افتتاح حساب ترکیه

پیشرفت تکنولوژی در عصر ضمن تأثیر در جنبه‌های کاربری تجهیزات مختلف در زندگی بشر در جنبه‌های زیبایی و جلوه بصری آن نیز تأثیرگذار بوده است. این روزها افراد می‌توانند از حداقل فضای موجود بیشترین استفاده را ببرند. حتما با باغ بام یا روف گاردن آشنایی دارید.‌ طبیعتا ایجاد یک فضای سبز در پشت بام علاوه بر زیبایی خیره‌کننده بسیار جذاب خواهد بود.

چمن مصنوعی برای روف گاردن در واقع همان متریالی است که امکان ایجاد یک باغ سبز در سطحی بالاتر از سطح زمین را برایتان فراهم می‌کند.‌ در استفاده از چمن مصنوعی برای روف گاردن فاکتورهای متعددی نقش دارند‌. در واقع ساخت یک باغ بام یک امر تخصصی و لازم است در کنار فاکتورهای زیبایی به جنبه‌های کاربردی و دوام روف گاردن نیز توجه شود. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

فاکتورهای موثر در ایجاد روف گاردن

برای اینکه بتوانید یک باغ بام ایده‌آل بسازید و از فضای سبز آن نهایت استفاده و لذت را ببرید، باید قبل از تهیه چمن مصنوعی برای روف گاردن، زمینه‌سازی درستی داشته باشید. مسلما هر کاری که به ساختمان و ایمنی آن مرتبط باشد، اصول مهندسی خاصی می‌طلبد. قبل از هر چیزی باید مقاومت سازه ساختمان را بررسی کنید و از استحکام بالای آن جهت استفاده از متریال‌هایی نظیر درختچه‌ها، آبنما و … اطمینان حاصل کنید. پس از آن برای اجرای هر چه زیباتر باغ بام باید لوازم مختلف روی پشت بام نظیر کولر را طوری جابه‌جا یا حذف کنید که فضای کافی با مساحت مناسب برای چمن مصنوعی فراهم شود.

چطور کودک شادی داشته باشیم،تربیت فرزند شاد

بعد از آن به مهم‌ترین مرحله قبل از استفاده از چمن مصنوعی برای پشت بام می‌رسیم. در این مرحله باید یک زیرسازی مناسب ایجاد کنید. به عنوان مثال باید پشت بام را ایزولاسیون کنید و شیب مناسبی به سمت مسیرهای خروج آب ایجاد کنید.

چمن مصنوعی روف گاردن

در مورد زیرسازی پشت بام برای اجرای چمن مصنوعی چند نکته مهم وجود دارد. اگر فرآیند ایزولاسیون به درستی انجام نشود، آب به ساختمان نفوذ می‌کند و ایمنی آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. پشت بام ساختمان‌های امروزی معمولا با ایزوگام پوشیده شده‌اند. اجرای ایزوگام برای یک عایق‌بندی مناسب، کفایت می‌کند؛ اما در نظر داشته باشید اگر برای ساخت روف گاردن، لوله‌های بخاری، کانال کولر و لوازم دیگر را جابه‌جا می‌کنید، محل نصب قبلی این تجهیزات را به درستی عایق بندی کنید.

در نظر داشته باشید متریال مصرفی شما برای عایق‌بندی باید از نوع فویل‌دار باشد.‌ درست اجرا شدن فرآیند ایزوله اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر این مرحله به صورت اصولی اجرا شود، چمن مصنوعی برای روف گاردن به زه‌کشی نیاز پیدا نمی‌کند و آب باران از طریق شیب ایجاد شده به سمت کفشور یا ناودانی هدایت می‌شود.

انتخاب بهترین چمن مصنوعی برای روف گاردن

همانطور که می‌دانید ایجاد زیرسازی و عایق‌بندی پشت بام برای کاشت و اجرای چمن طبیعی و آبیاری آن کار بسیار دشواری است. این در حالی است که چمن مصنوعی این معضلات را مرتفع ساخته است. با این حال باید برای داشتن یک باغ بام سرسبز و زیبا در انتخاب چمن مصنوعی دقت کنید و این خود یک مسئله چالش برانگیز است. با توجه به اینکه پشت بام در معرض تغییرات دمایی گسترده قرار دارد، باید متریالی انتخاب کنید که در برابر شرایط جوی مختلف دوام و پایداری داشته باشد.

اهمیت و مزایای مشاوره پیش از ازدواج

معمولا جنس چمن مصنوعی روف گاردن از پلی پروپیلن است که مقاومت زیادی دارد؛ اما با توجه به اینکه انواع مختلفی از این متریال به تولید می‌رسد، می‌توانید برای افزایش بازدهی و جلوه بصری بام سبزتان، در انتخاب چمن مصنوعی به گزینه‌های باکیفیت‌تر فکر کنید. چمن مصنوعی که با ضمانت‌نامه معتبر به فروش می‌رسد، انتخاب عاقلانه‌ای است.

چمن مصنوعی روف گاردن

در انتخاب چمن مصنوعی برای روف گاردن باید به چند نکته مهم توجه کنید؛ نخ چمنی که انتخاب می‌کنید، نباید بیشتر از سه سانتی‌متر باشد، در غیر این صورت چمن جلوه طبیعی خود را از دست می‌دهد. ارتفاع الیاف چمن در دوام و ماندگاری آن نیز تأثیرگذار است. به این صورت که چمن‌های مصنوعی کوتاه‌تر از دو سانتی‌متر با ساختار مونوفیلامنت در برابر پاخوری مقاومت زیادی ندارند‌. در نتیجه بهتر است قبل از تهیه این متریال نیاز کاربری خود را در نظر بگیرد. به این ترتیب چمن مصنوعی با الیاف بلندتر برای کاربری‌های غیرمسکونی و پرتردد مناسب‌تر است. هنگام تهیه این محصول حتما از خاصیت آبگریزی و آنتی یو وی آن اطمینان حاصل کنید. چمن مصنوعی باید انعطاف‌پذیر باشد. این ویژگی در نصب باکیفیت این متریال بسیار تأثیرگذار است.

از طرفی بهتر است چمنی را انتخاب کنید که حین لمس شدن کمی زبر است. زبر بودن چمن مصنوعی برای روف گاردن به این معنی است که ضخامت نخ آن نسبت به مدل‌های نرم بیشتر است و پاخوری قوی‌تری دارد. قابلیت ضد آتش بودن از دیگر ویژگی‌های این محصول است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. در صورتی که چمن مصنوعی قابلیت شعله‌ور شدن نداشته باشد، در صورت افتادن جسم داغی مانند ذغال روی آن مانند پلاستیک آب می‌شود‌. به این ترتیب امکان ترمیم و ریکاوری قسمت آسیب‌دیده نیز وجود دارد. هنگام تهیه چمن مصنوعی به سطح مقطع الیاف آن توجه کنید. سطح مقطع C یا V بهترین حالت برای الیاف چمن است. این نوع الیاف پس از پاخوری، بازگشت‌پذیری بهتری دارند.

کاربرد کارتن پلاست چیست؟

چمن مصنوعی روف گاردن
اشکال مختلف اجرای چمن مصنوعی برای روف گاردن

شما می‌توانید بنا به سلیقه و نیاز کاربری خود سبک‌های مختلفی از چمن مصنوعی را برای باغ بام اجرا کنید. در یک حالت کلی سبک‌های قابل اجرا برای چمن مصنوعی پشت بام به سه دسته سبک یکپارچه، سبک بین سنگی و سبک نواری تقسیم‌بندی می‌شوند‌. نحوه اجرای این سبک‌ها از نام آن‌ها مشخص است. هر یک از شکل‌های مختلف اجرای چمن مصنوعی روف گاردن زیبایی و جلوه خاصی به فضا می‌بخشند. برای اینکه بتوانید بهترین سبک را متناسب با فضای موجود انتخاب کنید، می‌توانید از متخصصین آن خدمات مشاوره را دریافت کنید.

جمع بندی

روف گاردن یا باغ بام در واقع فضایی سبز در پشت بام یا سطحی بالاتر از زمین است که با استفاده از چمن مصنوعی مفروش شده است و با متریال‌های مختلفی تزئین می‌شود. برای استفاده از چمن مصنوعی برای روف گاردن باید یک زیرسازی مناسب داشته باشید. برای این منظور باید کف پشت بام را با عایق‌های مناسب ایزوله کنید و برای افزایش جلوه بصری و کاربری بهینه چمن مصنوعی، به تمامی فاکتورهای موثر در انتخاب و خرید آن دقت کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

10 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *