افتتاح حساب ترکیه
لایه برداری پوست

ماسک‌های موجود در محصولات بهداشتی انواع مختلفی دارند که ماسک‌های لایه بردار یکی از انواع آن است. ولی لایه برداری پوست صورت با ماسک خانگی هم امکان‌پذیر است. گروه زیبایی شادمگ این ماسک ها را به شما آموزش میدهد.

ماسک های لایه برداری پوست

لایه‌ برداری پوست صورت یک روش عالی برای پاک کردن پوست است که باعث می‌شود سلول‌های مرده از روی آن برداشته شوند و پوست صورت روشن‌تر و درخشان‌تر شود. با استفاده از ماسک‌های مختلفی می‌توانید لایه‌برداری پوست را انجام دهید. این روزها حتی محصولات شوینده صورت هم حاوی لایه بردار هستند.

اینکار باعث حذف پوست‌های مرده می‌شود و هر نوع آلودگی را از روی آن پاک می کند. این آلودگی‌ها وارد منافذ پوست می‌شوند و جوش و لک ایجاد می‌کنند. به همین دلیل، لایه برداری پوست صورت با ماسک برای جلوگیری از جوش زدن بسیار مهم است.

لایه برداری پوست

البته غیر از ماسک روش‌های متعددی برای لایه برداری پوست صورت وجود دارد. باید آنها را امتحان کنید تا ببینید کدام ‌یک برای شما مناسب‌تر است. اسکراب‌ها، پاک‌کننده‌ها، براش‌ها، سرم‌ها، کرم و انواع ماسک برای لایه‌ برداری صورت در بازار موجود است.

لایه برداری پوست صورت چیست؟

فرایندی است که در آن سلول‌های مرده پوست از روی سطح پوست جدا و برداشته می‌شوند. این کار باعث می‌شود که پوستی نرم‌تر، جوان‌تر، سالم‌تر و تمیزتر داشته باشید.

فواید لایه برداری پوست

لایه برداری پوست فواید زیادی دارد که در ادامه به ده مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  1. از بین بردن سلول‌های مرده پوست
  2. از بین بردن چربی‌های اضافه پوست
  3. تمیز کردن و تخلیه کردن منافذ پوست
  4. فراهم کردن شرایط مناسب برای نفوذ عمقی محصولات مراقبت از پوست و تاثیرگذاری بیشتر آنها
  5. افزایش سرعت ترمیم و بازسازی پوست و سرعت بخشیدن به فرایند احیاء پوست
  6. کمک به بهبود ظاهر لک‌های پوستی
  7. بهبود کک و مک و لک‌های ناشی از جوش و آفتاب سوختگی
  8. کمک به نرم کردن پوست
  9. کاهش ظهور خط و چین و چروک در پوست
  10. سرعت بخشیدن به فرایند التیام و ترمیم جای به جامانده از جوش و آکنه

لایه‌ برداری پوست فرآیند جدا کردن سلول‌های مرده از لایه بیرونی پوست است. این فرآیند حساس را نباید ساده گرفت. لایه بردار باید مناسب پوست شما باشد.

در این مطلب، هفت اسکراب لایه برداری پوست به شما معرفی می‌‍شود که به‌آسانی می‌توانید آنها را در خانه تهیه کنید و در فرایند پاکسازی صورت از آنها استفاده کنید.

چرا لایه برداری پوست مهم است؟

لایه برداری پوست از بین‌بردن سلول‌های مرده از لایه بیرونی پوست است. به همین دلیل یکی از اصول رایج در دنیای زیبایی پوست آن است که پوست شما حداقل به یکبار لایه برداری در هفته نیاز دارد.

لایه برداری پوست

از بین بردن سلول‌های مرده پوست باعث تقویت روند بازسازی سلول‌های نهفته در اعماق پوست و نهایتاً شادابی و جوانسازی پوست می‌شود.

پاکسازی و لایه برداری پوست به روش خانگی

هنگام انتخاب محصول لایه‌بردار باید مطمئن باشید محصول آسیبی به پوست شما نمی‌رساند یا منجر به افزایش قرمزی یا آکنه نمی‌شود.

هر محصول لایه برداری برای هر نوع پوستی مناسب و مؤثر نباشد، قبل از انتخاب روش لایه برداری، نوع پوست خود را در نظر بگیرید:

قبل از انتخاب روش لایه‌برداری پوست، نوع خود را در نظر بگیرید

  • پوست حساس ممکن است پس از استفاده از لایه‌بردار دچار سوزش یا خارش شود.
  • معمولی، شفاف و غیرحساس است.
  • خشک، پوسته‌پوسته، زبر و دچار خارش است.
  • چرب، براق و چرب است.
  • پوست مختلط در بعضی قسمت‌های پوست خشک و در بعضی قسمت‌های دیگر چرب است.

از سوی دیگر، دو روش عمده مکانیکی و شیمیایی برای لایه‌ برداری پوست در خانه وجود دارد. روشی را که انتخاب می‌کنید باید متناسب با نوع پوست‌تان باشد. در لایه‌برداری مکانیکی از برس، اسفنج یا اسکراب استفاده می‌شود که برای از بین بردن فیزیکی سلول‌های مرده پوست کاربرد دارند.

در لایه‌برداری شیمیایی از مواد شیمیایی، مانند آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید، برای حل کردن تدریجی سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست هنگام لایه‌برداری، متخصصان پوست رعایت نکات زیر را حین انجام آن توصیه می‌کنند:

لایه برداری پوست

رعایت نکات لایه‌برداری

در انتخاب محصولات مراقبت از پوست، دقت کنید

بعضی از داروها، مثل کرم‌های رتینوئید تجویزشده توسط پزشک یا محصولات حاوی رتینول یا بنزوئیل پروکساید، یا حتی محصولات بدون نسخه ممکن است باعث پوسته‌ریزی یا حساسیت بیشتر پوست شوند.

لایه‌ برداری پوست حین استفاده از این داروها یا محصولات می‌تواند منجر به بدتر شدن خشکی پوست یا ایجاد آکنه شود.

 روش لایه‌برداری متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید

اگر پوست شما حساس، خشک یا مستعد آکنه است، شستشوی پوست با لیف و یک لایه‌بردار شیمیایی ملایم را در دستور کار خود قرار دهید؛ نه لایه‌برداری مکانیکی که ممکن است برای این نوع پوست بسیار تحریک‌کننده و سنگین باشد.

اگر پوست شما چرب و ضخیم است می‌توانید از روش‌های شیمیایی قوی‌تر یا لایه‌برداری مکانیکی استفاده کنید.

البته اگر رنگ پوست شما تیره است یا پس از سوختگی متوجه لکه‌های تیره روی پوست شدید یا جای نیش حشرات روی پوست‌تان زیاد است یا آکنه‌های پوستی دارید، از انجام لایه‌ برداری پوست به صورت مکانیکی یا شیمیایی قوی خودداری کنید.

برای برخی افراد به‌ویژه کسانی که پوست تیره دارند انواع شدیدتر لایه‌برداری ممکن است به ایجاد لکه‌های تیره روی پوست منجر شود.

 نسبت به پوست خود مهربان باشید

اگر شما برای لایه برداری پوست از محصولات شیمیایی استفاده می‌کنید، محصول را به آرامی و با استفاده از حرکت‌های دایره‌ای کوچک روی پوست ماساژ دهید.

این کار را حدود ۳۰ ثانیه انجام دهید و بعد با آب ولرم، نه آب داغ، پوست‌تان را بشویید. هنگام استفاده از برس یا اسفنج، ضربات کوتاه ملایم به پوست وارد کنید.

در صورت داشتن زخم باز یا بریدگی روی پوست‌تان یا آفتاب‌سوختگی، به هیچ‌وجه از لایه‌بردار استفاده نکنید.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

طبق تحقیقات انجام شده لایه‌ برداری پوست می‌تواند باعث خشکی پوست شود؛ بنابراین، پس از لایه‌برداری بلافاصله از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست‌تان سالم و مرطوب باشد.

برنامه مناسبی برای رسیدگی به پوست خود داشته باشید

اینکه پوست شما به چند‌بار لایه‌برداری نیاز دارد به نوع آن و روش لایه برداری بستگی دارد. به‌طور کلی، هرچه لایه‌ برداری پوست سنگین‌تر و تهاجمی‌تر باشد، دفعات کمتری باید انجام شود.

مراقب باشید که بیش از اندازه از پوست لایه‌ برداری نشود؛ زیرا این کار به قرمزی و تحریک پوست منجر می‌شود.

اسکراب‌های لایه‌بردار خانگی پوست

لایه‌ برداری پوست به جدا شدن سلول‌های مرده پوست و دیگر ناخالصی‌های باقی‌مانده روی پوست شما و همچنین تمیز نگه داشتن صورت و سلامت پوست‌تان کمک می‌کند.

لایه برداری پوست

صنعت زیبایی محصولات فراوانی به بازار عرضه کرده است که می‌توانند به لایه‌ برداری پوست شما کند. محصولات تجاری که حاوی پلاستیک، رایحه‌های حساسیت‌زا، گلیسرین، پارابن‌ها، فتالات‌ها و سایر مواد مؤثره مشکل‌آفرین هستند، می‌توانند آسیبی جدی به پوست لطیف صورت بزنند.

با این همه، جای نگرانی نیست. شما می‌توانید اسکراب‌های لایه‌بردار صورت را به سادگی در خانه درست کنید. آنها کم‌هزینه و برای پوست شما مناسب هستند.

اگر به اسکراب صورت نیاز دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید. در ادامه نحوه تهیه بهترین اسکراب‌های صورت را برای لایه برداری پوست با شما در میان گذاشته‌ایم.

نحوه استفاده از رژگونه مایع و پخش یکدست آن

اسکراب صورت شکر ساده

مواد لازم
یک قاشق چای‌خوری شکر دانه‌ریز، دو قطره آب، یک یا دو قطره اسانس روغنی لیمو، پرتقال، درخت چای و یا اسطوخودوس (اختیاری)

طرز تهیه و مصرف
تمام مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. با نوک انگشتان به آرامی اسکراب را روی پوست تمیز صورت ماساژ دهید. مراقب باشید اسکراب با چشم تماس پیدا نکند.

بعد پوست را با آب خنک بشویید و با یک حوله تمیز به‌آرامی خشک کنید. بعد از لایه برداری پوست در صورت لزوم، از کمی روغن به عنوان مرطوب‌کننده استفاده کنید.

اسکراب صورت ذرات شکر

مواد لازم
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه و مصرف
روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا به‌خوبی ترکیب شوند. برای لایه برداری پوست مدت ۶۰ ثانیه اسکراب را با حرکات دایره‌ای و ملایم روی پوست تمیز صورت و گردن ماساژ دهید.

لایه برداری پوست

سپس پوست را با آب گرم شستشو داده و خشک کنید. زمانی‌که فرصت زیادی ندارید با این دستورالعمل آسان، یک لایه‌ بردار پوست برای خودتان تهیه کنید.

لایه برداری پوست با شکر و روغن نارگیل

می‌توانید برای تهیه اسکراب بیشتر، نسبت مواد مورد نیاز را هم افزایش دهید و آن را برای سه ماه نگه دارید.

اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید، آن را در یخچال نگه دارید؛ زیرا روغن نارگیل نقطه ذوب نسبتا پایینی دارد.

اسکراب صورت شکر و شکلات

مواد لازم
یک‌چهارم فنجان شکر قهوه‌ای، یک‌هشتم فنجان روغن زیتون، یک‌قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

طرز تهیه و مصرف
تمام مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. برای لایه برداری پوست مقدار زیادی از اسکراب را روی پوست تمیز صورت به مدت ۶۰ ثانیه ماساژ دهید .

در صورت تمایل، بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

اسکراب بلوبری و عسل

مواد لازم
یک‌دوم فنجان بلوبری تازه، دو قاشق غذاخوری عسل (عسل خام و محلی بهتر است)، یک تا دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه و مصرف
تمام مواد را در یک غذاساز کوچک ترکیب کنید تا یکدست و نرم شوند. برای لایه برداری پوست یک لایه ضخیم اسکراب را به پوست تمیز صورت بزنید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

اسکراب صورت لیمو و شکر

مواد لازم
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، آبِ نصفِ یک عدد لیمو، یک‌دوم فنجان شکر دانه‌ریز

طرز تهیه و مصرف
برای لایه برداری پوست روغن زیتون، عسل و آب لیمو را در یک کاسه کوچک هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند.

ماده به‌دست‌آمده را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای به مدت یک دقیقه روی پوست صورت‌تان ماساژ دهید و بعد پوست را با آب گرم بشویید.

اسکراب صورت عسل و جو دوسَر

مواد لازم
یک‌دوم فنجان جو پخته‌نشده، دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای‌خوری جوز هندی، ۱۵ قطره اسانس اسطوخودوس، ۱۵ قطره اسانس درخت چای، یک قاشق چای‌خوری اسطوخودوس خشک (اختیاری)

طرز تهیه و مصرف
جو دو سر را با استفاده از مخلوط‌ کن ریز کنید. دقت کنید که به‌صورت پودر در نیاید؛ فقط ریز شود. بلغور جو دوسر را به همراه باقی مواد در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

لایه برداری پوست

برای لایه برداری پوست آن را به‌ آرامی و با حرکات دایره‌ای‌ شکل روی پوست‌تان ماساژ دهید. آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی نگه دارید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

عسل، جو دوسر، جوز هندی، اسانس اسطوخودوس و اسانس درخت چای علاوه بر لایه برداری پوست به کم شدن بروز جوش و مرطوب شدن پوست کمک می‌کند.

اسکراب صورت برای پوست خشک

مواد لازم
یک‌ چهارم فنجان جو پخته‌ نشده، یک‌هشتم فنجان عسل، یک‌هشتم فنجان روغن زیتون

طرز تهیه و مصرف
نحوه تهیه این اسکراب شبیه عسل و جو دوسَر است و برای پوستی که نیاز به رطوبت دارد عالی عمل می‌کند.

پرتقال، عسل و شکر

مواد لازم
۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال
۱ قاشق غذاخوری عسل
یک فنجان شکر
چند قطره روغن زیتون

این لایه بردار خانگی برای پوست‌های آفتاب‌سوخته و برنزه بسیار مناسب است.

عسل و شکر را در آب پرتقال بریزید. می‌توانید چند قطره روغن زیتون هم به آنها اضافه کنید. این ترکیب را به‌خوبی مخلوط کنید و آن را به شکل دایره‌ای روی پوست بمالید. اگر می‌خواهید لایه برداری پوست به‌خوبی صورت بگیرد، این ترکیب را ۲ بار در هفته استفاده کنید.

لایه بردار کیوی

مواد لازم
۱ عدد کیوی
۲ قاشق چای‌خوری شکر
چند قطره روغن آفتابگردان

کیوی، چربی پوست را از بین می‌برد. کسانی که پوست خیلی چرب دارند و از جوش‌های ریز شاکی‌اند، باید کیوی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانند یا از ماسک لایه بردار آن استفاده کنند.

ابتدا یک کیوی را پوست بکنید و آن را بکوبید و له کنید. طوری که با اضافه کردن شکر و چند قطره روغن آفتابگردان مخلوطی یک‌دست ایجاد بشود.

لایه برداری پوست

مخلوط را روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه آن را بشویید و پس از خشک کردن پوست از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ترکیب بادام و عسل برای لایه برداری پوست صورت

مواد لازم
۴ تا ۶ عدد بادام
۱ قاشق چای‌خوری عسل
بادام‌ها را پودر کنید و روی آنها عسل بریزید. مخلوط را روی پوست صورت بگذارید و بعد از چند دقیقه صورت‌تان را با آب گرم شست‌و‌شو بدهید. بادام خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد و عسل به صاف شدن پوست شما کمک می‌کند.

 تخم‌مرغ، نمک دریایی و لیمو

مواد لازم
۱ عدد تخم‌مرغ
۲ قاشق چای‌خوری نمک دریایی

نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو
چند قطره عسل
سفیده‌ی تخم‌مرغ را با نمک دریایی و آب لیمو مخلوط کنید.

چند قطره عسل به آن اضافه کنید و ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط را روی پوست بگذارید. بعد از مدتی صورت‌تان را با آب بشویید. این ترکیب باعث می‌شود، چربی اضافی پوست گرفته شود و پوستی بدون لک داشته باشید!

خیار

خیار، ساده‌ترین ماسک لایه بردارِ پوست است. تنها کاری که باید بکنید این است که خیاری را پوست بگیرید، آن را بکوبید و له کنید.

ماده را روی پوست بگذارید و ماساژ بدهید. سپس صورت‌تان را بشویید. خیار باعث مرطوب شدن پوست می‌شود.

توت‌فرنگی، جو دوسر و آبلیمو

مقداری توت‌فرنگی را با جو دوسر مخلوط کنید. چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید، ماسک لایه برداری پوست صورت شما آماده است، فقط کافی است آن را روی پوست‌تان بگذارید.

استفاده‌ی مداوم از این لایه بردار نتایج خیلی خوبی برای پوست به ارمغان می‌آورد. فقط حواس‌تان باشد با چشم‌ها تماس پیدا نکند.

ماسک جوش شیرین برای جوش‌های سرسیاه

مواد لازم
۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین
۱ قاشق غذاخوری شکر
جوش شیرین و شکر را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آنها را به‌خوبی هم بزنید و خمیر حاصل را روی پوست و گردن‌تان بمالید. از تماس آن با چشم‌ها جدا خودداری کنید.

بعد از ۳ تا ۴ دقیقه صورت‌تان را بشویید. این ترکیب برای درمان جوش سرسیاه کاربرد زیادی دارد.

ماسک لایه بردار قوی خانگی با نشاسته و ماست

یکی از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی، ماسک نشاسته و ماست می باشد که هر دو مواد تشکیل دهنده آن برای پاک سازی و تمیز کردن پوست جزو برترین ها به شمار می روند . همچنین یک اسکراب خانگی برای جوش محسوب می شوند.

لایه برداری پوست

نشاسته با تکیه بر ویتامین ها و مواد معدنی متعددی که دارد، به خوبی می تواند سلول های مرده را از روی پوست پاک نماید، جوش ها را خشک کند و در نهایت نیز باعث شود تا پوست صورت نرم تر و زیباتر به نظر برسد.

محبوبترین و جدیدترین رنگ مو 2022 زنانه و دخترانه جذاب

همچنین ماست نیز حاوی مقادیر زیادی لاکتیک ‌اسید می باشد که از آن می توان به عنوان یک لایه ‌بردار خانگی قوی یاد کرد. علاوه بر این ماست، مواد مغذی فوق ‌العاده دیگری هم دارد که می توانند به درخشندگی و جوانی پوست کمک نمایند.

مواد لازم

نشاسته : 3 قاشق غذا خوری

ماست کم چرب یا پرچرب : 1 قاشق غذا خوری

توجه داشته باشید، اگر قصد استفاده از این ماسک به عنوان لایه بردار خانگی برای پوست چرب را دارید، حتما باید از ماست کم چرب استفاده کنید و در کنار آن نیز از چند قطره آب لیمو ترش کمک بگیرید.

اما اگر برای پوست های خشک به کار می گیرید، می توانید از ماست هایی که درصد چربی بالایی دارند هم استفاده نمایید.

طرز تهیه لایه بردار خانگی نشاسته

برای تهیه این اسکراب لایه بردار صورت خانگی باید نشاسته را پودر کرده و با ماست مخلوط نمایید. برای به دست آمدن ماسک آن قدر مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست درآید.

سپس ماسک خود را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. بعد از گذشت این زمان صورت خود را با آب سرد بشویید.

چه کسی و چه وقت باید از لایه بردار استفاده کند؟

هر کسی می تواند لایه برداری پوست صورت را انجام دهد اما ما یک تا سه بار در ماه را بسته به نوع پوست توصیه می کنیم.

همان طور که می دانید لایه برداری پوست یکی از بهترین روش ها برای تازه کردن پوست بدن و از بین بردن پوست مرده است و اگر دستور درستی داشته باشد برای انواع پوست و شرایط مناسب است.

آیا انجام مکرر آن خطر دارد ؟

در حد اعتدال این کار را انجام دهید چون اگر بیش از حد زیاده روی کنید، می تواند باعث ایجاد خشکی، خارش ، قرمزی و رنگ پوست غیر یکنواخت شود.

هم چنین، اگر در تابستان لایه برداری انجام دهید نور آفتاب حساسیت پوست را افزایش می دهد ویتامین ث و یا اسید لاکتیک ، ضد آفتاب را در تابستان توصیه می کنیم.

لایه برداری پوست

چیزی که بیشتر مشتریان درک نمی کنند این است که پ هاش بسیار مهم تر از درصد ترکیبات فعال است هرچه پ هاش پایین تر باشد پوسته پوسته بیشتر می شود به خصوص برای آن هایی پوستی تیره تر دارند.

عوارض جانبی می تواند ناشی از ناراحتی و التهاب رنگ دانه های پوست و افزایش حساسیت پوست باشد.

هدف نهایی هر لایه برداری از بین بردن لایه بیرونی پوست و سلول های مرده و تحریک کلاژن و الاستین برای محکم کردن لایه سالم زیر آن است.

انواع لایه بردار خانگی و خصوصیات هر کدام

ماسک های لایه بردار خانگی برای داشتن پوستی بدون چین و چروک

مواد لازم و مراحل آماده سازی:

1 / 2 فنجان خیار را بدون دانه بردارید
یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق سوپ خوری آب لیمو
بهترین درمان های خانگی برای خلاص شدن از چین و چروک روی صورت را بطور طبیعی ارائه می دهیم تمام مواد را با هم مخلوط کنید و آن را روی صورت اعمال کنید. خاصیت هایپرپیگمنتیشن خیار پوست را تمیز می کند و خطوط ، چروک ها را از پوست کاهش می دهد.

ماسک لایه برداری صورت با پوست میوه برای از بین بردن پوست مرده

مواد لازم و مراحل آماده سازی:

1 / 2 فنجان آناناس
اضافه کردن 4 / 1 فنجان پاپایه تازه
1 / 2 قاشق سوپ خوری عسل
نصف فنجان آناناس را به یک چهارم فنجان پاپایه تازه و نصف قاشق سوپ خوری عسل اضافه کنید. آن ها را با هم مخلوط کنید تا خمیری را شکل دهید و آن را روی صورت و گردن بمالید این ماسک سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را مرطوب می کند. میوه ها را به هم اضافه کنید و بعد عسل را اضافه کنید.

لایه برداری پوست صورت با ماسک صورت ترمیمی

مواد لازم و مراحل آماده سازی:

خمیر گوجه فرنگی را خارج کنید
1 بسته ژلاتین
دو قاشق سوپ خوری آب پرتغال
ژلاتین را حرارت و آن را حل کنید و پوره گوجه فرنگی به آن اضافه کنید، آن را به طور کامل مخلوط کرده و روی صورت بمالید. آن را به مدت 20 دقیقه بگذارید و در هنگام خشک شدن با آب بشویید.

این گوجه فرنگی سطح پ هاش طبیعی پوست را احیا می کند و به عنوان درمان طبیعی عالی برای درمان لکه ها کار می کند. ژلاتین به تغییر پوست کمک می کند در حالی که عصاره پرتغال به عنوان یک عامل پوسته پوسته کننده عمل می کند.

لایه برداری پوست با ماسک برای درخشندگی

مواد لازم و مراحل آماده سازی:

چطور پوست درخشنده داشته باشید؟ آنطور که در بخش سلامت پوست در نمناک آورده ایم یک زرده تخم مرغ بردارید و آن را یک قاشق سوپ خوری عسل، 1 / 4 فنجان عصاره لیمو و یک بسته ژلاتین اضافه کنید.

تمام مواد مختلف را در کاسه ای بریزید تا خمیر مناسبی داشته باشید خواص مرطوب کنندگی تخم مرغ باعث افزایش سطح رطوبت پوست می شود و عصاره پوست لیمو سلول های مرده پوست را بیرون و تولید سلول های جدید را تحریک می کند.

لایه برداری پوست

رطوبت پوست با ماسک لایه برداری پوست صورت

مواد لازم و مراحل آماده سازی:

آووکادو له شده 1/2
دو قاشق غذاخوری عسل
1 عدد سفیده تخم مرغ
لایه برداری پوست برای دادن رطوبت بیشتر پوست . سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا پف کند ، آووکادو خرد شده و دو قاشق سوپ خوری عسل را با آن مخلوط کنید .

خمیری فرم دهید و آن را به صورت اعمال کنید سفیده تخم مرغ، رطوبت را به پوست می دهد که در آن آووکادو رنگ را کاهش می دهد.

ماسک آب انگور ،ماست، توت فرنگی و عسل برای لایه برداری پوست صورت خشک

انگور ، ماست، توت فرنگی و عسل برای لایه برداری پوست عالی عمل می کند از اسیدهای طبیعی میوه ها برای تمیز کردن پوست استفاده می شود ماست و عسل پوست را نرم و لطیف می کنند. انگورهای رسیده و توت فرنگی را با هم ترکیب کنید.

عسل آلی تیره در یک ظرف کوچک در مایکروویو تا زمانی که مایع شود گرم کنید توت فرنگی و خمیر انگور را با عسل مخلوط کنید و مقداری ماست به آن اضافه کنید تا خمیر نرم شود.

این خمیر را روی صورت به جز چشم ها بمالید پس از 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید و سپس آب سرد را روی صورت خود بریزید.

ماسک لایه بردار سیب سبز برای همه انواع پوست

برای درست کردن این لایه بردار باید سیب سبز داشته باشید مواد دیگر عسل و سفید تخم مرغ هستند .

تنها کاری که باید انجام دهید این است که 2 قاشق سیب سبز را در ظرف بریزید و 2 قاشق عسل و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید .

باید همه چیز را با هم ترکیب کنید و روی صورت بمالید باید 20 دقیقه روی صورت نگه داشته شود زمانی که خشک شد می توانید پوست را بشویید و تفاوت پوست را ببینید.

ماسک لایه بردار پرتقال برای از بین بردن برنزگی صورت

چگونه می توانید از شر تیرگی پوست با لایه بردارهای خانگی خلاص شوید؟ پرتقال رسیده را بردارید و پوست آن را بکنید حالا پوست پرتقال را زیر نور خورشید خشک کنید .

وقتی کاملا خشک شد آن را پودر کنید حالا یک ظرف بردارید .پوست پرتقال همچنین دو قاشق شیرو چند قطره لیمو اضافه کنید تمام مواد اولیه را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

ماسک لایه بردار موز برای پوست های نرم

فواید شگفت انگیز استفاده از ماسک صورت را ممکن است ندانید اما حتی موز هم نقش فوق العاده ای در ایجاد درخشش پوست و جذاب کردن پوست نقش بازی می کند. باید پوست موز را بکنید و آن را زیر آفتاب خشک کنید.

ترفند های راحت برای انتخاب لنز مناسب چشم | لنز چه رنگی بزنیم ؟

بعد از چند روز می توانید یک تکه پوست ترد به دست آورید پودر آن را بردارید و با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید همچنین مقداری دارچین را برای بو اضافه کنید. روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود بعد از خشک کردن پوست، آن را بشویید.

بررسی انواع روش لایه برداری پوست صورت

با افزایش سن نیاز به لایه برداری صورت افزایش می‌یابد اما باید توجه داشت که در لایه برداری پوست نباید افراط کرد زیرا خود می‌تواند باعث آسیب بیشتر به پوست شود.

روش‌های مختلفی برای لایه برداری یه به اصطلاح پیلینگ پوست وجود دارد. ماسک‌های خانگی، ماسک‌های شیمیایی آماده، کرم‌های لایه بردار، لیزر و میکرودرم از روش‌های مهم لایه برداری هستند که در ادامه مطلب بیشتر با آنها آشنا می‌شوید.

قدیمی‌ترین روش لایه برداری پوست

جالب است بدانید که قدیمی‌ترین روش لایه برداری پوست، کیسه کشیدن است. فشاری که کیسه به پوست می‌آورد و زبری آن باعث ایجاد خراش‌های بسیار کوچکی روی لایه مرده پوست می‌شود.

با استفاده از کیسه و سفیداب لایه مرده روی پوست جدا می‌شود و البته ترکیب سفیداب خود باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

عملکرد کیسه و سفیداب مشابه عملکرد میکرودرم و اکسید آلومینیوم است افرادی که پوست نرم و حساس دارند، می‌توانند به جای کیسه از لیف نرم برای لایه برداری پوست صورت خود استفاده نمایند.

لایه برداری با استفاده از ماسک‌های خانگی

اگر ترجیح می‌دهید به جای استفاده از مواد شیمیایی استفاده کنید، ماسک‌های لایه بردار خانگی را امتحان کنید. در ادامه این مطلب چند مورد از ماسک‌های لایه بردار خانگی ذکر شده است.

لایه بردارهای خانگی تعداد زیادی دارند که در اینجا فقط چند نمونه از آنها ذکر می‌شود.

دانه‌های ریز شکر و نمک دو مورد از لایه بردارهای معروف خانگی هستند. این دانه‌ها مانند یک اسکراب عمل کرده و پوست صورت را لایه برداری می‌کنند.

شکر را می‌توانید با عسل، آبلیمو یا گوجه فرنگی مخلوط کنید. برای لایه برداری پوست با استفاده از نمک، از نمک دریایی استفاده نمایید. نمک برای لایه برداری پوست‌های حساس مناسب نیست.
لیمو هم یک لایه بردار خانگی معروف است که می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با مواد دیگری مثل عسل و حنا و روغن زیتون مورد استفاده قرار بگیرد.

ماسک تخم مرغ، ماسک گوجه فرنگی، موز و آلوئه ورا هم از لایه بردارهای رایج هستند. این مواد به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر و یا در ترکیب با مواد لایه بردار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لایه برداری پوست با استفاده از کرم‌های لایه بردار یا ماسک‌های شیمیایی

معروف‌ترین ماده شیمیایی لایه بردار موجود در کرم‌های لایه بردار سطحی، آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید هستند که اولی برای پوست‌های خشک و دومی برای پوست‌های چرب به کار می‌رود.

این مواد لایه مرده پوست را جدا می‌کنند و در مواردی استفاده می‌شود که پوست تیره شده یا چین و چروک‌های ظریف دارد.

اگر لایه برداری پوست به منظور رفع لکه‌ها و جای جوش و تغییرات رنگ پوست انجام می‌گیرد باید از مواد لایه برداری استفاده شود که بتوانند به عمق بیشتری از پوست نفوذ کنند مثل لایه بردارهای حاوی تری کلرو استیک اسید (TCA).
اگر لایه برداری باید عمیق انجام شود از لایه بردارهای حاوی فنل استفاده می‌شود.

لایه برداری عمیق در مواردی مثل رفع ضایعات سرطان و چین و چروک‌های عمیق کاربرد دارد و چون فنل یک ماده بیهوش کننده هست لازم است که این نوع لایه برداری تحت نظر پزشک متخصص و در مطب یا بیمارستان انجام شود.

برای لایه برداری پوست، ماسک شیمیایی یا کرم لایه بردار را به آرامی روی پوستتان به صورت دورانی پخش کنید. برای این کار می‌توانید از انگشتان دستتان استفاده نمایید .

یا از برس‌های نرم مخصوص صورت. پس از مدت معین، صورت خود را با صابون و آب ولرم بشویید و خیل آرام با یک حوله نرم خشک نمایید. حوله را روی صورت خود نکشید. حتما و حتما بعد از لایه برداری پوست، از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.
لایه بردارهای ساده و با درصد کم را می‌توانید از داروخانه تهیه نمایید. اما برای استفاده از لایه بردارهای قوی‌تر یا با درصد بالاتر حتما باید با پزشک مشورت نمایید. لایه بردارهای شیمیایی را روی پوست اطراف چشم و لب خود نزنید.

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست با استفاده از لیزر

زمانی که پوست دارای کک مک و لکه و جای جوش باشد و با درمان‌های خانگی و شیمیایی جواب ندهد یا این که علت آنها ژنتیکی باشد باید به لیزر درمانی چشم امید بست.

بسته به نوع پوست و نوع ضایعه پوستی از انواع مختلف لیزر برای رفع این ضایعات استفاده می‌شود. البته مسلما هزینه لایه برداری پوست با استفاده از لیزر از روش‌های خانگی و شیمیایی بیشتر است اما توانایی‌های خیلی بیشتری هم برای لایه برداری پوست دارد.

لیزر فرکشنال برای لایه برداری پوست کاربرد زیادی دارد. با استفاده از این لیزر، نواحی مختلفی از لایه سلول‌های مرده پوست برداشته می‌شود .

لایه‌های سالم اطراف سبب تحریک رشد تکثیر سلول‌های جدید در روی پوست می‌شوند و به این ترتیب یک لایه جوان و شاداب جای لایه قبلی را می‌گیرد.

لایه برداری پوست با استفاده از میکرودرم

در لایه برداری پوست با استفاده از میکرودرم، پودری حاوی کریستال‌های ریز اکسید آلومینیوم که ماده‌ای بی خطر است با استفاده از دستگاه میکرودرم روی صورت پاشیده می‌شود.

این پودر خراش‌های کوچک و ظریفی در پوست ایجاد می‌کند. این خراش‌ها باعث جدا شدن سلول‌های مرده می‌شوند. سلول‌های مرده و پدر اکسید آلومینیوم توسط دستگاه میکرودرم مکش می‌شود. خراش‌ها سبب تحریک کلاژن سازی و ساخت سلول‌های جدید پوستی می‌شوند.

میکرودرم یکی از آسان‌ترین، مؤثرترین و محبوبترین روش‌های پاکسازی صورت می‎باشد. یکی از انواع این دستگاه‌ها میکرودرم خانگی می‎باشد که با استفاده از سری الماسه و مکش، پوست مرده را از سطح پوست پاکسازی می‎‌نماید.

دستگاه میکرودرم کیوت اسکین با طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد با قدرت مکش بالا علاوه بر سری سمباده ای، سری ماساژ و سری مکنده جوش چربی و جوش‌های سر سیاه را نیز دارا می‎باشد.

علاوه بر این با قرار دادن دستگاه میکرودرم در حالت لایت تراپی می‎توانید از قابلیت پرتوهای آبی استفاده نمایید.

بلو لایت تراپی یا همان درمان با نور آبی موثرترین و شناخته شده‌ترین راه درمانی ‌‌از بین بردن باکتری‌های عامل آکنه است که می‌تواند هم در مطب پزشک متخصص و هم در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

مراقبت‌های لازم پس از لایه برداری پوست

حتما لایه برداری پوست با استفاده از لیزر را زیر نظر متخصص پوست یا جراح زیبایی انجام دهید تا از عوارض مختلف لیزر درمانی در امان بمانید.
پوست پس از لایه برداری بسیار حساس است. بعد از لایه برداری حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید حتی الامکان از نور خورشید دوری نمایید.
در افرادی که تبخال می‌زنند، قبل و بعد از لایه برداری پوست با لایه بردارهای شیمیایی حاوی TCA باید از داروهای ضد ویروسی استفاده کنند تا ویروس تبخال به دیگر نقاط صورت آنها منتشر نشود.

بهترین راه برای پاک کردن پوست چیست؟

لایه‌ برداری پوست صورت یک روش عالی برای پاک کردن پوست است که باعث می‌شود سلول‌های مرده از روی آن برداشته شوند و پوست صورت روشن‌تر و درخشان‌تر شود.

ترکیب بادام و عسل برای لایه برداری پوست صورت چگونه است؟

۴ تا ۶ عدد بادام را پودر کنید و روی آنها ۱ قاشق چای‌خوری عسل بریزید. مخلوط را روی پوست صورت بگذارید و بعد از چند دقیقه صورت‌تان را با آب گرم شست‌و‌شو بدهید. بادام خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد و عسل به صاف شدن پوست شما کمک می‌کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *