افتتاح حساب ترکیه

این گوهر اروپایی، دومین کشور پربازدید جهان، دارای مناظر بی نظیر، غذاهای لذیذ و آب و هوای مطلوب است. اسپانیا سالانه بیش از 84 میلیون بازدید کننده دارد. بسیاری از افراد به دلیل زندگی مقرون به صرفه، امکانات رفاهی عالی، به ویژه مالیات پایین، مهاجرت به اسپانیا را انتخاب می‌کنند. برای کسانی که خارج از اتحادیه اروپا قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند، اسپانیا چهار نوع ویزا برای متقاضیان در نظر گرفته است که هر کدام دارای مزایا و الزامات متمایز هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

شرایط مهاجرت به اسپانیا

صرف نظر از نوع ویزا، متقاضیان برای دریافت ویزا اسپانیا باید اتباع غیر اتحادیه اروپا باشند، بیمه درمانی خصوصی داشته باشند، سابقه کیفری پاک در پنج سال گذشته داشته باشند، از نظر مالی خودکفا باشند و در زمان درخواست به طور غیرقانونی در اسپانیا اقامت نداشته باشند. کشورهای عضو شنگن نیازی به ویزا ندارند اما از آنجایی که کشور ایران عضو حوزه شینگن نیست باید برای دریافت اقامت، اقدام به اخذ ویزا کند.

شرایط مهاجرت به اسپانیا بسته به نوع ویزا انتخابی شما، متفاوت است اما یک سری شرایط هستند که در همه ویزاهای اسپانیا ثابت هستند، مثلا؛ تمکن مالی، پاسپورت که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد، عکس پاسپورتی، ترجمه گواهینامه رانندگی، عدم سوء پیشینه و …

روش‌های مهاجرت به اسپانیا شامل: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج و تولد می‌باشد. شما متقاضیان می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید به انتخاب هر یک از این روش‌ها اقدام کنید.

همانطور که پیش از این به روش‌های مهاجرت به اسپانیا اشاره کردیم در ادامه به معرفی هر یک و شرایطی که باید برای هر کدام از این روش‌ها در نظر داشته باشید نیز می‌پردازیم تا در زمان اقدام با اطلاعات کامل به دفاتر مهاجرتی مراجعه کنید.

بهترین برندهای کت تک مردانه

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

شروع یک سفر آموزشی در اسپانیا مستلزم دریافت نامه پذیرش صادر شده از هر دانشگاه اسپانیا قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی می‌باشد. این فرآیندی است که ممکن است دلهره آور به نظر برسد، به ویژه برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که برای اولین بار قصد دارند برای تحصیل به خارج از کشور سفر کنند. برای اطمینان از ارسال موفقیت آمیز درخواست برای ویزای تحصیلی اسپانیا، مهم است که این روش را با دقت طی کنید. برای تحقق رویای خود، باید بورسیه تحصیلی یا پذیرش در یک دانشگاه اسپانیا را دریافت کنید و اگر ملیت غیر اتحادیه اروپا هستید، باید برای ویزای تحصیلی اسپانیا نیز درخواست دهید. ویزای تحصیلی اسپانیا نوع خاصی از ویزای بلند مدت است که به اتباع غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که قصد دارند دوره‌های آکادمیک را دنبال کنند، تحقیقاتی انجام دهند، دستیار تدریس شوند یا دوره‌های آموزشی را در اسپانیا برای مدت بیش از 90 روز پشت سر بگذارند، اعطا می‌شود. با این حال، اگر مدت تحصیل شما کمتر از 90 روز باشد، ممکن است نیازی به ویزای دانشجویی نداشته باشید، اما بسته به ملیت شما، ممکن است ویزای شینگن کوتاه مدت مورد نیاز باشد. متقاضیان برای واجد شرایط بودن برای این ویزای تحصیلی باید شرایط مختلفی از جمله داشتن پذیرش از یک موسسه معتبر، تمکن مالی کافی، ترجمه ریز نمرات، بیمه درمانی و سابقه کیفری پاک داشته باشند. در صورت دریافت بورسیه تحصیلی باز هم شما به تمکن مالی کافی برای دریافت ویزا نیاز دارید؛ چرا که دولت اسپانیا باید مطمئن شود که شما از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل در اسپانیا بر می‌آیید.

مهاجرت کاری به اسپانیا

برای زندگی و کار در اسپانیا، به ویزای کار نیاز دارید (مگر اینکه از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشید). شهروندان غیر اتحادیه اروپا نمی‌توانند به طور قانونی توسط یک شرکت اسپانیایی بدون ویزای کار استخدام شوند. قبل از دریافت ویزا کاری باید یک جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از یک کارفرما در اسپانیا داشته باشید تا بتوانید برای ویزا اقدام کنید. علاوه بر آن باید مجوز کار این کشور را دریافت کنید که البته بر عهده کارفرما شما است. این مجوز 1 ساله است و در صورت راضی بودن کارفرما از شما، می‌توانید به تمدید آن اقدام کنید. بعد از 5 سال کار مداوم در اسپانیا می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. شما باید حداقل سه ماه قبل از سفر خود به اسپانیا درخواست دهید. روش مهاجرت کاری به اسپانیا به چند دسته تقسیم می‌شود، شامل: ویزا کاری بلند مدت، ویزا خوداشتغالی، ویزا کار دانشجویان، بلوکارت اسپانیا و ویزا کاری کوتاه مدت اسپانیا.

قهوه مناسب برای طبع و مزاج شما چیست؟

ویزا سرمایه گذاری اسپانیا

اگر تمکن مالی خوبی دارید و از سرمایه خوبی برخوردار هستید می‌توانید از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا، اقدام به دریافت ویزا این کشور کنید. خرید سهام، کار آفرینی، خرید ملک، ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه از جمله راه‌هایی هستند که به شما در دریافت ویزا سرمایه گذاری اسپانیا کمک می‌کنند.

تا به حال نام ویزا گلدن اسپانیا را شنیده‌اید؟ این نوع ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد خرید املاک را دارند. اما این ملک شما باید بیش از 5000 یورو ارزش داشته باشد. در صورت خرید آن ملک به شما ویزا گلدن ارائه می‌شود که از طریق آن اقامت اسپانیا را دریافت می‌کنید. برخی از مدارکی که برای دریافت ویزا سرمایه گذاری اسپانیا نیاز دارید، عبارت است از:

عکس، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، اسناد مربوط به سرمایه گذاری شما، اصل و کپی از تمکن مالی، مدارک مربوط به اثبات هویت، پرداخت هزینه ویزا و …

اخذ ویزا از طریق ازدواج و تولد

اگر شما با یک فرد اسپانیایی که شهروند آنجا است، ازدواج کنید می‌توانید اقامت اسپانیا را دریافت کنید. البته ازدواج باید واقعی باشد و باید مدارک بسیاری را برای اثبات ازدواج خود ارائه دهید. علاوه بر آن شخصی که در اسپانیا است باید توان پرداخت هزینه‌های زندگی خود و همسر خود را داشته باشد.

قانون تولد در اسپانیا بر اساس خون است. یعنی، این که شما فرزند خود را در اسپانیا به دنیا بیاورید، کافی نیست و حتما باید مادر یا پدر کودک تابعیت اسپانیا را داشته باشد و در اسپانیا به دنیا آمده باشند. در این صورت کودک تازه متولد شده می‌تواند اقامت اسپانیا را دریافت کند.

همه چیز درباره ارز دیجیتال تتر و ویژگی های این ارز

در زمینه تولد، در صورتی که یک خانواده اسپانیایی کودکی را به فرزند خواندگی قبول کنند، آن کودک تابعیت اسپانیا را دریافت می‌کند. مدارک لازم در این بخش شامل تمکن مالی، شناسنامه، پاسپورت، مدارک مربوط به ازدواج و …

نتیجه گیری

مهاجرت به اسپانیا شامل 4 روش قانونی است که به توضیح درباره هر کدام پرداخیتم. حال شما باید با توجه به شرایط و هدفی که دارید، به انتخاب یکی از روش‌های مهاجرتی بالا اقدام کنید. مدارک و اسناد لازم برای هر کدام از روش‌های مهاجرت به اسپانیا را معرفی کردیم. هر کدام از این مدارک نیاز به ترجمه معتبر و رسمی دارند. برای این که ترجمه شما معتبر و قانونی باشد می‌توانید از خدمات ترجمه رسمی دارالترجمه رسمی رنسانس استفاده کنید. زمانی که مدارک شما به درستی ترجمه شده باشند، هم روند دریافت ویزا شما سریع‌تر پیش می‌رود و هم پذیرش و دریافت ویزا شما امکان پذیر می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با دفتر دارالترجمه رنسانس تماس بگیرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

6 دی 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *