افتتاح حساب ترکیه
لباس عروس پوشیده

لباس عروس پوشیده یکی از دغدغه عروس خانم های محجبه برای روز عروسی شان است که ما در گروه استایل شادمگ آن را حل کردیم. در این مطلب نکات مهمی در خصوص انتخاب لباس عروس پوشیده ارائه کردیم و چندین مدل لباس محجبه را برای نمونه در اختیارتان قرار دادیم. با ما همراه باشید.

لباس عروس پوشیده چگونه پا به عرصه مد و فشن گذاشت

در تصور عده زیادی، لباس عروس با حجاب با تاج، ترکیبی عجیب و غیرقابل درک است. اما این روزها، با گسترش صنعت مد و فشن، طراحان به فکر طراحی لباس‌هایی مناسب افراد با حجاب و مسلمان افتاده‌اند. با طراحی لباس‌های آستین دار و پوشیده، مشکل بسیاری از افراد باحجاب حل شد.

لباس عروس پوشیده

طراحان فعال در زمینه طراحی لباس عروس نیز، کم کم به فکر تامین نیازهای دختران مسلمان و علاقه‌مند به حجاب افتادند. بدین ترتیب، این روزها شاهد جذاب‌ترین لباس‌ عروس با حجاب ایرانی و خارجی هستیم.

بهترین مدل لباس عروس پوشیده چه ویژگی دارد

همان‌طور که ویژگی‌های خاصی برای لباس عروس معمولی وجود دارید، لباس عروس با حجاب نیز از این قاعده مستثنی نیست.‌ در این سبک لباس عروس، به‌دلیل حذف جذابیت‌های بصری اندام و ترکیب رنگ پوست با لباس، زیبایی پارچه و مدل لباس اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

استفاده از پارچه‌های شاین گران قیمت، گیپورها و دانتل‌های لوکس، در لباس عروس با حجاب رایج است. برای نمایش جذابیت و زیبایی عروس در مدل لباس محجبه، باید پارچه‌ و سنگ دوزی روی آن‌ها، جذابیت زیادی به لباس اضافه کند. معمولا، سنگ دوزی‌ در قسمت بالاتنه و آستین لباس عروس پوشیده، خیلی رایج است.

لباس عروس پوشیده

نکته مهم برای انتخاب لباس عروس

در نظر گرفتن بودجه مشخص

مانند تمام بخش‌های مراسم عروسی تعیین بودجه مشخص برای لباس عروس یکی از نکات مهم جهت انتخاب آن است. به یاد داشته باشید لازم است هنگام مراجعه به فروشگاه‌های لباس عروس در مورد بودجه مورد نظر خود با فروشنده صحبت کنید تا گزینه‌های مناسب را برای شما ارائه دهد.

بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا جهت صرفه جویی در بودجه لباس مورد علاقه خود را به صورت کرایه تهیه کنند. بهتر است در هنگام خرید از افراد نزدیک خود مانند خواهر یا مادر کمک بگیرید تا در کنار بودجه مورد نظر بتواند در مورد انتخاب بین گزینه‌های مطلوب با شما همکاری کند.

لباس عروس پوشیده

توجه به استایل و سبک خود

مطمئن باشید در هنگام انتخاب لباس عروس مانند هر لباس دیگر لازم است به سبک و استایل خود توجه کنید. در بیشتر اوقات قرار گرفتن در بین لباس‌های متنوع باعث ایجاد سردرگمی می‌شود به خاطر همین توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب لباس عروس مورد نظرتان به لباس‌های مجلسی موجود در کمد خود توجه کنید تا هنگام انتخاب لباس عروس دچار مشکل نشود.

به طور مثال بسیاری از عروس‌ها علاقه‌مند به استایل های مینیمالیست هستند و در مقابل برخی دیگر از آنها به انواع لباس‌های عروس سنگین و پرزرق و برق بیشتر علاقه دارند. در این صورت لازم است با در نظر گرفتن استایل خود لباس مورد نظر را انتخاب کنید تا از خریدار لباس عروس پشیمان نشوید.

لباس عروس پوشیده

خرید با ذهن باز

بعضی از مدلهای لباس عروس ممکن است تنها بر تن مدل‌ها یا حین عکاسی گزینه مناسبی باشند. هر شخص فرم بدن منحصر به فردی دارد به خاطر همین موضوع لازم است هنگام انتخاب لباس عروس با در نظر گرفتن فرم بدن خود گزینه مناسب را انتخاب کند. به طور مثال افرادی که فرم بدن آنها به شکل سیب است هرگز نباید به دنبال خرید انواع لباس‌های مدل ماهی باشند.

آشنایی با جذاب ترین سبک پوشش ؛ استایل رترو | هر چی تو کمدت از قدیم هست رو دربیار و بپوش !

در نظر گرفتن محل عروسی

یکی از نکات بسیار مهم که لازم است هنگام انتخاب لباس عروس پوشیده به آن توجه داشته باشید محلی است که مراسم شما در آنجا برگزار خواهد شد. بدون شک انتخاب لباس با در نظر گرفتن محل عروسی تفاوت بسیاری را در گزینه‌های موجود در ذهن شما ایجاد می‌کند.

لباس عروس پوشیده

به طور مثال انواع لباس‌های عروس پفی در مراسم عروسی که در خانه برگزار می‌شوند قابل استفاده نخواهند بود و لازم است از آن‌ها در مراسم عروسی که در تالارهای عروسی برگزار می‌شوند، استفاده شود.

به دنبال جستجو نباشید

برخی از عروس‌ها قبل از برگزاری مراسم به خاطر استرس و سردرگمی ایجاد شده همواره به دنبال انتخاب و خرید لباس عروس بهتر هستند. به این ترتیب نمی‌توانند گزینه مناسب را انتخاب کنند. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق، همراهی افرادی است که نظر آن‌ها برای شما مهم هست.

به این ترتیب همفکری با این افراد جهت انتخاب لباس عروس به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه‌تر بدون ایجاد سردرگمی لباس مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب سایز مناسب

برخی از لباس عروس پوشیده به خاطر متریالی که در تولید آنها به کار گرفته می‌شود وزن بسیار سنگینی دارند به خاطر همین موضوع اغلب بعد از گذشت چند ساعت ممکن است شما را خسته کنند. در کنار این موضوع عدم انتخاب سایز مناسب چالش‌های بسیار زیادی را با خود به همراه دارد.

لباس عروس پوشیده

بارها اتفاق افتاده است که عروس‌ها بدون در نظر گرفتن سایز خود، سایز کوچک‌تری را برای لباس انتخاب می‌کنند در این صورت آنها حتی امکان نفس کشیدن به طور طبیعی را هم ندارند! در مقابل برخی دیگر سایز بزرگ‌تری را نسبت به سایز واقعی خود انتخاب می‌کنند که لباس تن خور مناسبی برای آنها نخواهد داشت.

در نظر گرفتن آب و هوا

اطمینان داشته باشید که لباس عروس پوشیده مناسب برای فصل زمستان با لباس عروس مناسب در فصل تابستان هیچ سنخیتی با همدیگر ندارد و به خاطر همین موضوع لازم است علاوه بر محل برگزاری مراسم آب و هوای زمان مراسم را هم در نظر بگیرید. به طور مثال انتخاب لباس عروس مناسب برای فصل تابستان لباسی است که چسبندگی کمتری دارد و از لایه‌های زیادی تهیه نشده است.

توجه به نحوه عکاسی با لباس

برای اینکه یک ذهنیت کلی در مورد ظاهر لباس خود در عکس‌ها بدست آورید، لازم است هنگام پرو عکس بگیرید. عکس گرفتن در این مرحله به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کافی از عکس‌هایی که در آینده با لباس عروس خود که خواهید گرفت را به دست آورید. در این مرحله توجه داشته باشید که باید هنگام قدم زدن، حرکت کردن یا نشستن با لباس عروس احساس راحتی داشته باشید.

لباس عروس پوشیده

توجه به کیفیت پارچه

در اغلب اوقات برخی از افراد تصور می‌کنند تنها یک بار لباس عروس را به تن خواهند کرد و لازم نیست پارچه به کار برده شده در تولید و دوخت آن کیفیت بسیار بالایی داشته باشد؛ اما این موضوع تا حد زیادی غلط و نادرست است؛ زیرا بارها اتفاق افتاده که تنها یک لکه بسیار جزئی از عرق ظاهر بسیار نامناسبی را در لباس آنها به وجود آورده است.

علاوه بر مورد گفته شده در قسمت بالا کیفیت نامطلوب در لباس عروس باعث ایجاد چین و چروک در آن می‌شود و در نتیجه عکسهای نامناسبی را از مراسم عروسی شما به یادگار می‌ماند.

سفارش لباس عروس

ممکن است رعایت کردن تمام مواردی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم با در نظر گرفتن لباس‌های موجود در فروشگاه ها امکان پذیر نباشد، در این صورت توصیه می‌شود به یک خیاط ماهر مراجعه کنید و آنچه را که مد نظر دارید را با او در میان بگذارید.

ژورنال جدیدترین مدل شلوار پارچه ای تابستانی زنانه و دخترانه شیک و خنک

لباس عروس پوشیده

سفارش لباس عروس در بیشتر اوقات قیمت بالاتری نسبت به لباس‌های موجود در فروشگاه‌ها دارد؛ اما به دلیل اینکه با در نظر گرفتن فرم بدن شما دوخته میشود و در دوخت آن از متریال با کیفیت استفاده می شود، ظاهر زیباتری را به ثبت می‌رساند

انواع مدل های جدید لباس عروس

لباس عروس پف دار

لباس عروس های پف دار هنوز مورد توجه بیشتر عروس های ایرانی است و این مدل لباس در طرح های پوشیده موجود است. البته لباس عروس پف دار برای عروس هایی که پایین تنه چاقی دارند می تواند بهترین ایده باشد.

طرح های مدل لباس عروس پوشیده را نیز باید مانند بقیه مدل لباس ها با توجه به اندام خود انتخاب کنید. مدل لباس عروس شما باید مطابقت و همخوانی با اندام تان را داشته باشد در غیر این صورت مدل لباس عروس زیبایی و جذابیت خاص خودش را از دست می دهد.

لباس عروس پوشیده

لباس عروس دنباله دار

طرح های مدل لباس عروس دنباله دار به دامن لباس مرتبط نیست و لباس ها با دامن مدل ماهی و ساده و پفی می توانند به شکل دنباله دار دوخته شوند.

لباس عروس پوشیده

لباس عروس پوشیده

با پوشیدن لباس عروس های پوشیده می توانید در مجلس عروسی خود راحت تر باشید و این مدل لباس برای خانم هایی که به حجاب خود در هر مکانی اهمیت می دهند می تواند بهترین ایده باشد.

برخی از عروس خانوم ها به دلیل داشتن عقاید مذهبی و مقید بودن به دین اسلام تمایل دارند در جشن عروسی خود لباس عروسی پوشیده داشته باشند، حال انتخاب لباس یا پیراهن عروسی پوشیده و در عین حال شیک و زیبا ممکن است کمی سخت به نظر رسد، در ادامه این بخش تصاویر متنوع دیگری از انواع لباس عروس باحجاب گردآوری کرده ایم که امیدواریم تماشای آنها مورد توجهتان قرار گیرد.

لباس عروس آستین دار

معمولا تمامی دختران دوست دارند در شب عروسی خود بدرخشند و همه نگاه ها را به سمت خود جلب نمایند، حال انتخاب لباس عروسی زیبا و چشم نواز اهمیت زیادی در زیبایی ظاهر و استایل عروس خانوم ها دارد، لباس عروس پوشیده یکی از انواع لباس عروس می باشد که دارای طرح های متنوعی بوده و انتخاب درست آن موجب داشتن ظاهری خاص و متفاوت خواهد شد.

لباس عروس پوشیده

لباس عروس های آستین دار و یقه بسته از انواع این نوع لباسهای باحجاب و اسلامی می باشند، بنابراین در ادامه می توانید نمونه های زیبایی از مدل لباس عروس آستین دار و باحجاب را ملاحظه کنید.

انتخاب لباس عروس پوشیده و محجبه، علاوه بر اینکه مدلهای زیبای آن تاثیر زیادی در جذابیت استایل و خاص بودن ظاهر عروس خانوم ها خواهد داشت، یک پیشنهاد عالی برای افرادی می باشند که دوست ندارند در جشن عروسی خود معذب باشند و در نتیجه با داشتن پوشش مناسب از مراسم خود نهایت لذت را خواهند برد، همچنین با پوشیدن این نوع لباس، دیگر نیازی به استفاده از چادر و یا شنل در مجالس مختلط ندارند، در اینجا دعوت می نماییم از جدیدترین مدلهای لباس عروس با حجاب دیدن کرده و از بهترین آن برای لباس عروسی خود ایده بگیرید.

نکاتی برای انتخاب لباس عروس محجبه

عروسی یک واقعه مقدس در زندگی مسلمانان تلقی می‌شود. برخی افراد تصمیم می‌گیرند که این رویداد را فقط با خانواده و دوستان بسیار نزدیک جشن بگیرند؛ اما عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند تعداد زیادی از آشنایان را در جشن شروع زندگی خود سهیم کنند.

اگرچه چنین مواردی کاملا به فرهنگ و اعتقاد طرفین بستگی دارد، اما واضح است که ازدواج شروع یک زندگی جدید برای زن و مرد است.

10 مدل شلوار پاییزی 1402 زنانه و دخترانه ترند و لاکچری

بنابراین چه عروسی ساده‌ای برگزار کنید و چه عروسی مجلل‌تری بگیرید، انتخاب لباس عروس ، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر باحجاب هستید، به یک مدل لباس عروس پوشیده آستین‌دار با کلاه نیاز دارید. زیرا حجاب برای بسیاری از زنان مسلمان مهم است و نشان از متانت و ظرافت آن‌ها دارد.

لباس عروس پوشیده

لازم است چند نکته را در هنگام تصمیم‌گیری در مورد لباس عروس پوشیده در نظر بگیرید:

رنگ لباس: این مورد به فرهنگ و سنت‌های خانواده بر می‌گردد. اغلب مردم در ایران لباس عروس‌های سفیدرنگ را برای جشن عروسی انتخاب می‌کنند، اما در برخی فرهنگ‌ها، پوشیدن لباس‌های صورتی روشن، آبی روشن، کرمی، عاجی و قرمز هم رواج دارد.
برش لباس: برش لباس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در نظر بگیرید. حتماً به سراغ برش‌ها و دوخت‌هایی بروید که با فرم اندام شما تناسب داشته باشند. همچنین اگر تمایلی به پوشیدن لباس‌ عروس تنگ و چسبان ندارید، مدل های آزادتر مانند لباس عروس پفی را انتخاب کنید.
جنس پارچه: جنس پارچه لباس عروس را بر اساس فصلی که در آن ازدواج می‌کنید تنظیم کنید. مدل لباس عروس دانتل ، لباس عروس ساتن، تور و ابریشم از جمله جنس‌های پرطرفدار است.
طرح و عناصر تزئینی: طرح و عناصر تزئینی لباس عروس پوشیده نیز اهمیت زیادی دارد. البته این موضوع کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. آیا مدل‌های ساده‌تر را می‌پسندید یا شلوغ‌تر؟ به هر حال می‌توانید از انواع پولک، تور، گلدوزی و غیره برای دادن جلوه‌ای زیباتر به لباس عروس خود استفاده کنید.

لباس عروس پوشیده
جواهرات: فراموش نکنید که از جواهرات شیک و خاص نیز در کنار لباس عروس خود استفاده کنید. به کارگیری جواهرات مناسب باعث دوچندان شدن زیبایی و جلوه لباس عروستان خواهد شد.

از کجا لباس عروس پوشیده و با حجاب بخرید؟

یکی از مهم‌ترنی دغدغه‌هایی که بسیاری از عروس خانم‌ها با آن درگیر هستند، نحوه خرید و پیدا کردن لباس عروس پوشیده است. این روزها، بیشتر مدل‌های لباس دکلته، بدون آستین و باز است. با این‌حال، پیدا کردن لباس عروس باحجاب چندان سخت نیست. در بیشتر مزون‌های لباس، می‌توانید لباس عروس آستین دار پیدا کنید و یا مدل موردنظرتان را به مزون سفارش دهید.

لباس عروس پوشیده

حتی با کمی خلاقیت، می‌توانید یک لباس عروس باز و بدون آستین را، تبدیل به لباس عروس جذاب و پوشیده کنید. پس هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشید و بدانید که اکثر خیاط‌های حرفه‌ای، توانایی تبدیل کردن یک لباس بدون آستین را به لباس پوشیده دارند. این سبک لباس‌ها را در بهترین مزون لباس عروس تهران می‌توانید پیدا کنید.

انواع مدل لباس عروس حجاب دار و پوشیده

لباس عروس حجاب دار و پوشیده به مدل های متنوعی قابل تقسیم است. مدل هایی با دامن بسیار پف به همراه بالاتنه پوشیده بسیار جذاب است و حس و حال لباس عروسی پرنسسی پوشیده را به شما خواهد داد.

لباس عروس با حجاب و پوشیده راسته و ساده نیز برای خانم هایی که دوست دارند قد خود را بلند تر نشان بدهند، بسیار مناسب است. پوشیدن این لباس عروس را میتوانید با یک کفش پاشنه بلند جذاب تر کنید.

لباس عروس حجاب دار با یقه اسکی نیز بسیار جذاب و زیباست. بسیاری از عروس های مذهبی پوشیدن لباس حجاب دار با یقه اسکی را بسیار دوست دارند. چرا که حجابی زیبا به وقار آنها اضافه می کند.

لباس عروس پوشیده

یکی دیگر از مدل های پوشیده لباس عروس، با یقه هایی مثل یقه هفت، با توری زیبا می باشد. پوشیدن این لباس عروس به خانم ها اعتماد به نفس بالایی می دهد. و به آنها زیبایی خاصی اضافه می کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

28 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *