افتتاح حساب ترکیه
رابطه سرد شده

اغلب رابطه‌ های عاشقانه پس از مدتی شور و هیجان اولیه خود را از دست می‌دهد چرا که معمولا زوجین برای رابطه سرد شده خود کاری نمی‌کنند . گروه موفقیت شادمگ نکات خوبی را برای گرم کردن رابطه سرد شده به شما آموزش میدهد تا همیشه کانون زندگی خود را گرم و عاشقانه بشازید.

رابطه سرد شده

با توجه به اینکه افراد زیادی سوال می پرسند و می خواهند بدانند چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم، امروز در این مقاله می خواهیم به معرفی ۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده بپردازیم. تکنیک هایی که به شما کمک خواهند کرد هر موقع متوجه نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه خود شدید بتوانید سریعا رابطه را با استفاده از برخورد مناسب برای ترمیم رابطه، گرم کنید و یا حتی از آن برای درست کردن رابطه خراب شده استفاده کنید.

در این جا می آموزیم چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم و حتی چگونه یک رابطه دوستی را حفظ کنیم تا در نهایت به ازدواج منجر شود. یا اگر ازدواج کرده اید و پس از گذشت زمان دلسردی بر زندگی تان حاکم شده است یاد می گیرید چگونه زندگی سرد خود را گرم کنید. اما قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم راه جلوگیری از سرد شدن رابطه عاطفی چیست و چه علائمی از نشانه های سرد شدن رابطه خبر خواهند داد.

رابطه سرد شده

 گرم کردن رابطه سرد شده

همانطور که همه می دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. در این مطلب قبل از اینکه بدانیم چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم، بهتر است مهارت های ارتباطی را از همان ابتدا بلد باشید تا بدانید در هر زمان و موقعیتی چگونه رفتار کنید که هم به خواسته خود برسید و هم منجر به سرد شدن رابطه نشوید.

اگر قبل از شروع رابطه مهارت های لازم را بیاموزید دیگر در مرحله ای وارد نمی شوید که به دنبال ترمیم رابطه عاشقانه خود باشید یا به سکوت در رابطه رسیده باشید و یا حتی فراتر از آن اینکه رابطه قطع شده باشد و حال به دنبال این باشید که چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم. برای اینکه مانع سرد شدن عشق شوید بهتر است سعی کنید همیشه شور و هیجان خود را در برابر معشوق حفظ کنید. به این صورت که با آراستگی های ظاهری همیشگی و تنوع در ظاهر و همچنین تنوع در ابراز علاقه در برابر همسرتان می توانید باعث جلوگیری از تکراری شدن رابطه خود شوید.

چرا که یکی از عمده ترین علل سرد شدن رابطه عاشقانه تکراری شدن زن و مرد برای هم می باشد. در بین افراد اینگونه جا افتاده است که تا وقتی به عشق خود نرسیده اند باید همیشه در تلاش باشند تا او را مجذوب خود کنند اما به محض اینکه به هم رسیدند و از این بابت آسوده خاطر شدند دیگر تلاشی برای حفظ حالت عاشقانه خود ندارند و همین موضوع باعث دلسردی آن ها از هم خواهد شد.(امری که در نهایت آن ها را با مشکل: چگونه عشقم را برگردانم، مواجه خواهد کرد)

زن و شوهر همواره باید تفریحاتی با هم داشته باشند و وقتی را برای خوش گذرانی خود اختصاص دهند تا زیر بار مسئولیت های زندگی دچار افسردگی و در نتیجه دوری از هم نشوند. همیشه توصیه می شود که یکی از مهمترین عوامل بازگشت مردان به رابطه عاشقانه همراهی آن ها در تفریحاتشان است.

نشانه های سرد شدن رابطه

در پاسخ به این سوال که چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم، بهتر است ابتدا نشانه های سرد شدن رابطه را بدانیم تا به محض اینکه با این نشانه ها مواجه شدیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

از جمله نشانه های سرد شدن رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– جرو بحث های مکرر بر سر مسائل بی اهمیت

تا وقتی رابطه گرم است هر یک از دو طرف سعی می کنند تا حد امکان از اختلاف نظرها چشم پوشی کنند و به احترام معشوق خود کوتاه بیایند. اما زمانیکه این گرمی رابطه کمتر شود افراد کم کم خودخواه خواهند شد و خود را در اولویت قرار می دهند و به همین دلیل است که جر و بحث بر سر هر موضوعی پیش می آید تا جایی که رابطه خراب می شود و بعد از آن به دنبال درست کردن رابطه خراب شده خود خواهند بود.(همچنین نگاه کنید به نشانه های پایان یک عشق)

– وقت گذرانی بدون معشوق

اینکه هر یک از دو نفر بخواهند وقتشان را با افراد دیگری سپری کنند نیز از دیگر نشانه های سرد شدن رابطه می باشد که اگر مشاهده کردید باید به دنبال راه حلی برای گرم کردن رابطه سرد شده باشید و اینکه بدانید چگونه عشق را برگردانید.

– فرد مقابل همیشه به دنبال ایراد گرفتن است

در مواقعی که آتش عشق بین دو نفر شعله ور است هر یک تنها صفات خوب معشوق را می بیند و در نظرش او بهترین است. اما زمانی که سرد شدن یهویی رابطه رخ می دهد، فرد بیشتر از همیشه عیب های عشق خود را می بیند و حتی از هر کار مثبتی که معشوق انجام می دهد ایراد می گیرد و این گونه تمام حس مثبت موجود در رابطه نیز از بین خواهد رفت.

– سکوت های طولانی بین عاشق و معشوق

تا وقتی رابطه گرم است هر دو طرف مدام برای هم از ماجرای کل روز و اتفاقات رخ داده (هر چند بی اهمیت) صحبت می کنند. حتی ذوق دارند به هم برسند و بتوانند همه چیز را تمام و کمال تعریف کنند اما در مواردی که رابطه عاشقانه رو به سردی می رود، این حس نیز از بین خواهد رفت. در نتیجه در ملاقات ها، افراد بیشتر سکوت می کنند و تمایلی به تعریف حتی اتفاقات مهم هم ندارند.

در این موارد است که باید به دنبال این باشیم که چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم و بدانیم بهترین راه برای برگرداندن عشق به حالت قبلی چه می باشد.

۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده

پس از آنکه درباره ی جلوگیری از سرد شدن رابطه و نشانه های سرد شدن رابطه صحبت کردیم حال زمان آن رسیده است که اگر رابطه ما سرد است، برخورد مناسب برای ترمیم رابطه چه می باشد؟ در ادامه به معرفی هر یک از تکنیک های گرم کردن رابطه سرد شده می پردازیم پس با نوین اطلس تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ابراز علاقه

اگر متوجه سردی رابطه تان شده اید باید سعی کنید هر چه زودتر آن را برطرف کنید. بر اساس روانشناسی رابطه عاشقانه، ابراز علاقه یکی از مهمترین عناصر می باشد که در ابتدای رابطه بین افراد زیاد است و در ادامه کم کم جایگاه خود را از دست می دهد. افراد بر این باور هستند که به عنوان مثال همسرم می داند من تا چه حد به او علاقه دارم و در نتیجه دیگر نیازی به این کار نیست. آن ها می گویند همین که من دارم در زندگی برای وی تلاش می کنم نشانه ابراز علاقه من است.

رابطه سرد شده

بله همه این موارد صحیح است اما گاهی معشوق شما نیاز دارد عشق و علاقه را به زبان بیاورید و با او با کلمات عاشقانه صحبت کنید. یا گاهی نیاز است به عنوان بهترین راه برای برگرداندن عشق، دست در دست روبروی وی بنشینید و چند ثانیه عاشقانه نگاهش کنید. این مورد یکی از ساده ترین راه حل ها در پاسخ به این سوال می باشد که چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم؟

صحبت منطقی درباره موارد آزار دهنده

اگر کدورتی بین شما اتفاق افتاده که باعث دلسردی و رنجش شده است، برای بازگشت به رابطه عاطفی تمام شده درباره ی آن با هم صحبت کنید.

سعی کنید صحبت هایتان آرام و منطقی باشد. از کلمات مناسبی استفاده کنید. حرف هایتان حالت کنایه زدن نداشته باشد چرا که اوضاع را بدتر خواهد کرد و به درست کردن رابطه خراب شده کمکی نخواهد کرد. صحبت درباره مشکلات یکی از ارکان پاسخ به سوال چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم، می باشد. چرا که ممکن است هر یک از دو طرف ناخودآگاه رفتاری را انجام داده باشد که باعث کدورت شده در حالیکه خود فرد متوجه نبوده است. پس اگر درباره مشکلاتتان حرف بزنید می توانید با هم به یک تفاهمی برسید.

درک کردن معشوق

سعی کنید معشوق تان را درک کنید تا بدانیدچگونه قهر را تمام کنید. اگر او از رفتارها و یا کلمات خاصی خوشش نمی آید و روی بعضی مسائل حساس است، او را درک کنید. وقتی شما او را درک کنید متقابلا عشقتان نیز در موارد دیگر شما را بهتر درک می کند. علاوه بر این همیشه شرایط فرد مقابل را در نظر بگیرید. به عنوان مثال به خانم ها توصیه می شود سطح توقعشان را متناسب با شرایط مالی همسرشان تنظیم کنند تا به بازگشت مردان به رابطه صمیمی کمک شود. البته مردان نیز همینطور.

چگونه باکلاس باشیم ؟ + باید ها و نباید های باکلاسی

احترام به خواسته ها

اگر تا کنون به خواسته های معشوق خود احترام نمی گذاشتید مطمئن باشید که باعث سرد شدن رابطه تان شده اید. احترام به خواسته های وی به این معنا نیست که پا روی درخواست های خود بگذارید بلکه به این معنا است که وقتی شما به خواسته های او احترام بگذارید و آن ها را اجابت کنید، او نیز حتما به خواسته شما اهمیت خواهد داد. مهم این است که بدانید چگونه با برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه وی خواسته های خود را مطرح کنید.

دستور ندادن

انسان ها چه زن و چه مرد از اینکه کسی با آن ها با لحن دستوری صحبت کند ناراحت خواهند شد و حس خوبی دریافت نمی کنند. بخصوص اگر از این حالت دستوری در برابر افراد دیگر استفاده کنید. به جای اینکه به همسرتان بگویید ” چایی بریز” می توانید با کلامی محبت آمیز به او بگویید ” عزیزم میشه لطفا با دستای مهربونت برام چایی بیاری”. باور کنید کلمات می توانند معجزه کنند و این مورد از نکات روانشناسی همسر داری می باشد.

در حالت اول همسرتان با حس بد درخواست شما را پاسخ خواهد داد در حالیکه در حالت دوم وی با کمال میل و از روی عشق برایتان چایی می ریزد. پس از دیگر موارد ۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده این است که اگر تا بحال به صورت دستوری با عشقتان صحبت می کردید، اکنون شیوه خود را تغییر بدید و بدون دستور صحبت کنید تا متوجه شوید چگونه رابطه سرد شده را گرم کنید.

تهدید نکردن

تهدید کردن یکی دیگر از مواردی است که منجر به دلسردی در رابطه خواهد شد. هیچگاه فرد مقابل را تهدید نکنید که اگر این کار رو انجام دهی من هم به نحو دیگر تلافی خواهم کرد و یا … . پس برای گرم کردن رابطه تان و اینکه بدانید چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنید، دست از تهدید بردارید.(همچنین نگاه کنید به ترمیم رابطه دوستی)

حفظ احترام به خانواده ها

سعی کنید در همه حال به خانواده های یکدیگر احترام بگذارید. حتی اگر رفتاری از خانواده معشوقتان دیدید که مورد پسند شما نبود باز هم به آن ها بی احترامی نکنید و یا پشت سرشان حرف نزنید. بی احترامی به خانواده ها باعث سرد شدن رابطه زن و شوهر خواهد شد.

رابطه سرد شده

پس برای اینکه به بهبود رابطه تان کمک کنید از این به بعد به خانواده همسرتان احترام بگذارید. به دیدنشان بروید و یا حتی آن ها را به منزل خود دعوت کنید و به مهربانی از آن ها پذیرایی کنید. این مورد برای پاسخ سوالتان درباره ی چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم، مهم می باشد.

آراستگی ظاهری

به خودتان دقت کنید. اگر از ظاهرتان غافل شده اید وقتش رسیده که به آن اهمیت دهیدتا به درمان سرد شدن رابطه کمک کنید. فرقی ندارد خانم هستید یا آقا. نظافت و آراستگی ظاهری و پوشیدن لباس های مرتب به شما کمک می کند برای عشقتان جذاب شوید و گرمای عشق مجدد در درون او زنده خواهد شد. سعی کنید به ظاهرتان تنوع دهید. نیازی نیست لباس های گران قیمت بپوشید. همین که تمیز و مرتب باشید کافی است. اهمیت به تناسب اندام هم امتیاز ویژه ای دارد و مانع از کم شدن رابطه زناشویی و در نتیجه دلسردی خواهد شد.(همچنین نگاه کنید به تکراری شدن زن برای مرد)

انتقال حس وفاداری

سعی کنید در همه مراحل این حس را به معشوقتان منتقل کنید که وی را بیشتر از هر کس دیگری حتی با شرایط بهتر دوست دارید. به او ثابت کنید که وفادار خواهید بود. اگر با هم بیرون می روید مدام نگاهتان به افراد دیگر نباشید و در عوض به عشق خود توجه کنید. اگر معشوق باور کند که شما همیشه وفادار خواهید بود خیلی از موارد مثل کنترل کردن و … که باعث سردی رابطه می شوند رخ نخواهد داد. به همین دلیل است که جلب اعتماد و انتقال حس وفاداری نیز رکن نهم از ۱۲ تکنیک برای این است که بدانیم چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم.

حمایت از رشد و ترقی

همیشه همسرتان را به پیشرفت تشویق کنید. اگر قصد ادامه تحصیل یا گسترش کارش را دارد مانع وی نشوید. اگر بخواهید سد راه او شوید کم کم از شما دلسرد می شود و در نهایت سردی در زندگی مشترک رخ خواهد داد. درصورتیکه اگر خود را حامی وی نشان دهید انگیزه اش بیشتر خواهد شد و شما را به عنوان پشتوانه ای قوی می بیند.

تفریحات مشترک

سعی کنید با معشوق خود تفریحات مشترکی داشته باشید. حتی اگر تفریحات وی را نمی پسندید اما همراهی او باعث می شود رابطه تان گرم تر شود و بیشتر وقت خود را با شما بگذراند. اینکه در تفریحات هم جایگاهی نداشته باشید از علت کم شدن علاقه به همسر می باشد. پس برای درست کردن رابطه خراب شده در هفته یک زمان هایی را با هم به تماشای فیلم، بازی، پیاده روی، سینما و … اختصاص دهید.

خرید هدیه

هرزگاهی برای ابراز علاقه و به نشانه قدر دانی و برای درمان دلسردی برای عشقتان هدیه بخرید. نیازی نیست گران قیمت باشد و یا حتما مناسبت خاصی داشته باشد. به عنوان مثال همینکه هنگام برگشت به منزل با یک شاخه گل وارد شوید انرژی مثبت بسیار خوبی را همراه با خود وارد خانه خواهید کرد.

نشانه‌های سرد شدن رابطه

قبل از هر چیز بهتر است در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین نشانه‌های سرد شدن یک رابطه نگاهی بیاندازید. این نشانه‌ها به معنای زنگ خطری هستند که نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند به قیمت پایان یافتن رابطه تمام شود؛ بنابراین بهتر است که خوب به آن‌ها دقت کنید و در صورت مشاهده چنین نشانه‌هایی برای حل و فصلشان اقدام کنید. در بخش بعدی در مورد روش‌های موثر برای حل و فصل آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

رابطه سرد شده

به صورت مکرر با هم دعوا و بحث می‌کنید

دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، یکی از نشانه‌های مهم سرد شدن رابطه است. زمانی که دیگر زوجین چه در دوره آشنایی قبل از ازدواج و چه در دوران متاهلی نتوانند مشکلاتشان را به صورت منطقی حل و فصل کنند، روز به روز از هم فاصله می‌گیرند و این شکاف ارتباطی به احتمال زیاد یک روزی به جدایی عاطفی ختم خواهد شد. البته اشتباه نکنید، بحث و اختلاف نظر، حتی دعوا در همه روابط پیش می‌آید، اما اگر این رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می‌توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند؛ علاوه بر این، این اتفاقات در زوج‌هایی که مهارت‌های ارتباطی قوی‌تری دارند، کمتر پیش می‌آید.

به جای حرف زدن سکوت می‌کنید

یکی دیگر از نشانه‌های سرد شدن در رابطه این است که شما دیگر با هم مثل قبل صحبت نمی‌کنید؛ به عبارت دیگر در اکثر زمان‌هایی که با هم هستید، حرفی برای گفتن ندارید؛ حتی در زمانی که مشکلی پیش آمده باشد؛ سکوت کردن و یا قهر کردن‌های طولانی در رابطه زنگ‌های خطری است که باید آن‌ها را جدی بگیرید.

از هم فاصله گرفته‌اید!

یکی از رفتارهای بارزی که نشان می‌دهد، نسبت به هم سرد شده‌اید این است که وقتی به نظر می‌رسد همه چیز روبراه است، فردی که با او در ارتباط هستید، ناگهان دیگر جواب پیام‌هایتان را می‌دهد یا پنج ساعت طول می‌کشد تا زحمت یک جواب مختصر را به خودش بدهد، آن هم در حالی که معمولا مدام برای هم پیام می‌فرستادید.

یا این که برخلاف گذشته که عادت داشتید همیشه از قبل برای قرار بعدی برنامه‌ریزی کنید، به تازگی هیچ حرفی دربارۀ قرار هفته بعدتان نمی‌زنید یا اصلاً دیگر حرفی از قرارهای بعدی به میان نمی‌آید. یا اینکه اگر ازدواج کرده باشید، همسرتان با شما به مهمانی‌ها نمی‌آید، دیر به خانه برمی‌گردد، ترجیح می‌دهد نسبت به گذشته زمان بیشتری را با دوستانش باشد تا با شما و … .

ایراد گرفتن از همسر

هر کاری که در اوایل رابطه‌تان انجام می‌دادید، به نظر عشقتان قابل تحسین، یا حداقل قابل تحمل بود، اما الان او حتی از نفس کشیدنتان هم ایراد می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که او از رابطه ناراضی است و دارد تلافی این ناراحتی را سر شما در می‌آورد. این ایراد گرفتن‌ها و غر زدن‌ها می‌تواند روش غیرمستقیمی برای ابراز نارضایتیش باشد. البته ممکن است بنا به دلایلی به طور کلی ناراحت باشد یا مشکلی سر کارش داشته باشد.

درهر حال وقتی یک نفر رفتارهای شریک عاطفیش را آزاردهنده‌تر از دیگر شرایط زندگی می‌یابد و دائما از او یاد می‌گیرد، این بهانه‌جویی‌ها را می‌توان نشانه نارضایتی از رابطه تلقی کرد که این خودش یک نشانه از سرد شدن رابطه عاطفی است.

پیشرفت نکردن رابطه

این نشانه برخلاف نشانه‌های قبلی کمی نامحسوس‌تر است، اما اگر متوجه شدید که رابطه‌تان دیگر پیشرفتی نمی‌کند، روان‌شناسان توصیه می‌کنند که رابطه‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید تا علت این رکود را پیدا کنید. روابط عاشقانه باید با ضرب‌آهنگی طبیعی پیشرفت کنند، به این ترتیب که قرارهای آشنایی و دوستی به تدریج به ملاقات با دوستان و خانواده بیانجامد و بعد به خواستگاری، نامزدی و ازدواج ختم شود.

اگر رابطه شما چنین روندی را طی نمی‌کند، احتمالا یکی از دو طرف از رابطه ناراضی است و مانع رشد آن می‌شود. مسلما این فرد ناراضی دلیلی برای ناراحتیش دارد که اجازه نمی‌دهد رابطه رشد کند.

نحوه نگه داشتن گوشی تو دستات چطوره ؟ بگو تا شخصیتت رو بگم

چگونه از سرد شدن رابطه عاشقانه جلوگیری کنیم؟

بازیابی رابطه سرد شده با استفاده از قانون جذب

قانون جذب یکی از قوانین شناخته شده و معروف در زمینه دانش روانشناسی است. همه ما تعاریف زیادی از این قانون و کارکردهای آن شنیده‌ایم. اما شاید عده کمی از کارکرد قانون جذب در بازیابی رابطه سرد شده با استفاده از قانون جذب و روابط از دست رفته شنیده باشند. جالب است، نه؟

اگر دوست دارید از تکنیک‌های قانون جذب در بهبود روابط‌تان بهره ببرید، حتما تا انتهای این نوشته با ما  همراه باشید.

قانون جذب چطور به بهبود روابط منجر خواهد شد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردم، اساس قانون جذب بر جذب ارتعاشات همسان است. درواقع هر انرژی که شما از خودتان متصاعد کنید، عینا به شما باز خواهد گشت. حرف قانون جذب در روابط عاطفی بین افراد هم بر همین اساس تنظیم شده است. این یعنی هرچقدر که شما نسبت به شریک زندگی‌تان احساس منفی داشته باشید، همان انرژی را به اطراف منتقل می‌کنید و متقابلا آن را دریافت خواهید کرد.

کمی باخودتان فکر کنید. رفتارتان در محیط خانه چطور است؟ آیا وقتی از محل کار به خانه برمی‌گردید، احساسات منفی درمورد کارتان را پشت درخانه جا می‌گذارید؟ آیا خصومت یا دعوایی که با دیگران داشته‌اید را به زندگی شخصی‌تان هم راه می‌دهید؟

اگر پاسخ‌تان مثبت است، احتمالا باید نگران افت کیفیت رابطه‌تان هم باشید. شریک زندگی‌تان و اعضای خانواده‌تان سیگنال‌های منفی‌تان را دریافت می‌کنند و آن را به خودتان برگشت خواهند داد.

اما اگر احساسات منفی‌تان را در محیط خانه فراموش کنید و روی افکار مثبت متمرکز شوید و یا احساسات مثبت را نسبت به شریک زندگی‌تان بروز دهید، وضعیت فرق خواهد کرد. به همین ترتیب اگر کیفیت رابطه‌تان افت کرده است، می‌توانید با به کار بستن چند تکنیک ساده قانون جذب، به بهبود رابطه‌تان کمک کنید. چطور؟ با ما همراه باشید.

تکنیک‌ های بازیابی رابطه سرد شده با استفاده از قانون جذب

قدم اول؛ با تمام وجود اراده کنید که او را به اوج رابطه‌تان برگردانید

قدم اول اراده شماست. شما باید با تمام وجودتان بخواهید که کیفیت رابطه‌تان به همان روزهای اوج برگردد. این قدم مهم‌ترین قدم شماست. اراده کردن در قانون جذب، قواعد خاص خودش را دارد. باید با تمام وجودتان خواسته‌تان را طلب کنید و آن را در تک‌تک لحظات‌تان جاری کنید.

سپس لحظاتی که رابطه‌تان به اوج برخواهد گشت را تصور کنید. آن را با تک‌تک جزییات مجسم کنید و به آن فکر کنید.

رابطه سرد شده

قدم دوم؛ گذشته را فراموش کنید

باید گذشته و هرآنچه که موجب سردی رابطه‌تان شده است را فراموش کنید. تمرکز روی عوامل از دست رفتن کیفیت رابطه باعث می‌شود مجددا انرژی منفی را به سمت خودتان و شریک‌تان برگردانید. باید فراموش کنید و بگذرید.

بدون گذشتن از گذشته‌ها، نمی‌توانید از ته دل آماده بهبود رابطه‌تان باشید و در این راه به موفقیت برسید. پس سعی کنید ببخشید و فراموش کنید. جوری که انگار هیچوقت اتفاق بدی میان شما نیفتاده است. سخت است؛ اما غیرممکن نیست.

قدم سوم؛ به نکات مثبت خودتان فکر کنید

تمرکز روی نقاط مثبت خودتان و آنچه که شما را شایسته بهترین‌ها می‌کند، به شما اعتکاد به‌نفس خواهد بخشید. داشتن اعتماد به‌نفس به شما کمک می‌کند خودتان را دوست داشته باشید. بدون دوست داشتن خود و خود دلسوزی، نمی‌توانید دیگری را به خودتان علاقه‌مند کنید.

خودتان را دوست داشته باشید. نکات مثبت خودتان را یادداشت کنید و برای دوست داشتن خودتان بهانه و دلیل بتراشید. داشتن عزت نفس و اعتماد به‌نفس از شخصیت شما، فردیتی کاریزماتیک خواهد ساخت که می‌تواند احترام و علاقه طرف مقابل‌تان را برانگیزد.

قدم چهارم؛ نکات مثبت طرف مقابل‌تان را برای خودتان برجسته کنید

قدم بعدی در استفاده از قانون جذب برای بهبود روابط شخصی این است که نکات مثبت شریک‌تان را برای خودتان مرور کنید. این نکات مثبت می‌تواند ناخودآگاه احساس مثبت و علاقه شما را نسبت به او برانگیزد. هرچقدر که انرژی مثبت شما نسبت به طرف مقابل‌تان بیشتر شود، می‌توانید متقابلا انرژی مثبت و علاقه او را به خودتان جذب کنید.

قدم پنجم؛ اهداف رابطه‌تان را برای خودتان ترسیم کنید

به هرآنچه که می‌خواهید در رابطه‌تان به آن برسید فکر کنید. البته فکر کردن تنها کافی نیست. بلکه باید به دست آوردنش را تصور کنید و خودتان را در مسیر رسیدن به آن قرار دهید. یعنی درواقع باید مطمئن باشید که به آن دست خواهید یافت.

با تفکر مثبت تمام انرژی مثبت کائنات به سمت شما جاری می‌شود و شما را در رسیدن به هدف‌تان یاری خواهد کرد. نکته مهم این است که با همه وجودتان خواهان رسیدن به آرزوهایتان باشید و آن را دست یافته تصور کنید.

قدم ششم؛ به هر خصوصیت مثبتی که دوست دارید وجود داشته باشد فکر کنید

لیستی از تمام خصوصیات و صفات مثبتی که دوست دارید در شریک‌تان وجود داشته باشد تهیه کنید. هرآنچه که باعث می‌شود تا از شریک‌تان حس مثبت بگیرید را بنویسید و هیچ چیزی را از قلم نیندازید. از خصوصیات اخلاقی تا اوضاع مالی و هرآنچه که می‌تواند در کیفیت رابطه‌تان تاثیر گذار باشد می‌تواند در این لیست جا بگیرد.

هرروز به لیست نگاه کنید و به آن انرژی مثبت بفرستید. از کائنات بخواهید تمام خواسته‌هایتان را به سمت‌تان بفرستد و مطمئن باشید که این اتفاق رخ خواهد داد. براساس قانون جذب، فرستادن پالس مثبت به خواسته‌ها و آرزوهایتان می‌تواند باعث شود که پالس مثبت را دریافت کنید و به خواسته‌هایتان برسید.

رابطه سرد شده

قدم ششم؛ شکرگزار باشید

برای هرآنچه که دارید و هرآنچه که قرار است به دست بیاورید شکرگزار باشید. شکرگزاری سیلی از انرژی مثبت را به سمت شما روانه خواهد کرد و شما را در رسیدن به هدف‌تان یاری خواهد کرد. درواقع زمانی که شما با خداوند صحبت می‌کنید، به منبع اصلی انرژی کائنات متصل شده‌اید. و خودتان تصور کنید که چقدر تاثیرگذار خواهد بود اگر بتوانید انرژی خداوند را به سمت خودتان جاری کنید.

برای شکرگزاری اصولی، می‌توانید تمام نعمت‌ها و دستاوردهایتان را روی کاغذ بیاورید. هرآنچه که دارید و هرآنچه که قرار است به دست بیاورید را بنویسید. هیچ‌چیزی را از قلم نیندازید. هرروز به لیست‌تان نگاه کنید و از خداوند برای داشتن همه آنها تشکر کنید. طولی نخواهد کشید که تاثیر شگفت‌انگیز این کار را خواهید دید.

چطور رابطه سرد شده را گرم کنم؟

در این قسمت به شما یاد خواهیم داد که چطور یک رابطه آسیب دیده را بهبود ببخشید و به رابطه‌ای که رو به سردی رفته است، گرما هدیه کنید.

مهارت‌های درستی برای ارتباط یاد بگیرید

یکی از مهم‌ترین و اولیه‌ترین نکاتی که باید برای داشتن ارتباط سالم یاد بگیرید، مهارت‌های ارتباطی است؛ این تکنیک‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند که اولا میزان بحث‌های بی‌سرانجام را کاهش دهید و دوما کیفیت رابطه خود را بهبود دهید. در بحث مهارت‌های ارتباطی، دو موضوع از همه مهم‌تر است، یکی موانع ارتباطی و دوم روش‌های ابراز وجود و جرات‌ورزی که در زیر به طور مختصر به آن اشاره می‌شود:

موانع ارتباطی

گرم کردن رابطه با دوست پسردر هر رابطه‌ای، یک سری موارد وجود دارند که باعث می‌شود ارتباط شما با بن‌بست مواجه می‌شود و همین مساله بیشتر باعث سرد شدن رابطه می‌شود؛ این موارد را در روان‌شناسی ارتباطات موانع ارتباطی می‌نامند. البته سال‌ها استفاده آگاهانه و غیرآگاهانه از این تکنیک‌ها باعث می‌شود که به راحتی نتوانید آن‌ها را کنار بگذارید، اما اگر واقعا می‌خواهید که ارتباطتان به درستی پیش برود، نیاز است که اولا برای شناخت و بعد کمتر کردن آن‌ها، تلاش کنید.

به‌عنوان مثال می‌توانید یک کاغذ بردارید و نام این موانع ارتباطی را یادداشت کنید، هر زمان که در طول روز متوجه شدید از آن‌ها استفاده کردید، یک خط بکشید. به طرز جالبی، به محض اینکه شما آن‌ها را شناسایی کردید، تکرار آن‌ها در ارتباطاتتان کمتر می‌شود؛ اما این موانع ارتباطی چه چیزهایی هستند؟ در ادامه پرتکرارترین این موانع را توضیح می‌دهیم:

انتقاد

یکی از آسیب‌زاترین و در عین‌حال پرتکرارترین موانع ارتباطی، همین مساله انتقاد است. فرض کنید یک نفر دائما از تمام کارهایی که شما انجام می‌دهید، انتقاد کند؛ مثلا بگوید: “چرا غذا این مزه‌ای شده” یا “این لباسی که پوشیدی خیلی زشته، تو کلا خیلی بدسلیقه‌ای” و … ، شما چه احساسی پیدا می‌کنید؟ قطعا احساس خوبی نیست.

رابطه سرد شده

دقیقا مشابه این احساس را فرد مقابل خواهد داشت و به مرور زمان و با تکرار این موارد، این رابطه سردتر و سردتر خواهد شد.

دستور دادن

دستور دادن هم یکی دیگر از موانع ارتباطی برتکرار است؛ به عنوان مثال: “برام یه چای بیار”، “این چیزهایی که می‌گم رو بخر” و … . مانند سایر موانع ارتباطی، برای کم کردن استفاده از این موارد در درجه اول باید این موارد را شناسایی کنید. این شناخت به شما کمک می‌کند هر بار که خواستید از این مورد استفاده کنید، جلوی خودتان را بگیرید و جایگزین بهترین برایش داشته باشید.

به عنوان مثال: “عزیزم، من الان یکم خستم، امکانش هست برام چای بیاری؟”، “عزیزم، یک سری چیزها برای خونه احتیاج داریم، میشه سر راهت بخری؟” و یا در روابط پیش از ازدواج به جای اینکه بگویید: “ساعت ۵ بیا دنبالم”، می‌تونید بگید: “سعید جان، من ساعت ۵ کارم تموم میشه، تو می‌تونی اون ساعت دنبالم بیای؟”

راز شاد بودن در زندگی چیست | فرمول شگفت انگیز خوشحالی

تهدید

تهدید کردن، به هر صورتی (چه کاملا مستقیم و چه غیرمستقیم) بسیار به سلامت رابطه آسیب می‌زند. استفاده از جملاتی مثل: “اگه اینکار رو نکنی، این رابطه رو ترک می‌کنم” یا “حالا که اینطور شد مهریم رو می‌گذارم اجرا” و …، همه مثال‌هایی از تهدید هستند.

بحث منطقی

درست است که منطق و بحث درست مبتنی بر استدلال بسیار خوب است، اما گاهی افراد به صورت بسیار نادرست از آن استفاده می‌کنند و با اینکارشان، احساسات و هیجانات فرد مقابل را نادیده می‌گیرند؛ به عنوان مثال فرض کنید شریک عاطفیتان به شما می‌گوید که دوست دارد بیشتر با هم در ارتباط باشید، اما شما در پاسخ از بحث منطقی به شکل نامناسبی استفاده کنید و بگویید: “تو که می‌دونی من چقدر کار می‌کنم. قطعا وقتی می‌رسم خونه خستم، دیگه نمی‌تونم برای تو هم وقت بگذارم. من دارم به خاطر این رابطه کار می‌کنم”.

رابطه سرد شده

درست است که این حرف‌ها از نظر منطقی کاملا درست است، اما شما اینطوری احساسات فرد مقابل را نادیده گرفتید و تکرار این مساله قطعا به رابطه آسیب می‌زند.
اهمیت بغل کردن و در آغوش گرفتن همسر (قوانین بغل کردن)

مهارت‌های‌ ابراز وجود

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه عاطفی، یادگرفتن مهارت‌های‌ ابراز وجود و جرات‌ورزی است. فرض کنید در رابطه عاطفی‌تان موضوعی شما را عمیقا ناراحت کند؛ به طور کلی آدم‌ها عموما دو روش به کار می‌گیرند، یا دعوا راه می‌اندازند و با پرخاشگری ناراحتی‌شان را ابراز می‌کنند یا سکوت می‌کنند. هر دو این روش‌ها بسیار آسیب‌زا هستند. تبعات دعوا راه‌انداختن را اکثرا می‌دانید، اما شاید با تبعات سکوت خیلی آشنا نباشید؛ وقتی فردی از موضوعی ناراحت است ولی به جای مطرح کردن آن سکوت اختیار می‌کند، باز هم مشکل‌ساز است، زیرا یا این موضوعات روی هم جمع می‌شوند و به یکبار خودشان را نشان می‌دهند (مثل آتش زیر خاکستر) و یا فرد از روش‌هایی استفاده می‌کند که ظاهرا هیچ اشکالی ندارد ولی به فرد مقابل آسیب می‌رساند.

مثل اینکه شما از همسرتان ناراحت باشید و لباسش را هنگام اتو کردن بسوزانید (البته در درجات پایین عصبانیت) یا در صورتی که از شما کاری خواست عمدا پشت گوش بندازید و … . بنابراین هر دوی این روش‌ها دیر یا زود رابطه را دچار مشکل می‌کند.

اما چه کار می‌توان انجام داد؟

یکی از روش‌های بینابینی (یعنی نه پرخاشگری و نه سکوت)، روش ابراز وجود است. در این روش هم شما حرفتان را زدید و هم به احتمال کمتری رابطه را دچار مشکل کردید. یکی از بهترین روش‌های ابراز وجود این است که شما از احساساتتان صحبت کنید؛ به عنوان مثال بگویید: “می‌دونی عزیزم، وقتی تو دیر به دیر به من زنگ می‌زنی، خیلی غمگین و ناراحت می‌شم، چون فکر می‌کنم برات خیلی مهم نیستم”.

کلید ابراز وجود این است که حرفتان را کوتاه، بدون لحن قضاوتی و با آرامش بزنید. اینطوری قطعا موثرتر خواهد بود. به‌علاوه، شما نباید وارد بحث شوید، حرفتان را بزنید و اجازه دهید که فرد مقابل فکر کند. اگر بعد از این جمله، جملاتی دیگری استفاده کنید، اثر آن را از بین خواهید برد.

از بازی کردن دست بردارید

بعضی افراد نصیحتتان می‌کنند که بازی قدرت را برای برگرداندن عشقتان به رابطه یا شعله‌ور کردن آتش عشقتان شروع کنید. به هیچ وجه وارد بازی‌های روانی نشوید. اگر عمداً عشقتان را نادیده می‌گیرید یا به او بی‌محلی می‌کنید و از او فاصله می‌گیرید، در حال بازی دادن او هستید. چنین رفتارهایی شاید باعث شود که او برای مدت کوتاهی به شما بیشتر توجه کند، اما تاثیر مطلوب درازمدتی بر رابطه‌تان نخواهد داشت. اگر رفتارتان با او دائماً بی‌ادبانه یا تحقیرکننده باشد، نادیده‌اش بگیرید یا به او کم‌محلی کنید، او در نهایت علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

به خواسته‌ها و آرزوهای طرف مقابل احترام بگذارید

لازم به گفتن نیست که قرار نیست تمام آرزوهای عشق تان را برآورده کنید، اما برآورده نکردن آرزوهای او به معنای بی‌احترامی کردن به او به دلیل داشتن چنین خواسته‌هایی نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر مهم‌ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است. اگر شما دیگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا دیگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه‌تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است.

برای این که به عشقتان ثابت کنید، چقدر به او احترام می‌گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه‌تان دست بردارید و از خصوصیات مثبتش تعریف کنید. سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه‌اش تعریف کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

رابطه سرد شده

برای رابطه‌تان حد و مرز تعیین کنید

به وضوح برای طرف مقابل مشخص کنید که چه رفتارهایی را می‌توانید تحمل کنید و چه رفتارهایی برایتان غیرقابل تحمل است ـ البته این قانون‌گذاری‌ها را نباید وسط دعوا انجام دهید. اگر عشقتان رفتاری دارد که نمی‌توانید آن را تحمل کنید یا اظهارنظرهای آزاردهنده‌ای می‌کند، بگویید که این کارها یا حرف‌هایش باعث ناراحتیتان می‌شود و دوست ندارید که آنها را تکرار کند.

مراقب باشید که صدایتان را بالا نبرید و تذکرهایتان را با لحنی آرام و مهربان بدهید. از طرفی اگر عشقتان بعد از شنیدن این تذکرها شروع به پرخاشگری کرد، بدانید مشکلی جدی وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کنید. می‌توانید رابطه‌تان را نجات دهید، اما مراقب باشید که وقتی عشقتان عصبانی است، نگرانی‌ها و شکایت‌هایتان را مطرح نکنید. صبر کنید آرام و خونسرد شود، سپس نگرانی‌هایتان را با آرام‌ترین و مهربانانه‌ترین لحن ممکن بیان کنید.

کمی به طرف مقابل فضا بدهید

اگر احساس می‌کنید قدرتتان را در رابطه از دست داده‌اید، شاید قرار گرفتنتان در موضع ضعف به این دلیل باشد که بیش از حد برای بودن در کنار محبوبتان اشتیاق نشان داده‌اید یا توقع بیش از اندازه‌ای از او داشته‌اید. شما نمی‌توانید عشقتان را تحت فشار بگذارید و کارها را با عجله پیش ببرید، از طرفی امیدواریم که این رابطه عاشقانه یگانه شور و اشتیاق زندگیتان نباشد.

برای علائق دیگرتان، مانند کار، ورزش، تحصیل و سرگرمی‌های مختلف وقت بگذارید و آزادی و فضایی را که طرف مقابل نیاز دارد، در اختیارش قرار بدهید. البته به این معنی نیست که به طور کلی رابطه عاطفی خود را فراموش کنید؛ بلکه منظور این است که سعی نکنید تمام انرژی و توان عاطفی خود را برای این رابطه خرج کنید، اما چرا؟

رابطه سرد شده

بحث زوجین

یکی از بحث‌های اصلی بین زوجین (چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن)، بر سر همین موضوع است. بسیاری از اوقات یکی از طرفین تمام انرژی خود را برای رابطه می‌گذارد و چون فرد مقابل چنین کاری انجام نمی‌دهد، از او شاکی می‌شود و همین مساله به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم می‌شود مبنای بحث‌های بین دو طرف.

از طرف دیگر، یکی از طرفین ممکن است فکر کند که چون در رابطه عاطفی هستند، باید دائما با هم در ارتباط باشند؛ این تفکر باعث می‌شود تا فرد مقابل بخواهد یک روز را با دوستانش بگذراند یا …، ناراحت بشود و باز هم این مورد باعث بحث و دعوا شود. زیرا، یک طرف فکر می‌کند فرد مقابلش به او بی‌توجه است و یک طرف دیگر با خود فکر می‌کند که هیچ فضایی برای زندگی شخصی خود ندارد.

تمام این موارد روی ارتباط عاطفی بسیار تاثیر گذار است، به همین دلیل توصیه می‌شود اگر فکر می‌کنید جز این گروه‌هایی که ذکر شده هستید، کمی به خودتان و فرد مقابل فضا دهید تا علاوه بر لذت بردن از زمان با هم بودن، زمانی هم برای سایر کارهای مورد علاقه‌تان داشته باشید. یادتان باشد، درست است که در رابطه عاطفی، نقش‌ها متفاوت است و شما باید به عنوان شریک عاطفی زمان بیشتری را با هم بگذرانید، اما به این معنی نیست که همیشه و همیشه باید با هم باشید، مگرنه شما به هم هیچ علاقه‌ای ندارید!

به یک روان‌شناس مراجعه کنید

اگر فکر می‌کنید شدت آسیب در رابطه زیاد است و خودتان به تنهایی نمی‌توانید آن را مدیریت کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اولا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید و در مرحله دوم قبل از اینکه دیر شود و رابطه به جدایی یا طلاق کشیده شود، ارتباط عاطفی خود را ترمیم کنید. روان‌شناس، ضمن بررسی دقیق رابطه و عوامل آسیب‌زا، به شما راهکارهایی برای مدیریت هرچه بهتر رابطه ارائه می‌دهد.

اگر احساس می‌کنید رابطه عاطفی شما رو به سردی رفته و مانند روزهای اول نیست، بهتر است هرچه زودتر برای ترمیم آن کاری انجام بدهید. نشانه‌های رابطه سرد شدن رابطه به طور کلی: دعواهای زیاد و مکرر، سکوت، فاصله گرفتن از یکدیگر، عدم رشد و ارتقای رابطه، ایرادگیر شدن یکی از طرفین یا هر دو نفر و … است.

برای ترمیم چنین رابطه‌ای بهتر است مهارت‌های ارتباطی مانند شناخت موانع ارتباطی و به کارگیری ابراز وجود را یاد بگیرید، از به کار گیری بازی‌های روانی بپرهیزید، به خواسته‌های شریک عاطفیتان احترام بگذارید، محدودیت‌های درستی برای رابطه خود وضع کنید، کمی به یکدیگر در رابطه فضا دهید و در نهایت اینکه به یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

2 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *