افتتاح حساب ترکیه

راهنمای جامع خرید نهال به کشاورزان کمک می‌کند تا در انتخاب و خرید نهال عملکرد مناسبی داشته باشند؛ باغداران عزیز به هنگام خرید نهال باید توجه داشته باشند که سلیقه شخصی آنها تنها فاکتور برای آنها نیست، باغداران علاوه بر سلیقه شخصی باید نیاز منطقه و دیگر عوامل را نیز در نظر داشته باشند تا بتوانند یک خرید امن و پرسود را تجربه کنند، ما در ادامه مقاله سعی می‌کنیم چندین نکات مهم تاثیرگذار بر خرید نهال را به شما دهیم.

نکات مهم در خرید نهال

نکات مهم در خرید نهال چیست؟ مسلماً عوامل زیادی بر خرید درخت جوان میوه تاثیر می‌گذارند که ما در ادامه مطلب به ۱۰ نکته طلایی اشاره می‌کنیم، البته علاوه بر نکات زیر شما باید به قیمت نهال نیز توجه داشته باشید تا بر اساس بودجه خود بتوانید نهال مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنید:

  1. انتخاب نهال دیرگل یا زودگل: بررسی نوع نهال دیرگل یا زود گل را براساس اقلیم و شرایط محیطی منطقه خود، مانند دما، نور، خاک و آب انجام دهید.
  2. کیفیت نهال: نهال میوه باید سالم و بدون بیماری‌ها باشد، قبل از خرید نهال بررسی برگ‌ها، ریشه‌ها و بنچه‌های گل آن را انجام دهید.
  3. انتخاب محل کاشت: از نکات مهم در خرید نهال باید به محل کاشت اشاره کنیم که دارای نور مناسب و آب کافی باشد، ارزیابی کنید، آیا منطقه شما برای رشد و توسعه نهال میوه مناسب است یا خیر.
  4. زمان خرید نهال: نهال میوه در فصل بهار یا پاییز کاشت می‌شود، انتخاب بهترین زمان برای کاشت بستگی به اقلیم و منطقه شما دارد.
  5. آبیاری بهینه: نهال جوان تازه کاشته شده حداقل ۱-۲ بار آبیاری هفتگی نیاز دارد؛ خاک را مرطوب نگه دارید و زمانی آبیاری کنید که خاک خشک شده است.
  6. مراقبت از خاک: سازگاری با خاک باعث رشد و توسعه بهتر نهال می‌شود، خاک غنی و دارای زهکشی خوب انتخاب کنید.
  7. مساحت کافی مزرعه: اگر قصد دارید چندین نهال بخرید، مطمئن شوید که مساحت کافی برای کاشت آن‌ها در اختیار دارید.
  8. نظافت و ضدعفونی: نهال سالم و از عفونت‌ها و بیماری‌ها حفظ شده باشد.
  9. تجهیزات لازم: قبل از خرید نهال، مطمئن شوید که تجهیزات لازم برای کاشت و مراقبت از نهال دیرگل را در اختیار دارید.
  10. مشاوره متخصصین: در هر مرحله از خرید درخت میوه و کاشت آن بهتر است از مشاوره متخصصین معتبر در زمینه باغبانی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
قابلمه خوب چی بخرم؟

در مورد مباحث مربوط به مرکز خرید نهال و راهنمای جامع آن، یکی از معتبرترین نهالستان ها در کشور ایران که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه راهنمای خرید نهال می توان به growfully ، shop.arborday ، wholesalenurseryco اشاره نمود.

شرایط اقلیمی موثر در خرید نهال

شرایط اقلیمی موثر در خرید نهال بوده و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر خرید نهال میوه و احداث باغ تجاری دارد، عواملی مانند نور، حرارت، رطوبت، باد و آب و هوای سالانه همگی می‌توانند به صورت ترکیبی تاثیرگذار بر کیفیت و میزان تولید محصولات باغی باشند؛ در زیر به برخی از تاثیرات اقلیم منطقه بر کاشت نهال میوه و احداث باغ تجاری اشاره می‌کنیم:

  • دما و اختلاف گرمترین و سردترین دما در طول سال:

دمای هوا بر تولید میوه و نمو نهال‌ها تاثیر گذار هست، هر نهالی دمایی خاص برای رشد و تولید میوه خود داشته و نمی‌توان آن را در مناطقی با دمای نامناسب کاشت؛ در ضمن، درختان میوه ممکن است برای پرورش و پربار شدن نیاز به ساعت‌های خواب طولانی در زمستان داشته باشند که در مناطق گرمسیری تکوین نمی‌شود، بهتر است قبل از خرید نهال حتماً میانگین دما در طول سال، بیشترین دما در فصل تابستان و کمترین دما در فصل زمستان را به دست آورده و مطمئن شوید که بهار منطقه دیررس است یا نه؟

  • بارش باران و ذخایر آبی:

میزان بارش در یک منطقه نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز برای نمو و تولید میوه دارد، کمبود آب به خصوص در فصل رشد نهال‌ها و تشکیل میوه می‌تواند منجر به خسارت‌های جدی در باغ تجاری شود، در مناطقی که بارش باران زیاد است و رطوبت آن بیش از ۷۰ درصد است باید نهال‌های مقاوم به رطوبت را خریداری کرد، ولی در مناطقی با ذخایر آبی کمتر خرید نهال‌ دیمی گزینه مناسبی است.

  • آب و هوای و شرایط اکوسیستم منطقه:
انتخاب صحیح بین لباسشویی پاکشوما و اسنوا

آب و هوای منطقه شامل رطوبت هوا، وزش باد، سرما و حرارت می‌تواند تأثیر گذار باشد، برخی از درختان میوه نیازمند رطوبت هوای بالا هستند، برخی دیگر نیاز به وجود بادهای شدید نداشته و بعضی دیگر در برابر سرما یا حرارت شدید حساس هستند.

از آنجایی که هر منطقه دارای اقلیم و خصوصیات زمینی مخصوص به خود بوده، لازمه خرید نهال، احداث باغ تجاری و کاشت نهال میوه در هر منطقه‌ای، بررسی صحیح و دقیق سازگاری نهال با اکوسیستم منطقه است، توصیه می‌کنیم به سایت paliznahal.ir مراجعه کرده و از کارشناسان پالیز نهال کمک بخواهید.

خاک مناسب برای کاشت درخت

خاک مناسب برای کاشت درخت خصوصیات خاص خود را دارد، خصوصیات خاک از جمله pH، تراکم، عناصر غذایی موجود در خاک و عمق آن، می‌تواند بر رشد و تولید میوه تأثیرگذار باشد، نهال جوان میوه نیازمند خاک با بافت خاصی هستند و نمی‌توان آنها را در خاک‌های غیر استاندارد کاشت، برای رسیدن به این هدف قبل از خرید نهال حتماً آنالیز خاک را انجام دهید.

سطح ارتفاع از دریا و کاشت نهال

سطح ارتفاع از دریا و کاشت نهال مهم هست، عواملی مانند نور، ارتفاع از سطح دریا، سایه اجازه، تعداد ساعت نور در روز تاثیر بسزایی بر رشد نهال و عملکرد آن دارند، برخی از درختان میوه نیازمند نور کامل در طول روز هستند و برخی دیگر قادر به تحمل سایه هستند، برخی از درختان میوه در مقابل ارتفاع بالا حساس بوده و در مکان‌هایی با ارتفاع بالا نمی‌توان آنها را کاشت، بنابراین در خرید نهال به این موضوع توجه کنید.

ورزش برای کمر درد و زانو درد ؛ معرفی ۵ حرکت کششی کاهنده درد

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال میوه، گردو ، بادام، سیب، شلیل، انجیر، پسته سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال میوه و گردو به مرجع اصلی خرید نهال تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال مانند نهال به مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

یکی از نکات مهم برای خرید نهال، استفاده از نهال‌هایی است که قدرت رشد و توان گلدهی بالایی دارند؛ عواملی مانند سن نهال، سلامت و وضعیت ریشه، مقدار و کیفیت شاخ و برگ و نشانه‌هایی مانند حضور برگ‌های تازه و شاخه‌های جدید به خوبی نکته‌های مهمی برای انتخاب و خرید نهال هستند، بهتر است از تجربه و نظرات کارشناسان نهالستان استفاده و به منابع معتبر مراجعه کنید تا اطلاعات دقیقی درباره انتخاب نهال به دست بیاورید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

13 آذر 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *