افتتاح حساب ترکیه

اصولا هنگامی که زوجین با هم تصمیم به طلاق توافقی می گیرند، باید در مورد امور مالی و غیر مالی هم به توافق برسند. در این نوع از طلاق، دادگاه هم از وسواس و رسیدگی طولانی مدت خودداری می کند. اما در مورد این که مدت زمان طلاق توافقی چقدر است؟ باید گفت که مدت زمان طلاق توافقی به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت که زمان قطعی برای طلاق توافقی وجود ندارد.اگر قصد دارید که مدت زمان طلاق توافقی تان کوتاه باشد، می توانید از بهترین وکیل در جردن کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این که طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟ به سایت برترین وکیل مراجعه کنید.

مدت زمان طلاق توافقی چقدر است؟

شرایط طلاق توافقی

در ابتدا مهم ترین شرط برای طلاق توافقی، رضایت هر دو طرف برای طلاق است. برای تکمیل طلاق توافقی، زوجین می توانند با وکیل یا بدون کمک وکیل، طلاق بگیرند. از شروط طلاق توافقی می توان به مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و .. اشاره کرد. گاهی اوقات، زوجین در مورد تقسیم اموال بعد از ازدواج هم باهم به تفاهم می رسند. در مورد مهریه و نفقه و حضانت فرزند و … باید به توافق برسند. گاهی اوقات هم، زنان مهریه را می بخشند تا حضانت فرزند را بگیرند. به همین علت باید در مورد این مسائل باهم به توافق برسند.

مدت زمان طلاق توافقی چقدر است؟

در واقع باید گفت که مدت زمان طلاق توافقی به زوجین و آشنایت آنان با قانون دارد. اما به صورت معمولی حدود 4 ماه زمان می برد. اما اگر این طلاق توسط وکلای با تجربه انجام شود، نهایتا 10 روز زمان لازم دارد. در مرحله اول افراد باید به سامانه تصمیم مراجعه کرده و در آن اطلاعاتشان را به ثبت برسانند. سپس باید به مراکز غربالگری مراجعه کنند. سامانه تصمیم مرکز مشاوره ای را به زوجین معرفی می کند. بعد از معرفی زوجین حدود 45 روز وقت دارند که در جلسات مشاوره شرکت کنند. تعداد این جلسات ممکن است از یک تا پنج جلسه طول بکشد.

آرایش با رنگ های پاستلی

اگر تصمیم زوجین با شرکت در جلسات مشاوره تغییر نکند، گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می شود و در نهایت باید دادخواست خود را به دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانند. زوجین در این تنوع طلاق در مورد مهریه و نفقه و جهیزیه و حضانت فرزند به توافق می رسند که این توافق در دادگاه به رسمیت شناخته می شود و حکم طلاق صادر خواهد شد. در نهایت بعد از صدور حکم طلاق تا 3 ماه، زوجین می توانند به دفاتر طلاق مراجعه کنند و طلاق خود را ثبت کنند.

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

در این قسمت از مطلب مراحل طلاق توافقی را در اختیارتان قرار داده ایم. این مراحل:

  • توافق بر روی موضوعاتی مثل مهریه،جهیزیه، نفقه و حضانت فرزند.
  • ثبت نام در سامانه تصمیم و ثبت اطلاعات زوجین کاملا ضروری است.
  • سپس باید به مراکز غربالگری مراجعه کنید.
  • در جلسات مشاوره شرکت کرده و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق را بگیرید.
  • ثبت درخواست طلاق به صورت توافقی
  • احراز بارداری یا عدم بارداری زن که در دادگاه پذیرفته می شود. اما موقع جاری کردن صیغه طلاق در دفترخانه نیاز به مدارک پزشکی است. اگر زوجه اثبات کند که باکره یا یائسه است، نیازی به ارائه این مدارک نیست.
  • زوجین باید در جلسات دادگاه حضور پیدا کنند.
  • برای جاری شدن صیغه طلاق و مهر زدن شناسنامه ها باید به دفترخانه مراجعه کنید.

مهریه در طلاق توافقی به چه صورت است؟

یکی از سوالاتی که اصولا برای خانم ها پیش می آید این است که در طلاق توافقی تکلیف مهریه چه می شود؟ باید گفت که این مسئله بستگی به توافق زوجین دارد. بسیاری از مردان توقع دارند که در ازای طلاق، زن مقدار زیادی از مهریه خود را ببخشد. اما بعضی از مردان هم به حکم اخلاق، مهریه همسر خود را پرداخت می کنند تا او در ادامه زندگی دچار مشکل نشود. در بیشتر پرونده های طلاق توافقی، یکی از مهم ترین فاکتور های تعیین کننده، مهریه است. نقش وکیل در به وجود آوردن صلح و رساندن زن به حقوقش موثر می باشد.

10 تا از بهترین گل و گیاه مخصوص رستوران

چه دلایلی باعث طولانی تر شدن طلاق توافقی می شود؟

باید توجه داشت به این که مراجعه به جلسات مشاوره قبل از طلاق برای زوجین متقاضی طلاق اعم از توافقی و غیرتوافقی اجباری شده است که این کار بی فایده نیست و آثار خود را به مرور زمان نشان داده است. اما این جلسات باعث می شود که طلاق توافقی حداقل 45 روز طول بکشد، اما این زمان در همه شهرستان ها و استان ها یکسان نیست، حتی در شعب مختلف طلاق توافقی در تهران، هر شعبه رویه خود را دارد.

چه دلایلی باعث طولانی تر شدن طلاق توافقی می شود؟

داشتن وکیل برای طلاق توافقی چه تاثیری بر روی مدت زمان طلاق توافقی دارد؟

  • اگر وکیلی برای طلاق توافقی خود انتخاب کنید، دیگر نیازی به حضور هیچ کدام از زوجین در جلسات دادگاه نیست. به همین علت زوجین از لحاظ شغلی یا حیثیتی آسیب نخواهند دید.
  • بهتر است بدانید که داشتن یک وکیل با تجربه و ماهر در کیفیت پرونده و حفظ حقوق موکل و همچنین در کم تر شدن مدت زمان طلاق موثر است.
  • در واقع باید گفت که طلاق توافقی یکی یا از سریع ترین روش ها برای طلاق است اما ممکن است به دلیل ناآشنایی و بی تجربگی زوجین مقداری طول بکشد. همچنین هر مقدار که این مدت زیاد شود، هزینه ی پرونده برای زوجین بیشتر خواهد شد. برای سریع تر پیش رفتن پرونده تان حتما از بهترین وکیل ها استفاده کنید.
  • کاهش اضطراب و تنش زوجین هنگام طلاق؛ به خصوص آن دسته از افرادی که در زندگی زناشویی خود خشونت و برخوردهای فیزیکی را تجربه کرده اند و زمانی که دوباره به هم می رسند، تمام آن خاطرات تلخ ممکن است برایشان بازگردد.
  • داشتن وکیل برای کاهش اضطراب و تنش زوجین بسیار موثر است به‌ خصوص برای آن دسته از افرادی که در زندگی مشترک زناشویی دچار خشونت و برخوردهای فیزیکی بوده‌اند، که با ملاقات دوباره همدیگر ممکن است تمام آن خاطرات تلخ دوباره برایشان تداعی گردد.
معرفی 5 برند برتر از بهترین آنتی ویروس‌های سال 2024

کلام آخر

با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید. ما در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا مطالب مفیدی در مورد این که مدت زمان طلاق توافقی چقدر است؟ در اختیارتان قرار دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طلاق توافقی و … به سایت برترین وکیل مراجعه کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

25 خرداد 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *