مراقبت از پوست در زمستان

در فصل زمستان که به علت سرما و خشکی پوست رطوبت خود را از دست می دهد، مراقبت از پوست در زمستان ضروری است. چگونگی این کار را در این مطلب گروه زیبایی شادمگ بخوانید.

دلایل تأثیرات منفی زمستان بر پوست

غییر از هوای گرم تابستان به دمای خنک برای بسیاری از افراد لذت بخش است. لباس های گرم و بافتنی را کم کم بیرون می آوریم و لذت قدم زدن در این آب و هوای خنک وصف ناپذیر است.اما با نزدیک شدن به زمستان یک نکته مهم وجود دارد و آن هم تغییر روش های مراقبت از سلامت است.

هوای سرد، استفاده از سیستم های گرمایشی، افزایش ورزش باد و رطوبت کم به این معنی است که پوست شروع به خشک شدن می کند. این امر اگر با عدم مراقبت از پوست همراه گردد، منجر به صورتی بی روح، خشک و در نهایت ترک خوردگی پوست می شود.

مراقبت از پوست در زمستان

افزون بر این که شرایط ذکر شده، از لحاظ سلامت خوشایند نیست و مشکلات عدیده را به همراه خواهد داشت، داشتن پوست خشک بر عزت نفس شما نیز تأثیر می گذارد.

به همین دلایل است که باید به مراقبت از پوست در هر فصل بنابر متضای آن به ویژه در زمستان توجه ویژه ای داشت.

مراقبت از پوست در زمستان

برای مراقبت از پوست در زمستان به خصوص در برابر آب و هوا و بادهای سردی که می وزد می توانید اقدامات مهم و اساسی را انجام دهید. بهترین زمان برای شروع همین الان است پس زمان را بیهوده از دست ندهید و دست به کار شوید.

اصول مهم در مراقبت از پوست آب و هوای سرد به شکل صحیح:

پوست خود را مرطوب کنید با کاهش رطوبت در فضای باز، میزان رطوبت پوست شما نیز کاهش می یابد. در اصل، این بدان معنی است که به حفاظت بهتری نیاز دارد که مرطوب کننده ها بهترین راه حل هستند. انتخاب نوع مرطوب کننده در وهله ی نخست به نوع پوستتان بستگی دارد.
اگر پوست خشک یا ترکیبی دارید، مرطوب کننده ای را تهیه نمایید که بیشتر از آن مبتنی بر روغن باشد نه بر پایه آب. مرطوب کننده را با دقت انتخاب کنید.

برخی از مرطوب کننده های بدون نسخه دارای مواد تشکیل دهنده نفتی هستند که در واقع می توانند پوست شما را در ماه های زمستان بیشتر خشک کنند. حتما فرمول هوشمندی را انتخاب کنید که دارای مواد طبیعی و مغذی باشد.

مراقبت از پوست در زمستان

مراقبت از پوست و مو در زمستان

مرطوب کننده های طبیعی هم گزینه های خوبی برای مراقبت از پوست هستند. روغن زیتون و روغن نارگیل، ناجی پوست در آب و هوای سرد هستند، کره shea ، کره کاکائو، روغن آووکادو و روغن ویتامین E نیز به خوبی این کار را انجام می دهند.
افزون بر این مورد، نمی بایست فراموش کرد که مراقبت از پوست به معنی مصرف مرطوب کننده های داخلی و از طریق غذا نیز هست.

مصرف اسیدهای چرب، ویتامین E و امگا 3، چه به عنوان مکمل و چه از طریق غذاهای مغذی مانند ماهی، آجیل و سبزیجات به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند.

از ضد آفتاب استفاده کنید

حتی در پاییز و زمستان، به ویژه آنکه با انعکاس نور توسط برف، پوست اشعه های مضر را بیشتر جذب می کند و باعث پیری زودرس و دیگر معضلات هم می گردد.

ضدآفتاب های حاوی SPF بین 30 تا 50 اغلب کیفیت خوبی دارند و مناسب مراقبت از پوست در زمستان هستند.

نواحی خشک تر را شب ها مرطوب کنید

مانند دست، پا، آرنج و زانوها که دارای پوستی نازک هستند و تمایل به از دست دادن رطوبت دارند. در نظر داشته باشید که شب هنگام پوست خود را مرطوب و سپس از دستکش و جوراب نخی استفاده کنید که تا صبح مرطوب بماند.
لایه برداری کنید

ما غالباً فراموش می کنیم که در زمستان، پوست را از سلولهای مرده جدا می کنیم؛ در صورتی که یکی از اصول اساسی مراقبت پوست است.

اگر سلولهای مرده خیلی زیاد باشند، رطوبت نمی تواند جذب پوست گردد. یک ماسک لایه بردار پیدا کنید و از آن روی صورت و دستان خود استفاده کنید.

از ماسک های خانگی استفاده کنید

ماسک های آبرسان خانگی می توانند رطوبت لازم را در ماه های زمستان فراهم کنند. از مواد مرطوب کننده طبیعی مانند عسل، آووکادو، ماست، روغن بادام، موز و آلوئه استفاده کنید.

آنچه را دوست دارید با هم مخلوط کنید تا یک کرم یا خمیر ایجاد کنید و به مدت 10 تا 30 دقیقه برای آبرسانی ماندگار روی پوست بگذارید.

عدم استفاده از پاک کننده های دارای فرمول سخت و عطری

استفاده از صابون اشتباه، باعث خارش و خشکی پوست می شود. در عوض، از یک پاک کننده یا ژل بدون عطر برای شستشو و مراقبت پوست استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از صابون کمتر در کل از مشکلات پوستی در زمستان جلوگیری کنید .

نکاتی کلی برای داشتن پوست و موی سالم در زمستان:

در زمستان هم به ورزش و آبرسانی به بدن همانند تابستان توجه کنید. در تابستان ما زمان زیادی را در خارج از خانه صرف جذب ویتامین D می کنیم، فعال تر هستیم و تا حدی بخاطر گرما، مقدار زیادی آب می نوشیم.

اما با آمدن زمستان انگاری ما در خواب زمستانی فرو می رویم و کرخت شده احساس نیاز ما به آب نیز کمتر می شود. لازم است ورزش خود را ادامه دهید، نوشیدن آب را نیز فراموش نکنید.

مراقبت از پوست در زمستان

نکاتی کلی برای مراقبت از پوست در زمستان

نکته مهمتر اینکه از آب خیلی گرم برای شستشوی پوست و مو استفاده نکنید.

آشنایی با مزایای بالم لب که نمی دانستید ! لب نرم ، درخشان و جذابی داشته باش

هنگامی که هوا سرد می شود، وسوسه انگیز است که با آب داغ یک روش فوق العاده بی نظیر را تجربه کنید. با این حال، آب گرم به ویژه در هوای خشک پوست و موهای شما را کم آب می کند.

همچنین بهتر است که رطوبت ساز در محلی که تا ساعات زیادی را در آن سر می کنید، استفاده کنید.7 در طول زمستان، احتمالاً گرما در خانه و محل کار دائماً جریان دارد و به همین دلیل رطوبت بدن کم می شود. قرار دادن یک رطوبت ساز در اتاق هایی که بیشتر از آن استفاده می کنید، سطح لازم رطوبت هوا را حفظ می کند.

در هنگام خروج از خانه نیز بهتر است که خود را عادت دهید تا برای مراقبت از پوست در زمستان (skin care in winter) از شال و کلاه و روسری استفاده نمایید تا اثرات ورزش باد و هوای سرد را کاهش دهید.

۱۰ نکته مهم برای مراقبت از پوست در زمستان

 استفاده از دستگاه بخور

استفاده از یک دستگاه بخور در خانه یا محل کارتان رطوبت بیشتری به هوای خشک زمستان می‌دهد و به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند.

پس برا اتاق‌هایی که وقت بیشتری را در آن‌ها سپری می‌کنید (مثل اتاق خواب یا دفتر کار) یک دستگاه بخور تهیه کنید.

دمای داخل خانه را پایین بیاورید

هنگامی که هوای بیرون خیلی سرد است، اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟ احتمالاً دمای خانه را بیشتر می‌کنید تا خانه گرم‌تر شود؛ اما به خاطر داشته باشید سیستم گرمایش مرکزی می‌تواند هوای خانه شما را خشک‌تر کند.

سعی کنید درجه حرارت را روی دمای پایین‌تر و مناسب‌تر، مثل دمای ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا پوست سالم‌تری داشته باشید.

مدت زمان حمام و درجه حرارت آب را کم کنید

گرفتن دوش طولانی‌مدت با آب داغ وسوسه‌کننده است؛ اما پوست شما با یک حمام ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای با آب ولرم وضعیت بهتری خواهد داشت.

علاوه بر این، مهم است که از شستن دست‌هایتان با آب داغ اجتناب کنید. اگر آب باعث قرمزی پوست‌تان شود، یعنی دمای آن بیش از حد بالاست.

به یاد داشته باشید شستن دست‌ها با آب ولرم یا سردتر، به همان اندازه آب گرم در از بین بردن آلودگی‌ها مؤثر است و کمتر به پوست‌تان آسیب می‌زند. اگر در دستشویی از دستگاه خشک‌کن استفاده می‌کنید، اجازه ندهید که دست‌هایتان به‌طور کامل خشک شوند.

مراقبت از پوست در زمستان

 

 پاک‌کننده‌های ملایم و بدون رایحه را انتخاب کنید

یک صابون نامناسب می‌تواند خشکی و خارش پوست را بدتر کند. برای مثال، صابون‌های قالبی معمول ممکن است حاوی مواد تحریک‌کننده و عطری باشند.

به جای این صابون‌ها، پوست‌تان را با پاک‌کننده یا ژل مرطوب‌کننده بدون عطر بشویید.

به دنبال محصولاتی باشید که روی برچسب آن‌ها عبارت fragrance-free نوشته شده باشد؛ fragrance-free به این معناست که مواد عطری و اسانس‌های حساسیت زا در محصول استفاده نشده است. اما محصولات unscented ممکن است حاوی مواد عطری باشند، اما بو با مواد شیمیایی دیگری خنثی و یا پوشانده شده باشد.

شما همچنین می‌توانید با کم کردن مصرف صابون، از مشکلات پوست در زمستان اجتناب کنید و مصرف صابون را تنها به نواحی ضروری مانند دستان، زیر بغل، کشاله ران و پاها محدود کنید.

 برنامه مراقبت از پوست را متناسب با فصل تنظیم کنید

برای درمان سریع خشکی پوست در زمستان ، پاک‌کننده‌هایی با پایه کِرِمی را انتخاب کنید و کمتر به ‌دنبال استفاده از تونرها و محصولات قابض باشید. بیشتر محصولات قابض حاوی الکل هستند و می‌توانند پوست شما را خشک‌تر کنند.

اگر پوستی خشک و حساس دارید، به شما توصیه می‌کنیم استفاده از محصولات حاوی الکل و مواد عطری را متوقف کنید تا پوست‌تان چربی‌های طبیعی خود را حفظ کند. برای شب‌ها نیز از کرم مرطوب کننده صورت غنی استفاده کنید.

لب‌ها را فراموش نکنید. استفاده از یک بالم لب مرطوب‌کننده مانند وازلین یا سایر پمادها، می‌تواند به درمان ترک لب و پوسته پوسته شده کمک کرده و از ترک خوردن لب‌هایتان جلوگیری کند. اگر بالم لب مورد استفاده‌تان باعث سوزش لب شما می‌شود، از محصول دیگری استفاده کنید.

به‌طور مرتب، از مرطوب‌کننده استفاده کنید

پس از شست‌وشوی پوستتان، با استفاده از کرم مرطوب کننده ، سلامت آن را حفظ کنید. بهتر است در زمستان از کرم یا پماد و در هوای گرم و مرطوب از لوسیون‌ بدن استفاده کنید.

دست‌هایتان را فراموش نکنید. شستن دست‌ها، به‌ویژه در طول فصل سرما و شیوع آنفلوانزا بسیار مهم است.

با وجود این، شست‌وشوی مداوم باعث آسیب دیدن دست‌ها می‌شود. استفاده از کرم دست بعد از هر بار شستن و استفاده از دستکش موقع شستن ظرف‌ها و تمیز کردن خانه، می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد

حتی در روزهای ابری زمستان از ضدآفتاب استفاده کنید

برف در روزهای آفتابی زمستان، اشعه‌های خورشید را تا ۸۰ درصد منعکس می‌کند و خطر قرار گرفتن در برابر تابش نور خورشید را افزایش می‌دهد.

بنابراین، در حال اسکی روی برف‌ها، در حال برف‌بازی یا حتی هنگامی که در یک روز برفی برای انجام کاری از خانه خارج می‌شوید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب در آب‌وهوای خشن زمستان به اندازه استفاده از آن در تابستان مهم است.

در کنار برف، فریب روزهای تیره و ابری زمستان را نیز نخورید. اشعه‌های زیان‌آور فرابنفش می‌توانند حتی از ابرها هم عبور کنند و باعث آسیب شوند.

مراقبت از پوست در زمستان

قبل از اینکه از خانه خارج شوید از یک ضدآفتاب مرطوب‌کننده و طیف‌گسترده با حداقل ۳۰ SPF یا بیشتر برای تمام نواحی بدنتان که در معرض نور قرار می‌گیرند استفاده کنید و از فواید کرم ضد آفتاب در این فصل غافل نشوید.

لباس مناسب، راحت و غیرآلرژیک بپوشید

بسیاری از لباس‌ها می‌توانند خشکی پوست در زمستان را افزایش دهند. لباس‌های پشمی و زبر را طوری بپوشید که مستقیم با پوست بدنتان در تماس نباشند.

این لباس‌ها خشکی و خارش پوست را بدتر می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، لباس‌های زیر سبک‌تر با الیاف نرم که هوا از آن‌ها رد می‌شود بپوشید و لباس‌های زمستانی را روی آن‌ها به تن کنید.

با پوشیدن دستکش، دست‌هایتان را در برابر سرما محافظت کنید. دستکشی بپوشید که پوست‌تان را ناراحت نکند و اگر دستکش پشمی می‌پوشید، حتماً پیش از به دست کردن آن، یک دستکش ابریشمی یا پنبه‌ای دستتان کنید.

همه چیز درباره ی کاشت ابرو و مراقبت های بعد از آن در خانه

تغذیه مناسب داشته باشید و آب کافی بنوشید

گاهی اوقات پوست خشک می‌تواند با تغذیه و مصرف مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ مانند روغن ماهی یا روغن دانه کتان بهبود پیدا کند. اگرچه در بیشتر موارد مهم است که برای پوست‌تان از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 لباس‌های خیس را به‌سرعت تعویض کنید

پوشیدن لباس‌ها و کفش‌های خیس، می‌تواند باعث تحریک و خارش پوست شود. اگر دستکش‌ها، جوراب و شلوارتان مرطوب شد، هرچه سریع‌تر آنها را تعویض کنید.

مراقبت از پوست در زمستان

اگر هنوز هم بعد از امتحان کردن این نکات، خشکی، حساسیت و ناراحتی پوستی دارید، از کرم هیدروکورتیزون یک درصد بدون نسخه استفاده کنید. ظرف چند روز بهتر نشدید، با یک پزشک مشورت کنید؛ چون ممکن است به تجویز یک مرطوب‌کننده قوی‌تر نیاز داشته باشید تا بر خشکی پوست‌تان که از آب‌وهوای زمستان ناشی شده است، غلبه کنید.

مراقبت از پوست چرب در فصل زمستان

اگر در تابستان به دلیل داشتن پوستی چرب، استفاده از مرطوب کننده را کنار می گذارید در زمستان از لوسیون های بدون چربی برای مراقبت از پوست در برابر شرایط سخت آب و هوایی استفاده کنید.

همچنین می توانید از مرطوب کننده های حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

مراقبت از پوست خشک در فصل زمستان

اگر پوست خشکی دارید، زمستان سخت ترین زمان برای شما خواهد بود. برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست، باید آبرسانی را با استفاده از کرم یا پاک کننده بر پایه روغن انجام دهید.

بنابراین با استفاده از مرطوب کننده هایی که دارای مواد محافظتی مانند اسید هیالورونیک یا پترولاتوم هستند رطوبت پوست را حفظ کنید.

مراقبت از پوست معمولی در زمستان

اگر در فصل تابستان چربی پوست را با پاک کننده های قوی متعادل می کنید، زمان آن فرا رسیده است که به پوست خود استراحت دهید و پاک کننده های ملایم تر و آبرسان را جایگزین کنید.

مراقبت از پوست در زمستان

همچنین شب ها از کرم های چرب برای بهبود قسمت های خشک پوست استفاده کنید.

مراقبت از پوستهای آکنه زده در زمستان

افرادی که پوستی مستعد آکنه دارند ، معمولاً لایه برداری انجام می دهند تا پوست شفافی داشته باشند ، اما زمستان پوست به رفتار ملایم تری نیاز دارد.

زمستان زمان خوبی است که به پوست اجازه استراحت دهید و از محصولات ملایم تر برای لایه برداری آکنه استفاده کنید.

جلوگیری از پیری و چروک پوست در زمستان

اگر از رتینوئیدها و آنتی اکسیدان ها برای جوان سازی و سالم نگه داشتن پوست خود استفاده می کنید، می توانید این کار را در زمستان نیز ادامه دهید اما باید استفاده از آنها را با رطوبت بیشتر همراه کرده تا از پوست محافظت کنید.

علاوه براین هنگام استفاده از این مواد قوی بر روی پوست، در معرض آسیب بیشتر ناشی از اشعه ماورا بنفش قرار می گیرید.

مراقبت از پوست لب ها در فصل زمستان

پوست لب حساس ترین قسمت بدن است و در هوای خشک به راحتی آسیب می بیند. لب ها هیچ غده چربی برای رطوبت سازی خود ندارند، بنابراین باید آنها را مرطوب کنید. در شرایط عادی نوشیدن مایعات، لیس زدن لب ها و استفاده از ویتامینه روی لب ها همگی از راه های مرطوب نگه داشتن لب ها هستند.

اما در زمستان ، ممکن است این روشها برای رطوبت پوست لب کافی نباشد.

مراقبت از پوست در زمستان

نکات مهم برای مراقبت از پوست لب در هوای سرد

  • در صورت قرار گرفتن در آب و هوای سرد و بادی، برای محافظت بیشتر، لب ها را با روسری بپوشانید.
  • آب بیشتری بنوشید؛ نوشیدن آب به آبرسانی لب ها کمک می کند.
  • ویتامین ب بیشتری مصرف کنید. مکمل ها به طور کلی به آبرسانی لب ها کمک می کند.
  • استعمال سیگار را ترک کنید.
  • از مرهم لب طبیعی تهیه شده با موادی مانند موم، روغن بادام، کره شی(شی باتر) ، روغن جوجوبا ، آلوئه ورا یا سایر مواد طبیعی استفاده کنید ، این مواد طبیعی بیشتر از مواد شیمیایی به آبرسانی لب کمک می کنند.
  • سعی کنید خیلی لبهای خود را لیس نزنید، اگر پوست لب ها ترک خورده است لیس زدن آنها باعث خشک شدن بیشتر آنها می شود.

انواع مشکلات پوستی در زمستان و راه حل آن

 بینی خشک و تحریک شده

شما دائما به خاراندن بینی خود در زمستان تمایل دارید. اینطور نیست؟ یک بینی خشک و دارای خارش یکی از مشکلات اذیت کننده در زمستان است. برای پیشگیری از مشکل بینی خشک و تحریک شده، این درمان های ساده را دنبال کنید.

با نوشیدن مقدار آب زیاد، بدن خود را همیشه هیدراته نگه دارید. ممکن است شما به طور طبیعی در طول زمستان احساس تشنگی نکنید، اما نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از خشکی پوست مهم است.

مراقبت از پوست در زمستان

از خوردن نوشیدنی های شیرین خودداری کنید ،چون باعث خشکی در بینی شما  می شوند.

اگر این مشکل بیش از حد ناراحت کننده باشد ، می توانید از اسپری یا قطره ی بینی (بدون نسخه پزشک) تهیه کنید.

خود را به یک حمام بخار گرم دعوت کنید. گرچه، مدت زمان طولانی نباید در حمام بمانید چرا که دوش آب گرم طولانی نیز می تواند بینی شما را خشک کند.

برای مراقبت از پوست در زمستان از یک دستگاه بخور استفاده کنید که رطوبت اتاق شما را حفظ می کند.

وقتی که احساس خشکی می کنید از یک قطره مرطوب کننده (برپایه ی آب) استفاده کنید.

اگر از وازلین برای مرطوب کردن بینی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که به ریه های شما نمی رسد. رسیدن وازلین به ریه های شما می تواند موجب آسیب شود.

خشکی لب ها

در ماههای زمستان، رطوب کمی در هوا وجود دارد که می تواند باعث ترک خوردن لب ها شود. کسی که پوست خشکی داشته باشد می تواند مبتلا به ترک لب شود.

اما اگر از مکمل های ویتامین A، رتینوئیدها، لیتیوم یا داروهای شیمی درمانی استفاده می کنید، این احتمال افزایش می یابد.

آسانترین راه برای مراقبت از ترک لب، استفاده از بالم لب یا گلیسیرین در طول روز می باشد.

در کنار آن، مقدار زیادی آب بنوشید و از یک دستگاه بخور در خانه استفاده کنید. هنگامی که بیرون می روید از یک بالم لب با خاصیت ضد آفتاب استفاده کنید.

ویژگی های جادویی یک کرم ضد آفتاب خوب | از کدام ضد آفتاب ها استفاده نکنید !

 ساییدگی پوست

ساییدگی یک مشکل پوستی شایع می باشد که به دلایل زیادی مانند مالیدن رانهای داخلی به هم اتفاق می افتد.
همچنین در طول زمستان به هنگام خشکی هوا نیز روی می دهد.

مراقبت از پوست در زمستان

این اتفاق زمانی رخ می دهد که اپیدرم یا لایه خارجی پوست در معرض اصطکاک مداوم باشد که منجر به آسیب لایه ی پایینی درم پوست می شود.

وقتی که لایه درم پوست در معرض ساییدگی قرار گرفت، پوست احساس تحریک و ناراحتی می کند. این حالت به ساییدگی شناخته شده است.

اگر دارای ساییده شده باشید:

  • با دوش گرفتن در آب گرم ،حداقل روزی یک مرتبه ناحیه پوست خود را تمیز نگه دارید.
  • برای شستشوی ناحیه ساییدگی پوست خود را با صابون بشورید تا خطر هرگونه عفونت باکتریایی را کاهش دهید.
  • پس از شستشو پوست خود را خشک کنید.
  • مطمئن شوید که هیچ آبی بر روی پوست باقی نمانده است.
  • از یک مرطوب کننده استفاده کنید و برای جذب شدن آن به آرامی پوست خود را ماساژ دهید.
  • همچنین ، استفاده از یک کرم و یا پودر دارویی برای کمک به ترمیم سریع پوست خود ، ایده ی خوبی می باشد.

ترک های اصلاح پوست

شما ممکن است به اصلاح کردن پوست در حالت خشک عادت داشته باشید، این کار ممکن است در ماههای زمستان که پوست شما از قبل خشک می باشد، ایده خوبی نباشد. این کار پوست را در معرض بریدگی های ناشی از اصلاح قرار می دهد.

برای مراقبت از پوست در زمستان به جای استفاده از آب یا صابون معمولی، سعی کنید از فوم مرطوب کننده در حال اصلاح استفاده کنید.

همچنین شما می توانید مقداری نرم کننده معمولی به کرم اصلاح خود اضافه کنید. این کار به نرم کردن پوست خشک شما کمک می کند.

مراقبت از پوست در زمستان

 موارد تحریک کننده خشکی پوست

این موضوع ممکن است به نظر جدی نباشند. اما می توانند به معنای واقعی کلمه دردناک باشند. شایع ترین علائم پوست خشک و خارش دار، قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن به همراه ترک هایی در پوست می باشد.

شما می توانید با مراقبت از پوست در زمستان با تغییر جزئی در سبک زندگی ، پوست خشک و خارش دار را درمان کنید و یا از آن پیشگیری کنید. این کار را با استفاده از یک مرطوب کننده ی مرغوب شروع کنید.

  • با آب ولرم حمام کنید.
  • قبل از رفتن به رختخواب در شب پوست خود را نرم کنید.
  • صابون های معمولی خود را با یک صابون مرطوب کننده عوض کنید.
  • پس از استحمام خود را کامل خشک کنید و سپس در حالیکه پوست اندکی مرطوب است، مرطوب کننده بزنید.

توجه : اگر خارش پوست شما ادامه داشت، از متخصص پوست بخواهید که یک لوسیون موضعی به شما معرفی کند.

 پاشنه های ترک خورده

با مقدار کمی مواظبت می توانید پاشنه پای ترک خورده را با جوراب های ژله ای یا پوشیدن جورابهایی با کرم درمانی درمان کنید.

از سنگ پا برای از بین بردن سلولهای مرده از پاشنه های ترک خورده استفاده کنید.
کرم های مرغوب پا، کره، روغن های طبیعی یا مرطوب کننده هم پیش از رفتن به رختخواب موثر است.

خارش و پوسته پوسته شدن ابروها

درست مانند خارش و پوسته پوسته شدن کف سر ، ابروها نیز می توانند دچار خارش و پوسته پوسته شدن شوند. این امر اساساً به علت شرایطی از پوست می باشد.

علت دقیق شناخته شده نیست. seboorrheic dermatitis در زمستان بدتر می شود. شما می توانید از یک کرم ضدخارش استفاده کنید که به کاهش خارش اطراف ابروها کمک می کند.

مرطوب نگه داشتن ابرو همچنین می توانید به کاهش خارش کمک کند.
شما می توانید به مدت 30-15 دقیقه کمپرس سرد را روی آن قرار دهید تا از خارش رها شوید.
داروهای آنتی هیستامین همچنین خارش شما را تسکین می دهند.

مراقبت از پوست در زمستان

آسیب اشعه ی فرابنفش

اشعه های فرابنفش علت اصلی آفتاب سوختگی ، به ویژه در ارتفاعات بالا و سطوح منعکس کننده ، ماننده برف می باشد. به این دلیل که برف 80% نور فرابنفش را به طور مؤثر انعکاس می دهد، شما دو برابر در معرض اشعه های مضر فرابنفش قرار دارید.

بهترین راه برای حفاظت از آسیب اشعه فرابنفش پوشش تمامی نقاط بدن در معرض آفتاب است.
وقتی که در برف بیرون می روید، از عینک های پوشاننده ی صورت استفاده کنید.
از کلاهی استفاده کنید که در حالی که شما را گرم نگه می دارد، صورت شما را نیز از اشعه های فرابنفش محافظت کند

 تحریک و قرمزی پوست

تحریک و قرمزی پوست می تواند به دلایل زیادی اتفاق بیفتد، آب و هوای سرد زمستان یکی از این دلایل می باشد. وقتی که پوست در معرض هوای بسیار سرد قرار می گیرد، رطوبت و چربی خود را از دست می دهد و پوست خشک می شود. اگر این حالت پوست درمان نشود، منجر به تحریک و قرمزی پوست می شود.

مرطوب کننده ی زیادی را در سراسر پوست خود برای نرم کردن آن استفاده کنید.
در صورت تداوم تحریک پوست، نزد متخصص پوست خود بروید.
از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن محیط خانه استفاده کنید.
از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن بادام استفاده کنید تا عمل آبرسانی طبیعی پوست قفل شود.

چگونه در زمستان از پوست خود مراقبت کنیم؟

پوست خود را مرطوب کنید با کاهش رطوبت در فضای باز، میزان رطوبت پوست شما نیز کاهش می یابد. در اصل، این بدان معنی است که به حفاظت بهتری نیاز دارد که مرطوب کننده ها بهترین راه حل هستند. انتخاب نوع مرطوب کننده در وهله ی نخست به نوع پوستتان بستگی دارد.

مراقبت از پوست چرب در فصل زمستان چگونه است؟

اگر در تابستان به دلیل داشتن پوستی چرب، استفاده از مرطوب کننده را کنار می گذارید در زمستان از لوسیون های بدون چربی برای مراقبت از پوست در برابر شرایط سخت آب و هوایی استفاده کنید. همچنین می توانید از مرطوب کننده های حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *