افتتاح حساب ترکیه
مدل بافت مو دخترانه

بسیاری از زنان انواع مدل بافت مو دخترانه را از مادران شان و یا مادر بزرگان شان یاد گرفته اند که اغلب این بافت ها ساده و سنتی هستند و موقتی می باشند. گروه زیبایی شادمگ چندین مدل زیبا و شیک بافت مو دخترانه را در این مطلب به شما ارائه کرده است.

بافت مو

بافت مو یکی از روش های قدیمی آراستن مو خانم ها و حتی آقایان می باشد و آموزش بافت مو همچنان از دوره های محبوب در آموزش آرایشگری محسوب می شود. خیلی از ما برای آراستن موی خود در طول روز و همچنین برای شرکت در مجالس و دورهمی های رسمی یا دوستانه، از مدل های بافت موی ساده استفاده می کنیم و برای آراستگی بیشتر علاقمند به آموزش انواع بافت مو های جدید و به روز هستیم.

مدل بافت مو دخترانه

ابتدا تاریخچه بافت مو در فرهنگ های مختلف را به صورت اجمالی بیان خواهیم کرد. سپس ابزار و وسایل مورد نیاز برای بافت مو را معرفی خواهیم کرد. در نهایت مراحل ابتدایی و پیش نیاز ها و نکات مهم در این خصوص را نام خواهیم برد. با رعایت این نکات موی بافته شده از زیبایی و آراستگی و کیفیت مطلوبی برخوردار خواهد شد.

تاریخچه بافت مو

بافت مو یکی از شیوه های آراستن مو است که از زمان های گذشته و در فرهنگ های مختلف وجود داشته و تابه امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. با وجود افزایش و گسترش روش های آراستن مو اقبال عمومی خانم ها و حتی آقایان به بافت مو همچنان وجود داشته و آرایشگران و هنرمندان این عرصه با ترکیب انواع مدل های بافت مو قدیمی و جدید مدل های بیشتر و متنوع تری را در بافت مو خلق می کنند. قدمت بافت مو به هزاران سال پیش و فرهنگ های مختلفی باز می گردد.

در طول تاریخ بافت های تزیینی در بین جوامع آفریقایی رایج بوده است. زنان و مردان آفریقایی به علت ضخامت و فر شدید موهای خود رو به بافت مو در سبک های خاص خود آوردند. که اول از همه برای بهداشت و پس از آن برای زیبایی و حتی به عنوان نمادی از شخصیت و موقعیت اجتماعیشان کاربرد داشت.

مدل بافت مو دخترانه

بافت مو قدیمی آفریقا

3000 سال قبل فرمانروایان مصر باستان که در آراستن خود در زمان حیات و سلطنتشان و آراستن اجساد در زمان پس از مرگشان مشهور بودند، از مدل های بافتن موی خاص خود استفاده می کردند و با پولک و مهره های شیشه ای یا طلایی آنها را تزیین می کردند.

تصاویر زنان در هندوستان نیز خانم هایی با موهای بلند و بافت های سنگین را نشان می دهند. خانم های هندوستان که به داشتن موهای زیبا و پرپشت مشهورند، آراستن موهایشان را مانند لباس های سنتی و زینت آلات خاص فرهنگشان با روشهای سنتی و زیبایی همچون بافت مو انجام می دهند.

در بعضی جوامع همچون کشورهای آسیای شرقی (چین و ژاپن و … ) مدل های مختلف آراستن و بافت مو موقعیت اجتماعی فرد را نشان می داد. هر چه مقام و رتبه آن فرد بالاتر بود بافت موی او نیز از پیچیدگی بیشتری برخوردار بود. در قصرهای سلطنتی هر فرد با توجه به رتبه شغلی و نوع وظایفش می بایست موی خود را به سبکی خاص می آراست که هرچه این مقام بالاتر می رفت، مدل موی او هم از سادگی به سمت پیچیدگی و بزرگتر بسته شدن بر روی سر می رفت.

مدل بافت مو دخترانه

بافت مو و فرهنگ مرتبط با آن

همان طور که گفتیم بافتن مو تنها یک روش و استایل آرایش مو نیست بلکه یک هنر از نوع اجتماعی است. امروزه زنان و مردان به دلایل مختلف چه آرایش روزمره و چه آماده شدن برای مناسبت های مختلف موهای خود را می بافند و معنای فرهنگی که در گذشته در ارتباط با آن وجود داشت تقریبا از بین رفته است هرچند می توان نشانه هایی از آن را در خرده فرهنگ های کشورهای غربی مثل فرهنگ آفریقایی-آمریکایی یا بومیان آمریکای شمالی مشاهده کرد.

جوانه ی گندم برای چاقی صورت بدون چاق شدن اندام

اگر قصد بافتن موهای خود را دارید توصیه می کنیم از بافت و جنس طبیعی موهای خود برای این کار بهره ببرید و هر گونه صاف کردن یا ویو کردن را کنار بگذارید تا به این شکل آسیب و فشار کمتری به موها وارد کنید.

ابزار و مواد مصرفی برای بافت مو

برای اینکه بتوانید یک بافت موی زیبا و آراسته داشته باشید و به هم ریختگی و بی نظمی در بافته ی شما به چشم نخورد و در نهایت از دوام زیادی برخوردار باشد بایستی به صورت حرفه ای با تجهیزات مناسب و دقت و حوصله این کار را انجام دهید. برای این منظور ابتدا به یک سری ابزار و مواد مصرفی نیاز دارید :

مدل بافت مو دخترانه

  • سشوار یا اتوی مو یکی از ابزار آماده سازی مو باشد. موها بایستی برای بافته شدن یکدست و صاف باشند.
  • شانه ها و برس ها در بافتن مو اهمیت خاصی دارند. اول از همه در طول بافتن مو برای اینکه تقسیم بندی های منظمی داشته باشید، بایستی حتما قبل از بافتن در هر مرحله موها را برس کنید و بعد دسته بندی کنید. همچنین شانه ها در اندازه ها و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به نوع مدل مویی که می خواهید ببافید، بایستی از از شانه های مخصوص برای هر نوع تقسیم بندی مو استفاده کنید.
  • کیلپس های تقسیم بندی مو در جنس های فلزی یا پلاستیکی در اندازه های مختلف نیز از دیگر ابزار بافت مو است که با توجه به مدلی که می خواهید کار کنید کاربردهای مختلف و مهمی خواهند داشت تا نتیجه کار شما منظم و زیبا باشد.
  • کش های سر کوچک در اندازه مختلف نیز با توجه به نوع بافت کاربرد بسیار مهمی دارند تا بافت موی شما از آراستگی و دوام بیشتری برخوردار باشد. در بعضی مدل های بافت مو ممکن است ده ها یا صدها کش کوچک استفاده شود.
  • در نهایت مواد نگه دارنده مو همچون کرم مو، تافت مو، ژل سر و … که با توجه به نوع بافت و جنس مو و خواست مشتری در برخی موارد کاربرد خواهند داشت.

مدل بافت مو دخترانه

روش های مدل بافت مو دخترانه

موها را از فاصله گوش تا گوش در پشت سر جدا کنید و قسمت بالا را روی سر دم اسبی کنید. چون قرار است کش دم اسبی زیر موها مخفی شود پس می توانید از هر رنگی برای کش استفاده کنید. روی دم اسبی کمی اسپری بافت دهنده بزنید تا موها حجم پیدا کنند و راحت تر حالت بگیرند.

سپس موها را به صورت سه تایی ببافید، سعی کنید تاحد ممکن تا نوک موها را ببافید و مقدار کمتری را آزاد بگذارید. با دست خود بافته را از هم باز کنید تا از نظر عرضی کمی حجم بگیرد سپس انتهای آن را با کش نامرئی ببندید. حال این بافته را دور پایه دم اسبی خود بپیچید و نوک بافته را داخل موها فرو کنید و با سنجاق مویی محکم کنید. باقیمانده موها را با فرکننده حرارتی یا با روش های دیگر حالت دهید و زیباتر کنید.

انواع مدل بافت مو دخترانه

بافت آفریقایی

این بافت آفریقایی نوعی بافت دائمی و محکم است که مو ها را لوله لوله می کند و ظاهر مو ها شبیه به موی سوخته می شود. بافت آفریقایی نوعی بافت سنتی میان مردم آفریقا است و به جهت این که هوای آن منطقه گرم می باشد بافته می شود زیرا باعث می شود تمامی مو ها یک جا جمع شوند.

مدل بافت مو دخترانه

بافت خطی

این مدل بافت در جلوی سر انجام می شود و مو های جلو با کشیدگی و محکم بافته می شوند به طوری که پوست سر نمایش داده می شود این نوع بافت میان جوانان بسیار ترند شده و مورد استفاده آن ها قرار می‌ گیرد.

بافت مکزیکی

بافت مکزیکی به گونه ای است که مو ها را ریز ریز می بافند در اطراف شما رها می‌ کنند. این بافت مناسب صورت های گرد و بزرگ است. این نوع بافت با کش های رنگی، مهره و نگین و گل آراسته می شود و در میان زنان بسیار پر کاربرد است.

مدل بافت مو دخترانه

بافت تیغ ماهی

بافت تیغ ماهی نوعی از بافت‌ های موقت است که موی سر به صورت اریب در آن جای می گیرد. همچنین بافت مو در هر جایی از سر شروع می‌ شود و می‌ توان آن را از فرق سر و جلوی مو تا پایین ادامه داد و یا این که می توان فقط پشت مو را از این نوع بافت آراست.

آیا استفاده از مام زیر بغل خطرناک است ؟ + اشتباهاتی که در استفاده از مام تکرار می کنید !

روش های مراقبتی از مو های بافته شده

باید گفته شود افرادی که قصد بافتن مو های خود را دارند باید قبل از آن روش های مراقبتی آن را یاد بگیرند و لازمه ی مراقبت از مو های بافته شده صبر و حوصله است. در واقع موی بافته شده نیاز به رسیدگی روزانه دارد به همین علت افراد جوان بیشتر به سمت و سوی بافت مو می روند.

مدل بافت مو دخترانه

یکی از روش های مراقبتی برای مو های بافته شده طرز شستن آن ها است. موی بافته شده نباید زیر دوش با فشار آب گرفته شود زیرا باعث کشیدگی موی سر شما می شود.

برای مو های بافته شده شامپو های معمولی کفایت می کند و نیاز به شامپو های جداگانه نیست. پس از شستن موها نوبت به خشک کردن آن ها می رسد برای خشک کردن مو های بافته شده باید از سشوار استفاده کرد و رها کردن آن ها به صورت مرطوب و به حال خود باعث پوسیدگی و از بین رفتن و خرد شدن مو می شود.

همچنین برای مراقبت های پس از حمام می توانید از ژل و کرم های مخصوص استفاده کنید و مانع شکستگی و آسیب دیدن موهایتان شوید. موی بافته شده به نوعی سنگین می باشد و هر چه قدر ضخیم‌ تر باشد تحمل سنگینی بافت برای آن راحت تر است.

به علت این که بافت مو هرگز و در هیچ زمانی از مد نیفتاده است و محصولات مراقبتی و روش های مراقبت از آن نیز همیشه وجود دارد و بافت مو دارای جایگاه خاصی میان همه افراد است.

مدل بافت مو دخترانه

مراحل آماده سازی مشتری برای مدل بافت مو دخترانه

برای داشتن یک بافت مو زیبا، آراسته و ماندگار، نیاز به انجام یک سری مراحل اولیه قبل از بافت داریم:

در مرحله اول موها بایستی شسته و تمیز باشد. اگر به عنوان آرایشگر برای شخصی بافت مو را انجام می دهید، پس لازم است اینکار را به صورت حرفه ای و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهید. از شامپو و در صورت لزوم نرم کننده یا حجم دهنده استفاده کنید. با حوله یکبار مصرف موها را به آهستگی خشک کنید.

از آب با حرارت ولرم استفاده کنید و درجه دمای آب خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد.

مدل بافت مو دخترانه
مرحله دوم صاف و شانه کردن مو. موها را با برس و شانه مناسب و با کمک سشوار و اتوی مو خشک کنید. دقت داشته باشید شانه به پوست کف سر جوری کشیده نشود که باعث آسیب دیدگی پوست سر و ایجاد پوسته یا زخم شود. همچنین موها را با شدت نکشید تا تارهای مو کنده و خرد نشود.
مرحله سوم استفاده از مواد نگهدارنده و حالت دهنده مو هست. در این مرحله با توجه به نوع بافتی که مد نظر شماست و جنس مو و همچنین میزان دوامی که برای بافت مد نظر دارید، از اسپری مو حجم دهنده یا ژل موی سر استفاده کنید و همه نقاط مو را با حجم سبکی به آن آغشته کنید.
مرحله چهارم تقسیم بندی مو به وسیله شانه و گیره های نگهدارنده. قبل از شروع به بافت مو با توجه به نوع بافتی که مد نظر دارید و حجم موی مورد نظر بایستی به کمک شانه های مخصوص و گیره های نگه دارنده موها را با دقت تقسیم بندی کنید.

نکات قابل توجه آریشگران در خصوص بافت مو دخترانه

قبل از بررسی و انتخاب نوع بافت این نکته حائز اهمیت است که چه پایه ای برای بافت مد نظر قرار می گیرد که باید به خوبی انتخاب شود. در طی مشاوره با مشتری شرایط مو و سر مشتری را آنالیز کنید و توجه خاص به بافت طبیعی مو داشته باشید. در آنالیز مو به قطر مو، جنس مو، طبیعت مو و حالت آن توجه نمایید. علاوه بر بافت مو باید موراد دیگری را هم مد نظر قرار بگیرد. این موارد تراکم، شرایط، بلندی مو و بهداشت سر است که حائز اهمیت می باشد.

مدل بافت مو دخترانه

تراکم: به نواحی کم پشت توجه کنید و این قسمت ها را بیشتر در معرض دید قرار ندهید.

شرایط: اگر موها در اثر استفاده از مواد شیمیایی ضعیف و آسیب دیده است، از بافت های طولانی استفاده نکنید، زیرا موها آسیب دیده و در نزدیکی ریشه قطع می شود.

جدیدترین مدل های آرایش شب یلدا برای خاص پسندان

بلندی مو: برای انجام برخی از بافت ها ضروری است که موها بلند باشد. مطمئن شوید مو به قدر کافی بلند است که بتوان مدل بافت انتخابی را انجام داد.

بهداشت سر: شرایط سر را چک کنید تا مطمئن شوید پوست سر و مو از سلامت کافی جهت بافت انتخابی برخوردار است.

انتخاب مدل مناسب با فرم چهره: برای صورت های ظریف بافت را به عقب کشیده و از صورت خارج کنید و برای صورت های گرد بافت را روی صورت ببرید.

انواع مدل بافت مو دخترانه متناسب با انواع صورت

همان طور که گفتیم مدل های مختلفی برای بافتن مو وجود دارد. که هر کدام از آن ها به فرم صورت متفاوتی می آید. همه بافت ها قابل استفاده برای همه فرم‌ های صورت نیستند. اگر چنان چه فردی بدون آگاهی قبلی بافت مویی را انتخاب کند که به فرم صورتش نخورد باعث می شود که ظاهر‌ او زشت شود.

مدل بافت مو دخترانه

بافت موی آفریقایی همان طور که قبلا هم گفتیم بافت‌ موی لوله‌ ای است که به فرم صورت های کشیده بیشتر می آید. اما بافت موی مکزیکی و خطی به علت این که حالت ریز تری دارند به فرم صورت های گرد می آیند.

نکات بسیار ریز و مهمی در بافت مو وجود دارد .که اگر چنان چه فرد آن ها را رعایت نکند و سرسری بگیرد باعث می‌ شود که چهره اش کاملاً به هم بریزد.

صورت های بیضی شکل هم بافت موی ریز و هم بافت موی درشت را پذیرا هستند . از فرم صورت هایی هستند که انتخاب بافت مو برای آن ها بسیار آسان می باشد.

همچنین بافت مو می تواند متناسب با نوع آرایش صورت انتخاب شود. یا می توان برای بیشتر آراستن مو ها از نخ ها و اپلیکه های رنگی در بافت مو استفاده کرد.

در نهایت باید گفته شود بافت مو کاملا سلیقه ای است و فرد می تواند برای بیشتر آراستن مو های خود توسط بافت مو از گل های طبیعی و مصنوعی، انواع مهره ها، انواع نگین های رنگی و سفید و … استفاده کند.

مدل بافت مو دخترانه

توجه

یکی از نکات مهم در خصوص بافت مو کشیده شدن بیش از حد مو است، که باعث ایجاد شرایطی موسوم به کشش آلوپیس می شود. از بروز این شرایط باید جلوگیری کرد، زیرا باعث زخم سر و پوسته شدن پوست سر و حتی ریزش مو به خصوص در اطراف خط رویش مو می شود.

محکم بستن بیش از حد مو در طولانی مدت منجر به از دست دادن بخش های قابل توجهی از مو می شود. به خاطر داشته باشید این بافت ها زیبا هستند اما باید بدون کشش زیاد انجام شوند تا از آسیب طولانی مدت به فولیکول های مو جلوگیری شود.

مدل بافت مو دخترانه

فواید مدل بافت مو دخترانه چیست؟

درست است که بافت مو می تواند باعث افزایش زیبایی چهره و استایل فرد شود. اما این مدل مو در نوع نیز تاثیرات مثبتی نیز دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

یکی از مهم ترین تاثیرات بافت مو، بهتر شدن و افزایش زیبایی ظاهر مو و افزایش نرمی آن است.
از دیگر فواید بافت موها، کاهش گره خوردگی موها است؛ با این مزیت، نیازی نیست موها را شدیدا شانه کنید.
کسانی که موهای بلندی دارند، در تابستان با مشکلات زیادی مواجه می شوند. بافت مو به این افراد کمک می کند تا در طی فصل تابستان کمتر کلافه شوند.

مدل بافت مو دخترانه

در ادامه صحبت در خصوص فواید بافت مو چیست، خوب است بدانید که این عمل باعث حفظ رطوبت موها نیز می شود. موهایی که دچار خشکی بیش از حد هستند، بسیار شکننده بوده . ظاهر زیبایی نخواهند داشت. بافت مو این مشکل و عارضه را درمان می کند.
اضافه کردن موج به موها از دیگر فواید بافت مو است.

بعد از خروج از حمام، زمانی که موهایتان هنوز اندکی نم دارد، آنها را ببافید. با این کار، موهایتان به صورت کاملا طبیعی موج دار و جذاب خواهد شد.
آراستن و ایجاد یک جلوه زیبا و جذاب برای موها، از دیگر فواید بافت مو می باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

31 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *