افتتاح حساب ترکیه
سفر به بلغارستان

 وقتی صحبت از سفر به بلغارستان به میان می‌آید، حتما یک کشور چهار فصل زیبا و دیدنی در ذهن‌تان مجسم می‌شود که کوه‌های سربه فلک کشیده و طبیعت بکر و دلفریبش حسابی روح آدم را تازه می‌کند. اگر شما هم به سرتان زده این بار به بلغارستان بروید و آب و هوایی عوض کنید، ما در این مطلب گروه سفر شادمگ شما را راهنمایی می‌کنیم.

بلغارستان

کشور بلغارستان، از کشورهای تاریخی و زیبای قاره اروپاست. بی‌شک بلغارستان می‌تواند به یکی از کشور‌های مورد‌ علاقه‌ی هر گردشگر برای سفر تبدیل شود، به خصوص که یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا هم در این کشور وجود دارد. به غیر از قدیمی ترین شهر، غاری که به چشم خدا نیز معروف است، هم در این کشور قرار دارد و همین موضوع جذابیت کشور بلغارستان را دو چندان کرده است.

سفر به بلغارستان

به طور کلی سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در طول زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند.

در راهنمای سفر به بلغارستان سعی کرده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور بلغارستان همراهی کنید و همچنین برای خرید تور بلغارستان به وب سایت الی گشت مراجعه بفرمایید.

موقعیت جغرافیایی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، از لحاظ جغرافیای در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن صوفیه است. دو رشته کوه مهم بلغارستان را فرا گرفته‌است، یکی رشته کوه‌های بالکان که شمال و مرکز این کشور را دربر گرفته و دیگری رشته‌کوه‌های ردوپه که باختر و جنوب کشور را شامل می‌شود، از دیگر رشته‌کوه‌های بلغارستان می‌توان به ریلا و پیرین اشاره کرد.

مساحت کشور بلغارستان، ۱۱۰,۹۹۳ بوده و جمعیت آن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، ۷,۱۰۱,۸۵۹ نفر در این کشور زندگی می کنند.

سفر به بلغارستان

نکاتی برای دریافت ویزای بلغارستان

کشور بلغارستان با توجه به این که یک کشور اروپایی به شمار می رود، اما هنوز عضور اتحادیه شنگن نشده است و از همین رو برای کسانی که قصد سفر به این شهر دارند دیگر سختی های دریافت ویزای شنگن را نخواهند داشت.

این روزها شهر وارنا مقصد گردشگری مسافران زیادی است و با توجه به هدف و نیاز هرکدامشان برای سفر می توانند یکی از سه نوع مختلف ویزای بلغارستان را دریافت کنند.

  • ویزای نوع A ترانسفر فرودگاهی
  • نوع C اقامت کوتاه مدت یا اقامت با برنامه‌ریزی از قبل مشخص شده
  • نوع D اقامت بلند مدت
  • مدت زمان لازم برای اخذ ویزای بلغارستان حدودا ۱۰ روز است.
  • سفر به بلغارستان

اطلاعات کلی کشور بلغارستان

زبان رسمی: بلغاری
واحد پول: لف (BGN)
نوع برق شهری: برق شهری در وارنا ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
کد کشور: +۳۵۹
شماره‌های اضطراری آمبولانس: ۱۵۰
آتش‌نشانی و امداد و نجات: ۱۶۰

این چشمه رویایی رنگی شمال رو از دست ندید ؛ سفر به چشمه باداب سورت مازندران

پلیس: ۱۶۶

سفر به بلغارستان

شماره‌ی اضطراری عمومی در وارنا ۱۱۲ است.

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
فرودگاه‌های بین‌المللی:

  • وارنا
  • صوفیه
  • بورگاس
  • پلوودیف

آب و هوای بلغارستان

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشور بلغارستان دارد، از نظر آب و هوایی شمال این کشور در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد می باشد. اما در جنوب شرقی بلغارستان آب و هوای مدیترانه ای و معتدل تری در مناطق این کشور برقرار است.

به طور کلی می توان گفت که در بیشترین قسمت های کشور بلغارستان آب و هوا سرد و کوهستانی است و در نواحی دریای سیاه نیز آب و هوای معتدل و مرطوب دارد.

بهترین زمان سفر به بلغارستان

همانطور که می دانید بلغارستان یک کشور اروپایی است که سفر به آن به دلیل نزدیکی و ارزانی در بین ایرانی ها بسیار رواج پیدا کرده است. قبل از اینکه بخواهیم بگوییم که بهترین زمان برای سفر به بلغارستان کی است؟ جالبه بدونید که این کشور معدن رشد گل های رز بوده و در حال حاضر نزدیک به ۸۵ درصد از عصاره های رز دنیا در این کشور تولید می شود.

بلغارستان شرایط آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوبی را شامل می شود، از همین در فصل تابستان گرم و زمستان هم سرد است.

یکی از بهترین زمان ها برای سفر بلغارستان فصل بهار است. البته ناگفته نماند که فصل بهار برای سفر به هر نقطه از جهان فصل مناسبی به شمار می رود. تعداد جشنواره هایی هم که در این فصل بلغارستان میزبان است بسیار زیاد است و برای هر مسافری می تواند زمان جذابی باشد.

غذای‌های بلغاری

سفر به کشور بلغارستان بدون امتحان کردن غذاهای دلچسب و محلی نمی‌تواند کامل باشد. بلغاری‌ها مانند هر کشور دیگر، غذاهای شگفت انگیزی دارند. غذای آنها ترکیبی زیبا از غذاهای سنتی بالکان، یونانی و ترکی است. در این قسمت قصد داریم تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای بلغاری را معرفی کنیم. اینها شامل:

سوپ سنتی بلغاری

در سفر به بلغارستان یک سوپ فوق‌العاده لذیذ و خوش طعم وجود دارد که باید امتحان کنید. بلغاری‌ها عاشق سوپ و سالاد هستند. shkembe یک سوپ سنتی بلغاری است که از مقداری سیر، پاپریکای قرمز، شیر و… تهیه می‌شود. اگر به کتاب آشپزی بلغاری نگاه کنید، به احتمال زیاد Shkembe یکی از اولین دستور العمل‌هایی است که با آن روبرو می‌شوید.

کبابچه

کبابچه یکی از کلاسیک‌ترین غذاهای منطقه یوگسلاوی و رمانیایی است که در سراسر بلغارستان طبخ می‌شود. Kebapche حاوی گوشت چرخ کرده، ادویه جات، ترشی جات و سبزیجات است که به شکل یک رول طولانی شبیه سوسیس کباب می‌شود.

کاهش هزینه‌ های سفر به بلغارستان

از رفتن به ساحل آفتابی (Sunny Beach) خودداری کنید

در‌حالی‌که چندین ساحل دیگر نیز وجود دارد، همه‌ي گردشگران به این ساحل می‌روند! به همین دلیل ساحلی بسیار شلوغ است. به‌جای رفتن به ساحل آفتابی به سواحل دیگر رفته و از آن‌ها لذت ببرید.

سفر به بلغارستان

در هاستل «ماستل» اقامت کنید

ماندن در این هاستل از بسیاری از هزینه‌های شما می‌کاهد. چرا‌که نه‌تنها صبحانه را رایگان سرو می‌کند، بلکه شام نیز رایگان است. با اقامت در این هاستل برای دو وعده‌ غذا کمتر هزینه خواهید کرد. این هاستل در شهر‌های صوفیه، پلوودیو (Plovdiv) و ولیکوترنوو (Veliko Tarnovo) شعبه دارد.

سفر ماجراجویانه و هیجان‌ انگیز به تنگه رغز | دیدنی های عروس دره های ایران را از دست ندهید

سفر به بلغارستان

در شیرینی پزی‌ها غذا بخورید

شیرینی‌پزی‌ها در بلغارستان انواع مختلفی از شیرینی‌ها و غذا‌ها را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند که با خوردن آن‌ها کل صبح را سیر خواهید بود. می‌توان از بانیکا به‌عنوان بهترین این غذا‌ها نام برد.

جاذبه‌های گردشگری بلغارستان

بلغارستان کشوری با شهرهای زیبا، مناظر متنوع طبیعی، جاذبه‌های تاریخی، پارک‌ها و جاهای دیدنی بسیار است. اگر گذرتان به این کشور افتاد، از مکان‌هایی که ما در این بخش معرفی کرده‌ایم حتماً بازدید کنید. اینها مهم‌ترین جاهای دیدنی این کشور هستند و شگفت زده‌تان خواهد کرد!

صوفیه

صوفیه، پایتخت و یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی بلغارستان است. در این شهر مکان‌های مختلفی برای بازدید وجود دارد، بنابراین سعی کنید در سفر به بلغارستان حتماً از آن بازدید کنید. صوفیه با ارائه ترکیبی بی‌عیب و نقص از شهرهای قدیمی و شهرهای مدرن‌، میزبان کلیساهای ۲۰۰۰ ساله، ساختمان‌های شهرداری و کلیساهای جامع از یک سو و موزه‌های مدرن، گالری‌های هنری، پارک‌های شهر و بلوارها از سوی دیگر است. این کلانشهر در دامنه کوه ویتوشا واقع شده است و در طول سال توسط گردشگران بسیار بازدید می‌شود.

سفر به بلغارستان

جاذبه‌هایی که می‌توان در شهر صوفیه دید شامل: کلیسای بویانا، کلیسای الکساندر نوسکی، تئاتر ملی ایوان وازوف، کلیسای سنت ندلجا و موزه ملی تاریخ نظامی و پارک جنوبی است.

وارنا

وارنا که در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد، یکی دیگر از نقاط دیدنی بلغارستان است. این شهر آرام با نمایش تاریخ و میراث دوران گذشته دارای حمام‌های رومی، کلیساهای جامع باستانی و موزه‌ها است.

سفر به بلغارستان

سواحل وارنا پر جنب و جوش هستند و دارای خانه‌ها و بارها هستند، جایی که مردم می‌توانند در آن وقت بگذرانند، آفتاب بگیرند و استراحت کنند و به ورزشهای آبی بپردازند. جاهایی که در سفر به بلغارستان و شهر وارنا نیاز است ببینید شامل: حمام رومی، کلیسای جامع مادر خدا، خانه اپرای باروک و کلیسای جامع عروسی باکره و… می‌شود.

پلودیو

پلودیف به عنوان یکی از شهرهای تاریخی بلغارستان، بیشتر توسط دوستداران تاریخ و مردم شناسان بازدید می‌شود. این یکی از مکان‌های بلغارستان باستان است که در کنار ۷ تپه و رودخانه ماریتسا ساخته شده است. شامل دژها، آمفی تئاترها، کلیساها، جاده‌های سنگ فرش شده و خانه‌های قدیمی است.

سفر به بلغارستان

به جرات می‌توان گفت Plovdiv بی‌نظیرترین سرگرمی‌ها را ارائه می‌دهد. جاذبه‌های گردشگری پلودیو شامل: استادیوم رومی پلودیو، آمفی تئاتر رومی، استاریا گراد، پارک تسرا سیمون و یادبود ارتش شوروی آلیوشا و موزه قوم شناسی و سایر موارد می‌شود.

صومعه ریلا

این جاذبه در میان کوه‌های ریلا قرار گرفته است و بزرگ‌ترین صومعه بلغارستان است. این صومعه معروف به صومعه سنت ایوان ریلا، محبوب‌ترین صومعه ارتدوکس شرقی و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان است. به این ترتیب سعی کنید در سفر به بلغارستان برای بازدیدش وقت بگذارید. این صومعه خیره کننده در قرن دهم توسط سنت جان ریلا تأسیس شد و هر ساله توسط هزاران زائر مورد بازدید قرار می‌گیرد.

این میراث جهانی یونسکو با الگوی مملوک، عربی، بیزانسی و رومانسک ساخته شده است. با راه پله‌های چوبی، طاق‌های سیاه و سفید، گنبدها و موزاییک‌های رنگارنگ، بسیار خیره کننده و باشکوه به نظر می‌رسد . در اینجا می‌توانید به غیر از صومعه و موزه و گالری داخلی آن، پارک ملی ریلا و کوه های ریلا را نیز کاوش کنید.

آشنایی با شانزه لیزه پاریس و هر چیزی که قبل از سفر به پاریس باید بدانید

سفر به بلغارستان

نسبار

Nesebar در لیست بهترین مکان‌های دیدنی و تابستانی بلغارستان قرار دارد. این یکی دیگر از شهرهای زیبا است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است و به دلیل ویرانه‌های باستانی، بناها و سواحل خیره کننده معروف است. بخش قدیمی نسبار، شامل استحکامات دوران بیزانس و حمام‌های رومی در جزیره‌ای واقع شده است که با مسیر دست ساز توسط انسان از سرزمین اصلی عبور می‌کند.

این یکی از بهترین مقاصدیست که در سفر به بلغارستان باید بروید. در اینجا می‌توانید از کلیسای معروف قرن یازدهم سنت استفان، دیدن کنید که دارای یک محراب تزئین شده و بسیاری از نقاشی‌های دیواری است. به غیر از این، می‌توانید در سواحل آفتاب بگیرید و از ورزش‌های آبی و غذاهای دریایی لذت ببرید یا لحظات سرگرم کننده‌ای را در پارک آبی کنار ساحل بگذرانید.

سفر به بلغارستان

جاهایی که باید در نسبار ببینید: کلیسای سنت استفان، شرابخانه مسمبریا، کلیسای سنت سوفیا، کلیسای فرشته‌های مقدس مایکل و گابریل، آکوپارک

ولیکو ترنوو

ولیکو ترنوو شهر معروف «تزارها» است، شهری کوچک و عجیب در مرکز بلغارستان. این یک شهر ۷۰۰۰ ساله است که در کنار رودخانه یانترا واقع شده و توسط سه تپه به نما‌های تساراوتس، تراپزیتسا و سوتا گورا احاطه شده است. ولیکو ترنوو زمانی پایتخت دومین امپراتوری بلغارستان بود.

به عنوان یک شهر مستحکم ، این مکان از هر طرف دیوار بندی شده است و چشم اندازهای پانورامایی فوق العاده‌ای از اطراف ارائه می‌دهد.

سفر به بلغارستان

این شهر با داشتن بیش از ۳۰ صومعه، خیابان‌های سنگ فرش، خانه‌های افسانه‌ای و کلیساها بسیار سورئال به نظر می‌رسد و بازدید از این مکان در سفر به بلغارستان از هر لحاظ ارزشش را دارد. جاهایی که باید در این شهر دید: قلعه تساراوتس، صومعه تبدیل مقدس خدا، کلیسای چهل شهید و بنای آسن و…

بانسکو

بانسکو پر جنب و جوش‌ترین مقصد اسکی بلغارستان و یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در بلغارستان در زمستان است. این شهر که در دامنه پیرترین کوه‌های کشور قرار دارد، با آغوش باز از همه عاشقان ورزش‌های زمستانی استقبال می‌کند. این شهر دارای مناطق متعدد اسکی و اسنوبرد در قله Todorka مانند Tomba Run است و طولانی‌ترین فصل اسکی در بلغارستان را ارائه می‌دهد.

سفر به بلغارستان

جدا از این، بانسکو همچنین به رستوران‌ها، زندگی شبانه و آبگرم مشهور است و هر ساله میزبان جشنواره جاز بانسکو است.

این مکان‌ها را حتماً در بانسکو ببینید: قله Vihren ، Todorka ، Kutelo و Bansko Gondola Ski lift

ساحل آفتابی

در سفر به بلغارستان اگر ساحل آفتابی را در اولیت تفریحاتتان قرار ندهید، بحث در مورد مکان‌های دیدنی بلغارستان نیمه کاره می‌ماند. ساحل آفتابی بلغارستان مزین به کلوپ‌های شبانه، کلبه‌های ساحلی، رستوران‌ها، ورزش‌های آبی و همینطور دارای امکاناتی مثل صندلی‌های راحتی، چتر، قایق بادبانی، پیست چرخ دستی و پارک آبی است.

سفر به بلغارستان

مکانهای دیدنی ساحل آفتابی شامل: Action Aquapark ، Winery Messembria ، Sunny Beach Luna Park و پیست کارتینگ

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

28 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *