افتتاح حساب ترکیه
ست كردن كيف و كفش

در گذشته تنها حالت مجاز برای ست كردن كيف و كفش این بود که رنگشان مثل هم باشد. اگر هم کسی از این قاعده سرپیچی می کرد، به عنوان یک آدم بی سلیقه در نظر گرفته می شد. این روزها اما این قاعده اعتبارش را از دست داده و تنها یکی از گزینه هایی است که به خانم ها کمک می کند استایل زیباتری داشته باشند. در این مقاله گروه استايل شادمگ با سایر انتخاب هایی که می توانید از طریقشان کیف و کفشتان را با هم ست کنید، آشنا خواهید شد.

سِت کردن کیف و کفش برای دانشگاه یا مهمانی؟

ما در شرایط و موقعیت‌های مختلف از کیف و کفش‌های مناسب خودش استفاده می‌کنیم. به طور کلی کفش‌ های پاشنه تخت مثل کفش‌های عروسکی یا کتانی‌ها به همراه کوله پشتی و کیف‌های بزرگ برای موقعیت‌های روزمره مناسب هستند و از کفش‌های پاشنه بلند و کیف‌های کوچک و براق برای موقعیت‌های رسمی استفاده می‌شود.

ست كردن كيف و كفش

همچنین ست‌های کیف و کفش جیر برای موقعیت‌های روزمره مناسبتر از موقعیت‌های رسمی است. کیف و کفش چرمی مات را می‌توان در موقعیت‌های نیمه رسمی و رسمی به کار برد و برای استفاده از کیف و کفش ورنی، بهتر است مهمانی‌ها و یا جلسات رسمی شبانه را در نظر گرفت. بنابراین فراموش نکنید که در زمان خرید باید به کاربرد آن‌ها توجه کنیم.

اصول ست کردن کیف با کفش برای خانم ها

1.انتخاب رنگ های ظاهرا بی ربط

واقعیت جالب دنیای فشن این است که خیلی از قواعد آن به مرور زمان تغییر پیدا می کنند؛ چیزهایی که تا دیروز تابو بودند، امروز بدون هیچ اشکالی مورد استفاده قرار می گیرند و زیبا تلقی می شوند. یکی از این قواعد هم استفاده از رنگ هایی است که ظاهرا هیچ مناسبتی با هم ندارند، اما در واقع به هم می آیند.

ست كردن كيف و كفش

فرض کنید یک کوله پشتی سرخابی خوش رنگ دارید و دوست دارید دارید برای آن کفش متفاوتی پیدا کنید تا استایل دخترانه یا زنانه جذابتری بسازید. در این شرایط انتخاب یک کتونی یا کفش راحتی نارنجی تند می تواند تنالیته زیبایی از رنگ ها را در استایل شما به نمایش بگذارد که تا همین چند سال پیش پذیرفته شده نبود؛ اما حالا طرفداران زیادی دارد.

2.استفاده از یک المان مشترک

فرض کنید یک ست سرمه ای و طوسی برای لباس هایتان در نظر گرفته اید و یک جفت کتانی زرد هم دارید که دلتان می خواهد آن را به ست لباس هایتان اضافه کنید؛ اما کیف زرد ندارید. در این شرایط از قانون المان مشترک استفاده کنید.

ست كردن كيف و كفش

یک کیف مشکی یا رنگ دیگری که به کلیت ست شما بیاید، انتخاب کنید و با استفاده از یک اکسسوری مثل آویز کیف که رنگ مشابه کفشتان را دارد، بین کیف و کفش هماهنگی بیشتری ایجاد کنید. اگر آویز کیف ندارید یک شال یا دستمال گردن یا حتی پیکسل می تواند به کمکتان بیاید و هم ظاهرتان را جالبتر کند و هم به ست کردن کیف و کفشتان کمک بیشتری کند. خودتان را محدود نکنید و خلاقیت به خرج دهید.

3. تناژهای مختلف از یک رنگ

نکته سومی که در ست کردن کیف و کفش راهنمای شما خواهد بود، این است که طیف های متنوع رنگ ها را بشناسید و از آن ها در انتخاب رنگ کیف و کفشتان استفاده کنید. تصور کنید یک جفت کفش پاشنه بلند دارید که رنگ آن یکی از رنگ های مجموعه Nude است؛ رنگ هایی که به پوست بدن شبیه هستند و نمونه کفش های پاشنه بلند با ترکیب رنگ Nude را می توان در اینجا مشاهده کرد.

گرانترین کیف های زنانه ای که برق به چشمانتان می آورد ! + تصاویر

ست كردن كيف و كفش

این رنگ ها بسته به رنگ پوست هر شخص شامل صورتی کم رنگ، برنزه و غیره می شود؛ برای مثال برای یک خانم دو رگه کفش پاشنه کوتاه کاراملی یک رنگ مناسب و مجلسی است که هم رنگ آن جذابیت بیشتری برایش ایجاد می کند و هم پاشنه دار بودنش باعث رسمیت بالاتر خواهد شد.

در چنین شرایطی کافی است که با استفاده از رنگ شناسی سایر طیف های کاراملی یا هر رنگ دیگری را بشناسید و کیفی از همان خانواده رنگی انتخاب کنید؛ مثلا سراغ عسلی بروید یا از ترکیب عسلی و کاراملی کمک بگیرید. تناژهای مختلف رنگ های هم خانواده نه کاملا مشابه هم هستند و نه خیلی متفاوت؛ به همین دلیل هم برای خانم هایی که دوست ندارند درباره استایلشان ریسک زیادی به خرج دهند، مناسبتر هستند.

ست كردن كيف و كفش

4. ست کردن کیف با شلوار و دامن

قانون دور در دور و نزدیک در نزدیک ریاضی را خاطرتان هست؟ این قانون را می توانید در مد و لباس هم به کار ببرید. برای مثال می توانید به جای اینکه رنگ کیفتان را با کفشتان ست کنید؛ آن را با دامن یا شلوارتان هماهنگ کنید و کفشی بپوشید که به رنگ بلوز، مانتو یا حتی شال شما بیاید. این مورد از روش های ست کردن کیف و کفش نظم بیشتری به استایل خانم ها می دهد و زیبایی بیشتری برایشان به دنبال خواهد داشت.

ست كردن كيف و كفش
در اینجا می توانید با ضروری ترین انواع کیف هایی که باید داشته باشد آشنا شوید تا ست کردن کیف با لباس برایتان راحت تر شود.
کیف زنانه
نکته بسیار مهم ست كردن كيف و كفش این است که به خاطر داشته باشید بهتر است تمام رنگ های به کار رفته در ست لباس ها و کیف و کفشتان در نهایت به هم بیایند. اگر خیلی طرفدار رنگ های روشن و متفاوت نیستید و دوست ندارید ریسک کنید، رنگ های مجموعه خنثی، مثل سفید، سیاه، توسی و سرمه ای را بیشتر در استایلتان به کار ببرید. برای مثال یک دامن شلواری سرمه ای را را با یک تی شرت سفید، کیف طوسی و کفش سفید همراه کنید و خیالتان از بابت نتیجه راحت باشد.

5. توجه به جنس کیف و کفش

همان طور که هر رنگی پیام مخصوص به خودش را دارد، هر متریال یا جنسی هم پیام خاص خودش را انتقال می دهد. به همین دلیل بهتر است جنس کیف و کفش را در ست كردن كيف و كفش طوری انتخاب کنید که در نهایت به هم بیایند؛ برای مثال در تابستان اگر کیف پارچه ای در دست می گیرید، خوب است که کفش خنک یا پارچه ای بپوشید و کمتر سراغ کفش های جلو بسته و چرمی بروید. اگر جنس کفشتان جیر است، بهتر است جنس کیفتان هم جیر باشد یا حداقل بخش کوچکی از آن از پارچه جیر تهیه شده باشد. همین نکات به ظاهر جزئی به شما کمک می کنند برای خودتان استایلی شیک و جذاب بسازید.

کیف و کفش‌های طرح دار معمولا پیچیدگی بیشتری برای ست شدن دارند. اما اصول کلی که در این زمینه وجود دارد این است که کیف و کفش طرح دار باید با لباس ساده مورد استفاده قرار گیرد. مثلا گزینه‌های مناسب برای دورهمی‌های صمیمانه می‌تواند کفش پاشنه بلند جلو بسته، کفش لژدار و یا کالج باشد و کیف‌های ساده و کتان هم در کنار این موارد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ژورنالی از مانتو نخی دخترانه تابستانی شیک ترند 1402

ست كردن كيف و كفش

6. استفاده از اکسسوری‌های جذاب

این موضوع را با مثالی برای شما توضیح می‌دهیم. وقتی می‌خواهید به طور مثال ست طوسی و صورتی را بپوشید اما کیف صورتی رنگ ندارید. در چنین شرایطی اکسسوری‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانید این ست را کامل کنید. شما می‌توانید از مواردی مثل شال یا دستمال گردن یا حتی پیکسل استفاده کنید و ترکیب رنگ را در ست خود رعایت کنید. فقط این مهم است که خود را محدود نکنید و از خلاقیت خود استفاده کنید.

ست كردن كيف و كفش

7. کیف دستی و یا کوله پشتی؟

معمولا اندازه کیف‌ها می تواند نشان دهنده‌ی کاربرد آن‌ها باشد. خانم‌ها معمولا برای استفاده روزمره ترجیح می‌دهند تا از کیف‌های بزرگتر مثل کیف‌های دستی و یا کوله پشتی استفاده کنند. کیف‌های دستی بزرگ معمولا برای یک استایل نیمه رسمی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال استفاده از کیف‌های بزرگ در کنار شلوار جین و یک مانتوی آزاد و کفش کتانی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

اما در موقعیت‌های رسمی و مهمانی‌ها معمولا از کیف‌های کوچک و شیک استفاده می‌شود. این کیف‌ها معمولا دارای بندهای بلند و یا زنجیری هستند. باید دقت کنید که این کیف‌ها فضای بسیار زیادی ندارد و شما باید تنها اشیاء بسیار ضروری را در آن قرار دهید.

ست كردن كيف و كفش

8. سادگی، عنصری کلیدی در سِت کردن کیف و کفش

سادگی در انتخاب طرح و رنگ کیف و کفش موضوعی است که همه‌ی افراد به آن تاکید دارند. با این حال اگر تصمیم گرفتید از کیف طرح دار استفاده کنید، حتما کفش خود را ساده انتخاب کنید و همین که رنگ کفش شما با آن همخوانی لازم را داشته باشد، کافیست.

ست كردن كيف و كفش

9. یکی را فدای دیگری نکنید

یکی از نکاتی که در ست كردن كيف و كفش شاید فراموش شود این است که نباید یکی را فدای دیگری کرد.

یعنی نباید کیف و یا کفش خود را به گونه ای انتخاب کنید که دیگری به چشم نیاید. بلکه باید کیف و کفش به گونه ای انتخاب شوند که هر دو به یک اندازه گیرا و جذاب باشند.

10. اندازه کیف مهم است

اگر برای انتخاب مدل کفش رسمی، پاشنه‌ دار بودن یکی از شرایط لازم است؛ در مورد کیف‌ ها اندازه آن‌هاست که می‌تواند رسمی یا روزمره بودنشان را تحت تاثیر قرار دهد. کیف‌های مخصوص مهمانی که تحت عنوان کیف دستی یا کلاچ شناخته می‌شوند، در گذشته صرفا برای موقعیت‌های رسمی به کار می‌رفتند.

ست كردن كيف و كفش

این روزها کیف دستی‌های بزرگتری طراحی می‌شوند که برای ساختن یک استایل نیمه رسمی شیک ایده خوبی به حساب می‌آیند. برای مثال می‌توان یک شلوار جین، مانتوی آزاد، روسری بزرگ و کفش کتانی را با یک کیف دستی بزرگ و اسپرت همراه کرد . استایل زیبایی برای خود ساخت؛ اما استفاده از کیف‌های کوچکتر را به جشن‌ها و مهمانی‌های مهم اختصاص دهید. کیف‌های بزرگتر و ساده‌تر هم دیگر مدل‌هایی هستند که بهتر است استفاده از آن‌ها را به موقعیت‌های روزمره محدود کنید.

11.موقعیت شناس باشید

هر موقعیتی کیف و کفش مناسب آن موقعیت را می طلبد. برای مراسم و موقعیت های رسمی کفش های پاشنه دار و یا کیف های رسمی از جنس جیر و چرم مناسب است و برای دانشگاه و یا موقعیت های روزمره کوله پشتی و کتونی.

کالکشنی از جدیدترین مدل پالتو کتی کوتاه ترند زنانه و دخترانه راحت و شیک

پس اول شرایط محیطی که قرار است در آن حضور داشته باشید، را درک کنید و بعد برای انتخاب و خرید تصمیم گیری نمایید. در خرید کفش زنانه چه برای عروسی و چه دانشگاه، فراموش نکنید که راحتی آن اولویت اول را دارد.

ست كردن كيف و كفش

 چند ايده جسورانه براي ست كردن كيف و كفش

اولین موضوعی که باید  در خصوص ست كردن كيف و كفش در نظر داشته باشید این است که امروزه خوش استایل بودن نیاز به کمی ریسک دارد. یعنی شما باید در ست کردن رنگ‌ها و جنس‌های مختلف جسارت زیادی داشته باشید.

جنس‌های مختلف را با هم ترکیب کنید

از اینکه یک بوت چرمی را با کیفی از جنس جیر در کنار یکدیگر قرار دهید، اصلا هراس نداشته باشید. لازم نیست حتما کیف و کفش شما از یه جنس باشند. کافی است برای یک بار هم که شده این کار را امتحان کنید، نتیجه شگفت‌آور خواهد بود. البته برعکس این موضوع نیز قابل بررسی است. یعنی یک بوت جیر به همراه کیفی از جنس چرم، استایل شما را دگرگون خواهد کرد.

ست كردن كيف و كفش

سادگی و زمینه‌های طرح‌دار را در کنار یکدیگر قرار دهید

اگر یک کفش طرح‌دار دارید و روی آن نقش‌هایی از گل قرمز دیده می‌شود، پیشنهاد ما این است که کیف شما تک رنگی از نقش کفش، یعنی قرمز باشد. اگر کیف را نیز طرح‌دار انتخاب کنید، نباید انتظار یک استایل جذاب را داشته باشید. بر عکس این موضوع نیز صادق است. در صورتی که کفش‌تان ساده و بدون طرح است بهتر است که کیف کمی شلوغ‌تر انتخاب شود. البته در این قسمت باید به میزان شلوغی بخش‌های دیگر آیتم‌های استایل خود مثل مانتو، شلوار و روسری نیز دقت کنید. بهترین حالت این است که تنها یک عنصر از استایل‌تان طرح زیادی داشته باشد.

رنگ‌های براق و مات را در کنار هم قرار دهید

اگر دوست دارید که در ست كردن كيف و كفش در یک پالت رنگی قرار داشته باشند. بهتر است برای جذاب کردن این ست، حداقل در انتخاب جنس کمی جسارت به خرج دهید. به عنوان مثال ست کردن یک کفش سفید مات با کیفی براق از رنگ طلایی خیلی روشن، یک انتخاب هوشمندانه است. همه‌ی ما این را می‌دانیم که دو رنگ بژ و قهوه‌ای رنگ‌هایی خنثی و ایدئال هستند .که با انواع استایل‌ها هم‌خوانی دارند. حال پیشنهاد ما این است که رنگ بژ را از دسته رنگ‌های براق انتخاب کنید .در حالی که کیفتان ترکیبی از رنگ کرم یا قهوه‌ای مات است. پوشیدن این ترکیب با یک کت نخودی رنگ، استایلی ساده و در عین حال خیره‌کننده خواهد ساخت.

ست كردن كيف و كفش

از انتخاب دو طرح مختلف، هراس نداشته باشید

لازم نیست که حتما کیف و کفش شما هر دو طرحی ساده یا پلنگی داشته باشند. قرار دادن دو طرح مختلف در کنار هم باعث تکمیل استایل شما می‌شود. انتخاب یک کفش ساده‌ی کرم یا قهوه‌ای رنگ با کیفی پلنگی مخمل که رنگ غالب آن مخالف رنگ کفش باشد، یک انتخاب جسورانه و در عین حال زیبا است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *