افتتاح حساب ترکیه
درمان عفونت واژن با سرکه سیب

عفونت واژن در بانوان دلایل مختلفی دارد ، اما بعد از اینکه دلایل آن مشخص شد باید بدنیال درمان بود. یکی از توصیه های طب سنتی برای درمان عفونت واژن با سرکه سیب است. این مطلب از گروه سلامت شادمگ را حتما بخوانید.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده قوی و ضد قارچ و ضد باکتری است که خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی دارد.

استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت واژن بسیار موثر و تاثیر گذار است. زیرا، سرکه سیب می تواند خیلی آسان قارچ های موجود در واژن را نابود کند. وجود اسید و آنزیم در سرکه سیب منجر به این خاصیت سرکه سیب

ده است. استفاده از سرکه سیب بر روی پوست منجر می شود تا قارچ های موجود در پوست از بین برود.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

همچنین، سرکه سیب به علاوه این که قارچ های واژن را از بین می برد، از رشد مجدد آن نیز جلوگیری می کند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه این اتفاق می افتد؟

باید بگوییم که سرکه سیب به دلیل تنظیم کردن PH واژن می تواند از رشد مجدد قارچ ها در ناحیه واژن جلوگیری کند. پس سیب نه تنها عفونت واژن را درمان می کند، بلکه از به وجود آمدن مجدد عفونت واژن نیز جلوگیری می کند. همچنین، علائم عفونت مانند خارش را نیز کاهش می دهد.

 

درمان عفونت واژن با سرکه سیب و سایر فواید آن در بانوان

فواید و مزایای استفاده از سرکه سیب در بانوان گرامی، شامل موارد زیر می باشد:

  • تسکین آرتروز
  • دارای خواص آنتی اکسیدان
  • ضددیابت
  • ضدمیکروب
  • ضدچاقی
  • ضدتومور
  • کاهش فشار خون( پایین آوردن فشار خون بالا)
  • کاهش کلسترول
  • درمان آکنه
  • درمان سندروم تخمدان
  • کاهش علائم یائسگی
  • تسکین خارش واژن
  • تقویت مو

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

به یاد داشته باشید که برای درمان از طریق سرکه سیب بهتر است که از سرکه سیب خام و ارگانیک استفاده کنید.

سرکه سیب ارگانیک و خام دارای آنزیم های مفید و خوب و باکتری های مفید می باشد. این موارد باعث می شود تا سلامتی افراد سریع تر به دست بیاید.

سرکه سیب برای کاهش علائم یائسگی

یکی از مهم ترین تغییراتی که بانوان عزیز در زندگی خود آن را تجربه می کنند، یائسگی می باشد.

در یائسگی، مرحله بارور شدن به مرحله بارور نشدن تبدیل می شود. این مرحله برای برخی از بانوان بسیار سخت و دشوار می باشد.

این مرحله از زندگی دارای علائمی است که عبارتند از:

  • گر گرفتگی
  • عفونت ادراری
  • تعریق شبانه
  • سر درد های مکرر
  • درد مفاصل

مصرف سرکه سیب در این دوران به کاهش علائم یائسگی کمک شایانی می کند. در واقع سرکه سیب، سموم بدن را دفع می کند و از این طریق، تعریق شبانه را کاهش می دهد.

درمان خانگی فوری عفونت ادراری بدون دارو و صرف هزینه

سرکه سیب همچنین منجر به کاهش شدت و میزان گرگرفتگی می شود. به علاوه، سرکه سیب منجر به کاهش درد مفاصل می شود. زیرا، سرکه سیب دارای پتاسیم است که این پتاسیم مسبب کاهش درد می شود.

درمان خارش واژن با سرکه سیب

خارش واژن در هر سنی در بانوان ممکن است رخ بدهد. علت و دلیل خارش واژن در بانوان، عفونت واژن و بیماری های مقاربتی و سایر موارد می باشد. خارش و سوزش در بانوان بسیار آزار دهنده و ناخوشایند می باشد.

سرکه سیب یکی از مواردی است که می تواند باعث کاهش و از بین بردن خارش در واژن شود. زیرا سرکه سیب ضد باکتری و ضد قارچ است و مصرف آن باعث نابودی قاچرچ ها و باکتری های این ناحیه می شود.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

به علاوه، مصرف سرکه سیب مسبب افزایش ایمنی بدن و رشد باکتری های مفید و خوب در ناحیه روده و واژن می شود. همین امر سبب می شود تا خارش واژن بهبود یافته و درمان شود.

روش های مختلف درمان عفونت واژن با سرکه سیب

در ادامه این مطلب روش های مختلف درمان عفونت واژن با سرکه سیب را شرح داده ایم که می توانید با استفاده از این روش طبیعی و بدون خطر مشکل واژن را حل کنید.

شستشو با سرکه سیب

می توانید با سرکه سیب، ناحیه واژن را به صورت کامل بشویید. حتی می توانید این کار را پس از تمام شدن دوره قاعدگی و برای پاک شدن به صورت کامل انجام دهید.

این روشی است که مورد تایید پزشکان قرار گرفته است. برای انجام این روش در ابتدا باید 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب را بردارید و در آب گرم به مقدار یک چهارم لیتر به خوبی حل کنید. این محلول را روزانه به مدت 1 هفته و روزی یک بار امتحان کنید.

استعمال پارچه آغشته به سرکه سیب یا تامپون

در روش دیگر استفاده از سرکه سیب به منظور درمان عفونت واژن، یک تکه پارچه تمیز را درون سرکه سیب قرار داده و زمانی که به طور کامل به سرکه سیب آغشته شد آن را بیرون آورده و در قسمت واژن قرار می دهیم.

پس از گذشت زمان ۳ الی ۴ دقیقه دستمال را بیرون می آوریم. می توانید برای اینکه سریع تر نتیجه بگیرید در روز دو بار این کار را تکرار کنید. همچنین با استفاده از خیس کردن یک تامپون نیز می توانید از سرکه سیب استفاده کنید.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

پس از ترکیب کردن آب و سرکه، یک عدد تامپون را در محلول قرار دهید و خیس کنید. سپس برای زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید در داخل واژن بماند. سپس تامپون را خارج کرده و منطقه را با آب گرم شسته و به خوبی پاک کنید.

دوش واژینال

اگر به عفونت قارچی واژن شدید و یا داخلی مبتلا شده اید می توانید صبح و شب از دوش واژینال سرکه سیب برای بهبود خود استفاده کنید. روش انجام دوش واژینال به این صورت است که ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ۱ لیتر آب گرم حل می کنیم.

اثرات معجزه آسای میخک برای لاغری | کاهش وزن ۸ کیلویی در یک ماه

بهتر است از آب مقطر یا آب فیلتر شده، یعنی آبی که جوشیده و ولرم شده باشد، برای این کار استفاده شود. محلول حاصل را با کمک یک قیف به درون کیسه دوش می ریزیم. سپس کیسه را در زیر لگن آویز کرده و به آرامی فشار می دهیم.

این کار را تا زمان رسیدن به بهبودی دو بار در روز انجام دهید و در صورت بهبودی یا کاهش علائم می توانید روزی یک بار انجام دهید یا متوقف سازید.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

حمام سرکه سیب برای درمان عفونت واژن با سرکه سیب

می توانید با روش حمام سرکه سیب عفونت واژن را درمان کنید. برای انجام این کار وان حمام را باید پر از آب گرم کنید. در آن دو فنجان سرکه سیب به اندازه یک فنجان نمک دریا یددار اضافه کنید.

به حالت چمباتمه در وان حمام بنشینید و زانو را به سمت بدن خم کنید.

بعد از گذشت زمان 15 تا 20 دقیقه از وان بیرون بیایید و خود را خیلی آرام خشک کنید. این روش هم روشی موثر برای درمان عفونت واژینال شدید یا داخلی و همچنین عفونت خارجی خفیف می باشد.

اسپری سرکه سیب

اسپری کردن سرکه سیب نیز یکی از روش های رفع عفونت واژن است. این روش روی مناسب برای برطرف کردن عفونت خارجی است. برای این کار سرکه را در آب رقیق کنید و در بطری اسپری بریزید.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

میزان سرکه و آب بستگی به توانایی شما به سوزش ناشی از استفاده از سرکه سیب دارد. سپس محلول تهیه شده را به منطقه واژن اسپری کنید. پس از اتمام کار خود را به خوبی خشک کنید.

نوشیدن سرکه سیب

اگر می خواهید سرکه سیب را بنوشید، می توانید آن را در طی 24 ساعت شبانه روز سه وعده و هر وعده به اندازه دو قاشق چای خوری در آب مخلوط کنید.

همچنین، می توانید سرکه سیب را در سالاد، ترشی، همراه با سبزیجات و میوه تازه و سس نیز میل نمایید.

بهتر است برای برطرف کردن عفونت به پزشک مراجعه شود. پزشک برخی از روش ها همچون: درمان عفونت واژن با مترونیدازول، درمان عفونت واژن با کلوتریمازول را تجویز می کند.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

اما با برخی از روش های خانگی نیز می توان این عفونت را برطرف کرد. ما در مقاله ای جداگانه و مفصل روش های خانگی برای درمان عفونت واژن را بیان کرده ایم. برای روش های خانگی نیز بهتر است که با پزشک مشورت کنید.

نکاتی در مورد درمان عفونت واژن با سرکه سیب

  • استفاده زیاد از دوش واژینال سرکه سیب، می تواند باکتری های خوب و بد را از بین ببرد.
  • فشار دادن کیسه دوش صرفا برای پاک شدن کانال واژن می باشد و می تواند به رحم فشار وارد کند.
  • بعد از حمام سرکه سیب و قبل از پوشیدن لباس، واژن را خوب و آرام خشک کنید. لباس زیر را با استفاده از مواد شوینده طبیعی و بدون بو بشویید.
  • برای اینکه از عود کردن عفونت وازن جلوگیری کنی ،د روزی دو بار سرکه سیب بنوشید.
  • در صورتی که محلول برای شما خیلی قوی است مقدار سرکه سیب را کمتر کنید.
درمان سوختگی در خانه بدون باقی ماندن جای سوختگی با روش سنتی

بهترین نوع سرکه سیب برای شستن واژن

برای اخذ بهترین نتایج، انتخاب نوع سرکه سیب برای شستن واژن بسیار مهم است. سرکه سیب اصلی از آب سیب ترش و فشرده ساخته شده است و قند طبیعی در سیب، آن را به سرکه تبدیل می کند.

سرکه سیب ارگانیک، فیلتر نشده، غیر پاستوریزه و فرآوری نشده را انتخاب نمایید.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

از انتخاب ACV تصفیه شده و شفاف در فروشگاه اجتناب کنید. از سرکه سفید و ساده استفاده نکنید سرکه سفید دارای یک محیط است که به رشد مخمر کمک می کند.

سرکه سیب با کیفیت خوب همیشه شامل سرکه «mother» در آن است این شامل چیزهای ابری است که در آن شناور باقی می ماند و یا در پایین بطری است این عنصر مادر شامل تمام آنزیم های مفید، عناصر کمیاب و باکتری است که سرکه سیب در درمان عفونت و بیماری های دیگر مفید است.

همیشه قبل از استفاده از سرکه سیب بطری را به خوبی تکان دهید آن عناصر خوب در این مایع را پخش می کند.

شستشو با سرکه سیب را چه مدت ادامه دهیم؟

تعیین زمان دقیق دشوار است زیرا شرایط و شفا برای هر کس متفاوت است ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد شما می توانید در چند روز بهبودی را مشاهده کنید صبور باشید و درمان را به طور منظم برای درمان عفونت انجام دهید.

سرکه سیب طبیعی به درمان عفونت مخمر کمک می کند اما به منظور اطمینان از عود دوباره عفونت این مهم است که به مراقبت از شیوه زندگی، رژیم غذایی و غیره توجه نمایید بدون مراقبت مناسب از آنها، شما تنها با علائم برخورد می کنید اما مسائل زمینه ای را حل نکرده اید.

نحوه ضدعفونی کردن و شستن واژن با سرکه سیب را در این مقاله سایت سماتک یاد گرفتید توصیه می کنیم قبل از انتخاب روش شستن واژن با سرکه سیب برا عفونت قارچی آلت تناسلی زنانه با پزشک مشورت کنید.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب چگونه است؟

استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت واژن بسیار موثر و تاثیر گذار است. زیرا، سرکه سیب می تواند خیلی آسان قارچ های موجود در واژن را نابود کند. وجود اسید و آنزیم در سرکه سیب منجر به این خاصیت سرکه سیب شده است. استفاده از سرکه سیب بر روی پوست منجر می شود تا قارچ های موجود در پوست از بین برود.

آیا سرکه سیب به کاهش علائم یائسگی کمک می کند؟

مصرف سرکه سیب در این دوران به کاهش علائم یائسگی کمک شایانی می کند. در واقع سرکه سیب، سموم بدن را دفع می کند و از این طریق، تعریق شبانه را کاهش می دهد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *