تمیز کردن آینه

حتما خانم ها بارها برای تمیز کردن آینه و شیشه منزل به مشکل برخوردند و نتوانستند آن طور که باید و شاید آن را تمیز کنند و برق بیندازند. ما در گره سبک زندگی شادمگ روش های راحت و فوری برای تمیز کردن آینه و شیشه از لکه ها و جای چسب معرفی می کنیم تا دیگر از تمیز کردن آینه و شیشه فرار نکنید.

چگونه آینه را تمیز کنیم؟

آینه ها ممکن است به دلایل متفاوتی مانند قطره های آب یا با اثر انگشت کثیف شوند .

تمیز کردن آینه

شاید با خود فکر کنید که یک اسپری شیشه پاک کن می تواند همه لکه ها را از بین می برد .

اما نه اشتباه می کنید ، کافی است یکبار با لکه های سمجی مانند لکه خمیر دندان یا روغن مواجه شوید تا بفهمید عدم تمیز کردن صحیح لکه ها سبب اصلی ایجاد رگه بر روی آينه می شود .

حال با وجود این رگه ها زمانی که می خواهید بقیه آینه را با یک پارچه تمیز یا محلول پاک کنید ، مشاهده می کنید باقی مانده چربی یا روغن با هر حرکت بر روی سطح شیشه پخش می شود .

الان این سوال به ذهنتان میرسد که پس چه کار کنیم ؟ کافی برای حل این مشکل تا آخر این مقاله همراه ما باشید .

چگونه می توان آینه ها را تمیز کرد؟

1. سرکه سفید

یک فنجان سرکه را به چهار فنجان آب ولرم اضافه کنید. این محلول را در یک بطری اسپری بریزید، حالا می توانید آن را به آینه بزنید

. برای تمیز کردن آینه های خود از یک پارچه نخی یا روزنامه استفاده کنید حالا می توانید درخشش و وضوح شگفت انگیزی را به آینه خود بدهید.

تمیز کردن آینه

2. بوراکس برای تمیز کردن آینه

بوراکس یک پاک کننده عالی است. با مخلوط کردن 3 فنجان آب و 2 قاشق غذاخوری بوراکس یک محلول را تهیه می کنید. برای پاک کردن آینه و حذف رگه ها و لکه های آن از یک اسفنج تمیز استفاده کنید.

3. فیلتر قهوه برای تمیز کردن آینه

این یک روش غیر معمول اما عالی، برای تمیز کردن آینه ها است. این یک محصول بدون کرک و پرز است، که تمام نشانه های خراشیده و رگه ها را از آینه شما پاک می کند.استفاده از یک فیلتر قهوه برای داشتن آینه ای درخشان لازم است.

روش درست نگهداری از برنج تازه بدون شپشک زدن و آسیب دیدن برنج

4. کرم اصلاح برای تمیز کردن آینه

تمیز کردن آینه با یک کرم اصلاح نه تنها تمیز می کند، بلکه تمام رگه ها و لک ها را نیز پاک می کند همچنین، یک ضد عفونی کننده ای است که که باعث دفع شدن بخار می شود. با استفاده از یک دستمال کاغذی، کرم اصلاح را بر روی لک های آینه بمالید سپس دستمال کاغذی ای را خیس کنید و آینه را پاک کنید.

5. آستون برای پاک کردن لکه های آینه

برای حذف این لکه های سخت از آینه، یک پنبه آغشته شده در آستون استفاده کنید. به راحتی روی آینه بمالید، مطمئن شوید که فشار برای آینه تان قابل تحمل است.

تمیز کردن آینه

6. تیغ تک لبه برای پاک کردن لکه آینه

برخی از پاک کننده های آینه، برخی از لک های چسب ناک روی آینه را از بین نمی برد. تیغ تک لبه می تواند این کار را انجام دهد، بعد از آن لک را با پاک کننده ها بشورید.

7. صابون ظرفشویی و زدن الکل برای پاک کردن آینه

1 قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی یا مواد شوینده و 1 فنجان الکل مخلوط کرده و در 1 فنجان آب اضافه کنید. مخلوط حاصله را در یک بطری اسپری بریزید، سپس محلول را بر روی آینه بزنید و آن را با استفاده از پارچه بدون کرک پاک کنید.

8. خوشبو کننده های هوا برای پاک کردن لکه

خوشبو کننده هوای مورد علاقه خود را بر روی آینه اسپری کنید و آن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید. این خوشبو کننده هوا نه تنها لکه های خیره کننده را از آینه حذف می کند، بلکه عطر شگفت انگیزی را به آن می دهد.

9. چای برای پاک کردن سطح آینه

برای دریافت درخشش زیبا، یک فنجان چای سنگین را امتحان کنید. کمی چای را در ظرفی بریزید و اجازه دهید خنک شود. پارچه ای نرم را که در چای دم شده فرو ببرید و برای پاک کردن سطح آینه استفاده کنید. سپس آینه خود را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید و یک درخشش را از آینه خود دریافت کنید.

تمیز کردن آینه

10. نشاسته ذرت برای پاک کردن آینه

برای داشتن آینه های تمیز، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یک چهارم (4 فنجان) آب را مخلوط کنید. برای پاک کردن آینه ها از یک پارچه تمیز استفاده کنید.

جرم و رسوب شیرآلات رو فوری و بدون دردسر با این مواد تو خونه پاک کن

11. روزنامه و گوش پاک کن برای تمیز کردن لبه آینه

برای دسترسی به گوشه های سخت و لبه های آینه خود از این مورد استفاده کنید. فقط یک قطعه گوش پاک کن را در هر محلول تمیز کننده بگذارید و آن را در ناحیه های غیر قابل دسترس بکشید، لمس نهایی و خشک شدن را با ورق روزنامه انجام دهید.

12. نوشابه برای تمیز کردن آینه

سعی کنید از این محصول بدون بو، امن، که به راحتی در دسترس و ارزان است، استفاده کنید. کمی نوشابه را در بطری اسپری بریزید آن را روی آینه اسپری کنید سپس آن را با پارچه نرم خشک کنید.

تمیز کردن آینه

13.تمیز کردن آینه با جوش شیرین

کمی جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب یا اسفنجی بریزید و آن را در سراسر آینه بمالید، سپس از یک پارچه تازه و پاک استفاده کنید و آینه را با آب پاک کنید.

14.تمیز کردن آینه با سشوار

گاهی اوقات ممکن است بخواهید از سرکه و سایر محصولات اسنفاده نکنید. در این مورد، جلو آینه سشوار بگیرید. این کار به سرعت تیرگی و مه و آب انباشته شده روی آینه را حذف می کند. برای پاک کردن لک ها از یک پارچه نرم استفاده کنید.

15.درخشان کردن آینه با تونر

از هر تونر صورت مصرف شده یا استفاده نشده برای درخشان کردن آینه استفاده کنید. یک بطری اسپری را با مقداری تونر صورت پر کنید و آن را بر روی شیشه بزنید سپس با یک روزنامه یا پارچه نرم پاک کنید.

16. پاک کردن و تمیز کردن آینه با لیمو

چند قاشق غذاخوری آب لیمو را به آب اضافه کنید ؛این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. این کار آینه شما را به سادگی پاک می کند و از هر بوی بدی نیز خلاص می شوید.

چگونه می توان از بخار آلود شدن آینه حمام جلوگیری کنیم؟

در حالی که نکات بالا هنگام تمیز کردن آینه دستشویی شما موثر است ، مراحل زیر را دنبال کنید تا بیاموزید چگونه آینه دستشویی خود را تمیز کنید در حالی که پس از دوش گرفتن همزمان از بخار آلود شدن آن جلوگیری می کنید:

  • یک فنجان آب
  • یک فنجان سرکه
  • یک قاشق چای خوری صابون

سه ماده بالا را در یک بطری اسپری ترکیب کنید و به آرامی تکان دهید تا مخلوط شود.

سرامیک دستشویی رو با این 6 محلول جادویی برق بنداز ؛ لعنتی از پذیرایی جذاب تر میشه !

تمیز کردن آینه

محلول را روی آینه اسپری کنید و اجازه دهید چند ثانیه بماند .

سپس آینه را با پارچه میکروفیبر یا روزنامه پاک کنید.

حال از آینه شفاف و بدون بخار خود هنگام دوش گرفتن لذت ببرید.

دستمال مخصوص تمیز کردن آینه

درست است که در بازار نمونه‌های متعددی از دستمال‌های خاص برای تمیز کردن آینه و سطوح شیشه‌ای وجود دارند، اما اگر به آنها دسترسی ندارید، می‌توانید از روزنامه استفاده کنید. هرچند دستمال‌های میکروفایبر همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

تمیز کردن آینه

چگونه جای چسب را از شیشه پاک کنیم؟

جای انواع چسب یکی از لکه های آینه است که ممکن است شما را درگیر کند. بسته به نوع چسب و مدت زمانی که آنها وجود دارند، از یکی از موارد زیر استفاده کنید:

  • الکل
  • سرکه
  • سشوار (حرارت دهی به چسب)
  • بخار آب (در صورتی که چسب هنوز به طور کامل خشک نشده است)
  • یخ (یخ باعث شل شدن بافت چسب یا آدامس از روی شیشه می‌شود)
  • نوار چسب (نوار را یک بار روی چسب باقی‌مانده بچسبانید و پس از چند دقیقه آن را بکشید)

به یاد داشته باشید استفاده از کاردک‌های تیز یا اسفنج‌های خشن، به بافت آينه آسیب می‌زند. مخصوصاً وقتی آن‌ها با به صورت عمودی و با فشار زیاد بر آينه می‌کشید.

تمیز کردن آینه

تمیز کردن گوشه‌ها و لبه‌ها

یکی از بخش‌های آینه که به راحتی جرم گرفته و کثیف می‌شوند گوشه‌ها هستند مخصوصاً وقتی آینه قاب داشته باشد. برای تمیز کردن این درز‌ها و گوشه‌ها در آينه، می‌توانید از گوش پاک کن استفاده کنید که به یکی از موادی که توضیح داده‌ایم آغشته شده باشد. برای خشک کردن آن هم می‌توانید از روزنامه‌هایی که در ابعاد مناسب تا شده‌اند استفاده کنید.

تمیز کردن آینه

هم‌چنین وقتی از مایع‌های شستشو استفاده می‌کنید نباید بگذارید مقداری از آن در لبه‌ها باقی بماند. این کار باعث می‌شود تا لکه‌های زرد یا مشکی بر روی لبه‌ها باقی بماند.

بایدها

از محصولات خشن اجتناب کنید.

تمیز کردن آینه هایی که به طور منظم از گرد و غبار و لکه ها و غبارهای طولانی مدت تمیز نشده اند، بسیار سخت تر می شود.

تمیز کردن آینه

نبایدها

از استفاده از پاک کننده های ساینده تجاری خودداری کنید.

اجازه ندهید که مایع در لبه های آینه بماند، چون می تواند سیاه و زنگ زده شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *