افتتاح حساب ترکیه
رفتار بد دیگران

در این مطلب با با تکنیک‌هایی آشنا می‌‌شویم که انسان را از برخی حوادث نجات و رفتار مناسب در برابر رفتار بد دیگران را نشان می‌دهد. با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث بروز رفتار بد دیگران می‌شود ؟

دلایل متعددی برای بروز رفتار بد دیگران در بزرگ‌سالی وجود دارد. در اینجا چند مورد از آن‌ها را بررسی کرده‌ایم:

ممکن است فردی هرگز رفتارهای عاطفی بالغانه را یاد نگرفته باشد یا توسط والدینش در این مورد به او آموزشی ارائه نشده باشد. یا اینکه والدین به طور ناخواسته برخی از رفتارهای منفی کودک را به‌طور ضمنی تأیید و تقویت کرده‌اند. بنابراین کودک این الگوهای رفتاری را تا بزرگ‌سالی به همراه خود آورده است.
گاهی اوقات اطرافیان فرد از طریق تعیین نکردن مرزهای رفتاری یا پیامد رفتارهای نادرست به او اجازه می‌دهند که از الگوهای رفتاری معیار و صحیح فاصله بگیرد.

رفتار بد دیگران
مشکلات مربوط سلامت روان یا اختلالات شخصیت می‌تواند علت بروز رفتارهای ناخوشایند و متفاوت باشد.

نکته

گاهی اوقات، ویژگی‌های مثبت فرد می‌تواند در نقش یک هاله‌ی محافظ برای رفتارهای بد او عمل کند، بنابراین بدون اینکه آن فرد بازخورد مستقیمی به خاطر اشتباهات رفتاری‌اش دریافت کند، به انجام این الگوهای رفتاری غلط ادامه می‌دهد.
اما به یاد داشته باشید، رفتارهایی که به طور مداوم از خودتان بروز می‌دهید معیار ملموس و عینی شناخت شخصیت و ارزیابی سطح بلوغ شما است. اگرچه گاهی اوقات احساسات ما به نفع ما عمل می‌کنند، اما دلایل قانع‌کننده‌ی زیادی برای کنار گذاشتن عادت‌های رفتاری مبتنی بر احساسات و ایجاد عادت‌های منطقی جایگزین وجود دارد.

رفتار نادرست شما را به سمت انزوا و سقوط می‌کشاند و اگر می‌خواهید با افرادی که از نظر احساسی بالغ و سالم و معتدل هستند، رابطه داشته باشید، باید خودتان هم شرایط مشابهی داشته باشید.
رفتارهای بد عامل اصلی اعتماد به نفس پایین و اختلالات خلقی است. اگر رفتارهای شما باعث دور شدن افراد از شما می‌شود یا ایجاد برخی مشکلات در محل کار و بروز ناراحتی، در نهایت این اتفاقات و احساساتی که تجربه می‌کنید بر احساس ارزشمندی شما تأثیر می‌گذارد و عزت‌نفس شما را کاهش می‌دهد.رفتارهای نامناسب اغلب نشانه‌ی یک مشکل بزرگ‌تر است. اگر فردی مرتباً به شیوه‌ای نامناسب یا آزاردهنده رفتار می‌کند، معمولاً این اتفاق یک دعوت درونی است برای خودآگاهی بیشتر او. در پشت آن مهارت‌های ارتباطی ضعیف و مشکلات اجتماعی مکرر، ممکن است چیزی عمیق‌تر نهفته باشد (مثلاً خشمی التیام نیافته، درد، ترس و …). با پرورش اعتماد به نفس می توانید به خودتان کمک بزرگی کنید.

تاثیر منفی رفتار دیگران

رفتارهای بد شما روی کسانی که بیشتر از همه دوستشان دارید بیشترین تأثیر منفی را می‌گذارد. همسر، فرزندان و اعضای نزدیک خانواده ممکن است از عادات رفتاری بد شما به شدت آسیب ببینند یا در حضور دیگران احساس شرمندگی کنند. اما آن‌ها به‌هرحال با شما زندگی می‌کنند و اغلب باید این رفتارهای زشت را تحمل کنند. کودکان که هنوز مهارت‌های احساسی لازم را برای پیاده‌سازی مرزهای مناسب یا ابراز ناراحتی از رفتار بد بزرگ‌سالان را ندارند، ممکن است در این موارد لطمات جبران‌ناپذیری ببینند.

رفتارهایی که ما در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم، شامل اقدامات وحشتناکی نیست که می‌توانند جرم تلقی شوند (مثلاً سوءاستفاده، خشونت فیزیکی، خیانت و غیره). ما در مورد رفتارهای نامناسب کوچک صحبت می‌کنیم که مانند هزاران تیر کوچک هستند که طی ماه‌ها و سال‌ها به طرف دیگران پرتاب می‌شوند.

این‌گونه رفتارها آرام آرام احترام متقابل، حس راحتی و لذات طبیعی روابط را از بین می‌برند.
این رفتارها باعث می‌شوند دیگران نسبت به شما بیش از حد هوشیار و مواظب باشند و همیشه انتظار رفتارهای پیش‌بینی‌نشده یا ایجاد ناراحتی را از سوی شما داشته باشند.

رفتار بد دیگران

مقابله با رفتار بد دیگران

آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که چرا دیگران با شما رفتار خوب ندارند؟ یا اینکه بررسی کرده اید، شما چگونه با آنها رفتار خوب می کنید؟ به طور کلی ارتباط دیگران با شما به چه عواملی بستگی دارد؟ فکر می کنید کجای کار می لنگد که گاهی احساس می کنید با شما رفتار خوب و در خور شأن تان نمی شود.

بسیاری از ما بارها به این نتیجه رسیده ایم که دیگران قدر ما را نمی دانند و آنگونه که سزاوار ماست، با ما رفتار نمی کنند؟ حال ببینیم چرا این اتفاق می افتد؟ باید بدانید این خود شما هستید که به مردم می آموزید چگونه با شما رفتار کنند. بنابراین هرگاه احساس کردید که اطرافیان با گفتار و رفتارشان از شما سوء استفاده می کنند و رفتار مناسبی با شما ندارند، از خود بپرسید: «چه کرده ام که به آنان اجازه سوءاستفاده از خود را داده ام؟»

چگونه اجازه ندهیم دیگران به ما بی احترامی کنند

روبرو شدن با رفتارهای توهین آمیز اطرافیان ممکن است، ناخوشایند و ناراحت کننده باشد.در این شرایط افراد نمی دانند باید آن را نادیده بگیرند یا پاسخ دهند؟آیا واقعاً فرد قصد بی احترامی داشته یا برداشت ما اشتباه است؟در برابر توهین دیگران چگونه آرامش داشته باشیم و پاسخ دهیم؟

برای این کار قبل از هرچیز کمی به خود زمان دهید تا آرام شوید. سپس در مورد رفتار فرد و بهترین واکنش در برابر او فکر کنید.

وارد بحث های احمقانه نشوید

زمانی که در یک جمع هستیم باید دقت داشته باشیم که چگونه اجازه بی احترامی ندهیم اگر می خواهید مورد احترام دیگران قرار داشته باشید و آن ها به خودشان اجازه ندهند که به شما توهین کنند و یا شخصیت شما را زیر سوال ببرند باید مراقب رفتارتان باشید به طور مثال وارد بحث های احمقانه نشوید. برخی از افراد تنها عقیده خود را قبول دارند و به هیچ عنوان تلاش نمی کنند که عقیده شما را بپذیرند بنابراین بحث کردن با این افراد در حقیقت به معنای هدر دادن زمان و انرژی تان می باشد. بنابراین رهایشان کنید و در بحث هایی که می دانید به نتیجه ای نمی رسید شرکت نکنید زیرا اینگونه ارزش و احترام خودتان را زیر سوال می برید.

راه های تضمینی و شگفت انگيز برای افزایش جذابیت زنانه / چطور با مهارت‌ زنانه مرد مورد‌علاقه‌ مان را جذب کنیم ؟

رفتار بد دیگران

برخی از افراد عادت دارند که شما را مورد قضاوت و پیش داوری قرار دهند و شما را به چالش بکشند و اشتباهات گذشته شما را همیشه یادآوری کنند و شما را مورد سرزنش قرار دهند. لازم به گفتن است که شما نباید بگذارید که این اشخاص شما را مورد سرزنش و تحقیر قرار دهند یا از شما سوء استفاده کنند.

رفتار دیگران را تحمل نکنید

اگر رفتار دیگران شما را اذیت کرد اجازه بی احترامی به آن ها ندهید و سریع جایگاه خود را معلوم کنید و اصلا تلاش نکنید که رفتاری را تحمل کنید چون در این شرایط ارزش خود را پایین می آورید هنگامی که شما به شخص مقابل اعلام می کنید که از رفتار او ناراحت شده اید و برخورد بی ادبانه او را تحمل نمی کنید در این شرایط به خودتان کمک کرده اید و به فرد مقابل این را می فهمانید که چقدر برای خودتان ارزش قائل هستید و دیگر به او اجازه برخورد بی ادبانه و سوء استفاده را نخواهید داد.

از توقعات خود را کم کنید

باید بدانیم که چگونه اجازه بی احترامی ندهیم اگر که سعی کنیم که انتظارات و توقعات خود را بکاهیم مورد سوء استفاده و توهین و تحقیر دیگران قرار نمی گیریم به طور مثال در صورتی که انتظارات و توقعات بی جایی داشته باشید موجب می شود که به دلیل برآورده نشدن انتظارات تان رنجیده خاطر شوید بنابراین افرادی که انتظارات خود را کاهش می دهند از آرامش بیشتری به نسبت سایرین برخوردارند و دچار توهین و بی احترامی نمی شوند.

رفتار بد دیگران

قاطعیت داشته باشید

هنگامی که قاطعیت و جدیت در رفتار خویش نشان دهید می توانید از شخصیت خود مراقبت کنید تا مورد تحقیر و توهین قرار نگیرید. قاطعیت داشتن به معنی این است که شما به آشکاری به دیگران می فهمانید که حق ندارند شما را آزار دهند و به حقوق شما تجاوز نکنند.

از حقوق خود منطقی دفاع کنید

یاد بگیرید که از حقوق خود به صورت منطقی دفاع کنید و به صورت منطقی مخالفت خود را نشان دهید و نگذارید دیگران به شما توهین کنند و یا حقوق شما را از بین ببرند حق دفاع از خود به معنای اعلام خشونت و دعوا نیست بلکه اینکه بتوانید به طور منطقی و با رفتاری انسانی از حقوق خود دفاع کنید و اعتراض تان را نشان دهید.

شما را از گذشته ی خود شرمنده کنند

برخی اشخاص همیشه آماده ی آن هستند تا اشتباهات و شکست های گذشته ی شما را به یادتان بیاورند. ولی گذشته ی شما فقط به شما مربوط می شود و اتفاقات آن قسمتی از تجربیات زندگی شما هستند. هیچ وقت به فردی اجازه ندهید سبب شود نسبت به گذشته ی خود حس شرمندگی کنید. مهم نیست در گذشته ی شما چه اتفاقی افتاده است، به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی تواند آن را عوض کند.

رفتار بد دیگران

شما قلب تان را به روی فردی باز می کنید ولی آن فرد از این موضوع سوء استفاده می کند تا شما را به کناری بکشاند و خودش را اثبات کند. چنین کسانی برای شادی شما زیان آور هستند. تمام آدم ها رازها و گذشته ی خود را دارند. از قضاوت شدن نترسید.

شما را گول بزنند

چنانچه متوجه دروغگویی فردی شدید صبر نکنید. ساکت بودن شما فقط شرایط را بدتر می کند و سبب می شود فرد دروغگو فکر کند موفق شده شما را گول بزند. از این هنگام است که فرد دیگر همیشه دروغ می گوید.

شما را راضی متقاعد کنند تغییر چیز بدی است

برخی اشخاص از تغییر می ترسند. آن ها نمی خواهند قدمی به جلو بردارند و با چیزهای جدید آشنا شوند. بنابراین شما باید بر سر عقیده ی خود بمانید و سعی کنید به دیگران اجازه ندهید روی شما اثر بگذارند. ترس و شک بر چنین کسانی چیره می شود.

به وجود آمدن تغییر در زندگی معمولا فواید بسیاری دارد. ما برای حس سرزندگی و پیشرفت به تغییرات احتیاج داریم. بعضی اوقات سخت ترین تجربیات هستند که ما را به آنجا و آن چیزی که می خواهیم می رسانند.

شما را از سرگرمی هایی که دوست دارید منصرف کنند

هنگامی که کاری را انجام دهید که واقعا برایتان مهم است، حس شادی خواهید داشت. چنانچه سرگرمی شما لبخند به لب تان می آورد و شادتان می کند، بنابراین بی تردید در راه صحیحی قرار گرفته اید. نگذارید دیگران بین شما و شادی تان بایستند. چنانچه فردی همان علاقه و ذوق را نسبت به آن کار ندارد مشکل خود او است و بی شک این موضوعی نیست که لازم باشد نگران آن باشید.

رفتار بد دیگران

ایده ها و افکارتان مربوط به شما است. به کار خود ادامه دهید، مهارت هایتان را تا رسیدن به اهداف تان افزایش دهید و همه رویاهایتان را تحقق بخشید.

خیلی جدی و با قاطعیت تمام بگویید این کار را تکرار نکن

شاید عده‌ای ناخواسته این کار را انجام دهند بنابراین هنگامی که شما به آن شخص می‌گویید این کار را دوباره اصلاً انجام نده متوجه می‌شود که این مسئله جزو خط قرمزهای شما است و حساب کار دستش می‌آید. البته تلاش کنید حرفتان را به‌ دوراز هر نوع بی‌احترامی و الفاظ زشت بزنید تا فردی نتواند در ادامه شمارا مقصر بداند.

راه های تضمینی کسب درآمد با گوشی موبایل که شما را بی نهایت پولدار می کند !

مهارت جواب دادن را یاد بگیرید

یکی دیگر از راهکارها تا در برابر کسانی که مارا تحقیر می‌کنند یادگرفتن مهارت حاضرجوابی است که به شما کمک می‌کند در برابر رفتارهای تحقیرآمیز آن‌ها در لحظه پاسخ آن‌ها را بدهید و به اصطلاح پرونده آن شخص همان‌جا بسته شود و دیگر نتواند در ادامه یا درآینده رفتار زشتش را تکرار کند زیرا می‌داند پاسخ سختی در انتظار اوست.

رفتار بد دیگران

در حاضر جوابی خیلی تلاش کنید که در جای درست، در لحظه درست و به فرد درست، حرف درست را بزنید و قرار نیست مثل یک اسلحه هرلحظه دوست داشتید نشانه بروید و ماشه را بکشید. شما باید مهارت طفره رفتن از پاسخ را اینجا یاد بگیرید.

با رفتار خودتان دیگران را متوجه اشتباهشان کنید و اجازه بی‌احترامی ندهید

در دنیای امروزی ارتباطات روزبه‌روز وسیع تر می‌شود و افراد هرروز با یکدیگر در نقاط گوناگون کره زمین در رابطه هستند بنابرای نخستین کاری که باید انجام دهید ارتباطات را یاد بگیرید و روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید یادگرفتن مهارت فن بیان برای بهتر صحبت کردن با دیگران و دیگر مهارت‌های حوزه ارتباطات سبب می‌شود کسانی که اطراف شما هستند افراد متشخص و ارزشمند باشند و دایره دوستان شما به قدری قدرتمند و با ارزش باشد که دیگر کسی که بخواهد به شما بی‌احترامی کنید یا شما را تحقیر کند وجود نداشته باشد.

واکنش تهاجمی نداشته باشید

زمانی که تصمیم گرفته اید که موضوعی را با فردی مطرح کنید باید به طوری این موضوع را بگویید که طرف مقابل گارد نگیرد و وضعیت تهاجمی نداشته باشد. بهتر است نخست ابراز همدردی کنید و نشان دهید که فرد مقابل‌تان را درک می‌کنید. همین طور باید سخنان خود را کاملا مودبانه بگویید، چون در این صورت سخنان شما از وضعیت تهاجمی بیرون می‌آید و مورد بی‌احترامی قرار نمی‌گیرید. فراموش نکنید که هیچ وقت با بی‌عدالتی با مسئله ای برخورد نکنید چون با این کار خیالتان راحت است که شما عدالت را رعایت کرده‌اید و دیگران سبب به وجود آمدن این تنش و بی‌عدالتی شده‌اند.

۹ عادت بد رفتاری که باید از آن‌ها اجتناب کرد

اگر در این لیست به موردی برخوردید که با الگوهای رفتاری شما منطبق بود، باید انرژی و تمرکز خودتان را روی تبدیل کردن این رفتارهای بد به عادت‌های مثبت و ایجاد روابط تازه، بگذارید.

۱. ایجاد احساس گناه در دیگران

در این حالت فرد با استفاده از استراتژی‌های نه چندان خوشایند سعی می‌کند تا به دیگران بفهماند که او از چیزی ناراحت است. وقتی که همه‌چیز مطابق میل او پیش نرود، آن فرد اقداماتی را انجام می‌دهد تا در دیگران نسبت به انتخاب‌ها یا اقداماتشان احساس بدی ایجاد کند.

چنین فردی به جای صحبت کردن در مورد خواسته‌اش یا دلیل ناراحتی‌اش یا حتی فراموش کردن مشکل، با تمام وجود سعی می‌کند که دیگران نیز همراه او رنج ببرند.

رفتار بد دیگران

رفتار مثبت جایگزین: یاد بگیرید این مسأله را بپذیرید که در زندگی همه چیز مطابق میل شما پیش نخواهد رفت. افراد دیگر حق انجام انتخاب‌هایی را دارند که ممکن است شما از آن خوشتان نیاید. آنچه را که می‌خواهید درخواست کنید، نیازهای خود را با مهربانی بیان کنید و ناامیدی‌ها را با مهربانی بپذیرید.

۲. خودمحوری

خودمحوری به این معنی است که شخص تصور می‌کند هر چه که می‌گوید درست است و حرف آخر را باید او بزند، ضمن اینکه چنین شخصی همیشه احساس می‌کند از دیگران مهم‌تر یا هوشمندتر است.

این شخص احساس می‌کند که همه چیز را بهتر می‌داند و باید دیگران در مورد برتری‌اش به او احترام بگذارند. این رفتار اغلب پوششی است برای احساس ناامنی درونی افراد.

رفتار مثبت جایگزین: اول از همه باید این موضوع را بپذیرید که تواضع همراه با اعتماد به نفس بالغانه برای همه رفتاری بسیار جذاب است. هیچ‌کس تمایل ندارد صرف‌نظر از پیشینه، سطح درآمدش یا وضعیت زندگی خود نسبت به دیگران احساس کوچکی یا حقارت کند. هر انسان چیزی ارزشمند در وجودش دارد که می‌تواند آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. تمرکز اصلی روابط باید معطوف به کشف این نکات ارزشمند در دیگران باشد، نه خودبزرگ‌بینی محض.

۳. عصبانیت همراه با رفتارهای مخرب

نمونه‌ی رفتارهای بد چیست؟ قهر، خودخوری، رفتارهای خشونت‌بار و همچنین رفتارهای پرخاشگرانه‌ی انفعالی همه نمونه‌هایی از بیان مخرب عصبانیت در بزرگ‌سالان است.

همه ما عصبانی می‌شویم و از این مسأله به شدت ناراحت می‌شویم، اما روش‌های سالم و بالغانه‌ای برای بیان خشم وجود دارد که روی روابط تأثیرات منفی نمی‌گذارد.

رفتار بد دیگران

وقتی فرزندان ما کوچک هستند و عصبانی می‌شوند، ما به آن‌ها می‌گوییم که بجای گریه و دعوا مشکلت را بیان کن. در واقع همه ما در هنگام عصبانیت باید به جای بازگشت به رفتارهای کودکانه غیرمنطقی، خواسته و مشکلمان را بین کنیم و از توانایی کلامی خود برای بیان احساساتمان استفاده کنیم.

رفتار مثبت جایگزین: هنگام بروز احساس عصبانیت و کلافگی سعی کنید اول از همه علت و منشأ آن را شناسایی کنید. غالباً علت بروز عصبانیت شما بسیار عمیق‌تر از موضوع و اتفاق پیش روی شما است. یک نفس عمیق بکشید و با آرامش در مورد احساس عصبانیت خودتان صحبت کنید. تا زمانی که قادر نیستید احساسات خود را کنترل کرده و با آرامش صحبت کنید، از تعامل با دیگران پرهیز کنید.

۴. سوءاستفاده و دست‌کاری عواطف دیگران

بسیاری از رفتارهای ذکر شده در این مقاله شامل نوعی سوءاستفاده و دست‌کاری عاطفی هستند، اما یک سوءاستفاده‌کننده‌ی حرفه‌ای این‌گونه اقدامات را در سطح جدی‌تری انجام می‌دهد. آن‌ها از هوش، چرب‌زبانی، جذابیت یا سایر مهارت‌های خود برای تحمیل اراده‌ی خود به دیگران استفاده می‌کنند.

روش های شگفت انگیز افزایش شانس در زندگی | با ساده ترین تکنیک ها خوش شانس شوید

ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا نزدیکان چنین فردی متوجه شوند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. گاهی اوقات فرد سوءاستفاده‌کننده آگاهانه متوجه این مسأله نیست که کارهایی که دارد انجام می‌دهد اشتباه یا غیراخلاقی است. آن‌ها به سادگی سوءاستفاده را وسیله‌ای عادی برای رسیدن به اهداف خود می‌دانند.

رفتار بد دیگران

رفتار مثبت جایگزین: برطرف کردن این رفتار بسیار مشکل است زیرا شامل ایجاد سطح نسبتاً پیچیده‌ای از خودآگاهی در فرد مبتلا است. این امر با احترام صادقانه به اطرافیان شروع می‌شود، با پذیرفتن اینکه همه‌ی انسان‌ها دارای خرد درونی هستند و نباید آن‌ها را در مسیری که برای آن‌ها مناسب نیست هدایت کرد، حتی اگر در ابتدا این کار را با میل خود انجام دهند.

۵. غیبت کردن و شایعه‌پراکنی

این رفتار رفتاری است که به راحتی می‌تواند تبدیل به عادت شود. داشتن اطلاعات در مورد یک شخص، به ویژه اطلاعات حساس یا منفی به انسان احساس قدرت می‌دهد. اینکه چیزی می‌داند که همه می‌خواهند آن را بدانند. اما شایعات بسیار آسیب‌زا است و اعتماد را از بین می‌برد.

رفتار مثبت جایگزین: برای برطرف کردن این عادت ناخوشایند باید شایعات را همان‌طور که واقعاً هستند ببینید، مضر و آسیب‌زا باشید. به جای شایعه‌پراکنی در مورد افراد یا موقعیت‌های مختلف به دنبال پیدا کردن خوبی‌های آن‌ها باشید و پیام‌آور مهربانی و دوستی و مهربان بودن باشید.

رفتار بد دیگران

۶. حسادت

حسادت می‌تواند در بسیاری از رفتارهای ذکر شده در این مقاله ظاهر شود، به‌خصوص در مورد ایجاد احساس گناه. این حس معمولاً از احساس زخم‌خوردگی، حقارت یا ناامنی ناشی می‌شود.

رفتار حسادت آمیز باعث می‌شود دیگران احساس ناراحتی کنند و بی جهت دچار احساس گناه شوند. همه ما هر از گاهی این حالت را احساس می‌کنیم. حسادت در واقع فراخوانی است برای ارزیابی زندگی و قدردانی از داشته‌هایمان.

رفتار مثبت جایگزین: وقتی احساس حسادت در وجود شما ظاهر می‌شود، کمی مکث کنید و سعی کنید تا این احساس مخرب را برعکس کنید. اگر احساس می‌کنید به کسی حسادت می‌کنید، کمی وقت بگذارید و برای او آرزوی صحت و سلامت و ثروتمندی بکنید و برای نعمت‌های خودتان هم شکرگزاری کنید. اگر می‌خواهید شرایط خود را بهبود ببخشید، به جای حسادت کردن یا تلاش برای ضربه زدن به کسی، در راه تعالی و سعادت خودتان اقدام کنید. ما در این مطلب به شما تست شخصیت شناسی برای شناخت بیشتر خودتان ارائه کردیم.

۷. ضعف در مهارت‌های شنیداری

عصر حواس‌پرتی باعث از بین رفتن مهارت خوب گوش دادن در میان انسان‌ها شده است. ما با کامپیوتر تایپ می‌کنیم و بدون اینکه به فرزندانمان نگاه کنیم با آن‌ها صحبت می‌کنیم. در طول یک مکالمه یا در هنگام صرف غذا به تلفن همراهمان پاسخ می‌دهیم.

هنگام معاشرت با افراد واقعی و زنده به دیگران پیام می‌دهیم. ما از شخصی که با او صحبت می‌کنیم به راحتی می‌گذریم به این امید که ببینیم آیا شخص مهم‌تری در این نزدیکی هست؟ ما دیگر قادر به شنیدن آنچه دیگران به ما می‌گویند نیستیم.

رفتار مثبت جایگزین: در هنگام صحبت کردن با کسی، عوامل حواس‌پرتی را به حداقل میزان ممکن برسانید. تلفن همراه یا تلویزیون را خاموش کنید. از کامپیوتر فاصله بگیرید. گوش دادن عمیق را با برقراری تماس چشمی تمرین کنید، آنچه را که شنیده‌اید به گوینده بازگردانید و احساسات یا ایده‌های منتقل شده را تصدیق کنید.

۸. عدم رعایت آداب معاشرت

آیا رفتارهای خوب و درست همگی بر باد رفته است؟ همان مهارت‌های ساده که به اکثر ما در کودکی آموزش داده‌اند، ابزارهای ارتباطی قدرتمندی هستند.

گفتن لطفاً و تشکر کردن، قطع نکردن صحبت دیگران، کمک به دیگران، گفتگو با دیگران، قدردانی از دیگران، رعایت آداب غذا خوردن و وقت‌شناسی، همه اینها نشان‌دهنده‌ی توجه به دیگران و احترام به خود است.

رفتار مثبت جایگزین: اکثر ما می‌دانیم که رفتارهای خوب چیست، اما از آنجا که جامعه به طور کلی در مورد آن‌ها حساسیت خود را از دست داده است، ممکن است استفاده از آن‌ها را فراموش کرده باشیم. با یادآوری رفتارهای خوب شروع کنید. به مواردی که ممکن است از آن‌ها غفلت کنید توجه کنید و تلاش آگاهانه‌ای را برای پیاده‌سازی آداب معاشرت صحیح در همه‌ی موقعیت‌ها، به انجام برسانید.

۹. عدم آشنایی و رعایت آداب گفت‌وگو

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده‌اید که دائماً صحبت دیگران را قطع می‌کند یا وسط صحبت دیگران بپرد؟ به نظر می‌رسد چنین شخصی معتقد است آنچه که می‌خواهید بگوید جالب‌تر یا مهم‌تر از صحبت‌های دیگران است.

یا کسانی که به‌طور کامل از گفتگو با دیگران اجتناب می‌کنند و معتقدند که از بقیه‌ی افراد مهم‌تر هستند و ارزش ندارد که انرژی خود را صرف معاشرت‌های اجتماعی کنند.

عدم رعایت آداب گفت‌وگو به دیگران این پیغام را منتقل می‌کند که شما به آن‌ها یا صحبت‌هایشان اهمیت نمی‌دهید.

رفتار بد دیگران

رفتار مثبت جایگزین: اگر تمایل دارید که بر آداب گفت‌وگو مسلط شوید، اول از همه باید یاد بگیرید که کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش دهید. از اطرافیان خود پرسش‌های خودتان را بپرسید تا علاقه خود را به آنچه که می‌گویند نشان دهند، البته بدون اینکه نوبت گفت‌وگو را از آن‌ها بگیرید.

اگر در محیط‌های اجتماعی زیادی با خودتان سخت‌گیری می‌کنید، باید حجم معاشرت‌های اجتماعی خود را بیشتر کنید و به دامنه‌ی آشنایانتان تنوع ببخشید. حتی اگر با اطرافیان خودتان هیچ نوع ارتباط فکری هم ندارید، همیشه می‌توانید نقطه مشترکی برای بحث و گفت‌وگو پیدا کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

3 دی 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

2 دیدگاه

  • شمسی:

    با سلام و احترام
    مطالب بسیار عالی و آموزنده بود
    بسیار متشکرم

    پاسخ
    • سیده سمانه جلیلی:

      خوشحالیم که مورد پسندتون بوده

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *