جشنواره کلینیک ایرانیان
خشک کردن فوری لباس

یکی از رایج ترین روش ها برای خشک کردن فوری لباس آویزان کردن آنها بر روی بند رخت است که کمی زمان بر می باشد. اما اگر زمان زیادی نداشته باشید و بخواهید در زمان کوتاهی لباستان خشک شود تا از آن استفاده کنید باید روش های دیگری را به کار بگیرید. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه لباس را سریع خشک کنیم. همراه ما باشید.

بهترین روش خشک کردن فوری لباس

از مهم ترین نکاتی که بعد از شست و شوی لباس ها باید بدانید چگونگی خشک کردن لباسهاست . نکته مهمی که شما باید در خشک کردن لباس ها بدانید این است که چگونه لباس های خود را روی بند بیاندازید طوری که تغییر شکل ندهند. البته که ما قبلا صاف کردن لباس بدون اتو را نیز به شما آموزش دادیم.

چنانچه در این بخش از نکات خانه داری اشاره شده است هر لباس با توجه به جنس خود شرایط شستشوی متفاوتی دارد. علاوه بر شرایط شستشوی متفاوت هر لباس ، نحوه خشک کردن آنها نیز با هم فرق می کند. در همین راستا اطلاعاتی بر روی برچسب های لباس نوشته شده است که باید به آن توجه نمود:

خشک کردن فوری لباس

برای خارج شدن آب اضافی لباس نباید با دست و ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود و فقط کافیست لباس را برای گرفتن آب اضافی آن کمی تحت فشار قراردهید.

  1. چرخش ماشین لباسشویی
  2. خشک کردن لباس بدون چلاندن بر روی بند
  3.  روی بند خشک کردن پس از گرفتن آب اضافی از لباس
  4. خشک کردن بر روی سطحی مسطح پس از خروج آب اضافی از لباس

خشک کردن فوری لباس

نکته :

گاهی بر روی برچسب برخی از لباسها علاوه بر علائم فوق ، جملات مربوط به آنها عبارت «DO NOT WRING OR TWIST» نوشته شده ، که نباید اینگونه از لباسها را به هیچ وجه با دست و یا با ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود و فقط برای گرفتن آب اضافی آنها کمی تحت فشار قرار داد.

پاک کردن لکه روی لباس با روش‌ ها و فوت‌ و فن‌ های هوشمندانه‌

ترفند های خاص برای خشک کردن فوری لباس

خشک کردن لباس در هوای آزاد بهترین و راحت ترین روش است اما با روش هایی می توان لباس را در زمان کوتاهتری خشک کرد. برای خشک کردن سریع لباس و استفاده از روش های مختلف به برچسب لباس و علامت های روی آن توجه داشته باشید و لباس را با دست نچلانید، بلکه تنها آب اضافی آنرا با فشار دادن خارج کنید. در ادامه چند روش خشك كردن سريع لباس را به شما معرفی می کنیم.

خشک کردن فوری لباس

 استفاده از سشوار

یک روش برای اینکه لباس را سریعتر خشک کنیم استفاده از سشوار است. برای این کار آب اضافی لباس را بگیرید و آنرا روی یک سطح صاف پهن کنید. سپس سشوار را با درجه بالا، نزدیک لباس نگه دارید و به صورت حرکتی روی لباس بکشید (روی یک نقطه نمانید) بعد از خشک کردن سطح رویی لباس، آنرا پشت و رو کنید و آستین ها و جیب ها را از داخل سشوار بگیرید.

خشک کردن فوری لباس

روش خشک کردن فوری لباس با حوله

برای خشک کردن سریع لباس در خانه می توانید از حوله کمک بگیرید. بعد از اینکه آب اضافی لباس را با دست گرفتید، آنرا داخل یک حوله خشک تمیز بپیچانید و رول کنید. سپس لباس را در هوای آزاد و نور آفتاب قرار دهید تا بسرعت خشک شود. هرچقدر حوله ضخیم تر و بزرگتر باشد بیشتر آب اضافی لباس ها را جذب می کند و لباس شما سریع تر خشک می شود.

خشک کردن فوری لباس

استفاده از اتو

یک روش برای خشک کردن سریع لباس استفاده از اتو است. اگر برای رفتن به بیرون عجله دارید و لباستان کمی نم دارد می توانید با اتو کشیدن لباستان را خشک کنید. توجه کنید که درجه اتو زیاد نباشد و در صورتی که لباستان خیلی آب دارد، یک پارچه تمیز و خشک بر روی آن قرار داده و اتو کشی را شروع کنید.

روش نگهداری از برنج برای مدت طولانی با چند ترفند ساده ؛ بدون شپشک و حمله کرم

خشک کردن فوری لباس

 دستگاه خشک کن

می توانید از خشک کن لباسشویی روی حالتی که گرمای آن زیاد باشد، برای خشک کردن سریع لباس ها کمک بگیرید. برای این کار شستشوی لباس را با لباسشویی انجام دهید و اگر خیلی عجله دارید هنگام خشک کردن لباس ها، یک حوله خشک تمیز را به لباس های خیس اضافه کنید. همچنین می توانید توپ های نمگیر را از فروشگاه ها خریداری کنید که به خشک شدن سریع تر لباس ها کمک می کنند.

خشک کردن فوری لباس

گرفتن آب اضافی لباس ها به صورت دستی

این همان روش قدیمی است که معمولا بعد از شستن لباس ها با دست به طور متداول انجام می دهیم یعنی لباس خیس را به کمک دستانتان فشار دهید و تا جایی که می توانید لباس خیس را بپیچانید به اصطلاح دیگر لباس را بچلانید تا آب اضافی درون آن خارج شود البته باید حواستان باشد که لباس ها را زیادی نکشید زیرا باعث کش آمدن نخ ها می شود و لباس را از فرم می اندازد.

خشک کردن فوری لباس

چگونه لباس هایمان را سریع خشک کنیم

برای خشک کردن سریع لباس ها آنها را در هوای آزاد و نور آفتاب پهن کنید. توجه داشته باشید که لباس ها را جدا از هم پهن کنید و هیچ لباسی روی دیگری قرار نگیرد تا زودتر خشک شوند.

استفاده از دستگاه رطوبت گیر و یا بند رخت حرارتی نیز برای خشک کردن سریع لباس ها مناسب است.

خشک کردن فوری لباس
در زمستان و هوای سرد برای خشک کردن سریع لباس ها می توانید آنها را روی شوفاژ پهن کنید.

نکات مهم در جهت نتیجه بهتر از خشک کردن فوری لباس

  •  به هیچ وجه در اتاق خود بند رخت نگذارید تا لباس های خیس خود را داخل اتاق پهن کنید زیرا این محیط به دلیلی رفت و آمد افراد خانواده و همچنین فضای بسته ای که دارد بیشتر در معرض آلودگی و میکروب هستند. اگر فضای دیگری ندارید و مجبور هستید که لباس های خود را داخل اتاق پهن کنید بهتر است در و پنجره ها را باز بگذارید تا جریان هوا ایجاد شود.
  •  بهترین زمان برای پهن کردن لباس ها صبح زود در هوای تازه و مناسب آن است تا در طول روز لباس ها با سرعت و کیفیت بهتری خشک شوند.
  •  می توانید بند رخت حرارتی بخرید و لباس های خود را روی آن پهن کنید بنابراین لباس های شما با سرعت بیشتری خشک خواهند شد.
  • خشک کردن فوری لباس
  •  برای پهن کردن لباس ها در هوای آزاد بهتر است لباس های رنگ سفید و روشن خود را در آفتاب و لباس های رنگی خود را در سایه پهن کنید. زیرا ممکن است به مرور زمان آفتاب باعث شود تا رنگ لباس ها کمرنگ و بور بشود.
  •  برای خشک کردن لباس های بافتنی و پشمی به آرامی آب اضافی آن ها را خارج کنید و هرگز روی طناب آویزان نکنید زیرا باعث کش آمدن و از فرم افتادن آن ها می شوند بنابراین باید آن ها را روی یک سطح صاف در هوای کاملا آزاد پهن کنید تا به مرور خشک شوند.
  •  حتما به نوشته DO NOT WRING OR TWIST بر روی لباس توجه کنید زیرا این پیام را به شما میرساند که لباس نباید با دست یا با ماشین پیچانده و چلانده شود.
فریز کردن سبزیجات را اینگونه انجام دهید ؛ سالم ، آسان و درست

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

27 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *