افتتاح حساب ترکیه
تزريق فيلر چشم

چشم‌های پف‌کرده یا گودی و سیاهی زیر چشم، چهره را خسته و بی‌انرژی نشان می‌دهند و همین امر استقبال از تزريق فيلر چشم را زیاد کره است. این روش برای از بین بردن گودی و یا سیاهی زیر چشم مزایا و عوارضی نیز دارد که در این مطلب گروه زیبایی شادمگ می خوانید.

تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

با بالا رفتن سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی‌های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود که این فرورفتگی‌ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم‌دایره تیره ایجاد می‌کنند.

فیلر زیر چشم به عنوان یک پرکننده، به منظور از بین بردن دایره تیره و گودی است که در اطراف چشم ایجاد می‌شود. فیلر چشم از طریق تزریق در زیر پوست چشم قرار می‌گیرد. ماده تشکیل‌دهنده فیلر چشم معمولاً اسید هیالورونیک است. البته برخی از فیلرها با استفاده از کلاژن، اسید لاکتیک و کلسیم ساخته می‌شوند.

تزريق فيلر چشم

استفاده از فیلر چشم در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی برای رفع گودی زیر چشم خود، درمان تزریق فیلر را انتخاب می‌نمایند. ازآنجایی‌که فیلرهای چشمی، از جنس مواد طبیعی که توسط بدن تولید می‌شوند ساخته می‌شود معمولاً بدن نسبت به آنها حساسیت و یا واکنش منفی نشان نمی‌دهد. فیلرها سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کنند تا پوست حالتی لطیف و شاداب داشته باشد.

انواع فیلر چشم

در ادامه پاسخ به این سؤال که فیلر زیر چشم چیست؟ بهتر است بدانید فیلر زیر چشم به نوعی تزریق بافت محسوب می‌شود. ماده تزریق شده در فیلر ماده‌ای است که از اسید هیالورونیک طبیعی تهیه می‌شود. در خصوص توضیح هیالورونیک می‌توان گفت یک مولکول پیچیده است. این مولکول به طور کاملاً طبیعی در پوست وجود دارد. اگر قصد تزریق فیلر زیر چشم را دارید بهتر است بدانید که فیلر زیر چشم انواع مختلفی دارد.

از جمله انواع فیلر می‌توان به استایلج، رستیلن، ژوویدرم و بلترو اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر در مورد این محصولات و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماندگاری فیلر زیر چشم، عوارض فیلر زیر چشم و کبودی بعد از تزریق فیلر زیر چشم تا پایان با ما همراه باشید. با بهترین فیلر زیر چشم آشنا شوید.

فیلر زیر چشم ژوویدرم

اگر هدف شما از تزريق فيلر چشم کاهش چین و چروک‌هایی است که به دلایل مختلف از جمله افزایش سن در زیر چشم بروز می‌کند هست، پیشنهاد ما به شما تزریق فیلر زیر چشم ژوویدرم می‌باشد. تزریق این نوع فیلر تأثیر بسیار زیادی در کاهش چین و چروک‌هایی با عمق متوسط تا زیاد دارد. در خصوص میزان ماندگاری فیلر زیر چشم ژوویدرم لازم به توضیح است که متوسط ماندگاری آن بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

انعطاف‌پذیری زیاد این محصول سبب شده تا پس از تزریق ظاهر بسیار زیبا و طبیعی داشته باشد. طبق تجربه اشخاصی که از این محصول استفاده کرده‌اند، می‌توان گفت این روش مؤثرترین و طبیعی‌ترین روشی است که می‌توانید برای ر‌هایی از چین وچروک‌های اطراف چشم انجام دهید. از دیگر نکات مثبتی که در این خصوص می‌توان یاداور شد این است که ظاهر طبیعی این نوع فیلر به حدی است که هنگام حرکات طبیعی بدن نظیر خندیدن، گریه و… صورت با وجود فیلر زیر چشم ظاهر کاملاً طبیعی دارد.

فیلر زیر چشم استایلج

استایلج از دیگر محصولاتی است که به منظور تزريق فيلر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد خود این محصول لازم به توضیح است که یک ژل پیشرفته است و از طرف سازمان FDA به منظور استفاده برای درمان خطوط صورت در افرادی که سن آن‌ها بیشر از ۲۱ سال است و چروک صورت دارد تأیید شده است. استایلج محصولی است که نقش بسیار زیادی در افزایش انعطاف‌پذیری و پر کنندگی صورت دارد. این موضوع سبب شده تا بیماران پس از تزریق مشکل خاصی نداشته باشند و حالت صورت آن‌ها کاملاً طبیعی باشد.

اگر به دلیل نگرانی در مورد احتمال بروز برامدگی در پی تزریق فیلر هستید باید گفت مناسب‌ترین گزینه برای شما تزریق استایلج است. در خصوص عوارض فیلر زیر چشم استایلج لازم به توضیح است که هیچگونه عارضه خاصی برای آن ثبت نشده است. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن نظیر انعطاف‌پذیری بالای آن می‌توان گفت مناسب‌ترین راه برای درمان چروک‌های متوسط تا عمیق محسوب می‌شود. در خصوص ماندگاری فیلر زیر چشم می‌توان گفت ماندگاری آن بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

فیلر زیر چشم تئوسیال

در ادامه پاسخ به این سؤال که تزريق فيلر چشم چیست؟ به توضیح بیشتر در مورد یکی دیگر از انواع فیلر زیر چشم می‌پردازیم. فیلر تئوسیال هم از دیگر انواع فیلر است. این محصول بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که مشکل اصلی آن‌ها چین و چروک‌هایی است که بر روی پوست آن‌ها ایجاد شده و به دنبال راهی برای کاهش یا از بین بردن آن‌ها هستند. اگر شما هم جز این دسته از افراد می‌باشید، پیشنهاد ما به شما فیلر زیر چشم تئوسیال است.

آیا وازلین خشکی پوست را از بین می برد ؟ + مضرات و مزایای استفاده از وازلین برای پوست

این نوع فیلر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را به گزینه مناسبی برای درمان چین و چروک‌های صورت تبدیل کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد که تئوسیال به قسمت‌هایی از صورت شما که به دلیل از دست دادن و کاهش مقدار کلاژن یا اسید هیالورونیک دچار چین و چروک یا افتادگی شده‌اند، حجم می‌دهد.

تزريق فيلر چشم

این ویژگی سبب شده تا از این محصول برای حجم دهی لب‌ها نیز استفاده شود. به طور کلی استفاده از تئوسیال به منظور حجم دهی به لب‌ها، کاهش چین و چروک، پر کردن گودی‌ها و لیفت کردن برخی از قسمت‌های صورت است.

در خصوص کبودی بعد از تزریق فیلر زیر چشم لازم به توضیح است که کبودی بعد از فیلر یک موضوع شایع است و جز عوارض بعد از آن محسوب نمی‌شود. خوشبختانه برای درمان کبودی راه‌های مختلفی وجود دارد که به آسانی می‌توانید کبودی به وجود آمده را رفع کنید. در مورد چروک دور چشم بیشتر بدانید.

مزایای استفاده از تزريق فيلر چشم

فیلرهای زیر چشم نه تنها برای افرادی که می‌خواهند ظاهر خود را بهبود بخشند مزایای مختلفی دارند، بلکه برای افرادی که طرفدار عمل جراحی نیستند مناسب است. برخی از فواید این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • غیرتهاجمی است و پس از انجام عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  • بدون درد و بی‌خطر است.
  • درمان سریعی است و خیلی وقت شما را نمی‌گیرد.
  • پرکننده‌های اسید هیالورونیکی که از مواد طبیعی استفاده می‌شوند با گذشت زمان در بدن حل می‌شوند.
  • وقتی که نتایج نهایی مورد نظر بیمار نباشد، پزشک می‌تواند به راحتی نتایج را برگرداند.
  • راه حلی برای برطرف کردن کیسه‌های زیر چشمی و نواحی تیره موجود در این ناحیه را فراهم می‌کند.
  • ظاهر کلی صورت را بهبود می‌بخشد و از ایجاد ظاهری خسته در شما جلوگیری می‌نماید.

نحوه تزريق فيلر چشم

تزریق فیلر زیر چشم یک روش غیرتهاجمی و مؤثر جوانسازی و رفع مشکلات این ناحیه از صورت است. نحوه تزریق به صورت زیر انجام می‌شود که معمولاً فرد هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کند.
در ابتدا پزشک، نقاطی از زیر چشم را علامت‌گذاری می‌کند تا از همان نقاط تزریق را انجام دهد.
در مرحله دوم با مواد مخصوص ضدعفونی‌کننده محل تزریق را به خوبی پاکسازی می‌کند. این عمل به منظور کاهش احتمال بروز عفونت بعد از تزریق فیلر انجام می‌شود.
قبل از تزریق فیلر از کرم‌های بی‌حس‌کننده در اطراف چشم استفاده می‌شود. این کرم‌ها میزان درد در هنگام تزریق را کاهش می‌دهند.
سپس با به‌کارگیری سوزن‌هایی مخصوص مقادیر لازم فیلر را به محل تزریق می‌کند.

نکات قبل از تزريق فيلر چشم

چند روز قبل از تزریق از مصرف الکل و داروهایی مثل آسپرین و موترین که باعث رقیق شدن خون می‌شود خودداری کنید. تزریق زیر چشم بدون درد است و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
در هفته قبل از هر نوع تزریقی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، بسیار مفید است. تغذیه مناسب دوره بهبودی را سرعت می‌بخشد و خطر عفونت را به حداقل می‌رساند. مخصوصاً خوردن میوه، سبزیجات و پروتئین‌های کم‌چرب مفید است.
قبل از تزریق، بیماران باید یک لیست از تمام داروهایی که مصرف می‌کنند تهیه کرده و در اختیار پزشک خود قرار دهند. بعضی از داروها می‌توانند قبل یا بعد از تزریق، مشکلاتی را ایجاد کنند. پزشک ممکن است به طور موقت استفاده از داروهای بیمار را متوقف کند یا یک داروی جایگزین مناسب‌تر را پیشنهاد کند. مخصوصاً بیماران نباید داروهایی مثل آسپرین که باعث رقیق شدن خون می‌شود، مصرف کنند.

تزريق فيلر چشم
مصرف سیگار میزان جریان خون را در کل بدن کاهش می‌دهد. از آنجا که اکسیژن نمی‌تواند به سرعت به محل تزریق برسد، ممکن است دوره بهبود در افراد سیگاری بیشتر باشد و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. باید حداقل دو هفته قبل از تزریق از سیگار استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد از تزريق فيلر چشم

استفاده از کمپرس یخ برای کاهش کبودی و قرمزی روی پوست؛ در هر ساعت به مدت 10 دقیقه کمپرس‌ها را روی نواحی کبود قرار دهید.
کمپرس یخ نباید به طور مستقیم روی پوست گذاشته شود. می‌توانید حوله‌ای را حائل میان‌پوست و یخ قرار دهید.
تورم محل تزریقی در وضعیت خوابیده افزایش پیدا می کند؛ بنابراین بهتر است که در طول روز در حالت نشسته یا ایستاده قرار داشته باشید.
استفاده از مواد آرایشی بعد از تزریق فیلر بلامانع است. برخی افراد برای اینکه محل تورم و کبودی‌ها دیده نشود از مواد آرایشی استفاده می‌کنند و این مواد هیچ مشکلی در پی نخواهند داشت.
محل تزریق را ماساژ ندهید. ماساژ دادن باعث می‌شود که مواد تزریق‌شده حرکت کند و به سایر بخش‌های صورت راه پیدا کند. این کار باعث می‌شود نتیجه کار از بین برود.
به مدت 24 ساعت شستن صورت و محل تزریق ممنوع است.
در روزهای ابتدایی بعد از تزریق فیلر استفاده از دخانیات مثل سیگار ممنوع است.
نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر بهتر است به‌گونه‌ای باشد که سر از سطح بدن بالاتر قرار بگیرد. برای این منظور می‌توانید از دو بالش روی هم استفاده کنید.

چقدر از عوارض کراتینه کردن مو خبر دارید | روش های جایگزین کراتینه !

افراد منع از انجام تزریق فیلر زیر چشم

افرادی که دارای بیماری‌های سیستم ایمنی مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک هستند.
کسانی که سابقه سکته قلبی دارند.
زنان باردار یا شیرده
افرادی که مبتلا به آسم و حساسیت‌های شدید هستند.
کسانی که مبتلا به دیابت هستند و از انسولین استفاده می‌کنند.
افرادی که داروی آسیپرین یا وارفارین مصرف می‌کنند.
افراد دارای بیماری قلبی تحت درمان
کسانی که دارای سابقه سکته مغزی هستند.
افرادی که دارای مشکلات مربوط به انعقاد خون هستند.
کسانی که در 6 ماه گذشته و یا 6 ماه پیش رو؛ قصد یا سابقه مصرف اکوتان را دارند؛ چرا که این دارو خطر کلوئید یا اسکار به همراه دارد.
افرادی که پلاک دهان و دندان دارند.
افرادی که اختلالات روانی و انتظارات نابجا دارند.

تزريق فيلر چشم

ماندگاری نتایج تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر برای درمان گودی زیر چشم یک روش ماندگار و دائمی نیست؛ اما زمانی که تزریق تکرار شود، نتایج ماندگارتر خواهد بود. با توجه به شرایط هر فرد، ماندگاری نتایج تزریق از ۱ ماه تا ۳ سال متغیر خواهد بود. در پایان این دوره، تزریق باید تکرار شود.
بسته به ناحیه‌ای که مواد تزریقی پرکننده منافذ و چین‌وچروک‌های پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند، پایداری نتایج می‌تواند متغیر باشد. در نواحی پوستی که کمترین انعطاف‌پذیری وجود دارد نظیر گودی چشم، تأثیر فیلر زیر چشم معمولاً ماندگاری بیشتر نسبت به سایر نواحی خواهد داشت.

عوارض تزريق فيلر چشم ژل زیر چشم

متداول‌ترین عوارض تزریق ژل زیر چشم، کبودی، تورم و ناراحتی موقت در محل تزریق است. این موارد می‌توانند بسته به بیمار، نحوه عملکرد پزشک، یا برند ژل، متفاوت باشند.

چرا کبودی زیر چشم بعضی افراد بدتر از دیگران است؟

«به من اجازه دهید که نخست بگویم که “کبودی زیر چشم” یک اصطلاح برای توصیف بسیاری از مشکلات اطراف چشم است. علل بسیاری برای “کبودی زیر چشم” وجود دارد، به خصوص ژنتیک. بعضی از افراد با چربی زیر چشم کمتری در مقایسه با دیگران متولد میشوند.

به این ترتیب، مشکلی دارند که به آن گودی زیر چشم گفته میشود. تمام افراد به صورت طبیعی مقداری گودی دارند که در لبه استخوانی که چشم را پوشانده است، قرار دارد. این گودی طبیعی است و حد فاصل طبیعی دارد، اما بعضی افراد گودی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

فراتر از ژنتیک، سیاهی زیر چشم می تواند از مواردی مانند قرارگیری در معرض خورشید، حساسیت، از دست دادن آب بدن و خواب تاثیر بگیرد.

 آیا سیاهی زیر چشم با پیر شدن بدتر می شود؟

متاسفانه بله. بافت های ما به مرحله ای به اسم پیری سلولی می روند. جایی که تقسیم سلول ها به اندازه ای سریع نیست که سلول های پیشین را جایگزین کنند. در این مرحله باید هدف این باشد که از پوست با ارزشمان با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب، خوردن مواد غذایی متعادل، نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی (راه های طبیعی برای نگهداری از پوست) مراقبت کنیم.

چگونه با استفاده از تزريق فيلر چشم می توان سیاهی زیر چشم را از بین برد؟

«فیلرهای زیر چشم مانند Belotero Balance، Restylane Silk و Juvederm volbella انتخابی عالی برای درمان نازکی زیرچشم یا گودی زیرچشم هستند. برای عمده مراجعین، معمولا Belotero را به دلیل روش تولید منحصر به فرد آن و به علت عدم ایجاد اثر تیندال انتخاب میکنیم. (اثر تیندال رنگ کبودی است که میتواند در پوست مشاهده شود.)

تزريق فيلر چشم

Belotero Balance تاییدیه FDA سازمان غذا داروی امریکا و CE اتحادیه اروپا را دارد. همچنین این ژل از طریق نمایندگی رسمی در ایران با برچسب وزارت بهداشت ارائه می شود.

این مساله برای افراد دارای پوست تیره مشکل کمتری به شمار می رود. به همین دلیل ممکن است من Restylane یا Juvederm را به آنها پیشنهاد دهم. اثر این پر کننده ها ممکن است مدت طولانی تری باقی بمانند.

 شرایط تزريق فيلر چشم چگونه است؟

«از مصرف الکل و رقیق کننده های خون، مانند آسپرین، در روزهای پیش از درمان پرهیز کنید. تزریق فیلر زیر چشم عملا بدون درد بوده و چیزی در حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد. می توان با تزریق مواد بی حس کننده موضعی، کار تزریق را راحت تر نمود.

پس از ارزیابی و نشانه گذاری محل درمان، پوست پاک میشود تا خطر عفونت کاسته شود. سپس یک سوزن خیلی نازک، به آرامی زیر پوست وارد می شود تا گودی آن ناحیه را پر کند. سوزن به شیوه ای نرم و هموار، فیلر را زیر پوست تزریق می کند و نا آرامی های بافت آن ناحیه را به طور میانگین با ۳ تا ۵ تزریق در هر طرف، مسطح می کند.

بعد از اتمام تزریق ممکن است یک ماساژ ملایم برای صاف تر کردن ناحیه انجام شود. تنها چیزی که بعد از آن نیاز دارید یخ و پرهیز از فعالیت شدید در ۲۴ ساعت آینده است. در زیر عکس بعد از فیلر زیر چشم را مشاهده نمایید.

ماندگاری فيلر چشم

البته. هیچ دو پر کننده ای دقیقا به یک صورت اثر نخواهند گذاشت و دنیایی از حرف در این میان نهفته است. به شدت مهم است که شخصی که تزريق فيلر چشم شما را انجام می دهد، تفاوت های چشمگیر بین محصولات مورد تایید FDA را بداند، و همینطور ناحیه مناسب برای تزریق را.

از بین بردن جوش سر سیاه با چند روتین ساده طبیعی ؛ معجزه این ماسک ها دیدنیه

بعضی از محصولات اثر مناسبی در ناحیه ای که استفاده میشوند، ندارند. برای مثال، ما از پر کننده قدرتمند با گنجایش لیفت بالا، مانند Restylane یا Juvederm، در ناحیه ریزش اشک استفاده نمی کنیم، چرا که این مواد بیش از حد ضخیم و حجم دهنده هستند.

آن ها خطر ایجاد ظاهر غیرطبیعی و حتی مشکلات بزرگتر را به دنبال دارند. متخصصان از ابتدای ۲۰۰۲ از پر کننده هیالورونیک اسید سبک وزن و ملایم در این نواحی استفاده کرده اند که موفقیت عالی در بر داشته است.

دلایل گودی زیر چشم چیست؟

با افزایش سن، ساختارهای بافتی و عضلات نگه‌دارنده پلک ضعیف می‌شوند و پوست شروع به افتادگی می‌کند. همچنین چربی‌های دور چشم به سمت ناحیه زیر چشم حرکت می‌کنند و با جمع شدن مایعات در این ناحیه، چشم‌ها پف‌دار یا متورم به نظر می‌رسند. از جمله دلایل گودی زیر چشم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جمع شدن مایعات؛ مخصوصا هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از خوردن یک وعده غذایی شور
کمبود خواب
حساسیت
سیگار کشیدن
وراثت
تزریق فیلر زیر چشم

روش های جلوگیری از گودی زیر چشم

برای جلوگیری از گودی یا پف زیر چشم باید یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. همچنین با انجام کارهای زیر می‌توانید تا حد زیادی از گودی زیر چشم جلوگیری کنید:

تزريق فيلر چشم

کمپرس سرد: یک دستمال تمیز را با آب خنک خیس کرده و چند دقیقه با فشار ملایم زیر چشم خود قرار دهید.
کاهش مصرف نمک و مایعات قبل از خواب: با این کار حبس شدن مایعات زیر چشم خود را کاهش می‌دهید.
سیگار نکشیدن: سیگار مشکل کیسه‌های زیر چشم را بدتر می‌کند.
خواب کافی: ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز بخوابید و هنگام خواب، سر خود را بالاتر از حالت عادی قرار دهید.
دوری از مواد حساسیت‌زا: از مواد حساسیت‌زا دوری کرده و در صورت لزوم از داروهای ضدحساسیت استفاده کنید.

دلایل سیاهی زیر چشم چیست؟

اگرچه سیاهی زیر چشم معمولا به دلیل خستگی ایجاد می‌شود. اما دلایل دیگری هم برای تیره شدن زیر چشم وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • حساسیت
  • تب یونجه
  • اگزما
  • درماتیت تماسی
  • وراثت
  • بی‌نظمی رنگ‌دانه‌ها
  • مالیدن یا خاراندن چشم
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • افزایش سن

روش های جلوگیری از سیاهی زیر چشم

با انجام کارهای زیر می‌توانید سیاهی زیر چشم را به حداقل برسانید:

خواب: خستگی و کمبود خواب یکی از دلایل ایجاد سیاهی زیر چشم است. پس هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید.
کمپرس سرد: گاهی اوقات رگ‌های خونی گشاد شده و زیر چشم را تیره می‌کنند. کمپرس سرد با انقباض رگ‌های خونی، سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد.
قرار نگرفتن در معرض نور خورشید: نور خورشید باعث سیاهی دور چشم می‌شود. پس قرار گرفتن زیر آفتاب را به حداقل برسانید.
مصرف ویتامین: ویتامین‌هایی مثل E و K سیاهی اطراف چشم‌ها را از بین می‌برند

بعد از تزریق فیلر زیر چشم چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

تزریق فیلر زیر چشم یکی از بهترین روشهای جوانسازی، رفع گودی و تیرگی زیر چشم است که با کمترین تهاجم وحداقل عوارض قابل انجام می‌باشد. پس از تزرق فیلر زیر چشم بعضی از عوارض مانند کبودی، تورم والتهاب، قرمزی، درد خفیف در اطراف چشم، همچنین احساس گلوله شدن پوست زیر چشم محتمل است. البته این عوارض در اکثر تزریق ها بوجود می آید و بعد از گذشت مدتی از بین می رود.

تزريق فيلر چشم

اما می توان با رعایت مواردی که در ادامه ذکر شده است؛ از ایجاد این عوارض و شدت پیدا کردن آن جلوگیری کرد. همچنین پس از تزریق فیلر زیر چشم، برای اینکه شاهد بهترین نتایج با ماندگاری بالا باشید؛ رعایت برخی نکات ساده الزامی است. این موارد و نکات عبارتند از:

عدم استفاده از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند. زیرا باعث بروز کبودی و یا شدت آن خواهند شد.
می توانید از داروهای ضد التهاب پس از تزریق فیلر زیر چشم استفاده نمایید.
در محل تزریق هر ده دقیقه کمپرس یخ قرار دهید.
در دو شب پس از تزریق فیلر زیر چشم بهتر است زیر سر خود را با بالش اضافه بلندتر از شبهای دیگر قرار دهید.
نباید قبل از برطرف شدن تزریق آن را در معرض نور شدید خورشید یا نورهای شدید دیگر مثل سولاریم قرار دهید.
از قرار گرفتن در محیط های گرم و در معرض تابش مستقیم نور خورشید

مراقبتهای بعد از تزريق فيلر چشم

در دو شب پس از تزریق فیلر زیر چشم سعی کنید روی کمر بخوابید و از قرار دادن صورت بر روی بالش (برای پرهیز از فشار به اطراف چشم) خودداری کنید.

تزريق فيلر چشم
تا چند روز پس از جلسه درمانی، لمس محل تزریق در زیر چشم نیز از مواردی است که نباید انجام شود.
در صورت مواجهه با هر گونه علائم و عوارض غیر منتظره پس از تزریق فیلر زیر چشم (عفونت، روند افزایشی تورم و التهاب،ضعف در دید، احساس درد شدید و غیر متعارف همچنین قرمزی پوست بعد از 24 ساعت) حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

25 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *