افتتاح حساب ترکیه
خرید پرده ساده

قبل از خرید پرده ساده باید نکاتی را در نظر گرفت تا بتوان انتخاب مناسبی داشت. گروه دکوراسیون شادمگ برخی نکات در این خصوص را به شما یادآوری کرده و ایده های خوبی برای شما به نمایش گذاشته است.

پرده ساده

استفاده از پرده‌ها در خانه، احساس امنیت را منتقل می‌کند. پرده‌ها جهت پوشاندن پنجره‌ها و جلوگیری از نور خورشید استفاده می‌شوند. همچنین زیبایی خاصی به محیط خانه می‌دهند. راهنمای خرید بهترین پرده ساده به شما کمک می‌کند تا با صرف کمترین زمان و هزینه، یک انتخاب عالی برای زیبایی منزل خود داشته باشید.

با انواع مدل جدید پرده 2023 می توانید در مقاله ی قبلی آشنا شوید.

خرید پرده ساده

از مهم ترین نکاتی که هنگام انتخاب و خرید یک پرده باید در نظر بگیرید، مشخصات کلی و ویژگی‌های مهم مثل جنس پارچۀ استفاده شده، نوع پرده، رنگ، طراحی پرده، سبک و اندازه آن است. رعایت برخی از نکات چیدمان، کمک می‌کند تا جلوۀ پرده‌های شما بیشتر شود. آن چه در انتخاب طرح و رنگ پرده باید به آن توجه کنید، شکل اتاق و هماهنگی آن با وسایل دیگر خانه است.

مزایای خرید پرده ساده و شیک

مدت‌ها از زمانی که پرده‌های سنگین و گران‌قیمت گزینه اول خریداران بوده‌اند گذشته و حالا سلیقه بیشتر افراد به سمت پرده ساده و شیک سوق پیدا کرده است. از مزایای این پرده‌ها می‌توان به نصب آسان، قیمت مناسب، طراحی ساده، تنوع بالا و سازگاری با اکثر فضاها اشاره کرد. حتی در صورت نیاز به جابجایی هم به آسان می‌توانید پرده را به مکانی دیگر منتقل کنید.

خرید پرده ساده

نکات مهم راهنمای خرید بهترین پرده ساده

در این بخش به نکاتی خواهیم پرداخت که از موارد راهنمای خرید بهترین پرده ساده است. یکی از مهم ترین این موارد که هنگام خرید یک پرده باید در نظر داشته باشید، اندازه و مدل پنجره‌های منزل شماست. توجه داشته باشید که وقتی قرار است پرده‌ ای برای یکی از پنجره‌های خانه انتخاب کنید، با دقت زیاد اندازه پنجره را به دست بیاورید. گاهی پیش آمده که افراد پنجرۀ دیگری را به جای پنجره مد نظرشان به اشتباه اندازه گیری کرده‌اند.

خرید پرده ساده

از نکات دیگر خرید بهترین پرده، یکی نبودن تمامی پرده‌های خانه با یکدیگر است. اگر قصد دارید خودتان به تنهایی چیدمان منزل خود را برعهده بگیرید، باید بدانید که پرده‌ها برای خانه یک مورد اصلی به حساب می‌آیند. توجه کنید که پرده‌های اتاق خواب با پرده‌هایی که در قسمت پذیرایی استفاده می‌شوند، بسیار متفاوت هستند. از مهم ترین این تفاوت‌ها می‌توان به نوع پارچه، طرح و رنگ آن اشاره کرد. سعی کنید با توجه به نیاز خود، بهترین پرده را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه به شرح برخی از نکات ضروری می‌پردازیم.

اندازه مناسب برای پرده

از اصلی‌ ترین و مهم ترین نکاتی که بدون شک باید قبل از خرید پرده به آن توجه کنید، اندازۀ آن است. سایز طول و عرض مناسب برای پرده، در زیباتر به نظر رسیدن فضای اتاق ، تأثیر بسزایی دارد. پرده‌های بلند که دنبالۀ آن‌ها روی زمین پهن می‌شوند، معمولاً برای اتاق‌های پذیرایی مناسب هستند. این نوع پرده‌های بلند فضا را شیک و لوکس تر نشان می‌دهند.

خرید پرده ساده

اگر سبک چیدمان شما سنتی و یا کلاسیک است، می‌توانید از پرده‌هایی با طول کوتاه تر استفاده کنید. همچنین اگر در منزل کودک دارید و یا از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنید، استفاده از پرده‌های کوتاه برای جلوگیری از آسیب دیدن یا کثیف شدن، مناسب تر هستند.

برای اینکه پرده‌ ای با چین‌های زیبا داشته باشید، می‌توانید طول پرده را حدوداً ۲.۵ برابر طول پنجره در نظر بگیرید و آن را حداقل ۱۵ سانتی متر بالاتر از قاب پنجره نصب کنید. اگر امنیت و حریم خصوصی اتاق برای شما مهم است، پرده را درست به اندازه کل عرض پنجره انتخاب کنید. علاوه بر این، استفاده از پرده‌ ای که عرض آن زیاد است، مانع از ورود نور خورشید به داخل اتاق می‌شود.

نکات طلایی برای شیک ترین چیدمان دو دست مبل در پذیرایی

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، استفاده از پرده‌های کوتاه در محیط آشپزخانه است. سعی کنید اندازه پردۀ آشپزخانه را تا پایین پنجره در نظر نگیرید. به این دلیل که مقدار زیادی از چربی‌ها را به خود جذب خواهد کرد.

پرده مناسب برای انواع پنجره‌

پس از آن که اندازۀ طول و عرض پنجره را با دقت بررسی کردید، نوبت به در نظر گرفتن نوع پنجرۀ منزل شما می‌رسد. در راهنمای خرید بهترین پرده ساده، توجه به نوع پنجره دارای اهمیت بسیاری است. پنجره‌ها ممکن است انواع مختلف داشته باشند. به عنوان مثال به بالا یا پایین، عمودی و یا افقی باز شوند. به همین دلیل باید توجه دشته باشید که پردۀ مورد نظر شما مانع از باز شدن پنجره‌ها نشود.

خرید پرده ساده

اگر شما در یک خانۀ قدیمی زندگی می‌کنید، ممکن است پنجره‌ها فرسوده شده باشند. تعویض پنجره‌های از شکل افتاده ممکن است بسیار زمان بر و پر هزینه باشد، به همین دلیل بهتر است از چوب پرده‌های عریض استفاده کنید و پرده‌هایی بزرگ تر از اندازه پنجره‌ها انتخاب کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت هزینۀ اضافی، نقص‌های پنجره‌ها را بپوشانید.

جنس پارچه برای پرده

یکی از کاربردهای پرده‌ها برای پنجره‌ ، جلوگیری از تابش نور مستقیم است. به طور کلی جنس پارچه‌ای که برای دوخت پرده استفاده می‌شود، دارای اهمیت بسیاری است. با راهنمای خرید بهترین پرده ساده و با بررسی نکات مهم می‌توانید بدون صرف انرژی و هزینه اضافی، یک خرید موفق داشته باشید. انتخاب نوع پارچه پرده کاملاً به سلیقۀ شما و کاربردی که قرار است برای شما داشته باشد، بستگی دارد.

خرید پرده ساده

توجه داشته باشید که جنس پارچۀ یک پرده می‌تواند احساس رسمی بودن و یا راحت بودن را به افراد القاء کند. با توجه به این موضوع، پرده‌ ای که برای پنجرۀ پذیرایی استفاده می‌شود، باید با پردۀ اتاق خواب متفاوت باشد. برای درک بهتر کاربرد جنس پرده‌ها، به شرح انواع پارچه برای پرده می‌پردازیم.

پرده‌ با پارچۀ ضخیم

برای اینکه تا حد زیادی مانع از تابش نور خورشید به منزل شوید، بهتر است از پرده‌هایی با پارچۀ ضخیم استفاده کنید. پارچه‌های ضخیم مثل پارچه‌های مخملی، جیر، مخمل نخی، پشمی و مخمل کبریتی برای زمستان‌ها بسیار مناسب هستند. این پارچه‌ها علاوه بر جلوگیری از تابش نور مستقیم آفتاب، یک عایق جهت جلوگیری از سرما و افزایش کارایی انرژی‌های گرمایشی در زمستان‌ها محسوب می‌شوند.

خرید پرده ساده

اگر شما نیز با ورود نور و صدا در هنگام خوابیدن دچار مشکل می‌شوید، بهتر است از پرده‌های مشکی که از پلی استر سنگین ساخته شده‌ اند و عایق خوبی در برابر نور و صدا هستند، استفاده کنید. حتی می‌توانید در ماه‌های سرد سال برای جلوگیری از سرما، پرده‌‌ای با پارچۀ ضخیم را به پردۀ نازک اضافه کنید تا به گرم تر شدن منزل، کمک کند. هرگز از پرده‌های ضخیم برای اتاق‌های کوچک استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود اتاق شما کوچک تر به نظر برسد.

پرده‌ها با پارچۀ نازک

اگر یکی از پنچره‌های منزل شما رو به حیاط خلوت و یا رو به محیطی که سایه دارد، باز می‌شود، بهتر است از پرده‌هایی با پارچۀ نازک استفاده کنید. این نوع پارچه‌ها مثل تور و حریر مناسب پنجره‌هایی هستند که معمولاً در فصول خنک سال، باز گذاشته می‌شوند.

خرید پرده ساده

حریر و تور از تهویه هوا به منزل جلوگیری نمی‌کند و همچنین پارچه‌های حریر مانع از ورود گرد و غبار به اتاق می‌شوند. علاوه بر آن بهتر است از پارچه‌های نازک و نیمه شفاف برای اتاق‌های کوچک استفاده کنید. پرده‌های حریر به طور معمول بدون کم کردن روشنایی، باعث حفظ حریم اتاق نیز می‌شوند.

آشنایی با دکوراسیون صنعتی و ویژگی های خاص این سبک شیک و ارزان

رنگ مناسب برای پرده

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید یک پرده مناسب، رنگ آن است. بهتر است رنگ پرده‌ها با دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد. برای این منظور اگر دیوارهای منزل شما سفید و یا روشن است، می‌توانید از پرده‌های پر رنگ و طرحدار برای پنجره‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر دیوارهای خانۀ شما از کاغذ دیواری‌های طرحدار و رنگی پوشیده شده است، هرگز از پرده‌های طرحدار و پر رنگ استفاده نکنید.

خرید پرده ساده

به طور کلی، سعی کنید از رنگ‌های مکمل برای چیدمان منزل استفاده کنید. علاوه بر اینکه رنگ‌ها باید با هم هماهنگ باشند، بهتر است بافت وسیله‌ها نیز با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. به عنوان مثال در اتاق‌هایی که به عنوان اتاق راحتی یا همان اتاق نشیمن از آن استفاده می‌شود، بهتر است از پرده‌های پنبه‌ ای با رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید. برای پوشاندن پنجره‌های بزرگ می‌توانید از پرده‌های هم رنگ دیوار استفاده کنید تا فضای اتاق تماماً پوشیده از پرده به نظر نرسد.

سبک و طرح مناسب برای پرده

اگر شما به راهنمای خرید بهترین پرده ساده دقت کرده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که باید از چیدمان و دکوراسیون سبک مدرن در منزل خود استفاده کنید، راهنمای خرید بهترین پرده ساده به شما کمک می‌کند تا پرده‌ ای را انتخاب کنید که با چیدمان شما هماهنگی داشته باشد. اگر مبلمان شما دارای طرح ساده است، استفاده از پرده‌های طرحدار محیط اتاق را جذاب تر می‌کند. در صورتی که از کاغذ دیواری‌ها یا مبلمان طرحدار استفاده کرده‌ اید، بهتر است پرده‌های اتاق را بدون طرح و ساده انتخاب کنید.

اگر اتاق شما سقفی کوتاه دارد، می‌توانید برای بلند تر به نظر رسیدن آن، از پرده‌هایی با طرح‌ یا خطوط عمودی استفاده کنید. چنانچه می‌خواهید از پرده‌ها در محیط‌های رسمی استفاده کنید، پرده‌های چند لایه، سنگین و ضخیم مناسب این فضاست.

ماندگاری و قابلیت شستشوی پرده

به طور کلی در راهنمای خرید بهترین پرده ساده آمده که پرده‌ها در طول زمان و با در معرض قرار گرفتن تابش آفتاب، دچار پوسیدگی می‌شوند. برخی از پرده‌ها کیفیت بالاتری دارند و در برابر تابش مستقیم نور خورشید، مقاوم تر هستند. جنس پرده در ماندگاری آن تأثیر بسیار زیادی دارد. برخی از پارچه‌ها پس از شستشو، دچار تغییر در فرم می‌شوند. همچنین بعضی از پارچه‌ها در معرض چربی و دوده، زودتر کثیف می‌شوند و نیاز به شستشو دارند.

خرید پرده ساده

نصب پرده

از نکات مهم خرید پرده در نظر گرفتن زمان نصب آن است، توجه داشته باشید که باید در آخرین مرحله نصب پرده را انجام دهید. چراکه خرید پرده یا تمیز کردن آن به زمان‌ و هزینه نیاز دارد و بهتر است در آخرین مرحله پس از گردگیری و تمیز کردن خانه یا هنگامی‌که رنگ دیوارها به طور کامل خشک شد، پرده‌ها را نصب کنید.

انواع پرده اتاق خواب و پذیرایی

آلومینیومی: این نوع پرده سبک‌وزن بوده و از نوع کرکره‌ای است، دارای تنوع و با قسمت‌های مختلف خانه هماهنگ می‌شود، برای سالن‌های روبه حیاط مناسب است، رنگ آن در مقابل نور مقاوم است و نیاز به زیر پرده‌ای ندارد.

پارچه‌ای: پرده‌های پارچه‌ای طیف وسیعی را شامل می‌شوند مانند توری‌های ظریف، حریرهای نازک، مخمل ضخیم، ابریشمی، کتان و نخی که پرطرفدارند و هرکدام در قسمت‌های مختلف خانه کاربرد دارند.

پرده مدرن: این نوع پرده معمولاً ساده‌تر است، ابزارآلات کمتری در نصب آن به کار می‌رود، برای پذیرایی، خواب و آشپزخانه و فضاهای کوچک مناسب است.

کلاسیک: پرده‌های کلاسیک یا سلطنتی از پارچه‌های فاخر و پرنقش تهیه می‌شوند، ابزار و یراق بیشتری دارند که در فضای نشیمن و اتاق‌های خواب بزرگ نصب می‌شوند و حالت رسمی به محیط می‌دهند.

بررسی جنس و متریال پرده

متریال به کار رفته در پرده ها از اجناس متنوعی است که به تعدادی از آن ها در ادامه اشاره می‌کنیم.

نکات کاربردی برای انتخاب ساعت دیواری شیک و با کلاس

خرید پرده ساده

پارچه مخمل: مخمل جزو پارچه های لوکس طبقه بندی می‌شود که بیشتر از پنبه، پشم و ابریشم بافته می‌شود و دارای لطافت و نرمی مخصوص خود است. برای روکش لوازم خواب و از جمله پرده های منازل و تالارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه توری: بیشتر از نخ کتان به صورت مشبک بافته می‌شوند و دارای طرح های زیبا و چشم نواز هستند.

پارچه پلی استر: از جمله پارچه هایی است که از فراورده های نفتی تولید می‌شوند. این پارچه از محبوبیت خوبی در جوامع برخوردار است و مصارف گوناگونی از آن در صنعت و همچنین در دوخت پرده می‌شود و در برخی موارد آن را با الیاف طبیعی پنبه، مخلوط می‌کنند.

پارچه حریر: دارای لطافت و ظرافت و سبکی خاص خود است. جنس الیاف حریر معمولا از پنبه است. مصارف متنوعی داشته و در دوخت پرده نیز از این متریال استفاده می‌شود.

چه زمانی پرده ساده برای خانه بخریم

برخی از مدل پرده ها ساده و تک رنگ هستند در حالی که برخی دیگر طرح های چاپی دارند، حالا کدام یک بهتر است؟

خرید پرده ساده

در مقاله راهنمای خرید پرده قصد داریم به شما بگوییم که به جز سلیقه شخصی، موارد دیگری نیز در انتخاب سبک پرده به شما کمک می کنند مانند طرح دار بودن یا نبودن مبلمان و دیوارها. اگر مبلمان شما ساده و تک رنگ است محض تنوع و روح بخشیدن به فضا از پرده های چاپی و مدل دار استفاده نمایید.

پرده و مبلمان دو عنصر چشمگیر در اتاق نشیمن هستند و اگر هر دو این ها طرح های چاپی داشته باشند، فضا بسیار شلوغ و به هم ریخته به نظر میرسد. همین پروسه را برای اتاق خواب نیز در نظر بگیرید. فقط به جای مبلمان، رو تختی و بالش ها را قرار دهید. ورژن عکس این قضیه نیز صادق است.

اگر مبل طرح داری دارید، پرده های ساده و شیک پذیرایی انتخاب بسیار ایده آلی میباشد.

نکات مهم در انتخاب، خرید و نصب پرده

هنگام خرید سخاوتمند باشید زیرا برای ایجاد چین مطلوب، عرض پارچه باید حدود دو و نیم برابر عرض پنجره شما باشد.

خرید پرده ساده
اگر طالب محل زندگی و خانه‌ای با نور و روشنایی کافی هستید، از پرده‌های حریر و شیشه‌ای استفاده کنید.
سعی کنید پرده شما با یکی از عناصر سقف، دیوار، کف و یا مبلمان خانه هم‌خوانی داشته باشد.
پرده‌های پارچه‌ای و کرکره‌ای می‌توانند در کنار هم نصب شوند.
برای اتاق‌های خواب از پرده‌های شید و تاریک که برای خواب و استراحت مناسب‌اند استفاده کنید.

بلندی پرده

بلندای پرده امری سلیقه‌ای است، گاهی پرده با زمین مماس است، گاهی ممکن است روی زمین کشیده شود یا تنها فضای پنجره را پوشش دهد، بااین‌حال پرده بلند موجب ابهت و شکوه خانه می‌شود.

خرید پرده ساده
تا جایی که مقدور است، پرده را نزدیک به سقف نصب کنید، این کار دیوار را کشیده‌تر جلوه می‌دهد و به شیک بودن اتاق کمک می‌کند.
پرده‌ها نه تنها زیبایی و جلوه منحصربه‌فردی به پنجره و محل زندگی می‌دهند بلکه ناموزنی و عدم تقارن پنجره‌ها را می‌پوشاند.
مهم‌ترین مسئله در زیبایی پرده نوع چیدمان و تناسب آن با خانه‌ی شماست، گاهی با رعایت این تناسب می‌توانید با صرف هزینه‌ی کم خانه‌ای زیبا داشته باشید.

ضخامت پرده

برای پنجره‌هایی که در معرض تابش آفتاب هستند، پارچه‌های ضخیم انتخاب کنید، پارچه‌ی نازک مناسب پنجره‌های رو به سایه است.

خرید پرده ساده
زمانی که طرح و نقش پرده برای شما خسته‌کننده می‌شود، می‌توانید روی پرده‌هایی که قابلیت دارند، طرح‌های گلدوزی، سکه و دکمه‌دوزی انجام دهید و ضمن ایجاد تنوع و خروج از یکنواختی، هزینه خرید مجدد پرده را صرفه‌جویی کنید.
همیشه پرده را در آخرین مرحله کار یعنی بعد از نظافت، گردگیری، رنگ‌آمیزی و… نصب کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

13 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

1 دیدگاه

  • نادر:

    با سلام، ممنون از مطالب خوبتان

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *