افتتاح حساب ترکیه

طرز تهیه انواع کیک

امروزه کیک‌های مختلفی در طعم و رنگ‌های متفاوت طبخ شده و به مصرف می‌رسند. در واقع تفاوت در ذائقه افراد باعث شده تا تنوع بسیار بالایی در طرز تهیه انواع کیک و طعم‌هایی آن‌ها به وجود آید. در این مطلب قصد داریم راجع به طرز تهیه انواع کیک صحبت کرده و نکات مهمی را بازگو کنیم.

طرز تهیه انواع کیک خانگی

کیک‌های خانگی در واقع همان کیک‌های ساده هستند که با تزئینات و طعم دهنده‌های مختلف، به طرق مختلفی تهیه می‌شوند. در این بخش قصد داریم ابتدا طرز تهیه کیک ساده خانگی را بیان کنیم. برای طعم دادن به کیک ساده و طبخ انواع کیک‌های مختلف می‌توانید به مواد اولیه کیک، مواد دلخواه را برای تغییر طعم کیک ساده اضافه نمایید.

مواد لازم

·3 عدد تخم مرغ

·یک پیمانه شکر

·دو پیمانه آرد گندم

·یک قاشق مرباخوری وانیل

·نصف پیمانه شیر esl

·2 قاشق مربا خوری بکینگ پودر

·نصف پیمانه روغن مایع

طرز تهیه کیک ساده خانگی

1.برای تهیه این کیک باید در گام اول، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و دو بار الک کنید.

2.یک ظرف کوچک بردارید و به آن روغن اضافه نمایید. در مرحله بعد هم شیر و وانیل را به شکر اضافه کنید. سپس آن‌ها را هم زده تا مواد کاملا ترکیب شوند.

3.در مرحله بعد تخم مرغ‌ها را به مخلوط شیر و شکر خود اضافه کنید و مجددا خوب هم بزنید.

4.در گام بعدی باید خیلی آرام و مرحله به مرحله آرد را هم به مواد خود اضافه نمایید. مواد را ترجیحا با لیسک هم بزنید تا پف کیک نخوابد.

پرفروش ترین دستگاه زیبایی صورت در سال 2023

5.در نهایت کیک را داخل فر گذاشته تا پخته شود.

طعم‌دار کردن کیک

برای طعم دار کردن کیک، راه‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید دو قاشق پودر کاکائو به مواد اولیه خود اضافه کرده و یک کیک شکلاتی داشته باشید. حتی می‌توانید در کنار شیر esl رامک به مواد آب پرتقال افزوده و کمی پوست پرتقال داخل آن رنده کنید. بدین ترتیب یک کیک پرتقالی خواهید داشت.

نکات مهم در استفاده از شیر هنگام طبخ کیک

شیر یکی از مواد اصلی کیک است که بدون آن طبخ کیک نتیجه خیلی جالبی نخواهد داشت. هر چه شیر مرغوب‌تر و طعم آن تازه‌تر باشد، طعم نهایی کیک نیز بهتر خواهد شد. بنابراین باید توجه کنید که چه نوع شیری را برای طبخ کیک استفاده می‌کنید. تفاوتی ندارد که به دنبال طبخ کیک ساده هستید و یا دوست دارید کیک طعم‌دار داشته باشید، بهر حال شیر esl رامک می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

اما چرا شیر esl رامک بهترین انتخاب است؟ این شیر با آخرین تکنولوژی روز دنیا فرآوری می‌شود. بدین ترتیب تمامی میکروارگانیسم‌های عامل فساد در آن از بین می‌روند. باکتری‌هایی مانند سالمونلا، ای کلای و… از جمله باکتری‌هایی هستند که در روند آماده سازی شیر رامک از بین می‌روند. بدین ترتیب احتمال ایجاد بیماری در افراد به شدت کاهش می‌یابد. از این رو استفاده آن در کیک می‌تواند بسیار مفید باشد. زیرا از یک سو، شیر esl بسیار تازه و خوش طعم بوده و از سوی دیگر به راحتی فاسد نمی‌شود. به همین دلیل مدت نگهداری کیک نیز می‌تواند بیشتر شود.

نکته قابل توجه دیگر در فرآوری شیر esl این است که در تهیه آن از مواد افزودنی استفاده نمی‌شود. هر چند ماندگاری شیر در این روش بسیار بالاتر از سایر روش‌ها می‌باشد. اما این اتفاق به دلیل استفاده از مواد افزودنی مضر نیست. دلیل این امر صرفا به نوع فرآوری و بسته‌بندی متفاوت شیر esl مربوط است. بنابراین هنگام استفاده نباید هیچ نگرانی از این بابت داشته باشید.

در هنگام اضافه وزن حیوانات باید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

فوت و فن‌های طبخ کیک که نمی‌دانید!

شاید طرز تهیه انواع کیک ساده به نظر برسد اما چرا گاهی نتیجه آنطور که می‌خواهیم نمی‌شود؟ شاید فوت و فن‌هایی وجود دارد که از چشم ما پنهان می‌ماند. در این قسمت چند فوت و فن مهم را ذکر می‌کنیم که کمک می‌کند تا کیک بسیار خوشمزه‌تر و با بافت بهتری داشته باشید.

·هنگامی که قصد اضافه کردن شیر esl را دارید، باید اجازه دهید دمای آن به دمای اتاق برسد. البته این موضوع راجع به تمامی موادی که در یخچال نگهداری می‌شوند، صدق می‌کند. بنابراین قبل از استفاده از شیر و تخم مرغ آن‌ها را حداقل یک ساعت قبل از طبخ کیک، در محیط بگذارید تا هم دمای سایر مواد شوند. این کارکمک می‌کند تا در نهایت مخلوط یکدست‌تری داشته باشید. زیرا سرد بودن یک جزء باعث می‌شود با سایر اجزا به خوبی مخلوط نشود.

·همانطور که گفتیم بهتر است بکینگ پودر را همراه با آرد الک کنید. این کار کمک می‌کند تا بکینگ پودر به خورد تمامی مواد رفته و به شکل یکدست‌تری در کیک پخش شود.

·در برخی دستور طبخ‌ها، سفیده و زرده به شکل جداگانه زده می‌شوند. زرده به دلیل ماهیتی که دارد، سرشار از چربی بوده و خیلی پف نمی‌کند. اما از طرفی سفیده تخم مرغ با هم زدن به راحتی پف کرده و به همین دلیل باعث اسفنجی شدن بافت کیک می‌شود. بنابراین اگر به دنبال کیکی با بافت اسفنجی هستید، باید سفیده و زرده را جدا کرده و جداگانه هم بزنید. در جدا کردن زرده و سفید نهایت دقت را به خرج دهید زیرا اگر کمی زرده و سفیده باهم مخلوط شوند، در نهایت سفیده خیلی پف نخواهد کرد.

آشنایی با روش‌های تحلیل در بازار فارکس

·شیر و تخم مرغ تازه جزو مهم‌ترین مواد در طبخ کیک هستند. بنابراین اگر به تازه بودن آن‌ها شک دارید، دست نگه داشته تا بتوانید مواد اولیه تازه تهیه کنید. شیر esl رامک به دلیل نوع فرآوری، مدت ماندگاری بالایی داشته و نباید نگران طعم و تازگی آن باشید. اما چگونه از تازگی تخم مرغ‌ها مطلع شویم؟ کافیست تخم مرغ‌ها را در یک ظرف آب بزرگ قرار دهید. اگر تخم مرغ در ته ظرف ماند، به احتمال زیاد تازه است. در سایر حالت‌ها باید به تازه بودن آن شک کنید.

کلام آخر

کیک خانگی یکی از خوشمزه‌ترین عصرانه و یا حتی صبحانه‌هایی است که می‌توانید در منزل طبخ کنید. امروزه انواع متفاوتی کیک خانگی در منازل طبخ می‌شود. اما چه فوت و فن‌های پنهانی در طبخ کیک خانگی وجود دارد که می‌تواند آن را خوشمزه‌تر کند؟ در این مطلب راجع به این فوت و فن‌های پنهان صحبت کرده و شیر esl رامک را هم به عنوان بهترین شیر مورد استفاده برای طبخ کیک معرفی کردیم.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

30 خرداد 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *