افتتاح حساب ترکیه
ترمیم درز کاغذ دیواری

اگر بخشی از دیوار منزلتان کنده شده یا آسیب دیده جای نگرانی نیست ، خیلی از این آسب ها را می توانید به سادگی بر طرف کنید . ترمیم درز کاغذ دیواری راه ساده ای دارد که در این مطلب گروه سبک زندگی شادمگ به شما آموزش داده شده است.

چگونه درز کاغذ دیواری را از بین ببریم؟

برای از بین بردن درز کاغذ دیواری، مراحل زیر را انجام دهید:

1. ابتدا باید مطمئن شوید، زیر کاغذ دیواری بلند شده و روی سطح دیوار، گرد و خاک و کثیفی نباشد. پس این قسمت را با دستمال نمناک گردگیری و تمیز کنید.

2. در مرحله بعد باید چسب درز یا چسب معمولی کاغذ دیواری را روی سطح دیوار بزنید. پس برای این که چسب به خوبی روی سطح قرار گیرد، از قلموی آرایشی کوچک استفاده کنید و آن را به تمام سطح بزنید.

چسب زدن درز کاغذ دیواری

3. چند دقیقه ای اجازه دهید که چسب روی دیوار باشد تا خود را بگیرد و چسبناک شود. توجه داشته باشید که این زمان به دستور العمل کارخانه سازنده چسب، بستگی دارد.

نکته: البته می توانید با گرفتن سشوار روی دیوار نیز، چسب را زودتر فعال کنید.

4. سپس کاغذ دیواری را به دیوار بچسبانید و روی آن را غلتک درز بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید تا چسب زیادی خارج نشود.

ترمیم درز کاغذ دیواری

غلتک کشیدن برای ترمیم درز کاغذ دیواری

5. بعد از چسبیدن کاغذ دیواری، با دستمال نم دار، چسب های اضافی بیرون زده را تمیز کنید.

6. در آخر با دستمال خشک، رطوبت روی آن قسمت را بگیرید.

نکته: همچنین می توانید از ویدئوی زیر برای انجام این کار کمک بگیرید.

علت باز شدن درز کاغذ دیواری چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

1. رطوبت

یکی از علت های باز شدن درز کاغذ دیواری رطوبت است. در واقع آب و رطوبت چسب کاغذ دیواری را ضعیف می کند و به همین علت ممکن است محل اتصال دو کاغذ دیواری بلند شود.

پس حتما برای ترمیم درز کاغذ دیواری مطمئن شوید که دیوار پشت کاغذ دیواری نم نداده باشد.

همچنین اگر شست و شو کاغذ دیواری را با دستمال مرطوب انجام می دهید، این کار را در محل درزها با دقت انجام دهید و آن را به سرعت خشک کنید.

2. چسب نامرغوب:

علت دیگر این مشکل، چسب نامرغوب و بی کفیت کاغذ دیواری است. پس حتما برای ترمیم درز کاغذ دیواری طبق دستور العمل کارخانه سازنده کاغذ دیواری، چسب مناسب و با کیفیتی تهیه کنید.

نحوه تشخیص خربزه شیرین و رسیده با 10 ترفند بسیار ساده

ترمیم درز کاغذ دیواری

3. زیر سازی نامناسب:

باید بدانید که زیر سازی نامناسب قبل از نصب کاغذ دیواری هم باعث نمایان شدن درز می شود. در واقع زیر سازی را باید به خوبی انجام دهید و سطح دیوار را قبل از نصب، هموار و بدون برآمدگی و تورفتگی کنید.

4. نصب نامناسب کاغذ دیواری:

برای ترمیم درز کاغذ دیواری توجه داشته باشید که هنگام نصب، هواگیری با فشار زیادی نباید انجام شود. چرا که با این کار، چسب زیادی بیرون می زند و به همین علت، محل اتصال دو کاغذ دیواری به خوبی چسبیده نمی شود.

اگر درز کاغذ دیواری بلند شده باشد راه حل چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم با شما در مورد یکی از مشکلات شایع بعد از نصب کاغذ دیواری صحبت کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
کاغذ دیواری ها یکی از بهترین روش ها برای پوشاندن دیوارهاست و امروزه برای دیوارهای اکثر خانه ها از این متریال استفاده می شود. یکی به دلیل زیبایی منحصر به فردش و یکی به دلیل قیمت مناسب و نصب سریع آن.

قصد داریم ترمیم درز کاغذ دیواری را با شما در میان بگذاریم. یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از نصب برای شما پیش بیاید ولی به راحتی قابل رفع شدن است و جای هیچ نگرانی نیست.

۱-یک لایه نازک از چسب کاغذ دیواری و یا چسب چوب را در پشت کاغذ دیواری تان بکشید. چسب را بر روی دیوار نچسبانید. از یک برس کوچک استفاده کنید تا چسب را به طور مساوی بر سطح کاغذ بزنید.
می توانید چسب را از رنگ فروشی ها و یا ابزار فروشی ها خریداری کنید.

هنگام بلند کردن کاغذ برای زدن چسب پشت آن دقت کنید که تا جایی که چسب آن باز شده است را بلند کنید تا کامل چسب بخورد.

ترمیم درز کاغذ دیواری

Ripped wallpaper

فشار کاغذ چسب خورده

۲-کاغذ چسب خورده را بر روی دیوار با یک غلتک درز فشار دهید. این باعث می شود درز به طور صاف به دیوار بچسبد. محکم غلتک درز را به عقب و جلو در امتداد تکه کاغذ دیواری حرکت دهید ، و مطمئن شوید که هرگونه برآمدگی یا حباب را صاف کرده اید.

نکته : اگر در حین کار متوجه شدید ، که قسمتی از کاغذ دیواری پاره شده است، ابتدا قطعه پاره شده را به آرامی بر روی دیوار قرار دهید و آن را تراز کنید تا یکدست شود و گوشه های آن در کنار هم قرار گیرند ، سپس فشار دهید تا آنها به دیوار چسبیده شوند.

۳-هر نوع چسب اضافی را که بعد از چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار از درز آن خارج شد را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. پس از استفاده از غلتک درز ، ممکن است مقداری چسب وجود داشته باشد که در اطراف لبه های کاغذ بیرون زده باشد. این اضافی را با خیس کردن یک پارچه تمیز قبل از خشک شدن آن برطرف کنید.
خیلی زیاد به دیوار فشار وارد نکنید.

ترفندهای شگفت انگیر برای مرتب کردن خانه فوری و راحت

۴-به چسب اجازه دهید تا خشک شود. بسته چسب خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا خشک شود. بیشتر چسب های درز حداقل به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارند.
هیچ چیز را بر روی دیوار آویزان نکنید و مبلمان را در مقابل آن قرار ندهید تا کاملاً خشک شود.

ترمیم درز کاغذ دیواری

اقدامات پیشگیرانه قبل از ترمیم درز کاغذ دیواری

در کنده شدن و یا باز شدن درز کاغذ دیواری و دلایل آن باید قبل از وقوع اقدام کرد ؛ بنابراین قبل از نصب کاغذ دیواری باید مواردی زیر را به عنوان اقدامات پیشگیرانه، مد نظر قرار دهیم تا استفاده از بهترین جنس و ماهرانه ترین نصب کاغذ دیواری را برای محیط مورد نظر خود را تجربه نماییم.

  • نوع جنس کاغذ دیواری
  • نوع چسب مورد استفاده برای چسباندن کاغذ دیواری
  • سطح مورد نظر نصب
  • نحوه عملکرد نصاب بر اساس تجربه و مهارت وی
  • عدم تطابق طرح رول ها
  • درز گیری مناسب سطوح

مراحل ترمیم درز کاغذ دیواری

وسایل مورد نیاز:

  • چسب
  • اسفنج
  • غلطک
  • کاردک یا چاقو

مرحله اول: ایجاد رطوبت بر روی لبه جدا شده

­لبه یا درز جداشده کاغذ دیواری را به آرامی مرطوب کنید.

ترمیم درز کاغذ دیواری

این مرحله سبب نرم شدن چسب موجود بر روی کاغذ دیواری میشود.

این مرحله را میتوانید اب را اسپری کنید و یا با استفاده از پارچه و یا ابر این مرحله را انجام دهید.

مرحله دوم ترمیم درز کاغذ دیواری بلند کردن لبه بلند شده

پس از ایجاد رطوبت بر روی لبه کاغذ دیواری، لبه جداشده را با یک کارتک یا چاقو بلند کنید.

مرحله سوم: اعمال چسب

دهانه چسب مورد نظر خود را در زیر لبه جدا شده قرار دهید و به اندازه ای چسب بزنید که قسمت بلند شده را پوشش یدهد.

در این مرحله برای متراکم نشدن چسب، دقت کنید که میزان زیاد چسب اعمال نکنید.

در این مرحله باید دقت کنید که از چه نوع جنس چسبی استفاده میکنید چرا که برخی از چسب ها نیاز به خشک شدن دارد و باید این نکته را مورد نظر داشته باشید.

اگر از چسب مخصوص نصب کاغذ دیواری استفاده میکنید باید میزان غلظت چسب را هم رعایت کنید چرا که اگر چسب به غلظت مورد نظر نرسد نتیجه ی عکس خواهد داشت.

مرحله چهارم ترمیم درز کاغذ دیواری تخت کردن لبه ها

پس از اعمال چسب و کمی انتظار، حالا باید لبه کاغذدیواری را به خوبی تخت کنید.

اما لزومی ندارد فشار زیادی اعمال کنید، زیرا فشار بیش از حد موجب بیرون زدن چسب و بلند شدن مجدد لبه ها میشود.

همچنین اگر سطح برجسته باشد، اعمال فشار زیاد باعث صاف شدن طرح و خراب شدن کاغذ دیواری خواهد شد.

در نهایت چسب اضافی را با یک اسفنج مرطوب از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

ترمیم درز کاغذ دیواری

در صورت نیاز اجازه دهید زمان بیشتری را برای خشک شدن کامل صرف کند.

ترمیم درز کاغذ دیواری با جایگزینی

در صورتی که کاغذ دیواری شما آسیب های جدی تری مانند خراش برداشتن و یا جدا شدن تکه ای از آن را دارد، بهتر است آن را با یک قسمت جدید جایگزین کنید. یکی از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید این است که باید یک الی دو رول را اضافه تر از مقدار مورد نظر تهیه کنید. این کار باعث می شود تا در هنگام نیاز قسمت های آسیب دیده را با کاغذ دیواری های جدیدی جایگزین کنید.

ترفندهای ساده برای پاک کردن لکه کرم پودر از روی لباس ، فرش و سطوح مختلف

البته با توجه به اینکه مدل های زیادی در بازار برای کاغذ دیواری ها وجود دارد٬ اگر برای دیوارپوش واحد خود مقداری بیشتر تهیه نکردید نیاز به نگرانی نیست و با کمی گشت و گذار در فروشگاه های مربوطه می توانید نمونه ی مشابه با محصولا خود را یافت کنید.

ترمیم یک ردیف درز کاغذ دیواری

در صورتی که آسیب وارد شده به کاغذ دیواری شما زیاد است بهتر است تا به جای جایگزینی بخشی از آن یک ردیف کامل را جایگزین کنید. اگر کاغذ دیواری شما از نوع بافته نشده است کار شما بسیار راحت تر می باشد و می توانید با احتیاط و قسمت های اصلی را خیس کنید و پس از جذب کامل آب توسط کاغذ دیواری شروع به کندن آن کنید.

ترمیم درز کاغذ دیواری

بهتر است تا در هنگام کندن به ردیف های دیگر توجه کنید. تا به آنها آسیبی وارد نشود. همچنین برای نصب نیز می توانید مانند مراحل بالا ادامه دهید با این تقاومت که بهتر است تا طرح کاغذ دیواری را با ردیف های کناری خود یکدست در نظر بگیرید.

پوشاندن بخش آسیب دیده

یک روش خلاقانه پنهان کردن و یا پوشاندن بخش آسیب دیده است اما چطور ؟ یکی از بهترین روش استفاده از تابلو هایی است که روی دیوار ها نصب می شوند. این تابلو ها را می توانید در بخش های نیمه بالایی دیوار قرار دهید اما اگر آسیب دیدگی در بخش پایین بود چطور ؟ باز هم گزینه هایی پیش رو خواهید داشت برای مثال تغییر جای مبلمان و پوشیدن آن قسمت با مبل ها یک روش رایج است.

ترمیم درز کاغذ دیواری

برخی با استفاده از تزیینی های مختلف اینکار را می کنند و مثلا با یک ساعت ایستاده و بلند جلوی بخش آسیب دیده آن را مخفی می کنند. در کل می توانید برای بخش های خراب شده کاغذ دیواری که در نیمه پایین دیوار هستند بسیاری از روش ها را امتحان کنید و در اینجا تنها برخی از رایج ترین روش ها را عنوان کرده ایم.

دیگر روش ها شامل :

  • استفاده از نورپردازی ( استفاده از لامپ های دیواری مدرن و جدید )
  • آوردن میز تیلویزیون جلوی بخش اسیب دیده
  • استفاده از گلها و گلدان ها
  • نصب شلف ها و قفسه ها در صورت امکان

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

6 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *