افتتاح حساب ترکیه

سرولات یکی از زیباترین روستاهای شمال ایران است؛ روستایی سرسبز میان کوه و دریا که نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. این روستا فاصله کمی با چابکسر دارد؛ بنابراین، برای دیدن جاذبه‌های آن می‌توانید در هتل چابکسر اتاق یا هتل رزرو کنید؛ همچنین می‌توانید با خرید بلیط قطار در فروش عادی یا زمان پیش فروش قطار، سفری ارزان و اقتصادی به استان گیلان و روستای همیشه‌سرسبز سرولات داشته باشید. برای آشنایی با جاذبه‌های این روستا با ما همراه شوید.

رودخانه آچی‌رود و کورئه؛ جاذبه‌های طبیعی در سرولات

وقتی به روستای سرولات چابکسر بروید، مانند همه مناطق شمالی کشور، سرسبزی و لطافت هوا توجه شما را به خود جلب می‌کند. با عبور از میدان اصلی روستا و رفتن به‌سمت چپ، یک رودخانه پر‌آب به نام آچی‌رود وجود دارد که مناظر اطراف آن بسیار سرسبز و خوش‌آب‌وهوا هستند. در سرولات، رودخانه دیگری به نام کورئه وجود دارد که یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا محسوب می‌شود؛ به‌طورکلی، این رودهای پر‌آب نقش مهمی در زندگی مردم روستا ایفا می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها به‌وجود آوردن مناظر چشم‌نواز برای جذب گردشگر است.

آبشار کوچک و دل‌نواز رودخانه آچی‌رود

در بعضی نواحی، آب رودخانه آچی‌رود از ارتفاع چندمتری به‌سمت‌ پایین سرازیر شده و آبشار کوچک و زیبایی را به‌وجود آورده است. منظره دیدنی این آبشار، یکی از جاذبه‌های طبیعی سرولات چابکسر به‌شمار می‌رود.

پیک‌نیک و ماهیگیری در کنار رودخانه

بسیاری از گردشگران در فصل‌های گرم و روزهایی که در گیلان بارانی نمی‌بارد، برای برپا کردن بساط پیک‌نیک در کنار رودهای زیبای آچی‌رود و کورئه، راهی روستای سرولات می‌شوند و به گشت‌وگذار در طبیعت یا ماهیگیری می‌پردازند.

نکاتی که برای دریافت جاب آفر کانادا باید بدانید

عکاسی در طبیعت شمال

از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستای سرولات، به‌ویژه در نزدیکی رودخانه‌های آچی‌رود و کورئه، طبیعت‌گردی و عکاسی از مناظر چشم‌نواز آن است. این منطقه، لوکیشن‌های بسیار نابی برای ثبت لحظات شیرین و خاطره‌انگیز دارد. البته تمامی مناطق شمالی برای عکاسی بسیار زیبا هستند. راه ریلی گیلان نیز مناظر طبیعی و بکر زیبایی دارد و بسیاری از افراد برای لذت‌بردن از مناظر خط آهن، قطار را برای سفر به گیلان انتخاب می‌کنند. لازم به ذکر است که در زمان پیش فروش قطار می‌توانید بلیط‌هایی با قیمت مناسب خریداری کنید.

رستوران خاور‌خانم؛ طبخ غذاهای محلی به‌شیوه قدیمی

رستوران خاور‌خانم در روستای سرولات، نه‌تنها میان مردم گیلان و سایر شهرهای شمالی، بلکه برای بسیاری از مردم کشور، نامی آشنا و محبوب است. این رستوران قدیمی در مرتفع‌ترین نقطه روستا قرار دارد؛ یک ساختمان سه‌طبقه در لبه دره با منوی متنوعی از غذاها و همچنین پرسنل خوش‌برخورد، مهم‌ترین دلیل سرازیر‌شدن گردشگران به روستای سرولات محسوب می‌شود.

طبخ غذا به‌سبک محلی همراه با چاشنی‌های خاص

غذاها در رستوران خاور‌خانم کاملا سنتی و به‌شیوه خانگی طبخ می‌شود. استفاده از چاشنی‌های خاص منطقه، مانند زیتون‌پرورده، سیرترشی و انواع ترشی‌های محلی، طعم و بوی خاصی به غذاهای این رستوران می‌دهد؛ همچنین پخت غذا روی اجاق‌های قدیمی و سرو آن در فضای صمیمی، این رستوران را منحصربه‌فرد کرده است. جالب است بدانید که بسیاری از گردشگرانی که به گیلان سفر می‌کنند، حتما برای صرف یک وعده غذایی، خودشان را به رستوران خاور‌خانم می‌رسانند. اکثر این افراد برای دسترسی آسان‌تر به رستوران، اتاق یا سوییتی در هتل چابکسر رزرو می‌کنند.

راه های پیشگیری از سکته مغزی

منوی رستوران خاور‌خانم رامسر

در منوی غذایی رستوران خاور‌خانم چابکسر، انواع غذاهای محلی از‌جمله کباب‌ترش، مرغ شکم‌پر، باقالا‌قاتوق، چلومرغ، ماهی قزل‌آلا، چلوکباب چنجه، چلو‌ ماهی سفید، ترش‌تره، برنج با ته‌دیگ، میرزا‌قاسمی و انواع مخلفات گیلانی مثل ماهی محلی، اشپل‌باقالا و گردو، سرو می‌شود. رستوران خاور‌خانم علاوه‌بر منوی غذای متنوع و خوش‌طعم، به‌دلیل چشم‌انداز زیبای مناظر اطراف نیز مشهور شده است. یکی از مکان‌های سرو غذا در این رستوران، ایوان آن است که چشم‌انداز بسیار زیبایی از جنگل‌های سرولات را پیش‌روی‌تان قرار می‌دهد.

مسیرهای رفتن به سرولات

سرولات یکی از جذاب‌ترین روستاهای استان گیلان است که در 3کیلومتری چابکسر قرار دارد و یکی از روستاهای چابکسر به‌شمار می‌رود. این روستا در دامنه رشته‌کوه البرز و در کنار دره‌های تنگ و رودخانه‌ای پر‌آب قرار دارد.

مسیر اول

برای رفتن به سرولات چابکسر، مسیرها و روش‌های مختلفی را در اختیار دارید. سرولات در 22کیلومتری شهرستان رامسر واقع شده است؛ بنابراین، اگر از راه زمینی و از‌طریق جاده چالوس راهی سفر شوید، باید به‌سمت رامسر حرکت کنید و پس از پیمودن 13 کیلومتر به شهرستان چابکسر خواهید رسید. با طی‌کردن مسیر تا انتهای شهر و رسیدن به آخرین میدان شهر، راه‌تان را به‌طرف کوه ادامه دهید. 3 کیلومتر را در این مسیر رانندگی کنید تا به روستای زیبای سرولات برسید.

مسیرهای دیگر

راه دیگر برای رفتن به سرولات چابکسر، این است که ابتدا به گیلان بروید و سپس مسیر را از رودسر به‌سمت چابکسر ادامه دهید. گفتنی است که این روزها با‌توجه‌به ارزان‌بودن قیمت بلیط قطار، بسیاری از مسافران راه ریلی را برای رفتن به شمال انتخاب می‌کنند. در‌صورت انتخاب راه ریلی، حواس‌تان باشد که بلیط‌های قطار برای ایام پیک سفر را حتما در زمان پیش فروش بلیط قطار خریداری کنید تا با مشکل تکمیل ظرفیت قطارها در این روزها مواجه نشوید.

5 نکته مهم سفارش و خرید کابینت برای بالکن

سوغات سرولات

بخشی از جاذبه‌های گردشگری سرولات به صنایع‌دستی و سوغاتی‌های این روستا مربوط می‌شود. البته سوغاتی‌های روستای سرولات، همان سوغات شهرهای گیلان مثل رشت و رامسر است. سوغات و صنایع‌دستی گیلان مواردی مثل لواشک، آلوچه، رب‌انار، انواع ترشی‌های محلی، کلوچه‌های محلی، گلیم، قالیچه، حصیر و لباس‌های محلی را شامل می‌شود. برای خرید سوغات سرولات می‌توانید به بازار محلی روستا بروید و تمامی این اقلام را با قیمت مناسب خریداری کنید.

خرید بلیط قطار، رزرو پرواز و رزرو هتل از سایت معتبر فلای تودی

فاصله بسیار کم سرولات با کوه و دریا و همچنین وجود باغ‌های همیشه‌سبز و زیبای پرتقال، از مهم‌ترین جذابیت‌های روستای سرولات به‌شمار می‌روند؛ علاوه‌بر‌این، چشیدن مزه غذاهای محلی در رستوران خاورخانم، تجربه ناب و منحصربه‌فرد سفر به این روستا محسوب می‌شود. اگر برای رفتن به سرولات مشتاق هستید، می‌توانید برای رزرو هتل چابکسر به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی بزرگ‌ترین و معتبرین سایت فروش و پیش فروش بلیط قطار در ایران است. شما می‌توانید علاوه‌بر استعلام قیمت بلیط قطار، رزرو و خرید انواع بلیط قطار و هواپیما، رزرو هتل و اقامتگاه، خدمات دیگری همچون درخواست ویزا را از‌طریق این سایت دریافت کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

27 فروردین 1403

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *