افتتاح حساب ترکیه
کاربرد کابل OTG

در تعريف کاربرد کابل OTG بايد بگوييم كه فناوری او تی جی در برخی از فلش مموری ها، کابل ها و تبدیل ها وجود دارد و به کمک آن می توانید اطلاعات تان را بر روی تجهیزات ذخیره سازی و گوشی موبایل جا به جا کنید. در اين مطلب از گروه تكنولوژي شادمگ اطلاعات جامعي در خصوص کاربرد کابل OTG در اختيار شما قرار گرفته است.

OTG چیست؟

کلمه ی OTG کوچک شده ی عبارت On The Go است. این عبارت به زبان فارسی به معنای “در حال حرکت” است که در بین کاربران ایرانی همان کلمه OTG رایج است و گفته می شود. تکنولوژی OTG در سال 2001 به دلیل حذف کامپیوتر برای انتقال فایل های فلش مموری یا هارد به گوشی و تبلت ها وجود آمد.

کاربرد کابل OTG

بر اساس این تکنولوژی موبایل و تبلت ها بدون واسطه یک سیستم دیگر به فلش مموری متصل می شود.

کابل OTG چیست؟

کابل OTG همان مبدلی است که تبلت گوشی هوشمند را مستقیما به فلش مموری و هارد متصل میکند و امکان مشاهده و انتقال فایل ها بین دو دستگاه را ممکن می سازد. این کابل از دو سر، مادگی USB معمولی و یک کانکتور مایکرو USB تشکیل شده است.

کاربرد کابل OTG

شما با استفاده از این کابل می توانید کامپیوتر را کنار بگذارید و بدون واسطه فایل ها را مشاهده و جا به جا کنید.

انواع OTG

فلش های او تی جی معمولا در 3 دسته بندی کلی وجود دارند:

  •  Micro USB: این فلش ها در یک سو از کانکتور USB برای اتصال به کامپیوتر و … و در سوی دیگر از کانکتور میکرو یو اس بی برای اتصال به گوشی های دارای این پورت بهره می برند.
  • فلش های او تی جی Type-C: این فلش ها در یک سو از کانکتور USB برای اتصال به کامپیوتر و … و در سوی دیگر از کانکتور تایپ سی برای اتصال به گوشی های دارای این پورت بهره می برند.
  • Lightning: این فلش ها در یک سو از کانکتور USB برای اتصال به کامپیوتر و … و در سوی دیگر از کانکتور لایتنینگ برای اتصال به گوشی اپل بهره می برند.

کاربرد کابل OTG

شما می توانید Android را با دیگری شارژ کنید

این روشی است که کاربران Android دوست دارند از آن استفاده کنند زیرا این امکان را به شما می دهد تا دو گوشی هوشمند را شارژ کنید و تلفنی که به عنوان میزبان USB عمل می کند به طور خودکار دستگاه دیگر را شارژ می کند. در صورت نیاز به شارژ تلفن در مواقع اضطراری این روش بسیار مفید خواهد بود.

یک هارد اکسترنال را به گوشی وصل کنید

با کمک کابل OTG می توانید هارد قابل حمل و یا فضای ذخیره سازی خارجی را به هم متصل کنید. فقط کافی است کابل OTG را به یک حافظه خارجی به گوشی هوشمند خود وصل کنید. می توانید به راحتی به دستگاه ذخیره سازی خارجی دسترسی پیدا کنید. شما حتی می توانید با کمک کابل OTG پرونده ها را از تلفن به حافظه خارجی منتقل کنید.

در خرید ماوس به چه نکاتی دقت کنیم ؟ + پارامترهاي مهم براي انتخاي ماوس فوق العاده باكيفيت

کاربرد کابل OTG

یک کنترل کننده بازی وصل کنید

اگر فکر می کنید بازی اول تیراندازی شخص اول در یک دستگاه Android خسته کننده است ، می توانید یک کنترل کننده بازی را با دستگاه Android خود از طریق کابل OTG متصل کنید. امروزه بسیاری از بازی های اندرویدی از گیم پد خارجی پشتیبانی می کنند و شما می توانید با استفاده از کابل OTG به راحتی یک کنترل کننده بازی خارجی را به دستگاه خود وصل کنید.

کاربرد کابل OTG چراغ USB را وصل کنید

آیا تا به حال تصور کرده اید که تلفن شما می تواند لامپ LED را روشن کند؟ البته شما خواهید گفت نه! با این حال ، شما می توانید با استفاده از کابل OTG یک چراغ LED مستقر در USB را به تلفن Android خود متصل کنید. در صورتی که تلفن شما از ویژگی فلاش جلو برخوردار نیست ، حتی می توانید چراغ قوه LED را برای ضبط تصاویر در شب وصل کنید.

اتصال کابل LAN

شما فقط باید یک کنترلر LAN به USB خریداری کنید و آن را به دستگاه Android خود متصل کنید! درست مانند تصویر بالا که نشان داده شده است. شما می توانید به طور مستقیم از اینترنت باند پهن در موبایل خود لذت ببرید.

اشتراک مخاطبین ، پیام ها بین دو تلفن از کاربردهاي  کابل OTG

با کمک برنامه SmartSwitch سامسونگ ، می توانید پیام ها ، گزارش های تماس ، مخاطبین و موارد دیگر را با کمک کابل OTG انتقال دهید. این بسیار مفید خواهد بود و همچنین باتری کمتری مصرف می کند.

 صفحه کلید و ماوس را وصل کنید

اگر دوست ندارید در دستگاه Android خود با لمس حرکت کنید! اگر از برنامه های پیام رسانی مانند واتس اپ و فیس بوک زیاد استفاده می کنید ، دوست خواهید داشت پیام ها را با صفحه کلید و ماوس تبادل کنید. با استفاده از کابل OTG می توانید ماوس و صفحه کلید USB خود را با دستگاه Android خود متصل کنید.

یک دوربین را وصل کنید

اگر عاشق عکاسی هستید ، دوست دارید دستگاه Android خود را با دوربین متصل کنید. اگر نیازی به پاک کردن چند عکس ندارید ، لازم نیست دوربین خود را با رایانه متصل کنید. فقط کافی است دستگاه Android خود را با استفاده از کابل OTG با دوربین متصل کنید.

کاربرد کابل OTG ؛ چاپ اسناد ذخیره شده در تلفن اندرویدی

می توانید از برنامه PrintShare استفاده کنید که به طور خودکار درایورهای چاپگر USB را در تلفن هوشمند Android خود بارگیری می کند.

کاربرد کابل OTG

کافیست چاپگر خود را با کمک کابل OTG به دستگاه Android وصل کنید تا مستقیماً یک سند چاپ شود.

 یک فن USB وصل کنید

USB ها تقریباً با شارژ الکتریکی کار می کنند. با این وجود ، شاید دیده باشید که پد های خنک کننده لپ تاپ معمولاً به کمک USB متصل می شوند. با استفاده از کابل OTG می توانید فن USB را به دستگاه Android خود متصل کنید.

کاربردی ترین روش ها برای افزایش سرعت اینترنت وای فای

 موسیقی را در Android ایجاد کنید

خوب ، تقریباً هر ساز موسیقی مدرن مانند صفحه کلید ، گیتار می تواند مستقیماً از طریق استاندارد MIDI با رایانه های شخصی متصل شود. خوب ، با USB OTG ، می توانید تمام سازها را به دستگاه های اندرویدی خود متصل کنید.

 اتصال اينترنت از کاربرد کابل OTG

آیا می دانید ، شما همچنین می توانید از اینترنت سیمی که به طور کلی به عنوان اترنت معروف است در دستگاه های Android خود به طور مستقیم و با کمک کابل OTG استفاده کنید؟

خوب ، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که به WiFi یا داده های تلفن همراه دسترسی نداشته باشید ، که اتصال اترنت با استفاده از OTG بسیار مفید خواهد بود.

ضبط صدا با میکروفون خارجی

برای ضبط صدای خود در Android می توانید از میکروفون خارجی استفاده کنید. کاربران می توانند با استفاده از کابل OTG میکروفون خارجی را به Android متصل کنند و می توانند صدای خود را با بالاترین کیفیت ضبط کنند.

کاربرد کابل OTG ؛ کارت خوان

اگر در حال داشتن تلفن هوشمند اندرویدی هستید که از کارت microSD پشتیبانی نمی کند ، با کمک کابل OTG می توانید از کارت خوان خود برای اتصال با تلفن خود استفاده کنید. شما فقط نیاز به کارت خوان OTG Plus دارید که به کاربران اجازه می دهد کارت MicroSD را به هر Android متصل کنند.

Chromecast یا HDMI

با کمک کابل OTG می توانید صفحه اندروید خود را روی تلویزیون خانگی خود آینه کنید.

کاربرد کابل OTG

کاربران فقط برای اتصال تلفن خود به تلویزیون یا LED در درگاه USB به یک کابل HDMI یا کروم Chromecast و OTG نیاز دارند. با استفاده از این ترفند می توانید فیلم تماشا کنید ، بازی را روی صفحه تلویزیون خود پخش کنید.

قابلیت OTG یا کابل otg چیست

در ابتدا و قبل از اشاره به آین موضوع که کابل otg چیست لازم است به این سوال شما پاسخ دهیم که otg مخفف چیست؟ OTG مخفف USB On-The-Go است. اساساً یک ویژگی استاندارد بوده که امکان خواندن اطلاعات USB را روی دستگاه موبایل بدون نیاز به PC و لپ تاپ را فراهم می‌کند. این ابزار در واقع به یک میزبان USB تبدیل می‌شود و البته هر گجتی از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد.

این روزها شیوه زندگی به سمتی پیش می‌رود که دیواس‌های دست‌و‌پاگیر به طور کلی از زندگی روزانه حذف شود، برای مثال با پیشرفت و ظهور تکنولوژی‌های جدید این روزها افراد اکثر کارها را تنها با گوشی خود انجام می‌دهند بدون اینکه نیاز به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ داشته باشند.

کابل او تی جی هم در واقع همان طور که از اسمش پیداست به همین منظور طراحی شده است. در پاسخ به این سوال که او تی جی چیست به زبان ساده می‌توان گفت که کابل او تی جی مبدلیست که با آن می‌توان گوشی یا تبلت را مستقیماً به یک حافظه جانبی مثل فلش مموری متصل کرد بدون اینکه نیاز به کامپیوتر و یا کابل خاصی داشته باشید.

کدام بهتر است ؛ گوشی آیفون یا سامسونگ ؟

یک سر این مبدل مادگی USB معمولی بوده و سر دیگر هم مایکرو USB است. در واقع به راحتی می‌توانید فایل‌ها را در کمترین زمان ممکن و هر جایی که هستید به یک حافظه خارجی منتقل کنید.

شما به یک کابل OTG و یا اتصال OTG نیاز دارید. با کابل otg می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید، به عنوان مثال، ممکن است درایو فلش USB را به گوشی خود متصل کنید یا از یک کنترلر بازی ویدیویی با دستگاه اندرویدی استفاده کنید.

آیا گوشی یا تبلت اندروید شما از USB OTG پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

ساده‌ترین راه برای بررسی اینکه گوشی یا تبلت شما از USB OTG پشتیبانی می‌کند، نگاه کردن به جعبه موجود یا وب سایت سازنده است. اگر یک آرم مانند آرم زیر را مشاهده کردید یا نام این ویژگی در فهرست مشخصات ذکر شده بود، پس گوشی شما از این قابلیت برخوردارست.

یک روش آسان دیگر استفاده از برنامه USB OTG checker است. از این قبیل برنامه‌های رایگان در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند، اما برخی از آنها مملوء از تبلیغات هستند.Easy OTG Checker، یک برنامه قابل اطمینان برای این کار است، بنابراین آن را دانلود و اجرا کنید تا متوجه شوید که آیا موبایل شما از USB OTG پشتیبانی می‌کند.

فراموش نکنید که همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی از USB OTG پشتیبانی نمی‌کنند. این قابلیتی است که سازنده باید آن را هنگام تولید لحاظ کند. اگر متوجه شدید که هنگام استفاده از USB OTG Checker گوشی شما سازگار نیست، این امر متأسفانه برای شما مفید نخواهد بود.

کاربرد کابل OTG

شما به یک مبدل USB OTG نیاز دارید

دستگاه اندرویدی معمولاً دارای یک پورت micro-USB یا USB-C استاندارد است. با این حال، اکثر دستگاه‌های USB به یک پورت USB در اندازه کامل نیاز دارند که با یک مبدل یا آداپتور می‌توانید این مشکل را حل کنید.

هنگامی که یک فلش او تی جی برای گوشی خود محیا کردید، دنیایی از فرصت‌ها پیش روی شما قرار می‌گیرد.

کاربرد کابل OTG برای آیفون

دستگاه آیفون شما یک پورت USB C یا یک پورت micro USB دارد؛ اما پورت دستگاه شما باید یک USB فول سایز باشد. شما می‌توانید این مشکل را به وسیله یک آداپتور حل کنید. می‌توانید به جای آداپتور یک فلش مموری تهیه کنید. فلش مموری هر دو پورت micro USB و USB استاندارد را دارد.

کاربرد کابل OTG

چطور کابل OTG را تهیه کنیم؟

وقتی شما یک دستگاه تلفن همراه می‌خرید شاید این OTG را هم در جعبه پیدا کنید. با این حال شما می‌توانید این کابل را جداگانه نیز خریداری کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

17 فروردین 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *