ساختن تم تولد

برای تدارک یک تولد نیاز به تزیینات و آماده سازی یک تم خاص دارید، خوب است که ایده ساختن تم تولد از خودتان باشد و تم تولد را خودتان طراحی کنید. گروه سبک زندگی شادمگ

ایده های جالبی را برای ساختن تم تولد در اختیارتان قرار می دهد.

ساختن تم تولد در منزل

شما میتوانید با کم ترین هزینه به راحتی تزیینات تولد اعضای خانواده و دوستان خود را انجام دهید و در زمینه ساخت کاردستی خلاقیت خود را پرورش دهید تا در آینده بتوانید به راحتی از این خلاقیت و هنر در ساخت هنرهای درآمدزا استفاده کنید. ما قصد داریم آموزش ساخت تم تولد را با معرفی ایده های ناب و جالب در زمینه لوازم تزیینی به شما دوستان ارائه دهیم.

 ریسه های تزیینی کشی با کاغذ رنگی

میتوانید از این ریسه های تریینی کشی که از جنس کاغد های رنگی هستند طاقچه خود را برای تواد عزیزانتان تزیین کنید، ساخت آنها کمی زمان بر است اما قطعا ارزش زمان شما را دارد.

ساختن تم تولد

 تزیین تولد با بادکنک های به شکل بستنی

این بادکنک های زیبا و رنگی یکی از ایده های زیبا برای تزیین میز خوراکی در جشن تولد کودکان هستند، شما میتوانید با کمی خلاقیت و لوزم ساده این بادکنک ها را به این شکل طراحی کنید.

ساختن تم تولد

استند اسم برای تم کیک تولد

شما به راحتی میتوانید با کمترین هرینه این استند های زیبا را با کاغذ و لوازم ساده بسازید. حتی میتوانید این استند ها را در قالب جملات مختلف طراحی کنید و به عنوان تاج بر روی کیک تولد قرار دهید.

ساختن تم تولد

ساخت تزیینات تولد : ساخت استیکر های تولدت مبارک

میتوانید از این استیکر های دیواری برای قسمت های مختلف از تزیینات تولد کمک بگیرید، برچسب ها تولدت مبارک میتواند فضای جشن را جالب و زیبا تر بکنند. فقط کافی است کمی زمان و خلاقیت برای ساختن تم تولد صرف کنید.

رومیزی های چوبی برای تم تولد

برای ساخت این رومیزی های جذاب برای تم تولد دخترانه و پسرانه نیاز به لوازم زیادی ندارید زیرا این رومیزی ها از چوب بستنی ساخته شده اند و با کمی رنگ و چسب میتوانید آنها را به این شکل درست کنید. تمام این رنگ های شاد و زیبا با کمک هنر دست شما یک رومیزی زیبا برای جشن تولد به وجود آورده است.

ساختن تم تولد

بالون های کاغذی برای تولد

مطمئن باشید این بالون های کاغذی جذابیت تم تولد شما را دو چندان میکنند، حتی میتوانید با اضافه کردن چند لامپ LED آنها را به فانوس های دریایی تبدیل کنید. ما قبلا در آی آر میکس طریقه ساخت بالون آرزو ها را آموزش دادیم اگر علاقه مند به طریقه ساخت کاردستی هستید این آموزش را مطالعه کنید.

ساخت بادکنک های فانتزی

یکی آسان ترین روش های زیبا تر کردن و ساختن تم تولد اضافه کردن بادکنک است، اما شاید بخواهید تم تولد شما خاص و منحصر به فرد باشد پس فقط کافی است مقداری کاغذ های رنگی به داخل بادکنک های خود اضافه کنید.

استند برای کیک تولد

با یادگیری طریقه ساخت استند کیک برای تولد میتوانید به راحتی با کم ترین امکانات جشن تولد خود را زیباتر از قبل سازید. در این آموزش شما فقط نیاز به چند ظرف قدیمی و چسب قوی برای چسباندن آنها دارید.

ساختن تم تولد

ساخت رقص نور برای تولد

همه کودکان دوست دارند که جشن تولدشان همانند مهمونی های بزرگسالان باشد و بتوانند حس و حال بزرگ شدن و بالغ شدن را احساس کنند. شما میتوانید با اضافه کردن چند تزیین ساده و زیبا این حس را به آنها منتقل کنید. برای مثال یکی از زیباترین تزیینات تولد حباب رقص نور است.

ساختن تم تولد

تزیین تولد با گل کاغذی

ساختن تم تولد با گل کاغذی : کودکان به خصوص دختر بچه ها عاشق گل و رنگ های شاد هستند، گل های کاغذی بهترین گزینه برای به وجود آوردن فضایی زیبا در تم دخترانه هستند.

ریسه های تزیینی

یکی دیگر از ریسه های تزیینی برای تم تولد گزینه زیر است که به راحتی میتوانید آنرا با کاغذ و لوازم ساده دیگر درست کنید.

ساختن تم تولد

ساخت عدد تولد

یکی از جذاب ترین تزیینات تولد بادکنک های هلیومی هستند که نمایی زیبا به فضای جشن می دهند و همچنین میتوانید از آن برای زیبا سازی کیک نیز استفاده کنید که نشان دهنده عدد تولد است.

استند اسم برای تم تولد

استند اسم یک تزیین زیبا برای روی میز کادو ها است که میتواند پیامی زیبا را به نمایش در آورد، شما میتوانید از این استند ها در جشن های دیگر و حتی برای تزیین اتاق خود نیز استفاده کنید.

از بین بردن زنگ زدگی آبچکان و رفع رد رسوب آّب سه سوته

سر مهمانان کلاه بگذارید

کلاه قیفی هم یک ابزار دم دستی دیگر برای جلوه دادن به جشن تولد است. به خصوص در جشن تولد کودکان، فضای فانتزی خاصی ایجاد می‌کنند. کلاه‌هایی که به سادگی با یک تکه مقوا و کمی چسب هم قابل ایجاد هستند.
در این بخش چند ایده را معرفی می‌کنیم که همین کلاه‌های دست‌ساز معمولی را به صورتی که می‌خواهید تزیین کنید.

یک غذا را انتخاب کنید

یک کلاه پیتزایی درست کنید: برای این کار می‌توانید از کاغذ رنگی قرمز برای برش دایره‌های کوچک و از کاغذ رنگی سبز برای برش کاغذهای c شکل استفاده کنید. همچنین می‌توانید شکل قارچ را هم از کاغذهای خاکستری یا سفید در بیاورید. این اشکال را به وسیله چسب مایع، به یک کلاه قیفی زرد رنگ بچسبانید. نمونه آن را در شکل مشاهده می‌کنید.

کلاه قیفی

به همین شکل می‌توانید شکل خوراکی‌های دیگر را نیز در کاغذهای رنگی ببرید و روی کلاه بچسبانید.

ساختن تم تولد

با استیکرها بازی کنید

برای افزودن چشم‌های هیولا روی کلاه رنگی، دایره‌های سفید رنگ با قطر 2.5 سانتی‌متر ببرید. برای سیاهی چشم نیز یک دایره مشکی رنگ با قطر حدود نصف دایره‌های سفید در بیاورید. همانند شکل این اشکال را روی کلاه بچسبانید. برای دهان هم مثلث‌های مشابه سفید رنگی را برش دهید. مشابه شکل، بالای آن هم با یک ماژیک مشکی یک خط بکشید.

نکته: ایده‌های بسیار زیادی را می‌توان برای تبدیل کلاه به یک استیکر، اجرا کرد. برای ساختن تم تولد کمی از خلاقیت خود استفاده کنید. کپی برداری از استیکرهای تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی هم فکر بدی نیست. باز هم شخصیت‌ها و قهرمانان محبوب کودک خود را در نظر داشته باشید.

خوراکی‌های تمام عیار

به هر حال یک پخش جدا نشدنی از هر مهمانی و به خصوص جشن تولد، خوراکی‌های آن است. به خصوص اگر این جشن تولد مخصوص کودک شما باشد. می‌توانید با خوش سلیقگی، انواع خوراکی‌هایی که قرار است سرو شود را تزیین کنید. از میوه گرفته تا کیک یا کاپ‌کیکی که خودتان درست می‌کنید، البته اگر می‌خواهید در کنار کیک تولد، کیک‌ یا شیرینی‌های دیگری نیز در میهمانی سرو کنید.

به خصوص هنگام سفارش کیک تولد، به تزیین آن اهمیت سخت‌گیرانه‌ای بدهید. البته اگر پای ثابت آموزش‌های کیکانه باشید می‌توانید در پخت کیک‌های تولد، کاملا حرفه‌ای شوید.‌ علاوه بر این، اگر تمایل به خرید کیک تولد دارید، خرید اینترنتی کیک، امکان مقایسه‌ی مدل‌های مختلف کیک تولد را برای شما فراهم می‌کند و انتخاب برایتان آسان‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌شود در صورت تمایل سری به فروشگاه اینترنتی کیکانه بزنید.

تزیین به وسیله خامه رویه کیک و یا فوندانت، از رایج‌ترین و خوشمزه‌ترین تزیینات کیک و کیک تولد است. از خوراکی‌های دیگری نیز می‌توانید در جشن تولد استفاده کنید. در این مورد می‌توانید مقالات دیگر ساختن تم تولد را مطالعه نمایید.

دیوار پولکی

اگر دوست داشتید قید پس زمینه‌های پیچیده با اجراهای سخت را بزنید، این ایده ساده‌تر را برای تزیین خانگی جشن تولد پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از پولک‌های دیواری، نقاطی رنگی روی دیوار ایجاد کنید تا تاکید بیشتری بر میز دسرها و خوراکی‌های یا میز کادوها بشود. همچنین این پس زمینه، برای گرفتن عکس‌های میهمانی، بسیار جذاب است.

ساختن تم تولد

روش ساخت پولک‌های دیواری

شما برای ساختن تم تولد به تعدادی کاغذ رنگی، یک پانچ دایره‌ای و مقداری چسب مایع پاک‌ شونده و یا حتی چسب شیشه‌ای نیاز دارید.

انتخاب رنگ کاغذهای رنگی، مهم‌ترین بخش این تزیین است. باید با توجه به تم رنگی که برای جشن تولد انتخاب کرده‌اید این کار را انجام دهید. البته اگر رنگ خاصی را انتخاب نکرده‌اید، دست بازتری دارید. با این حال باید حداقل سن، جنسیت و حتی علایق شخصی که روز تولد اوست را در انتخاب رنگ‌ها دخیل کنید. مسلما این تزیین دست‌ساز جشن تولد، به کودکان تعلق ندارد. حتی برای تزیین مهمانی‌های دیگر (غیر از جشن تولد) نیز کاربردی است. بنابراین رنگ‌ها را بنا به شرایط میهمانی انتخاب کنید.

از یک پانچ دایره‌ای 4 تا 6 سانتیمتری برای درآوردن دایره‌ها استفاده کنید. تعداد دایره‌هایی که درست می‌کنید، به مساحت دیواری که قرار است بپوشانید و نیز تراکم مد نظرتان بستگی دارد. البته می‌توانید با یک سکه بزرگ یا لیوان یا پرگار، جای دایره‌ها را در کاغذها در بیاورید و سپس آنها را قیچی کنید که کار وقت‌گیرتری است. در نهایت کمی چسب پاک شونده به هر یک از دایره‌ها بچسبانید و آنها را به دیوار بزنید. البته می‌توانید به سادگی از چسب شیشه‌ای استفاده کنید. به این صورت که آن را تا کنید تا یک طرف تا به دایره‌های کاغذی و طرف دیگر به دیوار بچسبد.

مرتب کردن انباری با ترفندهای بسیار ساده | سه سوته انباری رو خلوت کن

نوارهای چشمک زن

شما به راحتی می‌توانید با استفاده از کاغذ کادوهای براق و غیر قابل استفاده که در منزل دارید نوارهای تزیینی زیبایی بسازید و در تزیین خانه خود برای جشن تولد از آن‌ها استفاده کنید.

برای ساختن تم تولد شما به چند تکه مقوا، کاغذ کادو، قیچی و چسب نیاز دارید.

ساختن تم تولد

ابتدا مقواها و کاغذ کادو را به شکل دایره‌های کوچک تا بزرگ برش بزنید. (برای اینکه دایره‌ها صاف و یک دست باشند بهتر است که از پانچ با قطر 2 تا 6 اینچ استفاده کنید)

سپس کاغذ کادوها را با استفاده از چسب روی هر کدام از دایره‌های مقوایی بچسبانید.

بالا و پایین هر کدام از دایره‌ها را با استفاده از پانچ یک سوراخ ایجاد کنید. سپس همه دایره‌ها به ترتیب از بزرگ به کوچک به یکدیگر متصل کنید.

به همین شکل نوارهای بیشتری بسازید و همه را از سقف آویزان کنید.

 تم تولد سبیل(جنتلمن) در منزل

تم سبیل یا همان تم جنتلمن یک تم تولد محبوب و مناسب برای پسرها و آقایان است. همانطور که از اسم این تم مشخص است مهم ترین شاخصه ی این تم سبیل است که شما به راحتی میتوانید خودتان آن را در منزل بسازید.

آموزش ساختن تم تولد سبیل

وسایل مورد نیاز

  • مقوای مشکی
  • قیچی
  • مداد
  • نی آب میوه
  • پانچ به قطر سوار نی
  • چسب حرارتی( دلخواه)
  • الگوی سبیل( میتوانید از اینترنت دانلود کنید)
ساختن تم تولد
مراحل کار

ابتدا شکل سبیل مورد نظر خود را با مداد روی یک کاغذ سفید بکشید سپس با استفاده از قیچی آن را برش بزنید.

تزیین خانه برای جشن تولد-تم تولد سبیل-آموزش ساخت تم تولد سبیل در منزل
از این سبیل کاغذی به عنوان الگو استفاده کنید و با استفاده از آن به تعداد مورد نیاز سبیل روی مقوا بکشید و برش بزنید.( با این کار همه سبیل­ها یک اندازه می­شوند).

بعد از اینکه همه سبیل­ها را برش زدید باید با استفاده از پانچ مرکز هر سبیل را سوارخ کنید.

سپس سر نی ها را وارد سوارخ ها کنید.

نکته: اگر از نی­ های خمیده استفاده نمی­کنید به جای سوارخ کردن مرکز سبیل ها آنها را با استفاده از چسب حرارتی به کنار نی­ ها بچسبانید.

ایده­ های بیشتر

علاوه بر رنگ مشکی میتوانید از رنگ های دیگری هم برای سبیل­ ها استفاده کنید

به همین شکل که سبیل ها را طراحی کردید تعدادی پاپیون هم برای زیباتر شدن تم تولد خود بسازید.

با استفاده از روبان یا نوارهای کاغذی تعدادی از سبیل­ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و به شکل آویز به دیوار یا دور میز آویزان کنید.

انواع تم تولد

توجه داشته باشید که تزیین کردن منزل برای تولد باید در تمامی بخش ها از دیوار و ظروف جشن گرفته تا وسایل مخصوص جشن تولد و هدایا با یکدیگر هماهنگ باشند. پس با همدیگر گام به گام پیش می رویم:

  • دکوراسیون تم تولد ماشین
  •  انیمیشن ماشین
  • تم‌تولد اسب تک شاخ جدید
  • تم تولد سیندرلا جدید
  • دکوراسیون تم تولد سیندرلا
  • پونی کوچولو
  • تم تولد باربی
  • تم‌تولد فروزن جدید
  • تم تولد سفید طلایی
  • دکوراسیون تم تولد مشکی خال دا
  • تم تولد قرمز خال دار
  • دکوراسیون تم تولد فینگرفود
  • تم‌تولد موزیک
  • تم تولد مردانه فوتبالی
  • دکوراسیون تم تولد گیتار
  • تم تولد مردانه سورمه ای طلایی
  • تم‌تولد مردانه والیبال
  • دکوراسیون تم تولد فضایی
  • تم تولد هاوایی
  • تم‌تولد رنگین کمان
  • دکوراسیون تم تولد دریا
  • تم تولد گل
  • تم‌تولد سیاه سفید
  • دکوراسیون تم تولد پاپیون
  • تم تولد کیتی

نکات مهم برای ساختن تم تولد

تزیین دیوار

تزیین کردن دیوار منزل بسیار حائز اهمیت است چون به عنوان پس زمینه تم تولد شما محسوب می شود. پس باید با دقت و به زیبایی هر چه تمامتر تزیین کنید:
تزیین دیوار با گل یکی از این روش هاست که می توانید از گل مصنوعی یا طبیعی استفاده نمایید اما باید گل ها به رنگ تم کلی جشن تولد و متناسب با سلیقه فردی که تولد اوست و همچنین جنسیت آن باشد.
بادبزن های کاغذی رنگی هم گزینه بسیار مناسبی هستند که اگر ندارید می توانید از کاغذهای کاردستی کمک بگیرید و بسازید.

ساختن تم تولد
چراغ های دکوراتیو با سایز کوچک و به شکل ردیفی برای گزینه عالی برای تزیین سرتاسری دیوار هستند
ریسه عکس که این گزینه برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب است تا بتوانند با عکس ها ارتباط برقرار کنند و درک خوبی از آنها داشته باشند. تنها کافیست براي ساختن تم تولد ریسه را به شکل زیگزاگ ببندید و با گیره، عکس ها را نگه دارید. از ریسه LED هم برای زیباتر کردن تصاویر و دیوار می توان استفاده نمود.
اگر قصد ندارید فقط از بادکنک استفاده کنید، باید در تزیین دیوار و حتی میز تولد به عنوان یکی از اجزاء استفاده شود. می توان برای نگهداری بادکنک ها به شکل ردیفی جلوی دیوار یا درست کردن حرف و شکل خاص، درست کردن سن فرد به شکل شماره و غیره از نگهدارنده بادکنک استفاده کنید تا طراحی دیوار منزل برای تولد، حرفه ای به نظر برسد.

تمیز کردن دیوار رنگ روغنی با چند تکنیک فوق العاده | دیوارتون مثل آینه میشه امتحان کنید

تزیین میز تولد

تزیین میز تولد بعد از دیوار به عنوان پس زمینه، یکی از موارد بسیار مهمی براي ساختن تم تولد محسوب می شود که اکثر مهمانان به آن توجه می کنند و حتی اگر فقط برای دورهمی خودتان هم باشد، قطعا روی زیبایی و ماندگار شدن خاطره جشن تأثیر خواهد گذاشت. در ادامه چندین ایده برای تزیین میز تولد به شما یاد می دهیم:
اگر برای کودکتان جشن تولد می گیرید باید ظروف میز تولد (میوه خوری، شکلات خوری، لیوان ها، کاسه، کیک خوری، بشقاب، قاشق و چنگال و غیره) را با استیکرهای فانتزی و کارتونی تزیین کنید و اگر برای نوجوانان و بزرگسالان تولد می گیرید از ظروف چینی یا آرکوپال شیک می توانید استفاده نمایید.

اما پیشنهاد بهتر ما استفاده از ظروف یکبار مصرف طرح دار است تا هم نگرانی بابت تمیز کردن و شستن نداشته باشید و هم اینکه متناسب با تم و رنگ تولد، نوع مناسب را خریداری کنید.
صندلی های میز تولد را با بادکنک یا چسباندن روبان به دور بخش تکیه گاه آن تزیین کنید.

ادامه تزیین روی میز

برای تزیین روی میز هم می توانید از رانرهای شیک یا رومیزی های با کیفیت رنگی استفاده نمایید اما باید رنگ آن با تزیینات دیوار و تم کلی جشن تولد همسو باشد. توجه کنید که دختران، میز تولد را از رومیزی گرفته تا وسایل جانبی تزییناتی که روی آن قرار می گیرند، با رنگ هایی مثل یاسی، صورتی، قرمز و پسرها با رنگ هایی مثل آبی، سبز، سفید و طلایی تزیین می کنند.
خوراکی و غذاها نیز به تزیین کردن میز تولد کمک می کنند. مثلا برای کودکان، کاپ کیک، فینگرفودها، شکلات های رنگی همراه با ترافل و قلب سورپرایز گزینه های خوبی هستند. برای بزرگسالان کیک عکس دار، شمع و یا چراغ های تزیینی و حتی، تور رنگی و مشابه آن بسیار مناسب خواهند بود.
تزیین کردن میز تولد عاشقانه باید با کاغذهای قلبی شکل، شمع وارمر و فانوس، عکس های یادگاری و متناسب با دیوار خاطرات، گلدانی پر از گل های طبیعی و بادکنک آرایی انجام شود.

تزیین وسایل جانبی

بعد از دیوار و میز تولد، نوبت به تزیین وسایل جانبی در منزل می رسد که نقش مکمل کنندگی دارند و باید به تزیین درست این وسایل به اندازه تزیین دیوار و میز تولد اهمیت دهید. با یکدیگر برخی از مهمترین موارد ساختن تم تولد را چک می کنیم:
کلاه تولد باید کاملا متناسب با طرح و تم کلی، جنسیت و بازه سنی باشد. کلاه های تولد فانتزی و کارتونی یا کاراکتر های فیلم و با رنگ هایی مثل صورتی و غیره مناسب سنین پایین و دختران هستند و با تم بازی های کامپیوتری، فوتبال و غیره مناسب پسران است.
اگر می خواهید تزیین منزل خیلی حرفه ای به نظر برسد و در این شرایط کرونایی که امکان بیرون رفتن ندارید، فضای داخلی خانه را شبیه به پیک نیک یا دورهمی کنید، از پتوی مسافرتی و بالش با طرح و روکش تم تولد استفاده کنید و جو متفاوتی را نمایش دهید.

ساختن تم تولد

آهنگ و شادی

اگر جشن تولد همراه با آهنگ و شادی نیز خواهد بود پس نورپردازی را فراموش نکنید. می توانید فضا را تاریک کنید و از چراغ های دکوراتیو استفاده نمایید یا اینکه چراغ های رنگی اتوماتیک و تجهیزات مناسب خریداری کنید
تزیین غذاها و کیک تولد هم به زیباتر شدن جشن کمک زیادی می کنند. کیک را با رنگ و طعم مورد علاقه فردی که تولد اوست انتخاب کنید و کیک های عکس دار نیز بسیار جذاب هستند. تزیین غذاها نیز شامل تزیین کردن ظروف و خوراکی های مختلف با وسایل تزییناتی، انتخاب خوبی خواهد بود.

چرا تزیین کردن دیوار منزل برای تولد مهم است؟

چون به عنوان پس زمینه تم تولد شما محسوب می شود. پس باید با دقت و به زیبایی هر چه تمام تر تزیین کنید.

ملاک انتخاب کلاه تولد چیست؟

کلاه تولد باید کاملا متناسب با طرح و تم کلی، جنسیت و بازه سنی باشد. کلاه های تولد فانتزی و کارتونی یا کاراکتر های فیلم و با رنگ هایی مثل صورتی و غیره مناسب سنین پایین و دختران هستند و با تم بازی های کامپیوتری، فوتبال و غیره مناسب پسران است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 مرداد 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *