افتتاح حساب ترکیه
سبد حصیری در دکوراسیون

سال‌ها است که استفاده از سبد حصیری در دکوراسیون برای نظم دادن به ابزار و وسایل یکی از روش‌های مورد علاقه طراحان دکوراسیون است. این سبدها شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند که می‌توانید از سایزهای مختلف سبدهای حصیری برای نگهداری وسایل متفاوت استفاده کنید.  به دلیل اهمیت سبدهای حصیری و مزایای استفاده از آن‌ها، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ شما را با نحوه استفاده از سبدهای حصیری  آشنا کنیم.

سبد حصیری

اگر نگاهی به خانه خود بیندازید، حتما چند سبد در اطراف مشاهده می‌کنید که بدون استفاده رها شده‌اند. احتمالا به این سبدها به عنوان یک وسیله اضافی نگاه می‌کنید که هیچ کاربردی برایتان ندارند. اما با استفاده از سبدهای قدیمی در خانه می‌توانید بسیاری از لوازم دم دستی خود را سازماندهی کنید.

سبد حصیری در دکوراسیون

معمولا این سبدها نادیده گرفته می‌شوند، اما زمان آن رسیده که در مورد آن‌ها تجدید نظر کنید. به هرحال تمام این سبدها ارزان و سبک‌وزن هستند. از این‌رو اگر از آن‌ها در موقعیت درست و به شکلی زیبا استفاده کنید، عالی به نظر خواهند رسید. با ما همراه باشید و ایده‌هایی در مورد استفاده از سبد در خانه به دست آورید.

حصیربافی جز کهن ترین و زنده ترین هنرهای سنتی است. از این رو دکوراسیون با سبد حصیر در خانه، اداره و محیط کافی شاپ و رستوران های سنتی می تواند به زیبا شدن فضا کمک کند. حصیر بافی جز صنایعی می باشد که امروزه به دلیل طبیعی بودن و دوستار محیط زیست بسیار طرفدار پیدا کرده. در ادامه بیشتر با دکوراسیون با حصیر را نشان می دهیم.

سبد حصیری از چی ساخته شده

معمولا مواد اولیه برای سبد حصیری گلدان و سایر از برگ در خت خرما، ساقه گندم، نی، ترکه و بامبو ساخته می شود. این هنر یک هنر زنده است که در طراحی و دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد. گلدان حصیری شاید خیلی ساده باشد اما بافت خاص آن باعث جذابیت خانه می شود.

سبد حصیری در دکوراسیون

مزیت گلدان حصیری

کلا گلدان‌های سفالی و حصیری، جز بهترین ظروف برای نگهداری انواع گل و گیاه آپارتمانی هستند. این گلدان ها به دلیل ماهیت طبیعی که دارند باعث توزیع بهتر آب در خاک می شوند. در نتیجه ریشه های گیاه هوای بیشتری در یافت می کنند. به همین دلیل گیاه شاداب تری را خواهید داشت.
علاوه بر زیبایی و جذابیت این گلدان حصیری، طبیعی و ارگانیک بودن آن ها در کنار گیاهان آپارتمانی زنده، باعث توجه ویژه به گلدان ها می شود.
ترکیب گلدان‌های سفال و حصیر، طراحی زیبایی دارند. درواقع سفالینه‌ای که درون این سبد حصیری قرار دارد، از جنس مرغوب و بادوام است. بنابراین به دلیل حصیرهایی که در اطرافش قرار گرفته، قدرت بیشتری در برابر ضربه خوردگی، لب پر شدن و… دارد.

سبد حصیری در دکوراسیون

نکات نگهداری از سبد حصیری

بهتر است سبد حصیری را در جای خشک نگهداری کنید و از شستشوی مداوم آن دوری کنید. البته به یاد داشته باشید می توانید سبدهای حصیری را با آب ولرم و شوینده های معمولی شست و شو کنید. اما باید بلافاصله خشک شوند تا از فرم اولیه نیافتند.

همچنین بهتر است این نکته را بدانید که برگ درخت خرما تا حد زیادی در برابر گرما مقاوم بوده اما قابل اشتعال است. بنابراین در برابر حرارت مستقیم، دچار سوختگی می گردد. پس بهتر است سبدها را در معرض مواد قابل اشتعال زا قرار ندهید.

کاربرد چمن مصنوعی در جایی از خانه که فکرش را نمی کنید !

سبد حصیری در دکوراسیون

کاربرد های بی نظیر سبد حصیری در دکور

استفاده از سبد به عنوان فضای ذخیره‌سازی

سبدها با جنس‌های مختلف و بافت‌های متنوعی در بازار وجود دارند. تنوع بالای سبدهای حصیری به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به سبک شخصی خود یکی از بهترین مدل‌ها را انتخاب کنید.

سبد حصیری در دکوراسیون

کاربرد سبد حصیری در خانه بسیار زیاد است. به عنوان مثال در بسیاری از فضاها سبدهای حصیری را مشاهده می‌کنیم که مکانی برای پنهان کردن وسایل اضافی هستند. اما تا به حال فکر کرده‌اید که از سبدهای حصیری به عنوان مکانی جهت ذخیره چوب اضافی برای شومینه استفاده کنید؟ این ایده نه‌تنها فضایی برای ذخیره کردن هیزم‌های شومینه در اختیار شما می‌گذارد، بلکه جذابیت تغییر دکوراسیون با سبد حصیری را نیز برای شما نمایان می‌کند.

آویزان کردن گیاهان هوازی

آویزان کردن سبدهای حاوی گیاهان در خانه مسئله جدیدی نیست، اما این سبدهای مدرن به اندازه‌ای به زیبایی خانه می‌افزایند که نمی‌توان از آن‌ها به راحتی گذشت. به همین دلیل استفاده از حصیر در دکوراسیون خانه به این اندازه محبوبیت دارد.

در این میان گیاهان هوازی گزینه مناسب‌تری برای آویزان کردن به سقف خانه هستند، زیرا به خاک و آبیاری نیاز ندارند. به همین دلیل است که معمولا گیاهان هوازی را در سبدهای حصیری آویزان‌شده در دکوراسیون‌ داخلی می‌بینیم.

استفاده از سبد در اتاق مهمان

اتاق مهمان شما کمد ندارد؟ حتما نمی‌دانید که باید بالشت‌ها و پتوهای اضافه مربوط به مهمان را کجا بگذارید.

سبد حصیری در دکوراسیون

سبد تمام این مشکلات را از سر راه شما کنار می‌زند. هر وسایلی که مربوط به اتاق مهمان می‌شود از پتو و بالشت تا حوله، دمپایی مهمان را در یک سبد حصیری جذاب بگذارید و در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید.

مرتب کردن حمام با سبد

تابه‌حال از سبدهای حصیری در حمام خانه خود استفاده کرده‌اید؟ اگر تجربه این کار را داشته باشید، می‌دانید که این سبدها مکان مناسبی برای ایجاد کپک هستند. از این‌رو جایگزین بهتری برای سبدهای حصیری در حمام سراغ داریم که از قضا فضای حمام شما را نیز مدرن می‌کنند. سبدهای مفتولی بهترین جایگزین برای سبدهای حصیری در این مورد هستند.

سبد حصیری در دکوراسیون

بهترین انتخاب برای حمام‌های مدرن سبدهای مفتولی در رنگ‌های رزگلد و مشکی است. هرچه این سبدها ظاهر ساده‌تری داشته باشند، فضای حمام شما را منظم‌تر و شیک‌تر نشان می‌دهند. با کمک این سبدها می‌توانید حوله‌های مهمانان، محصولات مراقبت از پوست صورت یا حتی دمپایی‌های فانتزی که پس از حمام به پا می‌کنید را در حمام منظم نگه دارید. البته توجه داشته باشید که معمولا بافت این سبدها بزرگ است، از این‌رو مرتب ماندن وسایل در آن‌ها به دقت و سلیقه شما نیاز دارد.

استفاده از فضاهای خالی

هر خانم خانه‌داری حداقل یک‌بار به فضای بلااستفاده در بالای کابینت‌های آشپزخانه فکر کرده است. در اکثر مواقع نیز این فضای ناخوشایند تنها برای جمع شدن گردوغبار باقی می‌ماند و نه چیز دیگری. اما با استفاده از سبد حصیری در آشپزخانه می‌توانید از این فضا نهایت استفاده را ببرید.

این‌ نکته که از این سبدها در کدام بخش از آشپزخانه خود استفاده می‌کنید، نیز اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال بالای کابینت‌های نزدیک به اجاق گاز معمولا چرب می‌شوند. به همین دلیل بهتر است در این فضاها از سبدهای سیمی یا پارچه‌ای استفاده کنید. در غیر این صورت تمیز کردن سبدها کار خسته‌کننده‌ای برای شما خواهد بود.

جدیدترین مدل های روز چیدمان آشپزخانه عروس همراه با ایده های مدرن

اما اگر فکر می‌کنید که با نگهداری وسایل اضافی خود در این فضا، دسترسی به آن‌ها برای شما سخت می‌شود، می‌توانید با ایده‌های خلاقانه‌تری این فضای ناخوشایند را پر کنید. به عنوان مثال می‌توانید از بطری‌های رنگی برای این فضا استفاده کنید.

سبد حصیری در دکوراسیون

خلاقیت در استفاده از سبد قدیمی

حتما شما نیز تعدادی سبد حصیری قدیمی در خانه دارید، اما از آن‌جایی‌که قدیمی هستند، آن‌ها را کنار گذاشته‌اید و در خانه خود استفاده نمی‌کنید. ولی زمان آن رسیده است که برای استفاده از سبدهای قدیمی خود کمی خلاقیت به خرج دهید. به عنوان مثال می‌توانید چند گل زیبا روی سبد بچسبانید.

به همین سادگی ظاهر سبد شما عوض می‌شود و زیبایی آن دوچندان خواهد شد. خلاقیت با سبد حصیری تنها به چسباندن گل روی آن ختم نمی‌شود، با دیزاین سبد حصیری با هر ایده نابی که به ذهنتان می‌رسد، ظاهر سبدهای خود را خاص و منحصر به فرد کنید.

نظم‌دهی کانتر آشپزخانه

اگر از آن دسته افرادی هستید که نظم در آشپزخانه برایتان اهمیت زیادی دارد، حتما از ایده‌هایی که به منظم نگه داشتن کانتر آشپزخانه شما کمک کند، استقبال می‌کنید. هیچ‌کس دوست ندارد کانتر آشپزخانه را تمیز کند، اما زمانی‌که تمیز شود، احساس بهتری نسبت به آن خواهید داشت. با استفاده از سبد می‌توانید نظم را به کانتر آشپزخانه خود بازگردانید. کافیست ظرف‌های ادویه و روغن‌هایی که بدون هیچ نظمی روی کانتر رها شده‌اند را درون یک سبد بگذارید.

سبد حصیری در دکوراسیون

احتمالا روی کانتر آشپزخانه خود تعدادی شمع یا وسایل تزیینی دیگر نیز دارید‍. این وسایل در عین این‌که به زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک می‌کنند، در میزان شلوغی کانتر نیز تاثیر گذارند. سبدهای تزیینی کمک می‌کنند که این وسایل تزیینی را به شیوه‌ای جدید در آشپزخانه خود نگه دارید. به این ترتیب دیگر آشپزخانه شما شلوغ نخواهد بود.

سبدهای حصیری پر از وسایل تزیینی

اگر به بازارهای قدیمی یا حتی فروشگاه‌های خرده‌فروشی سری بزنید، احتمالا با وسایل تزیینی جذابی مواجه می‌شوید. وسایلی که با ابعاد ریز خود جذابیت منحصر به فردی دارند. ولی انباری گزینه مناسبی برای نگهداری از این وسایل زیبا و قدیمی نیست، زیرا احتمال شکستن و از بین رفتنشان زیاد است. در عوض می‌توانید با استفاده از سبد بهترین مکان را برای نگهداری از این وسایل تدارک ببینید. کافیست این وسایل تزیینی و زیبا را در سبد و روی یکی از قفسه‌های کتابخانه خود بگذارید. به همین راحتی از زیبایی‌های این وسایل در خانه خود بهره برده‌اید.

سامان‌دهی ورودی خانه

زمانی‌که مهمانی وارد خانه شما می‌شود، ورودی خانه اولین فضایی است که می‌بیند. یادتان باشد که تمام تصورات مهمان از سلیقه شما در خانه در همان نگاه اول تعیین می‌شود. از این‌رو باید ورودی خانه خود را زیبا و منظم نگه دارید. معمولا نظم در ورودی خانه یکی از مسائل چالش‌برانگیز محسوب می‌شود. اما استفاده از سبد حصیری در خانه تمام این چالش‌ها را کنار می‌زند و دکوراسیون ورودی تمیز و منظمی برای شما رقم خواهد زد.

کافیست چتر، دستکش، کیف‌های دستی یا هرچیزی که در ورودی خانه وجود دارد را به صورت مرتب در سبدهای حصیری قرار دهید. نگران دکوراسیون خانه خود نیز نباشید، استفاده از حصیر در دکوراسیون همیشه ترند بوده است و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.

از مزایا و معایب دیوارپوش فوم چه می دانید ؟!

ایده‌های خلاقانه و کاربردی دکوراسیون با سبد حصیری برای چیدمان ورودی خانه

استفاده از سبدهای حصیری در ورودی خانه نه تنها جذابیت ظاهری خانه شما را چند برابر می‌کند، بلکه به نظم بیشتری آن نیز کمک خواهد کرد.

سبد حصیری در دکوراسیون

آویزان کردن سبد به عنوان آثار هنری

چه کسی گفته است که سبدها تنها به عنوان مکانی برای نگهداری وسایل استفاده می‌شوند؟ اگر می‌خواهید سبک دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید و از سبک‌های جهانی‌تر استفاده کنید، سبدهای سنتی آفریقایی گزینه‌های ایده‌آلی برای خانه شما هستند. آویزان کردن این سبدها در بالای مبل یا حتی در ورودی خانه، گالری زیبا و فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. همین خلاقیت با سبد حصیری هرچند که کوچک باشد، کمک می‌کند فضای خانه شما بسیار زیبا شود.

کاشت گیاه در سبد حصیری

اگر می‌خواهید قسمتی از طبیعت را در خانه خود داشته باشید، چه چیزی بهتر از کاشت گیاهان آپارتمانی در خانه است؟ اما این‌که گیاه خود را در چه گلدانی نگه می‌دارید، در سبک و دکوراسیون خانه‌تان تاثیر زیادی خواهد داشت. دکوراسیون با سبد حصیری رنگ و بوی طبیعت را بیش از پیش به خانه شما می‌آورد. پس چه بهتر که گیاه خود را در یکی از سبدهای حصیری بکارید و آن را گوشه‌ای از خانه خود قرار دهید.

سبد حصیری در دکوراسیون

کاربرد سبد حصیری در خانه تنها به زیبایی‌های این سبد محدود نمی‌شود، از آن‌جایی‌که سبدهای حصیری نسبت به گلدان‌های سفالی سبک‌تر هستند، جابجایی گیاهان در خانه برای شما آسان‌تر خواهد شد.

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن سبد حصیری

شما باید جای مناسبی برای این سبد های حصیری در آشپزخانه خود پیدا کنید. اگر قرار است این سبدها روی کابینت و جلوی چشم باشند، باید مرتب چیده شوند و در فضایی قرار گیرند که ظاهر آشپزخانه را به هم نریزند و باعث افزایش جذابیت آن شوند.

به عنوان مثال اگر مایکروویو کوچکی دارید که فضای اختصاص یافته برای خود را به طور کامل پر نمی‌کند، می‌توانید، یکی از این سبدهای حصیری را بر روی مایکروویوتان بگذارید. این مسئله باعث می‌شود، هم فضایی که با مایکروویو پر نشده بود، خالی نماند و هم سبد حصیری در جایگاه مناسبی قرار بگیرد.

علاوه براین، شما می‌توانید سبد مخصوص هر قسمت را نزدیک به آن بخش قرار دهید، مثلا لوازم آشپزی را نزدیک به گاز بگذارید، سبد حوله را روی ماشین‌ ظرفشویی قرار دهید و… .

ترفندهای جالب برای استفاده از سبد حصیری در دکوراسیون

  • می توان در گوشه اتاق خواب وسایل مختلف مثل لوازم آرایش، پتو، حوله و … قرار داد. بنابراین فضای محیط خانه گرم تر و البته مرتب تر خواهد شد.
  • سبد حصیری در دکوراسیون
  • مبلمان حصیری نیز باعث ایجاد یک فضای سنتی و گرم می شود. همچنین در کنار بقیه اجزا به خوبی می نشیند.
  • همچنین فضای بالکن و تراس و حیاط با وجود تاپ حصیری یا میز و صندلی حصیری نیز فوق العاده زیبا و جذاب است.
  • سینی ها و سفره های حصیری به خصوص در رستوران های سنتی یک ایده فوق العاده زیبا می باشد.
  • همچنین می توانید برای هارمونی بیشتر داخل سبد حصیری کنار تخت خواب ساعت، شمع و یا یک گلدان قرار دهید تا هارمونی جذاب تری از حصیر را برای خودتان خلق کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *