درمان موخوره بدون کوتاهی

وقتی که از مو های پر از موخوره کلافه می شوید و دوست دارید هرچه زودتر از شر آن ها خلاص شوید، بهترین و موثر ترین راه کوتاه کردن آن ها نیست. ما به شما درمان موخوره بدون کوتاهی را پیشنهاد میکنیم. این مطلب از گروه سلامت شادمگ کای روش خانگی برای درمان موخوره بدون کوتاهی را در اتیارتان قرار داده است.

موخوره شدید و علت ایجاد آن

اگر به انتهای مو توجه کنید گاهی با تارهای دوشاخه، سه شاخه و … ممکن است برخورد کنید به این تارهایی که شاخه دار شده اند موخوره می گویند. موخوره زمانی که محافظ مو در فیبر انتهایی مو ازبین می رود نمایان می گردد.

وقتی موی فرد دچار موخوره می گردد آن شادابی مو ازبین می رود و مو بی حالت می گردد.

درمان موخوره بدون کوتاهی

این اتفاق بیشتر در بین خانم ها و دختران جوان رخ می دهد که بسیار ناراحت کننده برایشان قلمداد می شود. چرا که فکر می کنند باید موهای خود را کوتاه کنند تا درمان گردد. اما درمان موخوره بدون کوتاهی مو نیز ممکن می باشد و فقط کافی است کمی تحقیق کنند تا به یک درمان موثر و مفید دست یابند. در ادامه به چند مورد از درمانهایی که می تواند برای درمان موخوره شدید موثر باشند می پردازیم.

علل اصلی بروز موخوره

دلایل متعددی موجب بروز موخوره می شوند که در زیر به بررسی این دلایل می پردازیم:

استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار

به عقیده بسیاری از متخصصان، علت موخوره استفاده زیاد از دستگاه های حرارتی مانند سشوار و اتو مو می باشد. حرارت این وسایل منجر به خشکی و شکنندگی تار های مو می شود و همچنین پروتئین موجود در موی شما را از بین می برد.

درمان موخوره بدون کوتاهی

مصرف بیش از حد حالت دهنده های مو مانند ژل و تافت

مصرف زیاد ژل و تافت موجب شکنندگی و آسیب به ساقه های مو می شود و موها را ضعیف و خشک می نماید. بنابراین سعی کنید از آن ها کمتر استفاده کنید.

استفاده از شامپوهای قوی و خشن

از شامپوهایی که حاوی مواد خوشبو کننده مصنوعی، آمونیاک و سفید کننده هستند استفاده نکنید. چون چربی طبیعی موهای شما را از بین می برند و بدین ترتیب باعث افزایش احتمال موخوره و شکستگی موهایتان می شوند.

موهایتان را درست شانه نمی زنید

شانه زدن موها از ریشه به سمت پایین گره های موی شما را بیشتر می کند و باعث می شود گره ها در قسمت پایین تر مو جمع شوند. بنابراین برای درست شانه کردن مو بهتر است از قسمت های انتهایی مو شروع کرده به سمت بالا حرکت کنید تا به میانه مو برسید.

درمان موخوره بدون کوتاهی

شانه کردن موی خیس

موهای خیس نسبت به موهای خشک شکننده تر هستند. پس شانه کردن آن ها می تواند موجب بروز موخوره شود.

موهایتان را دیر به دیر کوتاه می کنید

هر شش هفته یک بار موهای خود را کوتاه کنید. این کار باعث از بین رفتن موخوره و جلوگیری از سرایت آن به قسمت های بالای مو می شود.

قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید

اشعه ماورای بنفش خورشید به مو‌ها آسیب می‌رساند. پس برای مراقبت از موهایتان از موادی که دارای ضد آفتاب هستند استفاده کنید.

شستن بیش از اندازه مو با آب داغ

آب داغ باعث می‌شود که هیدراسیون موها از حالت تعادل خارج شود و همین اتفاق موها را خشک و شکننده می‌کند. پس دمای آب را به تعادل برسانید و موهایتان را کمتر بشویید.

همیشه موهایتان را جمع می کنید

بستن طولانی مدت مو‌ها باعث بروز موخوره می‌شود.

برای پیشگیری از موخوره چه کنیم؟

همیشه گفته می شود که پیشگیری بهتر از درمان است. به همین خاطر وقتی از مو مراقبت و به آن توجه نماییم یعنی از مو در برابر بیماریها و مشکلاتی که ممکن است برایش رخ دهد محافظت می کنیم.

به عنوان نمونه:

زمانی که از شامپو و نرم کننده استفاده می کنیم از چنگ زدن موها خوداری کنیم.

اجازه دهیم مو به صورت آزادانه و بدون کمک گرفتن از سشوار خشک گردد.

از شانه دندانه دار درشت برای موهای خود در هنگام شستشوی مو آن هم فقط یکبار استفاده کنیم.

از روغن های طبیعی محافظ مو استفاده نماییم.

انواع موخوره

موخوره انواع مختلف دارد که هر کدام ناشی از علت خاصی است که در زیر به تفصیل در این باره بیشتر برای شما خواهیم گفت. انواع موخوره موی سر شامل موارد زیر است:

موخوره جوان

این نوع موخوره در زمان شروع هر نوع موخوره ایجاد می‌شود. می‌توان گفت که اوایل ایجاد دوشاخه شدن انتهای مو را موخوره جوان می‌گویند.

موخوره جوانه: این موخوره به دلیل خشک شدن و سوزاندن موها در یک ناحیه که دچار آسیب شده ایجاد می‌گردد.

موخوره معمولی

این نوع موخوره به خاطر استفاده زیاد مواد شیمیایی باعث ایجاد اصطحکاک و خشکی مو می‌شود. این مدل موخوره یکی از شایع‌ترین مدل‌هاست.

موخوره پیر یا دوشاخه دوبل

این مدل موخوره به شما هشدار می‌دهد که برای درمان سریع‌تر اقدام نمایید؛ زیرا در حال افزایش و صدمه زدن به قسمت‌های بیشتر ساقه مو است و باعث تخریب ساختمان مو می‌گردد. موخوره مانند شبیه به موخوره پیر است. این مدل در افرادی که رنگ مو و مواد شیمیایی استفاده می‌کنند، دیده می‌شود. همچنین افرادی که بهداشت مو را رعایت نمی‌کنند.

درمان موخوره بدون کوتاهی

موخوره دراز یا طویل

که در این نوع صدمه اصلی به کوتیکول مو وارد می‌شود و به‌شدت ضعیف می‌گردد.

موخوره عمیق

که باید از مصرف مواد شیمیایی روی موها خودداری گردد. برای شستشو هم از شامپوهای طبیعی استفاده کنند.

موخوره سه رشته‌ای یا سه‌شاخه

در این نوع لایه خارجی مو که همان کوتیکول نام دارد، ضعیف شده و از هسته مو جداشده است.

موخوره درختی

این مدل در افرادی بروز می‌کند که مستقیم در معرض تابش نور خورشید قرار دارند.

موخوره ضخیم

در اثر استفاده از داروهای هورمونی و کورتون‌ها این مدل موخوره ایجاد می‌شود. این نوع بخش‌های ضخیم‌تر مو سالم هستند و قسمت‌های نازک آسیب می‌بینند.  تغییر رنگ مو به سمت خاکستری در این مدل وجود دارد.

موخوره مخروطی

این مدل در اثر استفاده از رنگ مو و مواد شیمیایی نامرغوب ایجاد می‌گردد. در این نوع بافت بیرونی همان کوتیکول کاملاً از بین می‌رود.

موخوره چروک یا پیچ‌خورده

این مدل موخوره از استفاده بیش‌ازحد سشوار و اتو ایجاد می‌گردد.

موخوره ناقص

در این نوع مو کاملاً آسیب‌دیده است ولی هنوز ساختمان مو کاملاً از هم جدا نشده است. این نوع موخوره را با کوتاهی مو می‌توانیم درمان کنیم

درمان فوری سرگیجه با روش های خانگی فوق العاده موثر و تضمینی

درمان موخوره بدون کوتاهی

موخوره زاویه‌دار

در این مدل ساقه مو در شاخه نمی‌گردد و فقط از یک ناحیه ساقه تا می‌خورد. این مدل به دلیل استفاده زیاد از گیره‌های فلزی بروز می‌کند.

موخوره گره‌ای

به دلیل استفاده بیش‌ازحد سشوار و اتو حرارت بالا ایجاد می‌گردد.

موخوره گره سفید

این نوع موخوره بدترین حالت است که از طریق سوختن مو با مواد شیمیایی ایجاد می‌گردد.

روش های درمان موخوره بدون کوتاهی

در قسمت قبل علت های ایجاد موخوره را بررسی نمودیم. شاید بپرسید حالا برای رفع موخوره چه باید کرد برای یافتن پاسخ این سوال این قسمت از مقاله را مطالعه کنید.

 

درمان موخوره بدون کوتاهی  با تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی مفیدی مانند اسیدهای چرب، پروتئین و ویتامین A می باشد که باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره می شود. همچنین تخم‌ مرغ موها را صاف و از گره افتادن در آن‌ها جلوگیری می‌کند. ترکیب زرده تخم مرغ با روغن زیتون باعث تقویت موها و جلوگیری از ایجاد موخوره می شود.

روش انجام کار

یک عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و به خوبی باهم مخلوط کنید تا مایعی یکدست حاصل شود. برای اینکه این ماسک به راحتی روی مو جذب و پخش شود موهای خود را کمی مرطوب کنید و بعد ماسک را روی موها قرار بدهید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند در آخر موهایتان را با شامپو بشویید.

اگر در هفته یکبار از این ماسک استفاده کنید هم ریشه موهایتان تقویت می شود و هم موهایی زیبا و درخشان را برایتان به ارمغان می آورد.

درمان موخوره بدون کوتاهی با رزماری

اگر موهای خشکی دارید این را بدانید که موهای شما بیشتر در معرض مو خوره قرار دارند. زیرا موهایی که رطوبت کافی ندارند، خیلی زود گرفتار موخوره می ‌شوند. یکی از راه های جلوگیری از موخوره استفاده از روغن رزماری است. این روغن می‌تواند موها را نرم و درخشان کند و مانع از ایجاد موخوره شود.

درمان موخوره بدون کوتاهی

روش انجام کار

هنگامی که موهایتان تمیز است و آن ها را حمام کرده اید. چند قطره روغن رزماری را کف دست بریزید و موها را با آن ماساژ دهید. می‌توانید روغن رزماری را همراه با روغن نارگیل خالص یا روغن جوجوبا استفاده کنید. روغن جوجوبا خواص بسیار زیادی برای مو و پوست بدن دارد.

اگر خواستید موهایتان را آبکشی کنید برای رسیدن به نتیجه ایده آل حداقل ۱۰ دقیقه اجازه دهید روغن رزماری روی موهایتان بماند.

درمان موخوره با سرکه

درمان موخوره با سرکه سفید یکی از بهترین روش های درمان خانگی موخوره است که در این فهرست جای می گیرد. این ماده فوق العاده به خاطر اسیدی بودنش باعث تغییر PH پوست سر می شود و موهایی نرم، براق و بدون موخوره را به شما هدیه می دهد.

روش انجام کار

برای از بین بردن موخوره با سرکه، آن را با مقداری آب مخلوط کنید. بعد از استفاده از شامپو نرم‌کننده موهایتان را با این ترکیب آبکشی کنید. اجازه بدهید به مدت ده دقیقه روی موهایتان بماند. در نهایت موها را با آب گرم شستشو دهید و آن‌ها را با حوله خشک کنید.

ماءالشعیر

ماءالشعیر غنی از پروتئین و ویتامین B می باشد که ظاهری درخشنده و خوش حالت به موها می بخشد. به علاوه با تقویت و آبرسانی به موها موجب رفع موخوره مو می شود.

روش انجام کار

مقداری ماءالشعیر را در بطری ریخته و بعد از شستن موها با شامپو روی سرتان اسپری کنید. در ادامه آن را به خوبی ماساژ دهید تا به ریشه مو راه پیدا کند. اجازه دهید ۲ الی ۳ دقیقه روی موهایتان بماند و بعد آبکشی کنید.

درمان موخوره بدون کوتاهی با سس مایونز

سس مایونز به دلیل وجود تخم مرغ در ترکیبات خود سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین و ویتامین A می باشد. سس مایونز با رساندن مواد مغذی به مو از موخوره جلوگیری کرده و درخشندگی را به موهایتان باز می گرداند. پس بهترین گزینه برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده از سس مایونز است.‌

درمان موخوره بدون کوتاهی

روش انجام کار

سس مایونز را به موها خصوصا قسمت های آسیب دیده بزنید. با استفاده از یک کلاه حمام موهایتان را ۳۰ دقیقه بپوشانید و بعد از گذشت این زمان موهایتان را با یک شامپو ملایم بشویید.

آووکادو قاتل موخوره

این ماده‌ی خوراکی به خاطر دارا بودن مقادیر زیادی از پروتئین، اسید فولیک، اسیدهای چرب ضروری، منیزیم، ویتامین A، E و D و سایر مواد مغذی به عنوان بهترین روش درمان موخوره شناخته می شود. علاوه بر این، یکی از خواص آووکادو نرم‌کنندگی مو است که برای درمان وزی مو نیز استفاده می شود و ظاهری نرم و ابریشمی و براق به مو می بخشد.

روش انجام کار

یک عدد آووکادو رسیده را خرد و له کنید و یک عدد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. خمیر به دست آمده روی موها به خصوص قسمت های آسیب دیده بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید.

روش دوم

یک عدد آووکادو رسیده له شده را با مقداری روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط کند تا به قوام خامه مانند برسد. آن را روی تمامی قسمت های مو به جز ریشه مو بمالید. پس از ۳۰ دقیقه با آب و شامپو بشویید.

درمان موخوره بدون کوتاهی با روغن بادام

خشکی مو اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره است. از بین رفتن چربی طبیعی مو باعث خشک شدن آن می شود. یکی از بهترین راه های از بین بردن موخوره، استفاده از روغن بادام است. این روغن با رطوبت رسانی به موها به رفع موخوره کمک می کند. با استفاده از این روغن موهایی نرم، صاف و ابریشمی خواهید داشت.

روش انجام کار

۲ قاشق غذاخوری روغن بادام را ۴۰ دقیقه حرارت دهید و بعد از اینکه خنک شد روی موهای خود بریزید. اکنون به آرامی ماساژ دهید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

روش دوم

به یک چهارم فنجان روغن بادام، یک تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی باهم مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را ۴۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید و بعد با آب سرد و شامپو بشویید.

روغن کنجد

یکی از راه های درمان موخوره استفاده از روغن کنجد است. روغن کنجد تمام مواد مغذی که برای سلامت پوست سر و مو لازم است را در خود دارد. سرشار از اسیدهای چرب امگا است و به تغذیه ریشه های مو کمک می کند. به علاوه با مرطوب نگه داشتن پوست سر و افزایش گردش خون، رشد فولیکول های مو را بهبود می بخشد.

روش های خانگی و مواد غذایی موثر برای افزایش قدرت باروری زنان

روش انجام کار

روغن کنجد را ۳۰ دقیقه حرارت دهید و پس از اینکه کمی خنک شد، بر روی موها و پوست سر استفاده کنید و بگذارید یک شب بماند. همچنین می توانید چند برگ برهمی یا آملا نیز به این روغن اضافه کنید.

کره کاکائو

فراموش نکنید که خشکی و شکنندگی موها علت موخوره شما می باشد. کره کاکائو یکی از بهترین نرم کننده های طبیعی است. که به درمان موخوره کمک می کند و موهایی نرم و ابریشمی به شما می دهد.

روش انجام کار

ابتدا موهایتان را شامپو بزنید . سپس این کره مغذی را روی موهایتان بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شود.

روغن زیتون برای موخوره

روغن زیتون به‌ واسطه وجود آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین E به سلامتی مو و پوست سر کمک‌ می‌کند. همچنین موی شما را نرم و تغذیه ‌می‌کند. به این ترتیب موخوره را درمان می کند.

درمان موخوره بدون کوتاهی

روش انجام کار

۳ قاشق روغن زیتون را با ۲ قاشق عسل مخلوط کنید. موها را بشویید و سپس ترکیب حاصل را به موها بمالید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. در آخر با استفاده از یک شامپوی مرطوب کننده مو ها را شستشو دهید.

درمان موخوره با وازلین

یکی از معروف ترین راه های از بین بردن موخوره که احتمالا شما هم امتحان کرده اید، استفاده از وازلین است. خوبی وازلین این است که در دسترس است و در اکثر خانه ها یافت می شود. وازلین از مو مراقبت کرده و آن را آبرسانی می‌کند. همچنین وازلین مو را هیدراته و تغذیه می‌کند.

روش انجام کار

مقدار کمی وازلین را به ساقه موهایتان بمالید. تمرکزتان بر نوک موها باشد چون معمولا این قسمت بیشتر دچار موخوره می شود. ساقه مو که آغشته به وازلین کردید را با حوله ببندید و به مدت یک شب اجازه دهید روی موهایتان بماند. صبح موها را با یک شامپوی غیرسولفاته بشویید.

عسل

همه ما از فواید بی نظیر عسل آگاهیم ولی شاید تا کنون چیزی در مورد فواید آن برای مو نشنیده باشیم . عسل دارای ویتامین ها و مواد معدنی است که برای بیشتر مشکلات پوستی و مو موثر است. یکی از مشکلات مو که با استفاده از عسل قابل حل است موخوره می باشد. عسل به حفظ رطوبت در موی شما کمک‌ کرده و از مشکلاتی مانند موخوره و شاخه‌ شدن مو جلوگیری می‌کند. همچنین به نرم‌شدن مو کمک‌کرده و وزی مو را کاهش می‌دهد.

درمان خانگی جوش صورت

روش انجام کار

یک قاشق غذاخوری عسل را با مقداری سرشیر یا خامه مخلوط کنید. آن را به موهایتان بمالید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

موز و عسل

موز سرشار از پتاسیم است و موهای آسیب دیده را تقویت و ترمیم می کند. به علاوه عسل یک ماده رطوبت بخش طبیعی است. فولیکول های مو را تغذیه می کند و خاصیت ارتجاعی موهای شما را حفظ می کند و همچنین باعث کاهش شکنندگی موها می شود. در کل برای تقویت مو و درمان موخوره فوق العاده است.

روش انجام کار

یک عدد موز را له کنید سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید این دو ماده را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. موهایتان را با شامپو شستشو دهید. بعد از اینکه موهایتان خشک شد، ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید و در آخر با آب ولرم و شامپو بشویید.

درمان موخوره بدون کوتاهی  با آلوئه ورا

آلوئه‌ورا خواص زیادی از جمله خاصیت ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی عالی دارد که به سلامتی مو و پوست سر کمک ‌می‌کند. به علاوه با نرم کردن مو به درمان موخوره مو هم کمک می کند.

درمان موخوره بدون کوتاهی

روش انجام کار

یک عدد آلوئه ورا نصف کنید و ژل چسبنده آن را در یک کاسه بریزید. موهایتان را شستشو داده و نرم کننده بزنید. سپس ژل آلوئه‌ ورا را بر پوست سرتان ماساژ دهید تا همه آن با ژل پوشانده شود. موهایتان را با کلاه بپوشانید و پس از گذشت ۵ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.

روش دوم

مقداری ژل آلوئه ورا را با آب لیمو و روغن کرچک مخلوط کنید. ترکیب را روی موهایتان بمالید و قبل از اینکه موهایتان را شامپو بزنید اجازه دهید ترکیب ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند.

برای درمان موخوره و خشکی مو حدود دو یا سه بار در هفته و به مدت چند ماه این روش درمانی را انجام دهید.

پایاپا (انبه هندی)

برای از بین بردن موخوره بدون کوتاهی مو می توانید از پایاپا استفاده کنید. این میوه خوشمزه فواید بی نظیری برای سلامت پوست و مو دارد. مقادیر بالای ویتامین A موجود در پاپایا برای مرطوب کردن و نرم کردن موی سر مفید می باشد. به همین دلیل این میوه یکی دیگر از درمان‌های طبیعی عالی برای درمان موخوره محسوب می‌شود.

درمان موخوره بدون کوتاهی

روش انجام کار

پوست پایاپا را جدا کرده و هسته هایش را بیرون بیاورید. مقداری ماست ساده به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را روی موهایتان بمالید. اجازه بدهید این مخلوط به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بماند. بعد از گذشت این زمان موها را با آب شستشو دهید. در نهایت موهایتان را شامپو کنید.

درمان موخوره بدون کوتاهی با سرکه سیب

باز بودن بیش از حد منافذ پوست سر باعث از دست رفتن رطوبت، خشک و شکننده شدن مو می شود.

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی بودنش موجب بسته شدن منافذ پوست سر، حفظ بیشتر رطوبت مو‌ها و نرمی و مرطوب بودن آن‌ها می‌شود. نرم بودن موها از موخوره نیز پیشگیری می‌کند. همچنین سرکه سیب با تقویت ریشه موها و تنظیم PH پوست سر، باعث از بین رفتن موخوره می شود.

روش انجام کار

در ابتدا موهایتان را با شامپو بشویید. یک فنجان سرکه سیب را با آب ترکیب کرده روی سر خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه با آب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

حنا

سال هاست که علاوه بر زدن طرح حنا روی دست از این گیاه جادویی برای زیبایی و تقویت موها در سراسر دنیا به خصوص هندوستان استفاده می شود. در ابتدا فقط برای رنگ کردن مو از آن استفاده می شد ولی به مرور به فواید بی نظیری که برای تقویت مو دارد، پی بردند. یکی از این فواید درمان موخوره است.

درمان موخوره بدون کوتاهی

هنگامی که از حنا استفاده می کنید، موها نرم شده و ساختار آن ها تقویت می شود. از این رو موخوره را از بین می رود و شما موهایی زیبا، سالم، نرم و براق خواهید داشت.

روش انجام کار

مقداری حنا را با تخم مرغ و روغن آووکادو ترکیب کنید تا خمیری یک دست حاصل شود. خمیر به دست آمده را بر روی مو قرار دهید تا چند ساعت بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

درمان خانگی عفونت واژن در کوتاهترین زمان ممکن ؛ این مواد غذایی عفونت زنانه رو بدون دارو محو می کنن

انواع ماسک خانگی درمان موخوره بدون کوتاهی

با دستورالعمل‌های خانگی زیر می‌توانید به درمان موخوره بدون کوتاهی مو بپردازید.

ماسک تخم‌مرغ برای درمان مو خوره

استفاده از تخم‌مرغ به عنوان ماسک مو یکی از بهترین و موثرترین روش‌های درمانی کل دوران محسوب می‌شود. زرده تخم‌مرغ، به اندازه کافی پروتئین دارد که رشته‌های مو را تقویت و از بروز موخوره جلوگیری کند. همچنین، تخم‌مرغ برای مرطوب و نرم کردن موهای شما عالی به نظر می‌رسد.

درمان موخوره بدون کوتاهی

علاوه بر این، تخم‌مرغ به درمان وز موهایتان کمک می‌کند و ظاهری درخشان و سالم به آنها می‌دهد. توصیه رادیومدا به شما این است که برای تهیه ماسک مناسب درمان موخوره بدون کوتاهی مو، تخم‌مرغ را حتما با مواد دیگری از جمله ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، بادام و عسل ترکیب کنید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی مو بماند. سپس، موهایتان را با آب ولرم بشوئید.

ماسک عسل برای درمان مو خوره

عسل همیشه به عنوان یک درمان‌کننده موثر برای حفظ سلامتی بدن، پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل ذاتا ماده‌ای مرطوب‌کننده است که مانع از بین رفتن رطوبت می‌شود. به این ترتیب، با کمک عسل می‌توانید با موخوره خداحافظی کنید. زیرا عسل سبب تقویت فولیکول‌های مو شده و به دلیل داشتن خاصیت ضدباکتریایی برای تمیز نگه داشتن پوست سر شما کاملا کاربردی به نظر می‌رسد.

ترکیب آب و عسل می‌تواند موهای شما را چسبناک کند؛ روش بهتر تهیه ماسک مناسب درمان موخوره بدون کوتاهی مو این است که عسل، کشک، روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ (اختیاری) را با هم ترکیب کنید. این مخلوط را به همه نقاط از جمله پوست سرتان بزنید. بعد از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه، موهایتان را بشوئید.

ماسک بابونه برای درمان موخوره بدون کوتاهی

معمولا از بابونه را برای بهبود موهای خشک و وز استفاده می‌کنند.

درمان موخوره بدون کوتاهی

خاصیت ضدعفونی بابونه، سلول‌های مرده را از بین برده تا موهای شما به درستی رشد کنند. با استفاده منظم از بابونه مو و پوست سرتان تمیز می‌ماند. بنابراین، از موخوره گرفتن موهایتان نیز جلوگیری می‌شود. آیا تا به حال چای بابونه را روی موهای خود امتحان کرده‌اید؟ اگر پاسختان خیر است؛ تنها دو کیسه چای بابونه را در آب جوش بخیسانید و صبر کنید تا خنک شود. سپس موهایتان را با آن بشوئید. به جز این، برای ماساژ هم می‌توانید از روغن بابونه استفاده کنید.

ماسک عدس سیاه برای درمان مو خوره

عدس سیاه منبع شگفت‌انگیزی از آهن، پروتئین، اسید فولیک، فسفر، فیبر و… است. اسید فولیک درون عدس، وظیفه انتقال اکسیژن از خون به فولیکول‌های مو را دارد. در نتیجه، با استفاده از این ماده، وضعیت موهای شما کاملا بهبود خواهد یافت. اگر برای شما استفاده از عدس سیاه از راه تغذیه راحت‌تر است، می‌توانید آن را به مقدار کافی و فراوان در رژیم غذابی خود جای دهید.

درمان موخوره بدون کوتاهی

اما اگر تهیه ماسک مناسب درمان موخوره بدون کوتاهی مو را ترجیح می‌دهید، باید نصف فنجان پودر عدس سیاه و کشک را با یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله ترکیب کنید. سپس، خمیر آماده شده را به موهایتان بزنید و از شامپو ملایم بری شست‌وشو استفاده کنید.

ماسک پاپایا برای درمان مو خوره

خوشبختانه پاپایا هم از اسید فولیک تشکیل شده که به بهبود گردش خون در ناحیه پوست سر و موها کمک بزرگی می‌کند و ویتامین A موجودر در آن تولید سبوم بدن را افزایش می‌دهد. همچنین، پاپایا برای مرطوب نگه داشتن پوست سر و فولیکول‌های مو مفید بوده و از موخوره و وزی مو جلوگیری می‌کند.

برای تهیه این ماسک مناسب درمان موخوره بدون کوتاهی مو، کافی است یک عدد پاپایا را با کمی ماست مخلوط کنید تا به شکل خمیر غلیظ در آید. سپس، ماسک مورد نظر را به موهایتان بمالید و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. درآخر، سرتان را با آب سرد بشوئید.

نکات مهم برای درمان موخوره بدون کوتاهی

چند سانتی‌متر نوک موهایتان را کوتاه کنید.

از برس‌ها و شانه‌هایى که از مواد طبیعى مانند چوب ساخته شده اند، استفاده کنید.

درمان موخوره بدون کوتاهی

برای پیشگیری و درمان موخوره از روغن‌هاى گیاهى استفاده کنید.

موهایتان را با استفاده از شامپو‌هاى طبیعى که اسیدى و قلیایى نیستند بشویید.

موهایتان را با آب خیلى گرم نشویید.

به صورت مداوم از وسایل حرارتی مانند سشوار یا اتو مو استفاده نکنید.

گاهى موهایتان را ببافید.

به جای استفاده از کش‌های پلاستیکی یا کلیپس‌های فلزی از کش‌هایی که روکش پارچه‌ای دارند و ملایم‌ترند استفاده کنید.

برای مراقبت از موها از محصولات مو که دارای ضد آفتاب هستند، استفاده کنید.

ماساژ انواع روغن براي درمان موخوره بدون کوتاهی

برخی از روغن‌های گیاهی باعث آب‌رسانی و تغذیه مو و رفع موخوره می‌شوند؛ که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ای داریم:

درمان و رفع موخوره با ماسک مو روغن‌زیتون

مقداری روغن‌زیتون را گرم‌کنید و بر روی موهای آسیب‌دیده به‌آرامی ماساژ دهید. بهتر است که چندساعتی روی سر بماند و بعد با شامپو ملایم شستشو دهید. این روش را حداقل یک‌بار در هفته تکرار کنید. یک‌چهارم فنجان روغن ‌زیتون را با یک‌دوم فنجان عسل ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید. سپس آن را روی قسمت موخوره موها ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید. این روش را حداقل یک‌بار در هفته تکرار کنید.

درمان موخوره با ماسک موی روغن نارگیل

مقداری روغن نارگیل را گرم‌کنید و بر روی ساقه موهای آسیب‌دیده بمالید. بهتر است که چندساعتی روی سر بماند و بعد با شامپو ملایم شستشو دهید. این روش را حداقل یک‌بار در هفته تکرار کنید.

روغن جوجوبا و رهایی از موخوره

بهتر است ۲ الی ۳ بار در هفته به‌طور منظم موها با روغن جوجوبا ماساژ دهید.

ماساژ مو با روغن کرچک

یک‌چهارم فنجان آب را با یک‌چهارم فنجان روغن کرچک مخلوط‌کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را به‌آرامی روی موخوره مو ماساژ دهید. بعد از چند ساعت موها را با آب گرم بشویید و با حوله خشک‌کنید.

رفع و درمان موخوره با ماسک مو روغن بادام

2 قاشق غذاخوری روغن بادام را روی حرارت گرم‌کنید، می‌توانید چند قطره وانیل هم اضافه کنید. این ترکیب را به‌آرامی روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با شامپو و آب سرد شستشو دهید. همچنین می‌توانید یک‌چهارم فنجان روغن بادام را با یک عدد تخم‌مرغ ترکیب کنید. به مدت 40 دقیقه روی موها بماند و با آب و شامپو ملایم شستشو دهید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *