تغییر در زندگی

تغییر در زندگی  یکی از آرزوهای بزرگ خیلی از کسانی است که می خواهند به موفقیت برسند. باید این را گفت که یک شبه نمی توان به موفقیت رسید و در زندگی تغییر ایجاد کرد، باید تلاش بسیاری برای این کار انجام داد. ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم به همین مطلب بپردازیم و بگوییم چگونه می توان تغییر در ززندگی را به راحتی انجام داد.

تغییر در زندگی چیست؟

همه انسان ها دوست دارند برای بهتر شدن، تلاش کنند اما بهتر شدن زندگی، نیازمند تغییراتی در محیط اطراف شما و همچنین در درون خودتان است. پس به جای این که خود را وارد کارهای پیچیده کنید، سعی کنید که یاد بگیرید در زندگی تان تغییرات مثبتی را برای پیشرفت بیشتر انجام دهید و زندگی بهتری را تجربه کنید.

تغییر در زندگی

شما همین که از حالت فعلی خودتان فاصله بگیرید و گامی به سمت بهتر شدن بردارید، تغییر کرده اید. در واقع همان طور که بارها در دینمان هم تأکید شده و روانشناسان بزرگ دنیا هم به دفعات به این موضوع اشاره کرده اند، افراد فقط در صورتی به موفقیت می رسند که هر روز بهتر از روز قبل باشند، همین موضوع یعنی هر روز باید تغییر کنید و بهتر شوید.

البته تنوع در زندگی از نوع منفی هم داریم؛ گاهی اوقات افراد بسیاری از عادت های خوبشان را تغییر می دهند و یا یک روزشان از روز قبل ضعیف تر است که این اتفاق حتماً شما را از اهدافتان روز به روز دورتر خواهد کرد. ما دقیقاً در این مقاله می خواهیم از این اتفاق جلوگیری کنیم و راه هایی و دلایلی را به شما بگوییم که بتوانید تغییرات مثبت زیادی در زندگی خود ایجاد کنید. پس حتماً تا انتها همراه ما باشید.

انواع تغییر

تغییر در زندگی هر فرد دو نوع است که در این جا به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت:

۱. تغییرات فیزیکی

تغییر فیزیکی ، به آن دسته از تغییرات گفته می شود که در نوع رفتار و حرکات ما تحول و دگرگونی ایجاد می کند. مثل:

  • اضافه کردن روزانه یک ساعت مطالعه به برنامه روزانه خود
  • حذف یک ساعت خواب روزانه از روتین روزانه
  • مدیریت گشت و گذار بیهوده در فضای مجازی

۲. تغییرات ذهنی (درونی)

تغییر ذهنی ، به آن دسته از تغییرات گفته می شود که حاصل تحولات درونی در افکار و چارچوب ذهن ما می باشد و در حقیقت همین دسته از تغییرات است که موجب بروز تغییرات فیزیکی در زندگی ما می شود. پس از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

تغییر در زندگی

اهمیت تغییر در زندگی

شاید بگویید که من به اندازه کافی خوب هستم و از آن چیزی که الآن دارم لذت می‌برم، پس برای چه چیزی باید تغییر کنم؟همه‌ی ما اغلب در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم و درک نمی‌کنیم که تغییر زندگی به‌خودی‌خود امری دائمی‌ است و باید اهمیت تغییر در زندگی را درک کنیم.

خب، اینکه آدم دست روی دست بگذارد و قدمی برای رشد و پیشرفت خودش برندارد، زندگی خسته کننده می‌شود. ممکن است با خودتان فکر کنید که بدون تغییرات و چالش‌ها هم می‌توان زندگی کرد ، اما باید این را بدانید که بدون این چالش‌ها، هیچ وقت زندگی هیجان انگیزی را تجربه نخواهید کرد. در حقیقت در جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، تغییر نکردن غیر ممکن است! هر سال یا هر ماه ، مدلی ، سبک جدیدی از زندگی کردن به وجود می‌آید. ما برای اینکه بتوانیم پا به پای دنیا پیش برویم و از آن عقب نمانیم ، مجبوریم تغییر کنیم. نمونه بارز آن هم همین مدارک دانشگاهی هستند. در دهه‌های 50 و 60 هر کسی که مدرک دیپلم داشت، می‌توانست به راحتی استخدام یک شرکت شود، در حالی که امروز حداقل مدرکی که برای استخدام می‌خواهید لیسانس است.

دیدید، با گذشت زمان، کمپانی‌های دنیا به دنبال افرادی متخصص و دانشمند در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، هستند، پس اگر کسی می‌خواهد کارمند خوبی شود و درآمد بالایی داشته باشد، باید با رشد دنیا پیشرفت کند.

خلاصه بگویم، به قول رابرت کیوساکی، تغییر نکردن در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، غیر ممکن است. دلایل زیادی برای اهمیت تغییر در زندگی جود دارند که پر حرفی درباره آن‌ها حتماً حوصله شما را سر می‌برد، برای همین زیاد توضیحات را کنار می‌گذارم و سریعاً می‌روم سر اصل مطلب.

برای تغییر از کجا شروع کنم؟

احتمالاً از خود می‌پرسید که برای تغییر از کجا شروع کنم ؟ قبل از هر چیز شما باید بدانید که تغییر کردن درد دارد ، درد توی فکرمان ، درد توی قلبمان و درد توی پوست و استخوانمان، چون ما قراراست در تغییر کردن پوست‌اندازی کنیم و کار جدیدی را انجام دهیم. اگر قصد دارید جای خود را عوض کرده و تغییر جدیدی در زندگی‌تان ایجاد کنید، حتماً درد، استرس و بی‌قراری خواهید داشت. تنها باید مراقب این موضوع باشید که زمانی‌که به این درد رسیدید، متوقف نشده و به راه خودتان ادامه دهید. این درد و رنج‌ها و سختی‌ها کاملاً طبیعی است ، فقط لازم است ما تحمل خودمان را زیاد کنیم.

اکنون که تصمیم گرفتید زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید و به سوی اتفاقات خوب قدم بردارید، می خواهیم به شما چند تکنیک فوق العاده بیان کنیم که بتوانید با استفاده از آن ها تغییر را در زندگی خود به خوبی احساس کنید.

راز محبوب شدن

این تکنیک های تغییر در زندگی عبارتند از

  • غرور خود را کنترل کنید.
  • نترسید و فقط رو به جلو بروید.
  • به امکانات توجه نکنید.
  • تشویق ها را جدی نگیرید.
  • مسئولیت همه چیز را خودتان گردن بگیرید.
  • مقاومت نکنید.
  • تنبل نباشید.
  • صبر داشته باشید

1. غرور خود را کنترل کنید.

فکر می کنم در آشنایان و دوستان خود، افرادی را سراغ دارید که فکر می کنند هر کاری که انجام می دهند درست است و هیچ عیب و نقصی در آن ها وجود ندارد، افرادی که به دارایی های خود می بالند و همیشه از بالا به دیگران نگاه می کنند. افرادی که به محض خروج هر توصیه ای از دهان فرد دیگر، به جای گوش دادن و عمل کردن به آن به سرعت دنبال نقص های طرف مقابل می گردند تا ثابت کنند این شخص در حدی نیست که قرار باشد از او پیروی کنند. وقتی سرکلاسی حاضر هستند از هیچ تلاشی برای تحقیر استاد، دریغ نمی کنند و به اصطلاح حسابی ژست افراد دانا را به خودشان می‌گیرند.

روش صحیح انتقاد کردن را یاد بگیرید | ترفندهایی که کسی را دلخور نمی کند !

اما شما به جای اینکه مدام سعی در فخر فروشی و نشان دادن برتری های خودتان داشته باشید، تلاش کنید تا هرجا سخن با ارزشی را می شنوید حتماً از آن استفاده کنید. زمانی که در کلاسی حاضر می شوید تمام این خودشیفتگی را از خودتان دور کنید و خالصانه به حرف های استاد گوش دهید. مطمئن باشید حتی در کلاس بدترین اساتید هم حداقل یک درس تازه و مهم برای فراگیری وجود خواهد داشت.

غرور ویژگی‌ای است که باید حتماً کنترل شود. اگر ما کنترل خودمان بر روی آن را از دست بدهیم، خیلی از موقعیت‌های کاری و دوستانه را خراب می‌کنیم. برای این که بهتر بتوانید این حس را مدیریت کنید، ما در مقاله‌ای جداگانه به نام راه‌های درمان غرور به بهترین تکنیک‌ها درمان آن پرداخته‌ایم که پیشنهاد می کنم حتماً آن را هم مطالعه کنید.

2. نترسید و فقط رو به جلو بروید.

کمتر کسی هست که دوست داشته باشد روال روتین و عادی زندگی خودش را تغییر دهد. اغلب آدم ها از شرایط فعلی خودشان رضایت دارند و یا حتی اگر هم ناراضی باشند، میل به ایجاد تغییر ندارند. نمی خواهند از منطقه امنی که برای خودشان درست کرده اند فاصله بگیرند یا مجبور به ترک آن باشند. این منطقه امن می تواند حتی شامل کوچک ترین چیزها باشد مانند:

تغییر در زندگی

  • ترس از مورد انتقاد قرار گرفتن توسط دیگران
  • ترسیدن از مورد تمسخر قرار گرفتن
  • ترس از دست دادن چیزهایی که دارند
  • فرار از اعمال تغییرات جدید روی زندگی
  • عدم تمایل برای ساخت عادت های جدید

همگی این موارد نمونه هایی از منطقه امنی هستند که هر فردی ممکن است در زندگی برای خودش ساخته باشد. اما فراموش نکنید برای رها شدن از این ترس ها که اغلب حتی آن ها را به عنوان یک مانع نمی شناختید، باید با آن ها رو به رو شوید.

رو به رو شدن با ترس

توانایی ایستادگی در برابر انتقادات را داشته باشید.
تغییرات جدید را به زندگیتان راه دهید.
عادت های کهنه و قدیمی را کنار بگذارید و تبدیل به فرد جدیدی شوید.

اما اشتباه نکنید! ما هیچ وقت به شما نخواهیم گفت که به یک باره و ناگهانی همه این موارد را تغییر دهید. بلکه منظور ما تغییر تدریجی و مستمر هست؛ چیزی شبیه به اصل کایزن. همین قدر که هر روز یک قدم به سمت بهبود زندگیتان گام بردارید، بعد از یک سال نتایج شگفت انگیزی خواهید دید.

تغییر در زندگی

3.  به امکانات توجه نکنید.

به محض اینکه بحث تغییر کردن و پیشرفت شروع می شود، بسیاری از افراد فکر می کنند باید همه چیز فراهم باشد تا ذره ای انعطاف از خودشان نشان دهند و شاید یک قدم مؤثر و درست برای رسیدن به هدفشان بردارند.

متأسفانه باید به این دوستان عرض کنم که با این وضعیت و طرز تفکر هیچ وقت به هیچ نقطه ای نخواهید رسید!

تنها چیزی که همگی ما به خوبی بلدیم و تبحر خاصی هم در آن داریم، بهانه جویی هست. کمترین امکانی که خداوند بزرگ در اختیار همگی ما قرار داده، قدرت تفکر و تعقل هست. واقعاً آیا کسی هست که چنین امکانی را در اختیار نداشته باشد؟

عقل سلیم می گوید که اگر درباره استفاده از امکاناتت آگاهی نداری و نحوه استفاده صحیح از آن ها را برای پیشبرد اهدافت بلد نیستی، می توانی با یک فرد دانا مشورت کنی و از تجربیاتش بهره بگیری. باور کنید نیمی از اشتباهات و شکست های ما به این دلیل هست که هرگز دنبال پیدا کردن روش صحیح برای استفاده از امکاناتی که در دسترس داریم، نیستیم.

پس به جای تمرکز بر چیزهایی که ندارید، بهتر هست روی داشته های خود تمرکز کنید و از آن ها استفاده کنید. مطمئن باشید گام اول را که بردارید، بقیه مسیر برای شما هموار خواهد شد و درهای جدیدی به روی شما باز می شود.

4. تشویق ها را جدی نگیرید!

یکی از دلایل مؤثر و مهم که در مبحث عدم تغییر و دگرگونی باید به آن توجه داشته باشیم این است که ما عادت کردیم که در مقابل بعضی رفتار ها و واکنش های اشتباهی که از خود بروز می دهیم، توسط دیگران تحسین یا تأیید شویم. به عنوان مثال فردی را تصور کنید که از مشکل خجولی رنج می برد؛ این فرد زمانی که در جمع حاضر است دچار استرس می شود و توانایی خروج از منطقه امن ذهنی خود و ارتباط برقرار کردن با دیگران را ندارد.

تغییر در زندگی

به نظر شما دیگران در مورد این شخص چه فکری می کنند؟ آیا اصلاً برای خروج این شخص از این حالت به او کمکی می کنند؟اکثر مواقع، خیر.

حتی ممکن است به جای کمک و ارائه راهکار، مدام این شخص را مورد تعریف و تمجید قرار دهند و از القاب و الفاظی مثل: نجیب، متین، باوقار، محجوب و …. برای توصیف شخصیت این فرد استفاده کنند. وقتی که فرد مورد نظر، این کلمات و توصیفات را از زبان اطرافیان می شنود، به مرور زمان به این باور می رسد که این ویژگی نه تنها ایرادی ندارد، بلکه خیلی هم مثبت و خوب هست! بنابر این هرگز برای رفع آن ها تلاشی نمی کند. پیشنهاد می کنم شما هم اگر جز این دسته از افراد هستید و به خاطر کمرویی دچار مشکلاتی شدید، حتماً مقاله درمان خجالت و کمرویی را هم مطالعه کنید.

5. مسئولیت همه چیز را خودتان گردن بگیرید.

در پاسخ به سوال چگونه تغییر کنیم باید گفت : زمانی که با بعضی از افراد درباره تغییر کردن و تغییر شغل حتی صحبت می کنیم، فوراً زبان به انتقاد باز می کنند و عالم و آدم را مقصر جلوه می دهند تا به نحوی خودشان را از زیر بار این مسئولیت بزرگ بیرون بکشند. افرادی که می خواهند دنیا را تغییر دهند اما هنوز هم نمی دانند برای تغییر جهان اطرافشان، ابتدا باید از تغییر جهانی که درون خود دارند آغاز کنند.

چگونه زرنگ باشیم ؟ 10 تکنیک زرنگ ها برای موفقیت

برای رفع این مشکل هم می توانید همین حالا دست به کار شوید؛ یک قلم و کاغذ بردارید و تمام ایراداتی که فکر می کنید در وجودتان هست، یادداشت کنید. لطفاً نه خیلی به خودتان سخت بگیرید و شخصیت تان را کاملاً زیر سوال ببرید و نه خیلی بیش از حد نسبت به خودتان مهربانی به خرج دهید. تأکید می کنم لطفاً واقع بینانه عمل کنید.

وقتی که ایرادات را پیدا کردید، نوبت به ارائه راه حل ها می رسد. مقابل هر یک از مشکلات، عاملی که فکر می کنید در به وجود آمدن این ویژگی اخلاقی شما، مؤثر بوده یادداشت کنید و بعد برای هر کدام، یک راهکار برای بهتر شدن ارائه دهید. اگر جایی حس کردید که به تنهایی نمی توانید از پس این مشکل بربیاید، حتماً با یک فرد اصلح مشورت کنید و کمک بگیرید. فقط توجه داشته باشید که راه حل هایی که ارائه می دهید حتماً قابل اجرا باشند تا بتوانید به آن ها عمل کنید.

6. مقاومت نکنید !!!

تا به حال درباره این حقیقت که در وجود هر انسانی چندین نوع سد مقاومتی وجود دارد تا بتواند جلوی تغییر ما را بگیرد، چیزی شنیدید؟ این موانع به چهار دسته تقسیم شده اند که شامل موارد زیر هستند:

مخالفت با حقیقت: بارها تجربه این را داشتیم که حقیقتی را می دانیم و یا حداقل بعدها متوجه آن شدیم، اما هیچ وقت به این موضوع اعتراف نکردیم. یعنی کمترین انعطاف پذیری را از خودمان نشان می دهیم و سعی می کنیم تا حد امکان مقاومت کنیم.

ابراز تنفر و انزجار: بعضی مواقع سعی می کنیم با داد و بیداد از زیر بار حقایق فرار کنیم. با این که می دانیم اگر به نکاتی عمل کنیم، زندگی بهتر و شادتری خواهیم داشت و حال خوبی را تجربه خواهیم کرد، اما باز هم زمانی که دیگران این نکات را به ما یادآوری می کنند، تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا با داد و بیداد کردن و حتی قهر کردن از زیر بار این حقایق شانه خالی کنیم.

تغییر در زندگی

چانه زنی: برخی اوقات هم دنبال تخفیف گرفتن برای خودمان هستیم! به عنوان مثال می دانیم که پرخوری کردن برای ما عواقب تلخی خواهد داشت اما باز هم برای خوردن یک قاشق اضافه اصرار داریم و مدام سعی داریم با این روش برای خودمان امتیاز کسب کنیم!

قبول داریم اما عمل نمی کنیم: گاهی هم حقیقت را قبول داریم و هر جا هم می نشینیم شروع به سخنرانی درباره موضوع مور نظر می کنیم و کلی کلمات درشت پشت سرهم ردیف می کنیم اما دریغ از ذره ای عمل کردن به این همه حرف ها!

برای عبور از این موانع بهترین روش تلنگر زدن به خودتان و روراست بودن است. لطفاً با خودتان رو راست و صادق باشید. حسرت هایی را که بارها به خاطر این پشت گوش اندازی ها نصیبتان شده مرور کنید و یک بار تصمیم جدی بگیرید تا از این سدها عبور کنید.

7. تنبل نباشید !!!

با توجه به این که علاوه بر شما تعداد بسیار زیادی از افراد هرروزه به دنبال ترک تنبلی خود هستند و درخواست های بیشماری از ما داشتند، تصمیم گرفتیم بسته ای کامل و جامع درباره همین موضوع به نام مبارزه با تنبلی و اهمال کاری” برایتان تهیه کنیم که بتوانید با استفاده از تکنیک ها و راهکارهایی که در آن بیان می شود، به راحت ترین شکل ممکن این ویژگی را از درون خود پاک کنید و مثل افراد موفق دنیا بدرخشید! راستی، حتی می توانید یکی از درس های این محصول را هم به طور رایگان دریافت کنید!

پس همین الآن اولین گام برای درمان تنبلی خود را بردارید؛ نگذارید همین اهمال کاری و به تعویق انداختن کارهای شما مانع تهیه این دوره شود و برای همیشه تنبل بمانید و هیچ تغییری نکنید! چرا که همان طور که گفتم می توانید یکی از دروس آن را رایگان هم دریافت کنید و دیگر بهانه ای هم برایتان وجود ندارد؛ اگر این کار را انجام ندهید، مطمئن باشید که شما هرگز با تنبلی و اهمال کاری خود خداحافظی نخواهید کرد! برای تهیه این محصول، روی درمان اهمال کاری و تنبلی کلیک کنید.

8. به پشت سر خود نگاه کنید ولی برنگردید !!!

در پاسخ به سوال چگونه تغییر کنیم باید گفت : در میانه‌ی ‎راه لازم است برگردید و به پشت سر خود و راهی که طی کرده‌اید نگاه کنید، مانند کوهنوردی که برای انرژی گرفتن و ادامه دادن به مسیر، لازم است یک جایی صبر کند و به پشت سر خودش نگاه کند تا لذت ببرد از تغییر و پیشرفت و راه زیادی که آمده. شما هم باید گاهی به عقب و گذشته‌ی خود نگاه کنید تا برای ادامه‌ی راه انرژی بگیرید و ببینید چقدر راه را با سختی و درد طی کرده و جلو آمده‌اید.

ولی توجه داشته باشید که هرگز نباید به عقب برگردید. ما فقط یک کار بلدیم و آن این است که باید برای رسیدن به اهداف و تغییرات مورد نظرمان بجنگیم. در طول این مسیر و جنگی که پیش رو داریم، باید آرام و خونسرد باشیم و فقط روی اهداف‌مان تمرکز کنیم. ما باید به دنبال پیروزی و نور باشیم و دائماً از خود بپرسیم، برای تغییر از کجا شروع کنم ؟

9. خدا را فراموش نکنید.

در مسیری که رو به جلو حرکت می‌کنید، خدا را به یاد داشته باشید و از او بخواهید تا به شما در رسیدن به موفقیت کمک کرده و صبوری دهد تا به راحتی بتوانید سختی‌ها را تحمل کنید. اگر همواره به یاد خدا باشید، انرژی مثبت و مضاعفی را دریافت می‌کنید.

29 راز و رمز برای اینکه به آرامش درونی برسید

10. صبر داشته باشید .

در این مسیر نیاز به صبر و تحمل زیادی دارید. زیرا در برخی از مواقع ممکن است با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه شوید و مجبور باشید مسیر را یک قدم به یک قدم به سمت جلو حرکت کنید. بدون صبر و تحمل مطمئن باشید که با برخورد با اولین چالش، به عقب و جایگاه اول خودتان باز گشته و در مدت زمان کوتاهی از هدفی که انتخاب کرده‌اید، پشیمان می‌شوید.

تغییر در زندگی

بزرگ ترین تغییر زندگی

کوین تردو یکی از بهترین مربی‌های مهارت‌های موفقیت در سمینار آرزوی تو انگیزه توست می‌گوید، برای اینکه چیزی را یاد بگیرید، باید دو چیز را مد نظر داشته باشید، اول اینکه حاضر باشید برای انجام دادن آن کار از چیزهایی که دوست دارید بگذرید و دوم اینکه آیا حاضر هستید ذهنیت کهنه خودتان را با ذهنیت جدید جای گذاری کنید.

مطمئن هستم نتواسنتید معنا و مفهوم دو سؤال بالا را بفمید، برای همین به مثال‌ زیر را با دقت بخوانید تا مقصود کوین تردو از این دو سؤال را متوجه شوید.

فرض کنید که یک سال مداوم، روزی یک ساعت در روز وقتتان را صرف اینستاگرام می‌کردید و بیشتر وقت خودتان را به دیدن انیمیشن‌ها می‌گذراندید.

یک روز، به ذهنتان می‌زند که دیگر دیدن انیمیشن‌های دیگران را کنار بگذارید و خودتان کسی باشید که شگفتی انیمیشن‌ها را خلق می‌کند. اما قبل از اینکه کار، تصمیم می‌گیرید با یکی از دوستان برنامه ریزاش صحبت کرد تا بتواند بهتر پیشرفت کند.

دوست او گفت که اگر می‌خواهد مسیر انیمیشن سازی را طی کند، باید عادت دیدن اینستاگرام را کنار بگذارد تا پیشرفت خوبی داشته باشد. با شنیدن چنین چیزی آیا شما حاضر بودید که عادت چک کردن اینستاگرام را کنار بگذارید و بروید سراغ هدفی که برایخودتان تعیین کردید؟

نکته

به علاوه، انیمیشن سازی مباحث درکی خاصی دارد که یک شخص واقع گرا به راحتی نمی‌تواند آن‌ها را درک کند، آیا حاضر هستید که برای رسیدن به انیمیشن سازی ذهنیت واقع گرای خودتان را عوض کنید.

اینفوگرافیک تغییر در زندگی

تغییر در زندگی

چطور راه تغییر در زندگی را ادامه دهیم؟

گاهی بعد از اینکه نگرش مان را تغییر دادیم و به سوی هدفی تازه رفتیم، نمی دانیم چگونه باید راهمان را بدون خستگی و درنگ ادامه دهیم؟ این نکته ها دست شما را برای طی بقیه مسیر تغییر می گیرد.

با واقعیت روبرو شوید

ممکن است مانعی که در مسیر رسیدن به هدف از سرعت شما می کاهد، خودتان باشید.

وقتی در راه رسیدن به هدفتان به مشکل هایی برمی خورید، اول از همه به دقت بررسی کنید آیا منشاء مشکل خودتان هستید یا خیر؟

شما هرکاری که بخواهید، می توانید انجام دهید اگرچه شاید نتوانید همه کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. بیشتر اوقات برای رسیدن به هدف چند کار را با هم انجام می دهید ولی حتی با وجود تلاش زیاد، در آخر به کمترین نتیجه می رسید. باید بدانید توجه و تمرکز روی ۱ یا حداکثر ۲ پروژه در یک زمان، شانس شما را برای رسیدن به نتیجه مطلوب افزایش خواهد داد.

برای اینکه تصویر واضحی از نتیجه کار داشته باشید، تمرکز کنید

اول اینکه روی پروژه هایی که برعهده گرفته اید، کاملا تمرکز داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید واقعا چه کارهایی باید انجام گیرد. برنامه ای گام به گام برای کارهایی که باید در زمان های مشخص انجام دهید، بنویسید.

تغییر در زندگی

آنچه روی کاغذ است، برنامه است و آنچه در ذهن شماست، خیال! بیشتر افراد علاقه ای به نوشتن برنامه هایشان روی کاغذ ندارند. نوشتن برنامه روی کاغذ اولین قدم برای حرکت رو به جلوست. خیلی ها بدون برنامه پروژه هایشان را شروع می کنند ولی خیلی زود گیج می شوند زیرا مشکلات فرعی زیادی سر راهشان به وجود می آید.

حرکت، به این معنی نیست که پیشرفت کرده اید. بعضی از افراد با اینکه به سختی کار می کنند، به هدفشان نزدیک تر نمی شوند. این یکی از نتایج بی برنامگی است. برای پیشروی باید فعالیت های مناسبی در زمان های مناسب انجام دهید.

انتخاب نکردن، یک انتخاب است

زیاد فکرکردن درباره آنچه انتخاب می کنیم، مانع دیگری است که ما خودمان سر راهمان قرار می دهیم و باعث رکودمان می شود. «من می توانم A، B یا C را انجام دهم ولی بهتر است بیشتر فکر کنم» و شروع می کنیم به ارزیابی کردن… ولی در واقع هیچ وقت نمی توانیم تصمیم بگیریم و کاری که انجام می دهیم، در حقیقت تصمیم می گیریم هیچ کاری نکنیم؟ ولی اگر کاری نکنید به چیزی نمی رسید.

روی آنچه به نتیجه می رسد، تمرکز کنید. خیلی از افراد در پیداکردن راه هایی که به نتیجه نمی رسند، استادند و به همین دلیل هیچ تلاشی هم نمی کنند. انرژی منفی را در خود انباشته نکنید. انرژی های مثبتتان را افزایش دهید و روی چیزهایی تمرکز کنید که به درد شما می خورند و به نتیجه می رسند.

تغییر در زندگی

اگر اقدامی به نتیجه نمی رسد، متوقفش کنید

یک اقدام احمقانه: «کاری را بارها و بارها با یک شیوه انجام دهید و انتظار داشته باشید که به نتیجه ای متفاوت برسید.»

خیلی ها به دلیل غرور، لجاجت یا تعصب، شیوه ای را تکرار می کنند که به نتیجه نمی رسد. شعاری جدید برای خود انتخاب کنید و دیگر کارتان را به شیوه قبلی انجام ندهید. وقتی روش هایی موثر نیستند انجام دادنشان را متوقف کنید.

وقتی نمی دانید، کمک بخواهید

ما نمی توانیم همه چیز را بدانیم. نمی توانیم همه مشکلات را حل کنیم. وقتی به مشکلی برمی خورید، از دیگران کمک بخواهید. از یک تاجر، مشاور، وکیل یا مربی مشاوره بگیرید.

تغییر در زندگی

اگر کاری شما را خوشحال نمی کند، انجامش ندهید

برای اینکه به هدفتان برسید، باید سختی هایی را بپذیرید و ممکن است هر لحظه نتوانید از کارتان لذت ببرید ولی در کل باید کارتان را دوست داشته و از انجام آن خوشحال باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 آذر 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *