افتتاح حساب ترکیه

انتخاب بهترین برند غذای سگ یکی از بزرگترین چالش‌های صاحبان این حیوانات است. چرا که امروزه تنوع زیادی در این محصولات وجود دارد و هر یک از سگ‌ها در هر سنی غذای مخصوصی دارند. به عنوان مثال، بین یک تا دو ماهگی، زمانی که سگ شما شیر مادر می‌خورد، باید کم کم غذاهای مغذی را وارد تغذیه او کنید تا در حین رشد، سالم بماند و تا دو ماه آینده باید خلق و خوی سگ خود و طعم و بوی غذایی که او بیشتر دوست دارد را بشناسید تا بتوانید بهترین غذا را به او بدهید.
در این مقاله بهترین مارک غذای سگ مانند   غذای خشک رویال کنین را به شما معرفی می‌کنیم، اما قبل از آن، نکاتی وجود دارد که هر صاحب سگی باید بداند. پس لطفا با ما همراه باشید.

به طور کلی غذای سگ می‌تواند غذای خشک، غذای کنسرو شده و ‌ترکیبی از غذای خشک و کنسرو شده باشد. این غذاها مخصوصاً برای سگ‌ها ساخته می‌شوند تا نیاز آنها را برطرف کنند.
اما چرا باید از غذای سگ استفاده کرد؟ اگر به سلامت سگ خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید همیشه سالم و پر انرژی باشد، باید بهترین غذای موجود را به سگ خود بدهید که نیازهای آن را برآورده کند.
به طور کلی غذای سگ جوسرا، نوتریپت، پوچ سگ، هپی داگ و … از بهترین و ایده آل‌ترین این محصولات هستند که توصیه می‌شود به برند محصول انتخابی توجه کنید.

راهنمای خرید غذای سگ بالغ

در ابتدا باید بدانید که غذاهای سگ در انواع مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از:

انواع سبک کابینت؛ معرفی 6 سبک پرطرفدار!

غذای مقرون به صرفه

همانطور که از اسمش هم مشخص است، می‌توان دریافت که غذای اقتصادی در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارد. بخش عمده پروتئین این غذاها را غلات ارزان قیمت و دانه سویا تشکیل می‌دهند. درصد مواد مغذی و قابلیت هضم این غذا کم است و باید در طول روز بیشتر به سگ خود بدهید.

غذای معمولی

کیفیت غذای معمولی نسبت به نوع قبلی بهتر است. اما منبع پروتئین این غذا نیز ضعیف است. اگرچه غذا معمولی قابلیت هضم و تغذیه بهتری نسبت به غذای مقرون به صرفه دارد، اما برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

غذای پریمیوم

قیمت بهترین مارک غذا سگ پرمیوم نسبت به دو گروه قبلی بیشتر است. پروتئین موجود در این غذاها از اضافات گوشتی باقی مانده است.

  • غذای فوق العاده درجه یک

غذای سگ فوق العاده درجه یک یا سوپر ممتاز بهترین انتخاب برای استفاده طولانی مدت است. منبع پروتئین این رژیم گوشت گاو، بره و مرغ تازه و مرغوب است و کربوهیدرات‌های آن از غلات مرغوب مانند ذرت، جو، دانه جو و غیره تهیه می‌شود. این غذا به راحتی قابل هضم و پر انرژی است. مطمئن باشید سگ شما با مقدار کمی‌از آن خوشحال و سیر خواهد شد. بهترین برند غذا سگ ممتاز از ویتامین است و از هیچ افزودنی، طعم دهنده یا مواد نگهدارنده‌ای ندارد.

علاوه بر دسته‌های فوق، غذای خشک سگ نیز با توجه به سن سگ در دو دسته زیر تولید می‌شود:

  • غذای خشک سگ: به طور کلی غذای خشک سگ شبیه کوکی‌های شکلاتی است. این محصول از مواد غذایی بسیار مغذی تهیه شده است و می‌تواند نیازهای تغذیه ای سگ‌ها را برطرف کند.
  • غذای کنسرو شده سگ: این نوع غذای سگ نیازهای غذایی سگ را به طور کامل برآورده می‌کند. این نوع رطوبت بیشتری داشته و هزینه کمتری نسبت به غذای خشک دارد.
آب درمانی و مزایای آن برای سلامتی

خرید غذای سگ تماماً به منظور تامین نیازهای غذایی است و در این قسمت از راهنمای خرید غذای سگ نکات کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید بهترین مارک غذای سگ را انتخاب و خریداری کنید.
در ابتدا باید نیازهای غذایی سگ خود را برآورده کنید. یعنی محصولی را انتخاب کنید که دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی مناسب باشد. مواد موجود در غذای سگ عبارتند از پروتئین، چربی، فیبر، مواد معدنی (کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین‌ها  A، B، C، D .
هر دو غذای خشک و کنسرو شده غذاهای عالی برای سگ هستند، اما بودجه شما عامل تعیین کننده است. اگر بودجه کمی‌دارید، استفاده از کنسرو توصیه می‌شود، در غیر این صورت غذای خشک یک انتخاب عالی است.
همچنین همیشه توصیه می‌شود بهترین مارک غذای سگ را خریداری کنید.
همانطور که گفتیم، سگ‌ها می‌توانند تقریباً تمام گروه‌های غذایی مختلف را بخورند، اما نمی‌توانند برخی از کربوهیدرات‌های موجود در غذاهای مختلف را هضم کنند، گوشت قرمز و ماهی گزینه‌های مناسبی برای آنها هستند. اول از همه، باید بدانید که غذای سگ به طور کلی باید حاوی مقادیر مناسبی از مواد زیر باشد که با توجه به نژاد، سن و سطح فعالیت سگ متفاوت است:

  • پروتئین
  • ویتامین E، A، C
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • سدیم

بنابراین، مهم‌ترین عوامل در انتخاب غذای مناسب برای سگ شما به سن، نژاد، وزن و سطح فعالیت آن بستگی دارد. با راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله، امیدواریم بتوانید بهترین برند غذای سگ را خریداری کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

29 فروردین 1403

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *