خريد پنکک خوب

برای خريد پنکک خوب آگاهی از نوع پوست، مواد اولیه استفاده شده در پنکک و خصوصیات آن ضروری است. اما اگر به دنبال پاسخ سوال چطور یک پنکک خوب و مناسب را شناسایی و خریداری کنیم؟ هستید، این متن گروه زیبایی شادمگ اطلاعات لازم را در اختیار شما خواهد گذاشت.

پنکیک چیست؟

اول از همه نیاز است که کارایی پنکیک صورت در بین لوازم آرایشی را بدانیم. پنکیک یا پودر آرایشی، یک کرم پودر فشرده است که کارکرد اصلی آن پوشش دهی ایرادهای پوست و یکدست کردن آن است. در واقع فونداسیون اولیه پوست زمانی تکمیل می شود که در نهایت، از پنکیک هم استفاده شود.

خريد پنکک خوب

یکی دیگر از اثرات پنکیک بر روی آرایش و پوست این است که حالت براقی و میزان تجمع چربی پوست را کاهش می دهد. قصه پوست چرب و اذیت های آرایشی اش را که می دانید! برای رهایی از این مشکل، استفاده از بهترین پنکیک موجود برای پوستتان، تا حدود زیادی اثربخش خواهد بود. خاطر نشان می کنیم که برای رفع این مشکلات نه فقط حین آرایش که در طول روز باید مراقبت های ویژه داشته باشید.

کاربردهای پنکک

زیرسازی آرایش و تثبیت آن

مهمترین و بهترین کاربردی که برای خريد پنکک خوب در نظر هر شخصی می‌آید، زیرسازی آرایش است. پنکیک آخرین مرحله از زیرسازی است و بعد از کرم پودر، کانسیلر و پرایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث تثبیت و افزایش دوام آرایش نیز می‌شود.

کنترل چربی پوست

پنکیک ها به صورت پودرهای فشرده‌ای هستند که می‌توانند چربی اضافه پوست را گرفته و از براق شدن آن جلوگیری کنند. این مواد آرایشی به خصوص برای افراد با پوست چرب بسیار مناسب است. پنکک ها به دو صورت مات و براق در بازار موجود هستند که نوع مات آن برای پوست‌های چرب بیشتر پیشنهاد می‌شود اما افراد با پوست خشک می‌توانند از هر دو نوع استفاده کنند.

اصلاح آرایش

بهترین پنکک ها علاوه بر پوشانندگی، تثبیت و یکدست کردن آرایش، برای اصلاح آرایش هم می‌توانند استفاده شوند. به طور مثال اگر زیرسازی شما تیره شده است می‌توانید از پنکیک روشن‌تر استفاده کنید تا رنگ زیرسازی را کمی روشن نمایید.

خريد پنکک خوب

کاربردهای جانبی

علاوه بر کاربردهای اصلی برای بهترین مارک پنکک ، مات کردن انواع رژ لب براق و حجیم کردن مژه‌ها از دیگر کاربردهای پنکیک است. اگر رژ لب براق دارید و می‌خواهید آن را مات کنید، بعد از زدن رژ لب روی لب، کمی پودر پنکک با کمک یک اسفنج خشک روی آن بزنید تا رژ لب شما مات شود.

همچنین برای حجیم کردن مژه‌ها، از یک براش کوچک استفاده کنید و بعد از آغشته کردن آن به پنکک به مژه‌های خود بزنید. سپس روی پنکک ریمل بزنید تا حجم مژه‌ها افزایش یابد.

ویژگی های پنکیک خوب

برای آنکه بتوانید آرایشی زیبا روی چهره خود داشته باشید، لازم است تا از لوازم آرایشی استفاده کنید که کیفیت مناسبی داشته باشند که یکی از آن ها، خريد پنکک خوب است.

چنانچه یک پنکیک کیفیت مناسبی نداشته باشد، ظاهر خوبی به پوست شما نخواهد داد و در نهایت شما نمی توانید آرایشی جذاب روی پوست خود داشته باشید. از این رو خوب است با ویژگی های پنکیک خوب آشنا شوید تا بتوانید بهترین را خریداری نمایید:

از بین بردن چربی دور شکم در کمترین زمان ممکن

کنترل کننده چربی پوست

یکی از ویژگی های خريد پنکک خوب این است که می تواند کنترل کننده چربی پوست باشد. از آنجایی که استفاده از لوازم آرایشی در طول روز می تواند سبب چرب شدن پوست شود، لذا یک پنکیک خوب باید بتواند به راحتی نقش کنترل کننده چربی پوست را ایفا کند.

خريد پنکک خوب

مات کننده پوست

یک پنکیک خوب باید بتواند به راحتی پوست را مات کند. کسانی که از براق بودن آرایش خود پس از استفاده از لوازم های آرایشی حس خوبی ندارند، از پنکیک برای مات کردن پوست خود استفاده می کنند. یک پنکیک خوب باید بتواند به راحتی و به صورت طبیعی، پوست را مات کرده و شفافیت و براقیت آرایش و چربی پوست را از بین ببرد.

طبیعی بودن

ایجاد پوستی طبیعی یکی دیگر از ویژگی های یک پنکیک خوب محسوب می شود. پنکیک به واسطه ماهیت پودری که دارد، اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، نمی تواند پوستی صاف و یکدست در عین حال طبیعی را برای خانم ها به ارمغان آورد. درست به همین دلیل است که یکی از ویژگی های بارز یک پنکیک خوب، ایجاد پوست صاف و طبیعی است.

ماندگاری بالا از ویژگی های پنکیک خوب

همان طور که گفته شد، پنکیک ها خاصیت پودری دارند، به این صورت که آن ها به شکل پودر روی صورت قرار می گیرند که این می تواند ماندگاری پنکیک را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل است که ماندگاری پنکیک روی پوست، از مشخصه هایی است که خانم ها حین خرید پنکیک به آن اهمیت ویژه ای می دهند. پنکیک جیو از جمله پنکیک هایی است که ماندگاری فوق العاده ای دارد. شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر، پنکیک جیو را خریداری نمایید:

 خريد پنکک خوب پوشانندگی بالا

از مشخصه های بسیار مهمی که یک کرم پودر و پنکیک باید داشته باشند، پوشانندگی بالای آن ها است. هنگامی که قرار است این لوازم آرایشی روی پوست قرار گیرند، لازم است تا بتوانند به راحتی تمامی سطح پوست را پوشش داده و پوستی یکنواخت ایجاد کنند.

خريد پنکک خوب

مناسب برای استفاده روزانه

از ویژگی های پنکیک خوب این است که باید برای استفاده روزانه مناسب باشد. اگر قرار است پنکیک را هر روز استفاده کنید، باید پنکیکی را خریداری کنید که درست برای همین منظور باشد، در غیر این صورت به پوست خود آسیب وارد می کنید.

خريد پنکک خوب متناسب با پوست

اگر یک پنکیک باکیفیت نباشد، در صورت استفاده مداوم قطعا به پوست شما آسیب وارد می کند. یک پنکیک مناسب و باکیفیت، به پوست شما آسیب وارد نمی کند و از سوی دیگر روی پوستتان جوش و لک ظاهر نمی شود. به همین دلیل به سراغ پنکیکی بروید که حاوی مواد مغذی است و هیچ گونه مواد مضری در مواد اولیه آن وجود ندارد.

انتخاب انواع پنکک صورت بر اساس نوع پوست

پوست شما می‌تواند خشک، چرب، نرمال یا مختلط باشد. همچنین برخی افراد پوستی حساس دارند که در زمان خرید لوازم آرایشی ( توصیه می کنیم قبل از خرید، یک لیست لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه نمایید) باید بسیار محتاط باشند. حال از کجا مطمئن باشیم که نوع پوست خود را به درستی تشخیص داده‌ایم تا در زمان خرید بهترین مارک پنکک برای خود، دچار اشتباه نشویم؟

آیا استفاده از مام زیر بغل خطرناک است ؟ + اشتباهاتی که در استفاده از مام تکرار می کنید !

خريد پنکک خوب

تشخیص پوست

برای تشخیص نوع پوست ، ابتدا صورت خود را به کمک یک شوینده ملایم بشویید و تمام آرایش، کرم، سرم و آلودگی‌ها را از صورت خود پاک کنید. سپس صورت خود را با حوله‌ای نرم، به آرامی خشک کنید. حوله را روی صورت نکشید بلکه آن را روی صورت بگذارید و بردارید. اجازه دهید نیم ساعت از خشک کردن صورت شما بگذرد. در این زمان هیچ گونه مواد آرایشی یا بهداشتی به صورت نزنید. حتی سعی کنید به پوست خود دست نزنید تا به درستی نوع آن را تشخیص دهید. پس از این زمان صورت خود را بررسی کنید.

اگر در هیچ قسمتی از صورت خود احساس کشیدگی، خشکی و چربی احساس نکردید یعنی پوست شما معمولی و نرمال است. اما اگر در قسمت پیشانی و گونه‌های خود احساس خشکی کردید، پوست شما خشک است و اگر احساس چربی در صورت و به خصوص روی بینی، چانه و پیشانی خود داشتید، پوست شما چرب است.

همچنین اگر روی بخشی از صورت احساس چربی و در بخشی دیگر احساس کشیدگی و خشکی داشتید یعنی پوست‌تان مختلط است. در نهایت اگر پوست شما بعد از این مدت دچار قرمزی، التهاب و خارش شد، دارای پوستی حساس هستید.

با این آزمایش شما به راحتی و با اطمینان می‌توانید نوع پوست‌تان را تشخیص دهید. بنابراین در زمان خرید پنکیک و انتخاب بهترین مارک مورد نظر خود، در نظر گرفتن نوع پوست‌تان را فراموش نکنید و اگر زمانی دوستی از شما درخواست کرد که یک پنکک خوب معرفی کنید ، اول در تشخیص نوع پوست به او کمک کنید سپس درباره بهترین مارک های پنکک موجود صحبت کنید.

خريد پنکک خوب

انتخاب رنگ مناسب پنکک

معمولا رنگ پنکک را بر اساس رنگ پوست انتخاب می‌کنند تا پوشانندگی عیوب بهتر انجام شود و آرایش روی صورت طبیعی‌تر جلوه کند. اما گاهی پیش می‌آید که شما می‌خواهید رنگ پوست خود را در آرایش تغییر دهید. در این صورت باید رنگ پنکیک را مطابق که با رنگی که می‌خواهید به آن برسید انتخاب کنید. البته اگر تصمیم به تغییر رنگ پوست با کرم پودر گرفتید، فراموش نکنید که باید رنگ دیگر لوازم آرایشی خود را هم مطابق با رنگ پنکک انتخاب کنید.

انتخاب انواع پنکیک بر اساس نوع پوست

در هر صورت برای انتخاب رنگ، باید پنکک را روی پوست خود امتحان کنید و رنگ آن را روی پوست بسنجید. اگر به آرایشی طبیعی علاقه دارید، سعی کنید پنکیک خود را همرنگ با پوستتان انتخاب کنید. بهترین مکان برای تست کردن رنگ پنکک، فک و آرواره است که بیشترین همخوانی با پوست صورت شما دارند. اگر پنکیک را پشت دست خود امتحان کنید، به دلیل تفاوت زیادی که با رنگ پوست صورت شما دارد، انتخاب صحیحی نخواهد بود.

کاربردهای پنکک در آرایش صورت

افزایش دوام آرایش : در آرایش بعد از کرم پودر، کانسیلر و پرایمر می توان از پنکک برای زیرسازی آرایش و تثبیت آن استفاده کرد. استفاده از پنکک باعث تثبیت و افزایش دوام آرایش می شود.

راهنمای خرید بند انداز برقی خوب و با کیفیت ؛ معرفی 15 مدل برتر با کیفیت بند انداز

خريد پنکک خوب

کاهش چربی پوست: اگر دارای پوست چرب و براقی هستید و دوست ندارید پس از آرایش پوستتان چرب به نظر برسد، در آرایش خود از پنکیک ها که پودرهای فشرده ای هستند ومی توانند چربی اضافه پوست را گرفته و از براق شدن آن جلوگیری کنند، استفاده کنید.

اصلاح آرایش: از پنکک می توان برای اصلاح و تثبیت و یکدست کردن آرایش استفاده نمود مثلا اگر زیرسازی شما تیره شده است می توانید از پنکیک روشن تر استفاده کنید تا رنگ زیرسازی را کمی روشن نمایید.

ضدآفتاب: برخی ازپنکک ها دارای spf می باشند که می توانند به عنوان ضد آفتاب برای افرادی که به سلامت پوست اهمیت می دهند مورد استفاده قرار گیرند.

مات کردن رژلب: زمانی که از رژلب براق استفاده می نمایید می توانید از طریق پودر پنکک درخشندگی رژلب را بگیرید تا رژلبتان ظاهری مات داشته باشد.

پرپشت شدن مژه ها: اگر می خواهید که مژه های پر پشتی داشته باشید می توانید از پنکک کمک بگیرید. برای این کار یک برس ریمل را به مقداری پودر پنکک آغشته کنید و روی مژه های خود بکشید. بعد از این کار می توانید دو تا سه لایه ریمل بزنید.

خريد پنکک خوب برای پوست خشک

روش مصرف یک پنکک خوب برای پوست خشک به شرح زیر می‌باشد:

خريد پنکک خوب

ابتدا پوست صورتتان را از آلودگی و انواع مواد آرایشی پاک کنید.
مرطوب کننده مناسب پوست خشک را استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود از کرم آبرسان ژوت مدل Hydra Active برای رطوبت رسانی به پوست خود استفاده کنید.
پس از جذب کرم مرطوب کننده ، از سی سی کرم متناسب با پوست خشک استفاده کنید. چرا که سی سی کرم‌ها علاوه بر رطوبت رسانی مجدد پوستتان، پوشش خوبی نیز دارند و تا حدودی لک‌های سطحی صورت را می‌پوشانند.
با اسپری آب‌پاش کمی پد آرایشی اسفنجی خود را مرطوب کنید و شروع به پخش پنکک با آرام ضربه زدن به صورتتان بکنید.
بعد از اتمام آرایش برای ماندگاری بیشتر آن، کمی اسپری فیکساتور بر روی آرایشتان بزنید.

نکات مهم در خريد پنکک خوب

در زمان خرید پنکک و انتخاب بهترین مارک مورد نظر خود، در نظر گرفتن نوع پوست تان را فراموش نکنید. پوست شما می تواند خشک، چرب، نرمال یا مختلط باشد. پنکک ها به دو صورت مات و براق در بازار موجود هستند که نوع مات آن برای پوست های چرب بیشتر پیشنهاد می شود اما افراد با پوست خشک می توانند از هر دو نوع استفاده کنند.

رنگ پنکک باید متناسب با پوست شما باشد. اگر به آرایشی طبیعی علاقه دارید، سعی کنید پنکیک خود را همرنگ با پوستتان انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ پنکک، آن را بر روی فک و آرواره اخود که بیشترین همخوانی با پوست صورت شما دارند، امتحان کنید و هرگز پنکیک را پشت دست خود امتحان نکنید.

خريد پنکک خوب

برندهای مختلفی به تولید پنکیک مشغول هستند که هر کدام ویژگی خاصی را در اختیار مشتری قرار می دهند. با در نظر گرفتن این ویژگی ها و نکات مورد نظر خود، به راحتی می توان بهترین مارک پنکک را انتخاب کرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

8 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *