افتتاح حساب ترکیه

با پیشرفت تکنولوژی مخصوصا در حوزه فضای مجازی، واژه اینترنت را زیاد می شنویم و همه ماها حتی به کم با آن سرو کار داشته ایم. خواه برای استفاده های سرگرمی و خواندن مطالب یا برای استفاده های تجاری و … به آن رو اورده ایم. امروزه میتوان گفت اینترنت در همه جای زندگی مردم رخنه کرده و سبک زندگی مردم را دگرگون ساخته است. یکی از کارکرد های مثبت اینترنت ، خرید فرش ماشینی از فروشگاه های اینترنتی است که میتواند هر چیزی را به فروش برسانند و دستیابی به هر نوع کالایی را راحت تر کند.

در این مقاله قصد داریم ضمن تعریف فروشگاه های اینترنتی، دلایل خرید به صرفه به صورت اینترنتی را برایتان بیان کنیم تا یک خرید دلخواه و به صرفه را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی چیست ؟

  • فروشگاه اینترنتی یا آنلاین یک صفحه وب در بستر اینترنت است که مانند یک فروشگاه فیزیکی کالاها را برای فروش عرضه و معرفی می کند. خریدار پس از ورود به سایت کالای مورد نظر خود را مشاهده میکند و پس از دیدن خصوصیان و پسندیدن کالا، آن را سفارش می دهد. پس از تمام شدن سفارش و انتخاب کالای مورد نظر، مثل فروشگاه فیزیکی باید مبلغ آن پرداخت شود. حال مبلغ کالای سفارشی به چند روش قابل پرداخت است.
  • پرداخت نقدی به مامور آورنده ی کالا در هنگام تحویل کالا
  • واریز به حساب فروشگاه اینترنتی و تایید سفارش توسط مسئول فروشگاه

مزایای خرید اینترنتی چیست؟

1.خرید راحت

بدون شک خرید اینترنتی از خرید فیزیکی بسیار راحت تر است چرا که شما موقعی که در منزل در حال استراحت هستید، با چند کلیک ساده با تلفن همرا یا رایانه خود می توانید فرش جدید خود را خریداری کنید و بدون اتلاف وقت در ترافیک و هزینه اضافی برای رفت و آمد و بدون معطلی در صف های طولانی کالای خود را دریافت نمایید. همچنین دربعضی از فروشگاه های اینترنتی ، خدمات ارسال رایگان را نیز برای خریدار فراهم می کنند که هزینه ارسالی هم پرداخت نمیکنید .

آموزش میکرونیدلینگ و درمان لک و جوش

2- امکان مقایسه قیمت محصولات

امکان مقایسه خصوصیات کالا و قیمت فرش ماشینی در خرید اینترنتی به مراتب راحت تر از خرید فیزیکی است . فروشگاه اینترنتی یا همان آنلاین می تواند در یک صفحه وب یا در یک نرم افزار تلفن همراه، حجم زیادی از اطلاعات در مورد محصول یا کالا را پیش روی شما قرار دهد و شما با آگاهی کامل از قیمت و مشخصات . شما در مورد کالای مورد نظر خود می توانید ساعت ها در اینترنت سرچ و بررسی کنید اما اگر قرار باشد به یک مغازه فیزیکی بروید و فرش بخرید ممکن است فروشنده فرصت توضیح نداشته باشد یا اینکه مجبور باشید به چند مغازه بروید تا طرح دلخواه خودرا پیدا کنید و سرما یا گرمای هوا و خستگی شما را کلافه کند و یک خرید ناآگاهانه یا نه چندان موفق و رضایت بخش داشته باشید .

3- همه چیز در یک جا

جستجو کردن هر آنچه که میخواهید ، یکی از امکانات اساسی فروشگاه آنلاین فرش است . با خرید به روش آنلاین دیگر لازم نیست برای خرید فرش، از این مغازه به آن مغازه و از این خیابان به آن خیابان سفر کنید . شما می‌توانید حجم زیادی از محصولات را در یک موتور جستجو پیدا کرده و سپس بعد از مشاهده ، مقایسه ، آن را خرید کنید. پیدا کردن یک جنس در یک فروشگاه اینترنتی به مراتب از پیدا کردن یک قلم جنس در مراکز خرید مختلف آسان‌تر است. برای مثال در فروشگاه آنلاین ، برای رفتن از قسمت فرش به قسمت خرید کتاب در چند ثانیه اتفاق می‌افتد .

چند روز بعد از کاشت مو باید سر را شست ؟

4- آگاهی از تجربه و نظرات دیگران در هنگام خرید محصول

زمانی که شما به صورت فیزیکی خرید می کنید، نهایتا از یک یا دو نفر که قبلا آن محصول را خریده اند می توانید مشاوره بگیرید یا شاید اصلا نتوانید جلو فروشنده از مشتری دیگر در مورد خرید یک کالا مشاوره بخواهید. ولی در فروشگاه اینترنتی در مکان مربوط به نظرات کاربران می توانید از تجربیات افراد دیگر که آن کالا را خریده اند و استفاده کرده اند و آیا از کالای خریداری شده رضایت دارند یا خیر نیز اگاه شوید .

5- وجود دانش نامه ها و مقالات در فروشگاه های اینترنتی برای بالا بردن سطح آگاهی کاربر

گاها برخی فروشگاه های آنلاین یک سری خدمات رایگان را در اختیار مشتریان قرار می دهند مانند مقاله هایی تخصصی در مورد نقد و بررسی محصولات فروشگاه که در فروشگاه های فیزیکی یافت نمی شود و به خاطر همین، افراد بخاطر نداشتن دانش کافی ممکن است خرید موفقیت آمیزی نداشته باشند. در واقع با مشکلات اقتصادی امروز خرید نا آگاهانه ضربه زدن به اقتصاد خانواده می باشد و خرید رضایت بخشی را حاصل نمیکند. از طرف دیگر با مطالعه این مقالات آگاهی عمومی بالا می رود و آرام آرام کالا های بی کیفیت از بازار حذف می شوند .

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

1 بهمن 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *