قرمز کردن لب

داشتن لب های قرمز و خوشرنگ به چهره شما جذابیت و شادابی خاصی می‌دهد اما ضرورتی ندارد برای قرمز کردن لب حتما از آرایش و رژ لب استفاده کنید. ما در ین مطلب از گروه زیبایی شادمگ به شما راهکارهایی ارائه میکنیم تا لب‌های نرم و قرمز داشته باشید.

لب قرمز

داشتن لبهایی تیره یا خشکیده و بی رنگ اصلا خوش آیند نیست از طرفی هم استفاده از رژلب هایی با برندهای مختلف هم تنها راه چاره نیست چرا که هر روز مضرات جدیدی از مواد شیمیایی موجود در رژلب ها کشف می شود که برای سلامتی بدن همانند سم عمل می کنند.

قرمز کردن لب

پس برای رنگ بخشیدن به لب ها چه کاری می توان انجام داد؟ بهترین روش، استفاده از مواد طبیعی و گیاهی برای قرمز کردن لب ها و رنگ و روح بخشیدن به آنها است که در این بخش از دنیای مد نمناک با آنها آشنا می شوید.

دلایل تیرگی و خشکی لب‌ها

لب‌ها ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند گردش خون کم، استرس، مواد مخدر، سیگار کشیدن و موارد دیگری تیره شوند. بهتر است از چنین اقداماتی اجتناب کنید. در ادامه تعدادی از عوامل اصلی که باعث تیره شدن لب‌ها می‌شوند را فهرست کردیم:

  • کم آبی و خشک نگه داشتن لب‌ها برای مدت طولانی
  • عادات نامناسب در سبک زندگی (عدم مصرف میوه و سبزیجات)
  • استفاده مداوم از لوازم آرایشی لب یا محصولات
  • ملاسما یا هیپرپیگمانتاسیون
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید
  • کم خونی
  • مصرف کافئین و نوشیدنی‌های گرم
  • واکنش آلرژیک
  • استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت
  • سیگار کشیدن زیاد
  • مصرف زیاد کافئین
  • عدم تعادل هورمونی
    با رفع تیرگی لب می‌توان رنگ صورتی و قرمزی لب‌ها را باز گرداند. با این حال، بدون استفاده از روش‌های مناسب و مداوم مراقبت از لب، این مهم امکان‌پذیر نیست.
  • قرمز کردن لب

روش‌های خانگی برای قرمز کردن لب

ممکن است از خود بپرسید: «چگونه لب‌های زیبا داشته باشیم؟» برای داشتن لب‌های زیبا، هم راه‌های طبیعی و هم مصنوعی وجود دارند. روش‌های مصنوعی شامل جراحی پلاستیک، اسکراب یا لایه برداری هستند که می‌توانند در طولانی مدت به لب‌های شما آسیب جدی وارد کنند. اما روش‌های طبیعی زیر می‌توانند اثرات مثبت بیشتری داشته باشند:

اسکراب عسل و شکر

می‌توانید از اسکراب عسل و شکر استفاده کنید تا کمی قرمزی و طراوت به لب‌های خود ببخشید. این اسکراب در راستای قرمز کردن لب تاثیر مثبت خواهد گذاشت. اسکراب بسیار ملایم بوده و با پوست لطیف لب‌های شما سازگار است. این اسکراب به آرامی سلول‌های مرده پوست که اغلب ظاهر ناخوشایندی به لب‌های شما می‌بخشند را لایه برداری می‌کند.

خواص عسل

در حالی که می‌توانید این اسکراب را با شکر سفید نیز درست کنید، شکر قهوه‌ای برای پوست بسیار ملایم‌تر است. همچنین شکر قهوه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV) ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز محافظت می‌کند.اسید گلیکولیک موجود در قند نیز پوست را حالت می‌دهد و از آن در برابر سموم محافظت می‌کند.

عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است. به این معنی که رطوبت را جذب می‌کند. عسل به حفظ رطوبت و سلامت لب‌های لایه برداری شده نیز کمک می‌کند. آنزیم‌های موجود در عسل نیز باعث روشن شدن رنگ پوست لب‌ها می‌شوند.

روش استفاده

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را در یک کاسه کوچک بریزید. یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید. اسکراب را با انگشت روی لب‌های خود بمالید. به مدت یک دقیقه آن را به آرامی روی لب‌های خود ماساژ دهید.

ماساژ نه تنها به لایه برداری کمک می‌کند بلکه گردش خون را نیز در لب‌ها بهبود می‌بخشد و با گذشت زمان لب‌ها را سالم‌تر و زیباتر می‌کند. بگذارید اسکراب چند دقیقه روی لب‌هایتان بماند و سپس آن را با آب بشویید. این درمان را ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار کرده تا نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

دانه انار و شیر

انار در زیبایی طبیعی لب و روشن کردن رنگدانه‌های لب بسیار مفید است. انار حاوی ترکیبی به نام پونیکالاگین است که از تولید ملانین جلوگیری کرده و همچنین از تیره شدن لب‌های شما در مواجهه با نور خورشید جلوگیری می‌کند.

انواع رنگ لاک تابستانی خفن و شیک ؛ گرمای تابستون رو حس نکنید

روش استفاده: یک مشت دانه انار بردارید و آن را آسیاب کنید. دانه انار آسیاب شده را با مقداری خامه شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روی لب‌های خود بمالید. حدود ۱۵ دقیقه بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. این کار را روزانه برای حدود یک ماه به طور مداوم تکرار کنید و سپس می‌توانید ببینید که لب‌های شما قرمز شده‌اند.

تمشک، آلوئه‌ورا و عسل ارگانیک

تمشک حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های حیاتی است که برای حفظ سلامت و قرمز کردن لب بسیار مفید است. هم تمشک و هم توت فرنگی می‌توانند لب‌های تیره را به صورتی گلگون تبدیل کنند. ترکیب عسل مورد استفاده در این درمان، یک عامل مرطوب‌کننده طبیعی است که می‌تواند لب‌های شما را نرم کرده و به بازیابی رنگ صورتی طبیعی آن‌ها کمک کند.

آلوئه‌ورا نیز یک ماده تسکین دهنده است که برای ترک خوردگی و تحریک لب‌ها مؤثر است. این گیاه مغذی برای رشد سلول‌های جدید پوست مفید است و به کاهش آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید نیز کمک می‌کند. آلوئه‌ورا همچنین یک ماده تسکین دهنده است که در درمان لب‌های ترک خورده و تحریک شده نیز نقش حیاتی دارد. به طور کلی اسکراب لب که از تمشک، آلوئه‌ورا و عسل ارگانیک ساخته شده باشد، واقعا می‌تواند به صورتی شدن طبیعی لب‌های شما کمک شایانی کند.

روش استفاده

مقدار مساوی از چند تمشک، ژل آلوئه‌ورا و عسل ارگانیک را در یک کاسه بریزید. آنها را خوب مخلوط کنید تا یک خمیر روان به دست آید. این خمیر را با ماساژ ملایم روی لب‌های خود بمالید. قبل از اینکه خمیر را بشویید، اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید.

روغن لیمو و بادام برای قرمز کردن لب

آب لیمو که یک سفید کننده و تونر طبیعی پوست است که برای بسیاری از انواع پوست بی‌خطر است. لیمو یک راه مؤثر برای از بین بردن آسیب ناشی از آفتاب بر روی لب‌ها و قرمز کردن آنهاست. برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها، به یک مرطوب کننده خوب مانند روغن بادام شیرین نیاز دارید. روغن بادام شیرین، لب‌های شما را از درون آبرسانی کرده و به یکدست‌‌تر شدن رنگ لب‌ها نیز کمک می‌کند.

درمان کم کاری تیروئید در طب سنتی

روش استفاده

از آب نصف لیمو را در یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین استفاده کنید. این دو ماده را با قاشق یا انگشت خود کاملاً مخلوط کنید. کمی از مخلوط روغن بادام و آبلیمو را بردارید و به آرامی روی لب‌های خود ماساژ دهید. برای کسب بهترین نتیجه، بگذارید مخلوط یک شب روی لب‌های شما بماند. این روند را هر شب به مدت ۳ تا ۴ هفته تکرار کنید تا متوجه تغییرات شوید.

آب چغندر

می‌دانید که آب چغندر چگونه زبان و دندان‌های شما را صورتی می‌کند، حتی باعث می‌شود لباس‌ها و انگشتان شما نیز رنگ بگیرند. چغندر همچنین برای از بین بردن رنگدانه‌های تیره لب عالی است. علاوه بر اینکه آب چغندر طبیعی بوده، فاقد مواد شیمیایی و ارزان است. پس چرا از آن برای قرمز کردن لب استفاده نکنیم؟

نحوه استفاده

یک قاشق غذاخوری آب چغندر را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید. لب‌های خود را با یک تکه پنبه خیس کنید و مایع ایجاد شده را روی لب‌های خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب روی لب‌ها بماند. صبح روز بعد متوجه خواهید شد که لب‌های شما نرم و صورتی شده‌اند. این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید تا از لب‌های زیبای خود لذت ببرید.

لیمو و شکر

لیمو یک عامل سفیدکننده طبیعی عالی است و شکر به عنوان یک لایه بردار تمام سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بنابراین این ترکیب برای قرمز کردن لب مؤثر خواهد بود. اسید سیتریک موجود در آب لیمو، به رفع تیرگی لب کمک می‌کند و به نوبه خود باعث می‌شود که لب‌های شما قرمز به نظر برسند.

یکی از مواردی که باید مراقب باشید، این است که لیمو ماهیتی اسیدی دارد و برای همۀ انواع پوست مناسب نیست. بنابراین اگر در حین استفاده از مخلوط لیمو و شکر احساس سوزش کردید، استفاده از آن را قطع کرده و راه‌های دیگر را امتحان کنید.

روش استفاده: یک برش نازک لیمو را برش دهید و مقداری شکر روی آن بپاشید. لیمو را برای چند دقیقه روی لب‌های خود بمالید. به زودی متوجه خواهید شد که لب‌های شما قرمز می‌شوند. برای رسیدن به بهترین نتیجه هر سه روز یک بار این درمان را تکرار کنید.

با این ترفندا بدون هزینه پوست صورتت رو سفت کن

قرمز کردن لب ها با یخ

یخ می تواند گردش خون را در لب های شما بالا ببرد. زمانی که یخ را روی لب های خود می مالید گردش خون در لب های شما زیاد می شود.

درمان آفت دهان

در نتیجه لب هایتان سرخ می شوند. هر روز یک تکه ی کوچک یخ را روی لب های خود ماساژ دهید. تا جایی که احساس درد کنید یخ را روی لب ماساژ دهید. این گونه خون بیشتری به لب های شما می رسد و لب های خوش رنگ و جذابی خواهید داشت.

قرمز کردن لب ها با جوش شیرین

جوش شیرین سلول های مرده ی پوست لب شما را از بین می برد. این گونه لب های سرخ و زیباتری خواهید داشت. برای استفاده مقداری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید. یک ترکیب خمیری به دست می آید. ترکیب را به مدت یک دقیقه با انگشت روی لب های خود بمالید. حرکت انگشتان شما باید به صورت دورانی باشد.

این کار را آهسته انجام دهید و فشار زیادی به لب های خود وارد نکنید. چرا که ممکن است باعث زخم شدن و خونریزی پوست لب شوید. در انتها لب های خود با آب ولرم بشویید. مقداری روغن نارگیل روی لب هایتان بمالید. اکنون شما لب های قرمز و نرم دارید

مراقبت از لب ها

قرمز کردن لب ها با لایه برداری

لایه برداری لب کمک می کند که پوست های خشک شده ی لب از بین بروند. این گونه تیرگی و خشکی لب های شما برطرف می شود. برای داشتن لب های قرمز به صورت طبیعی هر شب روی لب های خود مسواک بکشید. مسواک را به صورت دایره ای روی لب هایتان بکشید.

این گونه سلول های مرده ی پوست لب از بین می روند و رنگ لب های شما سرخ می شود. این روش را اگر هر شب انجام دهید، به مرور زمان لب های زیباتر و نرم تری خواهید داشت.

 لب هایتان را مرطوب کنید

پوست لب هم درست مانند پوست صورت است. اگر به اندازه کافی مرطوب نباشد و آبرسانی نشود، خشک و بی رنگ و رو خواهد بود. بنابراین سعی کنید همیشه لب هایتان را مرطوب کنید. با این کار پوست لب شما آبرسانی می شود و خوش رنگ و با طراوت خواهد بود.

قرمز کردن لب

برای مرطوب کردن لب ها می توانید از روغن های گیاهی و کره کاکائو استفاده کنید. این مرطوب کننده ها باعث قرمزی لب های شما می شوند.

از لب‌ها در مقابل آفتاب محافظت کنید

بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم نیاز به محافظت در مقابل آفتاب دارد. نور خورشید نه تنها برای لب‌ها خطرناک است بلکه باعث تغییر رنگ لب‌ها و ایجاد نقاط تیره روی آن‌ها می‌شود. پس لازم است از بالم لبی استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب هم باشد و SpF آن حداقل ۱۵ باشد و آن را در تمام طول سال نه فقط تابستان استفاده کنید.

لب‌ها را مرطوب نگه دارید

مرطوب کردن لب‌ها آن‌ها را براق و خوشرنگ می‌کند و از پوسته پوسته شدن و خشک شدن لب‌ها پیشگیری می‌کند. پس از هربار لایه برداری لب‌ها یک یالم لب مغذی و قوی روی لب‌ها بزنید و اگر از خشکی لب رنج می‌برید در محیط زندگی خود از دستگاه بخور استفاده کنید.

آب کافی بنوشید

اگر بدن شما دچار کم آبی شود اولین نشانه‌های آن روی لب‌های شما مشخص خواهد شد. هر روز را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید و در طول روز ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید. اگر در محیط‌های خشک و گرم فعالیت می‌کنید و تعریق زیاد دارید یا غذاهای شور مصرف می‌کنید این مقدار را افزایش دهید.

قرمز کردن لب

سیگار نکشید

سیگار کشیدن و دود حاصل از سوختن تنباکو باعث بیرنگ شدن لب‌ها می‌شود و همچنین باعث چروک روی لب و نازک شدن آن هم می‌شود. پس اگر می‌خواهید لب های قرمز و زیبایی داشته باشید هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنید.

راهکارهایی برای زیبایی طبیعی لب

درمان‌های دیگری نیز به شرح زیر وجود دارند که به قرمز کردن لب کمک می‌کنند:

اسکراب لب

لایه‌برداری ملایم می‌تواند برای از بین بردن خشکی لب مفید باشد. اسکراب لب همچنین می‌تواند گردش خون را تحریک کند و در نتیجه باعث صورتی شدن رنگ لب‌ها شوند. از انواع محصولات اسکراب لب طبیعی و مصنوعی می‌توان برای زیبایی لب‌ها استفاده کرد.

صفر تا صد اطلاعاتی که باید برای ریش گذاشتن و جذاب شدن بدانید

برای استفاده از اسکراب لب:

اسکراب را به آرامی روی لب‌های خشک ماساژ دهید.
لب‌ها را بشویید و خشک کنید.
بالم لب بزنید.
پوست لب‌ها ظریف است، بنابراین آن را به سختی مالش ندهید. بیش از یک یا دو بار در هفته از اسکراب‌های مصنوعی لب استفاده نکنید.

ماساژ لب

ماساژ می‌تواند گردش خون را در لب‌ها تقویت کند که این ممکن است لب‌ها را قرمزتر نشان دهد. افراد می‌توانند روزی یک ‌بار به آرامی لب‌ها را با روغن‌های غذایی مانند روغن نارگیل ماساژ دهند. از طرف دیگر، می‌توان این روغن را در طول شب به عنوان یک درمان جهت آبرسانی روی لب‌ها استفاده کرد.

قرمز کردن لب

ماسک لب

ماسک‌های لب درمان‌هایی هستند که شامل استفاده از یک ماده روی لب‌ها، ماندن آن برای مدت زمان معین و سپس شستن ماسک می‌شود. برخی افراد گزارش می‌دهند که ماسک‌های لب حاوی زردچوبه، سلامت و ظاهر لب‌هایشان را بهبود می‌بخشند. یک بررسی در سال ۲۰۱۸ اشاره داد که زردچوبه ممکن است رنگدانه روی صورت را کاهش دهد که این ممکن است دلیل محبوبیت این ماده را نشان دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا به طور قطعی ثابت شود که ماسک روی لب‌ها مؤثر است یا خیر.

برای تهیه ماسک لب زردچوبه کارهای زیر را انجام دهید:

پودر زردچوبه را با روغن نارگیل مخلوط کنید.
روی لب‌ها بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.
لب‌ها را بشویید و خشک کنید.
توجه داشته باشید که زردچوبه می‌تواند باعث لک شدن موقت پوست اطراف لب شود.

بالم لب

برخی از شرکت‌های آرایشی و بهداشتی از روغن نعناع در بالم لب استفاده می‌کنند تا ظاهر طبیعی لب‌ها را ایجاد کنند. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، روغن نعناع حاوی منتول است، ترکیبی که می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کند که این مهم ممکن است منجر به برافروختگی موقتی لب‌ها شود. مردم می‌توانند بالم لب حاوی نعناع را از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی خریداری کنند.

نکات مهم در قرمز کردن لب

در مقابل تمایل به لیسیدن اسکراب شیرین عسل و شکر از روی لب‌هایتان مقاومت کنید. بزاق پوست تازه لایه برداری شده لب‌های شما را خشک می‌کند و لب‌ها را مستعد ترک می‌کند.
بالم لب اغلب حاوی مواد شیمیایی است که می‌تواند به مرور زمان لب‌های شما را کدر کند. سعی کنید از بالم لب‌های ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از آب برگ نعناع تازه مخلوط با آبلیمو و عسل به عنوان روشن کننده لب استفاده کنید.
اگر عادت دارید لب‌هایتان را لیس بزنید، باید آن را تا لبه‌ی لبه‌ها انجام دهید زیرا بزاق باعث ترک خوردن و خشک شدن لب‌ها می‌شود و به مرور زمان لب‌ها را تیره و کدر می‌کند.
از یک ضدآفتاب خوب استفاده کنید تا از لب‌هایتان در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت کند و بدنتان را هیدراته نگه دارد.
اگر تیرگی لب‌های شما ژنتیکی است، ممکن است کاری از دستتان برنیاید.

نکته مهم

مصرف سیگار و همچنین مصرف کافئین را کاهش دهید.

قرمز کردن لب
همیشه قبل از خواب، رژ لب خود را پاک کنید.
هرگز از محصولات تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.

چگونه لب های زیبایی داشته باشیم؟

لب های زیبا بدون ارایش برای بسیاری از افراد به عنوان یک دغدغه شناخته می‌شود. برای این که بتوانید قرمزی لب‌های خود را افزایش دهید، بهتر است 4 الی 5 عدد گلبرگ رز قرمز تهیه کنید و لب‌های خود را با آن بپوشانید. این کار را به مرور زمان در طول هفته انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. علاوه بر مورد گفته شده، موارد دیگری وجود دارند که رعایت کردن آنها باعث خواهند شد تا رنگ طبیعی به لب‌های خود بدهید که پیش تر آنها را بیان کردیم. همچنین ترکیب گلبرگ‌های خرد شده با سرشیر باعث می‌شود تا یک بالم لب تهیه کنید.
کافی است ترکیب به دست آمده را به صورت روزانه به مدت 20 دقیقه بر روی لب‌های خود قرار دهید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

5 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *