افتتاح حساب ترکیه
جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی این کشور را به گل سرسبد گردشگری در جنوب شرق آسیا تبدیل کرده است. از طرف دیگر رسمی‌بودن اسلام در این کشور باعث شده گردشگران ایرانی توجه بیشتری به سفر مالزی داشته باشند. با این حال جاهای دیدنی کوالالامپور به اندازه‌ای است که در یک سفر نمی‌توانید به تمامی این مکان‌ها سر بزنید. از آنجایی که همیشه آرزوی سفری راحت برای همراهان خود داریم، فهرستی از دیدنی‌‌ترین جاهای مالزی آماده کرده‌ایم. در این فهرست به مراکز تفریحی، بناهای تاریخی، مکان‌های مذهبی و جاهای دیدنی طبیعی مالزی اشاره می‌‌کنیم.

مالزي رنگین‌کمانی برای همه سلیقه‌ها

مالزی کشور تنوع‌ها و تفاوت‌هاست. در این کشور، مردمی از اقوام مختلف با دین‌هایی متفاوت، با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند. سبک زندگی این افراد، عبادتگاه‌ها و غذاهایشان دیدنی است. مراکز دیدنی مالزی هم همین تنوع و گستردگی را دارند. از زیستگاه‌های طبیعی و جزایر تا ساختمان‌های لوکس و مدرن، رنگین‌کمان دلپذیری را برای تمام سلیقه‌ها به وجود آورده‌اند. از طرف نیازی نیست برای سفر به مالزی ویزا داشته باشید. اگر با این دلایل قانع شده‌اید، تعلل نکنید.

جاهای دیدنی مالزی

آشنایی با کشور مالزی

کشور مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور می باشد ، این کشور زیبا به خاطر سواحل متعدد و تنوع مناطق و جاذبه‌ های طبیعی ، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان ، به خصوص برای ورزش ‌هایی مانند غواصی دارای شهرت بسیار زیادی است . علاوه بر ساحل و جزیره‌ های متنوع آن ، جنگل‌ های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت ‌های مالزی می باشد .

علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی ، از نظر جاذبه ‌های شهری ، آسمان خراش های بلند و رستوران‌ های مشهور هم کشور مالزی حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد. یک فرصت مناسب برای بازدید از این کشور خاص و زیبا، نوروز است.

جاهای دیدنی مالزی

تاریخچه مالزی

شما بازدید کنندگان مالزی مهم است بدانید که شبه جزیره مالایی مدت زیادی هست که از یک جایگاه مهم ( مرکزی ) در مسیرهای تجاری بین کشور چین و خاورمیانه داشته است که نشان دهنده نقشه اولیه آن عنوانی آن به صورت ” شبه جزیره طلائی ” تنگه‌ های مالاکا به عنوان ” خلیج ساباریکوس ” ترجمه گردیده است . اولین پادشاهی مالزی که بر بنادر شهرهای ساحلی حکومت می ‌کرده است در قرن دهم میلادی تشکیل گردید . این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا ، لمبابوجانگ ، کداح ، برآس ، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن است و تصور بر این است که آن ‌ها در گذشته کشورهای هندی یا بودائی بوده ‌اند .

مذهب و زبان مردم مالزی

طبق قانون اساسی کشور مالزی دین رسمی این کشور اسلام اعلام نموده است ولی داشتن هر دین دیگری برای شهروندان آزاد می باشد . بر طبق سرشماری سال 2016 میلادی جمعیت این کشور چیزی در حدود سی و یک میلیون نفر بوده است که در حدود 61.3 درصد آنها را مسلمانان ، 19.8 درصد را بودایی ها ، 9.2 درصد را مسیحیان ، 6.3 درصد را هندوها و اینکه 1.3 درصد را کنفسیوس گرایان ، تائوئیسم و پیروان مذهب چینی تشکیل داده اند . همچنین 0.7 درصد بیان کرده اند که پیرو هیچ دینی نیستند و 1.4 درصد باقیمانده از دین های دیگر پیروی می کنند و یا اطلاعاتی را در این زمینه ارائه نشده است.

جاهای دیدنی مالزی

زبان رسمی و ملی کشور مالزی زبان مالایی یا باهاسا مالایو است ، قانون زبان ملی در سال 1967 میلادی الفبای لاتین را جایگزین الفبای جاوی کردند ولی استفاده از الفبای سنتی جاوی مانعی نداشته است . در ضمن زبان انگلیسی نیز زبان دوم این کشور محسوب شده و اغلب در معاملات تجاری از آن استفاده می گردد و همچنین به علت چند نژاده بودن مردمان این کشور زبان های چینی و هندی نیز در آن عموما رایج می باشند .

آشنایی با مهمترین جاذبه های دیدنی سقز ؛ جایی برای فرار از روزمرگی

جاهای دیدنی مالزی

در ابتدا دیدنی های سراسر مالزی، از جمله جزایر و پارک‌های ملی این کشور را معرفی می‌کنیم. شما میتوانید با انتخاب این کشور همچون دیگر مقاصدی چون سفر به قبرس و یا سفر به بلغارستان از جاهای دیدنی مالزی دیدن کنید.

۱- پارک ملی گونونگ گادینگ

بدون تردید گیاه‌شناسان از تماشای بزرگترین گل جهان در پارک ملی گونونگ گادینگ مالزی حسابی لذت خواهند برد. نام این گل رافلزیاست؛ گلی که علاوه بر گیاه‌شناسان، سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. حدودا ۹ ماه طول می‌کشد تا رافلزیا به طول کامل رشد کند. البته رافلز تنها یکی از صدهای گونه گیاهی است که در این پارک می‌روید.

جاهای دیدنی مالزی

محیط پارک هم کاملا خاص و طبیعت آن بکر است. این پارک بزرگ، چندین قله کوهستانی دارد. بنابراین اگر بخواهید تمام بخش‌های پارک را به طور کامل ببینید، باید خود را برای یک پیاده‌روی و شاید کوهنوردی درست و درمان آماده کنید.

با این اوصاف، می‌توان گفت پارک ملی گونونگ گادینگ یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی مالزی است. این پارک در نزدیکی شهر لوندا مالزی واقع شده است.

۲- جزیره مانوکان از جاهای دیدنی مالزی

جزیره مانوکان، دومین جزیره در پارک ملی تونک عبدالرحمان و نخستین پارک ملی آبی مالزی است. اگر به دنبال جاهای تفریحی مالزی هستید، حتما این جزیره را در لیست گردش‌هایتان قرار دهید. زیرا علاوه بر مناظر تماشایی و فوق‌العاده، مانوکان امکانات تفریحی فراوانی نیز دارد.

از جمله تفریحاتی که امکانش در جزیره مانوکان فراهم شده، می‌توان به پاراسیلینگ و غواصی اشاره کرد. در این جزیره می‌توانید غواصی در آب‌های کم‌عمق را که به آن اسنورکلینگ هم گفته می‌شود، تجربه کنید. علاوه بر این مناظر رویایی طبیعت در جزیره مانوکان، فضا را برای عکاسی نیز فراهم کرده است. ضمن اینکه صخره‌های مرجانی جزیره هم برای عکاسی ایده‌آل است.

۳- غارهای باتو

همان طور که اشاره شد، در مالزی بودایی‌ها، هندوها و مسلمانان در کنار یکدیگر زندگی سراسر آرامشی را سپری می‌کنند. هندوها به عنوان بخش قابل‌توجهی از جمعیت این کشور، مکان‌های مذهبی مخصوص به خود را دارند. غارهای باتو از جمله این مکان‌هاست. یک مجسمه بسیار بزرگ از خدای هندوها در ابتدای ورودی این غارها قرار دارد، با رنگ طلایی خود حسابی جلب توجه می‌کند.

جاهای دیدنی مالزی

هندوهایی که در مالزی زندگی می‌کنند بنابر مناسبت‌های مختلف از کوه بالا می‌روند و خود را به غارهای باتو می‌رسانند. داخل غارها، بافتی آهکی دارد. بافت‌هایی که ترکیب آنها در کنار یکدیگر، صحنه‌هایی تماشایی و جذاب به وجود آورده است. اگر قصد دارید این غارها را در لیست دیدنی های مالزی قرار دهید، زمان آن را به ایامی غیر از مناسبت‌ها و جشن‌ها مذهبی موکول کنید. زیرا در چنین زمان‌هایی، این مکان بسیار شلوغ می‌شود.

۴- معبد کک لوک سی جاهای دیدنی مالزی

تاریخ ساخت معبد بزرگ کک لوک سی مالزی به سال ۱۸۹۱ برمی‌گردد؛ از این رو معبدی نسبتا جدید به شما می‌آید. این معبد علی‌رغم جوانیش، یکی از مهم‌ترین معبدهای بودایی در جنوب شرق آسیا و بزرگترین معبد مالزی است. عبادت‌کنندگان از بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا به مالزی و به این معبد می‌آیند.

در این معبد که به «سوپرم بلیس» هم معروف است، تصاویر و مجسمه‌های متفاوتی از خدایان بودایی دیده می‌شود. علاوه بر این کنده‌کاری‌های هنرمندانه روی چوب، از دیگر جذابیت‌های این معبد است. با این حال تمام زیبایی‌های معبد، منحصر به ساختمانش نیست. باغی بزرگ با مجسمه‌های حیوانات، این معبد را به یکی از برترین جاهای دیدنی مالزی تبدیل کرده است.

۵- جزیره ردانگ

مالزی، ۹ جزیره دارد. جزیره ردانگ یکی از این ۹ جزیره و یک پارک آبی بزرگ و بسیار زیباست. این جزیره، امتیازات فراوانی دارد که باعث جذب گردشگران می‌شود. از جمله این امتیازات می‌توان به آبی بسیار شفاف و خوشرنگ، ساحل‌هایی سفید رنگ و تنوع گونه‌های حیوانی آن اشاره کرد. بنابراین ردانگ یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری مالزی است.

راهنمای جامع سفر به دهکده زیبایی آپنزل ؛ آشنایی با یکی از بکرترین روستای سوئیس

جاهای دیدنی مالزی

جزیره ردانگ، جزیره لوکسی است. هتل‌هایی شیک و مجلل نشانی بر این ادعاست. علاوه بر این شما در ردانگ، امکانات تفریحی فراوانی در اختیار دارید. از جمله آنها می‌توان به امکانات شیرجه و غواصی اشاره کرد.

به محض ورود به این جزیره باید ۵ رینگیت (واحد پول مالزی، در تابستان ۹۸ هر رینگیت ۲۷۰۰ تومان است) معادل بپردازید.

۶- پارک ملی باکو از جاهای دیدنی مالزی

پارک ملی باکو (Bako) از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مکانهای دیدنی مالزی است؛ مخصوصا برای کسانی که از تفریح در هوای آزاد لذت می‌برند. این پارک ملی که در ایالت بورنئو مالزی واقع شده، چندان بزرگ نیست اما با توجه به اندازه‌اش از تنوع جانوری وسیعی برخوردار است. بزرگترین جاذبه این پارک کمی خاص است؛ این جاذبه نوعی میمون عجیب و غریب و البته بسیار کمیاب است.

گردشگران در این پارک می‌توانند حیات وحش، جنگل‌های بارانی، آبشارهای پرتلاطم و سواحل دریایی بسیار زیبایی را مشاهده کنند. همچنین این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی طبیعی است، بنابراین شما می‌توانید تمام روز از قدم زدن در جنگل لذت ببرید.

۷- رودخانه کیناباتانگان

شاید عجیب باشد، اما در مالزی با طبیعتی غنی و سرزنده، یک رودخانه هم می‌تواند جاذبه گردشگری باشد. رودخانه کیناباتانگان به عنوان یکی از اصلی‌ترین دیدنی های مالزی در میان این طبیعت غنی است. کیناباتانگان اکوسیستم طبیعی بسیار متنوعی دارد. قسمت‌هایی پایینی این رودخانه هم دارای گونه‌های متفاوت و عجیبی از حیوانات است. از جمله این حیوانات می‌توان به کرگدن سوماترایی، فیل و میمون پوزه‌دراز اشاره کرد. اگر به حیوانات و نظاره زندگی آنها علاقه دارید، تماشای این رودخانه و محیط اطراف آن را از دست ندهید.

جاهای دیدنی مالزی

می‌توانید با کروز به اطراف رودخانه بروید و حیات وحش آن را تماشا کنید؛ این سرگرمی در ساعات شب جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد شد.

۸- سیپادان

جزیره سیپادان در دریای سلب، بهشت غواصان است. سیپادان تنها جزیره اقیانوسی مالزی است که با زنده ماندن مرجان‌ها در بالای یک مخروط آتشفشانیِ از میان رفته، تشکیل شده است. این جزیره به دلیل حیات غنی دریایی، از بهترین و زیباترین مناطق غواصی جهان به شمار می‌آید. در سیپادان بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی و صدها گونه مرجان وجود دارد؛ گونه‌هایی که منتظرند تا شما آنها را کشف کنید.

سیپادان یکی از مشهورترین دیدنیهای مالزی است. اگر با قصد غواصی می‌خواهید به این جزیره بروید، حواستان باشد که مجوز غواصی تنها در ۱۲۰ روز سال داده می‌شود. بنابراین پیش از عزیمت، در این باره کسب اطلاع کنید. رستوران‌های جزیره هم با لذیذترین غذاهای دریایی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

۹- ارتفاعات کامرون از جاهای دیدنی مالزی

یکی دیگر از مکان های دیدنی مالزی ارتفاعات کامرون است. ارتفاعات کامرون مالزی، مرکز کاشت چای در این کشور است. بنابراین طبیعی است که زمین‌ها و دشت‌های این ارتفاعات همیشه سرسبز و باصفا باشند. علاوه بر این عطر سحرآمیز چای تازه هم در بسیاری از ایام سال در این منطقه احساس می‌شود.

علاوه بر چای، در ارتفاعات کامرون، توت فرنگی هم کاشته می‌شود بنابراین در ایام برداشت محصول، می‌توانید توت فرنگی تازه و خوشمزه نوش‌جان کنید.

در این منطقه به غیر از تماشای مزارع چای و توت فرنگی، می‌توانید با سبک زندگی مردم روستانشین مالزی نیز آشنا شوید.

۱۰- شهر جرج تاون

شهر جرج تاون، شهری تاریخی و از مناطق دیدنی مالزی است. این شهر در شمال شرق جزیره پنانگ واقع شده و نام خود را از نام جرج سوم، پادشاه انگلستان گرفته است. بیشتر جمعیت جرج تاون را چینی‌ها تشکیل می‌دهند. بسیاری از خانه‌های قدیمی دوران استعماری مالزی هنوز در جرج تاون باقی مانده‌اند؛ دولت مالزی با سیاست‌های سختگیرانه خود، در حفظ این ساختمان‌ها نقش داشته است.

جاهای دیدنی مالزی

ساختمان‌هایی با معماری چشم‌نواز و مردمی با فرهنگی غنی، این شهر را در سراسر جنوب شرق آسیا مشهور کرده است. عصرها که مردم در خیابان‌های جرج تاون رفت و آمد می‌کنند تا غذا و نوشیدنی میل کنند، شهر زیباتر می‌شود.

بهترین پیست های اسکی ایران را بشناسید + مشخصات و مسیر دسترسی

۱۱- گنتینگ هایلندز، پاهانگ

اگر در تمام سفرهای‌تان به دنبال سرگرمی و تفریح هستید، گنتینگ هایلندز را از دست ندهید. این شهر سرشار از انواع سرگرمی‌ها و تفریحات است. بنابراین می‌توان آن را در میان بهترین جاهای تفریحی مالزی جای داد. این منطقه دره‌مانند در میان کوه‌ها واقع شده است.

در گنتینگ هایلندز تعداد زیادی کازینو وجود دارد از این رو با عنوان لاس‌ وگاس آسیا هم شناخته می‌شود. اما تفریحات سالمی هم در این شهر وجود دارد که می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. از جمله این تفریحات می‌توان به « نمایشگاه باور کنی یا نه‌ ریپلی» و «دنیای برفی» اشاره کرد. وجود ساختمان‌های رنگارنگ از دیگر ویژگی‌های گنتینگ هایلندز است.

۱۲- تامان نگارا

Taman Negara در زبان مالایی به معنای «پارک ملی» است. این پارک یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های باران گرمسیری جهان است. انواع درختان بسیار بزرگ، آبشارها، نواحی جنگلی و مسیرهای طولانی پیاده‌روی از ویژگی‌های تامان نگارا است.

جاهای دیدنی مالزی

در این جنگل چندین مسیر پیاده‌روی وجود دارد؛ مسیرهایی که بدون راهنما هم می‌توانید آنها را طی کنید. تامان نگارا پناهگاه گونه‌های در معرض خطر انقراض مانند فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن است. البته تعداد این گونه‌های چندان زیاد نیست و شانس اینکه بتوانید این گونه‌ها را در پیاده‌روی‌هایتان ببینید، کم است. بنابراین در مسیرتان در این پارک ملی غیر از پرندگان، گوزن‌های کوچک، مار و مارمولک، بعید است حیوان دیگری ببینید.

۱۳- لنکاوی از جاهای دیدنی مالزی

مجمع الجزایر لنکاوی، یکی از مقاصد تفریحی و البته یکی از جاذبه های دیدنی مالزی است. این مجمع الجزایر که از ۹۹ جزیره در دریای آندمان تشکیل شده، محل خوشگذرانی گردشگرانی از سراسر جهان است.

سواحلی طولانی با شن‌های سفید و تپه‌های پوشیده از جنگل از زیبایی‌های بی‌نظیر لنکاوی است. محبوب‌ترین سواحل لنکاوی در قسمت غربی مجمع الجزایر واقع شده است. وجود تعداد زیادی رستوران با خوراکی‌هایی متنوع، این بخش را به یکی از بهترین استراحتگاه‌های لنکاوی تبدیل کرده است. ضمن اینکه دست گردشگران را هم در انتخاب باز گذاشته است.

برای اقامت در لنکاوی، هتل‌های لوکس و شیکی در دسترس هستند که هزینه اقامت در آنها سطوح متفاوتی دارد. بنابراین انتخاب‌های بیشتری برای اقامت پیش روی شماست.

۱۴- غارهای مولو

یکی دیگر از نقاط دیدنی مالزی، غار مولو است. این غار در پارک ملی گونونگ مولو واقع شده‌ است. این پارک، دارای یک منطقه جنگلی استوایی و غارهایی باورنکردنی و خاص است. منطقه ساراوک یکی از غارهای زیرزمینی بسیار بزرگ در میان غارهای مولو است. گفته می‌شود این غار به اندازه ۴۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ جا دارد.

جاهای دیدنی مالزی

وجود تعداد زیادی خفاش در این غار قابل‌توجه است. خفاش‌هایی که به طور دسته‌جمعی حرکت می‌کنند و به دنبال غذا می‌گردند.

آب و هوا

در طول سال ، دو فصل بارانی در کشور مالزی وجود دارد که بخش شرقی ، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه میکند که بر اثر باد های موسمی شمال شرقی ایجاد شده و ضمنا با بارندگی شدید و رعد و برق همراه می باشد .

جاهای دیدنی مالزی

رشته‌ کوهی که از مرکز کشور گذر می کند ، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی است اما کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی ، در این مدت بارندگی زیاد و طوفان دارند . از ماههای مه تا سپتامبر ، باد موسمی دیگری از سمت غرب می ‌وزد و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر می‌ کند و اینکه بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل می باشد و شما مسافران عزیز برای سفر با تور سعی کنید فصلی را انتخاب کنبد که از آن لذت ببرید .

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 آذر 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *