بلوط بستگی به سلیقه شخصی و تم رنگی اتاق خواب خواهد داشت. از چوب بلوط برای ساخت انواع وسایل چوبی مثل تخت دونفره، تخت کم جا و تخت یک‌نفره استفاده می‌شود. شکل‌پذیری چوب بلوط باعث استفاده از این متریال برای ساخت وسایل کوچک با شکل‌های خاص نیز می‌شود.

چرا سر درد می‌گیریم؟

۲. چوب راش؛ یکی از انواع چوب مستحکم برای ساخت تخت

راش یکی از بهترین نوع چوب برای تخت خواب به شار می‌رود. چوب راش رنگی روشن و تقریبا سفید دارد؛ رنگ این چوب پس از اجرای بعضی از فرایندها مثل تبخیر و خشک شدن به رنگ صورتی تغییر می‌کند. چوب راش سنگین، چگالی خشک 680 کیلوگرم بر متر‌مکعب دارد؛ بنابراین چوبی سخت با انقباض قابل توجه شناخته می‌شود. چوب راش شکل‌پذیری مناسبی دارد و به‌راحتی در مراحل مختلف طراحی و تولید تخت‌خواب مثل تراشکاری، تراشکاری و کنده کاری استفاده می‌شود.

به دلیل چگالی بالای چوب راش انتظار داریم که مقاومت و استحکام مناسبی نیز از خود نشان بدهد؛ ازاین‌رو چوب راش برای طراحی و تولید تخت خواب دو نفره استفاده می‌شود. رنگ آمیزی این چوب برای ساختن تخت آسان است و تقریبا به هر رنگ دلخواهی رنگ‌آمیزی می‌شود. الوار راش پس از عملیات بخار مناسب، بریده و تراشید می‌شوند؛ علاوه‌بر این، به راحتی شکل می‌گیرند. البته چنان‌چه هزینه کمتری برای خرید تخت در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از تخت‌های ام‌دی‌اف استفاده کنید. وسایل چوبی با این متریال به هر رنگ و شکل دلخواه شما قابل طراحی هستند.

۳. چوب افرا؛ چوبی را رگه‌های طبیعی منحصربه‌فرد

چوب افرا فوق‌العاده قوی است؛ این چوب به دلیل داشتن رگه‌ها و لکه‌های به رنگ طبیعی، زیبایی خاص و منحصر‌به‌فردی دارد. رنگ روشن این چوب باعث افزایش کاربرد افراد در ساخت وسایل مینیمال شده است.  معمولاً چوب افرا است که در مبلمان چوبی استفاده می‌شود. رنگ زمینه چوب افرا سفید است؛ بااین‌حال رگه‌هایی از قرمز نیز در این چوب دیده می‌شود.

در هنگام اضافه وزن حیوانات باید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

باتوجه‌به استقبال فراوان از طرح‌های طبیعی چوب برای ساخت وسایل چوبی مثل تخت خواب، استفاد از متریال مقاوم و شکل‌پذیر ام‌دی‌اف رواج پیدا کرده است. ازاین‌رو با خرید تخت خوابی از ام‌دی‌اف در عین داشتن وسیله‌ای زیبا و مستحکم، هزینه کمتری نیز می‌پردازید.

۴. چوب گردو؛ متریالی طبیعی با رنگ غنی و تیره

چوب گردو با رنگی غنی و تیره در صنعت ساخت وسایل چوبی شناخته می‌شود. چوب گردو به دلیل داشتن پایداری و دوام بالا، در ساخت وسایلی مثل تخت کاربرد فراوانی دارد. البته این چوب در عین داشتن استحکام، سنگین نیست. بافت چوب گردو لطیف و مقاوم است؛ بنابراین در برابر ضربه به‌راحتی خراش برنمی‌دارد و تغییر شکل نمی‌دهد.

کار با چوب گردو برای تراشکاری و کنده‌کاری آسان است. به‌این‌ترتیب به‌راحتی در صنعت چوب‌سازی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از چوب و میخ برای به هم چسباندن بخش‌های مختلف چوب گردو رایج است. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، چوب گردو مزیت دیگری با عنوان مقاومت در برابر پوسیدگی دارد. رنگ‌های موجود در چوب گردو بسته به اینکه چوب از کدام قسمت درخت است، متفاوت خواهد بود. در درخت گردو، رنگ‌های بیرونی‌ترین لایه‌های چوب از زرد کم‌رنگ تا خاکستری است.

محصولات ام‌دی‌اف بلج؛ جایگزینی ایده‌آل برای استحکام و زیبایی چوب طبیعی

در این مقاله به بررسی ۴ نوع از بهترین چوب برای ساخت تخت‌خواب پرداختیم. چوب گردو، راش، افرا و بلوط به دلیل داشتن رگه‌های رنگی طبیعی و استحکام در برابر ضربه گزینه‌های مطلوبی برای ساخت وسایل چوبی هستند. تخت خواب چوبی طبیعی با اینکه استحکام و زیبایی منحصربه‌فردی دارد، قیمت بالایی نیز به خود اختصاص می‌دهد. به‌این‌ترتیب پیشنهاد می‌کنیم از وسایل چوبی با ام‌دی‌اف برای طراحی وسایل چوبی استفاده کنید.

ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی با 5 ترفند طلایی و موثر!

متریال ام‌دی‌اف دقیقا همان زیبایی و ظاهر خاص چوب طبیعی را به ارمغان می‌آورد. با این تفاوت که قیمت بسیار اقتصادی‌تری نسبت به چوب طبیعی دارد. برای مشاهده انواع وسایل چوبی با ام‌دی‌اف به‌ویژه تخت خواب به سایت فروشگاه بلج مراجعه کنید. این فروشگاه عرضه‌کننده انواع تخت خواب یک‌نفره، دونفره، کودک و تخت کم‌جا با استفاده از بهترین ام‌دی‌اف موجود در بازار است. راه های ارتباطی با فروشگاه بلج در سایت bolej.ir درج شده است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

23 دی 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *